Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2005, 19:03
Jessy
Jessy is offline
Oke. .. dit klinkt lullig maar ik wil van m'n oude vriendengroep af

ik ben best wel veranderd afgelopen halfjaar en tja ik ben ze gewoon ontgroeid.
Zij zijn geen bal veranderd en nog steeds zo onvolwassen als de pest en eigenlijk erger ik me gewoon dood aan hun gedrag de laatste tijd.
De laatste tijd ga ik al wat minder met ze om, maar ze blijven maar vragen wanneer ik weer eens mee ga stappen etc..terwijl ik het geen reet aan meer vind met hun.

het gaat hier dus wel over mensen die ik al zo'n 6 jaar ken, maar ik heb er gewoon geen zin meer in.

Is dit egoistisch? laf? ben ik nu een overloper? of iemand die simpelweg geen gevoel heeft en z'n 'vrienden' laat stikken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2005, 19:11
hi
hi is offline
gek dat jij ze ontgroeid bent maar dat ze jouw nog wel vragen! Misschien zien hun nog steeds de oude "jij" en zien ze geen verandering bij jouw die jij wel bij jezelf ziet?

Normaal zou dit gewoon vanzelf moeten gaan. Je laat steeds minder horen en je hoort ook steeds minder.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 19:12
~*kar*~
Avatar van ~*kar*~
~*kar*~ is offline
kan je niet met ze erover praten? dat je bent veranderd en andere prioriteiten hebt?
__________________
c a r p e d i e m
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 19:12
Fritske1987
Fritske1987 is offline
Op zich heel begrijpelijk dat je uit je oude vriendengroep bent gegroeid. Zeker niet raar, maar een beste manier om dit hun duidelijk te maken, weet ik zo 123 niet.. Je kan ze natuurlijk blijven negeren, maar dan ga je misschien met ruzie "uit elkaar", ik weet niet of je dat wilt..
__________________
When you lose something you can't replace
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 19:14
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Zolang je het maar niet via een heel lullig mailtje doet, want dat deed mijn bijna-beste-vriendin en ik heb ongeveer nog dagen gehuild.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 19:22
Fruitcake
Avatar van Fruitcake
Fruitcake is offline
Ik zou met andere vrienden beginnen afspreken. Maar deze vrienden helemaal niet volledig laten vallen, zij zullen ook nog veranderen. En misschien krijg je eens je weg bent bij deze vrienden wel weer heimwee naar hun. Ze zullen je vast wel door en door kennen na zo'n hele tijd
__________________
He's not the Messiah, He's a very naughty boy
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 19:59
Verwijderd
Een vriend van me heeft dat ook gedaan met de rest van zijn vrienden. Gelegenheid: hij ging verhuizen
Actie: Geen nieuw adres opgeven
Je telefoonnummer veranderen

Maar ja, misschien is dat wat extreem...

Gewoon langzaam afbouwen en inderdaad contact houden. Maar gewoon niet meer zoveel als dat je eerst had en nieuwe vrienden gaan zoeken
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:01
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Lastige situatie.
Niet recht in hun gezicht zeggen, idd minder afspreken enzo.
Zij zullen ook vast wel merken dat jij verandert en dat jij t minder naar je zin hebt bij hen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:09
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Idd gewoon rustig afbouwen, vind het een beetje lullig om meteen hun de rug toe te keren.
Kan je niet gewoon met hun praten, dat hun na zo een tijdje helemaal geen steek zijn veranderd?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:10
Verwijderd
Citaat:
~*kar*~ schreef op 15-03-2005 @ 20:12 :
kan je niet met ze erover praten? dat je bent veranderd en andere prioriteiten hebt?
"Ja, ik ben nu veel volwassener dan jullie, eigenlijk kan en wil ik niet meer op jullie niveau functioneren. Tot nooit meer ziens!"
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:20
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Hartstikke leuk dat je ze wilt dumpen, maar dan? Dan zit je alleen? Zorg er eerst eens voor dat je nieuwe vrienden hebt, om te voorkomen dat je over een jaar met hangende pootjes bij hun terug komt
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:31
Verwijderd
Vind het wel een beetje harde maatregel. Waarom wil je ze meteen helemaal weg hebben?

