Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2004, 21:32
Oktober
Oktober is offline
Hey iedereen
Lang geleden dak hier gweest ben.
Tis weer zo ver, oktober zit met n probleem (goh,wrom zou ik anders topic openen)
Eerst wil ik ff zeggen dak de zoekfunctie goed aan ut werk heb gezet dus ik móést dit topic aanmaken da we dat alvast gehad hebben)
Maar kijk het zit zo, 1 van mijn beste vriendinnen, jah egt mijn beste vriendin zowat, ik ken haar 5 jaar, heeft al een paar jaar lang met deze jongen (laten we hem even een naam geven voor het gemak, Fred haha). Maar mijn vriendin (anoek) heeft dus al heel lang met deze Fred. Nou ja, 'heeft', het is elke keer aan en uit zeg maar. En ze gaat ook met andere jongens tegelijk.
Een poosje geleden, toen we uit waren in de stad, ging ze dus vreemd, althans volgens fred, want volgens mijn vriendin hadden ze nix, naja, ik weet niet of ze wat hebben enzow, de één zei van "jah je hebt gezegd dat we wat hebben" en de ander zegt prcies het omgekeerde.
In ieder geval, ik was er bij toen ze vreemd ging zeg maar (en met dat bedoel ik gewoon zoenen) en ze zei het ook tegen fred. Dus hij helemaal pissed natuurlijk. Ik zat daar met mijn beste vriendin dus, nog een paar vrienden en fredje. Ik weet niet of jullie het soort types als fredje kennen, maar hij is het type jongen dat niet makkelijk met emoties om gaat, laat ik het zo zeggen dat hij heel veel om haar geeft, die bewuste dag zag ik tranen in z'n ogen. Heb je dus een beetje een idee van de situatie, vanuit mijn oogpunt behoorlijk ernstig in de shit iedereen daar dus. (dit verhaal word n btje vaag ) Fred is opzich wel redelijk popie, het typje dat gewoon een beetje een status heeft zeg maar. Ik had nooit gedacht dat hij ook maar ooit tegen mensen als mij (en dus ik) zou praten. Maar omdat ik dus de beste vriendin was van anoek, het meisje waar hij van hield en om gaf kwamen we aan de praat. Ik bemoei me zowieso wel met dergelijke situaties want ik vond al tijden eigenlijk dat ze het niet kon maken. Zodoende kwamen we aan de praat. Ik stuurde hem wat smsjes want ik had wel heel veel medelijden met hem. Anoek en de rest vonden allemaal dat ie zich aanstelde enz. Ik vond ook wel dat hij het moest accepteren maar ja, je begrijpt natuurlijk wel dat dat niet zo makkelijk gaat. Dus ik stelde hem gerust zeg maar. Van de week kwam ik hem tegen in de videotheek. Ik had hem nooit gezien maar hij mij dus wel. Hij bedankte me voor me support. Een paar dagen later kwam hij nog heel eventjes langs. Hij bleef niet lang maar me ouders zagen hem ff 5 seconden (onthoud dit! kom ik straks op terug namelijk). Iets meer dan een week later sprak ik hem weer, weer bij dezelfde kroeg, ik ga nooit naar die toe normaal gesproken maar de rest ging weer dus ik ging weer mee. Was ook best gezellig hoor, daar niet van.
Ik was bang dat we weer de hele avond over anoek gingen praten, maar zij was er niet dus dat scheelde weer, geen ruzie in ieder geval. Maar toch begonnen we over haar enz. Ik had wel gedult en heb hem maar weer duidelijk gemaakt waar het op stond. Houden van is niet voldoende als de ander vreemd gaat. Ik stond tussen die twee in, anoek en hij dus. (fig nat) Eventjes later kwam ik hem weer tegen en hij vroeg welke film ik nou uieindleijk had gekozen in die videotheek. Dat soort dingen.
Ik zou al vroeg weg gaan. De rest wou langer blijven en ik besloot naar anoek te gaan. Ik ben mijn huissleutels kwijt en m'n broer zou om 4 uur pas thuis komen dus ik kon niet echt het huis in voor 4 uur (Dus toen zei anoek dat als ik voor 4 uur naar huis wou, ik naar haar mocht gaan. Ze zei nog; dan kun je me gelijk vertellen hoe het was en of je nog cute guys hebt onmoet) Dus ik zou naar anoek en Fred liep even met me mee. We besloten om maar een stukje door de stad te lopen. We hadden het helemaal niet meer over anoek of wat dan ook. Maar over de dingen waar ik altijd met anoek en minke (ook hele goede vriendin van me) over praat. Ik had ondertussen al lang het gevoel van een goede vriendschap. En opeens vertelde ik allemaal persoonlijke dingen tegen hem over thuis en een oude vriend van mij (die is een aantal geleden verongelukt, met z'n auto in het water gereden en overleden hij was wat ouder dan mij maar ik praatte goed met hem). Ik vertelde dat ik die dag dat hij dus overleed nog iets moest vertellen, (ga hier niet neer zetten wat, maar het was heel belangrijk) ik heb dat nog noooit aan iemand vertelt. In ieder geval voelde het gelijk als een hele sterke vriendschap. We luisterden echt naar elkaar enz. Ik had geen jas bij me (stom!) en hij gaf me de zijne wat super lief was natuurlijk. Het ongeveer 3 uur geworden en hij wist niet dat