Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2011, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Waarom snappen mensen niet, dat wanneer je je kut voelt, je geen gezeik van die ander erbij kan hebben
Ahhhhhhhhwwwwwwwwwww, ik ben zooooooooooo zielig! Klap op klap krijg ik in mijn leven!

Ach rot toch op mens Maak wat van je leven ipv zelfmedelijden te hebben! (Dit geldt overigens niet voor jullie!).

Domme doos
Goed, ik weet niet of ik dit moet zeggen, het is niet lullig bedoeld in ieder geval, maar laat je in deze post niet zien dat jij precies hetzelfde doet? Jij vindt ook dat je het heel slecht hebt. Je voelt je kut en wil geen gezeik en anderen moeten dat begrijpen. Dat snap ik heel goed hoor, maar is jouw lijden dan erger dan iemands anders lijden? Dat iemand anders geen zelfmedelijden mag hebben?

In ieder geval sterkte en ik hoop dat je je snel beter voelt!
Advertentie
Oud 09-10-2011, 17:43
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Oeii ik had een kutdag, maar nu ben ik thuis en heb ik licht en kaarsjes en de verwarming en mijn bestuurstrui aan en ik luister alleen maar Tijdmachine en nu komt het toch weer goed.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 09-10-2011, 18:05
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Goed, ik weet niet of ik dit moet zeggen, het is niet lullig bedoeld in ieder geval, maar laat je in deze post niet zien dat jij precies hetzelfde doet? Jij vindt ook dat je het heel slecht hebt. Je voelt je kut en wil geen gezeik en anderen moeten dat begrijpen. Dat snap ik heel goed hoor, maar is jouw lijden dan erger dan iemands anders lijden? Dat iemand anders geen zelfmedelijden mag hebben?

In ieder geval sterkte en ik hoop dat je je snel beter voelt!

Het ging in dit geval om iemand die niet eens aan mij had gevraagd hoe het ging en ze was nogal erg zeurderig. En misschien was ik wel hetzelfde, maar ik ben het gewoon zat dat mensen mij aanspreken en tegen me uit gaan huilen op dit moment. Ik beperk me ook tot mijn vriend. Voor de rest van het gezeur heb ik de verpleging.

En t is gewoon een vreemde vogel...

Maar ja, je hebt wel gelijk wat betreft dat gezeur. Maar ik had niet verwacht dat iemand het zou lezen eigenlijk, omdat ik hier niet zo vaak post.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 09-10-2011, 19:36
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ondanks dat het allemaal wat druk was, heb ik een topweekend gehad
Gister was het zo gezellig dat ik pas om 2 uur thuis was vannacht en dus maar 5,5 uur heb geslapen. Vandaag hele dag gewandeld en nog een rondleiding gehad en ondanks de regen was het super gezellig. Ik heb echt hele leuke gesprekken gehad, er was ook één hele leuke jongen bij met wie ik veel samen heb gelopen. Hoop dat ik hem nog eens zie. Hem ook nog gezien, hij is echt super aardig enzo, maar m'n vlinders zijn wel weg. Leeftijdsverschil is ook gewoon te groot, vriendschappelijk is gewoon beter. Ik heb echt een geweldige dag gehad.

Morgen en overmorgen training op het werk, heb er helemaal geen zin in. Met rollenspelen en een acteur en je moet verbeterpunten bedenken en hoe je dat dan gaat doen (heb echt geen idee). Dus ben benieuwd hoe het gaat. Morgenavond lekker weer pubquizzen.
Oud 09-10-2011, 20:40
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Daantje: mijn rooster kan op de dag zelf nog wisselen. Ik begrijp het wel (we werken met dode dieren, dus als er 's ochtends geen dieren zijn, wordt het practicum verschoven), maar echt handig is het niet. Ik maak denk ik maar gewoon de afspraken en dan hoop ik dat ik er met de docenten uit kom. Ik ben nu al druk bezig met het vak, dus ik hoef straks eigenlijk niet zoveel meer te doen dus dan heb ik ook tijd om eventuele extra opdrachten te maken.

Ik twijfelde of het wel echt nodig was om nu dingen op de uni te missen voor de behandeling van mijn rug, maar gelukkig merk ik elke training dat het wel echt nodig is. Ik kan de laatste maand (sinds we weer begonnen zijn na de zomerstop) echt niet langer dan een half uurtje mee doen. En dat half uur is ook geen pretje, want bewegen (en dan met name rare bewegingen die we met trainen maken ) doet gewoon pijn. En ik weet ook nog wel wat voor hel mijn stage was, dus het is wel echt nodig.
Ik wil gewoon weer trainen en niet telkens aan de kant zitten.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 10-10-2011, 07:26
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Het gaat weer slechter met me, sinds de verlaging van de abilify ben ik wel minder duf, maar pieker ik ook 10x zoveel...
verder ga ik vanmiddag ff n uurtje naar school voor theorieles van kunstvakken en ga ik dadelijk maar ns aan de rest van mn schoolwerk beginnen, vanavond komt nog een tante op bezoek voor mijn verjaardag(want ik ben vandaag jarig)
morgen moet mn moeder de hele dag werken ipv alleen de middag, dus dat is balen want dan zit ik me hier te pletter te vervelen, het enigste wat voor morgen op de planning staat is mn bril ophalen en smiddags proefwerk nederlands maken... en een klein beetje schoolwerk dan
En ik kan mn broertje echt zooo niet uitstaan, achterlijke kleuter dat ie is.
de hele tijd maar aandacht vragen en idioot doen
Oud 10-10-2011, 11:16
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Winnie proficiat!
__________________
Oud 10-10-2011, 11:30
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Gefeliciteerd Winnie! Ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 10-10-2011, 12:03
Verwijderd
Gefeliciteerd Winnie!

