Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2003, 09:43
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Ik heb een brief aan m'n moeder geschreven maar weet niet zeker of ik hem geef. Het onderwerp automutilatie komt er wel in voor, maar is niet het hoofdonderwerp, hier kunnen jullie beter niet op reageren omdat deze topic anders gesloten wordt en ik er nog niks aan heb. Wat het probleem is merk je vanzelf in de brief. Mijn vraag; zal ik hem sturen?
Nogmaals, reageer niet (of niet te veel) op het snijden enzo, want ik wil niet dat deze dicht gaat.
-xxx- Wendy.

p.s. Dit hadden de meeste van jullie vast niet verwacht, omdat ik de laatste tijd alleen nog reageer of 'stelling-topics' oid open. niet met een persoonlijk probleem, maarja...

mam,

Ik wil even iets aan je kwijt.

Je wilde laatst dat ik je álles vertelde.
Niet de halve waarheid, maar de hele.
ik moest het van je vertellen.
Maar waarom? Als je alles toch al hebt gelezen?

Hoe denk je dat ik me voel, iedere keer als je zegt dat je iets van me hebt gevonden waar jij 'je vraagtegens bij zet'.
Iedere keer als je mijn, soort van dagboek, leest.
Iedere keer als je m'n e-mails checkt.
Waarom wil je dan nog dat ik het je vertel, als je toch tussen mijn spullen loopt te neuzen?

Je weet nu alles, door mijn dagboek..
En toen, toen wilde je praten.
Je hebt van alles tegen me gezegd, zoveel dingen waar ik het níet mee eens was.

Ik kan me heel goed voorstellen, dat je schrok, verdrietig was en zelfs boos, toen je las dat ik mezelfs sneed.
Ik begrijp dat jij het niet begreep, dat je met vragen zat.
Al deze vragen heb ik beantwoord, en ik heb je óók verteld dat ik bezig was met te stoppen.
Dat was de eerste keer, toen wist je alleen van het snijden.

De tweede keer, las je geen brief, maar mijn dagboek.
Nu wist je alles.
Van de pesterijen in vooral de eerste en tweede klas,
en nog veel erger, van de verkrachting.
Maar dat laatste was al heel lang geleden.
Ik was heus van plan het je ooit te vertellen, maar nu nog niet.
Nu was het nog mijn geheim.

Je weet ook dat ik met Suus over dit soort dingen heb gepraat.
Ook weet je, dat ze me heeft overgehaald het er met een leraar/vertrouwingspersoon op school over te hebben.
Dat laatste zat je niet lekker. Dat liet je ook duidelijk merken door te zeggen dat ik met die gesprekken moest kappen.

Goed, ik heb besloten, dat ik nog 1 keer naar hem toe ga, om te zeggen dat afgelopen keer het laatste gesprek is geweest.
En ik ga ook mijn gevoelens, en dingen die ik meemaak, niet meer opschrijven. Ik kan er toch niet op vertrouwen dat je ze niet leest?

Je hebt gezegt dat ik met mijn problemen naar jou toen kon komen. Met ál mijn problemen. Dat heb je gezegd, vlak voordat je mijn kamer uitging.
Maar is dat wel zo? Toen ik gister met je wilde praten, over de pil en dat soort dingen, zei je dat je er niet aan toe was hier met mij over te praten.

Maar mam, als je dáár al niet over kan praten, hoe kan je dan wel fatsoenlijk met me praten over een onderwerp als automutilatie?

Mam, voor jou, zal ik een einde maken met de gesprekken op school. Voor mezelf, kap ik met dingen opschrijven, omdat je ze toch leest. En, dat je hebt gezegd dat ik met alles bij je terecht kan, gisteravond is anders bewezen...

Dit is natuurlijk erg tegenstrijdig, want juist doordat ik nooit iemand had om te praten, ben ik ermee begonnen.

groetjes,
Wendy

okay, bedankt als je hem helemaal gelezen hebt.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2003, 09:49
Verwijderd
ik vind het allereerst onwijs knap dat je die brief geschreven hebt!!!!
ik raad je aan om hem wel aan haar te geven of te sturen, omdat je duidelijk een probleem hebt, dat je niet met haar kan praten, misschien wordt ze door de brief, hoe zeg je dat, losgeweekt ofzo.. dat ze snapt dat jij er wel over wilt praten...
ik vind het trouwens wel heel erg dat je moeder tussen je spullen zit te kijken enzow. je mails lezen, je dagboek... ik zou echt ongelooflijk boos worden op haar.. misschien ben je dat ook wel geweest, is me niet zou duidelijk..
heel veel sterkte en ik raad je dus aan om hem wél te sturen!!

Liefs,

Charlotte
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 09:51
Verwijderd
*knuf*

Ik zou hem zeker geven. Als ze alles toch al weet? In deze brief leg je heel goed uit hoe je over dingen denkt en waarom je dingen doet ed.

Ik zou btw niet stoppen bij die vertrouwenspersoon, als je het gevoel hebt dat het helpt en als je bij je moeder niet terecht kunt en je niks meer op kunt schrijven (op de comp kun je documenten beveiligen met een pasword, misschien een idee?) ed...je moet toch ergens je verhaal kwijt.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:00
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Bedankt voor de reactie allebei,

Weet je wat het is,
als ik hem geef doe ik haar waarschijnlijk nog meer pijn.

En met die vertrouwenspersoon... Ze wilt dat ik daarmee kap, omdat ze zich achtergesteld voelt zeg maar, en ze zegt 'denk je nou echt dat ik ooit nog met een normaal gevoel naar jou school kan gaan?!!' Ze komt niet vaak op mn school hoor, maar bijv voor 10-minuten gesprekken enzo....

