Oud 21-02-2005, 20:43
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 21-02-2005 @ 20:14 :
Volgens de apotheker/ psychiater/ ect wordt het effect van acohol versterkt, ofwel je voelt je er sneller wat 'duffiger' door. Er wordt ook gesproken dat de werking van alcohol 3 × zo sterk is in combinatie met anti-depressiva e.d. Ikzelf zou het niet weten, ik slik al net zolang antidepressiva als dat ik alcohol drink..
Dus je drinkt ook alcohol terwijl je pillen slikt?
Advertentie
Oud 21-02-2005, 20:55
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 21-02-2005 @ 21:43 :
Dus je drinkt ook alcohol terwijl je pillen slikt?
Ik ook. En het is nog nooit misgegaan. Ik merk uiteraard wel dat ik veel sneller last krijg van de alcohol, maar dat maakt me niet zoveel uit.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 21-02-2005, 22:07
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik raakte half buiten bewust zijn met alcohol. Het probleem is dat het ook 'plots' toe kan slaan.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 22-02-2005, 10:50
ShitVisjes
Avatar van ShitVisjes
ShitVisjes is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 21-02-2005 @ 21:43 :
Dus je drinkt ook alcohol terwijl je pillen slikt?
Doe ik ook, alleen als ik even gestopt ben (te lui geweest om een herhalingsrecept te vragen) met slikken en ik begin weer moet ik m'n alcohol gebruik weer even opbouwen... Ik kan nu na 2maanden sinds de laatste keer dat ik gestopt ben weer lekker mee drinken met m'n vrienden. Ik ken m'n grenzen nu. Wel snel last van plotselingen inzinkingen. Maar ik ga nu niet meer geforceert vrolijk doen, en vervolgens weer in n vechtpartij eindigen (ja rare uitwerkingen) maar ik ga gewoon naar huis als ik merk dat t weer zo ver is
Oud 22-02-2005, 18:17
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
En heeft het meer effect als je alcohol drinkt vlak nadat je je pillen geslikt heb? Of blijven die stoffen gewoon de hele dag in je bloed zitten?

Ik ga namelijk zo wat drinken, maar weet niet of dat wel kan
Oud 22-02-2005, 21:17
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 22-02-2005 @ 19:17 :
En heeft het meer effect als je alcohol drinkt vlak nadat je je pillen geslikt heb? Of blijven die stoffen gewoon de hele dag in je bloed zitten?

Ik ga namelijk zo wat drinken, maar weet niet of dat wel kan
Als je een vaste medicatie gebruiker bent (elke dag) dan zit die stof volgens mij gewoon in je bloed, maar dat weet ik eerlijk gezegd eigenlijk niet.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 23-02-2005, 08:01
Ninnoc
Ninnoc is offline
heb van de week zembla gezien. ging over dat zoveel mensen sterven aan verkeerd medicijn gebruik. ik schrok er best van - seroxat werd namelijk ook genoemd, ik weet niet of dat door jullie gebruikt wordt (een vriendin van me wel) maar leek me handig even te posten. seroxat werkt niet en zorgt bij jongeren (>18) voor suicidale neigingen. t schijnt nog steeds voorgeschreven te worden.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Oud 23-02-2005, 08:15
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 23-02-2005 @ 09:01 :
heb van de week zembla gezien. ging over dat zoveel mensen sterven aan verkeerd medicijn gebruik. ik schrok er best van - seroxat werd namelijk ook genoemd, ik weet niet of dat door jullie gebruikt wordt (een vriendin van me wel) maar leek me handig even te posten. seroxat werkt niet en zorgt bij jongeren (>18) voor suicidale neigingen. t schijnt nog steeds voorgeschreven te worden.
Heb ik ook gezien idd, schrok ik ook best wel van..
__________________
Drie.
Oud 23-02-2005, 09:03
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 23-02-2005 @ 09:01 :
heb van de week zembla gezien. ging over dat zoveel mensen sterven aan verkeerd medicijn gebruik. ik schrok er best van - seroxat werd namelijk ook genoemd, ik weet niet of dat door jullie gebruikt wordt (een vriendin van me wel) maar leek me handig even te posten. seroxat werkt niet en zorgt bij jongeren (>18) voor suicidale neigingen. t schijnt nog steeds voorgeschreven te worden.


