Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2007, 18:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 21-08-2007 @ 13:37 :
Ik ben erg benieuwd op welk artikel uit de WVW jij bovenstaande uitspraak basseert
Dat is gewoon de bepaling dat je je medeverkeer niet in gevaar mag brengen hoor. Die bepaling is een soort opvullende bepaling voor allerlei situaties. Ik heb meegemaakt dat de bestuurder van een scootmobiel op de bon werd geslingerd omdat die op het fietspad reed. Dat mag op zich, maar hij reed meerdere fietsers de berm in doordat het pad te krap was, terwijl er vlak naast een voetpad én een 50 km/u max. weg voorhanden was.

Er is ook geen wet tegen 30 km/u rijden op de snelweg, maar beweren dat je daarvoor nooit een boete zou krijgen is erg, heel erg dun ijs.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2007, 19:11
Verwijderd
oh en bejaarden (en alle andere idioten) die het vuile lef hebben om tegen mij te roepen dat ik asociaal ben terwijl ze zelf door rood fietsen/rijden en vervolgens mij bijna omrijden en ik door groen rij krijgen wel een heel arsenaal aan scheldwoorden over zich heen, zijn ze helemaal geschift, kijk verdomme uit, er zijn niet voor niks verkeerslichten...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 22:19
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 23-08-2007 @ 15:06 :
ik heb er 33.000 km opzitten en heb alleen nog maar 3 parkeerboetes. *afkloppen*.
Ik rijd vaak op wegen waar je niet in kunt halen en je dus moet blijven hangen achter langzaam verkeer. Op de snelweg rijd ik meestal (na correctie) zo'n 10 km te hard.. Hier ben ik nog nooit voor bekeurd
Het is ook maar net waar je rijdt. Toen ik nog op de zaterdag werkte, kon ik makkelijk 110 km/u (na correcrie) op de A4 rijden. (En dan word je nog door een groot deel ingehaald.)
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 00:23
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Vice schreef op 23-08-2007 @ 23:19 :
Het is ook maar net waar je rijdt. Toen ik nog op de zaterdag werkte, kon ik makkelijk 110 km/u (na correcrie) op de A4 rijden. (En dan word je nog door een groot deel ingehaald.)
Ik rijd 5 dagen per week op wisselende dagen. tijdstippen.. Maar wel altijd in het oosten. Hier wordt naar mijn idee veel minder intensief gecontroleerd dan in de randstad.
De containers met flitsapparatuur herken ik vlug genoeg... Op de a28/ a50 heb ik blijkbaar altijd geluk..
(Hoewel ik er in dit topic achterkwam dat mijn teller mogelijk een nog grotere afwijking heeft dan ik voorzag )
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 10:56
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-08-2007 @ 19:39 :
Er is ook geen wet tegen 30 km/u rijden op de snelweg, maar beweren dat je daarvoor nooit een boete zou krijgen is erg, heel erg dun ijs.
Hm, mijn rijleraar beweerde ooit dat je op de snelweg niet langzamer dan 60 mocht. Ochja, zou ook niet heel verstandig zijn.

Met zware regenval haalde ik een keer een auto in die (denk ik) 40 reed op de snelweg. Je snelheid aanpassen is natuurlijk heel verstandig, maar die was echt niet goed bezig.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 13:32
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 23-08-2007 @ 19:39 :
Dat is gewoon de bepaling dat je je medeverkeer niet in gevaar mag brengen hoor. Die bepaling is een soort opvullende bepaling voor allerlei situaties. Ik heb meegemaakt dat de bestuurder van een scootmobiel op de bon werd geslingerd omdat die op het fietspad reed. Dat mag op zich, maar hij reed meerdere fietsers de berm in doordat het pad te krap was, terwijl er vlak naast een voetpad én een 50 km/u max. weg voorhanden was.

Er is ook geen wet tegen 30 km/u rijden op de snelweg, maar beweren dat je daarvoor nooit een boete zou krijgen is erg, heel erg dun ijs.
Je doelt hier op art. 5. Op het moment dat je andere de berm inrijdt, is dit zeker van toepassing. Op het moment dat iemand anders jou inhaald waar dat niet kan, is hij degene die het verkeer in gevaar brengt. Je kan immers niet van iemand verwachten dat hij vol in de ankers gaat, omdat iemand anders nog even snel ervoor wil.

