Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2010, 10:31
Verwijderd
@ kikaa/Jess; Wat ben je toch dapper <3 heel veel knuffels en sterkte!

Net naar de dokter geweest, gewoon een hardnekkig virus, valt allemaal mee dus <3
Ook meteen gel gehad voor de braille (puistjes) op mijn gezicht omdat ik dat zo smerig vind, en er onzeker van word U_U Hopen dat het werkt ^^.
Advertentie
Oud 13-12-2010, 12:16
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Whoehoe, die herbelevingen overdacht en s nachts zijn weer terug. Zo erg, dat ik soms zelfs schrik van mijn vriend .

Mijn pijn was een paar dagen weg, maar is er nu weer. En het is zo koud, zo koud, ik krijg het niet meer warm
Oud 13-12-2010, 14:24
Verwijderd
@Sassiefje knuffel! <3
Oud 13-12-2010, 15:13
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@Missy1-0: succes!

OT: Leuk, al die vogeltjes hier. Ik wil echt weer een tuin, waarin je beestjes kunt zien. Dat heb ik echt gemist in de flat.
Oud 13-12-2010, 15:41
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, bij mijn ouders zitten vinken en koolmeesjes en kepen en een boomklever, als ik dat zo zie, zou ik inderdaad ook wel een tuin willen... En die dan helemaal volhangen met vogelvoer Bevalt je nieuwe woning verder ook, Hawahaai?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 13-12-2010, 16:50
Verwijderd
Ik word echt, ik word echt helemaal gek in die stomme therapiegroep. Ik weiger me te verontschuldigen voor het feit dat ik veel weet en ik weiger mijn taalgebruik aan te passen aan een stelletje Helmondse boeren, omdat zij zich niet voor kunnen stellen dat "een jonge meid als ik zo'n taalgebruik heeft" en omdat ze vinden dat ik onnatuurlijk praat, omdat ik soms naar woorden zoek. "Je bent alleen maar op zoek naar perfectie en je klinkt zelf wel als een therapeut" Pardon hoor, maar ik voel me nou eenmaal verantwoordelijk voor de woorden die ik de ruimte in slinger en ZEKER wanneer dat kwetsbare informatie betreft (het ging over mijn vader) dan denk ik inderdaad even drie keer na voordat ik iets zeg, omdat ik er zeker van wil zijn dat wat ik zeg niet anders overkomt dan dat ik het bedoel.
En het feit dat zij vinden dat ik te moeilijke woorden gebruik betekent dat ik woorden gebruik die "niet van mezelf" en "onnatuurlijk" zijn?! Donder op, ik was in tranen, met horten en stoten aan het proberen iets te vertellen: hoeveel "natuurlijker" of "meer van mezelf" wil je het hebben?!

Ik denk niet in termen van dom of slim als ik met mensen praat. Ik heb geleerd dat al dan niet aanwezige intelligentie je niets meer of minder maakt dan een ander, dat intelligentie geen waardeoordeel is en dat je gewoon voor iedereen respect moet hebben.
Het zou fijn zijn als het andersom ook zo zou werken.
Oud 13-12-2010, 16:54
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
@Sassiefje knuffel! <3
Dankje .

Morgen heb ik een feestje en ik ben helemaal niet in feeststemming. Morgen is een beetje een beladen dag want het zou de verjaardag zijn van een lieve vriendin, maar ze is iets meer dan twee jaar geleden om het leven gekomen. Ik heb het daar ook erg moeilijk mee.