Heb het voorgeschreven gekregen, en hoor het nu 4 weken te slikken. Alleen ging het na twee en halve week al mis
Ben daar na door omstandigheden gestopt en geloof dat ik er toch wel minder suicidale op ben geworden.
Maar of het ook daar door komt? Ben wel al 18 (lees bijna 19), dus zou ik buiten de leeftijd moeten vallen.
Schrik er toch wel van
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 09:05.
Oud 23-02-2005, 19:26
Waltz
Avatar van Waltz
Waltz is offline
Seroxat werkte bij mij wel hoor. Ik had er ook geen suicidale neigingen van. Dus ik denk niet dat dat bij iedereen het geval is...

Ik drink naast AD ook alcohol. Word wel een stukje eerder dronken/aangeschoten, maar heb er verder geen last van ofzo. (Voel me niet ziek ofzoiets) Dus ik denk niet dat het echt gevaarlijk is, versterkt alleen het effect v/d alcohol.
Oud 24-02-2005, 02:26
Verwijderd
Citaat:
Valse schreef op 23-02-2005 @ 20:26 :
Seroxat werkte bij mij wel hoor. Ik had er ook geen suicidale neigingen van. Dus ik denk niet dat dat bij iedereen het geval is...

Ik drink naast AD ook alcohol. Word wel een stukje eerder dronken/aangeschoten, maar heb er verder geen last van ofzo. (Voel me niet ziek ofzoiets) Dus ik denk niet dat het echt gevaarlijk is, versterkt alleen het effect v/d alcohol.
Toch moet je met dit soort uitspraken uitkijken hoor. Je kunt je niet permitteren dat er straks iemand halfdood op te grond ligt te refereren aan jouw post.
Het is absoluut niet zo dat iedereen op dezelfde manier hierop reageert. Medicijnen buiten beschouwing gelaten wordt de een ziek van alcohol, de ander wordt er blij en opgewekt van.
Om de medicijnen erbij te betrekken: een combinatie van beiden kan extreem gevaarlijk zijn, dat dit in jouw geval niet zo is, is mooi voor jou. Door anderen behaalde resultaten bieden ab-so-luut geen garantie van de rest van de medicijngebruikers.
Oud 24-02-2005, 11:46
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 21-02-2005 @ 21:43 :
Dus je drinkt ook alcohol terwijl je pillen slikt?
Ja hoor en de rest wat niet mag in combinatie met deze medicijnen (althans, wat sterk afgeraden wordt, doe ik ook). Like i said, ik zou niet weten hoe het is om zonder medicatie alcohol te drinken
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 24-02-2005, 11:49
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 22-02-2005 @ 22:17 :
Als je een vaste medicatie gebruiker bent (elke dag) dan zit die stof volgens mij gewoon in je bloed, maar dat weet ik eerlijk gezegd eigenlijk niet.
Ja, dan heb je een zogeheten spiegel opgebouwd met de werkzame stoffen uit de medicatie. Het maakt dan niet uit of je 's ochtends of 's avonds je medicatie inneemt. (Ikzelf slik op dit moment bijvoorbeeld Efexor XR 225, dat is met gegenereerde afgifte, dat houdt in dat je de hele dag door wat van die stof wordt afgegeven in de bloedbaan)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 24-02-2005, 15:05
Waltz
Avatar van Waltz
Waltz is offline
Citaat:
Robgoroth schreef op 24-02-2005 @ 03:26 :
Toch moet je met dit soort uitspraken uitkijken hoor. Je kunt je niet permitteren dat er straks iemand halfdood op te grond ligt te refereren aan jouw post.
Mja, maar op het doosje staat "Pas op met alcohol. Kan het reactievermogen verminderen." Niet: "Drink geen alcohol want je kunt er aan dood gaan". Als je twee flessen leegdrinkt is 't ongetwijfeld wél gevaarlijk, maar dat is zonder medicijnen ook al zo.
Oud 24-02-2005, 16:21
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Valse schreef op 24-02-2005 @ 16:05 :
Mja, maar op het doosje staat "Pas op met alcohol. Kan het reactievermogen verminderen." Niet: "Drink geen alcohol want je kunt er aan dood gaan". Als je twee flessen leegdrinkt is 't ongetwijfeld wél gevaarlijk, maar dat is zonder medicijnen ook al zo.

