Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2003, 21:08
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
ik ben dus 2,5 jaar terug psychisch helemaal ingestort. kreeg medicijnen (seroxat) en het koste heel lang om weer beetje regelmaat en orde te krijgen etc. eigenlijk ben ik er nooit helemaal uitgekomen. had soms wel kleine opklaring maar puntje bij paaltje ging t nog steeds slecht met me.
en nu paar jaar later... weer ingestort. kga me examen laten voor wat t is en ga morgen naar dokter voor extra kalmeringsmedicijnen en praten over interne opname. nu heb ik altijd alleen maar therapie gehad dat wekelijks was, en heb dus nog nooit ergens intern gezeten of dagopname gehad. me zusje wel dus weet wel beetje hoe t eraan toe gaat... maar kben wel bang kheb paar vraagjes om t wat meer te kunnen overzien:
-heb jij ervaring met kalmeringsmiddelen? (kheb nogal paniekaanvallen dus denk zelf met psycholoog aan valium etc.)
-heb jij wel eens dagbehandeling gehad? en waarvoor? waar? werkzaam etc???
-ben jij wel eens ergens opgenomen voor psychische probs?
-ken je goede klinieken/inrichtingen???
bah reactie's mogen via pm...

*is bang, verdrietig etc*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2003, 21:25
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
al je vragen kan ik alleen maar met 'nee' beantwoorden.
ik vind het heel knap dat je nu stappen onderneemt!!
heel veel sterkte meis!!!!

-xxx- en knuffol wendy

p.s. meganutteloos!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 21:36
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
... schreef op 19-05-2003 @ 22:25:
al je vragen kan ik alleen maar met 'nee' beantwoorden.
ik vind het heel knap dat je nu stappen onderneemt!!
heel veel sterkte meis!!!!

-xxx- en knuffol wendy

p.s. meganutteloos!
maar wel lievig
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 07:33
Verwijderd
Citaat:
Ilsje schreef op 19-05-2003 @ 22:08:
-heb jij ervaring met kalmeringsmiddelen? (kheb nogal paniekaanvallen dus denk zelf met psycholoog aan valium etc.)
-heb jij wel eens dagbehandeling gehad? en waarvoor? waar? werkzaam etc???
-ben jij wel eens ergens opgenomen voor psychische probs?
-ken je goede klinieken/inrichtingen???
Nee, nee, nee. Laatste vraag: ik ken wel een paar klinieken...maar volgens mij is het ook afhankelijk van je problemen ed waar je opgenomen wordt. En waar je woont ed, speelt ook wel mee, geloof ik. Overleg deze dingen ook met je psych, zou ik zeggen... En met je zusje, die zal ook wel meer weten en ook meer bij jullie in de buurt ed?

Heel veel succes en sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 14:37
*~vlokje~*
Avatar van *~vlokje~*
*~vlokje~* is offline

-heb jij ervaring met kalmeringsmiddelen? (kheb nogal paniekaanvallen dus denk zelf met psycholoog aan valium etc.)

Ja ik heb daar ervaring mee. Ik heb zelf Xanax gehad, en oxazepam. ze werkte allebei, alleen te xanax kalmeerde Teveel, ik kon helemaal niets meer, haast niet meer lopen. Heb toen oxazepam gekregen, maar die hebben ze om een of andere reden die ik niet ken ineens stopgezet.


-heb jij wel eens dagbehandeling gehad? en waarvoor? waar? werkzaam etc???

Ja ik heb al eens dagbehandeling gehad. Dit was in eerste instantie voor mn depressie, dissociatie, en symptomen van borderline die samen voor een crisis gezorgd hadden. Er is alleen helaas aan mn depressie gewerkt, wat niet heeft mogen baten omdat ik niet met mn psych overweg kon.
-ben jij wel eens ergens opgenomen voor psychische probs?
Op de dagbehandeling dus.
-ken je goede klinieken/inrichtingen???

De viersprong in Halsteren
__________________
Het is mij, ArAgNaBiTe!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 16:28
Verwijderd
hee meissie

Mag ik ff zeggen dat ik er bewondering voor heb dat je je probleem onder ogen ziet en er wat mee durft te doen

Bravo!
Ik zelf loop nog steeds weg...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 16:51
Verwijderd
-heb jij ervaring met kalmeringsmiddelen? (kheb nogal paniekaanvallen dus denk zelf met psycholoog aan valium etc.)

ummmz, heb prometazine gehad, maar da was meer een slaaptablet geloof ik, ik had de meeste paniek-aanvallen dan ook savonds

-heb jij wel eens dagbehandeling gehad? en waarvoor? waar? werkzaam etc???

ja in wickraderheem, heerlen. voor mun problemen, om een diagnose te kunnen stellen en me daarna te helpen met mijn depressie/disthyme stoornis, borderline problematiek en ouder-kind relatieproblemen

-ben jij wel eens ergens opgenomen voor psychische probs?

ja in de zelfde kliniek ben ik geloof ik 5x op de crisis opgenomen geweest.

