Oud 26-11-2019, 03:09
Kanskarel
Kanskarel is offline
Beste forumgebruikers,

Ik schrijf nu op dit tijdstip omdat ik loop te piekeren op het moment. Ik ben een jongen van 27 jaar die zijn (fulltime opleiding) hbo heeft afgerond in juni, maar tot de dag van vandaag nog geen baan heeft kunnen vinden in mijn vakgebied. Ik woon op het moment in een studentenhuis en mag volgens het contract een jaar nadat ik klaar ben met mijn studie nog in het studentenhuis blijven wonen. Nou heb ik verder dus geen inkomsten en heb ik ook geen geld opgespaard en ben op het moment compleet blut, nou kreeg ik dus tot vorige maand nog een studielening binnen (deze stond nog aan). En kreeg ik een week geleden een bericht van duo dat ik van de afgelopen twee maanden mijn studielening moet terugbetalen en dat ik geen meer recht heb op een studielening.
Op financieel vlak ben ik echt een complete idioot en ik weet dat ik veels te laat aan de bel heb getrokken, tot nu toe heb ik al mijn financele problemen weten uit te stellen en te vermijden maar ik heb het gevoel dat de ellende nu allemaal begint. Ik moet eind van deze maand mijn huur betalen maar ik heb gewoonweg het geld niet, ik ben nu urenlang aan het piekeren over wat ik nu moet doen, want ik ben nog nooit eerder in zo'n situatie beland en ik vind het enorm stressvol.

Bij mijn familie kan ik niet terecht voor financiele steun en bij mijn vrienden durf ik ook geen financiele steun te vragen. Daarnaast heeft de huisbaas de pik op mij, en zal geen begrip tonen als ik de huur later betaal . En ik zal niet weten waar ik naartoe moet verhuizen als ik eruit wordt gezet.

Ik ben een onbenul, een idioot, een luie zak, iemand die veels te lang heeft gewacht om actie te ondernemen. Wat kan ik nu het beste doen?

Met vriendelijke groet,

kanskarel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2019, 08:24
Verwijderd
Werk zoeken. Als dat niet lukt in je vakgebied, dan er buiten. Tussen mijn afstuderen en begin traineeship zat een half jaar, maar ik was al postbode als bijbaan en ben dat blijven doen - juist meer gaan werken. Zoek een baan, ook al is het maar voor eventjes tot je een "echte" baan vindt.

Wat heb je gestudeerd/wat is je vakgebied? Waar woon je, welke regio wil je werken? Ik wil je best met dit deel helpen maar daar heb ik veel meer informatie voor nodig.


Dat lost het probleem van deze maand natuurlijk niet op. Dat geld zul je toch echt ergens moeten lenen. Of het nou bij familie, vrienden of een bank is. Maar je werkt je alleen maar meer in de schulden op deze manier dus vind zo snel mogelijk een baan. Callcenter, fabriek, whatever. En zorg dat je dit in de toekomst niet meer gebeurd. "Financiële problemen uitstellen" betekent simpelweg dat je de problemen groter maakt, het is nooit een goede optie.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2019, 13:04
Verwijderd
www.nibud.nl
Met citaat reageren
Oud 26-11-2019, 14:50
Verwijderd
Idd wat Jan en deadlock zeggen.

Ga inderdaad keihard achter een baan aan. Je hebt dit bericht gepost midden in de nacht, waarschijnlijk omdat je niet kon slapen van de stress en de controle-verlies. Je moet de controle weer terugpakken door actief te gaan zoeken naar werk en gaan solliciteren. Pak alles aan, voel je niet snel "te goed" voor een functie.

Waarom kan je niet geld bij je ouders lenen? Mijn ervaring is dat ze vaak wel wat voor je kunnen doen, hoe vervelend de relatie met je ouders ook is. Waarom durf je niet je vrienden te vragen? Dit gebeurt nu eenmaal en er moet ASAP een oplossing gevonden worden.

Je bent geen onbenul, een idioot, een luie zak etc. Te lang gewacht? Ja dat wel, maar daar zal je wel zo je redenen voor hebben. Nu is het tijd voor actie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Oproep: televisieproducent zoekt jongeren met hoge schulden
Lisette1105
8 12-12-2013 13:24
Verhalen & Gedichten Rollenspel II - Een magisch begin
Kitten
56 03-12-2009 16:29
Werk, Geld & Recht Heel ver in de schulden
Mike1989xx
44 06-11-2009 23:48
Liefde & Relatie Hoge schulden....ja of nee?
evanescence
74 27-08-2005 15:21
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie ondernemingsvormen en overwegingen..??
I'mLovinIt!!
14 29-11-2003 13:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.