Yep, en als je dus van jezelf weet dat je niet goed tegen alcohol kunt, weet je dus hopelijk ook dat je het in combi met medicijnen helemaal niet zal kunnen verdragen.

En idd.. iemand die slecht tegen alcohol kan kan ook al half dood zijn na een hele fles alcoholische drank achterovergeslagen te hebben. Maar nooit iemand die je daarover hoort.

Maar ok, dit topic gaat over medicatie en niet over alcohol, dus terug ontopic .
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 28-02-2005, 18:28
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 15-02-2005 @ 16:17 :
Een vraagje aan mensen die Remeron geslikt hebben en daar inmiddels weer vanaf zijn:

Was bij jullie ook de bijwerking dat je er veel honger van kreeg? zo ja, ging dat dan weer over toen je met de remeron stoptte?
Ik heb ongeveer een jaar Remeron geslikt. Ik kreeg er heel veel honger van. Ik ben daardoor 10 kilo aangekomen. Voor de zomer ben ik ermee gestopt en nu is dat er weer vanaf. Honger gevoel is na het stoppen bijna gelijk weg gegaan.
Oud 04-03-2005, 15:09
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
ik slik nu 2 en een halve week prozac, en heb hele tijden dat ik niets meer voel. niets interesseert me meer. nog veel erger da ik het eerst had. ook het in leven blijven interesseert me niet. met automutileren voel ik ook minder. ik word er gek van. herkent iemand dit en hoelang blijft dat? gaat het sowieso minder worden?
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 04-03-2005, 17:00
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
ilse schreef op 04-03-2005 @ 16:09 :
ik slik nu 2 en een halve week prozac, en heb hele tijden dat ik niets meer voel. niets interesseert me meer. nog veel erger da ik het eerst had. ook het in leven blijven interesseert me niet. met automutileren voel ik ook minder. ik word er gek van. herkent iemand dit en hoelang blijft dat? gaat het sowieso minder worden?
Het minder dingen voelen herken ik wel, en heb het ook vaker van mensen gehoord. Schijnt overigens bij meerdere AD's voor te komen. Mensen die niet meer kunnen huilen, maar ook niet kunnen lachen. Alsof het al je gevoelens dempt. Normaal gesproken is dit wel een duwtje in de rug om beter aan je problemen te kunnen werken, omdat het dus ook de negatieve gevoelens dempt, maar zoals jij beschrijft dat je je voelt zou ik aan de bel trekken bij degene die het je voorgeschreven heeft. Soms kunnen AD's namelijk juist suicidaliteit oproepen, en als dat het geval is zou ik niet te lang wachten met aan de bel trekken.

Veel sterkte,
Liefs,

Laura
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 06-03-2005, 19:29
heavyukkie
heavyukkie is offline
net op nederland 1 over anti-depressiva dat het schadelijk is voor jongeren en bij volwassen niet zou helpen, hoe denken jullie erover??
Oud 06-03-2005, 19:31
Verwijderd
antidepressieva-topic bovenaan.
Oud 06-03-2005, 19:33
heavyukkie
heavyukkie is offline
dit gaat niet om een specefieke medicijn maar in het algemeen.
moet dit ook naar boven??
Oud 07-03-2005, 13:05
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Valse schreef op 23-02-2005 @ 20:26 :
Seroxat werkte bij mij wel hoor. Ik had er ook geen suicidale neigingen van. Dus ik denk niet dat dat bij iedereen het geval is...