@ leonoor, hoe doe je dat dan? bestanden beveiligen?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:13
dysera
dysera is offline
ten eerste wou ik eve zeggen dat ik dit probleem (zoiets maar ik snee mezelf ook enzow) ook met de vertrouwens persoon op school heb besproken en als ik jou was zou ik ermee stoppen want die persoon heeft veel van me kapot gemaakt ze heeft me ouders gebeld die op school laten komen en alles wat ik haar verteld had heeft ze aan me ouders verteld

en ten tweede ik zou de brief aan je moeder geven zodat ze het allemaal wat beter begrijpt en je moet dingen gewoon blijfen opschrijven zodat als ze het leest je gewoon beter begrijpt

als laatste wou ik toch nog even terugkomen op het eerste als je niet uitkijkt bij die vertrouwens persoon beland je nog bij een psyciater (weet niet hoe je het schrijft) omdat het volgens die vertrouwens persoon heel slecht gaat maar volgens die psyciater niks aan de hand is

ik wou nog 1 ding vragen je hoeft er geen antwoordt op te geven :heb je ook zelfmoord neigingen?

sterkte my
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:22
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
dysera schreef op 06-05-2003 @ 11:13:
ten eerste wou ik eve zeggen dat ik dit probleem (zoiets maar ik snee mezelf ook enzow) ook met de vertrouwens persoon op school heb besproken en als ik jou was zou ik ermee stoppen want die persoon heeft veel van me kapot gemaakt ze heeft me ouders gebeld die op school laten komen en alles wat ik haar verteld had heeft ze aan me ouders verteld

en ten tweede ik zou de brief aan je moeder geven zodat ze het allemaal wat beter begrijpt en je moet dingen gewoon blijfen opschrijven zodat als ze het leest je gewoon beter begrijpt

als laatste wou ik toch nog even terugkomen op het eerste als je niet uitkijkt bij die vertrouwens persoon beland je nog bij een psyciater (weet niet hoe je het schrijft) omdat het volgens die vertrouwens persoon heel slecht gaat maar volgens die psyciater niks aan de hand is

ik wou nog 1 ding vragen je hoeft er geen antwoordt op te geven :heb je ook zelfmoord neigingen?

sterkte my
Een vertrouwenspersoon heeft toch zwijgplicht?
bij mij op school tenminste wel....
Pff, hij kan mn moeder nu wel bellen, ze weet toch alles al :@

Of ik zelfmoordneigingen heb? niet meer nee.... wel gehad.

ik zal even toevoegen wat mn moeder heeft gelezen... een blz waar alles instond..

maandag 21 april 2003

Vanaf vandaag heb ik maar besloten alles in te gaan typen wat me dwars zit.
In plaats van in mezelf te krassen moet het maar zo. Ookal heb ik niet het idee dat dit oplucht.

Mn pa zegt ook al dat ik niet spoor.
Ik zit hierboven achter de computer, en hij moet gelijk weten wat ik aan het doen ben.
Het lijkt wel alsof hij me niet vertrouwd. Misschien is dat wel zo, misschien ben ik niet te vertrouwen?!!
Misschien ben ik wel zo’n rotwijf. Misschien spoor ik inderdaad niet, zoals hij zojuist zegt.

Ik voel me nou toch al zo’n trut. M’n moeder is erachter gekomen dat ik mezelf snijd en heeft hier slapeloze nachten van gehad. Ik heb haar beloofd dat ik het niet meer zal doen. Ik doe het al immers een maand niet meer. Dat is ook zo, en hopelijk geloofd ze me.
Ik heb haar niet helemaal de waarheid verteld, ze vroeg wie het wisten, ik beweerde dat alleen Suzanne het wist. Maar er is nog iemand, een leraar, die er vanaf weet. Dat laatste durf ik haar eigenlijk niet te vertellen omdat in de tweede ook al dat gezeur was, en ook een lerares ergens (een ander probleem) van wist. Misschien heeft ze dan het gevoel dat ze achtergesteld wordt? Dat is natuurlijk helemaal niet zo. Het is juist dat ik ontzettend van dr houdt. Ook al hebben wel eens ruzie, dat wil toch niet zeggen dat ik niet van haar houd? Maar juist daarom wil ik haar hiervan beschermen, om het zo maar even te zeggen.

Ze is ook teleurgesteld, denk ik, dat ik hier niks aan haar over had verteld.
Nu is ze er zelf achter gekomen en dat is natuurlijk helemaal rot voor haar. Ze heeft slapeloze nachten gehad, dat zei ze zelf. En juist dát is de reden dat ik het haar niet wilde vertellen.
Dan gaat ze zich té veel zorgen maken. En dat mag niet. Ze heeft al zoveel problemen met me gehad.

Soms kijk ik wel eens terug naar vroeger, naar alle problemen die ik heb veroorzaakt.
Vaak driftbuien, als ik er zo aan terug denk. Ik kan me nog wel herinneren. Al heel wat jaren geleden paste Ingrid op Rolf en mij. Ik was toen een keer driftig geworden en wilde niet voor de deur weg, heb alles bij elkaar geschreeuwd en tegen Ingrid’s buurvrouw, die erlangs wilde, geroepen ‘Je loopt maar door de muur!’Toen heeft Ingrid me geloof ik geprobeerd weg te halen, maar ik bleef driftig. De reden weet ik niet eens meer.

