Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2008, 19:39
Noddy
Noddy is offline
Ik heb een beste vriend, en ik weet niet zo goed wat ik met hem aan moet.

Ik ken hem nou zo'n zeven jaar, en we zijn nu ongeveer vijf jaar 'beste vrienden.'
Ik heb heel veel ruzie met hem gehad, onze persoonlijkheden kunnen nogal botsen. Toch kwam het na elke ruzie weer goed.

De laatste tijd heb ik hem niet veel gezien. Dit kwam omdat ik het erg druk had met mijn studie. Ik wist dat mijn eerste semester erg druk zou zijn, en ik heb hem ook gewaarschuwd dat ik hem waarschijnlijk niet veel zou zien. Afgelopen weken had ik tentamens en tot overmaat van ramp is mijn overgrootoma ook overleden. Ik had het zelf ook liever anders gezien, maar ik had gewoon echt geen tijd om met iemand af te spreken. Ik wilde goede resultaten halen, maar ik wilde er ook voor mijn familie zijn.

Toch is er ook een andere reden waarom ik liever niet met mijn beste vriend af wilde spreken. Hij komt namelijk bijna altijd te laat. Dan heb ik het niet over vijf minuten te laat. Hij komt altijd minstens een half uur later dan afgesproken. Ik erger me er dood aan, en ik heb hem meerdere malen kapot gescholden. Dan komt hij een paar keer op tijd en dan begint het weer van voor af aan. Ondertussen vertelt hij me dan doodleuk dat hij op zijn werk altijd op tijd is. Bij zijn vriendin zou hij het niet in zijn hoofd halen om ook maar 1 minuut te laat te komen.

Ik zit altijd strontchagrijnig op hem te wachten, maar als hij er eenmaal is, is het heel gezellig. Toch zie ik er om deze reden telkens weer tegen op om met hem af te spreken.

Ik zal eerlijk zeggen dat het me daarom wel goed uit kwam dat ik het zo druk had. Vorige week kreeg ik een mailtje van hem, dat hij baalde dat hij me niet meer zo vaak zag. Daarom besloten we om gisteren naar Groningen te gaan. Het was heel gezellig, en hij was zelfs op tijd. We hebben een superdag gehad.
We spraken af dat hij vanavond naar mij zou komen, maar hij wilde ook wel graag blijven eten. Hij kan heel goed met mijn ouders op schieten, dus hij vind het altijd heel gezellig om te blijven eten. Ik moest het alleen nog even vragen.

Mijn ouders vonden het goed, en vanmiddag smste ik hem dat hij welkom was en dat we rond een uurtje of zes zouden eten.

Om zes uur was meneer er niet, om half zeven ook niet. Ik besloot hem te bellen, maar die klootzak heeft zijn telefoon uitstaan. (Dat doet hij wel vaker, want anders gaan zijn batterijen leeg)

Hij is er nu dus nog steeds niet, en zijn telefoon staat nog steeds uit. Hij heeft ook helemaal niets van zich laten horen.

Ik vind het zo asociaal! Ik ben echt pissed. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat hij vanavond in ieder geval niet meer hoeft te komen.

Maar toch wil ik hem niet kwijt. Hij is mijn beste vriend en we kennen elkaar door en door. Ik wil gewoon dat hij snapt dat hij het op deze manier voor mij verpest. Als hij hier niets aan verandert, hoeft het voor mij eigenlijk helemaal niet meer. Hoe maak ik hem in godsnaam duidelijk dat hij kan oprotten als hij er niets aan doet?