Ik zit nou een beetje te twijfelen of ik nu naar huis ga of naar cursus. Als ik naar huis ga zit ik nog tot 10 uur alleen thuis, en ik ben bang dat ik dan herbelevingen krijg en dat ik erg in paniek raak. Maar ik voel me ook eigenlijk helemaal niet goed genoeg om naar cursus te gaan...
Oud 13-12-2010, 17:20
Bright Blue
Bright Blue is offline
Wat is "Ik kan het niet meer aan" een verdomt makkelijk excuus voor alles. Ik kan het misschien echt niet meer aan, maar blijkbaar leef ik nog wel dus kan ik het echt wel aan. Wat ik niet meer aan kan is mijn gemis proberen op te vullen, met behulp van andere mensen. Wat is het toch makkelijk om die jongen te verlijden, en ik voel me niet eens schuldig omdat ik het niet eens meen.

Ik kan het heus wel aan.
__________________
mijn handtekening
Oud 13-12-2010, 17:50
Verwijderd
@Kika, Wanneer moet je weer naar het ziekenhuis?
Ik hoop echt voor je dat er snel een oplossing komt want die pijn lijkt me echt niet fijn.
Vind t dapper dat je zo doorgaat met je leven!!

Ik kan wel naar de vertrouwenspersoon gaan, gelukkig is t n juf waar ik sowieso wel n band mee heb, en die mij wel regelmatig advies geeft en corrigeert etc.
Maar wat moet ik dan zeggen?
Ik wil niet meer in dit dorp wonen?
Ik wilde dat ik geld had om het huis uit te gaan?
En mijn pgber gaat ws weg en ik wil dat niet?
Daar kan zij toch ook niets aan doen?

Ik heb sinds het weekend echt mega slechte internetverbinding, en ws blijft dat nog wel ff zo.
Nu kom ik echt mezelf tegen.
Besef ik hoe afhankelijk wij mensen zijn van internet.
En hoe sterke drang ik heb om hier mn verhaal te doen.
En hoeveel tijd ik normaal gesproken op internet zit.
Nu doe ik dus echt alleen de hoognodige dingen op internet.
Maar ik heb nu de laatste dagen ineens wel meer tijd voor tekenen gekregen daardoor.
Oud 13-12-2010, 18:10
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik ga het er lekker allemaal uitgooien, ook al leest er niemand naar het maakt me even niet uit. Ik wil verdomme trots op mezelf kunnen zijn. Ik accepteer die kut gevoelens al lang, en ik moet eerlijk zijn dat ik geen vertrouwen meer heb in het hele mannelijke geslacht. Klinkt naïef, en ik overdrijf, maar ze boeien me echt helemaal niks meer. Ik verwacht niks meer van me, dan kunnen ze me ook niet meer teleur stellen. En ik besef heel goed dat dit maar over heel weinig jongens gaat (namelijk, mijn exen) maar ik zit er niet meer over in. Ik ben er klaar mee, ik wil ze nooit meer zien, of spreken of wat dan ook.
__________________
mijn handtekening
Oud 13-12-2010, 18:56
Magaline
Magaline is offline
Ik heb over een paar dagen tentamen maar ben ik een ontzettende luie bui, hele dag gewerkt en nu zit ik alweer een paar uur voor de tv. Ik moet mezelf een schop onder mijn kont geven, of desnoods er een van vriendje krijgen, verdorie!
@ Bright Blue: Probeer in die gevoelens ook het posititeve te zien, Dus niet alleen 'ik ben klaar met jongens' maar dan liever 'ik heb geen jongen nodig om me gelukkig te voelen, ik ben zelf gelukkig en zelfstandig'!
Als je vertrouwen in jezelf hebt kom je vast snel genoeg een leuke jongen tegen die jouw liefde en aandacht wel waardeert en waard is, en zo niet: dan liever maar alleen!
Oud 13-12-2010, 19:20
Bright Blue
Bright Blue is offline
Magaline, maar zo zit het helemaal niet. Ik ben juist heel boos op mezelf dat ik op dit moment niet kan leven met mezelf. Ik heb er gewoon niet genoeg aan, en ik walg er van. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
__________________
mijn handtekening
Oud 13-12-2010, 19:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik moet morgen bloed laten prikken en dat vind ik eng
Gewoon zeggen dat je het eng vindt Veel priksters gaan er standaard al vanuit dat je het eng vindt geloof ik dus is echt niet raar hoor. En er niet naar kijken, dan komt het allemaal goed
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 13-12-2010, 20:42
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Magaline, maar zo zit het helemaal niet. Ik ben juist heel boos op mezelf dat ik op dit moment niet kan leven met mezelf. Ik heb er gewoon niet genoeg aan, en ik walg er van. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Hulp zoeken, zoals je zovaak al is verteld... Praat er eens met iemand over, een vertrouwenspersoon of een psycholoog. Zorg dat je wél kan leven met jezelf. Je draagt jezelf toch écht je hele leven met je mee hoor, dus je kan maar beter vriendjes zijn met elkaar
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Oud 13-12-2010, 21:59
kroot
kroot is offline
He bah, half ziek. En morgen om 9.00 rijles!
Maar ik had wel een 8.5 voor mijn tentamen zakelijke kant vd muziek. Er stond zelfs bij een vraag bij: 'dat hadden maar weinig mensen goed'. Terwijl ik het hele vak niet heb gevolgd omdat ik op donderdag werk.
Oud 13-12-2010, 22:50
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ben bang dat morgen echt een rotdag wordt. Misschien wordt het dat juist met zo'n instelling, maar ik heb dat gevoel nou eenmaal. Ik heb geen mailtje gehad en heb dus ook niks kunnen doorsturen, daar kan ik morgen weer over gaan bellen dus. Mijn begeleidster wil de info morgen hebben... Ik kan er natuurlijk niks aan doen dat die man niet heeft gemaild, maar ik zal het wel te horen krijgen.

