Oud 20-08-2007, 14:39
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 19-08-2007 @ 21:04 :
Volgens deze bron niet:

Onrust
Werking
Door zijn versuffende werking vermindert promethazine onrustig gedrag. Het heeft echter geen kalmerende of angstverminderende werking.

Behandeling
Bij onrust geven artsen meestal de voorkeur aan een middel dat minder versuffend werkt en specifieker de onrust vermindert, zoals haloperidol.
O, nou, dan niet

Maar waarom hebben ze het bij mij dan wel voorgeschreven? Ik had last van angsten, maar oxazepam werkte niet goed genoeg.

Oh, well, misschien was ik ook wel erg onrustig. Ik slikte het samen met Nozinan, drie keer per dag zo'n cocktail en daarnaast nog vier keer nozinan los. En dan nog stond ik te stuiteren
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Advertentie
Oud 20-08-2007, 23:15
Freestyler*
Freestyler* is offline
Ik ben benieuwd naar ervaringen met clomipramine.
Iemand?

Overigens betekent opppassen met alcohol dat wanneer je alcohol gebruikt, de bijwerkingen van het medicijn versterkt kunnen worden.

Bij sommige medicijnen zorgt nicotine ervoor dat de werking van de medicijnen verminderd wordt.
__________________
I love dr Phil :D
Oud 22-08-2007, 12:54
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik heb er geen ervaring mee. Wat is het voor een medicijn?


En het is maar goed dat ik niet rook dan
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 22-08-2007, 17:01
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Eend schreef op 22-08-2007 @ 13:54 :
Ik heb er geen ervaring mee. Wat is het voor een medicijn?


En het is maar goed dat ik niet rook dan
het behoort tot de groep triclysche antidepressivia. Het wordt gebruikt om depressies, fobieen, obsessies, dwangneurosen en paniekstoornissen te behandelen.

Maar ik heb last van een aantal lichamelijke verschijnselen, waarvan ik me afvraag of die samenhangen met het gebruiken van dit medicijn. Uiteraard zal ik dit ook aan mijn psychiater vragen, maar was toch benieuwd naar de ervaringen van andere mensen
__________________
I love dr Phil :D
Oud 23-08-2007, 16:52
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
zijn er hier mensen die ervaring hebben met citalopram?
ik geruik het vandaag voor het eerst 20 mg
bij het ggz zeiden ze dat ik er oxazepam bij mag gebruiken om rustiger te worden? klopt dat?
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 23-08-2007, 17:31
Verwijderd
jep, voor zover ik weet is dat geen probleem, heb het zelf ook tegelijk gebruikt..
Oud 23-08-2007, 17:35
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
met citalopram?
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 23-08-2007, 18:24
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
darkfairy schreef op 23-08-2007 @ 17:52 :
zijn er hier mensen die ervaring hebben met citalopram?
ik geruik het vandaag voor het eerst 20 mg
bij het ggz zeiden ze dat ik er oxazepam bij mag gebruiken om rustiger te worden? klopt dat?
heb dat enige tijd gebruikt
had in de beginweken veel last van duizeligheid
(terwijl ik geloof ik met 10 mg begon)
maar verder weinig invloed gemerkt
en dus ook weer gestopt
__________________
I love dr Phil :D
Oud 23-08-2007, 20:35
Verwijderd
Citaat:
darkfairy schreef op 23-08-2007 @ 18:35 :
met citalopram?
ja citalopram en oxazepam tegelijk.. volgens mij kan je oxazepam ook vrijwel overal tegelijk mee gebruiken..

alleen ergens gelezen dat setraline (zoloft) en diazepam (valium) geen goeie combi zou zijn, maar dat daarover nog te weinig studie is gedaan om het precies te zeggen.. maar dat heb k ook nooit tegelijk gebruikt..
Oud 23-08-2007, 21:13
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
setraline (zoloft) en diazepam (valium) hmm wat dat inhoud weetik niet
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 23-08-2007, 21:58
Verwijderd
sertraline (merknaam oa zoloft) is ook een ssri, een antidepressivum, net als citalopram..

diazepam (merknaam oa valium) is net als oxazepam een benzodiazepine..

maargoed, jij kan lekker mixen met je citalopram en oxazepam, pas de probleme!

