Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2014, 22:34
OnlineGoGo
OnlineGoGo is offline
Hallo Allemaal,

Graag wil ik met jullie een link delen die alles goed samenvat en tevens een uitnodiging is.
De link bevat artikelen, lezingen, flash en veel meer.



Het christendom onder de loep



OnlineGoGo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2014, 22:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dit subforum is bedoeld voor inhoudelijke discussies, bijv. d.m.v. een stelling of vraag waar mensen op kunnen reageren. Niet om simpelweg, hoe goed bedoeld ook, je eigen website te promoten.

Wil je je bericht aanpassen naar de regels van dit subforum?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-11-2014, 22:41
OnlineGoGo
OnlineGoGo is offline
Citaat:
Dit subforum is bedoeld voor inhoudelijke discussies, bijv. d.m.v. een stelling of vraag waar mensen op kunnen reageren. Niet om simpelweg, hoe goed bedoeld ook, je eigen website te promoten.

Wil je je bericht aanpassen naar de regels van dit subforum?
OnlineGoGo

Laatst gewijzigd op 20-11-2014 om 23:35.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2014, 22:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Plaats de stelling die je wilt bespreken + argumenten op het forum en dan is het prima. Maar een topic als verwijzing naar een externe bron, zonder stelling in het topic past niet binnen de richtlijnen en valt zonder bijdrage aan een discussie zelfs onder reclame.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-11-2014, 22:53
OnlineGoGo
OnlineGoGo is offline
....

Laatst gewijzigd op 20-11-2014 om 23:10.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2014, 22:54
Verwijderd
Wow een website met flash. Omg.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2014, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Ben je zelf gelovig?
Dat is niet relevant. Er zijn regels op dit subforum en die regels ben je aan het overtreden. Je kan je aan de regels houden of opzouten en je moslimpropaganda ergens anders gaan verkondigen
Met citaat reageren
Oud 20-11-2014, 23:02
OnlineGoGo
OnlineGoGo is offline
.......

Laatst gewijzigd op 20-11-2014 om 23:22.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2014, 23:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Je hebt het duidelijk niet gelezen.
Jij hebt duidelijk de forumregels en/ of de regels van dit subforum niet gelezen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-11-2014, 23:04
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Neem het door en reageer vervolgens op een nette en volwassen manier.
Nogmaals, dit is niet de manier waarop we hier normaal en volgens de regels discussiëren.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-11-2014, 06:04
Verwijderd
"die alles goed samenvat". Ik heb even gekeken, de samenvatting van Mvv - fortuna van 2014 staat er niet tussen. Je bent een leugenaar en ik neem je niet meer serieus.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2014, 14:48
Verwijderd
Ik kan het christendom nog kernachtiger samenvatten.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 19:54
remco2015
remco2015 is offline
De bijbel wordt helaas door veel mensen verkeerd opgevat, want er zijn verschillende "Christelijke "geloven. Het probleem is vooral dat mensen vroeger geen bijbel zelf mochten hebben waardoor het volk altijd dom werd gehouden en doctrin"s zomaar gingen geloven en lukraak er vanuit gingen dat de dominee of predikant het altijd wel goed hadden en het allemaal wel wisten.

Er zijn zelfs mensen die denken dat Jezus God is
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 20:32
Verwijderd
Er zijn zelfs mensen die denken dat god bestaat.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 20:51
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Er zijn zelfs mensen die denken dat god bestaat.
Ja, wat dacht jij dan dat die sterren en de zon en de maan zomaar zijn ontstaan ofzo
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 21:03
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Er zijn wel wat theorieën met meer wetenschappelijke geloofwaardigheid dan Genesis.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 21:24
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
De bijbel wordt helaas door veel mensen verkeerd opgevat, want er zijn verschillende "Christelijke "geloven. Het probleem is vooral dat mensen vroeger geen bijbel zelf mochten hebben waardoor het volk altijd dom werd gehouden en doctrin"s zomaar gingen geloven en lukraak er vanuit gingen dat de dominee of predikant het altijd wel goed hadden en het allemaal wel wisten.

Er zijn zelfs mensen die denken dat Jezus God is
Helemaal mee eens.
De bijbel wordt helaas door veel mensen verkeerd opgevat, men ziet bijvoorbeeld niet dat de almachtige eenhoorn tussen de regels aan de touwtjes trekt. Ik denk dat het probleem is dat iedereen vroeger dom werd gehouden en daarom nu te dom zijn om het te kunnen zien.