Ik heb echt een knoop in m'n maag, niet normaal. Zit allemaal smoezen te bedenken om morgen thuis te blijven, maar ik ga toch wel uiteindelijk. Ik moet gewoon rustig blijven en me niet door haar en haar mailtjes laten opfokken, maar dat is zo moeilijk. Nu maar eens richting bed, dat ben ik ook aan het uitstellen, zodat het nog langer duurt voordat het morgen wordt.. Om half 6 gaat de wekker alweer.
Oud 14-12-2010, 05:53
Verwijderd
Citaat:
Je kan ook je posts opschrijven in een soort van dagboek en dat aan haar laten lezen..
Dat zou ik echt nooit durven
K zou wel willen dat ik dat gewoon durfde maar durf dat echt niet

Citaat:
Ben bang dat morgen echt een rotdag wordt. Misschien wordt het dat juist met zo'n instelling, maar ik heb dat gevoel nou eenmaal. Ik heb geen mailtje gehad en heb dus ook niks kunnen doorsturen, daar kan ik morgen weer over gaan bellen dus. Mijn begeleidster wil de info morgen hebben... Ik kan er natuurlijk niks aan doen dat die man niet heeft gemaild, maar ik zal het wel te horen krijgen.

Ik heb echt een knoop in m'n maag, niet normaal. Zit allemaal smoezen te bedenken om morgen thuis te blijven, maar ik ga toch wel uiteindelijk. Ik moet gewoon rustig blijven en me niet door haar en haar mailtjes laten opfokken, maar dat is zo moeilijk. Nu maar eens richting bed, dat ben ik ook aan het uitstellen, zodat het nog langer duurt voordat het morgen wordt.. Om half 6 gaat de wekker alweer.
Succes lieve Missy!!

OT: heb me vergist, ben half 6 opgestaan ipv half 7 terwijl ik toch altijd al zo moe word van die dinsdagen
Gister graffiti laten vallen in de bijkeuken, ouders dus lekker blij met de nieuwe kleur vloer.
hoop maar dat ze niet te boos worden
t is dr trouwens al bijna vanaf.