Laatst gewijzigd op 23-08-2007 om 22:11.
Oud 24-08-2007, 00:32
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
darkfairy schreef op 23-08-2007 @ 17:52 :
zijn er hier mensen die ervaring hebben met citalopram?
ik geruik het vandaag voor het eerst 20 mg
bij het ggz zeiden ze dat ik er oxazepam bij mag gebruiken om rustiger te worden? klopt dat?
Wanneer je start met een antidepressivum wordt oxazepam vaker voorgeschreven gedurende de beginfase. Soms lijkt het net of bv depressieve klachten iets verergeren als je net met antidepressivum start. Indien je je erg gespannen/ onrustig voelt, kun je dan een oxazepam nemen.

Ik zou het de eerste keer op een dag gebruiken dat je niet hoeft te werken/ andere verplichtingen hebt. Op die manier kom je erachter wat voor invloed het op je heeft.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 02-09-2007, 22:33
Verwijderd
Citaat:
zijn er hier mensen die ervaring hebben met citalopram?
ik geruik het vandaag voor het eerst 20 mg
bij het ggz zeiden ze dat ik er oxazepam bij mag gebruiken om rustiger te worden? klopt dat?
Ik gebruik nu een aantal maanden citalopram, 40 mg. Eerlijk gezegd heb ik er nog niet zo veel van gemerkt, ik heb wel het gevoel dat ik wat vlakker ben geworden, niet zulke ups en downs. Maar ik vind het niet super. In het begin had ik wat bijwerkingen; misselijkheid, trillerig, raar gevoel in mn kaken ging wel redelijk snel over...
Oud 20-09-2007, 13:24
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Slikt er hier ook iemand Fevarin?

Ik ben er vooral heel erg blij mee dat ik er niet mee mag autorijden. Hoe moet ik nou overal komen?
Oud 21-09-2007, 17:28
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Slikt er hier ook iemand Fevarin?

Ik ben er vooral heel erg blij mee dat ik er niet mee mag autorijden. Hoe moet ik nou overal komen?
Wat betreft dat autorijden vraag ik me af hoe je er bij komt dat je niet mag autorijden?? Er wordt gezegd dat je de eerste twee weken rekening moet houden dat je reactievermogen minder is. Een tip is om iemand mee te laten kijken hoe je rijdt (mbt reactievermogen).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 22-09-2007, 10:42
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Wat betreft dat autorijden vraag ik me af hoe je er bij komt dat je niet mag autorijden?? Er wordt gezegd dat je de eerste twee weken rekening moet houden dat je reactievermogen minder is. Een tip is om iemand mee te laten kijken hoe je rijdt (mbt reactievermogen).
Er zit een gele sticker op het doosje geplakt met 'dit geneesmiddel kan de rijvaardigheid beinvloeden'.

De mevrouw bij de apotheek heeft me geadviseerd om het dan maar 's avonds in te nemen, want je schijnt er het meeste last van te hebben als je het net ingenomen hebt
Oud 22-09-2007, 14:04
Verwijderd
op alle pillen van de apo die k ooit gehad heb, staat dat het het reactievermogen kan verminderen en dat je op moet passen met alcohol.. wat niet wil zeggen dat het ook echt zo is, dat het wat met je reactievermogen doet of het een wisselwerking heeft met alcohol..
maar als jij een ongeluk krijgt kan je de fabrikant tenminste niet aanklagen, want het staat op het doosje..
Oud 22-09-2007, 14:12
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Er zit een gele sticker op het doosje geplakt met 'dit geneesmiddel kan de rijvaardigheid beinvloeden'.

