Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2011, 21:53
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline
ik voel me diep ongelukkig. heb net de documentaire 'over de streep' gekeken en zit nu met tranen in mn ogen. wat ben ik jaloers op al die kinderen die dit mee hebben mogen maken - die op deze manier hun verhaal hebben kunnen uiten voor hun klasgenoten, afdelingsgenoten en leraren. wat ben ik jaloers zeg. ik zie het wel zitten om zoiets ook bij ons op school te doen - maar met al die geldproblemen gaat dat echt niet lukken bij ons.

zit er ook nog overna te denken hoe ik mijn verhaal dan wel wil brengen. ik denk dat ik een cake ga maken met een soort van muur die afgebroken kan worden door mijn vrienden en een stel leraren met wie ik het heel goed kan vinden. maar ik weet het niet. ben er vrijwel zeker van dat m;n ouders er dan ook achter komen, en daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. ik snap ook wel dat dat wel nodig is als ik iets van professionele hulp wil gaan zoeken. maar nu niet. hoop dat ik gewoon overga dit jaar (wat nog heel erg onzeker is maar toch), en uitkom bij een leuke en begripvolle mentor/mentrix die mijn geheim ook stil houd naar m;n ouders toe - ookal hebben ze geen zwijgplicht ...

ik weet het niet hoor. nog maar 5 toetsen en dan zit m;n toetsweek erop. ;s
__________________
There are two reasons why people don't talk about something. Either it doesn't mean anything, or it means everything. ♡
Advertentie
Oud 14-06-2011, 22:03
Verwijderd
Citaat:


Stiekem ben ik wel heel nieuwsgierig wat voor beslissing dat dan was
Ik krijg een hond Een echte helemaal van mezelf Maar dus nog op proef.
Oud 15-06-2011, 00:53
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Ik voel me vies, dik en kwabbig na volgende week weer hardlopen en minder 's avonds snacken!
Daarnaast is waars een katje die ik hier in pleeg heb gehad tot Ze een jaar was doodgereden, en dat geeft best ff een tik. Bahbahbah.
Oud 15-06-2011, 08:21
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Ik ben het zo zat Ik kan hier niet meer leven zoals ik wil..
__________________
*danst met bob the bear*
Oud 15-06-2011, 09:07
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Knuffel @ Waffie, en natuurlijk voor anderen die er ook eentje nodig hebben

@Missy1234567890
Ik moet mijn stageverslag en mijn scriptie in juli inleveren. Dan is er tot 31 augustus de tijd om cijfer te bepalen en dingen te corrigeren. Mijn verslag loopt goed en zal ik deze week/begin volgende week wel afhebben. Mijn scriptie ben ik op 1/3, maar ik zit een beetje vast, en weet niet hoe ik er verder mee moet. Daar heb ik volgende week een gesprek over, gelukkig was het eerste deel wel goed beoordeelt, en ik schrijf heel erg snel, maar ik kan ook dagen hebben dat er niets op papier komt, en dat kan ik me niet echt permitteren. Ook is mijn gezondheid op dit moment erg zwak, een hele dag volhouden lukt eigenlijk niet, als ik thuis kom (rond een uur of 8 s avonds) heb ik echt geen puf meer om dan s avonds nog verder te werken. Probeer wel in het weekend te werken.