En ik geloof dat wij erachter aan het komen zijn waar het allemaal door komt bij mij: hormonen. Het valt ineens heel erg op dat ik met mijn eisprong (tijdje lang bijgehouden en het is echt précies 4 weken na elkaar) gewoon alleen nog maar kan liggen van de pijn. Een dag later zakt de pijn weer dus het is echt maar 1 dag. En met de pil wordt de pijn erger dus we denken dat het toch allemaal met hormonen te maken heeft. Net kwam een lerares van school ermee dat ik dan misschien maar een scan van mijn hoofd moet laten maken om te kijken of mijn hypofyse vergroot oid is, aangezien zij dat ook heeft/had. Geen idee of het allemaal kan wat wij denken maar het begint er toch wel heel sterk om te lijken dat alles door hormonen komt. Hehe, het zal wel grappig zijn als je er door een lesje biologie achterkomt wat er aan de hand is. Maargoed ik heb er nog de volste vertrouwen in dat we er ooit achter gaan komen wat er aan de hand is. Want ik geloof het nog steeds niet dat er helemaal niks aan de hand is met me.
Oud 10-10-2011, 15:13
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Gefeliciteerd Pooh!
Oud 10-10-2011, 16:01
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Gefeli winnie En Kika, fijn dat er nu toch mogelijk een antwoord lijkt te komen

OT: wat ben ik goudvis-achtig bezig..bah!
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 10-10-2011, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Gefeliciteerd Winnie!

En ik geloof dat wij erachter aan het komen zijn waar het allemaal door komt bij mij: hormonen. Het valt ineens heel erg op dat ik met mijn eisprong (tijdje lang bijgehouden en het is echt précies 4 weken na elkaar) gewoon alleen nog maar kan liggen van de pijn. Een dag later zakt de pijn weer dus het is echt maar 1 dag. En met de pil wordt de pijn erger dus we denken dat het toch allemaal met hormonen te maken heeft. Net kwam een lerares van school ermee dat ik dan misschien maar een scan van mijn hoofd moet laten maken om te kijken of mijn hypofyse vergroot oid is, aangezien zij dat ook heeft/had. Geen idee of het allemaal kan wat wij denken maar het begint er toch wel heel sterk om te lijken dat alles door hormonen komt. Hehe, het zal wel grappig zijn als je er door een lesje biologie achterkomt wat er aan de hand is. Maargoed ik heb er nog de volste vertrouwen in dat we er ooit achter gaan komen wat er aan de hand is. Want ik geloof het nog steeds niet dat er helemaal niks aan de hand is met me.
Dat is goed nieuws
Oud 10-10-2011, 17:33
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline
na een heel lange tijd weer goed contact met die vriend die zelfmoord wilde plegen, hij gaat weer naar school en we praten ook weer met elkaar (via internet dan) en over 4 weken kan ik m weer zien. ik kijk er zo naar uit. aftellen dus.
__________________
There are two reasons why people don't talk about something. Either it doesn't mean anything, or it means everything. ♡
Oud 10-10-2011, 17:36
kroot
kroot is offline
@winnie: gefeliciteerd
@kikaa: fijn dat je misschien een mogelijke oorzaak hebt.

allemaal zieke collega's om me heen. Vanmiddag bij de bakker een verse jus gehaald, vitamientjes. Wil niet ziek worden.
Voor de rest word ik enigszins geleefd op het moment. En moet ik eigenlijk langs de huisarts want ben al sinds mei niet meer ongesteld.
Oud 10-10-2011, 18:14
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ojee, ik zou dus deze week met hem ergens heen gaan wat onze beider interesse heeft (hij werkt daar als vrijwilliger en had gevraagd of ik eens mee wou). Mailt hij net of ik zin heb om ervoor ergens nog wat te gaan drinken... Lijkt me eigenlijk wel gezellig, maar moet ik dat doen? Wil ook geen verkeerde signalen afgeven, helemaal niet nu ik sinds afgelopen weekend nog wat inside information over hem heb gehoord. Maar het kan toch ook gewoon leuk vriendschappelijk zijn, zo goed ken ik hem ook niet. Heb hem gister amper gesproken en verder alleen uit de mailtjes. Jeetje wat moeilijk zeg.