De mevrouw bij de apotheek heeft me geadviseerd om het dan maar 's avonds in te nemen, want je schijnt er het meeste last van te hebben als je het net ingenomen hebt
Precies, het kan mogelijk eventueel onder voorbehoud je reactievermogen beïnvloeden. Als je het middel net slikt, heb je er meer kans op net als de andere bijwerkingen. Er staat niet in de bijsluiter of op de verpakking dat je NIET mag rijden. (Daar heb je een rode sticker voor).

Dus, je kunt in het begin iemand een keer naast je laten zitten om te beoordelen of je reactievermogen voldoende is of dat het te wensen overlaat.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 22-09-2007, 20:24
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Precies, het kan mogelijk eventueel onder voorbehoud je reactievermogen beïnvloeden. Als je het middel net slikt, heb je er meer kans op net als de andere bijwerkingen. Er staat niet in de bijsluiter of op de verpakking dat je NIET mag rijden. (Daar heb je een rode sticker voor).

Dus, je kunt in het begin iemand een keer naast je laten zitten om te beoordelen of je reactievermogen voldoende is of dat het te wensen overlaat.
Tja ik voel me nu niet anders ofzo en ik slik die pillen niet voor niets. Door de stress en omdat ik me niet goed voel krijg ik lichamelijke klachten die mijn reactievermogen en concentratie ook beinvloeden dus ik denk niet dat het zoveel anders is. Ik vind het zelf nog steeds wel voldoende om auto te rijden, en anders zou ik het ook niet doen.
Oud 02-10-2007, 16:33
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
kan iemand mij uitleggen hoe een ad werkt in 24h (opbouw, hoogtepunt etcetera bedoel ik)? ik heb het wel eens gevraagd dacht ik, maar ik krijg er nooit een echt antwoord op eigenlijk.
Oud 02-10-2007, 22:19
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
kan iemand mij uitleggen hoe een ad werkt in 24h (opbouw, hoogtepunt etcetera bedoel ik)? ik heb het wel eens gevraagd dacht ik, maar ik krijg er nooit een echt antwoord op eigenlijk.
Het hangt misschien van verschillende factoren af? Is het een tablet/ capsule met gereguleerde afgifte (dus verspreid over X aantal uur wordt er een beetje van de stof vrij gegeven)? De eliminatietijd?

Ik vraag me af of dit wel zo gedetailleerd te vinden is, aangezien er in de werking van AD nog een aantal onduidelijkheden zitten?

Ik weet er iig geen antwoord op!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 03-10-2007, 19:28
Verwijderd
Ik heb oxazepam voorgeschreven gekregen, omdat het mijn spanning zou wegnemen, en ik daardoor beter kon praten. Weet iemand of er veel te merken is van de mogelijke bijwerkingen?
Oud 03-10-2007, 19:43
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Het hangt misschien van verschillende factoren af? Is het een tablet/ capsule met gereguleerde afgifte (dus verspreid over X aantal uur wordt er een beetje van de stof vrij gegeven)? De eliminatietijd?

Ik vraag me af of dit wel zo gedetailleerd te vinden is, aangezien er in de werking van AD nog een aantal onduidelijkheden zitten?

Ik weet er iig geen antwoord op!
hm nee, het staat ook niet in de bijsluiter. ik neem het altijd bij het avondeten, maar als het na 6 uur het best gaat werken, dan slaap ik mooi net .

@queasy. ik ben er ooit een week stoned van geweest, maar misschien had dat ook wel andere oorzaken. geen ervaring op langere termijn.
Oud 03-10-2007, 20:50
Verwijderd
wat ad's betreft, volgens mij bouw je een spiegel op en neem je elke dag ad om die spiegel te behouden.. denk dat het dus niet echt uitmaakt wanneer je hem neemt, op de bijwerkingen na..

en wat oxazepam betreft, het werkt versuffend en angstremmend.. als bijwerking heb ik wel dat ik er wel emo van kan worden, en lief enzo.. zeker van teveel oxazepam.. en op lange termijn bouw je tollerantie op waardoor je het minder werkt en je steeds meer nodig hebt..
Oud 04-10-2007, 17:38
Verwijderd
Oke danku allebei.
Ik heb de laagste dosis geloof ik, maar wat ik nu merk na een pilletje in genomen te hebben is dat het idd er versuffend werkt. Angstremmend niet, en ook niet qua die viceuze cirkel. Geduld denk ik ?