Er is overigens wel een minimumsnelheid op de snelweg, deze bedraagt 60 km.h
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 16:22
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 23-08-2007 @ 15:06 :
ik heb er 33.000 km opzitten en heb alleen nog maar 3 parkeerboetes. *afkloppen*.
Ik rijd vaak op wegen waar je niet in kunt halen en je dus moet blijven hangen achter langzaam verkeer. Op de snelweg rijd ik meestal (na correctie) zo'n 10 km te hard.. Hier ben ik nog nooit voor bekeurd
Op de snelweg bekeuren ze toch pas vanaf 130km/h
Dus je kan makkelijk 140 op teller rijden constant

Parkeerboetes vind ik altijd zonde, dus zorg altijd wel dat ik een kaartje heb en niet op een plaats sta waar ik niet mag staan.
M'n moeder heeft er ook al een aantal gehad, stuk duurder dan een beetje te hard rijden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 16:23
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 24-08-2007 @ 14:32 :
Er is overigens wel een minimumsnelheid op de snelweg, deze bedraagt 60 km.h
Lijkt me sterk, dan zou iedereen die in de file staat een bekeuring kunnen krijgen...
Je voertuig moet wel minimaal 60 kunnen en mogen om de snelweg op te mogen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 16:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 24-08-2007 @ 14:32 :
Er is overigens wel een minimumsnelheid op de snelweg, deze bedraagt 60 km.h
Vroeger wel. Nu is de enige bepaling dat je vervoermiddel in staat moet zijn om harder dan 50 km/u te rijden. Een minimumsnelheid is er niet meer. Dat spreekt MTPower hierboven tegen, maar die 50 km/u is zeer zeker wat er bij lessen verteld is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 17:03
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-08-2007 @ 17:57 :
Vroeger wel. Nu is de enige bepaling dat je vervoermiddel in staat moet zijn om harder dan 50 km/u te rijden. Een minimumsnelheid is er niet meer. Dat spreekt MTPower hierboven tegen, maar die 50 km/u is zeer zeker wat er bij lessen verteld is.
In dat geval mocht ik met mijn brommer ook de snelweg op
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 18:28
Verwijderd
Ik heb het even nagezocht
Artikel 42

1.

Het gebruik van de autosnelweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 60 km per uur mag en kan worden gereden.
2.

Het gebruik van de autoweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 50 km per uur mag en kan worden gereden.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 18:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MTpower schreef op 24-08-2007 @ 18:03 :
In dat geval mocht ik met mijn brommer ook de snelweg op
Nee, want die kan en mag maar 45 km/u.

Ik snap het bovenstaande overigens niet LL. Wat je wilt zeggen is dat artikel 42 twee bepalingen bevat waarvan de een de ander overbodig maakt?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 18:55
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Autoweg != autosnelweg
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 18:56
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 24-08-2007 @ 19:48 :
Nee, want die kan en mag maar 45 km/u.

Ik snap het bovenstaande overigens niet LL. Wat je wilt zeggen is dat artikel 42 twee bepalingen bevat waarvan de een de ander overbodig maakt?
Nee, het een heeft betrekking op de autoweg en de ander de snelweg. Er is dus geen minimumsnelheid, dit is de enige voorwaarden. Hoewel een te lage snelheid beboet wordt met een art 5.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 19:39
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-08-2007 @ 19:48 :
Nee, want die kan en mag maar 45 km/u.
Right
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 19:40
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 24-08-2007 @ 19:56 :
Nee, het een heeft betrekking op de autoweg en de ander de snelweg. Er is dus geen minimumsnelheid, dit is de enige voorwaarden. Hoewel een te lage snelheid beboet wordt met een art 5.
Had ik toch gelijk
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 20:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
M@rco schreef op 24-08-2007 @ 19:55 :
Autoweg != autosnelweg
Nu merk ik die vier letters verschil in een alinea tekst pas op.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 23:05
Krynn
Krynn is offline
Wat maakt het uit hoe hard je mag op een snelweg? Meestromen met het verkeer, ofzo...gaat het 120, ga jij niet zachter dan 100. Gaat het 50, dan ga jij niet zachter dan 40...ofzo.