Denk dat ik het maar gewoon doe, ik ben er zelf toch bij. Toch? /denkt-hardop
Oud 10-10-2011, 18:18
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Mijn hoofd zit vol, mijn gevoel voel ik niet. Ik weet het niet… Iedereen zegt dat ik morgen gewoon naar de paarden moet gaan en bij Wil gaan werken voor de invulling, zodat ik niet de hele tijd aan het malen ben, maar dat is het probleem; bij Wil blijf ik maar denken en bij de paarden moet ik huilen. Ik hoop zo dat m’n vriend vrijgesproken wordt. Hij verdient geen straf. Hij is uitgedaagd. Waarom maken die nare gozers er zo’n probleem van… Willen ze mijn vriend kapot maken? Dan zijn ze op de juiste weg…
Ik zou een Tranxene in willen nemen, maar dan heb ik voor de nacht niks. Mn vriend is nu bij z’n moeder en ik mis m. Ik heb m nodig. Wie weet wanneer we elkaar weer spreken?
C. zei: “Wat er ook uit komt, het gaat voorbij en dan is alles weer zoals nu.” En daar hou ik me aan…
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 10-10-2011, 18:18
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Mijn hoofd zit vol, mijn gevoel voel ik niet. Ik weet het niet… Iedereen zegt dat ik morgen gewoon naar de paarden moet gaan en bij Wil gaan werken voor de invulling, zodat ik niet de hele tijd aan het malen ben, maar dat is het probleem; bij Wil blijf ik maar denken en bij de paarden moet ik huilen. Ik hoop zo dat m’n vriend vrijgesproken wordt. Hij verdient geen straf. Hij is uitgedaagd. Waarom maken die nare gozers er zo’n probleem van… Willen ze mijn vriend kapot maken? Dan zijn ze op de juiste weg…
Ik zou een Tranxene in willen nemen, maar dan heb ik voor de nacht niks. Mn vriend is nu bij z’n moeder en ik mis m. Ik heb m nodig. Wie weet wanneer we elkaar weer spreken?
C. zei: “Wat er ook uit komt, het gaat voorbij en dan is alles weer zoals nu.” En daar hou ik me aan…
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 10-10-2011, 18:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Missy1-0: ik zou het gewoon doen. Het is ook leuk om nieuwe mensen (beter) te leren kennen en ik zou er denk ik niet gelijk teveel achter zoeken (tenzij je daar echt redenen voor hebt).
@ winnie: gefeliciteerd! Hoop dat je nog een beetje leuke dag hebt.
@ kika: fijn dat je een vermoeden hebt in welke richting je moet zoeken, hopelijk lukt het om dat verder uit te zoeken

OT: Heerlijk weekend gehad al lijkt het alweer heel ver weg. Vrijdag geborreld met collega's, zaterdag huishouden gedaan, uurtje rijles gehad en 's avonds lekker met m'n vriend thuis geweest. Gisteren verjaardag gehad van de neef van m'n vriend. M'n vriend moest werken maar had m'n schoonouders gevraagd of ze me op wilden halen omdat ik toch wel graag mee wilde (we hadden al afgesproken dat ze ons zouden komen halen en mee zouden gaan voor we wisten dat m'n vriend moest werken) en het was erg gezellig. Niemand vond het raar ook dat ik er alleen was, dat was wel fijn. Z'n ouders en oom en tante zijn hier blijven eten en die vonden ons huis ook erg leuk dus dat was tof Daarna gebeld met m'n moeder en toch aangegeven dat ik het niet heel tof vond hoe ze over m'n vriend praatte. Ze liet wel merken dat het vooral was omdat ze zich zorgen maakte maar dat ze het dan misschien anders had moeten zeggen. M'n moeder geeft nooit toe dat ze iets beter niet had kunnen doen dus dit vond ik al heel wat. Misschien ga ik het weekend even naar haar toe (omdat m'n vriendin ook een feestje geeft zaterdag daar in de buurt) en dat vond ze ook wel leuk geloof ik, komt het toch nog goed Vandaag gezellig gaan winkelen met de vriendinnen van m'n vriend z'n neven en dat was erg leuk. Vind Breda idd echt een leuke stad en ben op de valreep nog goed geslaagd Heb een leuke trui, een shirtje en een legging gekocht. Wil nog een spijkerbroek en een rokje/jurkje maar dat komt dan nog wel. Was wel benieuwd hoe het zou gaan omdat ik die meiden ook weer niet heel goed ken en dan maak ik me altijd druk waar ik over moet praten enzo maar het ging eigenlijk heel makkelijk en het was gewoon heel gezellig, echt heel leuk. Hun trein reed alleen niet op de terugweg dus toen is haar vriend ze komen halen en kreeg net nog een smsje of het bij mij allemaal goed gegaan was, heel tof. Vind het alleen ergens wel jammer dat ik dit soort leuke contacten nou weer in m'n schoonfamilie heb al ben ik ook heel erg blij dat ik het gewoon zo goed met ze kan vinden maar het is toch weer via m'n vriend al is dit wel erg viavia. Hoop dat we in de toekomst weer eens samen wat kunnen gaan doen, vond het erg leuk en zij ook Nu nog een avondje thuis en heb helemaal geen zin om morgen weer te werken maar tis maar drie dagen van de week want vrijdag weer vrij
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-10-2011, 22:41
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
@ Missy1-0: ik zou het gewoon doen. Het is ook leuk om nieuwe mensen (beter) te leren kennen en ik zou er denk ik niet gelijk teveel achter zoeken (tenzij je daar echt redenen voor hebt).
Ik heb er niet echt redenen voor, behalve dan dat ik gehoord had dat hij heel erg op zoek is momenteel. En we hebben wel een klik (en veel dezelfde interesses) en we hebben best veel geëmaild de laatste 4 weken. Maar hoeveel zegt dat?