Ik drink naast AD ook alcohol. Word wel een stukje eerder dronken/aangeschoten, maar heb er verder geen last van ofzo. (Voel me niet ziek ofzoiets) Dus ik denk niet dat het echt gevaarlijk is, versterkt alleen het effect v/d alcohol.
drink jij AD

nee zonder gekheid:

hoe lang gebruik je al AD (seroxat) en welke dosering en
waarvoor slik je het ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 08-03-2005, 10:22
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 04-03-2005 @ 18:00 :
Het minder dingen voelen herken ik wel, en heb het ook vaker van mensen gehoord. Schijnt overigens bij meerdere AD's voor te komen. Mensen die niet meer kunnen huilen, maar ook niet kunnen lachen. Alsof het al je gevoelens dempt. Normaal gesproken is dit wel een duwtje in de rug om beter aan je problemen te kunnen werken, omdat het dus ook de negatieve gevoelens dempt, maar zoals jij beschrijft dat je je voelt zou ik aan de bel trekken bij degene die het je voorgeschreven heeft. Soms kunnen AD's namelijk juist suicidaliteit oproepen, en als dat het geval is zou ik niet te lang wachten met aan de bel trekken.

Veel sterkte,
Liefs,

Laura
zoals je zei, i kkan idd amper meer huilen. hou alles binnen. en dat is gewoon zoo niet mij. van binnen lijkt het of ik op ploffen sta, maar kan het niet kwijt. ik voel ook niet echt bewust iets,alleen grote druk in me hoofd. en aan de andere kant voel ik niets, uit ik me inet meer, zit op de bank stil te staren. me arm en me been zijn steeds helemaal open en bedenk nu ook andere manieren, dit gaat gewoon fout. echt fout. niets beoit me meer, ook het leven niet. dus ja, denk wel dat het dan sucidaliteit oproept.. terwijl het dat juist tegen moest gaan. ik durf het haast niet tegen ggz te vertellen, straks sluiten ze me op ofzo. want met en zonder medicijnen bn ik dus suicidaal. ik word er gek van en weet niet meer wat ik moet doen. alles is zo raar..

dank je voor je reactie ..
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 09-03-2005, 07:41
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 06-03-2005 @ 20:29 :
net op nederland 1 over anti-depressiva dat het schadelijk is voor jongeren en bij volwassen niet zou helpen, hoe denken jullie erover??
Ik had het er gisteravond over met 'n arts op de afdeling. Zij vertelde inderdaad dat in 'het' wetenschappelijke artsenblad eveneens een heel 'evidence based' verhaal stond over de nihile werking van antidepressiva. Het zou meer een placebo effect hebben volgens haar annex dat blad annex haar collegea.

Ikzelf merk er niet bijzonder veel van. Hoewel ik ook niet goed weet hoe het is zonder dergelijke medicatie te leven, aangezien ik ze vanaf m'n 14de slik.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 09-03-2005, 10:19
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 09-03-2005 @ 08:41 :
Ik had het er gisteravond over met 'n arts op de afdeling. Zij vertelde inderdaad dat in 'het' wetenschappelijke artsenblad eveneens een heel 'evidence based' verhaal stond over de nihile werking van antidepressiva. Het zou meer een placebo effect hebben volgens haar annex dat blad annex haar collegea.

Ikzelf merk er niet bijzonder veel van. Hoewel ik ook niet goed weet hoe het is zonder dergelijke medicatie te leven, aangezien ik ze vanaf m'n 14de slik.
heb je een bron van dat blad ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 09-03-2005, 10:30
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 09-03-2005 @ 08:41 :
Ik had het er gisteravond over met 'n arts op de afdeling. Zij vertelde inderdaad dat in 'het' wetenschappelijke artsenblad eveneens een heel 'evidence based' verhaal stond over de nihile werking van antidepressiva. Het zou meer een placebo effect hebben volgens haar annex dat blad annex haar collegea.

Ikzelf merk er niet bijzonder veel van. Hoewel ik ook niet goed weet hoe het is zonder dergelijke medicatie te leven, aangezien ik ze vanaf m'n 14de slik.
Ik ken een meisje waarbij het idd een placebo effect had. Ze slikte net 3 dagen d'r AD en ze voelde zich al helemaal geweldig.
Ik merk zelf vrij weinig van mijn AD, ik merk het alleen als ik een tijdje niks ingenomen heb (ben wel eens even gestopt). Toen waren al mijn emoties veel heftiger en mijn stemmingswisselingen veel erger. Dan maar pillen slikken
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 09-03-2005, 19:21
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Dr. Rob Heerdink is farmaco-epidemioloog aan de Faculteit voor Farmaceutische Wetenschappen. Hij doet onderzoek naar de effecten van psychofarmaca, met name antidepressiva en antipsychotica.

