Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2005, 00:53
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Beste mede-scholieren,


Het is erg cliché, maar ik vind een meisje uit een andere klas heel erg leuk, en ik wilde graag jullie advies inwinnen over hoe je een meisje het beste kan uitvragen.

Ik zat te denken om eerst een gesprek over koetjes en kalfjes te voeren om daarna het volgende te zeggen:

" Ik vind je erg leuk..... en ik ik vroeg me af.... als je is een keer iets wil afspreken?"


Wat vinden jullie ervan??

En stel dat het me lukt waar kan ik dan het beste iets met haar afspreken...


Geef me tips! Vrijdag (mijn laaste schooldag) wil ik haar uitvragen?



Alvast bedankt,

Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 01:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2005, 01:16
Verwijderd
Klinkt prima. Je hoeft niet eens per se te zeggen dat je haar leuk vind als je dat nog te ver vindt gaan.
En waar? Tja, gewoon vragen of ze een keer 's avonds ('s nachts lijkt me niet zo'n goed idee) mee de stad in gaat en je zelf wat rustige cafés kan checken en je desnoods kan poolen of tafelvoetballen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 01:37
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
Olafant schreef op 19-05-2005 @ 02:16 :
Klinkt prima. Je hoeft niet eens per se te zeggen dat je haar leuk vind als je dat nog te ver vindt gaan.

Ik denk juist ( hoe belachelijk het ook klinkt) juist door te stellen dat ik haar leuk vindt dat ik mezelf minder kwetsbaar opstel.. Juist door er eerlijk over te zijn.....
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 01:49
blupp
blupp is offline
Als je haar al een tijdje kent werkt dat misschien..als jullie elkaar amper kennen overdonder je haar nogal door te zeggen dat je haar erg leuk vind, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 05:30
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
blupp schreef op 19-05-2005 @ 02:49 :
Als je haar al een tijdje kent werkt dat misschien..als jullie elkaar amper kennen overdonder je haar nogal door te zeggen dat je haar erg leuk vind, lijkt me.
Mischien heb je wel gelijk... Tegelijkertijd ben ik van mening dat mensen behoefte aan mensen die niet om de hete brei heen draaien...

Andersom zou ik het zo wel op prijs stellen...

Misschien dat ik het anders zo aanpak:


Eerst een gesprek over koetjes en kalfjes voeren en vervolgens zeg ik, als ik mij op maak op weg te gaan:

"Ik moet er weer vandoor
Het is jammer dat ik je maar één keer in de maand spreek... Zullen we is een keer iets afspreken?"
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 06:42
dsb1983
dsb1983 is offline
Een keer is weer zover weg, helemaal als je echt haar maar 1xper maand spreekt.

Als je haar nauwelijks kent zou ik zeker niet zeggen dat je haar leuk vind. Als jij haar serieus mee uit vraagt weet ze ook wel dat het niet zo is omdat je geld over hebt
__________________
Veni, Vidi, Vici :p
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 07:43
yapo
Avatar van yapo
yapo is offline
je hoeft er niet echt cijfers bij te halen
"Ik vind 't jammer dat we elkaar zo weinig zien, zullen we anders eens iets afspreken ofzo?"
__________________
Non-actief
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 09:01
Verwijderd
Als je haar vraagt om iets te gaan drinken weet ze ook wel dat je haar leuk vindt. Ik zou het nogal vreemd vinden als iemand dat meteen plompverloren zou zeggen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 09:28
~louise~
Avatar van ~louise~
~louise~ is offline
Ik denk dat je een heel eind op weg bent. Maar idd dat 'ik vind je leuk' komt misschien een beetje uit de lucht vallen. Daar kan ze nogal van schrikken. Als je persé zoiets wilt zeggen, zeg dan dat je het leuk vindt om met haar te praten en dat je dat graag nog een keer zou doen...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 09:36
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Laat dat "Ik vind je erg leuk" maar achterwege.

Zeg gewoon "Lijkt je het een keer leuk om (...)?"

Citaat:
De Zwartkijker schreef op 19-05-2005 @ 06:30 :
Misschien dat ik het anders zo aanpak:
Eerst een gesprek over koetjes en kalfjes voeren en vervolgens zeg ik, als ik mij op maak op weg te gaan:
"Ik moet er weer vandoor
Het is jammer dat ik je maar één keer in de maand spreek... Zullen we is een keer iets afspreken?"
Dit is te nonchalant, denk ik. Ik zeg dit ook tegen kennissen of mensen die je beter wilt leren kennen (niet perse relatie dus).

Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 09:39.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 09:49
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 19-05-2005 @ 02:37 :
Ik denk juist ( hoe belachelijk het ook klinkt) juist door te stellen dat ik haar leuk vindt dat ik mezelf minder kwetsbaar opstel.. Juist door er eerlijk over te zijn.....
dat denk je dan verkeerd het vermindert sowieso de kans dat er iets gebeurt, het haalt de spanning helemaal weg
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 10:03
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
je zegt gewoon "eej, chick. you. me. together. tonight."
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 10:04
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
iemand die mij nog nauwelijks kent en waarmee ik weinig gepraat heb moet vooral niet zgegen dat ie me leuk vind... heb meer in huis dan me uiterlijk...
dus denk niet dat dat de manier is om haar mee uit te vragen... je kan beter gewoon een keer met haar afspreken zonder meteen te vertellen dat je dr leuk vind. gewoon eerst elkaar een beetje leren kennen en dan kan je het alsnog vertellen.
dus gewoon: hey, ik vond het gezellig met je te praten zullen we een keertje samen in de kroeg gaan hangen/uitgaan/afspreken?
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 10:28
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 19-05-2005 @ 10:36 :
Laat dat "Ik vind je erg leuk" maar achterwege.

Zeg gewoon "Lijkt je het een keer leuk om (...)?"
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 10:52
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Heb je trouwens nog nooit iemand mee uit gevraagd?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 10:56
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
blupp schreef op 19-05-2005 @ 02:49 :
Als je haar al een tijdje kent werkt dat misschien..als jullie elkaar amper kennen overdonder je haar nogal door te zeggen dat je haar erg leuk vind, lijkt me.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 11:04
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 19-05-2005 @ 11:52 :
Heb je trouwens nog nooit iemand mee uit gevraagd?
Het lijkt er wel op. Anders zou hij niet vragen hoe hij iemand mee uit moet vragen
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 15:18
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 19-05-2005 @ 12:04 :
Het lijkt er wel op. Anders zou hij niet vragen hoe hij iemand mee uit moet vragen


Om eerlijk te zijn heb ik nooit echt iemand uit hoeven te vragen...Omdat het nooit echt nodig is geweest...
Het gaat bij mij meestal vanzelf.... Je groeit als het ware naar elkaar toe en vanzelfsprekend onderneem je gezamelijk dingen ....
En de meisjes die ik (zodoende) uit heb gevraagd die waren dus eigenlijk al binnen...


Nu is het iets anders omdat het een meisje is, die ik, als ik haar niet uit zou vragen nooit meer zou zien....... Vandaar dat ik jullie om suggesties vraag...... Ik doe dit (vragen om hulp op een forum) ook niet graag! Maar ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als ik haar op een verkeerde manier uitvraag!

Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 16:12.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-05-2005, 15:30
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 19-05-2005 @ 10:36 :
Laat dat "Ik vind je erg leuk" maar achterwege.

Zeg gewoon "Lijkt je het een keer leuk om (...)?"
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 15:43
darkpsycho_666
Avatar van darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 19-05-2005 @ 10:36 :
Laat dat "Ik vind je erg leuk" maar achterwege.

Zeg gewoon "Lijkt je het een keer leuk om (...)?"
__________________
.:The Perfection Of Religion Becoming Our Own Death:.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 15:46
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 19-05-2005 @ 11:04 :
iemand die mij nog nauwelijks kent en waarmee ik weinig gepraat heb moet vooral niet zgegen dat ie me leuk vind... heb meer in huis dan me uiterlijk...

Ik wist niet dat het zo sekstistich overkwam...


Citaat:
leucomelas schreef op 19-05-2005 @ 11:04 :
dus denk niet dat dat de manier is om haar mee uit te vragen... je kan beter gewoon een keer met haar afspreken zonder meteen te vertellen dat je dr leuk vind. gewoon eerst elkaar een beetje leren kennen en dan kan je het alsnog vertellen.
dus gewoon: hey, ik vond het gezellig met je te praten zullen we een keertje samen in de kroeg gaan hangen/uitgaan/afspreken?
[/QUOTE]


Bedankt hier heb ik wat aan!!!!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 15:53
M. Arnoldi
Avatar van M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Die vraag stel ik mij zelfs steeds ook. Wat moet ik zeggen, en hoe? En moet ik die meid veel of weinig smsen. Naja. Ik vind mij weg er wel in. Succes ieder geval, topicopener!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 16:09
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 19-05-2005 @ 16:53 :
Die vraag stel ik mij zelfs steeds ook. Wat moet ik zeggen, en hoe? En moet ik die meid veel of weinig smsen. Naja. Ik vind mij weg er wel in. Succes ieder geval, topicopener!