Ik wil ook echt niet overal wat achter zoeken, maar ik weet het gewoon niet. Ik heb met dit soort dingen ook totaal geen ervaring. 6 jaar relatie gehad en daarvoor deed ik dit soort dingen niet. Het lijkt me ook wel gewoon gezellig om wel te gaan, maar ik weet het niet. Misschien moet ik er inderdaad gewoon voor de gezelligheid heengaan, om elkaar beter te leren kennen, zonder bijgedachtes.

Net van die andere jongen een mailtje gehad, dat hij het gister heel gezellig vond en me binnenkort nog eens hoopt te zien. Lastig hoor, weer single zijn zonder enige ervaring daarin te hebben. Ik kom ook alleen maar leuke mensen tegen de laatste tijd.

Laatst gewijzigd op 10-10-2011 om 22:46.
Oud 11-10-2011, 07:17
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Bedankt voor alle felicitaties!!!

Mn verjaardag gister was wel oke, alleen weet ik nu zeker dat ik mijn beste vriendin beter niet meer als vriendin kan beschouwen, we hadden al knallende ruzie, maar gister op school deed ze nog een keer alsof ze me niet kende, en ze wist dondersgoed dat ik jarig was en ookal heb je ruzie dan vind ik dat je nog wel de moeite kunt nemen gewoon gefeliciteerd te zeggen ofzo.
morgenochtend zal ik wel gewoon langs haar huis fietsen,en als ze dan weer een of andere reden heeft om niet op de fiets te gaan, of in elk geval niet met mij, dan kan ze het bekijken!
Liever helemaal geen vrienden, dan zulke vrienden!
Oud 11-10-2011, 07:21
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Ik ben chagrijnig. kut ziek zijn. Wil ik helemaal niet
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 11-10-2011, 07:42
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nog gefeliciteerd, winnie!

Het is ineens wel echt herfst, dadelijk moet de verwarming nog aan of zo
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 11-10-2011, 09:36
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Kikaa: wat een goed nieuws! En je klinkt nog altijd zo positief in je berichtje, dat blijf ik knap vinden.

Missy: ik zou gewoon gaan. Ik heb wel in dezelfde situatie gezeten als jij, dat ik had afgesproken met een jongen en niet zeker wist of dat nou vriendschappelijk was of dat hij er meer achter zocht. Ik heb alle keren gewoon een gezellige avond gehad, ook toen de jongen wel verliefd was en ik niet (de avond eindigde daardoor alleen een beetje raar). En je kan ook gewoon vrienden zijn met jongens toch? Ik zou er dus gewoon heengaan voor de gezelligheid en als hij er meer achter zoekt, blijkt dat vanzelf wel en dan kan jij aangeven dat je gewoon vriendschap wilt.
En stuur eens wat van die leuke mensen mijn kant op

Ik voel me nu al een week een beetje ziekig. Ik heb liever dat het nu even goed doorzet, want nu heb ik tenminste tijd om uit te zieken.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 11-10-2011, 17:21
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Mijn vriend is vrijgesproken!!!

Hij was btw gewoon thuis, maar nu is ie officieel niet meer schuldig
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 11-10-2011, 17:57
Verwijderd
@eend ah dat is heel mooi!
Oud 11-10-2011, 18:21
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Missy: ik zou gewoon gaan. Ik heb wel in dezelfde situatie gezeten als jij, dat ik had afgesproken met een jongen en niet zeker wist of dat nou vriendschappelijk was of dat hij er meer achter zocht. Ik heb alle keren gewoon een gezellige avond gehad, ook toen de jongen wel verliefd was en ik niet (de avond eindigde daardoor alleen een beetje raar). En je kan ook gewoon vrienden zijn met jongens toch? Ik zou er dus gewoon heengaan voor de gezelligheid en als hij er meer achter zoekt, blijkt dat vanzelf wel en dan kan jij aangeven dat je gewoon vriendschap wilt.
En stuur eens wat van die leuke mensen mijn kant op
Dankjewel voor je reactie. Ik denk dat ik morgen ook gewoon ga en het dan wel zie.
Als ik niet zou gaan, zou dat alleen zijn omdat ik niet durf, terwijl ik wel wil. Hij is ook echt leuk hoor (alleen vrij groot leeftijdsverschil en ik kom de laatste tijd voortdurend leuke mannen tegen lijkt het wel). Ik ben nog nooit bevriend geweest met een jongen of man trouwens, ik ging ze eigenlijk altijd uit de weg, terwijl ik er nu juist naar toe trek, heel gek. Ik ben ook wel heel erg veranderd in korte tijd, veel zekerder geworden in m'n doen en laten (ook vaak genoeg nog heel onzeker helaas).