Er zijn zelfs mensen die denken dat God de bijbel heeft geschreven, ik bedoel maar, dat kan toch niet, God heeft tenslotte eenhoornhoeven.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Ja, wat dacht jij dan dat die sterren en de zon en de maan zomaar zijn ontstaan ofzo
Hoe kom je erbij dat het 'zomaar' is?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-02-2015, 21:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Er zijn zelfs mensen die denken dat Jezus God is
En waarom is Jezus dan volgens jou geen God? Ik denk namelijk, gebaseerd op John 1 vers 1 t/m 14 dat Jezus wel God is. En wat was hij volgens jou dan wel?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 22:05
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
En waarom is Jezus dan volgens jou geen God? Ik denk namelijk, gebaseerd op John 1 vers 1 t/m 14 dat Jezus wel God is. En wat was hij volgens jou dan wel?
Als je de bijbel goed bestudeerd dan kom je erachter dat Jezus naast een aartsengel ook de mensenzoon is, toen hij aan het kruis/martelpaal hing riep hij zelfs nog naar zijn vader. Ik zal binnenkort wel eens een topic erover maken want ik merk dat er helaas veel misverstanden zijn. En uiteraard met vermelding naar de bijbel toe met de bijbehorende teksten.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 22:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Als je de bijbel goed bestudeerd dan kom je erachter dat Jezus naast een aartsengel ook de mensenzoon is, toen hij aan het kruis/martelpaal hing riep hij zelfs nog naar zijn vader. Ik zal binnenkort wel eens een topic erover maken want ik merk dat er helaas veel misverstanden zijn. En uiteraard met vermelding naar de bijbel toe met de bijbehorende teksten.
Hoe was Jezus een aartsengel? Waar baseer je dat op?
Zover ik weet is Jezus God, en toen als mens op aarde gekomen. Toen Hij op aarde was heeft Hij geleefd als kon hij slechts uit Zijn Vaders naam wonderen doen.

Ik zal dit topic morgen wel even opschonen en en algemeen religie-vragen topic maken, want het wordt zo inderdaad een bende
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 22:35
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Hoe was Jezus een aartsengel? Waar baseer je dat op?
Zover ik weet is Jezus God, en toen als mens op aarde gekomen. Toen Hij op aarde was heeft Hij geleefd als kon hij slechts uit Zijn Vaders naam wonderen doen.

Ik zal dit topic morgen wel even opschonen en en algemeen religie-vragen topic maken, want het wordt zo inderdaad een bende
Wanneer je dat topic gemaakt hebt zal ik het aanvullen met Bijbelteksten want dat je denkt dat Jezus ook God is dat is nou 1 dwaalleer wat je is aangeleerd. Hopelijk ga je dan anders denken en kunnen anderen er ook van leren indien ze het willen geloven. Jezus kon trouwen ook pas wonderen verrichtten nadat hij gedoopt was en werkte voorheen als timmerman

Maar je merkt al dat er al verschillende denkwijze's zijn en dus ook verkeerde dwaalleringen. En de Katholieken spannen trouwen de kroon
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 23:15
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Tot welke christelijke stroming behoor jij, remco2015?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 23:23
Verwijderd
Niet artikel 31 in ieder geval want dan zit hij nu achter een computer die hij niet mag hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 23:48
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Welke Bijbel basseer je je op, Remco?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2015, 00:24
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Welke Bijbel basseer je je op, Remco?
Gewoon een doodnormale bijbel. Wat met Genesis begint en eindigt met de openbaring
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 00:40
WhiteBlossom
Avatar van WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Misschien bedoelt DAH welke schrijver de bijbel vertaald heeft, aangezien ik niet aanneem dat je hebreeuws en dergelijke kunt lezen.
__________________
The Melody of Logic will Always play out the Truth
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 00:47
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Wat WhiteBlossom zei inderdaad. De King James Bijbel, Statenbijbel, of een andere bijbel?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 00:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Of Willibrord vertaling, deze heeft namelijk meer Bijbelboeken dan veel reguliere vertalingen, omdat hier ook deutrocanonieke boeken in zijn opgenomen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Ja, wat dacht jij dan dat die sterren en de zon en de maan zomaar zijn ontstaan ofzo
Nee?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 15:58
remco2015
remco2015 is offline
wie is aartsengel Michael ? In Judas 9 word daarover gesproken.
In 1 Thessalonicenzen 4: 16 wordt over de opgestaande heerJezus wat gezegd:

Als mensen die beide teksten goed lezen kunnen mensen ook meteen weten dat Jezus de Aartsengel Michael is!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 16:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
wie is aartsengel Michael ? In Judas 9 word daarover gesproken.
In 1 Thessalonicenzen 4: 16 wordt over de opgestaande heerJezus wat gezegd:

Als mensen die beide teksten goed lezen kunnen mensen ook meteen weten dat Jezus de Aartsengel Michael is!
Ik kan dat zelf niet zo direct uit die teksten halen, dat Jezus de aartsengel Michael is. Waarom zou Hij aartsengel zijn, Hij is toch de Zoon van God?