Bedankt, ik ben gelukkig dus niet de enige die met dit soort vragen worstelt....
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 20:27
someone17
someone17 is offline
je kan ook gewoon als je er ziet zeggen: hey gaat het nog door vanavond? en als ze dan vraagt wat je bedoelt, gewoon zeggen: ja wij zouden toch naar de bios. en dan gewoon erop doorgaan. haha deed mijn vriendje bij mij voordat ik hem kon. Dan denk je op het laatste: ach welja man doe eens gek!
__________________
All we need is just a little patience
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 20:58
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Het moet eigenlijk gewoon spontaan gebeuren, niet zo gepland. dan komt het er altijd beter uit.
Maar goed, succes en laat morgen van je horen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2005, 22:47
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Hierbij wil ik iedereen bedanken voor jullie tips (zoveel wijsheid!) en steun... Ik heb er veel aan gehad.. ( vooral door dat "ik vind je leuk" weg te halen)

Ik hoop haar morgen te zien en een doodgewoon gesprek te voeren...

Om het gesprek zo af te sluiten:

"Ik vond het gezellig met je te praten....
Ik moet er helaas weer vandoor.....

Lijkt het je anders leuk om is een keer iets af te spreken?"


( ik hoop dat deze beter werkt ....)
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 10:57
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 19-05-2005 @ 17:09 :
Bedankt, ik ben gelukkig dus niet de enige die met dit soort vragen worstelt....
wat een openbaring
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 11:48
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Wel zeggen hoe het afgelopen is he!
Ben namelijk een heeeeel klein tikje benieuwd geworden .
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 13:30
Verwijderd
Msn.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 14:31
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Eigenlijk is het afgelopen met een anti-climax:


Het was mijn laaste schooldag en ik ging,vol goede moed, aan het eind van de les, naar haar les toe ( met een smoes).
Ik kwam haar ook even tegen (ze was echter in gesprek met iemand anders) en ze lachte en groette mij....
Echter op het moment dat ze wegliep begon mijn leraar ( met wie ik overigens een zeer goede band mee heb; het was immers mijn laaste les) een gesprek aan te knopen over wat ik nou precies ging studeren....... Ik probeerde het gesprek af te kappen, maar het lukte maar niet....
En toen was ze al weg........ (Ik voelde me net de hoofdpersoon uit 'There is something about Mary')


Nu moet ik mij even focussen op mijn examens......( dus ik zal haar waarschijnlijk even niet zien), maar ik hoop na de examens met een smoes wederom naar school te gaan.... en plan A, zoals boven beschreven, uit te voeren...

Echter, nu ik het ene probleem heb opgelost ( weten wat te zeggen) dient het andere probleem als zich weer aan. Namelijk dat ze altijd in de nabijheid is van haar (harts)vriendin...

Ik vraag me af als het verstandig is haar uit te vragen, waar zij bij is????

Zoniet weet iemand anders dan hoe ik haar kan 'uitschakelen'?


Alvast dank voor eventuele suggesties.....

Laatst gewijzigd op 20-05-2005 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 14:48
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
ik zie dit topic nu pas voor t eerst, anders jad ik dit wel eerder gezegd, maar

ik zelf heb de ervaring dat t zo plannen altijd in de soep loopt, omdat er wel weer wat tusenkomt, zoals nu met die leraar is gebeurd.

t beste idee lijkt mij om gewoon zonder verder bijbedoelingen op dr af te stappen en t vanzelf laten komen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 15:30
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 19-05-2005 @ 16:46 :
Ik wist niet dat het zo sekstistich overkwam...


Bedankt hier heb ik wat aan!!!!
het komt niet seksistisch over maar gewoon nogal oppervlakkig*volgens mij link jij de verkeerde betekenis aan het woord "seksisme". seksisme heeft niks te maken met seks, maar wel met sekse. een seksistisch persoon stelt zijn sekse (dus man of vrouw) boven de andere sekse.*

en alsjeblieft
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 15:46
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 20-05-2005 @ 16:30 :
het komt niet seksistisch over maar gewoon nogal oppervlakkig*volgens mij link jij de verkeerde betekenis aan het woord "seksisme". seksisme heeft niks te maken met seks, maar wel met sekse. een seksistisch persoon stelt zijn sekse (dus man of vrouw) boven de andere sekse.*