En leuke mensen ontmoeten, ik doe dat via NMLK. Misschien een tip. In regio Noord-Brabant zitten er genoeg...
Oud 11-10-2011, 18:42
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
@eend ah dat is heel mooi!
Dat is het zeker!

Kan niet wachten tot ie hier weer is
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 11-10-2011, 20:23
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@Eend, ah gelukkig maar!!

OT: net weer getekend maar het is toch anders dan vorig jaar, de 2 mensen waar ik vorig jaar zo goed mee overweg kon zijn er allebei weg en ik spreek de een af en toe nog via hyves maar de ander helemaal niet meer,
en de sfeer is er ook gewoon anders, er zijn 2 jongens bijgekomen en met de een kan ik het heel goed vinden maar de ander is echt zo'n ontzettende betweter, en hij is ook veel te oud voor die groep dus hopelijk is volgende keer zijn laatste keer...
En ik merk ook gewoon dat er veel minder gekletst wordt, maar dat zal wel aan mij liggen want vorig jaar was ik eigenlijk altijd degene die het voortouw nam en nu ik me steeds zo kut voel zou ik niet weten waar ik het over moet hebben, ik ga ook niet meer naar school dus daar kan ik het ook niet over hebben.

Verder ging het vandaag iets beter tussen mij en die vriendin, en ga ik morgen weer naar de psychiater.
Donderdag komt Joyce weer en daar kijk ik naar uit, want altijd als zij is geweest of als we ff gebeld of gemaild hebben kan ik dr weer ff tegenaan.
Oud 11-10-2011, 21:32
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Nou, de afspraak staat, zenuwen kunnen komen haha.

Vrijdag naar Symphonica in Rosso
Oud 11-10-2011, 21:55
kroot
kroot is offline
@eend: super!
Grrr...me kut voelen en dan de hele dag in bed liggen ipv studeren...
Oud 11-10-2011, 22:17
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Citaat:
Nou, de afspraak staat, zenuwen kunnen komen haha.

Vrijdag naar Symphonica in Rosso
Nice! Zit of sta plaatsen?


Ot: ik heb een dip en ben blij dat ik morgen weer gezellig naar de psycholoog mag.
Verder krijg ik zoveel gemixte signalen van veel mensen om me heen dat ik nergens meer iets van snap. Nu maar uitkijken naar vrijdag zodat ik daarna kan uitkijken naar Rome en Acda en de Munnik volgend jaar.
__________________
Oud 12-10-2011, 07:56
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline
zometeen gesprek met pratenonline.nl ben benieuwd ...
__________________
There are two reasons why people don't talk about something. Either it doesn't mean anything, or it means everything. ♡
Oud 12-10-2011, 09:51
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik heb vanmiddag weer een afspraak met de psycholoog en ik heb niet bepaald braaf mijn oefeningen gedaan dus ik voel me stout. Ik moest ademhalingsoefeningen doen met een mp3'tje maar ik erger me zo aan die personen op dat bandje dat ik er mee ben opgehouden.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 12-10-2011, 12:22
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
@iedereen; bedankt voor het juichen

OT: Ik word gek van die herrie achter mijn huis! Irritannnnnnnnnnnt
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 12-10-2011, 14:56
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Gesprek met persoonlijk mentor gehad,
ze gaat wat leraren aanspreken enzo,
en ik hoop echt dat ik nog wat werk krijg voor komende week want anders heb ik werkelijk geen F*** te doen.
maar ik moet ook heel veel leren, want volgende week heb ik sowieso al 1 presentatie, 2 heftige proefwerken en een overhoring, en ws zelfs nog een presentatie en dat allemaal in 2 dagen.
Als dat zo doorgaat zeg ik daar ook nog wat van want de ene week heb ik 3 proefwerken en de week erop maar 1 overhoring bij wijze van spreken.