Citaat:
1 Thessalonians 4:16-17
16 For the Lord himself will come down from heaven, with a loud command, with the voice of the archangel and with the trumpet call of God, and the dead in Christ will rise first. 17 After that, we who are still alive and are left will be caught up together with them in the clouds to meet the Lord in the air. And so we will be with the Lord forever.
Hij komt terug met de stem van een aartsengel. Maar is dat niet bedoelt zoals ik ook een stem kan hebben "van iemand die al 40 jaar zware shag rookt" wanneer ik erge keelpijn heb. Deze tekst vind ik dan ook persoonlijk niet zo'n sterk argument.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 16:18
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Ik kan dat zelf niet zo direct uit die teksten halen, dat Jezus de aartsengel Michael is. Waarom zou Hij aartsengel zijn, Hij is toch de Zoon van God?



Hij komt terug met de stem van een aartsengel. Maar is dat niet bedoelt zoals ik ook een stem kan hebben "van iemand die al 40 jaar zware shag rookt" wanneer ik erge keelpijn heb. Deze tekst vind ik dan ook persoonlijk niet zo'n sterk argument.
Psalm 90:2 God heeft geen begin en geen einde

Johannes 14:28 de vader is groter dan de zoon.
1 korinthiers 11.3

Johannes 3: 35 gaat ook over de vader en de zoon


Volgens mij moet jij eerst leren dat Jezus niet God is
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 16:20
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
God = God, en niet Jezus of aartsengel Michael
Jezus = aartsengel Michael, en niet God

Bedoel je het nou zo?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 16:29
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
God = God, en niet Jezus of aartsengel Michael
Jezus = aartsengel Michael, en niet God

Bedoel je het nou zo?
correct
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 16:31
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Is Jezus dan nog meer personen? Of alleen de aartsengel?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-02-2015, 16:36
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Jezus is een lammetje.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 16:42
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Is Jezus dan nog meer personen? Of alleen de aartsengel?
Jezus werd zoals je weet geboren uit de maagd Maria . Maar voordat de eerste mensen op aarde er waren ( adam en eva) was hij al een aartsengel en samen met God in de hemel
en jezus is zoals je weet gekomen hier op aarde om de zonden op zich te nemen

Dat is wat in de bijbel staat, of hoe ik het dan zie met bijbelse onderbouwing aan de hand van verzen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 16:47
remco2015
remco2015 is offline
Johannes 6: 38
Johannes 17: 4, 5

Dat geeft duidelijk aan dat Jezus uit de hemel is gekomen en dat hij een vader heeft ( God)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 16:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Remco, het is handig als je de Bijbelverzen dan ook gewoon even quote. Dan hoeft niet iedereen het apart op te zoeken

Daarnaast vraag ik me af waarop jij eigenlijk niet naar de kerk gaat. (Of misschien wel helemaal niet bij een gemeente hoort?)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 16:59
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Remco, het is handig als je de Bijbelverzen dan ook gewoon even quote. Dan hoeft niet iedereen het apart op te zoeken

Daarnaast vraag ik me af waarop jij eigenlijk niet naar de kerk gaat. (Of misschien wel helemaal niet bij een gemeente hoort?)
Je hebt zelf een bijbel neem ik aan ? Het is een kleine moeite om die er even bij te pakken en zelf de moeite neemt het te lezen ipv steeds te zoeken om de waarheid niet te willen toegeven.

En waarom ik niet na een kerk ga staat hier los van, misschien omdat er misschien kerken zijn die Jezus als God zien of andere verkeerde dingen aan het volk zegt?
En of ik nergens bij hoor of nergens in bepaalde mate aanwezig ben wil ik voor mezelf eerst houden.

Mijn doel is in 1e instantie dat mensen die geloof stellen in de bijbel moeten weten dat Jezus niet God is zoals jij dat ook dacht of denkt.