En ik haat mezelf, niet mezelf maar mn autisme, waarom moet ik dr zo vaak last van hebben en tegen dat gezeik aanlopen?
Altijd maar weer onzeker doen, en zenuwachtig zijn voor de simpelste dingen.
Niets kan ik zonder voorbereiding van bijna n uur.
niets, maar dan ook niets.......

Gister was mn tante nog langsgeweest btw, en ik krijg mss blauwe extensions in mn haar!! gewoon n paar plukjesXD
Oud 14-12-2010, 07:46
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Hulp zoeken, zoals je zovaak al is verteld... Praat er eens met iemand over, een vertrouwenspersoon of een psycholoog. Zorg dat je wél kan leven met jezelf. Je draagt jezelf toch écht je hele leven met je mee hoor, dus je kan maar beter vriendjes zijn met elkaar
Ik praat genoeg denk ik. En het komt ook snel wel weer goed want dit kan ik niet veel langer aan. En je hebt helemaal gelijk over dat laatste, dat is echt heel erg waar.
__________________
mijn handtekening
Oud 14-12-2010, 08:18
Verwijderd
fuck. Waarom kan iedereen niet gewoon normaal doen inplaats van dat ze normaal doen zijn het een stelletje achterbakse scheinheilige christenen
Oud 14-12-2010, 08:32
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Gewoon zeggen dat je het eng vindt Veel priksters gaan er standaard al vanuit dat je het eng vindt geloof ik dus is echt niet raar hoor. En er niet naar kijken, dan komt het allemaal goed
Ja, ze was gelukkig heel aardig, dus het ging wel goed Dat viel alweer mee. Zeker na alle horrorverhalen die de bejaarden in de wachtkamer aan het vertellen waren
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 14-12-2010, 08:40
Verwijderd
Citaat:
Ja, ze was gelukkig heel aardig, dus het ging wel goed Dat viel alweer mee. Zeker na alle horrorverhalen die de bejaarden in de wachtkamer aan het vertellen waren
Aii altijd leuk, horrorvertellende-bejaarden
Oud 14-12-2010, 10:43
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Pff, ik voel me zo slecht de laatste 2 weken.
Dat laat ik hem niet weten want dan gaat hij een beslissing voor mij maken, en dat is onnodig.. ik kan dit trekken, en ik zal het zo lang trekken als nodig is, zodat ik kan zeggen dat ik ervoor gevochten heb.
Maar ik ben zo vreselijk moe, elke keer als het iets beter gaat weet ik dat het ook weer slechter kan gaan met een vingerknip.
Misschien zou het beter zijn, misschien zou alles logischer worden.. maar ik wil het niet..
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 14-12-2010, 13:50
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Zo, na grootse afwezigheid (in elk geval in mijn posten, ik houd jullie natuurlijk altijd in de gaten ) meld ik mij weer even. Het gaat goed, beter dan gedacht en zeker voor deze tijd van het jaar. Ik ben gisteren aangenomen bij de KT als vrijwilliger waar ik meteen heel veel zin in heb. M'n studie loopt niet echt op rolletjes maar heel slecht gaat het ook weer niet.. Het belangrijkste is eigenlijk het feit dat m'n eten zoveel stabieler is en dat ik weer even een periode heb waarin ik drugs verafschuw (het is natuurlijk altijd de vraag hoelang die duren ) en goed voor mezelf wil zorgen.
Er is wel echt een hoop anders geworden, teveel om allemaal op te schrijven hier. Maar ik heb toch maar besloten niet voor de carriere als glansrijke borderliner te gaan, maar proberen ermee te leven en zo goed mogelijk veiligheid en stabiliteit voor mezelf te zoeken. Tja. Klinkt wel erg utopisch nu en ik weet dat ik binnekort vast een enorme misstap bega en dan het gevoel krijg weer onderaan de ladder te staan maar voor nu gaat het goed en ben ik er blij mee.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 14-12-2010, 16:45
Verwijderd
Nijn echt fijn voor je!

ot: Gesprek gehad met mentor. Dat was fijn ondanks dat Ik mij nu kut voel ze helpt mee denken en wil echt iets voor mij betekenen.

