Oud 21-06-2013, 20:47
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Poedeliewoeps, wauwww klinkt super! Geniet er lekker van meid, , maar zo te horen gaat dat wel lukken (: !
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Advertentie
Oud 21-06-2013, 22:59
Takkeling
Takkeling is offline
Thanks Nonny!
Oud 22-06-2013, 19:44
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
vanavond in rooi.
en morgen met me moeder naar de jaarmarkt toe.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 22-06-2013, 21:22
Verwijderd
Vandaag de hele dag gewerkt, en nu net even een leerpauze van mijn avondje leren. Morgen ook weer de hele dag leren en dan volgende week toetsweek, hopelijk lukt het een beetje, heeel misschien ga ik dan toch nog over..
Oud 22-06-2013, 23:22
Takkeling
Takkeling is offline
Toch nog goed gekomen vandaag, ondanks dat het overwegend een kutdag was. *zichzelf schouderklopje geeft*
Oud 23-06-2013, 18:38
Verwijderd
Ik ben blij, tevreden, gelukkig. Het is geweldig om standaard graag op te staan.
Oud 23-06-2013, 23:28
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
@melove, succes morgen en de rest van de week meid, je kunt het!!!x

OT: Net als ik denk dat ik een goede keuze qua relatie heb gemaakt, krijg ik of weer een superlief berichte waar door ik denk awhh we kunnen het het beste nog weer proberen en of stuurt ie weer iets waar ik weer pissed om word en denk ik nee. Het is klaar nu. Of iets waarbij ik denk nee zo kan het niet langer. En die twijfel steeds breekt me op.. Goede keuzes bestaan niet denk ik. Deze week gaat ie weer op stage, dus weer een week om na te denken, maar morgen niet want dan is het sochtends oppas tijd, smiddags inkopen doen met mn 2 beste vriendinnetjes, waarvan ik 1 al een jaar niet heb gezien, omdat ze ver weg woont en het er steeds niet van kwam en 's avonds met die andere vrienden een party geven omdat we geslaagd zijn en omdat ik jarig was, best wel veel zin aan ! Nu maar gauw slapen, want lichamelijk gezien gaat het echt bagger en morgen word een drukke dag !
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 25-06-2013, 00:59
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Wauw, ik voel me even heel blij. Super gezellige avond gehad met al mijn vrienden, nieuwerwetse kaartspelletjes gedaan, gelachen, gezongen en herinneringen opgehaald. Het was echt heel gaaf. Nu met een heerlijk gevoel slapen en maar weer zien wat morgen brengt .
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 25-06-2013, 10:50
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Vandaag krijg ik voor het eerst echt emdr en niet alleen het voorwerk, ik ben zenuwachtig!
Oud 25-06-2013, 13:07
Verwijderd
Uit de vastoetsen is gebleken dat ik heel erg ondergepresteerd heb (wist ik al wel een beetje maar toch)
Uiteindelijk heb ik de vastoetsen zo goed gemaakt dat ik bij alle vakken op 1 na, boven het klassegemiddelde heb gehaald. Alleen sta ik er het allerslechtste voor van de hele klas....
Oud 25-06-2013, 23:03
Verwijderd
Vanmiddag best hard gevallen in de keuken, mijn enkel is echt gewoon blauw nu haha. Best wel een beetje zeer. Ik ken mijn toets van morgen niet goed genoeg omdat ik het niet snap dus dat gaat echt nog leuk worden...
Oud 25-06-2013, 23:04
Verwijderd
sorry voor mijn gezeur
Oud 26-06-2013, 20:25
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Vandaag naar broertjes naar de stad, bios geweest, film spijt!, erg mooi, herkenbaar voor mij en indrukwekkend.. Zouden alle pesters moeten kijken, vraag me alleen af of het helpt. Daarna nog wat gegeten bij de Mac en nu lekker in mijn examentrui chillen en defqon kijken & luisteren .Morgen diploma uitreiking, vandaag telefoontje gekregen dat ik nu een 6 had op engels , dus helemaal blij daarmee nu !
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 26-06-2013, 20:25
MMollie
MMollie is offline
Mag ik even komen zeiken?

wat ben ik blij dat ik volgend jaar van een paar rotkoppen uit mijn klas af ben. Pesten wordt nu steeds erger. Voor mijn gevoel word ik gewoon geboycot. Laatste 2 weken zijn een paar kinderen die al het hele jaar naast me zitten, naar een andere plek verhuisd. Zodoende zit ik bijna elke les alleen. Gisteren nog een hele onaardige mail op Magister gekregen. "Nobody likes you, bitch." en een met: "kutnerd, kutnerd, kutnerd." Wat doe ik verkeerd? Ik haal hoge cijfers, dus? En de grappen over mijn vriendin die een "banga" zou zijn gaan ook maar door, we worden er beide niet goed en onzeker van. We hebben nu gewoon afgesproken voor elkaar te gaan, en heb ook gemeld dat ik bij zo min mogelijk kinderen uit de klas wil komen volgend jaar. Maar ik leer nu ook mijn échte vrienden kennen. Er zijn 2 jongens die nog wel aardig zijn. En een andere goede vriendin, die hetzelfde meemaakt als ik, en waar ik ook veel over praat over de klas enzo.