Citaat:
Miracle schreef op 21-08-2007 @ 08:55 :
Ik erger me wel hardop aan veel slechte automobilisten, dan denken m'n bijrijders dat ik volledig geirriteerd ben, maar stiekem voel ik me juist lekker ontspannen als ik kan zeuren erover.
Amen!

Mijn nummer 1 irritatie zijn fietsers die gezellig met z'n tweetjes, drietjes naast elkaar gaan rijden en niet aan de kant gaan als ik aan kom tuffen. Hallooo, stille smalle dijk, jullie horen me best..vrrroem?...vroemvroem?...hou es op met beppen, toe, mag ik erlangs...nee? TOOOOOET!

En dan nóg verontwaardigd zijn over de asocialiteit van de automobilisten tegenwoordig...pfff.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 11:09
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MTpower schreef op 24-08-2007 @ 17:22 :
Op de snelweg bekeuren ze toch pas vanaf 130km/h
Dus je kan makkelijk 140 op teller rijden constant

Parkeerboetes vind ik altijd zonde, dus zorg altijd wel dat ik een kaartje heb en niet op een plaats sta waar ik niet mag staan.
M'n moeder heeft er ook al een aantal gehad, stuk duurder dan een beetje te hard rijden
Die flitsapparaten zullen toch wel fijner afgesteld staan?
Ik bedoel geen agenten die je van de weg plukken omdat je 110 op de snelweg rijd waar 100 km/u is toegestaan

En parkeerboetes zijn inderdaad zonde... Ik heb ze allemaal voor de deur gekregen. In de wijk kun je alleen met een vergunning parkeren, het eerste jaar kwam ik daar niet voor in aanmerking. Met het uitpakken van boodschappen heb ik er een gehad. Eén toen mijn gekochte kaartje NET was afgelopen e.d.
3 x 50 euro
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 16:30
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 25-08-2007 @ 12:09 :
Met het uitpakken van boodschappen heb ik er een gehad.
Die heb je toch zeker wel aangevochten? Direct in- en uitladen van goederen ≠ parkeren.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 18:19
MH
Avatar van MH
MH is offline
Dat ligt er natuurlijk aan. Als je niet alles uiterlijk aan de deur neerzet/overhandigt, wordt het niet gauw meer als direct gezien.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 04:43
koos20
koos20 is offline
erger me alleen aan 1. bumperklevers (deze krijgen een reactie terug mochten ze het weer gaan proberen)

en op 2. lui die geen richting aangeven, en dan speciaal op rontondes (als jij staat te wachten en ze alsnog jou kant opgaan aargh!)

linksrijders geen last van, zolang de weg redelijk vrij is.
en lui die een paar km te langzaam rijden: mooi laten rijden, geen probleem mee.



wat vinden jullie trouwens van de stoplicht hoogte?
sta je vooraan bij het stoplicht, moet je met je hoofd zowat tegen de ruit zitten om het licht te zien.
(amerika heeft 1 pluspunt hierbij, hier staan ze goed)
http://www.inactivex.net/img/traffic-light.jpg
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 10:56
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
koos20 schreef op 26-08-2007 @ 05:43 :
en op 2. lui die geen richting aangeven, en dan speciaal op rontondes (als jij staat te wachten en ze alsnog jou kant opgaan aargh!)
Die zijn zwaar irritant inderdaad
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 00:51
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
koos20 schreef op 26-08-2007 @ 05:43 :
wat vinden jullie trouwens van de stoplicht hoogte?
sta je vooraan bij het stoplicht, moet je met je hoofd zowat tegen de ruit zitten om het licht te zien.
(amerika heeft 1 pluspunt hierbij, hier staan ze goed)
http://www.inactivex.net/img/traffic-light.jpg
Is bij mij per auto afhankelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 24-08-2007 @ 14:32 :
Je doelt hier op art. 5. Op het moment dat je andere de berm inrijdt, is dit zeker van toepassing. Op het moment dat iemand anders jou inhaald waar dat niet kan, is hij degene die het verkeer in gevaar brengt. Je kan immers niet van iemand verwachten dat hij vol in de ankers gaat, omdat iemand anders nog even snel ervoor wil.

