Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2015, 20:20
ikkexlisa
Avatar van ikkexlisa
ikkexlisa is offline
Okey een tijdje geleden heb ik mezelf gesneden. Ik ben nu nog erg onzeker over mijn lichaam. Ik vind mezelf te dik. Iedereen zegt tegen me jaa Lisa je bent niet dik echt niet bla... bla... bla... Weet iemand hoe ik zekerder over mezelf word? zo ja please help me!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2015, 14:39
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hallo Lisa,

jezelf goed vinden zoals je bent en goed voor jezelf zorgen kan heel lastig zijn, zeker in de puberteit wanneer je lichaam verandert en je bredere heupen krijgt en rondere vormen. En dan krijg je vanuit de media en misschien mensen om je heen ook nog mee, dat vrouwen eigenlijk onzeker horen te zijn over hun lichaam en zouden moeten willen afvallen. Dat kan een boodschap zijn die je op jouw leeftijd niet zomaar naast je neerlegt, ook als je rationeel weet dat dat wel zou moeten.
Wanneer je inderdaad geen overgewicht hebt, en daar ga ik even vanuit, hoef je niet af te vallen. Heb je wel overgewicht dan is het nog belangrijk dat je jezelf leert accepteren en dat je langzaam en verantwoord wat gewicht verliest onder (professionele) begeleiding en dus niet gaat crash-diëten om jezelf te straffen.
Waarom is het voor jou op dit moment belangrijk om dun te zijn? Komt dat voort uit je willen spiegelen aan beelden in de media of aan vriendinnen die wellicht nog niet zo ontwikkeld zijn in hun vrouwelijke vormen? Komt het voort uit een wens klein te zijn, kind te zijn, of juist minder op te vallen? Als je precies weet wat je éigenlijk wil, is het voor jezelf makkelijker om daar iets aan te doen dan als je enige probleem 'dik zijn' lijkt.
Verder is het ook goed om andere dingen te vinden die je belangrijk vindt, dan alleen de vorm van je lichaam. Wat voor kledingstijl staat jou goed en vind je leuk? Maar ook: zijn er goede doelen waar je je voor zou willen inzetten, zijn er mensen op school met wie je eigenlijk graag om zou gaan en zou je hun kunnen aanspreken, zijn er hobby's die je spannend vindt, een sportteam waar je bij zou willen? Dat zijn gezondere dingen om je op te focussen dan hoe de vorm van je lichaam voelt of eruit ziet.
En verder is er het leuke weetje dat zekerheid over jezelf een beetje vanzelf komt zodra je lichaam klaar is met al te veel ontwikkelen en veranderen. Hoe ouder je wordt hoe makkelijker het is om overal schijt aan te hebben
Met citaat reageren
Oud 18-11-2015, 20:07
ikkexlisa
Avatar van ikkexlisa
ikkexlisa is offline
Citaat:
Hallo Lisa,

Verder is het ook goed om andere dingen te vinden die je belangrijk vindt, dan alleen de vorm van je lichaam. Wat voor kledingstijl staat jou goed en vind je leuk? Maar ook: zijn er goede doelen waar je je voor zou willen inzetten, zijn er mensen op school met wie je eigenlijk graag om zou gaan en zou je hun kunnen aanspreken, zijn er hobby's die je spannend vindt, een sportteam waar je bij zou willen?
Oke alleen heb ik echt geen idee wat mijn kledingstijl is of kleding smaak. De ene keer is het dit en de andere keer is het dat, dus is het nogal moeilijk om dat te kiezen. Ik heb eigenlijk niet een groepje meisjes ofzo op school 'populaire' waar ik bij wil horen, ja natuurlijk de meiden bij mij uit de klas (5 met mij er bij) maar daar zit ik al bij. En een hobby/ sportteam heb ik al en zit ik ookal bij duss...

maar thankss voor het advies
__________________
life is too short wast time hating anyone
Met citaat reageren
Oud 01-12-2015, 20:23
love-in-the-air
Avatar van love-in-the-air
love-in-the-air is offline
hallo,
je wordt in ieder geval niet zekerder van jezelf door in je arm te snijden. Wat schiet je er precies mee op? je krijgt er alleen maar pijn van, en je moet de sneeën verbergen. In plaats daarvan; leer van jezelf te houden. Hoelang duurt dit leven nou, het is zo voorbij. Waarom zou je tijd besteden aan nadenken over je imperfecties, als je ook tijd kan besteden aan denken aan de mooie dingen van jezelf. Je zult nooit veranderen, je zult altijd jou blijven; en tuurlijk vinden er wel aanpassingen plaats in de jaren dat je leeft, maar laten dat nou geen sneeën in je arm zijn en littekens.
Wees jezelf, je hoeft niet bij de populaire meisjes te horen, want ben je dan jezelf?
geniet van de tijd die je hebt, en niet door negatief te denken; vaak vinden anderen imperfecties juist mooi of zien ze het zelfs niet eens. Ten slotte is iedereen met zich zelf bezig.

xx
Met citaat reageren
Oud 03-12-2015, 03:26
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Negatieve gedachtes om turnen in positieve is lastig, ik ben daar ook mee bezig. Probeer in elk geval over je problemen te praten met een vertrouwenspersoon. Ik ben zelf doorgestuurd naar orthopedagogie en het werkt bij mij wel, ik hoop dat je zo verstandig wordt om je problemen aan te pakken in plaats van afwachten en het daarmee erger maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik vertel mijn leven even in steekwoorden
Stefaniej
18 01-02-2003 09:38
Liefde & Relatie Vraagje
Q
14 21-10-2002 17:01
Liefde & Relatie Liefde vs. Ratio
Shah of Blah
5 19-10-2002 19:45
Psychologie is dit nou ut leven..??? ik willut niet meer
pantzermench
27 01-07-2002 17:07
Liefde & Relatie hoort dit erbij??
Rooske
7 01-04-2002 23:14
Seksualiteit oke...een vraagje...:)
stefanietje
9 04-03-2002 20:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.