Hmm teveel oxazepam kan ik niet krijgen aangezien ik nog minderjarig ben, en mijn ouders het ook voor mij bewaren, en ik het zo kort mogelijk moet gebruiken..
Oud 04-10-2007, 18:18
Verwijderd
Over AD... Mijn therapeut zei afgelopen week tegen mij dat ik ze beter 'sochtends in kan nemen omdat je van AD ook een beetje hyper kan worden en ik slaap de laatste tijd slecht. Dus je bouwt wel een spiegel op maar het fluctueert ook wel door de dag heen.
Oud 07-10-2007, 16:09
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Over AD... Mijn therapeut zei afgelopen week tegen mij dat ik ze beter 'sochtends in kan nemen omdat je van AD ook een beetje hyper kan worden en ik slaap de laatste tijd slecht. Dus je bouwt wel een spiegel op maar het fluctueert ook wel door de dag heen.
Klopt, ik slik het ook 's ochtends.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 16-10-2007, 22:37
Verwijderd
Afbouwen van medicatie

Op het moment slik ik 20 mg Citalopram en 15 mg Mirtazapine. Gisteren merkte ik dat ik nadat ik een paar dagen niet gehad had (vergeten nieuwe te bestellen etc.) niet meer straight kon denken, vreselijk duizelig was en heel erg liep te zweten. Dus waarschijnlijk ben ik lichamelijk behoorlijk afhankelijk. Omdat ik niet graag afhankelijk ben van medicijnen en omdat ik sowieso al langer er over nadenk om minder medicijnen te gaan nemen wil ik iets gaan afbouwen. Dat ga ik natuurlijk doen met hulp van een arts. Zelf zit ik te denken om eerst eens de dosering citalopram te halveren, omdat ik daar voor m'n gevoel minder aan heb dan aan m'n mirtazapine.
Ik zou graag willen weten of er hier mensen zijn die medicijnen hebben geslikt en daarmee aan het afbouwen zijn geweest. Graag wat ervaringen en dergelijke.
Oud 17-10-2007, 15:34
Verwijderd
Ja, ik heb medicatie geslikt en afgebouwd, maar niet dezelfde als jij geloof ik.
Wat ik je zou aanraden:
-in overleg met een arts (maar dat ben je al van plan)
-anti-depressiva LANGZAAM afbouwen, ik kreeg nogal heftige 'afkickverschijnselen' toen het te snel ging
Oud 17-10-2007, 19:24
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Over AD... Mijn therapeut zei afgelopen week tegen mij dat ik ze beter 'sochtends in kan nemen omdat je van AD ook een beetje hyper kan worden en ik slaap de laatste tijd slecht. Dus je bouwt wel een spiegel op maar het fluctueert ook wel door de dag heen.
ligt er aan..
ik slik het 's avonds omdat de bijverschijnselen zo iets minder zijn overdag.. (nog te erg maar goed)
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 17-10-2007, 19:25
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Ja, ik heb medicatie geslikt en afgebouwd, maar niet dezelfde als jij geloof ik.
Wat ik je zou aanraden:
-in overleg met een arts (maar dat ben je al van plan)
-anti-depressiva LANGZAAM afbouwen, ik kreeg nogal heftige 'afkickverschijnselen' toen het te snel ging

