Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2016, 21:06
Geileboy8
Geileboy8 is offline
Hallo

Ik ben al een tijd niet meer op het forum geweest maar de laaste tijd weer een beetje actief.

Ik zit al een tijdje in een behoorlijk zware depressie die ongeveer een jaar geleden is vastgesteld heb hier ook hulp en medicatie voor. Ik loop nu tegen een probleem aan kwa vrienden ben erg veel vrienden verloren en heb veel ruzies eigenlijk zijn er geen vrienden meer overgebleven. Uitgaan is voor mij op het moment veels te druk en vind het Sws al moeilijk om met iemand een gesprekje aan te knopen. Ook het vertrouwen in mensen is erg beschadigd en nu vroeg ik me af zijn er meer mensen die t probleem kennen van in een depressie je vrienden verloren hebben? en hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik hoor t graag van jullie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2016, 09:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dat je in zo'n situatie weinig energie hebt om contacten te onderhouden of om nieuwe contacten te maken is helemaal niet zo raar. Bespreek dit ook eens met je hulpverlener. Hij of zij kan voor jouw exacte situatie waarschijnlijk wel wat tips geven om oude vriendschappen te herstellen of samen met jou zoeken naar een manier om nieuwe contacten te leggen zonder dat dat jou te veel energie kost. Je bent in elk geval niet de enige die dit overkomt!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-03-2016, 17:43
Geileboy8
Geileboy8 is offline
Dankje wel voor je bericht heb er veel aan
Met citaat reageren
Oud 05-03-2016, 10:30
Helpmij123
Helpmij123 is offline
Wat vervelend om te horen! Ik denk dat het (zodra je dat ziet zitten) goed is om op een vereniging of iets te gaan, in ieder geval een plek waar je leuke nieuwe mensen kan ontmoeten. Heb je een hobby die je eventueel zou kunnen gaan uitoefenen?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2016, 21:05
Geileboy8
Geileboy8 is offline
Heb wel een hobby alleen op het moment eigenlijk nergens meer zin in
Met citaat reageren
Oud 05-03-2016, 22:50
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
He, dat is helemaal niet raar hoor! Door de depressie is niets meer leuk, niets de moeite waard, en kost gezellig doen heel erg veel energie, en die heb je al niet over. Want als je onder de mensen bent wordt ondanks je depressie toch verwacht dat je leuk doet, wat betekent dat je eigenlijk de hele tijd moet doen alsof. En daar word je doodmoe van, plus dat de mensen om je heen ook wel merken dat je doet alsof, en dan krijg je een heel vreemd sfeertje.

Het belangrijkste nu is dat je jezelf niet op je kop geeft dat het zo gaat. Het is niet jouw schuld dat je je rot voelt, en het is ook niet jouw schuld dat je nu even niks leuk vindt en je nergens toe kunt zetten. Dat hoort allemaal bij die depressie. Dus mijn belangrijkste tip voor jou is om het klein te houden. Het is belangrijk dat je je blijft blootstellen aan gezelschap en aan de dingen die je vroeger leuk vond, maar dat hoeft niet constant. Dus klein beginnen. Knoop een klein praatje aan met iemand waar je geen ruzie mee hebt, desnoods via whatsapp. Of klets een beetje met je ouders of andere familie. Al is het maar een kwartiertje, dikke prima. Als je daarnaast doorgaat met je therapie en je medicijnen, komt het uiteindelijk heel langzaamaan wel weer goed.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-03-2016, 20:39
Geileboy8
Geileboy8 is offline
Pluis Dankje wel voor je lieve reactie tis fijn om te weten dat ik niet de enige ben. Dat gevoel heb je vaak en dat mensen het niet begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2016, 21:17
Helpmij123
Helpmij123 is offline
Citaat:
Pluis Dankje wel voor je lieve reactie tis fijn om te weten dat ik niet de enige ben. Dat gevoel heb je vaak en dat mensen het niet begrijpen.
Je bent zeker niet de enige, mijn broer heeft in een soortgelijke situatie gezeten, net weer wat anders maar ook met veel overeenkomsten. Die is wel een klein jaar depressief geweest en had steeds minder contacten (en zin in contacten). Uiteindelijk is hij er goed uitgekomen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2016, 21:43
Geileboy8
Geileboy8 is offline
Ah Oke gelukkig is hij er nu uit ik zit er al een hele tijd mee maar 1.5 jaar geleden hulp gezocht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Depressie of aanstellerij?
dreklop
8 02-05-2014 00:13
Liefde & Relatie verliefd op mijn beste vriend en een vriend van mijn vriendje
xwebelieve
7 17-07-2012 13:19
Liefde & Relatie Vriend met depressie
machteloosje
38 24-11-2006 11:18
Psychologie weed en depressie?
a girl
21 30-06-2004 20:14
Psychologie Vriendje met depressie
ambertje
5 09-07-2002 09:18
Psychologie Vriend(inn)en..
Qamra
9 15-06-2002 09:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.