Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2005, 21:17
gede
gede is offline
Alweer een hulpkreet om wat bijstand. Ik ben dus ook op zoek naar een laptop. Via mijn vriendin haar werk, kan ik een laptop vanuit Amerika laten meekomen (het gaat hem mij niet om de invoerrechten ed, daarvan ben ik wel op de hoogte). Ik heb de laptop nodig voor mijn studies, omdat ik vaak op verschillende plaatsen zit.

Ik heb niet té veeleisende criteria denk ik. Gewoon een deftige laptop, mooi groot scherm, zodat ik mijn slechte ogen wat spaar. Een dvd'tje draaien of gamen is niet echt noodzakelijk, maar het zou leuk zijn als dat gaat. De hoofdreden blijft gewoon dat ik een eindverhandeling met maken met Word, Excell, Matlab en nog een aantal rekenprogramma's, een beetje processorspeed kan dus geen kwaad, time is money. Nu heb ik keuze uit hetvolgende, ik ken er echt te weinig van om de juiste keuze te maken en of deze laptops hun geld wel waard zijn. Wat zouden de prijzen hiervoor in Nederland ongeveer zijn? Daarom graag jullie mening over:

1) voor ongeveer 1000 euro:

ZD8115US
Manufacturer: HEWLETT-PACKARD-NEW
Intel Pentium 4 2,8 GHz processor 520;DL DVD +-RW/CD-RW drive; 17” widescren;60 GB hard drive ; 512MB PC3200 DDR2 SDRAM; 6 in 1 media reader

Product features:
·17” WXGA + hgh-definition wide screen display with Brightview technology and 1440x900 resolution.
·60 GB hard drive (4200 rpm)
·ATI MOBILITY RADEON X300 PCI Express x16 graphics with 64MB DDR dedicated video memory; internal Harman/Kardon stereo speakers; S-video TV-out
·6 in 1 digital media reader supports Secure Digital, Multimedia card , memory stick, memory stick PRO, Smartmedia and xD-Picture card
·IEEE 1394 (Firewire ) interface and 4 high-speed USB 2.0 ports for fast digital video, audio and data transfer.
·Built in 54g high-speed wireless LAN (802.11 b/g) with 125HSM/Speed booster support; 10/100Base-T Ethernet with RJ-45 connector; 56 Kbps high speed modem.


2) ongeveer 900 euro:

6007US
Manufacturer: HEWLETT PACKARD NEW
AMD ATHLON 64 processor 2,0 GHz 3200;DL DVD +-RW/CD-RW drive; 15.4” widescreen;100 GB hard drive ; 512MB PC2700 DDR SDRAM; 6 in 1 media reader

Product features:
·AMD64 technology provides simultaneous support for 32-bit and 64-bit computing, including today’s 32-bit applications and tomorrow’s 64-bit software
·15.4” WXGA + high-definition wide screen display with Brightview technology and 1280x800 resolution.
·100 GB hard drive (4200 rpm)
·ATI RADEON XPRESS 200M IGP graphics with 128 MB DDR dedicated video memory; S-video TV-out
·6 in 1 digital media reader supports Secure Digital, Multimedia card , memory stick, memory stick PRO, Smartmedia and xD-picture card
·IEEE 1394 (Firewire ) interface and 4 high-speed USB 2.0 ports for fast digital video, audio and data transfer.
·Built in 54g high-speed wireless LAN (802.11 b/g) with 125HSM/Speed booster support; integrated 10/100Base-T Ethernet with RJ-45 connector; 56Kbps high speed modem
·Windows XP Home edition service pack 2(SP2) operating system preinstalled; software package included with Microsoft works, muvee autoproducer, Apple iTunes and more.


3) ongeveer 1100 euro

R3275US
Manufacturer: Compaq desktops
Intel Pentium 4 processor 3GHz; DVD +RW/CD-RW drive; 15.4” widescreen;80 GB hard drive ; 512MB PC2700 DDR SDRAM;Windows XP Pro; 5 in 1 media reader

Product features:
·15.4” WXGA + high-definition wide screen display with Brightview technology and 1280x800 resolution.
·80 GB hard drive (4200 rpm)
·ATI MOBILITY RADEON 9200 graphics with 64 MBDDR dedicated video memory; built in JBL Pro performance speakers; S-video TV-out
·Integrated 5 in 1 media card reader supports Secure Digital, Multimedia card , memory stick, memory stick PRO, Smartmedia
·IEEE 1394 (Firewire ) interface and 3 high-speed USB 2.0 ports for fast digital video, audio and data transfer.
·Built in 54g high-speed wireless LAN (802.11 b/g) with 125HSM/Speed booster support with Bluetooth PAN; integrated 10/100Base-T Ethernet LAN with RJ-45 connector; V.90/V.92 high speed modem
·Windows XP professional operating system preinstalled; software package included with Adobe Photoshop Album STE, Intervideo WINDVD, Apple iTunes and more