Ik weet niet wat Ik moet en zie het nu echt zwaar in

kerstdagen door zien te komen..
Oud 14-12-2010, 17:05
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Nijn: super! Ik hoop voor je dat het zo blijft gaan zoals het nu gaat. Wat is KT eigenlijk?

OT: het viel wel mee vandaag, al wacht ik nog op de dag dat ik er echt met veel zin heen ga. Ik heb een kerstpakket gekregen, leuk dat stagiaires er ook één krijgen. Niet echt ideaal om zoiets zonder auto te vervoeren, maar ik kon niet anders. Heb nu dus behoorlijk last van m'n armspieren. Eerst in de bus, toen in de trein en vervolgens moest die doos achterop m'n fiets mee naar huis, dat was nog wel de grootste uitdaging. Heb over normaal 10 minuten fietsen, een half uur gelopen. Maar hij is heel thuis gekomen, wacht even op m'n vriend en ga hem dan open maken.

Straks na het eten ga ik m'n presentatie voor de opleiding afmaken, die heb ik donderdag. En ik schijn ook aan het eind van deze week het cijfer van m'n opdrachten te krijgen. Ben benieuwd.
Oud 14-12-2010, 22:07
kroot
kroot is offline
@nijn: fijn om van je te horen! Goed bezig. En zelfde vraag als Missy, wat is KT?

van half ziek naar helemaal ziek. Vanochtend wel rijles gehad, daarna weer bed in gedoken. Vanmiddag en vanavond concert moeten dirigeren. Paracetamol is een held! Maar na het concert van vanavond is het weer bagger. Maar ik moest nog een opdracht afmaken en voor middernacht inleveren. Dat is net gedaan. En het lullige is, ik kan niet uitzieken. Ik moet per se morgen naar school. Bah!
Oud 14-12-2010, 22:55
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Hm. Alles is gewoon een beetje bluh. Terwijl alles eigenlijk best prima ging. En de activiteit vanavond was ook heel leuk, maar toch ook weer niet. Maar niet zo niet leuk dak me er bluh van moet voelen. hm, stom!

Oh! Ik wil ook een kerstpakket van mn werk, maar ik verwacht het niet. Vind mensen op de fiets met zo'n doos wel hilarisch. Vooral het moeilijke gezicht wat erbij getrokken wordt vaak
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 15-12-2010, 06:13
Verwijderd
Gister tekenen gehad,
bad news,
Dennis komt niet meer terug.
Dat is zo enorm balen,
vind t echt erg
Oud 15-12-2010, 07:38
Verwijderd
Citaat:
@ Kika: neem je ook geen pijnstillers als ibuprofen e.d. meer? Of helpen die niet?
Ik neem alleen nog paracetamol. Bij (jeugd)reuma wordt ibuprofen ook gebruikt om ontstekingen te remmen, dus dit neem ik liever niet. Ik ben misschien een beetje te hard voor me zelf maar ik wil niet dat de ontstekingen door een medicijn onderdrukt worden.