En zit nu in de proefwerkweek, vandaag was de eerste dag met Geschiedenis en NL Leesvaardigheid. morgen aardrijkskunde en levensbeschouwing. Nu al gesloopt.



sorry voor het gezeur. Iedereen die zich niet fijn voelt wens ik natuurlijk superveel succes. Nonny, nog van harte met je diploma! Topper!
__________________
Too hot to be true
Oud 26-06-2013, 20:27
MMollie
MMollie is offline
En dan plaat je precies tegelijk met Nonny een bericht
__________________
Too hot to be true
Oud 26-06-2013, 23:05
Verwijderd
Morgen laatste toetsen en dan weet ik dinsdag of ik dit jaar heb gehaalt. Ik ben zo bang dat ik mn toetsen van morgen ook verkloot!
Oud 28-06-2013, 09:23
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Zo, de afronding is bijna klaar. Wel heel gek hoor.

Nu nog even mn dienst uitzitten. Vannacht er voor het eerst uitgemoeten, ben nu helemaal moe.
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 28-06-2013, 12:26
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Gisteravond diploma uitreikind gehad,, en langzaam komt het besef dat ik nu echt klaar ben.. en dat voelt best eng. De afgelopen schooljaren waren stom, saai maar vooral klas 4 en 5, met mijn nieuwe vriendenkring heel gezellig. Bovendien was het vooruitzicht 'veilig', elke dag weer naar school, thuis leren en zo ging het door.. Maar nu is het beetje zwart en eng.. Maar dat komt vast wel goed. Mijn examenpraatje werd gehouden door mijn mentor van de brugklas, die alle 5 de jaren er voor me is geweest. Het was heel erg mooi, ze had het bij het juiste einde en ze sloot af dat ik eht diploma opdroeg aan mijn oma, had van mij niet gehoeven, daardoor zat mam voor me op de grond met tranen maar ik kreeg wel allemaal hele lieve reacties. Meisje kwaman afloop bij me, helemaal ontroerd en we hebben even lekker geknuffeld. Vandaag boeken ingeleverd en behalve dat ik mn kluissleutel kwijt ben, nu helemaal klaar daar.. Er zijn daar ontzettend veel rot dingen gebeurd, maar ondanks dat alles, ga ik het ergens toch missen. Mijn leraren hebben al gezegd dat het stil word zonder mij haha mijn broertje zit er nog wel, maar die is zooo anders qua karakter. Mijn jongste broertje komt er misschien over een jaar, als hij ipv vmbo/havo, havo gaat doen, die lijkt ontzetttend veel op mij, maar toen ik dat zei, waren ze blij dat ze een jaartje rust hadden, er gaat daar ontzettend veel fout, maar het is wel heel erg gezellig en ondanks 700 leerlingen, voelt het als een zeer kleine school. Ik ga het echt missen.. Had ik niet verwacht, want ik roep al 2 jaar dat ik daar weg wil..
Vandaag beginnen ook de bedankspeeches binnen onze vriendenkring van whatsapp te komen, want we zijn nog maar 2 jaar samen, en zijn niet zo heel hecht als andere groepen, we hebben wel heel veel plezier gehad en elkaar er doorheen getrokken. Maar iedereen gaat nu wel zijn eigen pad, en dat is ook goed. We blijven ongetwijfelt afspreken, maar er gaan ook mensen voor een jaar naar het buitenland en er blijven mensen zitten, dus het leven van ons wat start in groningen en leeuwarden, is dan toch anders dan de mensen die nog een jaar bij ons op de school blijven. Daarbij bouwt iedereen een nieuwe vriendenkring op, maar dat komt vast goed. Maar we zien wel hoe het gaat, eerst lekker vakantie maar ben best wel bang voor de toekomst. Komt mede denk ik doordat ik graag de touwtjes in handen heb, en alles nu een beetje afwachten is.. Maargoed, genoeg van me af geschreven, nu al 4 week vakantie gehad, en nog minimaal 9 te gaan dus eerst genieten!
Succes iedereen met de laatste loodjes *knuffel*
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 28-06-2013, 18:57
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
woehoeeee 3 dagen berlijn is geboekt!!

En ik ben ook uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek!

De emdr viel uiteindelijk ook wel mee, ik heb er ongeveer 2 dagen nog last van gehad, hoofdpijn, vermoeidheid en duizeligheid maar nu heb ik nergens meer last van.
Oud 30-06-2013, 11:22
kaaspepsel
Avatar van kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Ik zit er helemaal doorheen
Ben net ontzettend uitgevallen tegen mn zusje en mn moeder, en nu lig ik huilend op mn bed...

Mn zusje wilde een bikini hebben, en mn moeder was helemaal enthousiast, en ging helpen door een beetje te googelen enzo...

Ik werd hier heel verdrietig van... Mn zusje en ik zijn allebei dik, mn zusje nog erger dan ik... Tegen mij zei mn moeder altijd dat ik dik was, ik mocht geen streepjes dragen want dan zou ik dikker lijken, en mocht geen bikini kopen omdat ik daar te dik voor was. Tegen mn nog dikkere zusje zegt ze dat helemaal niet, ze vind het leuk dat ze bikinis wil kopen, en koopt allemaal belachelijke kleding zoals hotpants, terwijl ik die niet mocht hebben omdat die me dikker zouden maken...

Mn moeder beschermt mn zusje sowieso altijd en geeft mn broertje en mij altijd overal de schuld van, omdat wij met onze adhd dominanter zijn dan mn zusje...

Dat verdriet dat uitte zich dus in woede... Ik zei de hele tijd 'waarom kies je geen extra dikmakende bikini uit' en allemaal dat soort dingen. Daar moesten ze alleen maar om lachen, en ze vroegen of ik mn pillen wel gehad had. Hier werd ik bozer om en toen ze geen leuke bikini konden vinden zei ik 'ja, misschien moet je dan toch maar voor een badpak gaan zoals ik ook altijd moest'. Daar moesten ze ook alleen maar om lachen. Toen ging het allemaal heel snel en ik weet niet wat ik allemaal gezegd heb maar toen zei ik 'waarom zei je tegen mij dat ik dik was en verbood je me dingen die me dikker zouden laten lijken en koop je voor haar vrolijk bikinis?' En toen zei ze 'je bent ook dik, ik wou er wat aan doen door je dik te noemen, maar jij ging vrolijk door met dik zijn.' En toen ben ik naar boven gegaan, en toen zei ze nog 'doei vetzak'.