Maarja, ik ben gewoon een beetje verdrietig over hoe mijn vriend er mee omgaat. Hij is al jarengeleden afgestudeerd (zelfde studie) en is van mening dat dat iets is dat 'vanzelf' gaat. (Volgens vrienden van hem dacht hij daar zelf op het moment van afstuderen helemaal niet zo over, maar volgens zichzelf wel). Hij houdt er totaal geen rekening mee dat ik dus in de avonden en in het weekend rust nodig heb of nog extra moet werken. En hij raast over mijn medische conditie heen. Hij is begripvol dat ik verdrietig ben over mijn medicijnen, maar snapt gewoon de consequenties niet. Hij ziet gewoon niet dat ik op ben, en dat hij op dit moment niet van me kan verlangen om zijn familie die langs komt te entertainen. Daar heb ik de energie niet voor, en de tijd niet voor, zeker niet een heel weekend. Hij denkt dat ik alles maar gewoon kan, en daar maak ik me zorgen over. Ik ben chronisch ziek en het lijkt voor hem nog steeds alsof ik af en toe een griepje heb, in plaats van dat hij eindelijk eens doorheeft dat er goede dagen en slechte dagen zijn. En dat ik niet weet wanneer die slechte dagen er zijn, en als die er zijn als hij iets leuks heeft gepland of als er bezoek is, dat dat dan geen kwade opzet van mij is of aanstellerij. Ik vind het ook niet leuk om weer eens in bed te moeten liggen terwijl mijn vrienden uit eten gaan...
Oud 15-06-2011, 10:10
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ik krijg een hond Een echte helemaal van mezelf Maar dus nog op proef.
Wat leuk
Oud 15-06-2011, 10:52
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Oh gaaaaf Freya!
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 15-06-2011, 11:03
Verwijderd
Jaa-aa en ik vind het ook heel eng want misschien gaat het totaal niet goed in mijn flatje met mijn drukke studie Maar daarom is die proeftijd dus een goed plan. Maar het is zó'n leuke hond, een jonge labrador, en ik wilde nooit een labrador (zo standaard en ze zijn vaak zo sloom en vadsig bij mensen) maar deze is heel actief en superlief en speels en en en nou. De mensen van wie ze is, hebben niet genoeg tijd voor haar (was niet helemaal gepland dat zij haar zouden houden geloof ik - de moeder houden ze wel, maar die is zo oud dat ze lang niet zo veel energie meer kost, en ze hebben kleine kinderen en beiden een heel druk eigen bedrijf) en het dus zo'n leuke hond dat het zonde is dat iemand daar niet een hoop tijd en liefde in stopt. En eigenlijk wordt ze van mij en vriendlief samen (hoewel we dus nog niet samenwonen ) maar dat is mijn tweede backup dus, als het hier echt niet blijkt te gaan na een aantal maand, dan kan ze naar hem (hij woont tijdelijk op het platteland met meer honden) en als we dan over een jaar ofzo samenwonen, dan is ze weer gewoon van mij.
Maar ieh Superleuk en superspannend! Het is een heel grote verantwoordelijkheid maar eigenlijk ben ik daar ook wel aan toe en kinderen kan nog echt niet . Alleen dus hopen dat alles goed gaat hihihi.
Oud 15-06-2011, 12:11
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Ik krijg een hond Een echte helemaal van mezelf Maar dus nog op proef.
Toch wel gedaan? Hoop dat het allemaal goed gaat, want je was er wel erg enthusiast over.

Zelf hadden we ook twijfels over het nemen van dieren, hoor, maar we zijn wel heel erg blij dat we het toch gedaan hebben. Het is gelijk een stuk minder eenzaam in huis.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Oud 15-06-2011, 12:18
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Friday, Missy, Daantje: bedankt
Een studentenpsycholoog is nu (nog) geen optie, omdat ik niet meer naar de uni hoef en bij mijn ouders thuis ben.
Ik wacht even of de behandelingen bij de chiropractor gaan helpen en of ik me dan beter voel. Als het goed is, hebben de behandelingen snel effect en het gaat niet zo slecht dat ik niet nog een maand door kom.
Ik denk wel dat de behandelingen gaan helpen. Ik heb vandaag al minder last dan de afgelopen drie weken. Misschien toeval, misschien niet, het geeft me in ieder geval weer een beetje hoop.
En mijn chiropractor is aardig en leuk om te zien

Citaat:
M'n teamleider stelde voor om de uren die ik kwijt ben 50/50 te delen met uren voor de baas en uren voor mij maar eigenlijk vind ik dat heel oneerljk.
Ik heb er echt geen verstand maar, maar vallen die uren dan niet onder de ziektewet? Mijn moeder kon een tijdje minder werken en die uren vielen allemaal onder de ziektewet. Ik zou er niet mee akkoord gaan dat de helft van de uren voor jou zijn, het is niet alsof je voor je lol niet gaat werken.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 15-06-2011, 12:23
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
OT: Ik twijfel of ik naar de huisarts moet, want soms heb ik ook wel weer het gevoel dat ik me aan het aanstellen ben. Maar dan denk ik: als het echt tussen mijn oren zou zitten, dan zou de tijd dat ik bij psycholoog heb gelopen toch geholpen moeten hebben?
Second opinion bij een andere huisarts?
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 15-06-2011, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Toch wel gedaan? Hoop dat het allemaal goed gaat, want je was er wel erg enthusiast over.

Zelf hadden we ook twijfels over het nemen van dieren, hoor, maar we zijn wel heel erg blij dat we het toch gedaan hebben. Het is gelijk een stuk minder eenzaam in huis.
Ja, de proeftijd gaat over 2 weken in! Ik hoop ook dat het goed gaat Ik was ondertussen al zo bezorgd geworden over alle verantwoordelijkheid en mogelijke problemen dat ik helemaal vergeten was waarom ik het ook alweer wilde. Maar heb met een aantal tevreden hondeneigenaren gepraat, en nu heb ik er weer meer vertrouwen in En idd, omdat ik veel thuis studeer én bovendien thuis werk, zit ik heel veel alleen thuis... dus dat is deels ook de reden dat het natuurlijk superleuk is. En ben ik zo gedwongen om elke dag een flink eind te wandelen en als-ze-oud-genoeg-is-fietsen, dus da's ook goed.