Verder heb ik meerdere malen geprobeerd weg te lopen, en zelfs enkele keren op het punt gestaan zelfmoord te plegen. Van dat laatste weten mn ouders, als het goed is, niks af. Maar het is nog niet zo lang geleden. Zo’n twee jaartjes terug in de tweede. Mja, niemand uit de klas mocht me, en dat lieten ze merken ook. Michelle was toen nog mn enige vriendin, en ik klampte me helemaal aan haar vast, figuurlijk dan. Ik werd uitgescholden, en getrapt. Verder had ik ook nog dat vreselijke ‘achtervolgingsgevoel’ om het zo maar even uit te drukken. Ik heb geen zin om dat hier helemaal te gaan vertellen, maar het kwam erop neer dat ik het idee had dat een leraar van mij, me begluurde, om het zo maar te zeggen. Achteraf denk ik dat ik me aangesteld heb. Natuurlijk was er niks aan de hand. Die man keek naar alle meisje gewoon zo. En me zo, bedoel ik dan, iets lager dan het gezicht…
Waarom ik dan het idee had dat hij achter mij aanzat? Waarschijnlijk gewoon omdat er al een keer dingen zijn gebeurd waar ik me jarenlang druk over heb gemaakt. Van wat ik net vertelde wist mn moeder uiteindelijk wel, doordat de school naar huis had gebeld en had gezegd dat mn cijfers zo vreselijk kelderen. Ik heb toen het achtervolgingsverhaal verteld. Dat van het pesten niet… Achteraf gezien snap ik niet waarom ik alleen dat ene heb verteld, en niet het ander. Maargoed, dat er daarvoor dingen zijn gebeurd wist ze tot dan ook niet, totdat ze ook daar achterkwam (ze komt overal achter… ) En zelfs toen ze me de woorden in de mond legde heb ik het níet verteld. Niet helemaal. Ik heb toegegeven dat er dingen zijn gebeurd, maar heb gelogen over wat zoal. Ik heb haar verteld dat er ooit een soort kinderdisco op de camping was en dat er toen een oudere jongen onder mn truitje kwam. Dat zou ze wel geloven dacht ik. Achteraf had ik het haar net zo goed wél kunnen vertellen. Dat ik gewoon, niet op een camping, ben verkracht. GVD, ik kan het haar nu echt niet meer vertellen hoor.

Genoeg over mn verleden. Er zijn zoveel stomme dingen gebeurd, bahh, wat ben ik een kreng geweest. En nog steeds wel eigenlijk. Ik mag mezelf totaal niet, en dat is óók een reden van dat snijden. Ik weet dat ik hieraan moet gaan werken (dat ik mezelf wel aardig vind) Voor mezelf, maar ook voor het beroep wat ik later wil gaan beoefenen. Ik wil MWD gaan doen, en ja, dat kan niet als je géén vertrouwen in jezelf hebt, jezelf niet mag enz. En al zeker niet als je jezelf krast. (dat doen mensen op Noorderhaven (tehuis voor geestelijk gehandicapten) volgens mijn moeder, die daar werkt. Ik wil hier dus echt aan gaan werken. Heb wel faalangsttrainingen gehad, en ben nu ook veel minder zenuwachtig voor proefwerken. Maar over mezelf ben ik nog lang niet tevreden. Kijk, het is nou niet meteen mijn bedoeling met een maatschappelijk werker / psycholoog te gaan praten. Één van de redenen daarvoor is, dat mijn vader het niet mag weten. Hij zou zich echt voor zijn dochter schamen denk ik. En ik wil mijn ouders niet nog meer verdriet doen, dus ik denk dat ik hier zelf uit moet komen.

Vandaag was ik trouwens bij Jeroen. Bleef daar eten. Tijdens het eten heb ik dingen gehoord waar ik best wel versteld van stond. ******* zou gaan stoppen met haar opleiding, omdat ze het zelf niet meer aankan, ze is laatst het huis uitgezet en inmiddels weer terug en heeft meerdere malen gezegd dood te willen?!! Dat was toch wel even een schok voor mij. Ik dacht toch wel dat ze een meisje was zonder al teveel problemen, maar het tegendeel blijkt waar…
De opleiding (sph) blijkt haar teveel te zijn. Ze wordt teveel met zichzelf geconfronteerd, met haar problemen dan, en dat kan ze niet meer aan. Zo, daar was ik wel eventjes van geschrokken.

Zo, alles wat me dwarszit, staat eventjes op papier..
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:34
Verwijderd
jemig, je hebt het ook niet makkelijk zeg!!
*k val echt helemaal stil*
mag ik je een ding aanraden? blijf bij je vertrouwenspersoon op school praten en probeer alles te verwerken, je moeder kan het je dan wel verbieden, maar je hebt gewoon hulp nodig.. heel veel sterkte!!
*knuffel+kus*
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:50
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
mm, er worden mij 2 tegenovergestelde dingen aangeraden

@charlotte (zo heet je toch?)
heb je héél mijn verhaal gelezen??
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:51
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
goed man!

Wel mooi geschreven dat stuk uit je dagboek(?), maar wat mij opvalt he? Leggen je ouders zo'n druk op je? Door mensen die snijden maar met een gehandicapte te vergelijken?
Volgens mij ben niet alleen jij verkeerd bezig, maar ook zeker zij!
En ik denk dat jij heel veel aan een psycholoog zal gaan hebben!
Ik vertel uit eigen ervaring daar over.

Liefs

Eendje
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:53
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 06-05-2003 @ 11:00:
@ leonoor, hoe doe je dat dan? bestanden beveiligen?
Ik ga ff kijken/uitproberen...heb het vroeger vaak gedaan, maar nu lukt het me niet meer oid...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:54
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 06-05-2003 @ 11:50:
mm, er worden mij 2 tegenovergestelde dingen aangeraden

@charlotte (zo heet je toch?)
heb je héél mijn verhaal gelezen??
En dus moet je kiezen wat jou goed lijkt.

Is dat zo raar? Waarom post je hem hier anders?
(Ik lees hem dan ook...)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 11:00
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-05-2003 @ 11:54:
En dus moet je kiezen wat jou goed lijkt.

Is dat zo raar? Waarom post je hem hier anders?
(Ik lees hem dan ook...)
ik had het over het tweede stuk he?!
niet over het eerste, die is zo lang nog niet.
waarom ik hem poste, ook om dysera (ofzo) een antwoord op haar vraag te geven. Maargoed, ik vind het lief dat jullie hem lezen hoor

@ eendje,

mhaw, of ze veel druk op me leggen niet echt...
maar mn moeder vergelijkt het idd met de gehandicapten op haar werk. Ik weet wel dat er meer mensen zijn die dat doen, maar zij blijkbaar niet...
en misschien is het ook wel een handicap?
niet goed weten hoe je met bepaalde dingen om moet gaan?