Tips, ideeen, ervaringen?
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2008, 20:42
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Voortaan een uur eerder afspreken dan nodig is, en dan zelf pas het uur later komen. Als hij al op tijd is, dan weet hij ook eens hoe het voelt
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 22:41
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Voortaan een uur eerder afspreken dan nodig is, en dan zelf pas het uur later komen. Als hij al op tijd is, dan weet hij ook eens hoe het voelt
Dat dacht ik dus ook...Maar heeft hij niet een vast nummer waarop hij te bereiken is, of zijn ouders? Ik bedoel, je zegt dat hij soms wel een half uur te laat komt, maar je post is om 20:30, dat is 2,5 uur te laat. En zijn telefoon staat uit. Zou toch haast zeggen dat er dan wel iets speciaals moest zijn?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 23:04
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Dat dacht ik dus ook...Maar heeft hij niet een vast nummer waarop hij te bereiken is, of zijn ouders? Ik bedoel, je zegt dat hij soms wel een half uur te laat komt, maar je post is om 20:30, dat is 2,5 uur te laat. En zijn telefoon staat uit. Zou toch haast zeggen dat er dan wel iets speciaals moest zijn?
Vroeger belde ik nog weleens naar zijn ouders, maar hij woont nu alleen. Zijn mobiel is het enige nummer waarop hij te bereiken is, en dat zet die sukkel zijn telefoon uit om batterijen te sparen. Lekker handig.
En hij komt de ene keer een half uur te laat, de andere keer een uur. Hij is weleens eerder twee uur te laat geweest en toen heb ik hem ook fijn naar huis gestuurd.

Ik kreeg overigens rond 21 uur een berichtje van zijn vriendin. Hij zat bij haar en ze wilden weten wat de plannen waren voor vanavond. Ik heb gezegd dat ze de pot op konden als ze me zo laten stikken.
Ik kreeg ook net een ontvangsbevestiging van het berichtje dat ik naar zijn nummer heb gestuurd. Geen reactie.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 23:52
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Hoe goed kun je het vinden met zijn vriendin? Misschien vindt zij jullie vriendschap een bedreiging voor hun relatie?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 12:33
Noddy
Noddy is offline
Toen zij net wat hadden kon ik heel goed met haar opschieten, maar de laatste maanden ben ik niet meer zo dol op haar. Daar weet hij trouwens niets van af. Ik weet in ieder geval zeker dat zij mij niet als een bedreiging ziet.

Ik kreeg net een e-mail van hem. Hij had zijn telefoon niet uitgezet, maar hij was uitgevallen. En al die smsjes etc kwamen ook later binnen dan ze gestuurd waren. (Dat kan best, ik had gistermiddag ook slecht bereik). Maar ik snap gewoon niet dat hij een afspraak maakt en niet komt opdagen. Dan kan hij wel de schuld geven aan z'n provider, maar afspraak is afspraak.


Aarghh!! Ik baal gewoon als een stekker. Mijn ouders zeggen dat ik me er niet zo druk om moet maken, maar hij roept steeds dat ik zijn beste vriendin ben. Dat hij mij ziet als zijn zus en dat hij me nooit kwijt wilt. Ondertussen doet hij dit. Welke beste vriend doet dit nou? Daar heb je toch niks aan.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 13:38
Caster
Avatar van Caster
Caster is offline
Citaat:
Ik heb heel veel ruzie met hem gehad, onze persoonlijkheden kunnen nogal botsen. Toch kwam het na elke ruzie weer goed.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 14:19
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Wat is zijn reden dat hij gister niet is komen opdagen? Of heb je hem dat niet gevraagd?
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 14:37
Noddy
Noddy is offline
Ik heb hem dat eerlijk gezegd niet gevraagd. Het maakt mij ook eigenlijk niet uit. Ik vind het prima als hij later komt of helemaal niet komt (wat de reden dan ook mag zijn) maar het zou fijn zijn als hij dan even belt of zo.


Hij heeft dit trouwens een paar jaar geleden ook gedaan. Ik mocht toen van mijn ouders nooit uit in de stad, en hij wilde zo graag dat ik een keer met hem mee ging. Na lang zeuren bij mijn ouders mocht ik dan eindelijk met hem mee, maar hij moest me wel thuisbrengen.

