Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2004, 10:44
darksander
Avatar van darksander
darksander is offline
wat vinden jullie hiervan:

info:
-de nederlandse cultuur is een christelijke cultuur
kerstmis is christelijk en dat is de kerstman niet
-sinterklaas is echt een onderdeel van de nederlandse cultuur
-de kerstman is een commercieel product gemaakt door coca-cola en overgekomen uit amerika naar nederland

mijn stelling is:
de kerstman is slecht voor de nederlandse cultuur.

laat me je mening horen en maak gerust gebruik van de hiervoor genoemde info

alvast thx
__________________
clan dnu ownzz all
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2004, 12:15
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Alleen al dat christelijk staat me verschrikkelijk tegen..
Ik heb dus ook niks tegen de kerstman om de reden dat ie niet christelijk is.
Ik heb el wat tegen hem, omdat ik vind dat ie maar verzonnen is, en sinterklaas is hier traditie, niet de (inderdaad door Coca-Cola verzonnen) kerstman.

Jeej, wat een onderbouwde mening weer, hier heb je vast niet veel aan.. maar ja, geen zin om er uitgebreid over na te denken..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:07
Verwijderd
-de nederlandse cultuur is een christelijke cultuur ja. immers veel vrije dagen: pasen, hemelvaart, pinksteren, kerst etc, zijn christelijk. maar de kerstman heeft hier helemaal niets mee te maken. ik heb een paashaas ook nog nooit een moord zien plegen.
-sinterklaas is een typisch nederlandse traditie. maar lang niet alle mensen vieren dat. sommige mensen vieren het met kerst. de kerstman is gewoon een symbool van kerst omdat kerst allang geen christelijk feest meer is.
-de kerstman is dan mss wel ingeroepen door coca cola maar het is allang geintergreerd bij kerst. mensen kunnen zelf wel bepalen of ze iets met de kerstman in huis willen halen.
neej de kerstman is niet slecht voor de nederlandse cultuur, mensen bepalen zelf of ze iets met de kerstman te maken willen hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:10
Verwijderd
Iets dat niet een eigen voortbrengsel is is niet per definitie slecht. Zoals jij het nu weergeeft lijkt het meer een kromme redernering dan op een beschouwing. Leg eens uit hoe je tot die stelling komt mbt je info.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:50
Sawna
Avatar van Sawna
Sawna is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 18-03-2004 @ 14:07:
ik heb een paashaas ook nog nooit een moord zien plegen.
duh?
__________________
Neen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 01:37
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
De kerstman is helemaal niet bedacht door Coca-Cola. Die bestond al lang. Coca-Cola heeft 'm alleen z'n huidige uiterlijk gegeven (Hence: 't rode pak etc.), en hem bekender gemaakt, voor zover ik weet. En de naam 'Santa Clause' komt van? Juist, St. Nicolaas.

Laatst gewijzigd op 19-03-2004 om 01:39.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 18:45
darksander
Avatar van darksander
darksander is offline
nou somebody ik heb als opdracht gekregen om een extreme stelling te verzinnen hij moest orgineel zinn en de mening hoefde niet van mij te zijn ik hoefde dus niet schter mn m,ening te staan

ik denk er zelf zo over:
Als het zois dat er minder mensen sinterklaas vieren doordat ze met kerst de kerstman kadeautjes laten brengen dan is dit dus slecht voor de nederlandse cultuur het verdringt een traditioneel feest
En als en ik weet dat die er zijn nederlanders (of belgen) zijn die tegen de kerstman zijn omdat het tegen het christelijk geloof ingaat en heel kerstmis van het kerstverhaal afhaalt (de helft kent het kerstverhaal niet een sen vieren toch kerst) dan denk ik dat ook hier de kertsman fout zit

dit zijn twee redenen voor deze stelling nu zou ik van jullie graag meer redeen voor of redenen tegen willen horen zodat ik hier gebruik van kan maken

en kan je niks serieus verzinnen gebruik dan je fantasie en maak er iets extreems van en laat het me horen
onderbpuw het wel met argumenten plz anders heb ik er weinig aan

bijv: de kerstman vervuilt de lucht met zijn rendieren poep (daar heb ik weinig aan al is ie goed extreem lol)

gr darksander
__________________
clan dnu ownzz all
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 19:18
Verwijderd
De kerstman is een afgeleide van sinterklaas, daarom heet ie in Amerika ook Santa Claus, Nederlandse immigranten hebben 'm meegenomen naar Amerika, alwaar hij veramerikaanst is.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-03-2004 @ 20:18:
De kerstman is een afgeleide van sinterklaas, daarom heet ie in Amerika ook Santa Claus, Nederlandse immigranten hebben 'm meegenomen naar Amerika, alwaar hij veramerikaanst is.
ja dus eigenlijk zijn wij maar een origineel volk in nederland
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.