Er is overigens wel een minimumsnelheid op de snelweg, deze bedraagt 60 km.h
Het is dan nog steeds niet toegestaan om gas BIJ te geven (zoals hier werd gezegd "dan geef ik gas bij"). Op dát moment verschuift de overtreding naar degene die gas bij geeft, vraag het maar een keer na.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Dittrich schreef op 28-08-2007 @ 17:35 :
Het is dan nog steeds niet toegestaan om gas BIJ te geven (zoals hier werd gezegd "dan geef ik gas bij"). Op dát moment verschuift de overtreding naar degene die gas bij geeft, vraag het maar een keer na.
onmogelijk te bewijzen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 28-08-2007 @ 18:49 :
onmogelijk te bewijzen
Getuigenverklaringen / TR / Videosurveillance.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 14:08
V8Driver
V8Driver is offline
Ik zit dagelijks op de weg, dus erger me wel aan een hele hoop dingen. Vooral op die kl*te caravans in de vakantie tijden, die Bergje op vergeten terug te schakelen, zodat je er als vrachtwagenchauffeur maar voorbij moet zien te komen. En als er dan nog van die mensen op de weg zitten die te lui zijn om een baantje naar links op te schuiven, kan ik aardig agressief worden. Tuurlyk meestal heb ik ook wel een race-stemming maar kan het niet altijd uitvoeren. Ik moet niet vergeten dat ik 40ton achter me kont heb hangen, dus mn verstand moet gebruiken. al doe je het bijna niet en doe je wat het beste lijkt voor jezelf en anderen. Zoals laatst op de A16 Thv Breda. Ik wil een pool in gaan halen die de toegestaande snelheid van 80km/h rijdt. Omdat wij ook op engeland rijden lopen onze auto's 95. En ik hou van doorrijden dus altijd het pedaal onderin als het mogelijk is. Zit je al zo een kwartier te kutten op de rechterbaan omdat niemand je er tussen wilt laten. dus als er dan een gaatje is en komt een auto met een flinke vaart aan. Gewoon naar links gooien die trapt wel op zn rem ik ben groter. Jullie zullen dat weer als irritatie punt zien. Maar je moet het ook eens vanaf 'onze' kant bekijken. We zitten hele dagen op de weg en weten heus wel waar we mee bezig zijn. En we hebben geen zin om de hele dag tegen de zelfde achterkant aan te kyken omdat de auto's ons er niet tussen willen laten.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 18:12
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Tuurlyk meestal heb ik ook wel een race-stemming maar kan het niet altijd uitvoeren.
Uitgerekend hier erger ik mij natuurlyk bij andere weggebruikers het meeste aan.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 09:34
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
knip
Dat jij 95 wilt rijden is prima, maar mensen op de weg verwachten dat jij 80 rijdt, harder zou je ook niet moeten kunnen. Op basis daarvan handelen ze en dat kun je niemand kwalijk nemen.
Bovendien: dat gevoel van vrachtwagenchauffeurs dat ze de verplichting hebben in te halen wanneer ze een halve kilometer harder kunnen dan hun voorganger vind ik een beetje jammerlijk.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 09:51
Tińo
Avatar van Tińo
Tińo is offline
Citaat:
Op de snelweg bekeuren ze toch pas vanaf 130km/h
Dus je kan makkelijk 140 op teller rijden constant