Goed, ik blij, hij blij. Wij allemaal blij. Hij zou toen rond een uurtje of acht bij mij zijn. We gingen eerst naar een optreden van een vriend van ons en daarna zouden we gaan stappen.
Om 8 uur was hij er niet. Half negen ook niet. 9 uur ook niet. Ik heb hem toen ook honderd keer gebeld. Toen besloot ik die vriend te bellen, hij was al in de stad. Hij kon me alleen ook niet helpen want hij had verder ook nog niks van mijn beste vriend gehoord. Toen zei hij opeens dat mijn beste vriend die toko al binnen kwam lopen. Toen kreeg ik hem aan de telefoon en ik hem hem flink de waarheid gezegd. Hij zei dat hij het was vergeten of zo... Dat zal nu dan ook wel weer het geval zijn?
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 14:51
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Vergeten?! Als jij ook zijn beste vriendin bent, vergeet hij je niet op te halen (ik hoef iig geen beste vriend die dat vergeet). Als ik jou was zou ik hem heel duidelijk maken dat je dit niet meer pikt. Ik zou zeggen, ik spreek niet meer met je af als je veel te laat of zelfs niet komt opdagen, omdat ik het belangrijk vind dat je wél op tijd komt, of laat even weten als je later of helemaal niet meer komt. Als het hem dan niets uitmaakt zou ik me afvragen of ik nog wel met hem moet blijven afspreken.
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 17:25
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Citaat:
Vergeten?! Als jij ook zijn beste vriendin bent, vergeet hij je niet op te halen (ik hoef iig geen beste vriend die dat vergeet). Als ik jou was zou ik hem heel duidelijk maken dat je dit niet meer pikt. Ik zou zeggen, ik spreek niet meer met je af als je veel te laat of zelfs niet komt opdagen, omdat ik het belangrijk vind dat je wél op tijd komt, of laat even weten als je later of helemaal niet meer komt.
Mee eens.
Blijkbaar kan hij best op tijd komen, als het maar belangrijk genoeg is (werk, vriendin). Ik denk dat hij steeds heeft ervaren dat hij het bij jou wel kon maken. Dus je moet duidelijk maken dat dat niet kan, door streng te zijn. Echt op het kinderachtige af: hij heeft voor elke afspraak een kwartier uitloop, en anders ben jij weg. Als je dit consequent blijft volhouden ziet hij jou dus alleen nog als hij op tijd is. Of en hoe vaak jullie elkaar zien, heeft hij dan dus zelf in de hand.

Ik zou hem dit alles duidelijk maken in een goed gesprek, niet kwaad maar zo rustig, duidelijk en vriendelijk mogelijk. Hij begrijpt het vast, zoals elke keer weer, en dan begint het goed (hij probeert het dus wel). Zodra het dan weer later en later wordt, gelijk ingrijpen, en niet wachten tot het de zoveelste keer is en je echt overstuur bent.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 19:52
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Mee eens.
Blijkbaar kan hij best op tijd komen, als het maar belangrijk genoeg is (werk, vriendin). Ik denk dat hij steeds heeft ervaren dat hij het bij jou wel kon maken. Dus je moet duidelijk maken dat dat niet kan, door streng te zijn. Echt op het kinderachtige af: hij heeft voor elke afspraak een kwartier uitloop, en anders ben jij weg. Als je dit consequent blijft volhouden ziet hij jou dus alleen nog als hij op tijd is. Of en hoe vaak jullie elkaar zien, heeft hij dan dus zelf in de hand.

Ik zou hem dit alles duidelijk maken in een goed gesprek, niet kwaad maar zo rustig, duidelijk en vriendelijk mogelijk. Hij begrijpt het vast, zoals elke keer weer, en dan begint het goed (hij probeert het dus wel). Zodra het dan weer later en later wordt, gelijk ingrijpen, en niet wachten tot het de zoveelste keer is en je echt overstuur bent.

Dat is inderdaad wel een goed idee. Maar hij denkt ook dat hij het kan maken omdat de rest in onze vriendengroep ook totaal niet punctueel is. Niemand komt ooit op tijd, maar hij spant de kroon. Goed, ik ga proberen wat je zei. Ik hoop dat het werkt.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 08:28
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Een gesprek met hem is een goed idee ja.