En ik heb nog een derde veiligheidsclausule, want de zus van m'n vriend heeft ook al gezegd dat ze heel graag een tweede hond wil en erg geïnteresseerd is in deze. Alleen als ie naar haar zou gaan, dan krijg ik 'm natuurlijk nooit terug Maar goed, zij is erg goed met honden en ze wil me ook helpen trainen, dus dat scheelt weer een puppycursus
Oud 15-06-2011, 14:42
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
BLEH! Ik voel me zwaar klote.. Vandaag een mailtje van de examencommissie terug, blijk ik al maanden verkeerd voorgelicht te zijn. Dus dat wordt keihard knokken op mijn hers, en hopen dat mijn slb'er een beetje lief voor me is. En ik volgend jaar minstens net zo een super klas heb als ik dit jaar gehad heb.
__________________
Oud 15-06-2011, 15:45
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik ben net terug van mijn favoriete festival in Duitsland en nu is Nederland dan wel Utrecht maar saai. Gelukkig heb ik de muziek nog, en de herinneringen, en drie hele foto's. Oooh ja.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 15-06-2011, 16:15
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Leuk, Freyja! Ik ben al net zo enthousiast, en dan heb ik alleen nog maar contact gelegd met een asiel voor een konijn en weet ik nog niet eens welke het worden gaan .

Morgen presentatie van mijn cursus, dan krijg ik mijn certificaat en ben ik er weer van af. Eigenlijk moet ik nog aan mijn leidinggevende vragen of ik volgend jaar nog/weer een cursus (van een dag) mag doen, dat zou wel tof zijn. Maar ja, wat nou als ik er tegen die tijd niet meer werk?
En daar aan vast: naast mijn presentatie voor de cursus moet ik ook nog die sollicitatiebrief afmaken. Ik weet alleen niet goed of ik er in moet zetten dat ik door mijn baan slechts 1 dag per week kan. Ze vragen een fulltimer en het is een tijdelijke vacature. Daarvoor ga ik echt mijn huidige baan niet op het spel zetten. Maar deze baan is wel (extreem) dicht bij huis en erg uitdagend...
Oud 15-06-2011, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Leuk, Freyja! Ik ben al net zo enthousiast, en dan heb ik alleen nog maar contact gelegd met een asiel voor een konijn en weet ik nog niet eens welke het worden gaan .
Haha nou ik weet hoe je je voelt Gelukkig komt de hond niet uit een asiel, want dan had ik te veel tijd om mezelf eruit te praten Nu ben ik er toevallig tegenaan gelopen
Oud 15-06-2011, 16:22
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Haha nou ik weet hoe je je voelt Gelukkig komt de hond niet uit een asiel, want dan had ik te veel tijd om mezelf eruit te praten Nu ben ik er toevallig tegenaan gelopen
Ik roep al jaren dat ik (weer) konijnen wil, maar ik vond dat zielig op een flatje waar nooit iemand thuis was. Toen heeft mijn vriend gezegd dat we konijnen zouden nemen als we een tuin hadden. En dat is nu!
Oud 15-06-2011, 16:25
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@Missy1234567890,
Meestal komen als ik ga slapen alle opgekropte emoties van die dag naar boven, zo gister dus ook dus vandaar...

OT: waarom heb ik in hemelsnaam ooit voor deze school gekozen??
Ik had gesprek met de directeur, omdat die gister dus met de klas had gepraat, n vriendin mocht mee, maar het enigste wat die directeur kon zeggen was, 'op iemand die hetzelfde was als jij zou de klas hetzelfde gereageerd hebben' en 'je moet je voorstellen dat je naar een film zit te kijken, dan trek jij je alles misschien wat minder aan'
En dat nota bene van een directeur!!
heb hem wel n hoop namen van pestkoppen gegeven, hij moet maar zien wat ie ermee doet.

Daarna gesprek gehad met externe rugzakbegeleidster, voor het eerst.
Dat ging heel goed, ze vond het gek van mij dat ik niet veel vaker een dag thuisbleef en zei dat het echt niet langer zo door kon gaan, ze stond ervan te kijken dat ik het nog volhield.
We hebben ook t rijtje met leraren doorgenomen en daarbij opgeschreven met wie ik problemen had, zij heeft van alles notities gemaakt.
ik heb ook echt alles, maar dan ook echt alles gezegd van wat er in de afgelopen 3 jaar is gebeurd qua pesten.
Maar toen ging het mis, ze vroeg wat ik graag nog voor het einde van het jaar veranderd wilde hebben, en toen zei ik dat ik graag in de proefwerkweek proefwerken in een ander lokaal wilde maken, en daarna zei ik 'misschien is het slim om nog een keer met zn drieen om de tafel te gaan zitten, ik die externerugzakbegeleidster en mijn persoonlijk mentor, om gewoon ff door te spreken hoe en wat'
Zij was het daar direct mee eens, en toen ging ze dus met school praten, die beweerde dat een ander lokaal niet mogelijk was, nou sorry hoor dat krijg je mij echt niet wijsgemaakt als er 4 of 5 klassen examen hebben gedaan en dus weg zijn...humeur daalde naar het nulpunt. toen gingen we met zn tweeen mijn persoonlijk mentor opzoeken, en ookal had de school tegen die externe rugzakbegeleidster gezegd dat K mijn persoonlijk mentor werd, K was verbaasd want ze wist er zelf nog niets vanaf
de school heeft dus én tegen die rugzakbegeleidster én tegen mij en mijn ouders gelogen over de situatie.
Ik ben nu wel echt zo ontzettend klaar met die school!