Citaat:
@Kika, Wanneer moet je weer naar het ziekenhuis?
Ik hoop echt voor je dat er snel een oplossing komt want die pijn lijkt me echt niet fijn.
Vind t dapper dat je zo doorgaat met je leven!!
Gisteren ben ik naar een ziekenhuis in Limburg geweest om bloed te prikken voor de ziekte van Lyme. 's Middags belde de reumatoloog nog om af te spreken wat we verder gingen doen. Zij raadde ons weer aan om naar een ziekenhuis in Den Haag te gaan, naar een speciale reumatoloog. Maar het blijkt dat zij ook in het ziekenhuis waar ik nu zit heeft gewerkt.
Zondag heeft mijn vader mijn arts gemaild, welke mij geopereerd heeft. Die man is erg aardig en leeft ook met je mee. Ook is hij goed, wat ik vooral heel belangrijk vind. Als iets niet lukt dan blijft hij door gaan en dan geeft hij het niet op. Hij zei dat hij me niet vergeten was want hij vond het vervelend dat hij niks voor me heeft kunnen betekenen. Hij gaat nu bij hem in het ziekenhuis praten om te kijken of zij nog wat kunnen doen. Ik ben benieuwd wat hieruit komt. Ik denk dat ik daar liever naar een reumatoloog ga, zodat ik daar toch weer 'blanco' kom. Dat ze me naar een arts sturen die zelf in het lumc heeft gewerkt, zegt genoeg. Waarschijnlijk hebben zij nog wel contacten met haar. Ook lijkt het me slim om misschien weer geopereerd te worden. Dan halen ze maar weer een stukje kapsel weg voor onderzoek. Inmiddels is er zo veel veranderd dat er misschien ook wel wat is aan te tonen in mijn kapsel. Of denk ik verkeerd en kan dit niet?

OT:
Ik voel me de afgelopen dagen wel weer sterk. Ik blijf gelukkig meestal positief denken en dat helpt me echt enorm. Ben alleen ziek, heel erg verkouden en ik heb tijden dat ik een kwartier/half uur lang echt om de minuut een beetje moet spugen. Ik weet echt niet hoe het kan. Het is niet normaal overgeven en ik heb het nog nooit gehad. Ik denk dat het komt doordat ik gestopt ben met mijn medicijnen, m'n maag heeft natuurlijk veel troep gehad het afgelopen jaar.
Oud 15-12-2010, 15:27
Verwijderd
Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen..
Oud 15-12-2010, 16:16
Bright Blue
Bright Blue is offline
Waarom maak ik het mezelf zo moeilijk? Is helemaal nergens voor nodig. Het gaat beter met me, en daar ben ik blij om.
__________________
mijn handtekening
Oud 15-12-2010, 16:31
Bright Blue
Bright Blue is offline
Waar ik heel trots op ben is dat ik met (ervaren) toneel spelers een scène van een stuk heb gespeeld. Zomaar, ze vroegen of ik mee wou doen en ik zei ja. En het was nog leuk ook.
__________________
mijn handtekening
Oud 15-12-2010, 16:34
Verwijderd
Hier zijn toch een paar mensen die werken in het onderwijs? Volgens mij heb ik dat al heel vaak gevraagd maar goed. Zouden die mensen dat misschien even willen laten weten? Heb een vraag.
Oud 15-12-2010, 16:43
Verwijderd
Ik loop stage in het onderwijs. Ik weet niet of dat telt?
Oud 15-12-2010, 17:08
Verwijderd
Goddamn, ik heb het helemaal gehad. Is dan alles voor niets geweest? Ik voel me weer even wanhopig als maanden geleden, heb ik de strijd naar het geluk dan echt voor niets gevoerd? Het voelt alsof ik aan de rand van een afgrond hang, ik weet het niet meer. Tranen die ik te lang binnen heb gehouden willen naar buiten, maar ik wil niet huilen. Dan wordt het gevoel dat ik faal een faler, een grote loser ben alleen maar bevestigd. Ik haat het, alles, mezelf.
Oud 15-12-2010, 17:10
Verwijderd
En Jess ontzettend veel knuffels en sterkte <3
Oud 15-12-2010, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Ik loop stage in het onderwijs. Ik weet niet of dat telt?
PM
Oud 15-12-2010, 20:33
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Hier zijn toch een paar mensen die werken in het onderwijs? Volgens mij heb ik dat al heel vaak gevraagd maar goed. Zouden die mensen dat misschien even willen laten weten? Heb een vraag.
Basisonderwijs. Ik hoor wel wat je wilt weten!