'Een farmaco-epidemioloog doet onderzoek naar de werkzaamheid en de veiligheid van een geneesmiddel en naar de manier waarop het wordt gebruikt. Dus we proberen antwoord te geven op vragen als: wat zijn de effecten, wat zijn de bijwerkingen en hoe vaak gebruikt iemand?

De vraag naar psychofarmaca is de afgelopen jaren enorm gestegen. In Nederland gebruiken zo'n 850.000 mensen antidepressiva, waaronder zo'n 80.000 kinderen en jongeren. Deels komt dat omdat er nieuwe middelen op de markt zijn gekomen, waarvan wordt geclaimd dat ze minder bijwerkingen hebben. Dat is echter nog maar de vraag. Bovendien worden antidepressiva vaak verkeerd gebruikt: veel te kort of juist onnodig lang. Probleem is dat er een grote kloof bestaat tussen het klinisch onderzoek en het gebruik in de praktijk. Geneesmiddelen worden in relatief kleine groepen van speciaal geselecteerde patiënten uitgetest, maar die komen vaak helemaal niet overeen met de gebruikers in de praktijk. Klinisch onderzoek naar de precieze werking van antidepressiva is vrij moeilijk. Lange termijneffecten en relatief zeldzame bijwerkingen zijn vaak niet te achterhalen. Bovendien laten de meeste trials een effect zien bij zo'n 60% van de gebruikers van antidepressiva, maar ook een effect bij 40% van de gebruikers van een placebo. Op basis van dit soort onderzoek worden geneesmiddelen op de markt toegelaten en kiezen artsen, al dan niet geleid door de farmaceutische industrie, voor een middel.

Bij psychofarmaca komt op gegeven moment altijd de vraag of gebruik nog wel ethisch verantwoord is. Bij mensen met een ernstige depressie is het gebruik van antidepressiva geen punt van discussie, maar die vormen slechts een klein deel van de gebruikers. Het is zeer de vraag of de rest van de gebruikers wel gebaat is bij antidepressiva. Nog belangrijker is of we zo'n grote groep mensen wel mogen blootstellen aan middelen waarvan we de effecten voor een groot deel niet eens kennen.'
http://www.pharm.uu.nl/ffwnl.htm?/ar...depressiva.htm
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 09-03-2005, 22:15
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Hmm...nou, ik ben er nog niet dood van gegaan, dus ik blijf ze dan maar gewoon slikken

God, dadelijk komt ook al op de markt dat je zo'n etiketje bij je pillen krijgt: "Slikken is dodelijk!" "Slikken bevordert hart en vaatziekten"

Nou, misschien word je er een jaartje minder oud van, maar als iemand nou langer moet leven, terwijl ie zich rot voelt?

Maargoed, ik ben depressief, dus ik mag het slikken, PUH!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 10-03-2005, 09:45
Verwijderd
over het placebo effect: die 60 % en 40 % is ten eerste een vrij groot verschil... dat betekent dat als je 5 mensen ermee behandelt, er in elk geval 1 dankzij de antidepressiva geneest... en ten tweede is dat op lange termijn; op korte termijn is het verschil (dan niet in genezen of niet, maar in een acceptabele gemoedstoestand of niet) groter, maar ik weet niet precies meer hoevéél groter (lang geleden een college over gehad).
Oud 13-03-2005, 20:34
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Komt het bij meer mensen voor dat als je je pillen vergeet en of wat laat bent je schokken door je hoofd krijgt? dat heb ik dus best vaak,

Gaat om seroxat
Oud 14-03-2005, 15:17
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Koning schreef op 13-03-2005 @ 21:34 :
Komt het bij meer mensen voor dat als je je pillen vergeet en of wat laat bent je schokken door je hoofd krijgt? dat heb ik dus best vaak,