Zometeen naar psychiater, ik ga vragen om andere medicijnen want het piekeren houd gewoon maar niet op.......
Oud 12-10-2011, 17:19
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Mega zenuwachtig.
Hoop dat ik nog een beetje een gesprek op gang kan houden, dat we niet alle gespreksstof al 'vermaild' hebben. Ik ga denk ik de theorie uit m'n cursus van deze week maar in de praktijk proberen te brengen (open en gesloten vragen en gesprekstechnieken o.a.) haha. En verder gewoon niet teveel nadenken. Maar jeetje, wat eng is dit
Oud 12-10-2011, 17:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
2 'enge' dingen gedaan deze week, nog 1 te gaan. Oempf.
Oud 12-10-2011, 18:05
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Volgende week naar de anesthesist om te kijken of ik geopereerd mag worden.Zal toch wel? Heb al drie operaties gehad!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 12-10-2011, 18:39
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
net weer bijna geflipt, omdat ik volgende week 2,5 dag alleen thuis ben terwijl mn vader vrijwillig gaat werken.
en dan ga ik me echt vervelen en dat haat ik zo!
en de zelfmoordgedachtes komen weer hoor....

wel goed gesprek met psychiater gehad, ze gaat de teamleider mailen of ik wat proefwerken van komende week mag herkansen als ik daar onvoldoendes voor haal omdat ik van medicijnen ga veranderen, de abilify afbouwen en uiteindelijk stoppen, en dan tergelijkertijd beginnen met een anti-depressiva, volgens mij cinopram ofzoiets.

maar dit moet gewoon echt niet lang meer doorgaan zo want ik trek het echt echt echt echt niet meer......

gelukkig komt Joyce morgen, kan ik het er ff met haar over hebben
Oud 12-10-2011, 20:04
Verwijderd
Citaat:
net weer bijna geflipt, omdat ik volgende week 2,5 dag alleen thuis ben terwijl mn vader vrijwillig gaat werken.
en dan ga ik me echt vervelen en dat haat ik zo!
en de zelfmoordgedachtes komen weer hoor....

wel goed gesprek met psychiater gehad, ze gaat de teamleider mailen of ik wat proefwerken van komende week mag herkansen als ik daar onvoldoendes voor haal omdat ik van medicijnen ga veranderen, de abilify afbouwen en uiteindelijk stoppen, en dan tergelijkertijd beginnen met een anti-depressiva, volgens mij cinopram ofzoiets.

maar dit moet gewoon echt niet lang meer doorgaan zo want ik trek het echt echt echt echt niet meer......

gelukkig komt Joyce morgen, kan ik het er ff met haar over hebben
He Winnie, lijkt me goed dat je met een AD gaat beginnen. Abilify can ook wel een anti-depressief effect hebben, maar is daar toch niet in de eerste plaats voor bedoeld. Denk dat het citalopram (Cipramil) is waar je mee gaat beginnen, dat is een AD met weinig bijwerkingen over het algemeen. Ik heb het ook wel geslikt en had nergens last van. Het duurt vaak wel 4-6 weken voordat je er iets van gaat merken, dus je moet wel wat geduld hebben. Al hebben sommige mensen geluk en merken al na een paar dagen verbeteringen.

Alleen thuis zitten is lastig. Is er iemand waar je langs zou kunnen gaan of een activiteit die je zou kunnen doen?

OT: Vandaag weer gesprek met K. gehad, blah. Het was op zich een prima gesprek, maar ik baal ervan dat ik alles altijd af doe als "ach valt wel mee". Ik wil me niet aanstellen. Hij laat zich niet zo makkelijk voor de gek houden, maar toch, heb aan het eind niet het gevoel dat ik echt over mijn ervaringen gepraat heb.

Ik worstel met mijn ASS-diagnose. K. vindt het 'overduidelijk' en wil dat ik er rekening mee ga houden. Mijn moeder ziet het niet, vindt dat het niet zo is, en vindt bovenal dat ik me er niet door moet laten leiden. Hoe kan het zo zijn als mijn eigen moeder het niet ziet? K. heeft me al wel 5x uitgelegd waarom hij dat geen argument vindt, maar gevoelsmatig blijft het moeilijk. Hij heeft me sowieso al minstens 5x uitgelegd waarom hij vindt dat het wel zo is en waarom hij dat vermoeden al heeft ongeveer sinds hij mij kent. Ik ben heel goed in ontkenning. Tegelijkertijd ben ik bang dat mijn volgende behandelaar (wat niet lang meer zal duren) mij deze diagnose weer af zal pakken, dus ik durf het ook niet echt te accepteren, denk ik.

Ik blijf vermoeid. Op maandag en dinsdag ga ik 's ochtends eerst meehelpen in het asiel en 's middags naar mijn moeder toe, maar het is mij eigenlijk teveel. Afgelopen nacht heb ik twaalf uur geslapen. Terwijl ik op andere dagen ook altijd al ~9 uur slaap. Blah. Ja, dat somt het wel een beetje op allemaal. Blaaaaaaah.
Oud 12-10-2011, 21:26
Verwijderd
Ik zou zo graag willen dat ik hier vrienden had. Morgen ben ik hier vier weken en eerst had ik er geen last van, maar zo onderhand begin ik me verdomd eenzaam te voelen. Mijn huisgenoten zijn lieve mensen hoor, en eigenlijk iedereen die ik tot dusver heb ontmoet is heel aardig, maar mede door de taalbarrière komt het nooit verder dan praten over koetjes en kalfjes. Ik zou zo graag een écht gesprek voeren, en dan niet via skype, maar gewoon met iemand die hier nu bij me is. En knuffelen. Hmpf, ik mis de knuffels.
Oud 12-10-2011, 21:34
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Nou, ik ben gegaan en het was leuk.
Was nog wel best zenuwachtig in het begin, maar hij praatte gelukkig wel.
Daarna naar waar we nog heen zouden gaan, rondleiding gehad, echt heel leuk.