En ik zal ook naar de reden vragen waarom hij niet kwam zaterdagavond. Als je pas heel laat de ontvangstbevestiging kreeg, betekent dat in ieder geval dat hij jouw smsje met de tijd hoe laat hij kon komen niet ontvangen heeft lijkt me. Als dat zo is, is het logisch dat hij er toen niet was, want hij wist niet hoe laat. Maar in dat geval had hij best wat assertiever mogen zijn en jou eerder opbellen, zeker als je hem uitnodigt voor mee-eten aangezien dat meestal niet zo laat is.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 10:07
Verwijderd
Ik vind het wel jammer dat het zo uit de hand gelopen is eigenlijk.
Hij heeft blijkbaar prioriteiten en dat is vreemd als hij wel zegt dat jij zijn beste vriendin bent. Ik zou ook eens een keer met zijn vriendin praten (als je tenminste een beetje close met haar bent?).
Ik zou hem er zeker wel op aanspreken, ook over het feit dat hij niet op komt dagen. Persoonlijk vind ik dat niet netjes en als iemand dat bij mij flikt dan krijgt ie dat zeker te horen. Ik kan er al niet tegen wanneer mensen vlak van te voren afbellen.
Ja, ik zou hem confronteren, maar wel in een rustig gesprek.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 11:29
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Ik kan me voorstellen dat het ontzettend klote is als iemand later is en niets van zich laat horen. Ik heb daar zelf ook nogal moeite mee, ik heb er een hekel aan als mensen te laat zijn zonder even iets te laten weten. Wanneer het gaat om goede vrienden, spreek ik vaak een half uur eerder af dan dat ik wil. Soms stel ik gewoon mijn verwachtingen bij, zo van: Goh, die is toch later, whatever. Soms vertel ik dat ik het strontvervelend vind.

Tis alleen naar wanneer er ook andere mensen afhankelijk zijn, zoals in jouw geval met het eten met je ouders. Daar zou ik ook flink pissig om worden en hem dat ook vertellen.

Over dat uitgaan in de stad... Wonderbaarlijk dat jullie nog steeds zulke goede vrienden zijn.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 21:11
Noddy
Noddy is offline
Goed, het is soort van opgelost. Hij heeft sorry gezegd en uitgelegd wat er aan de hand was. Volgens hem lag het allemaal aan de provider (oke, slechte smoes, maar ik had er ook last van). Maar er was dus een soort van miscommunicatie daardoor. En ik was zaterdag ook de hele dag weg met mijn ouders en dat wist hij. Omdat hij dus niks van mij hoorde dacht hij dat ik nog niet terug was en dat hij niet kon komen eten. Hij is dus naar zijn vriendin gegaan.

Maargoed, dat neemt natuurlijk niet weg dat hij me liet zitten want we hadden afgesproken dat hij naar mij zou komen. Hij wist dat ik sowieso 's avonds thuis zou zijn, dus hij had best kunnen komen.

Ik heb hem nog niet persoonlijk gesproken, dus ik heb het er verder ook niet met hem over gehad. Ik ben van plan om rustig met hem te gaan zitten en zeggen dat hij toch iets aan dat te laat komen e.d. moet doen.


Oh en over dat hij me een paar jaar geleden liet zitten. Ik heb hem toen ook een paar maanden niet gesproken daardoor. Het is langzaam steeds beter geworden, hoewel hij nog steeds niet weet hoe hij moet klokkijken.


Goed, iig bedankt voor de reacties!
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 12:32
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Het is leuk dat je hem nu verdedigt, maar ik zou toch echt even in het echt met hem praten. Te laat komen is heel vervelend, maar niet komen opdagen is gewoon asociaal. Ik neem aan dat jullie niet ver van elkaar wonen en dat een niet-werkende telefoon daarom helemaal een slecht excuus is.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 14:31
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Dat jij de hele dag weg bent met je ouders heeft niks met de afspraak om 6uur te maken. Als je een afspraak hebt, moet je er toch vanuit gaan dat diegene dan gewoon thuis is, ongeacht wat hij of zij de hele dag gedaan heeft?
Als het klopt wat Iduna zegt over de afstand tussen jullie, hij had best even langs kunnen komen 'om te checken of je thuis was' en kon dus blijven eten. Raar dat hij er dan vanuit gaat dat je niet thuis bent.
Goed van je dat je het er nog met hem over gaat hebben.
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-11-2008, 14:57
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Dat jij de hele dag weg bent met je ouders heeft niks met de afspraak om 6uur te maken. Als je een afspraak hebt, moet je er toch vanuit gaan dat diegene dan gewoon thuis is, ongeacht wat hij of zij de hele dag gedaan heeft?
hij had het smsje met de 'afspraak om zes uur' nog niet gehad, om zes uur.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 08:14
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
hoewel hij nog steeds niet weet hoe hij moet klokkijken.
Volgens mij weet hij dat wel, want bij zijn vriendin 'zou hij het niet in zijn hoofd halen' om te laat te komen. Misschien is het gevoel dat je als een zus voor hem bent een beetje doorgeslagen naar de verkeerde kant, zodat hij het vanzelfsprekend vindt dat je er toch wel bent en hij niet meer zijn best hoeft te doen.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 18:55
Noddy
Noddy is offline
Vanmiddag smste hij dat hij graag wilde komen want hij had het uitgemaakt met zijn vriendin en hij wilde z'n verhaal kwijt. Of hij ook mocht blijven eten (weer). Hij vroeg of hij rond een uurtje of zes bij mij zou zijn.

