Oud 30-07-2010, 18:33
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik wilde dit in het 'Show je Auto'-topic zetten, maar het is zo uitgebreid geworden (ook qua foto's) dat ik er even een apart topic voor aanmaak. Want dat het een pure auto-/rij-vakantie is, dat is zeker. En misschien dat er ook nog andere mensen zijn die iets leuks hebben gedaan met hun/een auto deze vakantie

Even een verslag van mijn (onverwachtse) uitstapje Veel foto's van de wegen/omgeving zijn vanuit de auto genomen tijdens het rijden (als het kon) dus die zijn niet altijd even denderend.
De tekst staat in spoilers vanwege de lengte en zodat ze niet in de weg zitten voor mensen die graag alleen plaatjes kijken. Het verklaart wel beter welke foto's ongeveer waar van zijn. Omdat er een limiet aan het aantal afbeeldingen in een post doe ik het in meerdere (in totaal heb ik bijna 500 plaatjes geschoten ).

Dag 1
Spoiler



Dag 2
Spoiler

__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2010, 18:34
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dag 3
Ik rijd overigens nu al 4 jaar in zo'n 121 en ik moet tientalle keren per week de auto afsluiten en erom denken dat ik dat doe pas als ik weet dat ik de sleutel in mijn handen heb. Sta ik één keer op een zondagochtend in Zwisterland op een parkeerplaats... Telefoon lag ook nog in de auto, dus bij een hotel de ANWB gebeld (gelukkig net uitgebreid naar Europa-dekking) en die hebben hun Zwitserse collega's langs gestuurd. Binnen een minuut had hij de auto open, maar hij wees er wel op dat hij altijd zijn sleutels in z'n broekzak bewaard. Nee, het is ook mijn gewoonte om de sleutels altijd in het startslot te bewaren

Spoiler

__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 18:35
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dag 4
Spoiler

__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 18:35
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dag 5
Spoiler




Totale score is 2940 km in 5 dagen (gemiddeld 11 uur per dag in de auto gezeten) met een gemiddeld verbruik van 1:16,5 (niet slecht ondanks al die zware passen!), 18 verschillende bergpassen, honderden haarspeldbochten en heel veel rijplezier
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 19:21
Verwijderd
prachtig landschap ook ^^
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 12:13
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ja, dat hoort er een beetje bij, bij al die bergen Ik kon eigenlijk wel foto's blijven nemen van de omgeving, maar ik had niet veel tijd en ik kwam er toch vooral om te rijden. Volgende keer misschien 1 of 2 dagen extra en dan wat meer de toerist uithangen denk ik.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 10:55
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Gave foto's
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 10:56
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
cool! oostenrijk <3

ik ben net terug van een mini roadtrip door engeland, maar eigenlijk te weinig foto's gemaakt onderweg >2200km in 4 dagen (70% b&c-weggetjes in engeland iig, frankrijk, belgie, nl gewoon snelweg)

zal zo es mijn geheugenkaartje legen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love

Laatst gewijzigd op 03-08-2010 om 11:45.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 11:48
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline



de witte peug van een vriend van ons die mee was





de daklozen op doortocht




mijn navigator








wandelingetje gemaakt

__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 11:54
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Dit is van de zomer van vorig jaar, toen zijn we met de auto naar Spanje gereden via Zwitserland, italie en dan langs de franse kust. Erg veel (gelukte) foto's van onderweg heb ik niet. Dit zijn enkele van de terugweg, volgens mij allemaal in Spanje en Frankrijk.

Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 14:42
Henck
Avatar van Henck
Henck is offline
Je hebt wel een hoop foto´s vuilgemaakt aan die Bolhoed zeg
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 18:59
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Anders wil niemand geloven dat-ie er geweest is Ze komen niet zo vaak in het buitenland...

Qimm, waar zijn jullie heen gereden in de UK? Een MX-5 is daar overigens wel een erg geschikte auto om mee rond te rijden, zolang het een beetje droog blijft
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 19:08
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
langs de zuidkust naar het westen (tintagel, laatste foto's) en weer terug via Salisbury naar Dover. Errug mooi, maar we hadden echt meer tijd nodig eigenlijk. Maar we gaan gewoon nog een keer (heeee wat vervélend nou)
Wel erg teleurstellend, waar ik hier in nederland nog wel eens een belangstellende blik krijg als ik voorbij kom in de mx5.... daar krijg je ze gratis bij 3 pakjes boter ofzo :') manmanman, daar net zo veel mx5jes als hier clio's of corsa's echt apart.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 19:24
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Pak dan de volgende keer ook Wales mee, en dan vooral de Devil's Staircase in de buurt van Builth Wells. Daar kan je je écht goed vermaken op de country lanes De zuidkust is ook relatief druk.

Britten zijn natuurlijk dol op roadsters en de MX5 is gewoon de beste roadster tegenwoordig op de markt (maar moest zijn plaats wel met de Honda S2000 delen gedurende 10 jaar) en ze zijn niet extreem duur Hoewel de Ford StreetKa daar ook ontzettend populair is.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 10:40
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
we hadden nu maar 4 dagen en we wouden toch zo veel mogelijk zien, Wales ging daarom niet passen, maar wellicht dat we gewoon de vogende keer een veel uitgebreidere route nemen hoor. Het was natuurlijk even aanvoelen. Had nog nooit eerder een meerdaagse roadtrip gedaan. Maar het beviel me wel, zeker voor herhaling vatbaar.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.