Ik kwam helemaal huilend thuis omdat ik gewoon niet meer weet waar ik aantoe ben met alles, mn moeder heeft ook meteen de directeur en rugzakbegeleidster gemaild, en gaat Joyce ook nog mailen, maar die kan niet zoveel doen want die gaat binnenkort op vakantie...

enigste lichtpuntje is een nieuwe schoolagenda voor volgend jaar, maar dat is niets vergeleken met al dat andere gezeur aan mn hoofd...
Oud 15-06-2011, 18:28
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Voel best wel drang om met Joyce te praten, zie haar 3 juli weer, wil wel contact zoeken, maar ze is dan op vakantie dus dan vind ik het zo vervelend om te mailen....
Oud 15-06-2011, 18:55
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Cool freyja hond wil ik ook nog supergraag maar moet wel realistisch zijn, dus heb de hond onder de katten in huis haha wel foto's posten!!!!

Ot: vandaag heb ik stemmingswisselingen en ik loop achter mezelf aan.
Heb mezelf maar moe gemakt met rijden
Oud 15-06-2011, 19:39
Verwijderd
@Heksjuh: Mooi dat je vertrouwen hebt in de chiropractor. En ook nog iemand die leuk is om naar te kijken!


Citaat:
vandaag heb ik stemmingswisselingen
Me too. Bah. Ik baal ervan dat ik in gesprek met K. altijd zoveel tijd verspil aan oppervlakkige zaken. Waarom kan ik niet gewoon zeggen dat ik me verdrietig voel? En en en ... ik kan er verder niets zinnigs van maken.
Oud 15-06-2011, 20:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Hier moet je niet zomaar mee instemmen, hoor. Goed voor jezelf opkomen. Ik vind het ook oneerlijk. Je hebt helemaal gelijk: jij kiest er niet voor om ziek te zijn. Je gaat niet gezellig op een vrije middag naar de sauna of zo, je wordt behandeld voor je ziekte volgens de behandel-optie die jouw arts het beste vindt (als je er uiteindelijk mee instemt in ieder geval; het klinkt als je het mij vraagt wel als een goed idee). Dat is pech voor je werkgever, maar daar hoef jij niet de dupe van te worden. Op de lange termijn heeft je werkgever er misschien zelfs profijt van, als je conditie verbetert en zo.
Thanx voor je reactie, doet me goed Tis precies wat je zegt, het is eigenlijk gewoon het advies van m'n longarts en ik doe het niet voor m'n lol maar omdat m'n gezondheid dat vraagt. Jammer genoeg is er zo'n groot grijs gebied tussen ziek en gezond en geef ik snel alles op m'n werk terwijl ik thuis dan instort maar dat zien m'n collega's natuurlijk niet.

Citaat:
Ik ben chronisch ziek en het lijkt voor hem nog steeds alsof ik af en toe een griepje heb, in plaats van dat hij eindelijk eens doorheeft dat er goede dagen en slechte dagen zijn. En dat ik niet weet wanneer die slechte dagen er zijn, en als die er zijn als hij iets leuks heeft gepland of als er bezoek is, dat dat dan geen kwade opzet van mij is of aanstellerij. Ik vind het ook niet leuk om weer eens in bed te moeten liggen terwijl mijn vrienden uit eten gaan...
Heel herkenbaar. Mijn vriend heeft ergens ook zoiets. Het is dat ik nu waarschijnlijk ga revalideren dat hij door heeft dat het echt waar is. Hij bedoelt het vaak wel goed maar hij kan ook heel lomp zijn en daar baal ik dan zo van. Hij kan uren lopen zuchten en klagen dat ik zoveel hoest en maar een slokje water moet nemen, ja dat helpt echt niet en ik snap wel dat het vervelend voor hem is maar dat ik het stikbenauwd heb komt niet in hem op. Hij vindt dat ik op m'n werk rustiger aan moet doen zodat ik buiten m'n werk meer tijd heb voor leuke dingen en dat niet in moet leveren voor m'n werk maar zo ben ik gewoon niet. En idd, je weet niet hoe het gaat. Hij wil nu gaan interrailen door Oost-Europa maar eigenlijk zie ik dat nu helemaal niet zitten, ik trek het nu gewoon niet om uren met m'n backpack te lopen, bovendien is de gezondheidszorg daar ook niet fantastisch als er iets fout gaat dus ik houd het nu liever even bij een Westers land en wintersport in Oostenrijk maar daar denkt hij gewoon niet overna. Denk misschien ook wel dat het mannen eigen is hoor. Merk vaker dat hij vindt dat ik maar door, door, door moet gaan terwijl hij zelf al denkt dat ie doodgaat als ie een verkoudheidje heeft. Sterkte ermee iig!