Ik zou idd gewoon wat minder met ze afspreken. Desnoods vertel je ze gewoon dat je je niet meer echt thuis voelt in de groep. Dat is uiteindelijk wel het eerlijkst. Wel zou ik gewoon af en toe nog met ze uitgaan.
Zij kunnen ook volwassener worden, en het zijn niet voor niks ooit goede vrienden van je geweest.
Gewoon op een wat lager pitje zetten.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:51
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
zoek gewoon nieuwe vrienden. als jij die dan hebt en veel met ze omgaat, gaat het contact met je oude vrienden ook veel minder worden
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 22:10
Lane
Avatar van Lane
Lane is offline
Ik kan me niet voorstellen dat ik ineens mijn vriendenkring ga dumpen. Ik merk nu ook dat ik verander en zij niet, ik ben meer met jongens bezig en zij nog met wat er op Nickelodeon komt.

Maar wil je echt van je vriendengroep af? Uit elkaar groeien gaat namelijk meestal vanzelf, en het klinkt bij jou alsof jij eruit wil maar dat zij dat nog niet zien. Nu heb je misschien dat gevoel, maar wat als je spijt krijgt? Om zo'n vriendschap weer te herstellen moet je wel een hele hechte band hebben.

Ik kan me echt niet voorstellen dat ik nu ineens mijn vrienden ga 'dumpen', ik zou ze echt onwijs missen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 22:35
Verwijderd
Och, het is wel handig nog enig contact te onderhouden zodat je altijd nog wat mensen hebt om op terug te vallen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 22:39
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Ik heb één keer in zo'n situatie gezeten.. we waren een vriendinnengroep, waarbinnen ik met één van die meiden steeds minder had. Ze woonde samen, ging alleen maar uit in een plaatselijk cafetje, ze werkte full time. Ik daarentegen ondekte net het studentenleven, ging dus veel uit en vond haar eigenlijk maar burgelijk.

Ik heb het contact laten verwateren. Geen contact zoeken. Het initiatief bij haar leggen. Na verloop van tijd hoorde ik natuurlijk niks meer van haar. Zij vond het ongetwijfeld erg lullig van me, en helemaal netjes was het niet. Maar ach..
__________________
free, single, sexy and sweet
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 22:45
Verwijderd
'oude' vriendengroepje? Heb je al nieuwe vrienden dan?


OMFG vrienden dumpen Ik kan me hier echt niets bij voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 22:49
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Alex schreef op 15-03-2005 @ 23:45 :
'oude' vriendengroepje? Heb je al nieuwe vrienden dan?


OMFG vrienden dumpen Ik kan me hier echt niets bij voorstellen.
My thoughts exactely. Maar goed, ik hecht ook heel erg aan m'n vrienden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-03-2005, 10:03
Jessy
Jessy is offline
Citaat:
Alex schreef op 15-03-2005 @ 23:45 :
'oude' vriendengroepje? Heb je al nieuwe vrienden dan?


OMFG vrienden dumpen Ik kan me hier echt niets bij voorstellen.
Nou kijk, je moet het zo zien, ik heb nieuwe mensen ontmoet waar ik me op dit moment gewoon veel beter bij thuisvoel.
Als ik bij mijn oude vriendengroep ben, loop ik me alleen maar te ergeren aan hun gedrag, en zou ik liever bij 'die anderen' zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 11:17
M@niac
Avatar van M@niac
M@niac is offline
Kan me dr niks bij voorstellen. De mensen met wie je al 6 jaar optrekt in een keer vaarwel zeggen. En ik kan me niet voorstellen, dat jij binnen een half jaar zo volwassen bent geworden dat je hen ontgroeit bent.