-ken je goede klinieken/inrichtingen???

ummmz, nou de viersprong is genoemd, maar ik weet niet of dat een speciaal goede kliniek is, hangt van je problemen af. en ummm nou de kliniek waar ik zat was ook nie speciaal goed ofzo, de meeste groepsleiding was wel aardig. maarum, ik zie dat je al 18 bent... ik weet niet of je dan veel hebt aan mijn info, want dit gaat allemaal over de jeugdpsychiatrie...

bah reactie's mogen via pm...

*is bang, verdrietig etc*

*knuf*, ik kan het me heel goed voorstellen. ik vind het wel ontzettend knap hoor!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 17:09
Verwijderd
ik moet al je vragen met ''nee'' beantwoorden
maar ik weet wel wat het is als je ingestort bent, ik heb echt op instorten gestaan.. gelukkig gaat het nu wel weer wat beter met me...
ik wil je eigenlijk heel veel sterkte wensen...

*knuffol*
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:57
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
*~vlokje~* schreef op 25-05-2003 @ 15:37:

-heb jij wel eens dagbehandeling gehad? en waarvoor? waar? werkzaam etc???
Ja ik heb al eens dagbehandeling gehad. Dit was in eerste instantie voor mn depressie, dissociatie, en symptomen van borderline die samen voor een crisis gezorgd hadden.
depressie: check
dissociatie: check
borderline: check

uhm... mag ik je op msn toevoegen?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2015, 16:36
MissyDaisy
MissyDaisy is offline
Wat zijn er veel mensen die last hebben van deze stoornissen / verschijnselen.
Ikzelf heb sinds 4 maanden ongeveer voor het eerst een disasociatie meegemaakt.
Daarnaast lijd ik al aan depressie, PTSS, sociale fobie en een angststoornis. (Al hangt de angststoornis samen met de disasociatie, omdat dit exact hetzelfde moment ontstond.
De PTSS en depressie en sociale fobie heb ik al behoorlijk wat jaren, alweer 5 a 6 jaar.
De oxazepam heeft mij heel licht geholpen, ik kon net uit een aanval blijven, maar 2 a 3 uur na inname was het al teveel uitgewerkt en begon het weer.
Toch slik ik niet dagelijks omdat ik helaas ook van dichtbij heb moeten zien hoe dat je psyche etc nog verder kapot maakt.
Ik heb nu valium gekregen, maar ben angstig dit te gebruiken omdat ik bang ben dat dit het disasociatie gevoel zou kunnen versterken.
Heeft iemand ervaring met een disasociatiestoornis die óók valium erbij heeft geprobeerd?
Ik wil bij deze iedereen hier waarschuwen voor sport supplementen
Om precies te zijn, alle PRE-WORKOUT poeders zijn EXTREEM gevaarlijk
Je kan hier psychotisch, manisch, schizofreen van worden!
en een disasociatiestoornis krijgen zoals dat bij mij is gebeurd.
Ik had natuurlijk al de nodige problematiek en spanningen etc, maar deze poeder heeft het die bewuste avond getriggerd.
Ik ben compleet in paniek de eerste 5 dagen elke dag naar het ziekenhuis gegaan.
Ik was onwijs bang psychotisch of gek te worden, (logisch je weet niet wat je overkomt)
Ook werd ik ineens overbewust van mijn gedachten en dat maakte mij helemaal gek, heeft iemand hier ook eens last van gehad?
Heb hier wel dingen over opgezocht op internet.
Ik ben nu 4 maanden verder, de eerste 2 weken had ik elke dag aanvallen en disasociatie , 24 uur per dag.
Uit nood ben ik naar hypnotherapie gegaan, wat wel heeft geholpen om ietsjes rustiger te worden in combinatie met oxazepam.
Na de 2e a 3e week had ik een of meer keren aanvallen en disasociatie, maar niet meer 24 uur.
Langzaam aan is dit wel gaan afbouwen naar eens per dag of om de dag.
Ik raad trouwens iedereen hier aan, probeer hypnose therapie !
Afhankelijk van waar je woont, zou ik Monique Kleijne aanraden, een super goede therapeute die je onwijs goed begrijpt omdat zij dit zelf heeft meegemaakt en weet dus precies hoe ze jou moet helpen.

Verder om niet te ver af te dwalen en antwoord te geven op je vragen

Ik heb inderdaad een depressie en disasociatiestoornis, (ptss & sociale fobie)
Ik ben bekend met oxazepam (niet te zwaar, voor mij dan, werkt lichtjes, als prettig ervaren. Gebruik niet elke dag ! Nooit doen!)

Ik heb ervaring met Xanax, 2 weken geslikt (moest wel elke dag, ook elke dag gedaan)
Als prettig ervaren (ik heb een hoge tolerantie van mijzelf al, dus pas op ik gebruik zwaardere middelen)
Ik merkte dat eindelijk mn gedachten een stuk rustiger waren, meer op 1 lijn. Ik kon nog alles en voelde me wel vredig en rustig.
Temazepam ook ervaring mee, niet dagelijks.
Kan voor zo nu en dan prettig zijn maar meisje pas alsjeblieft op en gebruik geen van deze middelen dagelijks.