Bedankt voor jullie reacties,
echt liev!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 11:02
Verwijderd
Ik zou btw veel over je dagboekstukje willen/kunnen zeggen...over de dingen die daar in staan ed...maar ik denk dat je dingen zelf ook wel weet...enz...naja, beetje nutteloze reactie dit...

Misschien doe je haar met die brief nog meer pijn, misschien niet...dat weet ik niet...misschien kun je eerst nog eens met haar proberen te praten, de dingen die je hebt opgeschreven proberen te zeggen...en als ze niet wil luisteren, dan geef je haar die brief oid...

Misschien kun je haar uitleggen dat het niks met achtergesteld worden te maken heeft. Dat je het juist doet omdat je je ouders er niet mee wil belasten oid. En dat zij te dichtbij staan en de vertrouwenspersoon op school wat verder weg. En als ze naar school gaat, ziet ze de vertrouwenspersoon dan? Als het goed is heeft hij/zij zwijgplicht en weet niemand verder wat er precies is besproken ed.

Ik zou haar wel zeggen, dat als zij niet met je wilt praten (als je dat zelf überhaupt wel wilt), je toch naar die vertrouwenspersoon toe blijft gaan. Je moet toch iets?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 11:03
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 06-05-2003 @ 12:00:
ik had het over het tweede stuk he?!
niet over het eerste, die is zo lang nog niet.
waarom ik hem poste, ook om dysera (ofzo) een antwoord op haar vraag te geven. Maargoed, ik vind het lief dat jullie hem lezen hoor
Ik had het ook over het tweede stuk.

Als je zo iets post, kun je er iig zeker van zijn dat een aantal mensen het lezen. Waarom zouden ze niet?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 11:04
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-05-2003 @ 12:03:
Ik had het ook over het tweede stuk.

Als je zo iets post, kun je er iig zeker van zijn dat een aantal mensen het lezen. Waarom zouden ze niet?
het is best een groot stuk....
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 14:36
Runaat
Runaat is offline
Meissie, Onwijs goed dat je alles op papier hebt gezet enzo!
Wat vervelend dat je moeder alles leest! kan je het niet op een floppie opslaan ofzo? en daarna floppie verstoppen?

Ik zou wel bij de vertrouwenspersoon blijven. Je moeder hoeft daar niets van te weten. Als het jou helpt die gesprekken met die vtpers. moet je er vooral mee doorgaan omdatje behave diegene ook al niet met je ouders kan praten!

Ik wil je heel veel sterkte wensen.
En zorg dat je iig met iemand kan praten..

Kus Renate
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 15:00
BELLEKE
BELLEKE is offline
ik vind t een mooie brief alleen doet het me denken aan bij ons thuis

ze wilden alles weten, ze scheurden mijn post open en lazen brieven, ze snuisterden in mn kamer op zoek naar iets persoonlijks, gedichten of dagboek, ze luisterden telefoons af... maar ze lieten me één ding weten 'voor mij hoef je geen geheimen te hebben, je kunt met mij over alles babbelen'.. eens heb ik het geprobeerd over iets te babbelen, t lukte niet, want dat onderwerp daar kon niet over gebabbeld worden (het was over een relatie, ik was te jong, 16)... en een brief maakte hen kwaad... dus

jij kent je moeder t best, je hebt al eens gediscussieerd dus mischien lukt het je wel? Ik hoop dat ze er niet hetzelfde op reageert als hier thuis. Ik vind het allessinds een heel aangrijpende, gevoelige en eerlijke brief en hoop dat die ook zo overkomt..

succes
lx
__________________
zien doe je met je hartje, niet met je oogjes
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 15:25
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ BELLEKE

bij mij thuis gaat het niet zo ver dat ze altijd telefoongesprekken afluisteren, maar soms doet ze dat wel eens ja.
ik baal er gewoon van dat ze in mn spullen zit. :@
Ik zit er echt mee...
... zucht, ik weet het gewoon ff niet.

@ Runaat

Ik weet het niet hoor, met die vertrouwenspersoon.
Straks komt ze er om een of andere reden weer achter...
pff... zoals ik al zei bij Belleke, ik weet het niet...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-05-2003, 15:56
Wiltine
Avatar van Wiltine
Wiltine is offline
hey

Wen, ik zou echt die brief sturen, hij is heel eerlijk, en je zegt wat je denkt, ik weet niet of je het wel eens eerder tegen haar hebt gezegd, alles wat erin staat, maar dan weet ze wat je bezig houdt, enzo...
Ik zou er ook bijzetten dat je het erg vindt dat ze je met gehandicapten vergelijkt (dat vind je toch erg?)
misschien dat ze door die brief eens zou proberen om voor jou het beste te zoeken, als het helpt bij de vertrouwenspersoon, waarom zou je er dan niet heen gaan? ik denk trouwens dat je die brief misschien ook wel aan je vader kunt richten, zodat hij in de gaten krijgt dat het niet om gaat "of hij zicht schaamt", maar of jij gelukkig wordt...

Wendy, je moet echt niet met die vertrouwens persoon stoppen, omdat je moeder dat wil, het gaat toch om jou!?

maar je moet natuurlijk doen wat jou het beste lijkt...

heel veel sterkte ermee, en superveel liefs, Wiltine
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 06-05-2003 @ 11:50:
mm, er worden mij 2 tegenovergestelde dingen aangeraden

@charlotte (zo heet je toch?)
heb je héél mijn verhaal gelezen??
ja, k heet charlotte, en ja, ik heb je hele verhaal gelezen...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:03
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Hej meis!
(Voor de mensen die het nog niet weten, ik ben Suzanne (Suus) waar ...; )
het over heeft...We hebben al heel lang contact via mail/msn en al voordat we op t forum zaten)

Ik wist het dus eerder dan haar moeder en heb haar idd aangeraden om te gaan praten...