Citaat:
Ik heb er echt geen verstand maar, maar vallen die uren dan niet onder de ziektewet? Mijn moeder kon een tijdje minder werken en die uren vielen allemaal onder de ziektewet. Ik zou er niet mee akkoord gaan dat de helft van de uren voor jou zijn, het is niet alsof je voor je lol niet gaat werken.
Mja, zo simpel is het helaas niet omdat het zo vaag is wat ziek is. Wanneer ben je ziek? Nu werk ik toch ook, denken ze dan. En straks ben ik dan waarschijnlijk een paar uur per dag bezig met revalideren maar de rest van de dag ben ik dan misschien wel thuis om bij te komen, tsja, ben ik dan ziek? Mag ik dan de deur ook niet uit om boodschappen te doen? Het is zo lastig en er is zo weinig over te vinden maar ik wil me wel goed voorbereiden om het aan te vechten als het nodig is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-06-2011, 20:55
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Spoiler


Zal ik dat doen?
durf eigenlijk niet, maar ben die huilavonden meer dan zat, alhoewel als ze nee zegt dat des te meer zal worden,
vooral omdat ik haar verder ws niet veel zie in de zomervakantie, en dan is het alweer bijna t einde van t jaar, en gaat ze weg....
Kan ik dat maken of niet, aangezien ze volgens mij deze week al op vakantie gaat?
Wat zouden jullie doen want ik weet t echt niet meer, maar dit is al de zoveelste avond op rij dat ik huilend in slaap moet vallen....
zal ik er nog wat aan toevoegen, in de trant van ' als ik op het mbo zit heb ik ook minder tijd, en dus is dat een minder groot probleem'
of 'als jij er niet meer bent dan heb ik eigenlijk niemand meer....'
Oud 15-06-2011, 21:13
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
@waffie je mail is super netjes die kan je zeker wel sturen. Het mooie aan mailtjes is dat je ze zelf kan openen wanneer je daar zin in hebt, dus als Joyce er geen zin in heeft dan opent ze hem waarschijnlijk niet

De regels die je eventueel toe zou willen voegen, zou ik niet toevoegen. Je hebt nu een mooie mail die je zeker kan sturen!

OT: Bah klote dag en dan maar tegen iedereen doen alsof ik me zo geweldig en fijn voel. Mijn moeder degene die juist zou moeten snappen hoe ik me voel heeft geen tijd en als ik haar bel dan praten we 3 min. en dan heeft ze er genoeg van want ze is bij haar vriend. Ja sorry maar als ik je nodig heb kan je toch wel even luisteren.. stom mens. Alles komt altijd tegelijk. Ik vraag me af of ik aan moet geven dat ik er steeds vaker over denk hoe t zou zijn als ik er niet meer was. Hoe makkelijk het leven voor de mensen om me heen zou zijn
__________________
Oud 15-06-2011, 21:15
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Spoiler


Zal ik dat doen?
durf eigenlijk niet, maar ben die huilavonden meer dan zat, alhoewel als ze nee zegt dat des te meer zal worden,
vooral omdat ik haar verder ws niet veel zie in de zomervakantie, en dan is het alweer bijna t einde van t jaar, en gaat ze weg....
Kan ik dat maken of niet, aangezien ze volgens mij deze week al op vakantie gaat?
Wat zouden jullie doen want ik weet t echt niet meer, maar dit is al de zoveelste avond op rij dat ik huilend in slaap moet vallen....
zal ik er nog wat aan toevoegen, in de trant van ' als ik op het mbo zit heb ik ook minder tijd, en dus is dat een minder groot probleem'
of 'als jij er niet meer bent dan heb ik eigenlijk niemand meer....'
Nee joh, gewoon zo houden, zo is het goed
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Oud 15-06-2011, 21:44
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Waarom is mijn stem aan het verdwijnen?

Gister wel een echt tof gesprek gehad. Al was dat natuurlijk veel te laat op de avond, waardoor het mij mijn nachtrust ietewat kostte.. Ik heb toch zeker een kleine zes uur geslapen, in periodes van 1,5 a 2 uur met minimaal een half uur wakker liggen tussendoor. Stiekem sloopt dat. Maar ach, slaap is overgewaardeerd.
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 15-06-2011, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Cool freyja hond wil ik ook nog supergraag maar moet wel realistisch zijn, dus heb de hond onder de katten in huis haha wel foto's posten!!!!
Ik heb letterlijk 16 jaar zitten wachten tot ik eindelijk mijn eigen appartementje had en een kat kon nemen, maar toen had ik opeens een vriendje dat er rete-allergisch voor is, waardoor dat hele verhaal niet door kon gaan. Maar een hond wilde ik als kind al en vind ik ook altijd al superleuk; als tiener vond ik katten alleen leuker omdat ik geen honden kende. Toen kregen mijn ouders een hondje (toen ik al uit huis was) en toen heb ik besloten dat ik toch ooit een hond wilde En nu is het dan maar ooit geworden, denk ik. Eigenlijk is het nog steeds niet echt realistisch, maar we zullen zien hoe het gaat Als ze er is, zal ik wel een foto op m'n fotoboek zetten!
Oud 15-06-2011, 22:31
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Soms vraag ik me af waar is de zin van studeren gebleven? IK ben het kwijt. De gouden tijden van vmbo en mbo zijn weg. Kan het zijn dat ik op de HBO de zin kwijt ben geraakt?

