Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2013, 15:56
Theboy16
Theboy16 is offline
Hoi ik heb zaterdag me eerste rijles ben bang dat het schakelen en de koppeling fout gaat bn 16.5 met adhd Zit bij speciale rijschool maar wat moet ik doen als ik erg nerveus en druk word omdat ik bang ben ??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2013, 15:59
Verwijderd
Je nu nog niet druk maken over schakelen! Het mooie van rijles is dat je overal alle tijd voor hebt en iemand hebt die je bij alles helpt.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 16:59
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Maak je niet al te druk, instructeurs ( en zeker van een speciale rijschool) weet wel hoe ze hier mee om moeten gaan. Veel plezier en succes!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 17:35
Verwijderd
?

Jammer man. Maar daarom heet het ook rijles. Niet huilen, komt allemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 18:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Bij twijfel: gas!
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2013, 13:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik begon eerst pas met sturen en daarna met gas en rem en daarna pas koppeling en schakelen dus relax, dan komt het allemaal goed Je instructeur legt het je allemaal uit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2013, 08:42
Verwijderd
Forumbazen, ik zie dat er een reactie van mij verwijderd is. Nu heb ik daar best begrip voor, maar ik snap niet dat de post die ik gequote heb, wel mag blijven staan... Als grapjes mogen, waarom die van mij niet en die van hem wel?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2013, 08:43
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
En de eerste lessen helpt je instructeur vast ook met de koppeling en lijkt het allemaal mee te vallen. Pas vanaf het moment waarop hij niet meer helpt, wordt het vervelend (voor jou dan, de instructeur maakt dat echt wel vaker mee)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2013, 09:26
feniks
feniks is offline
Het is geen hogere wiskunde...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2013, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Forumbazen, ik zie dat er een reactie van mij verwijderd is. Nu heb ik daar best begrip voor, maar ik snap niet dat de post die ik gequote heb, wel mag blijven staan... Als grapjes mogen, waarom die van mij niet en die van hem wel?
De aard van het grapje denk ik, ik heb hem niet verwijderd, maar dit zijn dingen die je op M&M zou moeten melden.

TS, je leert zoals Daantje zegt eerst sturen en dan de rest. En de rijinstructeur in Nederland heeft altijd een setje extra pedalen, dus die kan ingrijpen
Met citaat reageren
Oud 25-07-2013, 11:36
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Forumbazen, ik zie dat er een reactie van mij verwijderd is. Nu heb ik daar best begrip voor, maar ik snap niet dat de post die ik gequote heb, wel mag blijven staan... Als grapjes mogen, waarom die van mij niet en die van hem wel?
Citaat:
De aard van het grapje.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2013, 12:02
Verwijderd
Aha. En "bij twijfel, gas geven" lijkt jullie een goed advies aan iemand die nogal onzeker is over zijn eerste rijles?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2013, 12:17
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat lijkt mij nogal duidelijk geen serieus advies En dus van andere aard.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2013, 12:50
Theboy16
Theboy16 is offline
Ik kan gewoon niet wachten op zaterdag is gewoon spannend
Met citaat reageren
Oud 25-07-2013, 13:08
feniks
feniks is offline
Citaat:
De aard van het grapje denk ik, ik heb hem niet verwijderd, maar dit zijn dingen die je op M&M zou moeten melden.

TS, je leert zoals Daantje zegt eerst sturen en dan de rest. En de rijinstructeur in Nederland heeft altijd een setje extra pedalen, dus die kan ingrijpen
Uiteraard is dit niet waar. Dat verschilt per instructeur. Ik ging al meteen volledig aan de bak. Ligt eraan wat voor vlees de instructeur in de kuip heeft.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2013, 13:14
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik meen dat er sowieso een verschil in methodiek is. Dat wat Daantje en Mutant omschrijven is vooral van toepassing van de Rijopleiding In Stappen, wat overigens een vrij succesvolle methode schijnt te zijn. Al kan een instructeur die de RIS niet volgt ook deze elementen toepassen als hij denkt dat dit de beste belasting voor de leerling is Destijds mocht ik ook gewoon direct aan de bak trouwens; halve les uitleg over het voertuig, en dan de tweede helft direct volledig zelf besturen.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2013, 15:04
Verwijderd
Ik moest ook meteen alles zelf doen, maar TS, maak je geen zorgen, rij-instructeurs zijn opgeleid om in te schatten of iemand dat kan of niet. Zeker als jouw rijschool specifiek uitgekozen is en weet van je adhd zal het geen probleem zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2013, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard is dit niet waar. Dat verschilt per instructeur. Ik ging al meteen volledig aan de bak. Ligt eraan wat voor vlees de instructeur in de kuip heeft.
Geen idee dat daar nog verschil in was ook, nou ja, de pedalen zijn toch wel altijd het geval, of niet?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-07-2013, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Ik meen dat er sowieso een verschil in methodiek is. Dat wat Daantje en Mutant omschrijven is vooral van toepassing van de Rijopleiding In Stappen, wat overigens een vrij succesvolle methode schijnt te zijn. Al kan een instructeur die de RIS niet volgt ook deze elementen toepassen als hij denkt dat dit de beste belasting voor de leerling is Destijds mocht ik ook gewoon direct aan de bak trouwens; halve les uitleg over het voertuig, en dan de tweede helft direct volledig zelf besturen.
Ik weet het niet meer precies, maar ik ben begonnen met sturen, remmen en gas, schakelen is daarna erbij gekomen, ik weet niet meer of het later tijdens de eerste of bij de tweede les was. Succesvol was de methode iig niet, tenminste, de rijinstructeur was gewoon een zak die geen les kon geven.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 09:38
Theboy16
Theboy16 is offline
Het ging gisteren heel goed heb leren sturen en gas geven de rij instructeur deed schakelen. Volgende week zaterdag ga ik leren schakelen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.