Wen, je weet hoe ik erover denk...Net zoals Belleke al zei; ze hoeft t niet te weten...Je kan altijd naar die leraar toegaan...Die weet het nu toch al van je problemen...Als hij zich gewoon stil houdt over de gesprekken die je eventueel nu nog met um zou voeren...Je moeder komt er echt niet achter!

Ik hoop niet dat je moeder boos op mij is btw en me nog wel wil ontmoeten?

Over de brief? Hij is heel goed! Ik kan niet zeggen wat je er mee moet doen...Misschien op je kamer laten slingeren dat als ze je weer 'controleert' dat ze hem vind...Dan kun je zeggen dat je niet wist wat je ermee moest...Snap je?

Ik moet nu weg, sorry!
xxxx en heel veel sterkte meid!
Dikke knuffel!
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:05
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ik wordt hier droevig van als ik dit lees

maar die brief, ik zou hem wel geven, gewoon eens laten lezen, er echt de tijd voor nemen en goed met je moeder (en vader!) bepraten
een beter vertrouwenspersoon dan je eigen ouders bestaat niet,
in het begin is het moeilijk, maar als je ze eenmaal alles hebt vertelt, kunnen zij je zelf ook beter helpen/steunen
steun van de personen het dichtst om je heen is belangrijk

en even een vraagje gewoon, waarom snij je in jezelf? vind je jezelf niet mooi, haat je jezelf?

en zoals ik al eerder heb gezegt: hoe hoger de heavel waar je overeen moet, hoe groter de ommekeer aan de andere kant, dus het is wel moeilijk om te beginnen met praten met je ouders, maar het zal wel veel goeds brengen!
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:13
dysera
dysera is offline
...

woon jij toevallig in julianadorp of denhelder?

kusjes daisy
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 06-05-2003 @ 17:03:
Over de brief? Hij is heel goed! Ik kan niet zeggen wat je er mee moet doen...Misschien op je kamer laten slingeren dat als ze je weer 'controleert' dat ze hem vind...Dan kun je zeggen dat je niet wist wat je ermee moest...Snap je?
Dat vind ik eigenlijk wel een (hele) goeie. Plus dat ze er dan eigenlijk zelf min of meer om heeft gevraagd...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:52
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
(als aanvulling op het bovenstaande)

Lieve Wendy,

Allereerst wil ik zeggen: geef die brief persoonlijk. Blijf erbij terwijl ze hem leest en vraag een reactie.

Ten tweede wil ik je vragen om te stoppen met het je zorgen maken over de gevoelens van anderen die jij denkt te kunnen veroorzaken. Als jij je steeds blijft afvragen of jij je moeder al dan niet meer of minder pijn zal gaan doen dan blijf je steeds weglopen voor wat in eerste instantie van veel groter belang is, namelijk: JIJ en JOUW gevoelens.

Kijk nu verdomme eens naar jezelf! Je hebt het snijden in jezelf, het jezelf verminken en verwonden overwonnen voor een HELE MAAND! Moet je eens even nagaan wat dat voor JOU betekend.

Het is echt super lief van je dat jij je zoveel zorgen maakt over hoe anderen denken of zullen reageren. Je hoeft die eigenschap echt niet over de schutting te smijten maar zet deze alsjeblieft op de tweede plaats. Op de eerste plaats kom jij. Het is niet erg dat je moeder gekwetst wordt doordat je haar de waarheid verteld. Dat is iets waar ZIJ mee moet afrekenen, niet JIJ. Doe het alleen niet met de intentie haar te kwetsen maar vanuit liefde en rust. Vertel haar die dingen over jezelf VANUIT de liefde voor jezelf.

Dat zij en je vader in jouw spullen zitten te grasduinen vind ik iets om af te keuren maar ik begrijp het wel. Ze zijn je kwijt en ze zijn bang. Bang dat jij er ineens niet meer zal zijn. Bang dat er iets is waar je niet over durft te praten en dat het steeds erger wordt. Deze angst komt voort uit hun houden van jou.

Probeer die band te herstellen, geef ze de kans. Je zal zien dat hoe opener je naar hen bent hoe meer ze je gaan vertrouwen. Als zij ondanks dat toch in je spullen blijven grasduinen moet je ze daar op aanspreken.

Offtopic:
Als jij trouwens je bestanden wilt beveiligen kan je dat als volgt doen:
Type je document in Word. Kies voor “Bestand – Opslaan als…” klik op “Extra” (dit is een button bovenaan rechts) en kies: “Algemene opties”. Onderaan heb je de mogelijkheid om een password in te vullen voor zowel het openen als het wijzigen van jouw document. Het password is echter wel te kraken met veel moeite.

Daarnaast kan je ook nog eens kiezen om later de naam van het bestand te wijzigen. Maak bijvoorbeeld van het bestand: “ dagboek.doc ” - “ bloemetjesjurk.gif ”. Voor dat je het bestand weer gaat bewerken in Word moet je het wel eerst terug veranderen. En als iemand naar die bloemetjesjurk zou willen gaan kijken (wie wil dat nou) dan krijgen ze een foutmelding. Ook kan je het bestand verstoppen in een folder. Bijvoorbeeld nu staat je bestand in: c:\mijn documenten\Wendy\dagboek.doc en dat verplaats je dan naar c:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Euro\dagboek.doc
Als je meer wilt weten mail je me maar…


Maar bovenal is het beter om koste wat kost eerlijk te zijn. Het is beter voor jezelf en het schept meer vrijheid door vertrouwen.

Sterkte. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2003, 16:53
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
dysera schreef op 06-05-2003 @ 17:13:
...

woon jij toevallig in julianadorp of denhelder?

kusjes daisy
ken jij mij?
zo ja, hou het alsjeblieft stil, okay?
dankje
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 17:17
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 06-05-2003 @ 11:00:
Bedankt voor de reactie allebei,

Weet je wat het is,
als ik hem geef doe ik haar waarschijnlijk nog meer pijn.