ik naar anoek zou gaan. Maar we bleven praten en op een gegeven moment was het vier uur geweest en anoek wist nog van niks. Gelukkig liep hij eventjes naar de bus dus ik maar een sms gestuurd dat ik thuis ging slapen (me broer was ook thuis eindelijk). Vervolgens bleven we een hele poos bij die bushalte (hij moest namelijk tijden checken voor school, moest wat eerder weg ofzow) Ineens uit het niets vroeg hij of ik een vriend had. Ik keek hem aan en hij keek mij vragend aan. Ik antwoorde nee . Hij vond dat maar heel vreemd, hij had egt verwacht dat ik een vriend had blijkbaar. Hij zei dat hij me heel aardig vond en dat ik de eerste persoon was waar hij zo goed mee kon praten. Ook niet met vrienden van hem of vrouwlijke vriendinnen() en zelfs niet met anoek. Maar na een poos had ik het weer koud en toen stelde hij voor om naar zijn huis te gaan. Voor alle mensen die ergens op zaten te wachten, nee, er is niks gebeurd, we hebben uuuuuren lopen praten, 4 uur wel. We dronken thee bij hem want ik had het heeeel koud en hij was zo lief. Ik ben die aandacht niet gewend denk ik en ik had nooit gedacht dat ik uberhaupt met hem en types als hem in contact zou komen. Rond een uur of 7 bracht hij me naar huis. Me broer was vet boos want ik belde hem wakker (egt zo van: waarom kwam je niet om half 5 gelijk binnen) Me ouders waren niet thuis maar hij kon niet naar binnen, me broer was al chagerijnig genoeg
En nu komt het eigenlijk. Een paar meiden zeiden die avond al, beetje voor de gein; ga jij met fred! Toe maar! Hahaha. (ik ben niet heel ervaren op het gebied van relaties zeg maar Maar hij wel, geen echte player maar gewoon een vriendelijke, bijzondere, knappe (ook) en vooral lieve jongen). Maar me moeder (die hem dus 5 seconden ofzow had gezien en van foto's en verhalen maar veder niet) zei ook al zo; is fred niet wat voor jou. Tegen me vriendinnen zei ik al; hij houd nog van anoek. Maar bij me moeder kwam ik daar nie zo gauw op. Maar ze ging helemaal vragen of dat soort types niet wat voor mij zijn en waarom niet (zoals moeders doen ).
Nou voor mij een paar grote vragen. Ten eerste of hij wat in mij ziet, ik heb nie alles vertelt wat hier want het is al groot genoeg, maar er is niks gebeurt, dat in ieder geval. De grote vraag is eigenlijk of ík wat voor hem voel. Ik heb niet dat verliefde, wat ik bij alle anderen (zo veel zijn het er niet hoor) heb gehad, geen vlinders, naja, een beetje misschien Misschien is het meer de aandacht die ik van hem krijg of iets dergelijks. Ik weet het niet. Maar als ik niet verliefd op hem ben, wat is het dan. En als ik hem wel zo heel leuk vind wat moet ik er dan mee, want hij heeft wel met een anoek gehad. Dat voelt toch een beetje vreemd. Het meest maak ik me zorgen over wat hij van mij denkt (zoals altijd natuurlijk weer, hoe kan het ook anders ) ik ben gewoon heel bang hiervoor. Als hij mij al leuk vind, hoe moet ik het dan aanpakken. Ik was niet van plan om volgende week te gaan en de anderen gaan ook niet, maar als anoek wel gaat gaat Fred niet en andersom, moet ik volgende week weer naar die kroeg gaan of niet? En moet ik met hem gaan praten of zo? Ik ga in ieder geval niet alleen heen, maar ik durf hem ook niet te vragen of ik met hem mee kan. Hij heeft tegen me gezegd dat als ik ooit bij hem wil slapen (gewoon in verband met m'n ouders, dat dat dan altijd kan, hij woont vlakbij maar ik loop nooit langs zijn huis ofzow, leuke back-ground info he) maar hij zei dat dus; je kunt altijd bij me terecht als je ergens mee zit, ik kan me ouders wel omlulllen, je kunt altijd blijven slapen voor een paar daagjes. Naja, ook niet boeiende info). Maar wat moet ik nou? Vind ik hem leuk? Vind hij mij leuk? Is het fair tegenover anoek? Moet ik volgende week gaan? Moet ik hem bellen of sms weer sturen? Wat oh wat.
Ik durf het egt niet tegen hem te zeggen, nog niet, ik ben gewoon bang dat als ik iets zeg of doe() dat ik dan de vriendschap (lijkt heel vreemd maar die hebben we toch wel) weg gooi.
Help me please. Alle adviesen zijn welkom.
oh ja, ik ben 17 en hij is jaar of 2 ouder, niet dat dat een probleem is, ik lijk wel jong maar ik ga meestal met mensen om die veel ouder dan mij zijn (dat kan 18 of 20 ijn en 25 en in de 30 of 40 gewoon bepaalde mensen met een bepaalde levenservaring en een redelijk EQ en IQ waar ik goed mee kan praten).
oh ja, het enigste wat ik zeker weet is dat we ons veilig voelen bij elkaar zeg maar, als we praten voelt het alsof we elkaar al jaaaren kennen (ik weet wel veel van hem enzo, heel veel verhalen maar ken hem dus nog maar kort) Maar het is bij Fred gewoon alsof je je meteen thuis voelt, ik kan alles tegen hem zeggen en dat is dus wederzijds.

