Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2009, 17:17
Mistery*
Avatar van Mistery*
Mistery* is offline
hey,

Ik zit een beetje te twijfelen of ik een 10 daagse rijcursus zal doen of gewoon een reguliere opleiding en per week rijden.
Heeft iemand ervaring met zo'n 10 daagse cursus?
En wat lijkt jullie het beste om te doen?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2009, 17:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ja, ik heb dat gedaan. Tiendaags is het absolute minimumpakket (bij de ANWB dan, het is niet uitgesloten dat anderen een dergelijk pakket aanbieden).

Eerst wordt je namelijk met de simulator getest of je al een beetje aanleg hebt. Daarna krijg je een advies over welk pakket, A (tien dagen) tot en met ergens G (drie a vier weken geloof ik).

Daarna rijd je de hele dag (in mijn geval 9 tot 3) gedurende die dagen. Het is een goede oplossing als je aanleg hebt voor autorijden, en al een beetje weet hoe het verkeer werkt. Stap je uit het niets in de auto, dan weet ik niet hoeveel zin het heeft. Ik heb mensen gezien die angst hadden voor autorijden, of niet durfden besluiten te nemen, en die moesten stoppen omdat ze er niet kwamen. Na een paar uurtjes les waren die al volledig op slot gegaan en pikten niets meer op.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 18:42
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
10-daagse cursus is eigenlijk alleen aan te raden als je een beetje aanleg hebt voor autorijden, zoals T_ID al zei

Ik deed zelf 2 keer per week een blokuur, 2x2 uur dus. Op die manier zit er ook aardig tempo in.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2009, 14:27
Verwijderd
ik heb dagelijks blokken van 4 uur gedaan. Was met 12 dagen klaar. Maar ik moet zeggen: het waren wel vermoeiende dagen. Mijn instructeurs waren vriendelijk maar niet mals. Op alle slakken werd zout gelegd. Wat uiteraard erg goed was, maar wel heel erg vermoeiend.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2009, 19:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zou er alleen voor kiezen als je dat rijbewijs ook echt snel móet halen.
Voor mijzelf was een uur lessen al behoorlijk vermoeiend. Ik vond het echt wennen om met ZO VEEL dingen tegelijk rekening te houden. Na een blokuur was ik helemaal gesloopt; volgens mij nam ik zo'n tweede uur ook wat minder op.
Nu nog steeds kan ik echt moe zijn na 3 uur rijden. Niet meer omdat ik het zoveel vind, dat neemt heel snel af. Maar gewoon omdat je zo lang geconcentreerd bezig moet zijn.

Dat zal heus niet voor iedereen gelden en anderen pakken het vast makkelijker op. Toch denk ik dat niemand 4 of 8 uur geconcentreerd kan zijn en dat zoveel uren gewoon erg veel is als het niet nodig is. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om een rijschool te kiezen waarbij je veel uren per week kan lessen, zonder dat je nu direct van die enorme blokken achter het stuur zit.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2009, 13:20
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Probleem is dat bijna iedereen die zijn rijbewijs nog moet gaan halen denkt dat ze wel aanleg hebben en dat zij echt wel met max 20 uurtjes klaar zijn..

Ik ben niet zo voor 10-daagse cursussen omdat rijden routine moet worden.10 dagen rijden en dan 2 maanden niet meer schiet niet op. Maar als je gelijk daarna een auto tot je beschikking hebt en er minstens een paar keer per week mee gaat rijden kan het wel.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 24-04-2009, 14:56
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Probleem is dat bijna iedereen die zijn rijbewijs nog moet gaan halen denkt dat ze wel aanleg hebben en dat zij echt wel met max 20 uurtjes klaar zijn...
Zo dacht ik dus ook. Helaas zat ik er dus naast, ik deed er namelijk zo'n 21/22uur over.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2009, 20:08
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
@Dysmophofobist: uiteraard zijn er uitzonderingen, maar de meesten hebben niets aan een 10-daagse cursus. Ik ben ook op zo'n manier begonnen, maar ik vind het niet aan te raden. Ik heb 4 uren per dag gereden, en daarna ben je inderdaad echt kapot. Als er geen absolute noodzaak is, dan zou ik het rustiger aan doen. Iets van 2 keer per week een blokuur ofzo.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2009, 00:16
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Leren is een kwestie van herhaling. En zoveel herhaling heb je niet in tien dagen. Ik zou het dus ook niet aanraden

Ik heb zelf 2x twee uur per week gelest. Twee uur achter elkaar vond ik fijn, omdat ik een uur wat aan de korte kant vond en anderhalf uur was niet mogelijk. Bovendien kon je met twee uur rijden net in wat meer verkeerssituaties komen (naar en door verschillende dorpen/steden rijden). En met twee keer per week kon ik het goed bijhouden (herhalingskwestie). Ik had Rotterdam als gebied. Nadeel is dat je net wat meer lessen nodig hebt, omdat stadsverkeer net wat meer aandacht vergt. Voordeel is dat je heel makkelijk ergens anders kunt rijden omdat je een drukke stad gewend bent. Op die manier had ik na 39 uur (dus twintig lessen; in ruim twee maanden) mijn rijbewijs, in één keer geslaagd zonder fouten.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 12:59
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Ligt er idd aan hoeveel aanleg je hebt. Ik heb wel gewoon elke week 60 minuten gereden. En was klaar naar 25 lessen. Vond ik nog best goed van mezelf
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2007 Eindexamenreis
LisaRowe
48 18-06-2007 16:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.