en alsjeblieft
Ik kan het verkeerd hebben, maar seksisme is mijn inziens het verschijnsel waarbij personen op grond van hun geslacht een bepaalde rol wordt toebedeeld. Door te stellen dat ik haar "leuk " vindt, zie ik haar, wat ik uit jouw reactie opmaak, als een soort lustobject ( lees: haar rol) en is het dus wel degelijk seksistisch...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 15:54
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 20-05-2005 @ 16:46 :
Ik kan het verkeerd hebben, maar seksisme is mijn inziens het verschijnsel waarbij personen op grond van hun geslacht een bepaalde rol wordt toebedeeld. Door te stellen dat ik haar "leuk " vindt, zie ik haar, wat ik uit jouw reactie opmaak, als een soort lustobject ( lees: haar rol) en is het dus wel degelijk seksistisch...
Zo zou het idd over (kunnen) komen .
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 17:55
M. Arnoldi
Avatar van M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Naja mijn project gaat wel ok. Ik smste 1 keer perongeluk iets te ''intiem'' naar mijn idee, maar dat viel wel mee op zich, maar toch. heheh Niet te veel open kaart, houd ik niet zo van. Maar ja, met drankje op, word je wat makkelijker...Ik vraag haar zondag spontaan uiteten. Als ze niet kan, dan kan ze niet...Jammer dan.

@Zwartkijker:
Jammer...maar gewoon op haar afstappen. Even goede moed creeeren door even goed muziek te luisteren waar je blij van wordt. Tenminste muziek helpt mij enorm. Dan krijg ik het ''schijt'' -gevoel. Wel knaken dat die leraar er tussen kwam. Naja, volgende keer gewoon recht op je doel af. Ben je bang om te falen, btw? Dat zou je wel enigszins kunnen remmen. Onthoud: laat haar niet zomaar voorbij schieten. Zou zonde wezen. Succes! En ook met je examens, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 18:09
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-05-2005 @ 10:01 :
Als je haar vraagt om iets te gaan drinken weet ze ook wel dat je haar leuk vindt. Ik zou het nogal vreemd vinden als iemand dat meteen plompverloren zou zeggen.
't Is sowieso een beetje lastig als iemand zomaar zegt: Weet je, ik vind je eigenlijk wel heel erg leuk.

Als het vanuit het niets komt iig. Wat moet je daar nou op zeggen? Als jij hem/haar ook heel erg leuk vindt is het niet zo moeilijk. Maar als je er nog nooit echt zo bij stil hebt gestaan of als jij niet hetzelfde voelt is het vrij ongemakkelijk. 't Is makkelijker als iemand je vraagt om een film te gaan kijken of iets te gaan drinken of zo.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-05-2005, 18:32
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 20-05-2005 @ 15:48 :
ik zie dit topic nu pas voor t eerst, anders jad ik dit wel eerder gezegd, maar

ik zelf heb de ervaring dat t zo plannen altijd in de soep loopt, omdat er wel weer wat tusenkomt, zoals nu met die leraar is gebeurd.

t beste idee lijkt mij om gewoon zonder verder bijbedoelingen op dr af te stappen en t vanzelf laten komen

Ik ben het met je eens, maar daarvoor moet je wel eerst weten waar zij zich op dat moment bevindt en hoe haar gemoedstoestand is ( wat een vreselijk woord trouwens).........Als ik, bij wijze van spreken, een gesprek met haar probeer aan te knopen...terwijl ze in alle haast de bus moet halen, dan geef ik mezelf weinig kans.......Je moet het juiste moment afwachten....en dan je slag slaan....


Kortom, je moet het ijzer smeden als het heet is.....
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 18:41
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
grl schreef op 20-05-2005 @ 19:09 :
't Is sowieso een beetje lastig als iemand zomaar zegt: Weet je, ik vind je eigenlijk wel heel erg leuk.

Als het vanuit het niets komt iig. Wat moet je daar nou op zeggen? Als jij hem/haar ook heel erg leuk vindt is het niet zo moeilijk. Maar als je er nog nooit echt zo bij stil hebt gestaan of als jij niet hetzelfde voelt is het vrij ongemakkelijk. 't Is makkelijker als iemand je vraagt om een film te gaan kijken of iets te gaan drinken of zo.
Nou,grl,

De gedachte daarachter is dat je je gevleid voelt.... en dan op het aanbod ingaat... Ieder mens waar ook ter wereld is op zoek naar twee dingen: erkenning en bevestiging. Door te stellen dat je iemand leuk vindt erken je als het ware zijn mens-zijn.....