was het maar zo een feest ,pas een bekeuring voor 6km te hard waar je 120 mocht 126 dus.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 11:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik moet niet vergeten dat ik 40ton achter me kont heb hangen, dus mn verstand moet gebruiken. al doe je het bijna niet
Conclusie
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 11:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Het is dan nog steeds niet toegestaan om gas BIJ te geven (zoals hier werd gezegd "dan geef ik gas bij"). Op dát moment verschuift de overtreding naar degene die gas bij geeft, vraag het maar een keer na.
Hoe willen ze dan bewijzen dat ik dat niet gewoon doe, omdat ik dacht dat ik nog wel 2 km harder kon rijden
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 12:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Zit je al zo een kwartier te kutten op de rechterbaan omdat niemand je er tussen wilt laten.
En terecht, want vrachtwagens horen niet in te halen aangezien ze zelfs met 95 km/u het verkeer sterk hinderen. Dit doe je zelfs bewust, dit in tegenstelling tot de caravanchauffeurs die jij zelf bekritiseerd. Zelf ben je dus een slagje erger dan zij omdat jij bewust asociaal rijdt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 13:51
V8Driver
V8Driver is offline
Citaat:
En terecht, want vrachtwagens horen niet in te halen aangezien ze zelfs met 95 km/u het verkeer sterk hinderen. Dit doe je zelfs bewust, dit in tegenstelling tot de caravanchauffeurs die jij zelf bekritiseerd. Zelf ben je dus een slagje erger dan zij omdat jij bewust asociaal rijdt.
Terecht, nee vindt van niet. Ik bedoel in Engeland mag je 95, wij rijden op Engeland dus ze lopen ook 95. Logisch toch? Maar de planning is in de Transportwereld in het Internationaal vervoer zo strak gepland. Dat je gewoon overal het maximale uit moet zien te halen. Kom je een kwartier te laat bij de klant, kan je gewoon wachten tot de volgende dag. Zelfde als de uitspraak dat Vrachtwagens de oorzaak zijn van de file's in NL.. al rijdt ik zelf minimaal in Nl gelukkig. Maar op de afsluitdijk mogen in de spitsuren geen vrachtwagen's meer komen, toch staan er nog steeds files. Of de botlektunnel? voor de van brienoord brug. aparte vrachtwagen baan die altijd rijdt. Als er file staat is het op de baan van de personenauto's. wat ik hiermee wil zeggen is. Wij moeten met 1 bepaalde snelheid onze afspraken zien te halen. Stel je zit op de snelweg, ik wil naar Links.. Jij laat me dr niet tussen maar moet op je rem omdat ik hem er toch tussen gooi. Ik haal die gozer van een Jumbo die 80 rijdt met een verschil van 15km/h in. Daarna ga ik netjes terug naar rechts. Wat maakt voor jou die ene minuut uit? Ook niks meer dan toch? Voor ons wel, als wij er achter zouden moeten blijven met 15km/h .. en je moet nog 30km kom je zo 2uur later.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 13:55
V8Driver
V8Driver is offline
Citaat:
Dat jij 95 wilt rijden is prima, maar mensen op de weg verwachten dat jij 80 rijdt, harder zou je ook niet moeten kunnen. Op basis daarvan handelen ze en dat kun je niemand kwalijk nemen.
Bovendien: dat gevoel van vrachtwagenchauffeurs dat ze de verplichting hebben in te halen wanneer ze een halve kilometer harder kunnen dan hun voorganger vind ik een beetje jammerlijk.
Harder moet zeker wel kunnen dan 80. Zoals ik al aangeef ik rijdt ook veel op Engeland. Daar mag je 95. Nee die halve kilometer haal je tuurlijk in. Je wilt toch bewijzen dat jij de beste voor je baas bent. Met zo'n klein verschil haal ik echter alleen ' s nachts in als het rustig is. Anders blijf ik er wel achter op die halve kilometer komt het toch niet aan. maar net als in alle landen behalve de UK. je mag er 90, met uitzondering nederland en duitsland. Voor een verschil van 5km p/u blijf ik toch niet graag achter iemand zitten terwijl ik weet dat ik er makkelijk voorbij kan.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 14:31
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Even hoor... Jouw baas plant in dat je 95 rijdt terwijl hij heel goed weet dat je in Nederland maar 80 mag? En nee, dit is geen gewoonte, dit is gewoon een regel waar je je aan dient te houden.

Je ergens voor gooien vanwege jouw planning vind ik niet goed te praten. Als iemand hard moet remmen wil hij niet tegen je op botsen dan creëer je een gevaarlijke situatie. Denk je nu echt dat jij het recht hebt over de lichamelijke gezondheid van een ander te beslissen omdat je een beetje krap in je planning zit? Echt, als zoiets nog een keer fout gaat zal ik er niet rouwig om zijn als jij een paar jaar de bak in moet vanwege doodslag. Met opzet anderen in gevaar brengen is geen geintje.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 15:37
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Even hoor... Jouw baas plant in dat je 95 rijdt terwijl hij heel goed weet dat je in Nederland maar 80 mag? En nee, dit is geen gewoonte, dit is gewoon een regel waar je je aan dient te houden.