Ik moet gewoon niet hopen op meer, probleem is eigenlijk dat ik hem wel echt leuk vind, maar dat ik het aan de andere kant ook niet wil vanwege o.a. het leeftijdsverschil. Zie hem nu over 1,5 week weer.

Maar, ik ben wel gegaan en vond het echt eng, dus ben wel trots op mezelf!
Oud 12-10-2011, 23:32
kroot
kroot is offline
Wat een dag: vroeg op school zijn omdat ik de kopieerkaart van mijn docent moest lenen, is ie er zelf niet. Les tot 17.30, trein in gevlogen, 18.30 sportschool. 19.15 thuis, koken en half uur later op fiets naar dirigeren. Door de sportschool had ik daar wel een bom energie voor, maar nu stort ik redelijk in.
@missy: fijn dat het leuk was. Wat is precies het leeftijdsverschil?

@missy: kl
Oud 13-10-2011, 07:05
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@Friday,
Ja die bedoelde ik ja!
Ik zou wel kunnen gaan skeeleren ofzo, maar dan moet het weer ook maar net goed zijn, en langer dan een uurtje houd ik dat niet vol.
en mn oma zei al dat ik 's middags wel daar mocht komen eten,en dat wil ik aan de ene kant wel maar aan de andere kant gaat het nog steeds niet zo goed tussen mij en oma.
Oud 13-10-2011, 07:15
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Pff morgen gaat mn eerste echte buddy die ik hier maakte weg. zijn jaar zit erop.
en dat wist ik natuurlijk wel maar word er wel verdrietig van.
mijn vriend komt hem ophalen dus das wel grappig
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 13-10-2011, 15:12
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Dott: logisch toch, dat je daar verdrietig van wordt? Hoe gaat je behandeling?

Missy: bij mijn sport lopen voornamelijk mannen rond, dus ik kan ze niet altijd uit de weg lopen
Bedankt voor de link, het klinkt wel leuk! En nu ben ik ook benieuwd naar het leeftijdsverschil

Vandaag voor het eerst naar de orthomanueel therapeut geweest. Ik ben blij, boos, verdrietig en opgelucht tegelijk.
Hij zei meteen dat mijn bekken ontzettend scheef stond en dat zie je normaal als iemand een ongeluk heeft gehad of hard op zijn rug is gevallen, maar dat is bij mij niet gebeurd. Hij denkt dat het al heel lang zo staat. Ik vraag me af waarom nog nooit iemand er naar gekeken heeft en waarom het nog nooit iemand is opgevallen, maar goed. Hij denkt dat hij het recht kan zetten in vijf tot zeven behandeling. Helaas kan ik pas over drie weken weer terecht, maar verder is het ontzettend goed nieuws. Al durf ik niet echt blij te zijn, want ik ben bang dat het uiteindelijk toch slechter uitpakt. Het staat blijkbaar al heel lang zo, dus ik ben een beetje bang dat er iets beschadigd is of dat het niet meer recht kan. Maar of het ook echt goed resultaat heeft, is pas aan het eind van de behandelingen te zien. En daarvoor kan het juist meer pijn gaan doen. Mijn trainer klonk haast nog blijer met het nieuws dan ik zelf Maar ik durf gewoon niet meer te hopen dat het helemaal goed komt. Natuurlijk ben ik blij als het helpt en als ik over een week of tien van alle ellende af ben, maar ik durf er nu niet vanuit te gaan.

Ik moet het waarschijnlijk zelf gaan betalen, omdat ik per jaar een bepaald bedrag vergoed krijg en onder dat bedrag viel de chiropractor ook. Beetje jammer, het gaat iets van 500 euro kosten (ik durf het niet eens precies uit te rekenen) en ik moet de ortho ook zelf betalen, dus dat alles bij elkaar wordt een duur grapje. Ik heb het er echt wel over, ik heb al mijn spaargeld er voorover om van die pijn af te zijn, maar het komt wel een beetje slecht uit.

Ik zit een beetje met een dilemma of ik nu wel niet gewoon door zal trainen. De therapeut was er een beetje onduidelijk over, hij had "misschien liever niet" dat ik door train, maar uiteindelijk zei hij dat het wel moet kunnen. Als ik voorzichtig doe, niet te hoog trap. Maar ik ken mezelf, ik doe wel voorzichtig maar ik probeer ook zo hoog mogelijk te trappen, dus misschien kan ik beter niet meedoen. Hij had gewoon moeten zeggen dat het niet mag, dat was veel makkelijker geweest Mijn trainer zegt dat ik kan meedoen zolang het mag en ik niks forceer, maar ik weet pas of ik iets forceer als ik het al heb gedaan en dat is niet zo handig. Ik doe mezelf eigenlijk ook geen plezier door wel mee te doen, gisteren zat ik na hoogstens tien minuten al aan de kant omdat het niet ging. Ik denk dat ik de komende drie weken wel mee ga doen, want zoveel heeft hij nu niet gedaan, en dat ik daarna stop totdat ik uitbehandeld ben. Als het gaat zondag, want mijn rug voelt nu niet al te best en zoveel heeft hij niet gedaan. Maar wat hij deed, deed wel echt pijn, ik zie nu al op tegen de volgende keer Ik vond het ook niet zo prettig dat mijn beha ook uit moest, daar had ik niet helemaal op gerekend.
Iemand moet gewoon zeggen dat ik niet mag sporten, dan hoef ik er niet zo lang over te piekeren.