ik heb uberlangzaam afgebouwd nou ik kreeg toch rare afkickverschijnselen.. heb me nog nooit zo idioot gevoeld
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 17-10-2007, 23:30
reverse
reverse is offline
heb een AD een keer afgebouwd, maar er nix van gemerkt..
heb een andere AD niet afgebouwd, maar ineen keer mee gestopt, tegen advies in overigens, en daar misschien 2 of 3 dagen last van gehad (niet slapen etc), en daarna was t wel over..
Oud 19-10-2007, 12:33
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
ligt er aan..
ik slik het 's avonds omdat de bijverschijnselen zo iets minder zijn overdag.. (nog te erg maar goed)
Tja ik geloof dat de mijne nu ook beginnen te werken...mijn dosis is verdubbeld omdat ik zei dat het niet werkte (van 50 naar 100). Eerder was het altijd alsof ik in een soort waas leefde, zo suf werd ik ervan, maar nu word ik er helemaal hyper van
Oud 26-10-2007, 09:03
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ik wilde vragen of je seroxat mag slikken met valdispert nachtrust. Weet iemand dat misschien?
kan hooguit in combinatie van seroxat iets sterker werken.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 26-10-2007, 13:26
Verwijderd
Citaat:
ik wilde vragen of je seroxat mag slikken met valdispert nachtrust. Weet iemand dat misschien?

denk dat dat geen kwaad kan inderdaad
Oud 26-10-2007, 16:52
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
ligt er aan..
ik slik het 's avonds omdat de bijverschijnselen zo iets minder zijn overdag.. (nog te erg maar goed)
bijverschijnselen alleen aan het begin van de medicatie of heb jij er later nog last van?
Oud 27-10-2007, 09:59
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik heb er nog steeds last van..
moeite met plassen, bewegingsdrang en veelvuldig gapen
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 01-11-2007, 21:18
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik had een vraag. ik gebruik sinds gisterenavond voor een tijdje seroquel. om te slapen 25mg.
en ik wou weten wat jullie ervaringen ermee zijn.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 03-11-2007, 18:52
Verwijderd
ik heb seroquel gebruikt, maar het is niet bedoeld als slaapmedicatie hoor! het is een anti-psychoticum. Bij mij werkte heb op zich wel. Alleen anderen zeiden dat het niet werkte en daarom werd het met afgepakt. Het was gewoon een lage dosis die ik kreeg. Maar op zich wel goede ervaringen met dat middel dus.
Oud 03-11-2007, 22:45
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ja ik weet dat het een anti-psychoticum is.
maar ze gaf me dit toch mee om te slapen voor een paar dagen.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 06-11-2007, 16:10
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
ik heb er nog steeds last van..
moeite met plassen, bewegingsdrang en veelvuldig gapen
o kut zeg .
wat is trouwens de reden om ad af te bouwen? als het "beter" met je gaat? moet je lichamelijk gezien na een poosje zonder gaan kunnen?
Oud 06-11-2007, 16:55
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
afbouwen is als het beter gaat ja.. je lichaam moet gaan wennen aan het feit dat de stofjes niet geholpen worden door de medicatie en moet het zelf weer gaan overnemen
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 06-11-2007, 18:28
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
o kut zeg .
wat is trouwens de reden om ad af te bouwen? als het "beter" met je gaat? moet je lichamelijk gezien na een poosje zonder gaan kunnen?
bij een eerste depressie dien je een bepaalt aantal maanden een 'gezonde' stemming te hebben voordat het weer wordt afgebouwd. Naarmate je meer depressies hebt gehad, wordt het vaak langer doorgebruikt terwijl je niet meer depressief bent. Sommige mensen die recidiverende depressies hebben, wordt aangeraden hun leven lang AD te gebruiken.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 06-11-2007, 18:55
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
bij een eerste depressie dien je een bepaalt aantal maanden een 'gezonde' stemming te hebben voordat het weer wordt afgebouwd. Naarmate je meer depressies hebt gehad, wordt het vaak langer doorgebruikt terwijl je niet meer depressief bent. Sommige mensen die recidiverende depressies hebben, wordt aangeraden hun leven lang AD te gebruiken.
ik wist dat ik wat vergat was nog niet klaar met typen maar was ineens alles kwijt (leve de AD)
maar je hebt helemaal gelijk..
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 15-11-2007, 12:20
moon
Avatar van moon
moon is offline
Gewenning aan medicatie?