Je ergens voor gooien vanwege jouw planning vind ik niet goed te praten. Als iemand hard moet remmen wil hij niet tegen je op botsen dan creëer je een gevaarlijke situatie. Denk je nu echt dat jij het recht hebt over de lichamelijke gezondheid van een ander te beslissen omdat je een beetje krap in je planning zit? Echt, als zoiets nog een keer fout gaat zal ik er niet rouwig om zijn als jij een paar jaar de bak in moet vanwege doodslag. Met opzet anderen in gevaar brengen is geen geintje.
Toch is het zo dat vrachtwagenchauffeurs een veel te krappe planning hebben. Mijn stiefvader is (nog wel) vrachtwagenchauffeur en irriteert zich ook aan dat gerace. Je kunt zeggen "dan ga je niet racen, houd je je aan de snelheid etc".. Dit houdt in dat hij (nog) minder vaak thuis komt, aangezien je een max aantal rij-uren per dag mag maken (wat op een blackbox wordt geregistreerd). Daarbij zit je met openingstijden van leveranciers..

O ja... Een baas maakt niet de planning, daar heb je planners voor...

(Niet om het inhalen helemaal goed te praten, ik vind het ook vervelend als ik in de ankers moet.. En ik ga dan ook helemaal uit mijn dak ;0)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 16:37
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik weet dat die planning te krap is, en dat is ook kwalijk. Maar ik vind het nog geen excuus.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 18:23
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Ook planningen kunnen en worden door IVW, KLPD en diverse andere instanties bekeken, maar dit gebeurt alleen niet zo vaak.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 18:27
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik ben niet echt agressief in het verkeer, maar ik ben sowieso niet echt assertief. Ik vermaak mij altijd wel met het maken van opmerkingen op de dingen die andere mensen uitvreten. Dingen als 'Ja, het kán wel...', 'Volgens mij heb ik voorrang.' en zo. Als er iemand op mijn bumper zit bij het inhalen moet die persoon dat zelf weten, ik ga niet eerder aan de kant voordat ik vind dat het kan En dat is wanneer de koplampen van de auto die ik inhaal in mijn binnenspiegel zijn. Ik vind ook dat er rekening gehouden moet worden met mensen die geen 120 durven of auto's die geen 120 kunnen Beetje vervelend als ze voor je zitten op de linkerbaan, maar die kunnen en hoeven ook niet de hele rit achter een vrachtwagen te blijven hangen. Ik heb trouwens ook nooit haast. Sommige mensen kennelijk wel. Het toppunt vond ik wel dat iemand al seinde toen ik ging inhalen en hij nog een halve kilometer achter me was.

Wat bekeuringen betreft, ik geloof dat die dingen met een marge van 7 km/h flitsen. Krijg je een boete van 1 km/h te hard, dan heb je in het echt 88 of 128 km/h gereden. Althans, als ik Blik op de Weg moet geloven

Alleen als ik in een echt gevaarlijke situatie zit wil ik wel een boos worden, maar dat heb ik nog maar één keer meegemaakt. Afgelopen vakantie, tweebaansweg in Tsjechië; een auto staat stil aan de rechterkant van de weg (lag nog een hele lap asfalt naast de rijbanen), iedere auto er met een klein boogje omheen maar nog ruim op z'n eigen weghelft. Opeens, net als ik voorbij kom, gaat hij rijden en komt zo de baan op. Niet even kijken of hij kan, geen richtingaanwijzer aan of wat dan ook. Ik uitwijken naar links, kom gedeeltelijk op de andere baan waardoor de tegenliggers opeens ook moeten uitwijken. Voorste auto was nog een politiewagen ook. Toen was ik wel even kwaad, vanwege het feit dat het heel gemakkelijk ook fout had kunnen gaan.

Maar goed, autorijden is ook het opvangen van andermans fouten, en volgens mij gaat het daar meestal verkeert. Ik heb wel eens een hele lading gebaren van iemand mogen ontvangen die achter mij stond in een file op een uitvoegstrook. Alleen omdat ik een auto voor mij liet invoegen. Ja, sorry. Volgende keer laat ik die mensen die te laat doorhebben dat ze achteraan hadden moeten sluiten wel gewoon op die andere rijbaan stilstaan. Is ook een stuk bevorderlijker voor de doorstroming op die rijbaan...