God ( JHWH) vindt het belangrijk dat mensen de echte waarheid weten en houd niet van kerken of dergelijke die verkeerde doctrine en leugens omtrent God woord zeggen. Maar dat kun je wel begrijpen hoop ik dan maar
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 17:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Je hebt zelf een bijbel neem ik aan ? Het is een kleine moeite om die er even bij te pakken en zelf de moeite neemt het te lezen ipv steeds te zoeken om de waarheid niet te willen toegeven.
Het is voor alle mensen in het topic makkelijker wanneer je gewoon de teksten citeert, met het gedeelte waar de tekst uit komt.

Daarnaast sta ik best open voor andere interpretaties van de Bijbel en zal ik ook niet zeggen dat mijn interpretatie volledig zuiver is (ik ben ook maar een mens en ik begrijp ook niet alles), maar wanneer de interpretatie van iemand ingaat tegen wat ik zelf in de Bijbel lees, dan ben ik daar wel kritisch op ja.

Citaat:

En waarom ik niet na een kerk ga staat hier los van, misschien omdat er misschien kerken zijn die Jezus als God zien of andere verkeerde dingen aan het volk zegt?
En of ik nergens bij hoor of nergens in bepaalde mate aanwezig ben wil ik voor mezelf eerst houden.

Mijn doel is in 1e instantie dat mensen die geloof stellen in de bijbel moeten weten dat Jezus niet God is zoals jij dat ook dacht of denkt.

God ( JHWH) vindt het belangrijk dat mensen de echte waarheid weten en houd niet van kerken of dergelijke die verkeerde doctrine en leugens omtrent God woord zeggen. Maar dat kun je wel begrijpen hoop ik dan maar
Ik heb inmiddels wel geaccepteerd dat geen enkele kerk perfect is. Ik ga nu naar een Bijbelstudiegroep waar ik me heel erg thuis voel, daar hebben we af en toe ook wel eens een andere kijk op dingen, maar we verliezen niet uit het oog dat we uiteindelijk door ons geloof toch één zijn in Christus. Dat vind ik heel mooi
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 17:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Johannes 6: 38
Johannes 17: 4, 5

Dat geeft duidelijk aan dat Jezus uit de hemel is gekomen en dat hij een vader heeft ( God)
Citaat:
Johannes 6:38-40
38 Want Ik ben uit den hemel nedergedaald, niet opdat Ik Mijn wil zou doen, maar den wil Desgenen, Die Mij gezonden heeft. 39 En dit is de wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft, dat al wat Hij Mij gegeven heeft, Ik daaruit niet verlieze, maar hetzelve opwekke ten uitersten dage. 40 En dit is de wil Desgenen, Die Mij gezonden heeft, dat een iegelijk, die den Zoon aanschouwt, en in Hem gelooft, het eeuwige leven hebbe; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.
Citaat:
Johannes 17:4-5
4 Ik heb U verheerlijkt op de aarde; Ik heb voleindigd het werk, dat Gij Mij gegeven hebt om te doen; 5 En nu verheerlijk Mij, Gij Vader, bij Uzelven, met de heerlijkheid, die Ik bij U had, eer de wereld was.
Zo, even de teksten erbij voor het gemak. Dat Jezus een Vader heeft (God de Vader) zal ik zeker niet ontkennen. Maar ik denk persoonlijk dat Jezus ook deel uitmaakt van God, net zo goed als de Heilige Geest deel uitmaakt van de verzamelnaam God. I.m.o. vormen deze drie samen God.

Waarom ik denk dat Jezus niet alleen Zoon van God, maar zelf ook God is?

Citaat:
Johannes 1:1-14
1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.
Spoiler
14 En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid.
Daar staat dat het Woord God is en dat het Woord vlees geworden is en onder ons gewoond heeft. Jezus heeft onder de mensen gewoond. Dan vind ik het geen vreemde conclusie om dan te zeggen dat het Woord, Jezus, ook God is.



Hoe zie jij trouwens de Heilig Geest in verhouding tot God?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 18:48
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Zo, even de teksten erbij voor het gemak. Dat Jezus een Vader heeft (God de Vader) zal ik zeker niet ontkennen. Maar ik denk persoonlijk dat Jezus ook deel uitmaakt van God, net zo goed als de Heilige Geest deel uitmaakt van de verzamelnaam God. I.m.o. vormen deze drie samen God.
Wat weerhoudt een mens ervan om ook onder de verzamelnaam god te vallen? Wij zijn tenslotte ook geschapen door god, god zou de vader van ons allemaal zijn.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 18:55
remco2015
remco2015 is offline
Heilige geest is een onzichtbare kracht. Dus niet een persoon ofzo!
En de drie eenheid is ook iets wat mensen er zelf van hebben gemaakt. God is namelijk iets aparts.......