Ik ben zo verdrietig. Ik zie mezelf altijd echt als een dikzak, maar iedereen om me heen niet. Ik wil heel veel dingen niet meer doen omdat ik dik ben. Het doet me super veel pijn dat alleen mn moeder me dik noemt, terwijl niemand dat voor de rest doet. En ik snap dat dit een aparte manier van me beschermen is... Maar je hebt geen idee hoeveel pijn het doet...
__________________
Muziek maken is zeg maar zo'n beetje echt mijn ding... en Kaaspepsels... dat ook...
Oud 30-06-2013, 14:11
Takkeling
Takkeling is offline
Sinds ik op kamers zit (nu drie weken) eet en slaap ik consequent te weinig. Vooral het eten vormt een probleem.. ik dacht eerst dat het kwam doordat ik mijn ritme nog niet had gevonden, en misschien speelt dat nog steeds een beetje mee. En eerst had ik ook gewoon weinig verschillend eten in huis. Maar een paar dagen terug heb ik heel veel boodschappen gedaan en nu heb ik van alles en nog wat in in de kast staan. Ik dacht dat dat wel zou helpen, want eten is normaal gesproken een stuk aantrekkelijker voor me als ik veel keus heb.

Maar ik zit nog steeds mijn hongergevoel te negeren.. ik eet wel wat, maar de hoeveelheid volstaat gewoon echt niet. En waarom, ik weet het niet. Ik heb geen intentie om af te vallen, of zo. Sterker nog, qua gewicht zit ik al aan de ondergrens van wat gezond is en het zou helemaal geen kwaad kunnen om een kilo of vijf aan te komen.

Het is net alsof ik mezelf dwarszit, want ik weet dat ik extreem gevoelig ben voor honger. Als ik maar lang genoeg honger heb (en dat hoeft niet lang te duren weet ik), word ik vanzelf een labiel wijf. En aangezien ik sinds ik hier woon er ook al geen een keer in ben geslaagd om voldoende te slapen, gebeurt dat extra snel.

Ik ben jaren geleden al gekapt met zelfverwonding, maar het is af en toe net alsof ik toch een andere manier zoek om mezelf kapot te maken. 'Net zoals vroeger.' Dat zal het wel zijn. Ik zit mezelf waarschijnlijk gewoon te pijnigen omdat ik daar zo vertrouwd mee ben. En voor de rest, met m'n kamer en m'n huisgenoten en dergelijke gaat alles afschrikwekkend goed, dus ja.. daar moet ik natuurlijk een stokje voor steken. Stel je voor dat ik gewoon gelukkig en niet-zelfdestructief ben.
Oud 30-06-2013, 14:52
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Vrijdagmiddag mijn relatie verbroken. Enorm moeilijk, en heb geen idee of het de juiste keuze was maar het voelde tot nu nog best wel oke. maar gisteravond had ik een feestje en daarna gingen we naar de discotheek, daar was schuimparty. Enorm leuk natuurlijk, mja hij was er ook.. En ik had besloten hem maar geen aandacht te geven, want hij is er helemaal kapot van, maar dat stadium heb ik al gehad voor ik het uitmaakte, best raar eigk, mja.. Ik had ebst veel drank op, en hij begon met kloten met andere meisjes, ze oppakken en in het schuim gooien enz, terwijl die dat normaal noooit doet.En ik zag ook wel aan hem dat ie het niet naar zijn zin had, dat ie dat alleen maar deed om mij te kwetsen.. Ging die vervolgens een meisje wat ik ken, en hij helemaal niet mag ook nog naar de bus brengen.. Like wtf, hoezo poging tot pijn doen, Maar dat lukte niet, ik was wel een beetje jaloers, mja who cares en ging ook gewoon door met party'en.. Ik danste ook met de hele club, wij waren met allemaal meiden en 2 jongens, een vriend van mij en mijn ex en een meisje haar broer met allemaal jongens, en met één had ik het wel gewoon gezellig enz, verder niks gebeurd alleen gedanst. Maar dat zint meneer (mijn ex dus) blijkbaar niks, want hij is zonder iets te zeggen tegen iemand van de groep weg gegaan. Nouja, moet hij weten. Maar ik ben best actief op social media, en dat weet hij. Hij totaal niet, des te vreemder dus dat ie allemaal zielige dingen zet op twitter als; Terwijl ik er kapot van ben, lijkt het jou niks te kunnen schelen en dat doet zeer en het is altijd leuk om te zien hoe snel mensen je loslaten, maar hij blokkeert me vervolgens wel op whatsapp, zodat ik niet tegen hem kan praten... Hij zet dat er alleen maar op om mij te kwetsen, en zonet faebook chatte ik hem of eht nut had om te blokken op wapp, zegt ie ja, ik denk okee, maar dan gooi ik je ook van fb en twitter af, want het raakt me natuurlijk dat ie dat zegt. Maar ik kan mijn gevoelens voor hem niet faken, hoe graag ik dat ook gewilt had, en hij weet hoe goed ik emoties kan blokken, wat ik dus vannacht ook deed, en alsnog doet ie dan zo, en dat maakt me boos.. Ik vind het echt heel zielig voor hem, en dat doet me meer pijn dan mijn eigen besef dat het nu over is, maar om me op deze manier nog een trap na te geven, vind ik best laf.. Mja, hij moet het maar weten. Ik heb hem van fb en twitter afgegooid, want op fb zette die ook iets wat overduidelijk op mij sloeg, ik kan hem niet appen, dus voorlopig is alle contact verbroken, helaas... Maar wel beter denk ik.