Super bedankt alvast voor alle mensen die de moeite hebben genomen om dit vermoedelijk crisis lange verhaal te lezen. Ik neem aan dat ik wel genoeg vertelt heb

liefs, oktober
__________________
blub
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2004, 21:53
Verwijderd
Zo. Uit.
Voor mij heb je het allerbelangrijkste wel duidelijk gezegd:
Citaat:
oh ja, het enigste wat ik zeker weet is dat we ons veilig voelen bij elkaar zeg maar, als we praten voelt het alsof we elkaar al jaaaren kennen (ik weet wel veel van hem enzo, heel veel verhalen maar ken hem dus nog maar kort) Maar het is bij Fred gewoon alsof je je meteen thuis voelt, ik kan alles tegen hem zeggen en dat is dus wederzijds.
Voor mijn gevoel is dit een heel goede vriendschap. Of er meer in zit weet ik niet, maar als je jezelf al afvraagt of je hem leuk vindt.. misschien is deze speciale manier van aandacht (waarvan je zegt dat je die niet gewend bent) wel ook gewoon vleiend en denk je nu dat je hem leuk vindt, voor mijn gevoel (maar dat zei ik al) is dit een mooie, opbloeiend vriendschap die misschien ooit wel meer wordt.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 15:16
droomkoningin
Avatar van droomkoningin
droomkoningin is offline
Hey!
Geen dank voor het lezen van je verhaal
Ten eerste wil ik tegen je zeggen, waarom zou het niet fair zijn tegenover Anoek? Jij zegt in je verhaal dat zij (vaak?) vreemdgaat en ook met andere jongens naast Fred.. Wat moet ik daarvan denken? Fred, blijkt uit jouw verhaal, een hele aardige jongen die iemand beter als Anoek verdient. Dus daar kun je zelf ook wel je conclusies uittrekken, niet?

En ik vond het eik wel leuk om jouw verhaal te lezen Het klinkt als iets wat nog lang niet afgelopen is en dat in positieve zin!! Ik kan je niet zeggen of je wel of niet moet gaan naar die ene kroeg, maar als jouw gevoel je zegt dat je hem zeker weer wilt terugzien, dan zou ik het zeker doen!!

Succes meid!
__________________
~Jij bent mooi, niet mooier, jij bent anders mooi~Mijn advies: blijf dan weg!~I can't feel a thing from my head down to my toes~
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 21:57
Oktober
Oktober is offline
hey
Allereerst bedankt voor reacties, haha. Het is inderdaad een heeel lang stuk geworden hihi.
Nu ik dit lees (en gister ook al) heb ik egt zoiets van; wat doe je nou raar. Maar dat heb ik altijd. Er is niks tastbaars waaruit ik kan herleiden dat hij misschien wat voelt voor mij. Maar het was gewoon het gevoel dat ik er bij kreeg, de manier waarop hij bepaalde dingen zei. Dat ik niet weet of ik verliefd op hem ben, dat heb ik altijd (eigenlijk nog wel komisch ook )
Ik denk dat anoek eigenlijk ook wel een obstakel is voor mij, als fred gwoon een jongen zou zijn en niks dus verder in verband stond met anoek, dan zou ik, zoals ik dan doe, in de wolken zijn (een beetje dan) en zo van big-smile en helemaal happy-happy in the mood omdat het gewoon nice is. Maar het is gewoon vreemd, ten eerste omdat anoek dan weer wél en dan weer niet met hem heeft en het nooit echt duidelijk is of ze nou wel wat met elkaar hebben of niet, dus dat voelt een beetje als vreemdgaan. Daarnaast vraag ik me af of fred nog wat voor haar voelt, want als dat zo is dan zou het duidelijk wezen, dus dat maakt mij eigenlijk bes wel onzeker. Naja en veder is het natuurlijk vreemd idee omdat hij zowat de eerste vriendin vriendin van anoek was en ze al vet lang met elkaar gaan enzo. Is dat dan niet een beetje als vreemdgaan, alsof het eigenlijk verboden is? Jah ik ben nog nooit met de ex van een vriendin van me geweest, haha, maar ja, is dat niet een beetje illegal?
Tja, fred (en zo noem ik hem in het dagelijkse leven ook nog wel eens voor de gein haha heeel soms) verdient inderdaad beter dan anoek, dat vind ik en heb ik ook wel enigsinds duidelijk gemaakt. Maar anoek is mijn beste vriendin zowat, dan kan ik toch niet zeggen dat ze een hoer is.


