Oud 24-04-2005, 12:40
lieve
lieve is offline
Ok hier gaan we!
De titel zegt al veel, maar toch nog een kleine situatieschets.
Vannacht nadat we van een groot feest kwamen zijn mijn vriend en ik,samen met nog enkele mensen nog afgestapt op een fuif in ons jongerenbuurtcentrum.
Het was een leuke sfeer... totdat mijn ex-vriend een goeiedag kwam zeggen, en naast me wat kwam bijpraten.
(Info ex-vriend: Sinds de eerste minuut dat we uit elkaar waren, zijn we nog steeds vrienden. En ik vind dat zoiets ook zeer goed moet kunnen. We zijn anderhalve maand samen geweest en zijn al bijna 3 jaar uit elkaar.)

Maar dan heb je het probleem van de vriend. We zijn al meer dan 6maanden samen. En van in het begin heeft hij het er moeilijk mee dat ik nog vrij goed overeenkom met mijn ex-vriend.
Die 2 kennen elkaar nog van vroeger in de sportclub.
Telkens mijn ex-vriend op een fuif naar me toekomt voor 2minuten goeiedag te zeggen ,en te vragen hoe het gaat... wel dan verdwijnt mijn vriend.
Telkens weer opnieuw bolt hij het af, of naar de toiletten,of naar een andere gedeelte van de fuifzaal...
En ik zou daar iets van krijgen..., ze hebben nooit ruzie gehad mijn vriend en ex-vriend en toch kan mijn vriend het niet opbrengen om zelfs al bij mij te blijven staan, dan vraag ik nog niet om te spreken. Telkens hij het afbolt sta ik daar opeens alleen... en kan ik hem gaan zoeken.

Ik vraag me gewoon af, of iemand weet wat er in het hoofd van mijn vriend rondspookt?
Of moet ik gewoon maar aanvaarden dat telkens ik met mijn ex-vriend praat, ik een zoektocht mag beginnen naar mijn vriend?
Hij(mijn vriend) weet dat hij de eerste is waar ik echt serieuze gevoelens voor heb. Dat ik nooit iets met die ex-vriend weer zou beginnen.
Maar hij is van het principe als je er één keer iets voor kunt voelen, kun je dat ook 2keer.
__________________
Ik hou van ... alleen van ..., ik kan nie leven in een wereld MET jou!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2005, 13:56
mara18
mara18 is offline
Is je vriend dan anders ook zo jaloers?

Heeft hij zelf zo een ex waardoor hij dat probleem al ervaren heeft? Dan zou ik HEM er eens op aanspreken ipv omgekeerd

Want anders heeft hij jou gewoon te vertrouwen. En moet hij niet voor een ander beslissen wie wanneer iets voelt voor iemand

Ik zou me zelfs een beetje schamen in zijn plaats om zn kinderachtige gedrag...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:57
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik kan jou niet vertellen wat er in het hoofd van jou vriend rondspookt, dat kan niemand hier, behalve jou vriend zelf. Maw. ik zou het er gewoon eens goed met hem over hebben, en waarom zou hij 'jaloers' zijn op een jongen met wie jij op je 16de een 'relatie' van wel geteld 1,5maand heb gehad? Misschien vind hij het in zekere zin confronterend, geen idee. Ik zie er weinig reden toe, maargoed dat zou aan mij kunnen liggen..

Goede gesprekken doen wonderen..
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 14:39
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Heb je er aleens met hem over gepraat waarom hij zo doet?

Zo niet, dan zou ik dat eens snel doen, want je blijven afvragen waarom hij zo is en het aan mensen vragen die hem niet zijn, daarmee kan je nooit uitsluitsel krijgen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 20:34
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Hij is jaloers op iemand waar je anderhalve maand mee hebt gehad? En dat zelfs 3 jaar geleden?

Die 3 jaren zeggen niet zo heel veel.. maar dat in combinatie met de anderhalve maand.. pff. Dat is wel heel erg.

Maar goed, het is nou eenmaal zo. Hij voelt zich blijkbaar 'bedreigd' door een jongen op wie jij verliefd bent geweest en met wie je nog steeds goeie vrienden bent. Daar is op zich nog wel in te komen. Dus je kan proberen je vriend ervan te overtuigen dat het nergens voor nodig is, je kan zo door gaan en hopen dat het goed gaat of je kan contact verbreken met die andere jongen. Dat laatste geeft het minste risico maar zorgt er wel voor dat je vriend dus blijkbaar kan bepalen met wie jij om gaat. Of je dat wil... tja
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 20:55
yapo
Avatar van yapo
yapo is offline
Hij wil gewoon die jongen niet zien omdat ie 't somehow niet leuk vind om jou met hem te zien praten. Geen idee wat daarvan de oorzaak is, maar hij zeurt iig niet dat je met 'm praat en gaat gewoon ergens anders heen. Weet je ex niet te vertellen of er iets tussen die 2 is gebeurd waardoor 't niet vlot?
__________________
Non-actief
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 09:15
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Toch wel netjes, dat ipv dat ie zijn probleem uit gewoon ergens anders heengaat, zodat het geen probleem wordt.