Knuffel voorde rest, Poedeliewoeps, niet zo streng zijn voor jezelf, gelukkig zijn is goed !
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 30-06-2013, 15:33
Verwijderd
Waarom mag jij wel met de hele club dansen, maar als hij het doet, is het opeens 'proberen om jou pijn te doen'? Misschien had hij het ook wel gewoon gezellig.
Oud 30-06-2013, 17:02
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
nee, dat had ie dus niet. Dat zag ik daar al en voordat ik hem verwijderde van fb, praatte ik met hem en hij vond het vreselijk daar en wou alleen zien of ik naar hem keek enz.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 30-06-2013, 17:22
Verwijderd
Het is uit, je had sowieso al geen contact moeten proberen te hebben, dat maakt het alleen moeilijker. Hij probeert er op zijn manier mee om te gaan, ga jij dan niet kwaad zijn over de manier waarop. Als hij het wel naar zijn zin had gehad en duidelijk opgelucht was, was het vast ook niet goed geweest, nu is hij er blijkbaar kapot van of kwaad over en gaat daar misschien wat onvolwassen mee om, maar komop, waarom maak je je daar nog druk over? Je hebt niks meer met hem te maken, laat hem.

En goeie beslissing, gezien je verhalen over de problemen die je in je relatie ondervond. Nieuw hoofdstuk nu.
Oud 30-06-2013, 17:45
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Hij probeert er op zijn manier mee om te gaan, ga jij dan niet kwaad zijn over de manier waarop. Als hij het wel naar zijn zin had gehad en duidelijk opgelucht was, was het vast ook niet goed geweest.
Mhh, denk dat ik dat wel graag had gewild, ondanks dat het nu uit is wil ik wel dat hij ook happy is..

Maar verder heb je wel gelijk denk ik. Ik mag ook niet boos zijn eigk..
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 30-06-2013, 19:44
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Sinds ik op kamers zit (nu drie weken) eet en slaap ik consequent te weinig. Vooral het eten vormt een probleem.. ik dacht eerst dat het kwam doordat ik mijn ritme nog niet had gevonden, en misschien speelt dat nog steeds een beetje mee. En eerst had ik ook gewoon weinig verschillend eten in huis. Maar een paar dagen terug heb ik heel veel boodschappen gedaan en nu heb ik van alles en nog wat in in de kast staan. Ik dacht dat dat wel zou helpen, want eten is normaal gesproken een stuk aantrekkelijker voor me als ik veel keus heb.

Maar ik zit nog steeds mijn hongergevoel te negeren.. ik eet wel wat, maar de hoeveelheid volstaat gewoon echt niet. En waarom, ik weet het niet. Ik heb geen intentie om af te vallen, of zo. Sterker nog, qua gewicht zit ik al aan de ondergrens van wat gezond is en het zou helemaal geen kwaad kunnen om een kilo of vijf aan te komen.

Het is net alsof ik mezelf dwarszit, want ik weet dat ik extreem gevoelig ben voor honger. Als ik maar lang genoeg honger heb (en dat hoeft niet lang te duren weet ik), word ik vanzelf een labiel wijf. En aangezien ik sinds ik hier woon er ook al geen een keer in ben geslaagd om voldoende te slapen, gebeurt dat extra snel.

Ik ben jaren geleden al gekapt met zelfverwonding, maar het is af en toe net alsof ik toch een andere manier zoek om mezelf kapot te maken. 'Net zoals vroeger.' Dat zal het wel zijn. Ik zit mezelf waarschijnlijk gewoon te pijnigen omdat ik daar zo vertrouwd mee ben. En voor de rest, met m'n kamer en m'n huisgenoten en dergelijke gaat alles afschrikwekkend goed, dus ja.. daar moet ik natuurlijk een stokje voor steken. Stel je voor dat ik gewoon gelukkig en niet-zelfdestructief ben.
Een beetje heimwee in het begin is helemaal niet raar! Zelfs al is je nieuwe omgeving nog zo leuk en fijn, het is wel wennen om op jezelf te wonen. Want je huisgenootjes zijn niet je beste vrienden ineens, en die kennen je dus ook nog lang niet zo goed als je ouders je kennen. Ik had het zelf ook, maar ik ging juist heel veel eten om maar iets te doen te hebben. Gelukkig gaat die fase vanzelf over. Gun jezelf een beetje tijd om te wennen!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 30-06-2013, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Ik zit er helemaal doorheen
Ben net ontzettend uitgevallen tegen mn zusje en mn moeder, en nu lig ik huilend op mn bed...

Mn zusje wilde een bikini hebben, en mn moeder was helemaal enthousiast, en ging helpen door een beetje te googelen enzo...

Ik werd hier heel verdrietig van... Mn zusje en ik zijn allebei dik, mn zusje nog erger dan ik... Tegen mij zei mn moeder altijd dat ik dik was, ik mocht geen streepjes dragen want dan zou ik dikker lijken, en mocht geen bikini kopen omdat ik daar te dik voor was. Tegen mn nog dikkere zusje zegt ze dat helemaal niet, ze vind het leuk dat ze bikinis wil kopen, en koopt allemaal belachelijke kleding zoals hotpants, terwijl ik die niet mocht hebben omdat die me dikker zouden maken...

Mn moeder beschermt mn zusje sowieso altijd en geeft mn broertje en mij altijd overal de schuld van, omdat wij met onze adhd dominanter zijn dan mn zusje...