Ja, soms denk ik om gewoon te stoppen en te gaan werken maar moet nog een jaar HBO en dan ben ik klaar (tenzij ik vertraging heb). En dat zet me aan het twijfelen. Ik moet het kunnen toch? Maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin in school.

tjah...

Oo en ik wil nu ook dolgraag een kat, maar dat kan helaas niet op mijn studentenflat.
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 15-06-2011, 22:45
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Waffie: heb je de mail uiteindelijk nog verstuurd?
Jij moet er trouwens niet over inzitten of die mail voor Joyce wel of niet handig uitkomt, ze heeft gezegd dat je altijd mag mailen en als het nu niet uitkomt, zal ze dat wel zeggen toch?

OT: slapen, want ik had er al in moeten liggen. Nouja, nog één stagedagje deze week, wel lekker gewerkt vandaag. Mijn begeleidster is er een weekje niet en ik merk dat ik veel zelfstandiger ben nu dan als ze er wel is en me constant in de gaten houdt als het ware. Ben wel benieuwd of ze nog gaat vragen wat ik van het examen vond...denk dat ik dan toch heel even eerlijk antwoord ga geven.
Oud 16-06-2011, 07:11
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@Missy,
nee nog niet,
ik twijfel nog heel erg, want ik weet niet of dit het juiste moment is om dat te vragen, omdat ik de laatste tijd toch al best veel aan mn hoofd heb, en ik ergens het antwoord al wel weet...
ik zat er ook al over te denken om de rugzakbegeleidster te mailen over de situatie met Joyce, maar daar heb ik nog maar 1 gesprek mee gehad, en niet eens over de thuissituatie ofzo, dus dat is ook weer zo raar....
het stomme is dat 's avonds voor mij altijd de hele wereld in elkaar stort, en 's ochtends lijkt het altijd weer mee te vallen.... Ik had zo gehoopt dat ik het er met mijn persoonlijk mentor over kon hebben, maarja nu is het dus maar de vraag of zij ook echt mijn persoonlijk mentor wordt.
Wat ik nu echt moet leren is om niet altijd zover vooruit te denken, afleiding te zoeken en mn gedachten kunnen verzetten, en om meer te leren genieten van de kleinere dingen....
hoe dan ook wil ik wel voordat Joyce weer komt haar gemaild hebben, gewoon over hoe het met me gaat, ik heb gewoon ff behoefte aan die woorden dat ik trots moet zijn op wat ik nog wel kan!

@Freyja, dus je neemt een hond terwijl je vriend allergisch is?
Dat kan best gaan hoor, ik ken ook n gezin met 2 kinderen waarvan de vader allergisch is, ze stofzuigen wel wat vaker en de kleren van de vader worden apart gewassen(ivm de overdracht van hondenharen) maar verder gaat het bij hun gewoon goed. Het scheelt wel dat hun een enorm groot huis hebben en dat de hond dus vooral in 2 kamers van het huis komt en buiten zn eigen grote hok heeft... Wat voor ras hond is het trouwens??*is nieuwsgierig*
Oud 16-06-2011, 07:19
Verwijderd
Buh, het gaat weer zo slecht. Ik heb zo veel pijn dat ik 's nachts bijna niet meer slaap en heel veel wakker lig. Op school gaan er de laatste weken nog heel veel gebeuren, en de kans is vrij groot dat ik naar een andere school moet/ga. Allemaal heel spannend wat de hele situatie nog niet beter maakt natuurlijk. Ik weet niet eens of ik het erg zou vinden om naar een andere school te gaan, aangezien ik makkelijk contact maak en zo weer contact met nieuwe leerlingen heb. Ik krijg in ieder geval een nieuwe ambulant begeleider en daar ben ik wel erg blij mee!
En ik ben weer met de pil begonnen (ben een tijdje gestopt aangezien de huisarts wilde zien of mijn pijnklachten door de pil kwamen) en het lijkt alsof al mijn pezen weer veel meer pijn gaan doen. Het kan toeval zijn, maar ik moet het maar even in de gaten houden denk ik.
Oud 16-06-2011, 09:32
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
@Freya

Hoe jong is de hond? Je moet ongeveer per week leeftijd een minuut wandelen tellen. Je mag dan wel pas fietsen met hem als hij een maand of 14 is, maar ook wandelen moet je in het begin beperken. Je mag natuurlijk wel 5x per dag gaan ;-)
En alvast gefeliciteerd natuurlijk!