OT: Beslissing genomen over het sporten, al is het maar tijdelijk. Dat geeft wel rust. Nu nog twee hektische werkdagen en dan vakantie....
Oud 16-12-2010, 12:02
Pyro Power
Pyro Power is offline
Enjoy your own life. I'm dead.
Oud 16-12-2010, 12:32
Verwijderd
Alleen thuis, voor de verandering. Meestal is er altijd wel iemand bij mij om "op te passen". Ik voel me zo wankel. Zit elke dag wel wat te huilen, om niks, om van alles. Gister serieuze gesprekken gehad op de dagbehandeling, met mijn groepsgenootje over hoe frustrerend en verdrietig het is dat die suicide-gedachten, als je ze eenmaal hebt toegelaten, bij elke tegenslag weer terugkeren; met A. over mijn hernieuwde cynisme en pessimisme wat de behandeling en de toekomst betreft. Therapeuten doen wel suggesties, maar ik voel mij er niet toe in staat. Ik wil alleen maar vluchten. Jarenlang van alles en nog wat gedaan ondanks mijn angsten, ik heb elke keer weer de angst moeten overwinnen, maar het is er niet minder van geworden, alleen maar meer en meer want ik heb steeds meer te verliezen. Ik ken de statistieken ook, over depressies en angststoornissen, en ik weet wat voor toekomst die voor mij voorspellen. Ik weet het even niet meer. Ik ben 'beter', maar dit is nog steeds geen leven.
Oud 16-12-2010, 13:25
Verwijderd
Het gaat niet goed. Ik wil met haar praten. Dat kan niet..
Oud 16-12-2010, 15:27
Verwijderd
Verdomme, alles voor niets. Ik ben weer terug bij af. Ik voel me een soort junk, ik ben gefaald en ik HAAT het. Ik haat deze hel en verdomme verdomme verdomme.
Oud 16-12-2010, 15:37
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Vanmorgen m'n presentatie van de opleiding gehad en het ging goed! Ik had het hoogste cijfer van de groep van vandaag, een 7+ en heel veel goed commentaar (zegt meer dan een cijfer vind ik). Dus ik ben blij, al was ik ook helemaal niet zo zenuwachtig, omdat ik wel weet dat ik kan presenteren.

Morgen nog werken (blegh) en dan is het alweer weekend.
Zo lekker erwtensoep maken, daar is het het weer wel voor.
Oud 16-12-2010, 18:12
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Wordt lekker overal buitengesloten.

Het gaat weer lekker!
Oud 16-12-2010, 19:25
Verwijderd
Heb deze week dagbehandeling ook weer overleefd. Met moeite, dat wel.
Ik voel me er niet echt geaccepteerd en het staat me zo tegen om tegen zoveel mensen dingen te vertellen die bijvoorbeeld mijn ouders betreffen, omdat zij daar in mijn ogen gewoon niets mee te maken hebben. Mijn mentor zegt dat het wel beter zal worden naarmate ik me veiliger ga voelen in de groep, maar ik zie het eigenlijk gewoon niet gebeuren. Het voelt zo oneerlijk om dingen over mijn vader of andere leden van ons gezin te vertellen, wanneer de mensen in kwestie zich niet kunnen verdedigen en terwijl ik er niet van overtuigd ben dat de informatie in goede handen is...