Gaat om seroxat
Dan ben je er heel gevoelig voor, ik herken dit namelijk, als ik het vergat merkte ik dat gewoon, zelfs bij het afbouwen van een paar mg merkte ik dit, in mijn hoofd, alles was vertraagd ( schokkerig )
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 14-03-2005, 21:17
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
ratsja schreef op 14-03-2005 @ 16:17 :
Dan ben je er heel gevoelig voor, ik herken dit namelijk, als ik het vergat merkte ik dat gewoon, zelfs bij het afbouwen van een paar mg merkte ik dit, in mijn hoofd, alles was vertraagd ( schokkerig )
Nou niet echt schokkerig, echt een kort schokje, wat voelt alsof je heel snel valt, duurt maar een halve seconde o.i.d.
Oud 15-03-2005, 08:37
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Koning schreef op 14-03-2005 @ 22:17 :
Nou niet echt schokkerig, echt een kort schokje, wat voelt alsof je heel snel valt, duurt maar een halve seconde o.i.d.
ah, dat is wat anders.
Hoe lang gebruik je het al, en hoeveel mg ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 15-03-2005, 10:27
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Sjees, ik moet nu 80 mg oxazepam per dag slikken om geen dwang in mn kop te krijgen en zo, maar ik word er zooooo duf van. Gister even een uurtje naar de stad geweest en toen ik terug kwam was ik echt zo moe.
's Avonds paard gereden. Ik mocht op een braaf paard, dus heb amper wat hoeven doen, maar weer was ik enorm duf.
Als de dosis omlaag gaat, gaat het weer fout

Is er geen ander middel dan oxazepam? Ik voel me heel de dag een zombie. Krijg veel dingen niet meer mee en zo. Ik vergeet dingen en blugh
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 15-03-2005, 10:33
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 15-03-2005 @ 11:27 :
Sjees, ik moet nu 80 mg oxazepam per dag slikken om geen dwang in mn kop te krijgen en zo, maar ik word er zooooo duf van. Gister even een uurtje naar de stad geweest en toen ik terug kwam was ik echt zo moe.
's Avonds paard gereden. Ik mocht op een braaf paard, dus heb amper wat hoeven doen, maar weer was ik enorm duf.
Als de dosis omlaag gaat, gaat het weer fout

Is er geen ander middel dan oxazepam? Ik voel me heel de dag een zombie. Krijg veel dingen niet meer mee en zo. Ik vergeet dingen en blugh
80 mg oxazepam ? vind ik veel het is een spierverslapper / slaapmiddel en tevens rustgevend, maar 80 mg is fucking veel,
diazepam is er ook nog
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 15-03-2005, 10:35
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 15-03-2005 @ 11:33 :
80 mg oxazepam ? vind ik veel het is een spierverslapper / slaapmiddel en tevens rustgevend, maar 80 mg is fucking veel,
diazepam is er ook nog
hmmmja We willen een opname voorkomen.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 15-03-2005, 10:41
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 15-03-2005 @ 11:35 :
hmmmja We willen een opname voorkomen.
oxazepam is ook zeker geen anti depressiva en een opname heb je mede zelf in de hand.

Je kan nog een uur naar de stad, s' avonds paardrijden, hieruit kan ik opmaken dat in zoverre van een opname geen sprake is, of zie ik het verkeerd ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 15-03-2005, 15:44
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Het is allemaal heel zwaar. Een opname is niet noodzakelijk en mijn psych heeft het als laatste optie. Ikzelf ook, maar ik wil gewoon van die klote pillen af. Ik kan nog wel naar de stad, maar ik ben helemaal op als ik thuis ben. ik ben net even naar het winkelcentrum geweest om hooi voor de cavia's te halen en ben nu gelijk weer helemaal depressief.

Op het ene moment gaat het beter dan de andere. Ik slik oxazepam niet als anti depressiva, daar heb ik zoloft voor, ik slik oxazepam naast mijn anti depressiva.