4) hiervan heb ik geen prijs, maar verschilt niet veel van de 3 andere laptops

DV4030
Manufacturer: HEWLETT PACKARD NEW
Intel Pentium M processor 1,6 GHz 730;DL DVD +-RW/CD-RW drive; 15.4” widescreen;100 GB hard drive ; 512MB PC2100 DDR SDRAM; 6 in 1 media reader

Product features:
·15.4” WXGA + high-definition wide screen display with Brightview technology and 1280x800 resolution.
·100 GB hard drive (4200 rpm)
·Intel Graphics Media Accelerator 900 Graphics with 128 MB DDR shared memory; S-video TV-out
·6 in 1 digital media reader supports Secure Digital, Multimedia card , memory stick, memory stick PRO, Smartmedia and xD-picture card
·IEEE 1394 (Firewire ) interface and 4 high-speed USB 2.0 ports for fast digital video, audio and data transfer.
·Built in 10/100Base-T Ethernet LAN with RJ-45 connector; high speed modem
·Weighs 6.5 lbs and measures 1.3” thin for portable power; lithium ion battery and AC adaptor.
·Windows XP Home edition service pack 2(SP2) operating system preinstalled; software package included with, muvee autoproducer, HP image zone plus; Apple iTunes and more


Dus jullie meningen hierover en de prijzen in Nederland?

Alvast Bedankt

Laatst gewijzigd op 22-06-2005 om 21:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2005, 22:16
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
ik zou niet zo snel voor een packard bell gaan.. (staan beter bekend als packard HELL ) eerder een asus of dell
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 22:40
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 22-06-2005 @ 23:16 :
ik zou niet zo snel voor een packard bell gaan.. (staan beter bekend als packard HELL ) eerder een asus of dell
Waar lees jij Packard Bell dan? Hij heeft allemaal HP's neergezet.

Aan de topicstarter: daar val je je zeker geen buil aan, aan dat merk. Ik ben alleen nu te moe om serieus te kijken wat er goed en minder goed is, maar dat kunnen anderen ook veel beter.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 10:13
Bloemkoolsaus
Avatar van Bloemkoolsaus
Bloemkoolsaus is offline
Mijn voorkeur zou gaan naar nr. 3, de HP-R3275US.

Met zn 3Ghz processor heeft hij de meeste rekenkracht.
Maar ik kies vooral op het feit dat er Windows XP Pro al op is geinstalleerd. Die andere hebben XP Home..

De prijzen zijn denk ik redelijk normaal..
__________________
http://www.bloemkoolsaus.com
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 11:45
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
3ghz p4 is volgens mij trager dan bijv een 1.8ghz p4-m dothan.
daarnaast moet je opletten op videokaarten, een ati 9200 of zelfs intel videochip is nogal traag. windows xp home mag geen probleem zijn, gooi je die eraf en zet er pro op
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 14:20
Middlefinger1
Avatar van Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 23-06-2005 @ 12:45 :
3ghz p4 is volgens mij trager dan bijv een 1.8ghz p4-m dothan.
daarnaast moet je opletten op videokaarten, een ati 9200 of zelfs intel videochip is nogal traag. windows xp home mag geen probleem zijn, gooi je die eraf en zet er pro op
jup dat centrino model is volgens mij het meeste waar voor je geld
__________________
Nee, ik spreek geen alto !!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 14:43
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 23-06-2005 @ 15:20 :
jup dat centrino model is volgens mij het meeste waar voor je geld
ik zei p4-m, maar dat moet pentium-m zijn. centrino is de chipset geloof ik, die bestond al voordat de p-m kwam.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 16:23
Middlefinger1
Avatar van Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 23-06-2005 @ 15:43 :
ik zei p4-m, maar dat moet pentium-m zijn. centrino is de chipset geloof ik, die bestond al voordat de p-m kwam.
nee, centrino is de processor de chipset en de wirelles van intel. combinatie van alle 3, dan mag je de notebook pas een centrino noemen
__________________
Nee, ik spreek geen alto !!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 17:53
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 23-06-2005 @ 17:23 :
nee, centrino is de processor de chipset en de wirelles van intel. combinatie van alle 3, dan mag je de notebook pas een centrino noemen
centrino platform is het, dat werkt met een pentium 4 mobile of de pentium-mobile
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 17:56
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Waarbij de Pentium-M er dik boven uit steekt.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 18:50
gede
gede is offline
Draaien deze 4 een dvd of een game als Call of Duty op een vlotte manier of niet? Wat is er bijvoorbeeld tegen de eerste laptop? Dat het een pentium 4 is en wat is er dan zo slecht aan de pentium 4 ?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 19:30
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
gede schreef op 23-06-2005 @ 19:50 :
Draaien deze 4 een dvd of een game als Call of Duty op een vlotte manier of niet? Wat is er bijvoorbeeld tegen de eerste laptop? Dat het een pentium 4 is en wat is er dan zo slecht aan de pentium 4 ?
het is een pentium 4 mobile dus deze verbruikt meer stroom, en dus is de accu sneller leeg. ook moet de koeling hiervoor harder draaien, laptops met pentium-mobile zijn meestal stiller. de prestaties van de x300 chip van ati zijn niet al te geweldig, maar denk dat die game wel draait. dvd's spelen ze allemaal wel vloeiend

Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 19:32.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 23:09
gede
gede is offline
Ik moet op 3 verschillende plekken een computer hebben om mee te werken. Een laptop is me dan een iets goedkopere oplossing dan op de 3 plekken een pc te zetten. Ik heb op de 3 plaatsen wel stroom, dus dat de batterij snel leeg is, maakt me weinig uit. Vandaar ook liefst een groot scherm om comfortabel te werken.

Doorgaans ga ik hem niet te veel op de proef stellen omdat ik niet zo'n gamer ben. Kheb is gehoord dat de pentium 4 wel beter presteert, maar dat de m gewoon zuiniger is. Kan ik daarom niet beter voor de pentium 4 gaan, en de eerste laptop nemen met het grootste scherm, of is dat geen verstandige beslissing?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 09:39
Verwijderd
Ik heb zelf een laptop met een 15,4" scherm en dat is groot genoeg voor mij. Een 17" scherm voor een laptop is heel erg groot, werkt misschien wel prettig maar is in vervoer helemaal niet handig. Bovendien, hoe groter hoe zwaarder. Met mijn breedbeeld laptopje heb ik er soms al last van dat ie te groot en te zwaar is, ik zou zelf écht geen 17" willen.
Met een té groot scherm doe je de essentie van een laptop (en waar jij m voor wilt gebruiken) teniet. 15,4" is denk ik groot zat en werkt erg prettig. Ik zou je dus aanraden om niet voor die eerste te gaan, omdat het scherm te groot is.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 09:55
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Let op dit is wel op een desktop, performance op een laptop is lager, aangezien er ander geheugen en een langzamere hardeschijf wordt gebruikt:



Omdat de Pentium- M geen Hypertreading ondersteund, verlies hij performance in die programma's (Adobe, etc), die zijn er voor geoptimaliseerd.





Bron: www.anandtech.com

Ook nog een leuke review:
T-break

Mede mogelijk gemaakt dankzij google.com.

A.u.b
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 11:22
gede
gede is offline
Als je deze test moet geloven, komt van al deze vier de AMD Athlon 2 GHz er veruit het beste uit, hoewel hij tot hiertoe nog door niemand uitgekozen is om te nemen. Hoe komt dat ? Is het echt beter/veiliger om gewoon voor pentium te gaan?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 11:39
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Citaat:
gede schreef op 24-06-2005 @ 12:22 :
Als je deze test moet geloven, komt van al deze vier de AMD Athlon 2 GHz er veruit het beste uit, hoewel hij tot hiertoe nog door niemand uitgekozen is om te nemen. Hoe komt dat ?
De 3D-kaart die in die laptop zit is gewoonweg 3x niks.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 11:54
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
gede schreef op 24-06-2005 @ 12:22 :
Als je deze test moet geloven, komt van al deze vier de AMD Athlon 2 GHz er veruit het beste uit, hoewel hij tot hiertoe nog door niemand uitgekozen is om te nemen. Hoe komt dat ? Is het echt beter/veiliger om gewoon voor pentium te gaan?
Dat is een Athlon 64 desktop variant, niet te vergelijken met de mobile. Die is grof gezegd gewoon gecastereerd.

Pentium M wint in bijna alle gevallen van een mobile Athlon 64. Sempron en Celeron - M zou ik ook meiden, dat is als je een heel laag budget hebt.

Als je veel apps runt zoals Adobe, etc die dus geoptimaliseerd zijn voor hypertreading dan zou ik voor een Pentium 4 gaan.

Anders Dothan.(Pentium-M) of Sonama.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-06-2005, 12:17
gede
gede is offline
Ik gebruik vooral Word, Excel, Acrobat reader voor de pdf-files en rekenprogramma's zoals Matlab en Maple. Tis vooral belangrijk dat dit een beetje op een vlotte manier runt (en dat ik evt. meerdere dingen tegelijk kan openen zonder te lange wachttijden, zoals Word, Excel en Matlab tegelijk).