Ik ben zo benieuwd of mijn broertje geslaagd is. Hij heeft er een beetje een potje van gemaakt dus ik vrees het ergste. Maar we zullen zien.
Oud 16-06-2011, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Soms vraag ik me af waar is de zin van studeren gebleven? IK ben het kwijt. De gouden tijden van vmbo en mbo zijn weg. Kan het zijn dat ik op de HBO de zin kwijt ben geraakt?

Ja, soms denk ik om gewoon te stoppen en te gaan werken maar moet nog een jaar HBO en dan ben ik klaar (tenzij ik vertraging heb). En dat zet me aan het twijfelen. Ik moet het kunnen toch? Maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin in school.

tjah...

Oo en ik wil nu ook dolgraag een kat, maar dat kan helaas niet op mijn studentenflat.
Een jaar lukt toch wel, toch? Nog éven doorzetten! Ik heb precies hetzelfde, nou ja, ik vind mijn studie nog heel leuk, maar ik wil eigenlijk wel gewoon echt werken en geld verdienen en gewoon klaar zijn met studeren. Maar goed, beetje zonde van de 3 jaar en in dat laatste jaar ga ik nog zo veel leren, dat wil ik toch niet missen.

@Droomvlucht: Jij hebt wel veel ervaring met honden, toch? Was jij nu degene die ook wel eens fokte? Misschien dat je meer tips enzo hebt?
Ze is ruim 10 maand oud; een week of 40 denk ik. Dat zou 40 minuten wandelen worden dan. En idd, fietsen moet (jammer genoeg) nog even wachten. Dat wil zeggen, ik heb gehoord dat het slecht is om al langere afstanden te 'galopperen' naast de fiets, maar ik neem aan dat het geen kwaad kan om heel langzaam alvast te trainen dat ze rustig naast de fiets blijft lopen? Voor haar op stapvoets of draftempo?
Oud 16-06-2011, 13:23
Verwijderd
Whoops, dat doet toch meer met me dan verwacht.
Oud 16-06-2011, 13:33
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Pff.. ik ben moe en heb rugpijn
heb t een beetje gehad vandaag..
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 16-06-2011, 14:31
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Sterkte Kikaa!!

OT: ckv-dag gehad,
workshops gedaan etc.
maar we moesten tussendoor naar verschillende locaties fietsen, want niet elke workshop was op dezelfde plek, en dan gaat het natuurlijk mis, werd de hele tijd nageroepen etc.
wat ook slecht was, was dat we ergens films moesten kijken, toen waren er veel te weinig stoelen, dus toen ik er een had werd die bruut uit mn handen getrokken, en mensen vragen niet of ze erdoor mogen maar vinden het blijkbaar logischer meteen te slaan!
en er was geen enkel toezicht bij vanuit school!
Oud 16-06-2011, 14:34
MegaKind
Avatar van MegaKind
MegaKind is offline
Kzou eig moeten leren, maar ik heb de kracht niet
Oud 16-06-2011, 18:06
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Vandaag uit mijn projectgroep gegooid zonder dat ik er ook maar iets van wist.. Ja als ik mail dat ik persoonlijk in de knoop zit hoeven jullie me er niet meteen uit te gooien ... Dus weer 5 studiepunten minder
__________________
Oud 16-06-2011, 18:10
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Bestel je speciaal een paardrijbroek een maatje kleiner, zodat ik af moet vallen om er in te passen, ben ik al zoveel afgevallen dat ie gewoon past En dat in anderhalve maand
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 16-06-2011, 19:11
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Go eend!


Wilde vdaag maar even naar paardje gaan naar ben gewoon 3,5u weg geweest
Gewoon beetje longeren, knuffelen en spelen.
Lieve merrie <3
En ik had nooit verwacht dit te zegge maar t word echt tijd dak opgenome word.. Buh

Zaterdag derek ogilvie, zondag druk en maandg 5 dage naar disney, maar heb niet zo veel zin...
Oud 17-06-2011, 10:34
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik ga vanavond naar de bruiloft van een goede vriendin.
Zie er best wel tegenop eigenlijk, want er zijn waarschijnlijk meer dan 100 man
Ik weet ook helemaal niet wat ik kan verwachten van zo'n feest, m'n eerste bruiloft ooit.
Ik heb met m'n vriend afgesproken dat we niet al te lang gaan, niet-gaan is geen optie, maar dan gewoon geen uren en uren. Daarna naar m'n ouders, daar slapen en dan morgen weer naar huis.