Ik bedoel hoe erg is het voor jouw dat hij wegloopt als jij ff 2 minuten met je ex praat? Ik zie het probleem niet echt.
Hij weet dat ie ermee zit en het daar moielijk mee heeft en zijn oplossing is dan ff weg te lopen. Goed toch?
Of wil jij dat hij die 2 minuten wel leuk een aardig gaat doen?

Exen zijn nou eenmaal een denkbeeldige bedreiging voor de huidige partner en willen liever ook niet herinnerd worden een de relatie die voor jullie is geweest. Das toch niet zo erg? Ik denk dat je dat hem moeilijk kwalijk kan nemen.
( Dit KAN zo zijn, ik zeg niet dat dat voor alle exen,relaties etc. geldt.)
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 20:30
Verwijderd
Jij bent vast Belgisch : )

OT: ga idd eens met hem praten, hij weet mischien niet eens dat jij er zo mee zit ( Ja, soms hebben jongens minder door dan jij denkt )
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 23:31
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 25-04-2005 @ 09:15 :
Toch wel netjes, dat ipv dat ie zijn probleem uit gewoon ergens anders heengaat, zodat het geen probleem wordt.

Ik bedoel hoe erg is het voor jouw dat hij wegloopt als jij ff 2 minuten met je ex praat? Ik zie het probleem niet echt.
Hij weet dat ie ermee zit en het daar moielijk mee heeft en zijn oplossing is dan ff weg te lopen. Goed toch?
Of wil jij dat hij die 2 minuten wel leuk een aardig gaat doen?
Ja daar ben ik het mee eens...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 10:54
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Ik ben ook 'jaloers' (eigenlijk niet het goede woord) op de ex van mijn vriend. Al heb ik er nog een goede reden voor, ze zijn 2,5 jaar bij elkaar geweest en hebben de nodige dingen samen meegemaakt en gedeeld.

Dat jouw vriend jaloers is op je ex vind ik aan de ene kant nergens op slaan, omdat je maar anderhalve maand (!) een relatie met hem hebt gehad. Aan de andere kant zijn jullie al drie jaar vrienden, en ik kan me voorstellen dat hij het daar moeilijk mee heeft.

Maar net als ik, moet je vriend maar leren om ermee om te gaan, en goed weten dat jij voor hém kiest, en niet voor je ex.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 12:23
gogirl_1988
Avatar van gogirl_1988
gogirl_1988 is offline
ik denk dat je gewoon je vriend heel duidelijk moet maken dat je van hem houd en dat je ex vriend helemaal over is alleen nog goed mee op kan schieten

en dat op zo'n speciaale manier doen dat hij het nooit meer vergeet
__________________
you found me, when no one else was looking!!!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 13:01
Verwijderd
Leg uit aan je vriend dat exen het alleen nog met elkaar kunnen vinden als de relatie geen donder voorstelde, want dat is namelijk zo.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 15:34
lieve
lieve is offline
Wel er was iemand die het probleem niet inzag telkens mijn ex bij me kwam staan, dat mijn vriend ging lopen.
Wel, het is heel leuk hoor. Dat iemand een hele avond bij je staat en niet van je zijde wijkt en opeens 'foetsie!!'
Leuk hoor.
Mijn ex-vriend heeft het zelfs al door.

En ja, telkens zoiets gebeurd... vertel ik hem wat er me dwarszit en hij verteld me ook dat hij het iets dom vindt dat hij deed. En dat hij,als ik dat wou mijn ex-vriend best wel de hand wou schudden als hij nog eens naar ons kwam. Ergens vindt ik dat wel OK, maar... hij MOET niet als hij niet wil.
Tgoh zo'n domme situaties.
Ergens heb ik me er al bij neergelegd dat die 2 elkaar niet liggen en elkaar liever uit de weg gaan. Maar mijn vriend geeft me soms het gevoel alsof ik iets misdaan heb, door met mijn ex-vriend te praten. En dat vind ik zo dégoutant.