Dat verdriet dat uitte zich dus in woede... Ik zei de hele tijd 'waarom kies je geen extra dikmakende bikini uit' en allemaal dat soort dingen. Daar moesten ze alleen maar om lachen, en ze vroegen of ik mn pillen wel gehad had. Hier werd ik bozer om en toen ze geen leuke bikini konden vinden zei ik 'ja, misschien moet je dan toch maar voor een badpak gaan zoals ik ook altijd moest'. Daar moesten ze ook alleen maar om lachen. Toen ging het allemaal heel snel en ik weet niet wat ik allemaal gezegd heb maar toen zei ik 'waarom zei je tegen mij dat ik dik was en verbood je me dingen die me dikker zouden laten lijken en koop je voor haar vrolijk bikinis?' En toen zei ze 'je bent ook dik, ik wou er wat aan doen door je dik te noemen, maar jij ging vrolijk door met dik zijn.' En toen ben ik naar boven gegaan, en toen zei ze nog 'doei vetzak'.

Ik ben zo verdrietig. Ik zie mezelf altijd echt als een dikzak, maar iedereen om me heen niet. Ik wil heel veel dingen niet meer doen omdat ik dik ben. Het doet me super veel pijn dat alleen mn moeder me dik noemt, terwijl niemand dat voor de rest doet. En ik snap dat dit een aparte manier van me beschermen is... Maar je hebt geen idee hoeveel pijn het doet...


*knuffel*
Oud 30-06-2013, 23:30
kaaspepsel
Avatar van kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Citaat:


*knuffel*
Aww dankje
Jullie zijn echt lief...
__________________
Muziek maken is zeg maar zo'n beetje echt mijn ding... en Kaaspepsels... dat ook...
Oud 01-07-2013, 15:04
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Waarom kan ik mijn hoofd gewoon niet eens op pauze zetten en moet ik me altijd over vanalles en nog wat druk maken? Ik wordt er zelf gewoon compleet gestoord van maar ik kan het niet stoppen. Echt het liefst zou ik soms gewoon mezelf een klap voor mijn kop geven dat dat eens stopt!

En nu hebben ze ook nog bedacht dat het wel ''leuk'''is om met de hele familie een barbeque te houden, nou thanks, ook nog het weekend voordat mijn ouders en ik op vakantie gaan, yippie!
Ik begin me steeds meer af te vragen waarom ik eigenlijk al 16 jaar beleefd tegen ze doe en mijn mond houd terwijl zij al 16 jaar zonder schaamte de meest rare dingen zeggen tegen me. Slechter dan dit kan het volgens mij toch niet worden en hoe langer ik mijn mond houdt hoe bozer ik wordt dat ik er niets aan doe.
En mijn ouders zeggen alleen maar dat het vanzelf wel beter gaat, maar ik ben nu 16 en er is nog steeds niets veranderd, hoe kan dat ook als ze niet weten wat me dwars zit?

En eigenlijk begin ik me ook steeds meer af te vragen over mama's kant van de familie. Omdat ik het met papa's kant totaal niet kan vinden(op 1 oom en 1 tante na dan) begin ik me steeds meer af te vragen wat voor mensen die ex-stiefbroers en zussen van mama dan eigenlijk zijn, en of ik het met hun wel zou kunnen vinden enzo, maarja volgens mij heeft mam daar ook nauwelijks nog contact mee dus dat is ook zo vreemd. En ikzelf zou ze niet eens herkennen als ik ze tegen zou komen.
Oud 01-07-2013, 16:59
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@ winnie the pooh: je vrienden kun je kiezen, je familie niet. Dus daar heb je het maar mee te doen. Als je je dat voorhoudt, maakt het het misschien wat makkelijker. Ene oor in, andere oor uit. En daarna gewoon door met je eigen leven.
Oud 02-07-2013, 15:35
Verwijderd
't is officieel: ik ben niet over.
Oud 02-07-2013, 15:50
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Noo, zo hard gewerkt voor niks.. wat sneu voor je meis. Maar aan de andere kant, nu heb je volgend jaar wel een stuk relaxeder, maar ik snap dat je het echt heel kut vind
Dikke knuf voor jou! X
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 03-07-2013, 18:33
Takkeling
Takkeling is offline
Citaat:
Een beetje heimwee in het begin is helemaal niet raar! Zelfs al is je nieuwe omgeving nog zo leuk en fijn, het is wel wennen om op jezelf te wonen. Want je huisgenootjes zijn niet je beste vrienden ineens, en die kennen je dus ook nog lang niet zo goed als je ouders je kennen. Ik had het zelf ook, maar ik ging juist heel veel eten om maar iets te doen te hebben. Gelukkig gaat die fase vanzelf over. Gun jezelf een beetje tijd om te wennen!
Dank je voor het meedenken.
Maar ik geloof dat je me niet helemaal begrijpt, want ik heb helemaal geen heimwee. Even heel plat gezegd kom ik uit een kutgezin; mijn ouders hebben allebei al hun hele leven psychische problemen en ze hebben een waardeloos huwelijk; mijn vader is een volledig in zichzelf gekeerde man die zich voor niemand interesseert en mijn moeder is een supernerveuze zwaarmoedige vrouw en meer mijn kind dan ik het hare. Ik hou wel van mijn ouders hoor, maar ik heb een rotjeugd gehad waarin ik veel liefde en warmte tekort gekomen ben en het is eigenlijk juist fijn dat ik nu, doordat ik niet meer bij hen woon, dat voor een deel achter me kan laten. Wat ik met mijn vorige post bedoelde te zeggen was eigenlijk dat dingen die je gewend bent heel moeilijk zijn om op te geven, zelfs al ben je beroerde dingen gewend waar je voor je welzijn beter maar vanaf kunt zien.
Oud 03-07-2013, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Noo, zo hard gewerkt voor niks.. wat sneu voor je meis. Maar aan de andere kant, nu heb je volgend jaar wel een stuk relaxeder, maar ik snap dat je het echt heel kut vind
Dikke knuf voor jou! X
Dankjew. Knuf terug!
Oud 03-07-2013, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Dank je voor het meedenken.
Maar ik geloof dat je me niet helemaal begrijpt, want ik heb helemaal geen heimwee. Even heel plat gezegd kom ik uit een kutgezin; mijn ouders hebben allebei al hun hele leven psychische problemen en ze hebben een waardeloos huwelijk; mijn vader is een volledig in zichzelf gekeerde man die zich voor niemand interesseert en mijn moeder is een supernerveuze zwaarmoedige vrouw en meer mijn kind dan ik het hare. Ik hou wel van mijn ouders hoor, maar ik heb een rotjeugd gehad waarin ik veel liefde en warmte tekort gekomen ben en het is eigenlijk juist fijn dat ik nu, doordat ik niet meer bij hen woon, dat voor een deel achter me kan laten. Wat ik met mijn vorige post bedoelde te zeggen was eigenlijk dat dingen die je gewend bent heel moeilijk zijn om op te geven, zelfs al ben je beroerde dingen gewend waar je voor je welzijn beter maar vanaf kunt zien.
Maar, dan kan het toch nog wel heimwee zijn? Al wil je niet echt (voor altijd) terug. Ik mis Rusland nu en dan ook verschrikkelijk, maar ik weet ook wel hoeveel er daar mis is en dat ik er ook heel ongelukkig ben geweest. En toch...
Oud 03-07-2013, 22:15
MMollie
MMollie is offline
*sorry vor het verlepte typwerk, mobiel forum*