Kan er gewenning optreden bij anti-depressiva, waardoor de werking dus afneemt? Ik slik al 2 jaar dezelfde medicatie en die heeft altijd wel goed geholpen, maar de laatste tijd heb ik het gevoel dat ik ondanks het slikken van mijn medicatie toch depressief ben (iets dat ik nog niet eerder heb gehad).
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 15-11-2007, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Gewenning aan medicatie?

Kan er gewenning optreden bij anti-depressiva, waardoor de werking dus afneemt? Ik slik al 2 jaar dezelfde medicatie en die heeft altijd wel goed geholpen, maar de laatste tijd heb ik het gevoel dat ik ondanks het slikken van mijn medicatie toch depressief ben (iets dat ik nog niet eerder heb gehad).

Volgens mij zou dat niet het geval moeten zijn bij AD (in tegenstelling tot bv. oxazepam).
Kan er bij jezelf iets veranderd zijn waardoor je meer last van je depressie hebt?
Oud 17-11-2007, 16:21
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Gewenning aan medicatie?

Kan er gewenning optreden bij anti-depressiva, waardoor de werking dus afneemt? Ik slik al 2 jaar dezelfde medicatie en die heeft altijd wel goed geholpen, maar de laatste tijd heb ik het gevoel dat ik ondanks het slikken van mijn medicatie toch depressief ben (iets dat ik nog niet eerder heb gehad).
Het zou kunnen, maar je kunt ook gewoon in een mindere periode zitten.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 28-11-2007, 15:49
Verwijderd
Ik heb een vraagje: omdat ik laatst mijn eigen medicatie mocht gaan uitzoeken keek ik op een site waar alle anti-psychotica stonden vermeld met bijwerkingen enzo. Nou stond er op die site dat risperdal niet sederend behoort te werken, terwijl ik altijd vreselijk moe en dus was van die medicatie. Tevens stond dat serdolect (sertindol) dat ook niet als bijwerking zou moeten hebben. Ik koos dus voor dat medicijn maar wederom was ik niet uit bed te krijgen. Hebben meerdere mensen deze bijwerkingen ervaren bij deze medicijnen, of ben ik echt zo uitzonderlijk?
Oud 29-11-2007, 23:44
Mara
Mara is offline
Heeft iemand hier ervaring voor medicatie bij ADD? En dan vooral de bijwerkingen?

Ik weet nog helemaal niks, maar ik ga volgende week voor een volledig onderzoek naar ADD naar de psych. Mocht ik het hebben, gaan we het over medicatie hebben. Ik vind 't alleen wel fijn om van te voren van 'gebruikers' een beetje een beeld te hebben
Oud 02-12-2007, 19:30
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Ik heb een vraagje: omdat ik laatst mijn eigen medicatie mocht gaan uitzoeken keek ik op een site waar alle anti-psychotica stonden vermeld met bijwerkingen enzo. Nou stond er op die site dat risperdal niet sederend behoort te werken, terwijl ik altijd vreselijk moe en dus was van die medicatie. Tevens stond dat serdolect (sertindol) dat ook niet als bijwerking zou moeten hebben. Ik koos dus voor dat medicijn maar wederom was ik niet uit bed te krijgen. Hebben meerdere mensen deze bijwerkingen ervaren bij deze medicijnen, of ben ik echt zo uitzonderlijk?
Ik had het aan het begin ook met de Risperdal, maar toen was mijn dosis te hoog. Ik moest toen 2mg slikken en de arts had me 6 voor geschreven. Nu op het moment slik ik 8mg Risperdal en heb nergens last van.
Maar het kan per persoon verschillend zijn. Vraag het aan je arts zou ik zeggen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Antidepressiva en andere medicatie voor de psyche
Verwijderd
51 28-02-2014 22:46
Psychologie Depressies.
That's why
10 01-08-2013 18:40
Algemene schoolzaken Profielwerkstuk--> psyche van de mens
thugz-angel
12 02-05-2005 14:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.