Ik ben nu alweer de helft vergeten van wat hij allemaal heeft gezegd. Ik heb alleen onthouden wat ik wilde horen, dat het na 5-7 keer weer goed staat Maar dat is wel het belangrijkste, na die behandelingen zie ik wel hoe het gaat en krijg ik vast opnieuw uitleg.

Ik kreeg gisteren een heel lief kaartje van een vriendin om me een hart onder de riem te steken. Echt heel lief, vooral omdat ik de laatste tijd wat kortaf en chagerijnig heb gedaan
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 13-10-2011, 16:26
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Joyce is langsgeweest en het was zooooo fijn!!
we hebben heel veel gepraat en ze zei dat ze het echt zo vervelend vond dat ze niet alles kon oplossen,
en dat ze het gevoel had dat we weer een beetje terug bij af waren en daar heeft ze wel gelijk in,
als ik naar de intake van viki's view ga gaat ze ws ook mee omdat ze mij wil helpen.
ik heb haar ook gevraagd hoe het moet als zij volgend jaar op reis is en ik me nog steeds zo voel,ze zei dat we elkaar dan niet konden zien maar dat we wel konden mailen en bellen en dat ze wel een kaartje zou sturen,en daar ben ik heel erg blij mee!!
ze zei ook dat ik echt heel veel voor haar ben gaan betekenen en dat ik echt wel meer voor haar ben dan alleen werk, en het voelde echt goed om dat te horen!
ik zag echt aan haar dat ze het ook moeilijk vond,
alleen ben ik nooit zo goed in zeggen hoeveel iemand voor mij betekent, maar ik heb haar wel gezegd dat ik het echt heel fijn vind dat ze er altijd zo voor me is en ik zag dat ze daar blij mee was, dus dat vond ik ook fijn.
we zijn ook nog ff naar de winkels geweest en toen ik zei dat ik volgende week 2,5 dag alleen thuis ben pakte ze meteen haar agenda, dus nu komt ze weer dinsdag
we hebben het ook ff gehad over de zelfmoordgedachtes en ze zei dat ze mij echt niet kon missen en dat ik dat echt niet mocht doen, en dat als ik op het punt sta het wel te doen dat ik dan meteen contact met haar moet zoeken omdat ze eerst nog met mij wil praten en mij wil zien, en dat vond ik ook heel fijn!

En potverdorie! waarom zit ik nu al voor de 3de keer vandaag te janken!!???
Oud 13-10-2011, 19:09
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
De tegenpartij van mijn vriend gaat in hoger beroep
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 13-10-2011, 19:55
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Heksjuh: wat fijn dat je nu waarschijnlijk een diagnose hebt! Nu kun je er tenminste gericht wat aan gaan doen.

Het verschil is trouwens 12 jaar, niet schokkend, maar ik vond 6 met m'n ex al veel.
Als-ie jonger was dan wist ik het wel

OT: nog maar een half dagje werken en dan alweer weekend. Normaal werk ik op vrijdag de hele dag, maar ze gaan morgenmiddag een update doen van een programma dat ik echt nodig heb. Dus dan maar een keer vroeg naar huis, ik neem wel tijd voor tijd op, heb nog ruim 2 uur staan en ik mag in de min staan.
Oud 13-10-2011, 21:17
Verwijderd
Vandaag ben ik heel assertief en sociaal geweest.
Ik had het gehad met alleen thuis zitten en heb op school alle ateliers bezocht, me aan zo veel mogelijk mensen voorgesteld en gevraagd naar hun bezigheden. Was echt leuk en iedereen was heel open en vriendelijk. Ben blij dat ik dit gedaan heb. Volgende maand of zo zal er wel een stuk meer werk geproduceerd zijn, dus dan ga ik weer. Er zitten echt goeie studenten tussen, trouwens. Bijzonder veel mensen die fatsoenlijk kunnen tekenen en schilderen ook als je het vergelijkt met thuis.

Was een geslaagde dag dus.

Maar ja.. dan kom je thuis en wil je iemand vertellen hoe leuk het was.. en dan zit je daar weer. Alleen.

Ik heb echt mijn best gedaan om me vandaag niet eenzaam te voelen, maar uiteindelijk is het er toch nog steeds. Zal waarschijnlijk ook wel weer over gaan zodra ik hier wat mensen heb om mee op te trekken, maar nu is het wel echt even door de zure appel heen bijten.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.