Ik snap negen van de tien keer niet waar mensen zich druk over maken. Volgens mij zien een heleboel mensen medeweggebruikers gewoon als obstakels, niet als een medemens. Ze kunnen misschien wat hinderen omdat ze fouten maken of anders doen dan jij - wat voor jezelf ook geldt in hun optiek - maar ik heb er wel begrip voor. Zolang de veiligheid maar niet in gevaar komt.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 00:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Terecht, nee vindt van niet. Ik bedoel in Engeland mag je 95, wij rijden op Engeland dus ze lopen ook 95. Logisch toch? Maar de planning is in de Transportwereld in het Internationaal vervoer zo strak gepland. Dat je gewoon overal het maximale uit moet zien te halen.
Kut voor je, minder strak plannen. Je hebt geen recht de verkeersregels te overtreden en asociaal te rijden. Als je dergelijk weggedrag nodig hebt om op tijd te komen dan was het sowieso al veel te kort gepland.

Houdt er rekening mee dat wanneer zoiets fout gaat en je een auto van de weg duwt je keihard vervolgt kunt worden, al helemaal als dat ongeluk een dodelijke afloop heeft. En terecht, want je speelt doelbewust met het leven van anderen. Mensen die doelbewust zo rijden mogen voor mijn part voor doodslag of poging daartoe vervolgt worden afhankelijk van de afloop van de crash.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 02:01
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Kut voor je, minder strak plannen. Je hebt geen recht de verkeersregels te overtreden en asociaal te rijden. Als je dergelijk weggedrag nodig hebt om op tijd te komen dan was het sowieso al veel te kort gepland.
Dat de planning veel te strak is, is algemeen bekend.. En als hij niet vaker dan noodzakelijk wil overnachten in die vrachtwagen, kan ik me best voorstellen dat je dan soms wat regels overtreed. (Langer doorrijden (voor zover mogelijk)/ harder rijden dan toegestaan).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 08:23
V8Driver
V8Driver is offline
Citaat:
Dat de planning veel te strak is, is algemeen bekend.. En als hij niet vaker dan noodzakelijk wil overnachten in die vrachtwagen, kan ik me best voorstellen dat je dan soms wat regels overtreed. (Langer doorrijden (voor zover mogelijk)/ harder rijden dan toegestaan).
Zo denk ik er ook over, dan kan je wel zeggen van ga binnenland rijden maar nee, elke dag die files? Niks voor mij. Ik vindt het niet erg om van huis te zijn. Maar als ik eenmaal naar huis kan om het meissie weer te zien, dan het liefst zo snel mogelijk. En ik heb geen zin om bijvoorbeeld weer bij de Frans/Belgische grens aan Rekkum 2uur en een kwartier van Breda af, nog ff 9u rust te gaan maken omdak aan mn uren zit. Of bij Antwerpen bijvoorbeeld, 3 kwartier van huis....
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 12:59
unkki
unkki is offline
Hetgeen ik me vooral aan irriteer zijn mensen die onnodig links rijden en bumper kleven.

Ik rijd altijd nogal flink door (150/160), maar ik rijd altijd zoveel mogelijk rechts. En soms heb je dan weleens dat er iemand dus links rijdt en jij er rechts voorbij gaat. Of als je links rijd, en iemand kan makkelijk naar rechts dan zet ik altijd m'n knipperlicht aan naar links, meestal gaan de mensen dan vanzelf naar rechts. En als ze dit niet doen dan ga ik er gewoon rechts voorbij, dit zal wel een schrikreactie opwekken maar dan weet hij tenminste wel dat hij naar rechts moet.

En bij bumperklevers ga ik altijd irritant rijden, dus gas los terugzakken naar 80 (op bijvoorbeeld een 100 weg) en dan weer gas naar 110 en weer afzakken naar 80 of zelfs 70. Je zult zien dat de bumperklevers dit enorm irritant vinden en dan nemen ze vanzelf wel afstand.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 18:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat de planning veel te strak is, is algemeen bekend.. En als hij niet vaker dan noodzakelijk wil overnachten in die vrachtwagen, kan ik me best voorstellen dat je dan soms wat regels overtreed. (Langer doorrijden (voor zover mogelijk)/ harder rijden dan toegestaan).
En ben jij bereid om daardoor te sterven?

Dat is precies de essentie van mijn kritiek namelijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 18:40
PV
PV is offline
Citaat:
Hetgeen ik me vooral aan irriteer zijn mensen die onnodig links rijden en bumper kleven.