@Friday: ik denk aan je!
Oud 16-12-2010, 19:32
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
maandag naar het werk gebeld wanneer nou echt me laatste werkdag is.
wat dus volgende week donderdag is.
dat voelt best wel raar aan na 4 jaar.
en deze week een dag gewisseld om te werken.
vanwege de kerstviering die we dinsdag hadden.
het was een gezellige dag op het werk.
en toen hadden we van 15:00 tot 18:30 kerstviering in de kantine.
het was wel raar om sommige collega's.
na 4 jaar voor het laatst gezien te hebben dinsdag.
maar ik heb ook een aantal foto's gemaakt alvast.
morgen ben ik dus vrij omdat ik dinsdag gewerkt heb.
verder wil ik er eigenlijk nog niet aan denken dat volgende week donderdag.
me allerlaatste dag op het werk is.
ik heb wel al bij dagbehandeling geregeld.
dat ik tot er dagbesteding is gevonden.
ik weer 5 dagen in de week in dagbehandeling kom vanaf volgende week.
dat zal wel weer wennen zijn
en verder was het een week met super veel angsten.
waar ik gewoon knettergek van word.
dat heb ik gisteren ochtend ook bij de huisarts verteld.
ik heb ook om medicijnen erbij gevraagd.
maar dat moest ik aan me psychiater vragen.
en gelukkig had er iemand anders afgezegd bij de psychiater.
dus toen kon ik gisteren al terecht in zijn plaats.
en dit keer kon er wel iemand met me mee naar de psychiater toe.
maar ze gaat me geen medicijnen voor me angsten meer voorschrijven.
omdat ik al een hele tijd lexapro heb.
er moeten gewoon dingen aan me situatie veranderen zegt ze.
en me angsten blijven toch wel komen en weg gaan zei ze.
verder heb ik vanochtend creatieve therapie gehad.
en dat was wel gezellig om toch weer meer met het groepsprogramma mee te doen sinds kort.
vanmiddag heb ik bezigheidstherapie gehad.
en nou heb ik gelukkig een lang weekend.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 16-12-2010, 20:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik besef het nog niet echt maar ik heb vakantie Echt bizar vroeg maar wel super fijn. Helaas ben ik ziek Heb het koud, ben rillerig en m'n keel en oren voelen niet fijn. En dat terwijl ik zaterdagochtend op vakantie ga Hoop dat ik nog een beetje opknap. Gisteravond om half tien gaan slapen en vanmorgen voelde ik me wel goed maar in de loop van de dag toch weer wat minder. M'n huisarts belde vanmorgen ook om m'n longfunctie af te zeggen maar heb de afspraak toch maar laten staan zodat ik even m'n longen kan laten luisteren even naar m'n handen kan laten kijken want volgens mij is het toch een soort eczeem ofzo. Naja, heb nu wel meer tijd om de laatste dingetjes te doen dus dat is wel fijn. M'n schoonmoeder komt me om drie uur ophalen met m'n spullen, superlief Dan ga ik zaterdag weg en m'n vriend komt pas donderdag. Vind dat best raar en ook wel lang om hem niet te zien (al is lang relatief maar tegenwoordig zijn we bijna elke dag samen), maar met m'n schoonfamilie is ook fijn en vind het supergaaf om met hem kerst te vieren daar dus heb er wel erg veel zin in. Nu nog beter worden. Ga zo maar naar bed, zie morgen wel verder.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-12-2010, 12:53
Verwijderd
Kerstmis, Oud&Nieuw.
Ik kom er niet onder uit helaas. Ik hoop dat ik 2 weken vakantie overleef.
Als het zo begint dan ga ik er aan onder door.

Wat is goed voor mij? Ik weet het niet.
Beslis alsjeblieft voor mij. Zij heeft gezegd dat ik haar mocht mailen als het niet oke ging.
Maar dat durf ik niet Ze is de enige wie ik een beetje vertrouw en waar ik terecht kan.
Oud 17-12-2010, 12:57
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik heb een Wii gekocht op therapeutische basis Mijn psycholoog vond dat het goed was voor mijn conditie en dat het goed was, dat ik mezelf een cadeau heb mogen geven

Whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeej
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 17-12-2010, 13:31
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Ik heb een Wii gekocht op therapeutische basis Mijn psycholoog vond dat het goed was voor mijn conditie en dat het goed was, dat ik mezelf een cadeau heb mogen geven

Whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeej
Dat is leuk

OT:
Minder last van mijn buik gelukkig, meer vermoeid, meer nachtmerries, bijna vakantie . (En erg druk, vandaar deze samenvatting...)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.