En met die vertrouwenspersoon... Ze wilt dat ik daarmee kap, omdat ze zich achtergesteld voelt zeg maar, en ze zegt 'denk je nou echt dat ik ooit nog met een normaal gevoel naar jou school kan gaan?!!' Ze komt niet vaak op mn school hoor, maar bijv voor 10-minuten gesprekken enzo....

@ leonoor, hoe doe je dat dan? bestanden beveiligen?
ey lieverd,
ik wou heel even op vooral dat laatste reageren: (ik heb trouwens nog niet verder gelezen hoor, dus weet niet of wat ik zeg al gezegd is)
het gaat niet om jouw moeder. of je moeder met een normaal gevoel naar jouw school kan gaan.. het gaat toch om jou? als het jou helpt zou ik er zeker niet mee stoppen.. het is dan het beste voor jou.. en jij moet elke dag naar die school en zij niet...
meisje, heel veel succes.. dit had ik niet verwacht idd.. ik wou even zeggen dat ik het heel knap vind dat je dit al geschreven hebt en dat ik vind dat je het gewoon moet geven of sturen..
heel veel sterkte meisje!
in gedachten ben ik bij je!
kus,
Ilona
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 17:21
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
eey meiske,
ik heb je verhaal gelezen en ik vind het echt zielig
zoals iedereen hierboven al zegt: laat je moeder die brief lezen das echt het beste.
iig heel erg veel sterkte!!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 17:44
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
zo, wat een reacties allemaal, dat had ik niet verwacht, maar ik vind het wel ontzettend lief

ik zal iedereen ff antwoorden op zijn/haar vragen, want dat zijn er nogal wat.... voor hoever ik dat nog niet had gedaan dan.

@ leonoor

je hebt al vaak gereageerd, maar ik heb nog niet op dat ene stukje gereplayed.
Je zegt dat je veel over mn dagboek kan zeggen, maar dat ik het zelf ook wel weet. Ik weet dus niet wat voor dingen het zien. En ook als het kritiek is mag je het gerust zeggen hoor

@ wiltine

Sorry dat ik je heb laten schrikken (dit staat niet in haar post, gaat over email)
maar bedankt voor je lieve reactie

@ blueeyez

je bent een schat, maar dat weet je al he?!!
Je tip zou inderdaad kunnen werken, maarjahh, dat kan ik haar toch niet aan doen aan de andere kant

@ dysera
Ja, ik woon in Julianadorp.
Wie ben jij?
welke school zit je?
en, als je me echt kent, wil je alsjeblieft je mond hierover houden?


@ idmind


Mmm, dit had je vast niet van mij verwacht allemaal?
(na een paar keer over en weer te pm'en)
Wat je zegt, klopt voor mn verstand wel, maar het voelt niet right, begrijp je?
Bedankt voor het uitleggen hoe het werkt met die bestanden!

@ loontjuh

Ik neem aan dat je gelijk hebt aangezien iedereen het zegt.
Dank voor je reactie, en dat je het helemaal hebt gelezen...

@ ÐaRklåÐy

Ook jij bedankt voor het lezen, maar je hoeft het echt niet zielig te vinden. Er zijn ergere dingen....

Nou, ik weet niet echt wat ik moet zeggen.
Bedankt dat jullie allemaal reageren, echt óntzettend lief.

-xxx- en hugs terug
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 17:59
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 06-05-2003 @ 17:05:
ik wordt hier droevig van als ik dit lees

maar die brief, ik zou hem wel geven, gewoon eens laten lezen, er echt de tijd voor nemen en goed met je moeder (en vader!) bepraten
een beter vertrouwenspersoon dan je eigen ouders bestaat niet,
in het begin is het moeilijk, maar als je ze eenmaal alles hebt vertelt, kunnen zij je zelf ook beter helpen/steunen
steun van de personen het dichtst om je heen is belangrijk

en even een vraagje gewoon, waarom snij je in jezelf? vind je jezelf niet mooi, haat je jezelf?

en zoals ik al eerder heb gezegt: hoe hoger de heavel waar je overeen moet, hoe groter de ommekeer aan de andere kant, dus het is wel moeilijk om te beginnen met praten met je ouders, maar het zal wel veel goeds brengen!
ow wat stom! heb jou net helemaal over geslagen.

Het spijt me echt dat ik je droevig heb gemaakt met mijn post Je trekt het je niet te veel aan mag ik hopen.
Waarom ik snij. Ik weet niet of ik dat hier mag vertellen, omdat snijden topics verboden zijn en dús zal ik je ffekes een pm sturen daarover.
jij ook bedankt voor het lezen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 18:14
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 06-05-2003 @ 18:44:
je hebt al vaak gereageerd, maar ik heb nog niet op dat ene stukje gereplayed.
Je zegt dat je veel over mn dagboek kan zeggen, maar dat ik het zelf ook wel weet. Ik weet dus niet wat voor dingen het zien. En ook als het kritiek is mag je het gerust zeggen hoor
Naja, wat is veel. Maar iig over dingen als dat je de studie die je zou willen niet zou kunnen doen ed...ik denk dat dat niet waar is (tuurlijk verschilt het per persoon). Ik heb er zelf over gedacht om sph te gaan doen en toen werd er ook op de opleiding gezegd dat het niet uit hoefde te maken ed, dat het soms juist een voordeel was, omdat je wist waar je het over had (wel wat het handig als je er op dat moment niet net in zat ed).

En over dat meisje waarvan jij dacht dat ze zo gelukkig was: iedereen heeft problemen, alleen van sommige mensen zie je ze zelden.

Veel dingen zijn verder ook al gezegd...dit is meer, mjah, hoe leg je dat uit...? Details oid? Ik heb geen kritiek op jou of op wat je schrijft, helemaal niet. Ik zou toch voor jezelf kiezen en als jij hulp wilt, die gewoon zoeken. Het is jouw leven, niet die van je ouders. Probeer daarom voor jezelf te kiezen, eventueel in overleg met je ouders.