Sjees...als een dier dit mee zou maken, hadden ze m allang afgemaakt...
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 15-03-2005, 16:05
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
ratsja schreef op 15-03-2005 @ 09:37 :
ah, dat is wat anders.
Hoe lang gebruik je het al, en hoeveel mg ?
2 jaar ongeveer, 20 mg per dag..
Oud 16-03-2005, 08:41
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 15-03-2005 @ 16:44 :
Het is allemaal heel zwaar. Een opname is niet noodzakelijk en mijn psych heeft het als laatste optie. Ikzelf ook, maar ik wil gewoon van die klote pillen af. Ik kan nog wel naar de stad, maar ik ben helemaal op als ik thuis ben. ik ben net even naar het winkelcentrum geweest om hooi voor de cavia's te halen en ben nu gelijk weer helemaal depressief.

Op het ene moment gaat het beter dan de andere. Ik slik oxazepam niet als anti depressiva, daar heb ik zoloft voor, ik slik oxazepam naast mijn anti depressiva.

Sjees...als een dier dit mee zou maken, hadden ze m allang afgemaakt...
ik wil je niet aanvallen, maar waarom doe je die dingen dan, terwijl je weet dat het tegen kan werken ?

verder zeg je dat je naar het winkelcentrum bent geweest en nu weer helemaal depressief bent ?
bedoel je dat letterlijk, of ben je gewoon moe / op.

als iemand of als ik iemand hier zeggen, ik ben helemaal depressief, dan ga ik er van uit dat je niet achter een pc kunt zitten, laat staan dat je dat wilt.
Helemaal depressief lijkt mij dat iemand zwaar depri is

dus moet ik die opmerking letterlijk nemen ? of bedoelde je wat anders ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable

Laatst gewijzigd op 16-03-2005 om 08:48.
Oud 16-03-2005, 08:42
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Koning schreef op 15-03-2005 @ 17:05 :
2 jaar ongeveer, 20 mg per dag..

heb je altijd dezelfde gehad ?
De echte seroxat ( staat op doosje )
je hebt ook "neppers" , daar staat paroxtine op.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 16-03-2005, 11:05
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 16-03-2005 @ 09:41 :
ik wil je niet aanvallen, maar waarom doe je die dingen dan, terwijl je weet dat het tegen kan werken ?

verder zeg je dat je naar het winkelcentrum bent geweest en nu weer helemaal depressief bent ?
bedoel je dat letterlijk, of ben je gewoon moe / op.

als iemand of als ik iemand hier zeggen, ik ben helemaal depressief, dan ga ik er van uit dat je niet achter een pc kunt zitten, laat staan dat je dat wilt.
Helemaal depressief lijkt mij dat iemand zwaar depri is

dus moet ik die opmerking letterlijk nemen ? of bedoelde je wat anders ?
Die dingen lijk ik niet zelf te doen Het is een macht en ik krijg er geen grip op. Het zit in mijn hoofd, het wordt me ingefluisterd, weet ik veel Ik weet ook wel beter dat ik dingen niet moet doen, elk mensen weet dat.

Nadat ik van het winkelcentrum terugkwam, kreeg ik weer die dwang in mijn hoofd. Alles was nutteloos, nergens had ik zin in. Ik zat maar een beetje overal niks te doen. Door het huis te slungeren om die dwang uit mijn hoofd te krijgen. Op mijn bed liggen durf ik juist niet, want dan heb ik niks te doen en gaat het fout.

Naja, ik weet het ook niet meer
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 16-03-2005, 11:21
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 16-03-2005 @ 12:05 :
Die dingen lijk ik niet zelf te doen Het is een macht en ik krijg er geen grip op. Het zit in mijn hoofd, het wordt me ingefluisterd, weet ik veel Ik weet ook wel beter dat ik dingen niet moet doen, elk mensen weet dat.

Nadat ik van het winkelcentrum terugkwam, kreeg ik weer die dwang in mijn hoofd. Alles was nutteloos, nergens had ik zin in. Ik zat maar een beetje overal niks te doen. Door het huis te slungeren om die dwang uit mijn hoofd te krijgen. Op mijn bed liggen durf ik juist niet, want dan heb ik niks te doen en gaat het fout.