Vandaag schooljaar afgesloten met poldersport. Ondanks dat het niet altijd even lekker ggaat, was het erg gezellig, veel lol gehad en 7x gevallen.

Daarna kwam mijn vriendin op bezoek, leuk gehad. Toen met vrienden wezen chillen in t dorp en lekker gevoetbald.
En toen en blij telefoontje van vriendin... Komt volgende jaar naar vwo, bij elkaar in de klas!

En nu ben k helemaal kapot en down
__________________
Too hot to be true
Oud 03-07-2013, 22:15
MMollie
MMollie is offline
Me love, knuf!
__________________
Too hot to be true
Oud 03-07-2013, 23:00
Verwijderd
Dankjewel MMollie

Vandaag echt een rot dag gehad, ik voel me zo rot gewoon en ik heb/had nergens zin in, zelfs niet in mijn werk en in het oppassen waar ik normaal echt wel zin in heb. Gisternacht echt weinig slaap gehad, hopelijk slaap ik nu zo wat beter, maar ik verwacht er niet veel van.
Oud 03-07-2013, 23:20
Takkeling
Takkeling is offline
Citaat:
Maar, dan kan het toch nog wel heimwee zijn? Al wil je niet echt (voor altijd) terug. Ik mis Rusland nu en dan ook verschrikkelijk, maar ik weet ook wel hoeveel er daar mis is en dat ik er ook heel ongelukkig ben geweest. En toch...
Ik begrijp je punt en geloof zeker wel dat dat kan, maar ik ervaar het zelf niet als heimwee. Bepaalde dingen (zelfdestructief gedrag, negatief denken) zitten nog steeds van vroeger in mijn systeem als gevolg van mijn opvoeding, en soms val ik daar op terug. Maar het is niet alsof ik bewust naar die dingen verlang of zo. Het is eerder een soort mechanisme dat automatisch in werking treedt, zo voelt het tenminste.
Oud 03-07-2013, 23:20
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
*sorry vor het verlepte typwerk, mobiel forum*

Vandaag schooljaar afgesloten met poldersport. Ondanks dat het niet altijd even lekker ggaat, was het erg gezellig, veel lol gehad en 7x gevallen.

Daarna kwam mijn vriendin op bezoek, leuk gehad. Toen met vrienden wezen chillen in t dorp en lekker gevoetbald.
En toen en blij telefoontje van vriendin... Komt volgende jaar naar vwo, bij elkaar in de klas!

En nu ben k helemaal kapot en down
Lekker gaan slapen en nadenken over de fijne dingen van vandaag!
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 03-07-2013, 23:36
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Ik zou zo graag weer een stukje willen skeeleren. Gister mijn kamer opgeruimd en toen kwam ik ze tegen.. Misschien ga ik het binnenkort wel een keer doen. Zoveel van die kleine dingetjes die ik gewoon nog even zou willen doen.. Maar ik begin een beetje bang te worden voor de pijn die erna komt.. Elke x als ik bijvoorbeeld op stap ben weest, moet ik de volgende dag verplicht in bed blijven... En ik weet dat er mensen zijn die er nog veel slechter aan toe zijn dan ik, maar ik word er zo gek van soms. Niemand kan er wat aan doen, maar ik zou zo graag eventjes vrij willen leven, Maar dat zou wel bij dromen blijven. En eigenlijk zou ik zo graag begrepen willen worden, maar dat zal ook wel bij een wens blijven, Ik spreek het niet eens meer uit, want mensen snappen er toch geen fuck van, hoe kan een mens elke dag pijn hebben, maar het ene moment wel kunnen springen van een muurtje af, terwijl die een half uur daarvoor amper kon lopen? Het is ook gek, maar de conclusie van hun is altijd, ze stelt zich dan vast aan. Als ik nu een keer aan de kant zit oid zeg ik altijd maar gewoon ik ben moe, dan is het tenminste goed dat ik daarna weer verder ga. Pijn verbijten ben ik ook nog erg goed in tegenwoordig, maar ik wil af en toe zo graag even over die grens heen, maar als ik dan s avonds weer lig te creperen van de pijn, weet ik weer waarom ik het niet moet doen.. Come on, ik ben 17. Het hoort niet zo te zijn dat ik eerst nadenk of ik dagen erna iets moet, voordat ik een keuze maak.. Maar ja, er hoort wel meer niet en ik zeur ook wel, Ik ga ook maar es een poging tot slapen doen,ook al heb ik al de hele dag in bed gelegen omdat ik gister slotfeestje op school had.. Sorry voor mijn gezeur..