Ik heb niet echt het gevoel dat dit een nuttige reactie is ed...maar goed...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 18:21
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
hoi Leonie,

Bedankt voor je (zoveelste) reactie...
Dat van dat het juist handig kan zijn, in je opleiding omdat je dan weet waar je over praat is nieuw voor me, dat had ik nog nooit gehoord, maar er zit wel wat in natuurlijk.
Ik weet dat ik mijn eigen keuzes moet maken.
maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik wil haar niet kwetsen.
Zoals uit mijn dagboek stuk blijkt, is ze genoeg gekwetst door mij.
Aan de andere kant wil ik het haar wel duidelijk maken, maar dat gaat weer niet zonder haar te kwetsen *zucht*

-xxx-
wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:18
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
blueeyez

je bent een schat, maar dat weet je al he?!!
Je tip zou inderdaad kunnen werken, maarjahh, dat kan ik haar toch niet aan doen aan de andere kant



Hehe, ik wist t al *haha* maar het is altijd leuk om te horen

Misschien is het ook wel een goede tip van idmind...Als je dat vabn mij zou volgen krijg je denk ik weer een teleurgestelde moeder en als je er zelf bij blijft als je de brief geeft...Dat is misschien beter...

Wat Loontjuh zei heb ik al op msn gezegd...Het gaat om JOU Wen, niet om je moeder, hoe hard dat ook klinkt...
Het is joun leven en dat moet je moeder accepteren (vind ik).
Ik hoop dat je met die leraar blijft praten!
Als je wil praten weet je me te vinden (naja vinden? Je weet wat ik bedoel!). Je kan me altijd bellen, dat weet je, en mailen mag ook altijd

Ik vind het erg rot voor je, maar onthoud...Na regen komt zonneschijn (hoe cliche??), maar het is wel de waarheid!


Btw, je zegt dat je het niet kan maken tegenover je moeder, maar vind je dan dat zij het wel tegenover jou kon maken tussen joun spullen te neuzen??
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 06-05-2003 @ 19:21:
Dat van dat het juist handig kan zijn, in je opleiding omdat je dan weet waar je over praat is nieuw voor me, dat had ik nog nooit gehoord, maar er zit wel wat in natuurlijk.
Ik weet dat ik mijn eigen keuzes moet maken.
maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik wil haar niet kwetsen.
Zoals uit mijn dagboek stuk blijkt, is ze genoeg gekwetst door mij.
Aan de andere kant wil ik het haar wel duidelijk maken, maar dat gaat weer niet zonder haar te kwetsen *zucht*
Ik denk wel dat het zo kan zijn, dat het handig is. Ik heb het zelf ook wel eens ervaren in mijn opleiding en ik ken meer mensen die het zeggen.

Tuurlijk is het moeilijk om je eigen keuzes te maken, zeker als je er iemand mee kunt kwetsen. Zij is genoeg gekwetst door jou, maar jij ook door haar, denk ik. Wat Blueeyez03 ook zegt: 'je zegt dat je het niet kan maken tegenover je moeder, maar vind je dan dat zij het wel tegenover jou kon maken tussen joun spullen te neuzen??'

En idmind zei al: 'Het is echt super lief van je dat jij je zoveel zorgen maakt over hoe anderen denken of zullen reageren. Je hoeft die eigenschap echt niet over de schutting te smijten maar zet deze alsjeblieft op de tweede plaats. Op de eerste plaats kom jij.'

Ik denk dat hij daar erg gelijk mee heeft, je hoeft niet bij alles aan anderen te denken. Ik merk het ook in je pm's, steeds maar weer (ook) aan anderen denken ed. Probeer eens aan jezelf te denken, of iig ook aan jezelf. Je hoeft anderen niet per se erg te kwetsen oid, maar soms is het nodig om dingen te doen die goed zijn voor jou (met iemand praten bv.).

Ik denk (ik begin wel vaak met 'ik denk' merk ik) dat het goed zou zijn om eens een gesprek met je moeder aan te gaan...het toch een keer proberen...of haar vragen wanneer zij met jou zou willen praten (dan hoef je niet eens echt een 'afspraak' te maken ) ofzo.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:35
Verwijderd
woow... ik ben dr gwoon helemaal stil van....
ik kan je geen advies geven... behalve wat er al gegeven is...
ik wil je alleen heeeeel veeeeel sterkte wensen...
*knuff*
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:35
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
jullie zeggen nu wel dat het fout is van de moeder om in de spullen te neuzen, maar als ik (stelt zich voor dat hij moeder is) ontdek dat er iets met mijn kind aan de hand is en dat hij/zij dat niet wilt vertellen, dan zou ik ook zelf rond gaan kijken

en het is juist een teken van zorg en liefde van je moeder, niet iets negatiefs, ze staat echt wel open voor je
die brief geven is dan ook een goede stap vooruit
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-05-2003, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Big Brother schreef op 06-05-2003 @ 21:35:
jullie zeggen nu wel dat het fout is van de moeder om in de spullen te neuzen, maar als ik (stelt zich voor dat hij moeder is) ontdek dat er iets met mijn kind aan de hand is en dat hij/zij dat niet wilt vertellen, dan zou ik ook zelf rond gaan kijken

en het is juist een teken van zorg en liefde van je moeder, niet iets negatiefs, ze staat echt wel open voor je
die brief geven is dan ook een goede stap vooruit
Het snappen/goed vinden zijn twee verschillende dingen, voor mij iig. Ik snap haar moeder ook wel, maar ik vind het niet goed dat ze in de spullen van haar dochter neust. Ik zou niet zelf rond gaan kijken, dit gaat ten kostte van het vertrouwen en de relatie die je met je kind hebt, denk ik. Ik had het bv. nooit gepikt als mijn moeder/vader zo iets had gedaan.