Naja, ik weet het ook niet meer
je zit in een sleur / een cirkel en daar moet je uit !!!

sterkte
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 16-03-2005, 19:38
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 16-03-2005 @ 12:21 :
je zit in een sleur / een cirkel en daar moet je uit !!!

sterkte
Het leven is een cirkel, zelfs de wereld is die vorm. Het leven is een sleur. Je staat op, je gaat weer leven, je gaat werken/school, je komt gestresst thuis, je gaat eten of even ruzie maken met je partner, slapen en het begint weer opnieuw.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 16-03-2005, 23:59
El Turbo
El Turbo is offline
Hallo Eendje,

80 mg oxazepam is erg veel op een dag, zeker als je ernaast ook nog antidepressiva slikt. Het is op zich logisch dat je er zo duf van wordt; wordt je echt zoveel voorgeschreven? Oxazepam is niet bedoeld om dagen achtereen te slikken; is meer voor de eerder in dit topic beschreven 'crisismomenten' om even wat rustiger te worden.


Als reactie op het effect van antidepressiva:

Natuurlijk is er altijd sprake van een placebo-effect. Als er een nieuw medicijn getest wordt, wat voor medicijn dan ook, wordt er altijd gebruik gemaakt van een controlegroep die een placebo krijgt. Het effect in deze groep wordt vergeleken met het effect in de groep die het echte medicijn om te kijken of het werkt.
De werking van antidepressiva is echter wel bewezen; de SSRI's zijn tegenwoordig populair. Zij zorgen ervoor dat de neurotransmitter (=een stof die boodschappen overbrengt in de hersenen) serotonine langer actief blijft. Serotonine wordt voor van alles en nog wat gebruikt, hoe dat precies werkt is nog niet helemaal duidelijk, maar dat het werkt is een ding wat zeker is.
Oud 17-03-2005, 09:06
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 16-03-2005 @ 20:38 :
Het leven is een cirkel, zelfs de wereld is die vorm. Het leven is een sleur. Je staat op, je gaat weer leven, je gaat werken/school, je komt gestresst thuis, je gaat eten of even ruzie maken met je partner, slapen en het begint weer opnieuw.
een verkeerde cirkel misschien ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 17-03-2005, 09:58
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
El Turbo schreef op 17-03-2005 @ 00:59 :
Hallo Eendje,

80 mg oxazepam is erg veel op een dag, zeker als je ernaast ook nog antidepressiva slikt. Het is op zich logisch dat je er zo duf van wordt; wordt je echt zoveel voorgeschreven? Oxazepam is niet bedoeld om dagen achtereen te slikken; is meer voor de eerder in dit topic beschreven 'crisismomenten' om even wat rustiger te worden.
Ja, het is me zo voorgeschreven. Eerst was het zelfs 100 mg per dag.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 17-03-2005, 16:00
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
ratsja schreef op 16-03-2005 @ 09:42 :
heb je altijd dezelfde gehad ?
De echte seroxat ( staat op doosje )
je hebt ook "neppers" , daar staat paroxtine op.
Altijd 20mg.
Ja dus paroxetine, wat is daar nep aan?
Oud 17-03-2005, 16:17
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Koning schreef op 17-03-2005 @ 17:00 :
Altijd 20mg.
Ja dus paroxetine, wat is daar nep aan?
Paroxtine is als het ware een B-merk. Net als dat je in de winkel Layschips kan kopen of huismerkchips.
Zo gaat dat bij de apotheek ook. Je hebt de 'echte' merk (seroxat) en het 'huismerk' (paroxetine). Bij hun huismerk maken ze veel meer winst en dus geven ze je altijd het huismerk mee, tenzij je arts duidelijk het 'R/' teken op je recept omcirkelt en orgineel er op zet. Maar dan nog heeft mijn apotheek wel eens geweigerd om het echte merk mee te geven, maar toen werd mijn psych boos
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 17-03-2005, 16:34
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
ik krijg nu lamicytal, eigenlijk tegen epileptie, maar voor mij om de stemmingswisselingen een beetje minder extreem te maken. kent iemand dit??
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.