Melove, hoop dat je een beetje slaapt vannacht!
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 04-07-2013, 12:27
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Dank je voor het meedenken.
Maar ik geloof dat je me niet helemaal begrijpt, want ik heb helemaal geen heimwee. Even heel plat gezegd kom ik uit een kutgezin; mijn ouders hebben allebei al hun hele leven psychische problemen en ze hebben een waardeloos huwelijk; mijn vader is een volledig in zichzelf gekeerde man die zich voor niemand interesseert en mijn moeder is een supernerveuze zwaarmoedige vrouw en meer mijn kind dan ik het hare. Ik hou wel van mijn ouders hoor, maar ik heb een rotjeugd gehad waarin ik veel liefde en warmte tekort gekomen ben en het is eigenlijk juist fijn dat ik nu, doordat ik niet meer bij hen woon, dat voor een deel achter me kan laten. Wat ik met mijn vorige post bedoelde te zeggen was eigenlijk dat dingen die je gewend bent heel moeilijk zijn om op te geven, zelfs al ben je beroerde dingen gewend waar je voor je welzijn beter maar vanaf kunt zien.
heimwee was het verkeerde woord maar ik kon op het moment dat ik het typte geen betere verzinnen. zelfs als het thuis kut is, is dat alsnog iets dat bekend is, en veilig. in je eentje op een nieuwe plek in een nieuwe omgeving wonen is dan toch eng en wennen, zo bedoelde ik het vooral. je hebt er nu geen hol aan maar over een paar maanden voel je je een stuk beter op je gemak op je nieuwe stek!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 04-07-2013, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Ik zou zo graag weer een stukje willen skeeleren. Gister mijn kamer opgeruimd en toen kwam ik ze tegen.. Misschien ga ik het binnenkort wel een keer doen. Zoveel van die kleine dingetjes die ik gewoon nog even zou willen doen.. Maar ik begin een beetje bang te worden voor de pijn die erna komt.. Elke x als ik bijvoorbeeld op stap ben weest, moet ik de volgende dag verplicht in bed blijven... En ik weet dat er mensen zijn die er nog veel slechter aan toe zijn dan ik, maar ik word er zo gek van soms. Niemand kan er wat aan doen, maar ik zou zo graag eventjes vrij willen leven, Maar dat zou wel bij dromen blijven. En eigenlijk zou ik zo graag begrepen willen worden, maar dat zal ook wel bij een wens blijven, Ik spreek het niet eens meer uit, want mensen snappen er toch geen fuck van, hoe kan een mens elke dag pijn hebben, maar het ene moment wel kunnen springen van een muurtje af, terwijl die een half uur daarvoor amper kon lopen? Het is ook gek, maar de conclusie van hun is altijd, ze stelt zich dan vast aan. Als ik nu een keer aan de kant zit oid zeg ik altijd maar gewoon ik ben moe, dan is het tenminste goed dat ik daarna weer verder ga. Pijn verbijten ben ik ook nog erg goed in tegenwoordig, maar ik wil af en toe zo graag even over die grens heen, maar als ik dan s avonds weer lig te creperen van de pijn, weet ik weer waarom ik het niet moet doen.. Come on, ik ben 17. Het hoort niet zo te zijn dat ik eerst nadenk of ik dagen erna iets moet, voordat ik een keuze maak.. Maar ja, er hoort wel meer niet en ik zeur ook wel, Ik ga ook maar es een poging tot slapen doen,ook al heb ik al de hele dag in bed gelegen omdat ik gister slotfeestje op school had.. Sorry voor mijn gezeur..

Melove, hoop dat je een beetje slaapt vannacht!
Ik weet niet wat je hebt, maar ik kan zeker zeggen dat open zijn over je situatie toch echt het beste is wat je kan doen. Zelf heb ik reuma en ik merk dat als ik open ben naar andere mensen, en rustig uitleg wat er is, dat dat heel veel begrip oplevert. Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die het niet begrijpen. Maar jammer dan, daar heb ik niks mee te maken en ze denken maar wat ze willen denken over me.