Citaat:
droomkoningin schreef op 15-03-2004 @ 16:16:
Dus daar kun je zelf ook wel je conclusies uittrekken, niet?
Deze vat ik niet helemaal

Ik ben in ieder geval blij dat men de moeite heeft genomen het verhaal te lezen (en dan nu weer zo'n vet lange reactie maar ok) Er is nog maar 1 probleem dat blijft staan en dat is of ik zaterdag moet gaan. Want ik ben al een week of twee een beetje ziekjes en ernstig moe haha en me ouders waren er natuurlijk ook niet echt blij mee dat ik (gezien het feit dat ik al zo lang verkouden ben enzo) en ik ben bang dat het zaterdag dan weer zo word (nou 'ben bang' 'kijk er naar uit'). Maar sterker nog, ik zou er waarschijnlijk niet eens heen gaan als hij er niet zou zijn deze week. Dus tja. Eigenlijk wil ik hem het liefs gewoon even spreken deze week, gewoon even overdag (in de zin van smiddags en niet s'ochtends )
maar ik ben natuurlijk weer veel te scheiterig om hem sms daar over te sturen of te bellen of gewoon naar hem toe te gaan zelfs
Jah het is wat...

Liefs oktober
__________________
blub
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:27
Mea Culpa
Avatar van Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Je moet een boek gaan schrijven.
__________________
"Ga weg, ga d'r uit! Laatste woorden zijn voor dwazen die niet genoeg gezegd hebben."
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 13:47
Verwijderd
Pffff praat jij altijd zoveel? En allemaal van die dingen die er helemaaal niet toe doen enzo
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 14:45
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Alex schreef op 16-03-2004 @ 14:47:
Pffff praat jij altijd zoveel? En allemaal van die dingen die er helemaaal niet toe doen enzo
en met zoveel smileys?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 14:56
mrhanky
Avatar van mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
snoopy schreef op 16-03-2004 @ 15:45:
en met zoveel smileys?
het zijn er maar 46 in de 1e post
__________________
toch best interessant zo'n sig. Je zit er al paar seconde naar te kijken en je hebt er nu nog steeds geen genoeg van? Nou vooruit dan maar, ik stop nu
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 19:39
Oktober
Oktober is offline
hahaha
oh sorry sorry whaha,
jah indd, praat altijd zoveel
maar toch nie zoveel smileys
lol

oeps, dit zijn er ook weer 5, haha, das 6

neej das nie zo fijn
maar kga maar geen boek schrijven, ben te lui voor de dialogen, taal is te simpel, fantsoenlijke zinnen die niet afgekort zijn kosten mij de grootste moeite (doe hier zeer mijn best) plus dat ik geen 'mijn biografie deel 13' wil hebben, zeg asjeblieft zeg, raaamp

( 8 )
__________________
blub
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 14:54
Oktober
Oktober is offline
Wat als ik jullie nu zou vertellen da ik al een poos het gevoel heb, dat als het hele gedoe om anoek enzovoort er niet was (geweest), we nu al wel wat hadden al. (Dan moet je je elkaar eerst nog ontmoeten natuurlijk, haha, maar het gaat om het idee)
En wat als ik nou zou zeggen, dat dat idee bevestigd is.

Slechte versiertruc of op het verkeerde moment op de verkeerde plek???
__________________
blub
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie wat is vriendschap nog waard?
alys
31 19-08-2007 18:48
Liefde & Relatie Beste vriend vindt mijn exvriendin leuk.
first eror
96 05-02-2007 13:11
Liefde & Relatie Beter vrienden voor het leven, dan liefde voor heel even!
B-Hooligan
38 30-11-2005 15:57
Liefde & Relatie Twijfels over huidige vriendin door ex/beste vriendin
Brasco
8 05-05-2005 00:51
Liefde & Relatie [Req] Advies gevraagd (vry lang verhaal)
Lianelli
14 30-03-2004 17:47
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.