Gods heilige geest is geen persoon, maar Gods werkzame kracht, door middel waarvan hij zijn voornemen verwezenlijkt en zijn wil volbrengt.

Laatst gewijzigd op 24-02-2015 om 19:09.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 19:12
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Heilige geest is een onzichtbare kracht. Dus niet een persoon ofzo!
En de drie eenheid is ook iets wat mensen er zelf van hebben gemaakt. God is namelijk iets aparts.......

Gods heilige geest is geen persoon, maar Gods werkzame kracht, door middel waarvan hij zijn voornemen verwezenlijkt en zijn wil volbrengt.
In hoeverre is onze ziel (een onzichtbare kracht) deel van die heilige geest?
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 21:10
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat weerhoudt een mens ervan om ook onder de verzamelnaam god te vallen? Wij zijn tenslotte ook geschapen door god, god zou de vader van ons allemaal zijn.
Vanuit de tekst uit Johannes 1 leid ik af dat Jezus, Gods Zoon, zelf ook God is. Hij is mens geworden en heeft onder de mensen geleefd. Jezus was er in het begin al, "in het begin was het Woord", Jezus is dus niet zoals wij mensen geschapen. Hij is net als God de Vader, eeuwig.

Wij mensen kunnen inderdaad wel als gelovigen worden gezien als kinderen van God.

Citaat:
Heilige geest is een onzichtbare kracht. Dus niet een persoon ofzo!
En de drie eenheid is ook iets wat mensen er zelf van hebben gemaakt. God is namelijk iets aparts.......

Gods heilige geest is geen persoon, maar Gods werkzame kracht, door middel waarvan hij zijn voornemen verwezenlijkt en zijn wil volbrengt.
Citaat:
Genesis 1:
De schepping

In den beginne schiep God den hemel en de aarde.
De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; en de Geest Gods zweefde op de wateren.
Dan gaat het toch echt over de Geest van God. (De Heilige Geest?)

Citaat:
Johannes 4:24
Want God is Geest, dus wie hem aanbidt, moet dat doen in geest en in waarheid.
Citaat:
Romeinen 8:16
De Geest zelf verzekert onze geest dat wij Gods kinderen zijn.
Citaat:
Romeinen 8:26
De Geest helpt ons in onze zwakheid; wij weten immers niet wat we in ons gebed tegen God moeten zeggen, maar de Geest zelf pleit voor ons met woordloze zuchten.
Ik denk zeker dat de Heilige Geest in mensen werkt, maar in de Bijbel wordt ook over Hem gesproken alsof Hij een persoon is, alsof Hij God is.


Citaat:
In hoeverre is onze ziel (een onzichtbare kracht) deel van die heilige geest?
Persoonlijk denk ik dat de Heilige Geest in en door ons mensen heen kan werken. Maar goed, het blijft natuurlijk een beetje een vaag concept. (Wij weten niet alles en ik denk dat wij ook niet alles zouden kunnen begrijpen als we het wel zouden weten. Het is voor een mens eigenlijk al onmogelijk om je een voorstelling te maken van eeuwigheid, laat staan dat we dan perfect begrijpen hoe God in elkaar zit.)
Citaat:
Romeinen 8:11
Want als de Geest van hem die Jezus uit de dood heeft opgewekt in u woont, zal hij die Christus heeft opgewekt ook u die sterfelijk bent, levend maken door zijn Geest, die in u leeft.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 17:07
Verwijderd
Altijd handig die onzichtbare krachten en machten. Scheelt nadenken.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 17:12
remco2015
remco2015 is offline
Maar misschien moet ik ipv bepaalde filmpjes te kijken maar eens de heilige geest op me af laten komen
Met citaat reageren
Oud 28-02-2015, 08:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Nog een tekst die ik tegenkwam waaruit ik afleidt dat Jezus, God de Vader en de Heilige Geest allen God zijn en samen één zijn.
Citaat:
1 John 5:7King James Version (KJV)
7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Opnieuw iemand weggepest uit Utrechtse wijk
Gatara
172 12-05-2009 07:30
Levensbeschouwing & Filosofie de manipulatie van het NT
Verwijderd
101 26-03-2005 21:14
Levensbeschouwing & Filosofie Christendom wat tegen homoseksuele??
0o-meijsje-o0
193 31-07-2004 23:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Advies: geen hoofddoek op school
Isa
366 22-01-2004 13:39
Levensbeschouwing & Filosofie De arrogantie van de "objectieve atheïst"
GeritoDM
29 13-04-2002 20:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.