Goed, ik geef hem nog een kans en ik heb hem twee keer gesmst dat hij kon komen en dat we weer rond zes uur zouden eten.
Rond tien voor half zes werd ik twee keer gebeld door een onbekend nummer. Toen ik opnam, werd er opgehangen. Ik kon dus niet terugbellen, want de beller belde onbekend. Ik vermoedde dat hij het was, dus ik belde hem. Telefoon uit, alweer. Ik bedacht me ook dat ik geen ontvangstbevestiging heb gehad van die twee smsjes, dus zijn telefoon moest vanmiddag ook al uitstaan.

Goed, hij is er dus nog steeds niet. Ik kan gewoon niet geloven dat hij me dit opnieuw flikt. Ik weet nu al dat hij met een of andere smoes zal komen dat hij problemen had met zn telefoon, en dat hij niet wist of hij mocht komen blablabla. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Altijd als hij van die klotesmoesjes had pikte ik het van hem, maar nu kan hij echt de pot op.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 10:01
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik begrijp hem echt niet. Als je dingen afspreekt dan onthoud je dat toch en kom je de afspraak na? Natuurlijk kan er een keer iets mis gaan en kun je een keer iets vergeten, maar als ik jouw verhalen zo lees dan is dit allemaal niet een eenmalig iets.

Iemand die zo weinig lijkt te geven om jouw gevoelens verdient jouw vriendschap eigenlijk niet, hoe leuk jullie het samen ook mogen hebben. Jij hebt hem meer dan eens duidelijk gemaakt wat je dwars zit, en hij past zijn gedrag gewoon niet aan. Ook ben jij absoluut niet onredelijk, je hebt hem genoeg kansen gegeven.

Je zou het zo kunnen stellen als je hem weer spreekt: of jij verandert je gedraag acuut en drastisch, of ik spreek gewoon niet meer met je af. Want op deze manier heb jij meer ellende dan plezier van deze 'vriendschap'.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 11:05
Noddy
Noddy is offline
Ik heb hem gemaild dat hij niet meer welkom is. Mijn ouders zijn ook echt pissed. Ik heb hem niet eens uitgelegd waarom, hij denkt er zelf maar over na. Ik heb hem zoveel kansen gegeven, en dit was wel de druppel. Ik hoef hem niet meer te zien.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 11:57
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik snap het niet, want hij neemt zelf het initiatief om afspraken te maken en dan komt hij ze niet na.. spreek dan gewoon niet af.

Maarja misschien maar beter? Als ie je echt waardeert als vriendin gaat ie vanzelf wel zijn best doen om je terug te 'winnen'.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 12:52
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
nou, wees maar blij dat je ervan af bent. zo'n vriend, daar heb je niks aan. Ik heb ook zo'n kennis en die flikt dat ook altijd, maar het kutte is dat we hem nodig hebben. dan zit er een ruft dwars en dan komt ie maar niet opdagen, of uren te laat. en dan ook niet effe bellen, nee ben je gek. en hij laat dus ook altijd z'n mobiel uit, dus ik leef met je mee ontzettend irritant. als je gewoon even belt van joh ik trek t niet, ik kom niet, prima, niks aan de hand. En als ik dan dagen vantevoren een mailtje stuur dat ik niet kan komen hoor ik er niks op terug, ook al zo irritant. dus dan doe ik altijd heel naief en stuur ik 't mailtje nog een keer ( waar ik dan trouwens ook niks op hoor). vriendschappen zijn geven en nemen, ook wanneer geven je even niet uitkomt.

dus even door de zure appel heenbijten, en uiteindelijk blij wezen dat je je daar geen zorgen meer om hoeft te maken!
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2008, 22:23
Noddy
Noddy is offline
Ik heb nog steeds helemaal niets van hem gehoord. Ik weet dat ik heb gezegd dat hij niet meer welkom is, maar dat hij het niet eens goed probeert te praten doet toch een beetje pijn. Hij heeft mijn mail vast gelezen en ik kreeg net bericht dat mijn smsje aan is gekomen.