Ik heb geen ervaringen met opnames, ik heb hier ook aan gedacht toen ik zo zwaar angstig was en bang was psychose te krijgen, maar vond het idee van opname nog veel enger.
Ik heb toen tegen mijzelf gezegd dat ik zou wachten tot ik echt psychotisch was voordat ik een kliniek in wou.
Beetje dom ! Want zo lang wil je niet wachten, dat wil je eigenlijk voorkomen.
Nu in mijn situatie heb ik dat gelukkig niet gedaan, omdat het niet nodig was, omdat het de disasociatie was die ervoor zorgde dat ik die angst kreeg. (Dat wist ik toen ook niet hoor heb het erop gegokt.)
Ik ben nu veel verder gekomen door hypnotherapie en door de dingen die ikzelf heb ontdekt die kunnen helpen.
Overigens volg ik nu (3e keer) Neurofeedback therapie
Voor iedereen hier een goede uitkomst ! Zeker interessant om je in te verdiepen.
Een vrij nieuwe therapie voor veel verschillende ziektebeelden.

Nou meis, sorry voor mn lange verhaal, hoop dat er iets in staat waar je iets aan kan hebben.
Je mag ook persoonlijk met mij contact hierover zoeken via mijn email of facebook.
Heel veel respect dat je deze stap durft te maken, nu kan je er alleen maar beter van worden
Much love and strength !
Met citaat reageren
Oud 07-12-2015, 18:25
Verwijderd
Ik vind het dapper dat je je verhaal online gooit, maar ik denk niet dat de ts er na 12 jaar nog wat aan heeft.
Heb je zelf vragen oid die je in dit topic wil stellen?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2015, 18:41
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Heb je zelf vragen oid die je in dit topic wil stellen?
Zie hier: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1907856
Met citaat reageren
Oud 02-01-2016, 15:07
AceSpade
AceSpade is offline
Citaat:
ik ben dus 2,5 jaar terug psychisch helemaal ingestort. kreeg medicijnen (seroxat) en het koste heel lang om weer beetje regelmaat en orde te krijgen etc. eigenlijk ben ik er nooit helemaal uitgekomen. had soms wel kleine opklaring maar puntje bij paaltje ging t nog steeds slecht met me.
en nu paar jaar later... weer ingestort. kga me examen laten voor wat t is en ga morgen naar dokter voor extra kalmeringsmedicijnen en praten over interne opname. nu heb ik altijd alleen maar therapie gehad dat wekelijks was, en heb dus nog nooit ergens intern gezeten of dagopname gehad. me zusje wel dus weet wel beetje hoe t eraan toe gaat... maar kben wel bang kheb paar vraagjes om t wat meer te kunnen overzien:
-heb jij ervaring met kalmeringsmiddelen? (kheb nogal paniekaanvallen dus denk zelf met psycholoog aan valium etc.)
-heb jij wel eens dagbehandeling gehad? en waarvoor? waar? werkzaam etc???
-ben jij wel eens ergens opgenomen voor psychische probs?
-ken je goede klinieken/inrichtingen???
bah reactie's mogen via pm...

*is bang, verdrietig etc*
Beste Ilsje,

Ik wil je best wel helpen maar dan wel graag prive vanwege persoonlijke gegevens (van mijzelf en kennissen).
Ik heb zelf heel veel ervaring met heel veel vormen van depressies waar ik uitgekomen ben. En ik heb een goede vriend (bijna soulmate) die heel veel ervaring heeft met allerlei vormen van kalmeringsmiddelen, afkicken ervan en ook klinieken. Stuur even een pm of een e-mailtje
Met citaat reageren
Oud 02-01-2016, 15:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Beste Ilsje,

Ik wil je best wel helpen maar dan wel graag prive vanwege persoonlijke gegevens (van mijzelf en kennissen).
Ik heb zelf heel veel ervaring met heel veel vormen van depressies waar ik uitgekomen ben. En ik heb een goede vriend (bijna soulmate) die heel veel ervaring heeft met allerlei vormen van kalmeringsmiddelen, afkicken ervan en ook klinieken. Stuur even een pm of een e-mailtje
Het bericht waar je op reageert is geplaatst op 19-05-2003. Ik hoop dat Ilsje inmiddels niet meer zo in de put zit, en ik vraag me af waarom je nog op dit topic gereageerd hebt
Persoonlijk hulp aanbieden per PM hebben we sowieso liever niet op Psychologie. Mensen kunnen zo namelijk gemakkelijk vertrouwen winnen en misbruik maken van de kwetsbaarheid van mensen. Wil je tips delen, dan kan dat openbaar. Zo hebben anderen er ook nog wat aan!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek instore optredens
fruchtenkwark
1 09-07-2008 16:21
De Kantine 11 september, waar was jij toen?
Big M
197 17-09-2004 19:37
Psychologie ingestort en kapot van binnen
bloemkool
6 30-06-2004 19:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De waarheid over de vs!!
Verwijderd
163 09-03-2004 13:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap zwembad ingestort
Verwijderd
20 17-02-2004 17:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.