Maar het kan idd wel een teken van zorg en liefde ed zijn...daar heb je wel weer gelijk in.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 21:35
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Hey Wendy

Je vertelde in je dagboek dat je jezelf helemaal niet aardig vond en dat je jezelf een kreng vond. Ik weet niet of het wat waard is, maar ik vind jou heel aardig. Altijd als je reageert op posts van mensen die problemen hebben heb ik het idee dat je echt je best doet om die mensen te helpen en een goed advies probeert te geven. Je komt echt heel lief en slim over.
Je mag jezelf ook wel wat credit geven hoor; je ziet denk ik nu alleen de negatieve punten aan jezelf, maar dat is echt niet wat anderen zien. Kijk ook eens naar jouw positieve punten!

*knuf*!
Nona
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 21:35
** Lieve2002 **
Avatar van ** Lieve2002 **
** Lieve2002 ** is offline
Ik vind het een onwijs mooie brief. Sommige dingen kan je beter opschrijven dan zeggen. Ik zou hem zeker sturen. Het zal de dingen verhelderen....ook voor je moeder..

kuzzie
Lieve
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 06-05-2003 @ 22:35:
Hey Wendy

Je vertelde in je dagboek dat je jezelf helemaal niet aardig vond en dat je jezelf een kreng vond. Ik weet niet of het wat waard is, maar ik vind jou heel aardig. Altijd als je reageert op posts van mensen die problemen hebben heb ik het idee dat je echt je best doet om die mensen te helpen en een goed advies probeert te geven. Je komt echt heel lief en slim over.
Je mag jezelf ook wel wat credit geven hoor; je ziet denk ik nu alleen de negatieve punten aan jezelf, maar dat is echt niet wat anderen zien. Kijk ook eens naar jouw positieve punten!

*knuf*!
Nona
zo lief en zo zacht!
jij omschrijft het precies zoals ik wendy ervaar..
ik ben het dus helemaal met je eens..
Wendy.. Je bent een TOPMEID!
we leven met je mee en duimen voor je!
kus,
Ilona
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 21:47
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ kruimel en ilona

*snik*
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 21:48
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Niet huilen...
*geeft dikke knuf*
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 21:51
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 06-05-2003 @ 22:48:
Niet huilen...
*geeft dikke knuf*

en waarom kan ik dat dan zelf niet geloven...?
*geeft knuffel terug*
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 21:54
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Wat kan je zelf niet geloven?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 22:10
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
dat ze een topmeid is denk ik
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 22:12
Verwijderd
echt meid, geloof ons:
je bent een topmeid..
anders zeggen we het niet.
ik weet dat het soms moeilijk kan zijn om dat van jezelf te geloven, maar het is echt zo!
onthou dat er mensen zijn die heel erg veel om je geven en heel erg veel van je houden!
kus,
Ilona
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 23:35
Margriet
Avatar van Margriet
Margriet is offline
Lieve Wendy,

Geen reacte *stil*...
Eerste wat ik dacht: Niet jij!
Je reageert altijd zo lief, sociaal op andere mensen dat ik me echt niet voor kan stellen dat je jezelf een kreng kunt vinden...(maarja, zoals al eerder gezegd, het heeft redelijk weinig zin omdat te zeggen, aangezien je het niet snel zult geloven)
Er zitten heel erg veel nuttige replys tussen, maar een paar dingen kunnen niet vaak genoeg gezegd worden..
Als ik zo'n dochter als jou zou hebben zou ik trots zijn om zo'n dochter te hebben, je ouders horen trots op je te zijn, niet voor je schamen..
Het is natuurlijk heel begrijpelijk dat je moeder zich klote voelt, als je kijkt naar alles wat jij zegt en dus hebt meegemaakt...Maar je moeder heeft niet het recht jouw eigendommen te lezen, jij hebt er een hele goede reden voor dat je het haar niet laat lezen...
Ik ben het er mee eens dat je door moet gaan met je gesprekken, als het JOU goed doet, moet je voor jezelf kiezen...
Ik zou de brief geven (maar dat is zeker niet makkelijk *herkenning*), maar ik denk dat het geen kwaad kan...Je moeder mag best weten dat je kwaad op haar bent, en bang bent haar te kwetsen...
Je moet echt meer aan jezelf gaan denken, wat verschrikkelijk moeilijk is, maar je merkt dat als het beter lukt, jij je ook misschien wel beter gaat voelen..
Oja, er zei ook nog iemand dat het knap was dat je gestopt was met automutileren...Daar mag je echt heel trots op zijn...Dat is echt heel erg moeilijk en jij hebt het gewoon gedaan..*trots op jou*...dat is echt zo...
Meis, sterkte, je hebt mijn mailadres...Je mag altijd stoom afblazen..

Hele dikke knuffel
Margriet
__________________
~... Ik heb van je gedroomd vannacht. En we speelden dat we alles deelden...~
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 06:11
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 06-05-2003 @ 22:54:
Wat kan je zelf niet geloven?
dat ik geen kreng ben... wat jullie dus zeggen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 07:27
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
... schreef op 07-05-2003 @ 07:11:
dat ik geen kreng ben... wat jullie dus zeggen
Nou meis, je weet hoe ik over je denk dus kom op!!
Loontjuh en Kruimel hebben helemaal gelijk!
Je bent echt een lieverd!
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 10:59
Verwijderd
ik vind het knap van u
ik zou hem persoonlij niet geven.. maar gwoon nog een keer met je ma proberen te praten, zo'n brief komt echt keihard aan...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Achterwerk Brieven - VPRO
karelk
23 13-09-2007 19:21
Verhalen & Gedichten Ode aan de handgeschreven brief.
Ieke
15 02-04-2006 19:19
Verhalen & Gedichten Brieven
Raakvlak
10 04-03-2004 22:31
Psychologie brief aan mijn mentrix
light fighter
25 30-01-2004 15:58
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duitse brieven!!!
annette
2 14-02-2003 16:53
ARTistiek En brief
Gleipnur
11 05-12-2001 21:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.