Geen idee wat ik aandoe nog
Oud 17-06-2011, 14:31
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
gepest,gepest en nog eens gepest,
en een directeur die geen fatsoen heeft...
Oud 17-06-2011, 15:22
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Bah, wat een brakdag!
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 17-06-2011, 16:07
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Vanmiddag was awesome! .
(alleen het deel dat ik met een paar jongens uit de klas naar huis ben gefietst, verder heb ik helemaal niets gedaan )
Oud 17-06-2011, 20:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bel ik de dokter om een afspraak te maken voor bloedsuiker prikken, hebben ze pas over 20 minuten tijd. Ik zit hier nu al helemaal te shaken omdat ik niet mag eten . Ik neem mooi eten mee naar hen toe .
Wat kwam er uit de test en wat vond je arts ervan?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-06-2011, 09:27
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline
ik zit er helemaal doorheen. ik heb me kapot, werkelijk kapot gewerkt voor dit jaar. en wat ik hebben wil is een keer een goed resultaat. maar ik kan het niet - het lukt me gewoon niet. de laatste cijfers die ik terug gekregen heb zijn: 4.0 4.0 4.1 5.0 en 6.0. wow. wat een vreugde.

ik kan niet meer, maar het moet. nog 2 toetsen en dan kan ik hopelijk gewoon m'n rust nemen, de tijd, geen werkdruk meer. is het allemaal voor niets geweest? al dat werk, wat uitdraaide op een ramp? okee, naar omstandigheden was het zeker niet ideaal. maar ik heb het altijd gekund ...
__________________
There are two reasons why people don't talk about something. Either it doesn't mean anything, or it means everything. ♡
Oud 18-06-2011, 12:32
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Ik wil vandaag een tragus laten piercen, weet alleen niet of het verstandig is om dat nu te doen. Alleen als ik t nu niet doe dan duurt het weer zo lang voor het misschien een beter moment zou zijn. Als dat betere moment al komt. Oke vandaag is de dag. klaar!
__________________
Oud 18-06-2011, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Ja, kwam een normale uitslag uit. Eigenlijk voel ik me daarom nog steeds kut . Klinkt heel raar, maar ik voel me echt als een of andere aansteller.
Hey Interglot, ik snap wel dat je het kut vindt dat er een normale uitslag uitkwam en je dus nog steeds geen antwoorden hebt. Maar een aansteller ben je niet hoor. Er is zoveel dat wij nog niet weten over ons lichaam en ook (zeker!) over onze hersenen. Ik heb geen idee wat er met je aan de hand is dat je zo moe bent, waar de oorzaak ligt, maar de dokters gaan op een gegeven moment vast zeggen dat het 'psychosomatisch' is (als ze dat nog niet gedaan hebben). Of dat bij jou specifiek nu wel of niet het geval is, het is Fucked Up om 'psychosomatisch' gelijk te stellen aan 'aanstelleritis'. Psychosomatisch = het zit in je hersenen! En je hersenen zijn onderdeel van je lichaam! Dus het is in feite net zo lichamelijk als al het andere, we snappen er alleen nog niks van. (En dat zeg ik als neurowetenschappen-student. )

Trouwens, wat oorzaken "below the neck" betreft, heb je wel eens nagedacht over voedsel-intoleranties, bijv. voor gluten of lactose? Zeker als je ook IBS-achtige symptomen hebt. Daar zat ik nog aan te denken namelijk naar aanleiding van je andere topic op L&G.
Oud 18-06-2011, 15:56
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
morgen dus moviepark, met n gezin met 3 dochters, de jongste is t ex-vriendinnetje van mn broertje, de middelste is mega stil en even oud als ik, en de oudste kan ik goed mee opschieten maar van haar gaat nu mss de vriend mee....
zit ik dus steeds met zo'n stil iemand opgescheept, en dan erbij, ik vind het helemaal niet leuk dat hij meegaat, ik ken m niet eens en dan zit ik n dag met hem opgescheept....

verder cadeautje gehaald voor vaderdag, alleen dat moet ik nog ongezien naar boven smokkelen en inpakken....
hele dag huiswerk gemaakt en nu heb ik tijd voor wat anders maar zoals gewoonlijk geen zin/inspiratie whatever weet ik veel wat....

Rugzakbegeleiding start eigenlijk pas volgend schooljaar, maar de externe begeleidster trok zich mijn verhaal heel erg aan en schrok er echt van, dus t zou me niets verbazen als ik al eerder contact met haar heb, sowieso om ff te kijken hoe het nu zit met die persoonlijk mentor enzo....
Oud 18-06-2011, 18:42
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Bruiloft viel heel erg mee. We waren er mooi op tijd, het bruidspaar zo ongeveer als eerste gefeliciteerd. Toen naar het danszaaltje, toen kwam er een vriendin van de bruid die ik ook ken, dus daar even mee gekletst, toen kwamen er al snel nog anderen bij ons staan, die ik van het vrijgezellenfeest kende. Daarna werd het snel vrij druk, dus toen zijn we naar een plek gegaan waar het wat minder druk was. Nog even met de bruid (= vriendin) gekletst en na ruim 2,5 uur naar m'n ouders gegaan.

Toen ik op dat feest was, kreeg ik wel echt iets van 'ik wil ook trouwen' haha. Alleen m'n vriend wil pertinent niet
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.