Bovendien leven we nu in een tijd dat we veel waarde hechte aan openheid... en knappen we vaak af om mensen die teveel hete brei heen draaien.

Laatst gewijzigd op 20-05-2005 om 19:41.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 18:45
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 20-05-2005 @ 19:41 :
Nou,grl,

De geachte daarachter is dat je je gevleid voelt.... en dan op het aanbod ingaat... Ieder mens waar ook ter wereld is op zoek naar twee dingen: erkenning en bevestiging. Door de stellen dat je iemand leuk vindt erken je als het ware zijn mens-zijn.....

Bovendien leven we nu in een tijd dat we veel waarde hechte aan openheid... en knappen we vaak af om mensen die teveel hete brei heen draaien.
En jij denkt dat het niet overkomt als je haar vraagt om wat met je te gaan drinken?

Openheid is belangrijk tussen vrienden en in een relatie.. maar om iemand duidelijk te maken dat je diegene leuk vindt, hoef je het niet per se te zeggen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 18:46
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Hoe oud ben je trouwens?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 18:47
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 20-05-2005 @ 16:46 :
Ik kan het verkeerd hebben, maar seksisme is mijn inziens het verschijnsel waarbij personen op grond van hun geslacht een bepaalde rol wordt toebedeeld. Door te stellen dat ik haar "leuk " vindt, zie ik haar, wat ik uit jouw reactie opmaak, als een soort lustobject ( lees: haar rol) en is het dus wel degelijk seksistisch...
nee okay zo diep had ik niet gezocht maar je hebt helemaal gelijk
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 18:54
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Ik denk dat je wel gelijk hebt wat betreft de hete brei en dergelijke, maar als ik het goed begrepen heb, ken je haar nog niet zo goed, en zij jou ook niet. Om dan vanuit het niets te melden dat je haar wel ziet zitten, is dan best... overdonderend. Het feit alleen al dat je haar uitvraagt, zegt al genoeg. Je kan iemand op meerdere manieren duidelijk maken dat je hem/haar leuk vindt.

En als je haar zonodig moet melden dat je haar leuk vindt, doe dat dan na je date, lijkt mij een mooi moment!

Maarre, ik zou idd gewoon een gesprek met haar aanknopen, en dan (zoals al gezegd is) iets laten vallen als: "Lijkt het je leuk om een keer samen ...." Ik geloof dat dat bij mij wel zou werken (als die jongen me wel okay lijkt)
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 18:58
Gammaray
Avatar van Gammaray
Gammaray is offline
Gewoon normaal vragen en dan zie je vanzelf als ze belangstelling toont .
En vooral niet moeilijk doen gewoon normaal en beleefd vragen.
Dan zie je vanzelf waar het schip strand.
__________________
Spelfouten inbegrepen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 18:58
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
grl schreef op 20-05-2005 @ 19:46 :
Hoe oud ben je trouwens?


19
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 19:07
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
I C U schreef op 20-05-2005 @ 19:54 :
Ik denk dat je wel gelijk hebt wat betreft de hete brei en dergelijke, maar als ik het goed begrepen heb, ken je haar nog niet zo goed, en zij jou ook niet. Om dan vanuit het niets te melden dat je haar wel ziet zitten, is dan best... overdonderend. Het feit alleen al dat je haar uitvraagt, zegt al genoeg. Je kan iemand op meerdere manieren duidelijk maken dat je hem/haar leuk vindt.

En als je haar zonodig moet melden dat je haar leuk vindt, doe dat dan na je date, lijkt mij een mooi moment!

Maarre, ik zou idd gewoon een gesprek met haar aanknopen, en dan (zoals al gezegd is) iets laten vallen als: "Lijkt het je leuk om een keer samen ...." Ik geloof dat dat bij mij wel zou werken (als die jongen me wel okay lijkt)

Dank je, hier heb ik wat aan.... Ik was al gaan inzien dat dit de beste manier is..... Gezien de 'heftige' reacties op het "Ik vind je leuk".

Wat ik overigens niet eerder heb gemeld ( ik moet toegeven dat ik mijn mensenkennis er af en toe naast zit) dat er wel een 'klik' tussen ons is... Ze glimlacht altijd als ze me ziet en de spaarzame momenten dat ik haar gesproken heb, heb ik, denk ik, wel een goede indruk achtergelaten..............