Het gamen is echt wel bijzaak, daar koop ik hem zeker niet voor, dat doe ik gewoon op de pc, die zijn daar gewoon beter voor geschikt. Daarom lijkt me een mindere 3D-kaart niet écht een breekpunt voor me.

Kheb eens geïnformeerd bij iemand van IT in een bedrijf. Die raadde me met mijn eisen de eerste laptop aan, maar best wel windows home naar pro upgraden en 512 Mb ram naar 1 gig te brengen. Iemand een grof idee van de meerkost en of deze uitbreiding wel nodig is voor me?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 12:22
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
1024 mb met veel programma's is zeer fijn.
Aangezien jij toch vaker bij een stopcontact zit kan je beter een Processor met Hypertreading nemen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 00:05
Da DvD
Da DvD is offline
Citaat:
Jolt schreef op 24-06-2005 @ 12:54 :
Dat is een Athlon 64 desktop variant, niet te vergelijken met de mobile. Die is grof gezegd gewoon gecastereerd.
Wat een bullshit zeg. Het enige verschil is single channel geheugen modus, wat geen bal uitmaakt. Verder heb je er misschien overheen gelezen dat #4 gebruik maakt van pc2100 geheugen ipv pc2700 van de andere laptops?

Je verhaal over dat de ingebouwde graphics van de #2 slechter zijn is ook al onzin. Slechter dan geintegreerde graphics van Intel wordt het namelijk niet.
Verder heeft laptop #2 een HD van 100mb wat groter is dan #1 en #3

Ik raadt met klem laptop #2 aan. Die ook nog eens het goedkoopste is. En het snelste.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 00:49
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Dan moet je mij eens zeggen waarom een hele laag gelockte Pentium- M altijd beter presteert dan een Mobile Athlon 64 .

Ondanks dat de Pentium M maar een bus heeft van 100 mhz.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 14:24
Da DvD
Da DvD is offline
Citaat:
Jolt schreef op 25-06-2005 @ 01:49 :
Dan moet je mij eens zeggen waarom een hele laag gelockte Pentium- M altijd beter presteert dan een Mobile Athlon 64 .

Ondanks dat de Pentium M maar een bus heeft van 100 mhz.
Heb jij benchmarks van een mobile A64? Ze presteren precies gelijk aan een Desktop A64 in single channel modus. De performance per klok is vergelijkbaar, met slechts enkele uitschieters voor beide kampen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 14:26
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Dus ze presteren niet hetzelfde

Ik zal eens zoeken voor je.

Biatch!
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 14:26
Da DvD
Da DvD is offline
Citaat:
Jolt schreef op 25-06-2005 @ 15:26 :
Dus ze presteren niet hetzelfde

Ik zal eens zoeken voor je.

Biatch!
Doe je best, als het maar geen GamePC is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2005, 14:27
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Wat is mis met Game PC?
Daar hebben ze een Desktop Dothan eens flink onder handen genomen, dus flink overgelocked, presteert goed.

Ook stock.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 14:29
Da DvD
Da DvD is offline
De benchmark resultaten van GamePC komen totaal niet overeen met die van andere sites. Dat ga ik niet helemaal uitleggen, dat is op Ace's Hardware al lang gedaan ;-) Overigens bestrijdt ik niet dat een overgeclockte Dothan erg goed presteerd.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 14:30
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Misschien omdat ze fatsoenlijk geheugen gebruikte?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 14:37
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Despite the fact that the Turion 64 line was just announced, it turns out that we actually did a Pentium M vs. Turion 64 performance comparison about a year ago. When Intel launched the Dothan Pentium M core, we compared it to the Socket-754 Athlon 64 2800+ (1.8GHz) - which is very similar to the Turion 64 ML-32 (1.8GHz/512KB). While the performance comparison isn't identical to a Turion 64 notebook, it should give you an idea of how competitive the Turion 64 will be performance-wise, with the Pentium M.

Review van Pentium M Amd Athlon 2800+ lijkt op Turion 1,8.

Maar aangezien TS meerdere programma's gaat runnen, heeft hij meer baat bij een Pentium 4 met Hypertreading, aangezien hij altijd een stopcontact heeft.

Pentium 4 met Hypertreading geeft een leuke boost bij de meeste programma's.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 11:42
gede
gede is offline
Het is dus nr. 1, een pentium 4 geworden. Nog niet veel tijd gehad, maar tot hiertoe bevalt hij super.

Thanx voor de tips
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.