Hoe bot het misschien ook klinkt: alleen jij kan voor begrip bij andere mensen zorgen. Als jij alleen zegt dat je moe bent zullen andere mensen denken 'ik ben ook wel eens moe, doe gewoon mee'. Als jij uitlegt wat er aan de hand is zullen mensen al een stuk meer begrip opbrengen voor je. Hoe zou jij over iemand denken als degene alleen maar zegt dat hij/zij moe is en vervolgens nergens aan mee doet? Waarschijnlijk zal je ook denken dat degene zich aanstelt. De enige die het kan veranderen ben jij en daar zal je helaas je best voor moeten doen.
Oud 04-07-2013, 13:03
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Een aandoening aan mijn bindweefsel, maar men vergelijkt de klachten met reuma. En ja, je hebt helemaal gelijk maar dat vind ik ook weer lastig, sws op een feestje of tijdens stappen ga ik niet een half uur uitleggen wat er is haha... maar gelijk heb je zeker. Alleen ben ik al zovaak na uitleg ook tegen onbegrip aangestuit dat ik nu niet altijd de energie en zin ervoor heb om het opnieuw uit te leggen. Maar dit ligt ook zeker aan mezelf.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 04-07-2013, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Een aandoening aan mijn bindweefsel, maar men vergelijkt de klachten met reuma. En ja, je hebt helemaal gelijk maar dat vind ik ook weer lastig, sws op een feestje of tijdens stappen ga ik niet een half uur uitleggen wat er is haha... maar gelijk heb je zeker. Alleen ben ik al zovaak na uitleg ook tegen onbegrip aangestuit dat ik nu niet altijd de energie en zin ervoor heb om het opnieuw uit te leggen. Maar dit ligt ook zeker aan mezelf.
Ja maar alleen door uitleggen zal je begrip van anderen kunnen krijgen. En natuurlijk zijn sommige reacties teleurstellend, maar boeiend. Ik maak vaker mee dat mensen wel begrip tonen dan dat ze geen begrip tonen. En dan ligt het er ook aan hoe luchtig je er zelf over doet natuurlijk! Gewoon uitleggen. En je hoeft geen betoog van een half uur te houden en als jouw klachten overeen komen met reuma dan zeg je gewoon dat je reuma hebt. Leer je de mensen beter kennen dan kan je het áltijd nog later uitleggen. Mijn klachten lopen ook heel erg uiteen en zijn ingewikkeld, maar zodra ik reuma zeg is het gewoon duidelijk voor iedereen. Natuurlijk krijg je dan nog vragen, maar die beantwoord ik en ik geef ook aan dat als mensen vragen hebben ze altijd naar mij toe moeten komen. Liever dat mensen 1000 vragen stellen dan dat ze zelf een verhaal gaan verzinnen en die aan anderen vertellen!

Gewoon open zijn en dan komt het goed. En natuurlijk maak je rare dingen mee soms. Ik was pas ergens in een discotheek waar er aan me gevraagd werd, toen ik even zat, of ik zin had om te dansen. Die kracht had ik even niet meer en die jongen vroeg waarom niet. Ik het een beetje uitleggen en schijnbaar had hij er toen geen zin meer in en ging hij weg. Zodra hij het woord reuma hoorde ging hij weg. Prima toch? Ik vind het eigenlijk alleen maar grappig als mensen op zo een manier reageren. Ze doen maar lekker. Die reactie zei meer over die jongen dan over mijzelf.
Oud 04-07-2013, 16:47
Takkeling
Takkeling is offline
Citaat:
heimwee was het verkeerde woord maar ik kon op het moment dat ik het typte geen betere verzinnen. zelfs als het thuis kut is, is dat alsnog iets dat bekend is, en veilig. in je eentje op een nieuwe plek in een nieuwe omgeving wonen is dan toch eng en wennen, zo bedoelde ik het vooral. je hebt er nu geen hol aan maar over een paar maanden voel je je een stuk beter op je gemak op je nieuwe stek!
Ah, zo. Dank je. En wat dat laatste betreft, ik denk/hoop dat je gelijk hebt.
Oud 04-07-2013, 21:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Nonny: ken je het programma It gets better op NL1? Er was laatst een aflevering over reuma en die aflevering doet me zo aan jouw verhaal denken. Je kan de aflevering hier kijken Zelf heb ik ook een chronische ziekte en ik kan me heel goed vinden in wat Kikaa zegt. Je hoeft niet altijd álles uit te leggen maar als je telkens kort verteld wat er aan de hand is, zal je zien dat je op den duur heel veel mensen in je omgeving al gehad hebt en dat die mensen soms ook wel weer tegen anderen zeggen wat er aan de hand is. Zo weten al mijn collega's waar ze bij mij rekening mee moeten houden en onze stagiaire wist dus ook niet beter omdat ze dat van al mijn collega's hoorde.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-07-2013, 00:20
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Heb hem gezien, en ook al een aantal mensen laten kijken die vol onbegrip op mij reageerden. Op mijn werk weten ze het niet eens, ik doe het altijd gewoon maar. Erg mooie aflevering idd
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 05-07-2013, 02:17
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Het gaat steeds beter, maar nu even niet. Ik baal ontzettend van alles, ben geďrriteerd om de kleinste dingen van mijn huisgenoot. En ik vind dat stom van mezelf. Ik weet dat ze het lastig heeft, dat ze hulp heeft en het niet sneller gaat, maar het egocentrische stuk maakt het wel heel moeilijk. Dat geldt overigens ook over de onvoorspelbaarheid. Zeg ik niets over iets, is het niet goed. Zeg ik het, komt er ook ruzie van. En een goede vriendin van mij die haar ook kent geeft ook aan dat het lastig is en een rotsituatie voor mij. Maar daar kan ik verder weinig mee.

Nu negeer ik het, ontloop het of trek me terug op mijn kamer oid. En dat is ook niet fijn.

En het is ook niet dat het over huge dingen gaat. Ik ruim bijvoorbeeld dinsdag de woonkamer op, krijg alleen gezeik dat iets niet goed staat maar dat het ook schoongemaakt is hoor ik niets van. Zeg dan helemaal niets.. ook is het blijkbaar heel normaal dat als je samen tv kijkt, je alleen voor jezelf drinken pakt.
Ik weet ook dat het zo heel kinderachtig en klein klinkt, maar momenten volgen zich nu wel heel snel op...
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic 171
dejob14
2 14-01-2013 21:35
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 11:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.