Ik rijd altijd nogal flink door (150/160), maar ik rijd altijd zoveel mogelijk rechts. En soms heb je dan weleens dat er iemand dus links rijdt en jij er rechts voorbij gaat. Of als je links rijd, en iemand kan makkelijk naar rechts dan zet ik altijd m'n knipperlicht aan naar links, meestal gaan de mensen dan vanzelf naar rechts. En als ze dit niet doen dan ga ik er gewoon rechts voorbij, dit zal wel een schrikreactie opwekken maar dan weet hij tenminste wel dat hij naar rechts moet.
Aso.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 11:35
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Zo denk ik er ook over, dan kan je wel zeggen van ga binnenland rijden maar nee, elke dag die files? Niks voor mij. Ik vindt het niet erg om van huis te zijn. Maar als ik eenmaal naar huis kan om het meissie weer te zien, dan het liefst zo snel mogelijk. En ik heb geen zin om bijvoorbeeld weer bij de Frans/Belgische grens aan Rekkum 2uur en een kwartier van Breda af, nog ff 9u rust te gaan maken omdak aan mn uren zit. Of bij Antwerpen bijvoorbeeld, 3 kwartier van huis....
Dat jij daarvoor 95 wilt rijden is super. Dat jij bereid bent daarvoor andere mensen in gevaar te brengen is dan weer autisme van de hoogste plank. Hoe belangrijk is jouw verlangen je vriendinnetje te zien ten opzichte van de gezondheid of zelfs het leven van je medeweggebruikers? Het klinkt niet of je daar ooit bij stil gestaan hebt. Jij bent bereid andere mensen in gevaar te brengen, van mij mag je een levenslange rijontzegging krijgen voor dat feit alleen al.

Weet je wat je doet? Ga lekker in de supermarkt werken. Dan kun je alle vervelende klanten met winkelwagentjes vervelen door hen de pas af te snijden met je kar vol net aangekomen producten. Zelfde lol, minder gevaar. Biedt dat geen perspectieven?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 11:47
Verwijderd
lieve meneer de vrachtwagenchauffeur, als jij met 95 inhaalt betekend het nog steeds dat ie gast die achter je op de linkerbaan minimaal 120 rijd, als jij m er dan voorgooit moet die vol in de remmen en kan die tijdelijk ook maar 95 tot jij erlangs bent, want wel degelijk voor vertraging zorgt aangezien je gewoon 120 mag.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 11:55
V8Driver
V8Driver is offline
Citaat:
Dat jij daarvoor 95 wilt rijden is super. Dat jij bereid bent daarvoor andere mensen in gevaar te brengen is dan weer autisme van de hoogste plank. Hoe belangrijk is jouw verlangen je vriendinnetje te zien ten opzichte van de gezondheid of zelfs het leven van je medeweggebruikers? Het klinkt niet of je daar ooit bij stil gestaan hebt. Jij bent bereid andere mensen in gevaar te brengen, van mij mag je een levenslange rijontzegging krijgen voor dat feit alleen al.

Weet je wat je doet? Ga lekker in de supermarkt werken. Dan kun je alle vervelende klanten met winkelwagentjes vervelen door hen de pas af te snijden met je kar vol net aangekomen producten. Zelfde lol, minder gevaar. Biedt dat geen perspectieven?

Nou moet je ff goed gaan opletten wat je zegt .. Van personenauto's die in 1 ruk door naar spanje rijden zegt toch ook niemand wat? vindt toch ook iedereen maar normaal? En dat zijn zelfs mensen die normaal nooit buiten Nederland komen met hun auto en eventueel met caravan erachter, alleen in de vakanties. En ik zit elke dag op de weg en dan zou ik geen uurtje of 2 langer door mogen rijden omdat ik naar huis wil? .. Mag ik hier dan ff een standpunt van wat je nou precies wilt doen.. chauffeurtje pesten? net als we ze in den-haag hele dagen aan't doen zijn.. of ben je nou gewoon dom aant lullen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde ŕ la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Verkeer & Vervoer Te hard rijden
***ailá***
111 21-04-2007 00:44
Verkeer & Vervoer [nieuws]rijschoolhouders versus agressie
coopergirl
47 19-11-2005 10:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap agressie in het sociale verkeer
Ace Ventura
21 18-04-2005 16:21
De Kantine Word je met een scooter ook geflitst ?
BBEM
234 09-06-2003 10:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.