Maja, je moet het zelf weten, straks heb je niemand meer
__________________
/* Vanwege de economische crisis zijn wij genoodzaakt om Uw fiets van de zaak bij deze te vorderen *\
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:31
nexjes
Avatar van nexjes
nexjes is offline
Citaat:
Jessy schreef op 15-03-2005 @ 20:03 :
Oke. .. dit klinkt lullig maar ik wil van m'n oude vriendengroep af

ik ben best wel veranderd afgelopen halfjaar en tja ik ben ze gewoon ontgroeid.
Zij zijn geen bal veranderd en nog steeds zo onvolwassen als de pest en eigenlijk erger ik me gewoon dood aan hun gedrag de laatste tijd.
De laatste tijd ga ik al wat minder met ze om, maar ze blijven maar vragen wanneer ik weer eens mee ga stappen etc..terwijl ik het geen reet aan meer vind met hun.

het gaat hier dus wel over mensen die ik al zo'n 6 jaar ken, maar ik heb er gewoon geen zin meer in.

Is dit egoistisch? laf? ben ik nu een overloper? of iemand die simpelweg geen gevoel heeft en z'n 'vrienden' laat stikken?
denk je echt dat zij te kinderachtig zijn of denk je dat jij misschien jezelf te serieus neemt t afgelopen halfjaar?
of heb je nieuwe vrienden gemaakt die interessanter zijn, minder oppervlakkig? ben je nu meer over jezelf te weten gekomen en vind je je oude vriendengroep daar niet bij passen?
iig, als je het niet meer ziet zitten moet je ze dat niet zomaar vertellen, maar gewoon, net zoals nu, steeds minder met ze omgaan totdat de vriendschap vervaagd is. Want mensen kunnen opeens veranderen en als je de vriendschap dan al hebt beeindigt kun je daar misschien wel eens erge spijt van krijgen.
__________________
ik ben de illusionist in de shit yeah
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:55
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Mmm,
Zoals zo velen kan ik me hier ook eigenlijk niets bij voorstellen...
Vooral als je al 6 jaar met hun omgaat, wat is er dan in leven gebeurd dat je zo bent veranderd? Ben wel benieuwd namelijk
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:28
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Mja, ik zou het wel raar vinden om ineens helemaal niet meer met je oude vrienden om wil gaan als je al zo lang met ze bevriend bent.
Aan de andere kant snap ik het wel: ik had zelf 2 jaar geleden 'vrienden' waarvan het duidelijk was dat we eigenlijk niet op dezelfde golflengte zaten, maar we gingen toch met elkaar om (alleen in school eigenlijk ook). Toen kwam ik veeeeel leukere mensen tegen en ging ik eigenlijk alleen nog maar met hen om..
Maar jij hebt zoveel gedeeld met die mensen in 6 jaar dat ik me haast niet kan voorstellen dat je je oude vrienden niet gaan missen als de nieuwigheid van de nieuwe mensen af begint te raken.

Ik zou dus iig niet zomaar de vriendschap verbreken, maar gewoon minder met ze omgaan of tijdelijk eventjes niet om daarna te kijken of de irritatie misschien weg is.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Gedumpt worden als vriend/vriendin
RHCP_NAC
11 14-11-2009 09:29
Algemene schoolzaken Mijn 'vriend' is de sukkel van de klas...
Verwijderd
89 09-12-2007 08:16
Liefde & Relatie twee jongens
misslucy
22 17-03-2006 20:27
Liefde & Relatie Openheid in relatie...
SimplyABoy19
24 14-01-2005 15:41
Liefde & Relatie me vriend dumpte me voor...
spacekissie
5 27-03-2002 19:43
Psychologie Depressie, je vriend dumpt je. Je weet het niet meer!!!
*miesje*
27 20-02-2002 18:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.