Bleegh... het ergste is nog dat ik het niet van me af kan zetten, terwijl hij het niet waard is om zoveel over na te denken. Ik heb gewoon verdriet, maar ik zou liever mijn tijd besteden aan leuke dingen.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 01:30
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Of hij is gewoon een klootzak, of hij heeft een psychisch probleem waardoor hij snel afgeleid raakt o.i.d.

Verder begrijp ik dat het je pijn doet dat 'ie niet eens de moeite doet om op je allerlaatste bericht te reageren, maar realiseer je dat dit juist de reden was waarom je het contact wilde verbreken. Het is nu niet meer jouw beurt om assertief te zijn; of 'ie nog eens spontaan langskomt met een bos bloemen en chocola moet je maar afwachten, ik hoop het voor je, maar ik zou het in jouw positie juist niet hopen. Sterkte.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 06:29
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Dat hij een beetje een klootzak is omdat hij je zo vaak heeft laten zitten, wil natuurlijk niet zeggen dat jouw gevoel ook acuut overschakelt van "beste vriend" naar "klootzak". Hij is/was niet voor niets je vriend, die gevoelens gaan niet ineens over. Hoe kwaad je ook op hem mag zijn. Het doet altijd pijn om een vriend te verliezen, ook als jij degene bent die er duidelijk een punt achter zet.

Ik hoop voor je dat hij toch nog iets van zich laat horen, al is het alleen maar om het voor jouw gevoel echt af te sluiten. Dat is het ook denk ik, als je ineens niets meer van iemand hoort sluit je de situatie voor je gevoel niet echt af. Maar laat je niet opnieuw meeslepen als hij zegt dat het hem spijt, uiteindelijk zullen dit soort dingen zich alleen maar herhalen. Hopelijk kun je het wat van je afzetten, en jezelf meer richten op vriendshappen die voor jou wel rendabel zijn.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 08:06
Verwijderd
Kapotschelden heeft tegen mannen niet zoveel zin. Een gewoon gesprek is beter, maar verwacht geen wonderen.

Ik heb er zelf ook een hekel aan als mensen te laat komen, ook al bellen ze dat ze later zijn. Ga dan gewoon op tijd van huis weg.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 17:56
Noddy
Noddy is offline
Ik heb een reactie. Meneer is zich van geen kwaad bewust. Het ligt volgens hem allemaal aan mij.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 19:14
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Ik heb een reactie. Meneer is zich van geen kwaad bewust. Het ligt volgens hem allemaal aan mij.
Geen aandacht meer aan die jongen besteden.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 22:00
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Ik heb een reactie. Meneer is zich van geen kwaad bewust. Het ligt volgens hem allemaal aan mij.

wat een klojo. over een tijdje ben je blij dat je van hem af bent!
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 09:41
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Aiii, jeetje, blijft knap klote om op zo'n manier een vriendschap te beëindigen... Het duurt even voordat het geen pijn meer doet, het enige wat werkt zijn andere mensen, afleiding en tijd. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat je veel aan 'm mist, als hij bezig blijft op die manier wordt je helemaal gek!
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2008, 14:49
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Ik heb een reactie. Meneer is zich van geen kwaad bewust. Het ligt volgens hem allemaal aan mij.
Vrienden zonder vermogen tot zelfreflectie zijn ontzettend vermoeiend en eigenlijk de vriendschap niet waard.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Topic voor tips wat te doen met elkaar (dates, dagelijks enz.)
Verwijderd
500 31-05-2007 17:32
Liefde & Relatie Help, wat te doen met dit meisje (post van een vriend onder mijn naam)
JustWe
14 23-05-2007 08:15
Liefde & Relatie Vage situatie (wat te doen?)
useful_idiot
34 12-08-2005 23:00
Psychologie moeder aan de drank??? wat te doen??
000
20 12-04-2004 12:41
Liefde & Relatie Uitgezonden militairen...
FemmeLaRose
52 25-11-2003 16:09
Liefde & Relatie wat te doen als je ex je lastig valt?
dolliefijntje
18 29-10-2003 11:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.