En neen ,die 2 hebben nooit ruzie gehad of niets. Gewoon contact verbroken nadat ze beide uit de sportclub gegaan zijn. En nu negeren die elkaar gewoon.

Ik ken ze beide al verscheidene jaren. En gelukkig stelt mijn vriend me ook niet voor de keuze of hij of mijn ex-vriend.
Want als hij me die keuze stelt... zal ik niet eens wete wat te kiezen. Als hij me daarvoor al voor een keuze zet, godweet voor wat hij dat nog zou doen dan. Maar daar hoef ik me niet druk over te maken!!

Ochja, het zal mss ooit wel eens draaien zeker...???

En JEP JEP Ik ben een Belgje!!! En ik ben er fier op!!!
__________________
Ik hou van ... alleen van ..., ik kan nie leven in een wereld MET jou!!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 18:06
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
ik snap je probleem nog steeds niet. Die twee liggen elkaar gewoon niet. Omdat het je ex is ja. Maar moeten ze dan persee met elkaar opschieten? Ik vind het heel netjes van hem dat hij even wegloopt, voordat er een situatie ontstaat, waarbij er ergere dingen kunnen gebeuren.
Je begrijpt mij niet dat ik het niet snap, maar is het dan zo erg dat je vriend ff wegloopt??? juist als hij al de HELE avond aan je zijde staat.

En wat ik niet goed begrijp is of die ex nou een goede vriend is of gewoon een kennis. Kijk, als het nou echt een goede vriend is, kan ik het begrijpen dat je graag wil dat je huidige vriend met je vrienden op kunt schieten. Als die ex van jouw gewoon een kennis is, ( en dat is wat ik uit je verhaal opmaak, aangezien je er ff 2 minuten mee kletst), snap ik nog steeds niet waarom je het dan zo problematisch vindt.

En als je het niet begrijpt waarom vraag je dat dan hier en niet aan je vriend? Die kan er waarschijnlijk wel meer over vertellen. En ik denk dat je het gewoon maar moet accepteren dat die 2 geen vrienden worden.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 18:14
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Ik kan me de reactie van je vriend juist hartstikke goed voorstellen. Iig als met mijn vriend iemand praat die ik niet aardig vind ga ik ook altijd weg of die persoon negeren en met iemand anders praten.
Omdat ik niet hem wil verbieden, ook niet vervelend om aandacht wil gaan zeuren, noch mij ergeren aan personen die hij wel aardig vind of ruzie met ze gaan maken. Je kan toch als je klaar bent met je ex weer naar je vriend toegaan?
Ik zie eigenlijk het probleem niet zo. Hij wil niet vertellen dat hij jaloers is danwel je ex niet mag omdat hij weet dat het onterecht is en hij wil zich ook niet 'teveel' voelen. Dus, gewoon accepteren, of zeggen dat je er mee zit, maar je kan hem moeilijk dwingen om altijd naast je te blijven staan.
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 18:18
Verwijderd
Ik vind het wel netjes dat hij dan gewoon weggaat. Als hij hem inderdaad niet mag, lijkt me dat een goede oplossing. Liever dat dan dat hij er bij blijft staan en chagarijnig/vervelend/irritant gaat doen...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 22:11
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Hmmja... als een meisje ex-en heeft gehad, dan zijn er jongens die daar niet over kunnen. Idem met mijn vriend. Ik kom mijn ex (twee jaar geleden uit) daarenboven nooit meer tegen (die zit in Zwitserland dusja), dus vind ik het moeilijk om de gedachten van mijn vriend te snappen...

'k Heb er geen probleem mee, zolang hij mij niet het gevoel heeft dat ik me schuldig moet voelen over mijn vorige relatie, en soms gebeurt dat wel eens. Wat ik hem ook zeg, 't is nooit goed. soms stelt hij zelf vragen, en als ik die dan beantwoord, is hij ook droevig... Prettig is het niet.

Er zit geen logica achter... Gewoon angst of jaloezie.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 20:22
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Misschien hebben ze vroeger een relatie met elkaar gehad?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Jaloers op de exen en verleden van m'n vriend :-(
smurfinnetje198
64 01-08-2006 17:22
Liefde & Relatie z'n ex
JNR
29 02-10-2004 16:42
Liefde & Relatie verliefd op mijn beste vriend
Madita
12 26-08-2004 10:28
Liefde & Relatie jaloers op de nieuwe vriend van ex-vriendin?
toemba
11 12-11-2003 17:03
Liefde & Relatie [liefde]Verliefd op mijn ex
Verwijderd
12 11-06-2003 19:21
Psychologie ziekelijk jaloers
~ice~
14 03-10-2002 10:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.