Laatst gewijzigd op 20-05-2005 om 19:11.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 19:17
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
Gammaray schreef op 20-05-2005 @ 19:58 :
Gewoon normaal vragen en dan zie je vanzelf als ze belangstelling toont .
En vooral niet moeilijk doen gewoon normaal en beleefd vragen.
Dan zie je vanzelf waar het schip strand.
Ook jij bedankt voor je advies...

Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier ook niet zo een moeite mee heb..... Hetgeen waar ik moeite mee had, en daarom ook het topic op heb gezet, is dat leuke gesprek te vertalen naar een afspraak, zonder teveel kleerscheuren op te lopen.....
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 19:23
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
roekoek schreef op 19-05-2005 @ 21:27 :
je kan ook gewoon als je er ziet zeggen: hey gaat het nog door vanavond? en als ze dan vraagt wat je bedoelt, gewoon zeggen: ja wij zouden toch naar de bios. en dan gewoon erop doorgaan. haha deed mijn vriendje bij mij voordat ik hem kon. Dan denk je op het laatste: ach welja man doe eens gek!


Dit is ook een leuke, die houd ik achter de hand voor het geval zich weer zo een situatie voordoet met iemand anders die wel tegen een grapje kan.....
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 02:27
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 20-05-2005 @ 18:55 :
Naja mijn project gaat wel ok. Ik smste 1 keer perongeluk iets te ''intiem'' naar mijn idee, maar dat viel wel mee op zich, maar toch. heheh Niet te veel open kaart, houd ik niet zo van. Maar ja, met drankje op, word je wat makkelijker...Ik vraag haar zondag spontaan uiteten. Als ze niet kan, dan kan ze niet...Jammer dan.

Haha, hoe kan je iets perongeluk SMS'en?





Citaat:
M. Arnoldi schreef op 20-05-2005 @ 18:55 :
@Zwartkijker:
Jammer...maar gewoon op haar afstappen. Even goede moed creeeren door even goed muziek te luisteren waar je blij van wordt. Tenminste muziek helpt mij enorm. Dan krijg ik het ''schijt'' -gevoel. Wel knaken dat die leraar er tussen kwam. Naja, volgende keer gewoon recht op je doel af. Ben je bang om te falen, btw? Dat zou je wel enigszins kunnen remmen. Onthoud: laat haar niet zomaar voorbij schieten. Zou zonde wezen. Succes! En ook met je examens, natuurlijk.


Wederom stel ik jouw morele steun ongelooflijk op prijs....Je lijkt me een hele sympathieke jongen....... Dat van de muziek klopt ook ( ik pas het ook altijd toe ; heb nu daarom altijd mijn MP3 speler bij me) Ik weet niet als je ooit hebt gehoord van NLP, maar zoiets heet daar 'ankeren'.....



Mijn grooste vrees is ook niet zozeer dat ze nee zegt. Het is eerder die angst dat ik het zelf laat afweten..... Net als het missen van een strafschop...
Ik hoorde deze week trouwens daar een mooie uitspraak over:


"Niet omdat de dingen ons onbereikbaar lijken durven we niet, omdat we niet durven lijken ze ons onbereikbaar."



Voor de rest ook jij veel succes met jouw 'project'. Laat weten hoe het afgelopen is......
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 12:56
Gammaray
Avatar van Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 20-05-2005 @ 20:17 :
Ook jij bedankt voor je advies...

Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier ook niet zo een moeite mee heb..... Hetgeen waar ik moeite mee had, en daarom ook het topic op heb gezet, is dat leuke gesprek te vertalen naar een afspraak, zonder teveel kleerscheuren op te lopen.....
Is goed daar is dit forum voor bedoelt veel succes verder
__________________
Spelfouten inbegrepen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 18:51
..*LR*..
Avatar van ..*LR*..
..*LR*.. is offline
__________________
...Addicted to your attention...I Just want you and nobody else...

Laatst gewijzigd op 21-05-2005 om 18:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe vraag ik haar mee uit?
Admire
6 23-11-2016 19:59
Liefde & Relatie Hoe vraag ik haar uit?
Hilmi
11 07-11-2015 00:55
Liefde & Relatie Verliefd en hoe vraag ik haar??
PeterSnoek
12 05-04-2015 20:57
Liefde & Relatie hoe vraag ik een meisje mee uit?
Vent
7 21-09-2010 22:26
Psychologie Hoe leer ik haar te vertrouwen?
DanielPieters
16 19-02-2009 21:17
Liefde & Relatie hoe win ik haar vriendschap
wizzard
9 18-08-2003 14:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.