Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2005, 17:39
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
Bossen schreef op 19-09-2005 @ 17:05 :
@ Onorthodox: Orginele spellen maken een console nog niet orgineel. Als er geen speciale spellen voor die bediening kwam, had het toch ook geen nut om die bediening te maken?!
Dus jij durft nog te beweren dat de revo niet iets origineels is? Zelfs zonder spellen is de revo al origineel

Ennuh, jij typte "de controller van de revo is idd nieuw, maar of er verder nog zo veel orgineels bij komt....."

Jezelf tegentypen, niet?
__________________
People like YOU are the reason people like ME need medication
Advertentie
Oud 19-09-2005, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Onorthodox schreef op 19-09-2005 @ 18:39 :
Dus jij durft nog te beweren dat de revo niet iets origineels is? Zelfs zonder spellen is de revo al origineel

Ennuh, jij typte "de controller van de revo is idd nieuw, maar of er verder nog zo veel orgineels bij komt....."

Jezelf tegentypen, niet?
Nee toch? Ik vind die controller erg vet, gewaagd ook. Maar ik zeg alleen dat die controller, wat dus niet de 'main' controller word, niet de hele console orgineel maakt. De eye-toy maakt de PS2 toch ook geen vernieuwende console?
Oud 19-09-2005, 19:00
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
fucking intertoys ding afstandsbediening halooo kramp in je handen halloooo leuk voor 10 minuten halloooo het einde van console's voor nintendo halloooo
Oud 19-09-2005, 19:24
Verwijderd
http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=165

En dan het 4e plaatje. Lijken best op elkaar. Beide dingen haden/zullen hebben een Legend of Zelda game
Oud 19-09-2005, 19:27
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Citaat:
Morridin schreef op 19-09-2005 @ 20:24 :
http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=165

En dan het 4e plaatje. Lijken best op elkaar. Beide dingen haden/zullen hebben een Legend of Zelda game
zoooo geniaal
Oud 19-09-2005, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 19-09-2005 @ 20:24 :
http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=165

En dan het 4e plaatje. Lijken best op elkaar. Beide dingen haden/zullen hebben een Legend of Zelda game
Oud 19-09-2005, 20:48
infamous
Avatar van infamous
infamous is offline
damn dit gaat best zieker worden dan dat ik dacht



go nintendo!
__________________
www.optech-dnb.com, live dnb+abstract visuals
Oud 20-09-2005, 09:36
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
mr praatpaal schreef op 19-09-2005 @ 20:00 :
fucking intertoys ding afstandsbediening halooo kramp in je handen halloooo leuk voor 10 minuten halloooo het einde van console's voor nintendo halloooo
heb je dat ding al in handen gehad dan ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 20-09-2005, 18:25
TommytheCat
Avatar van TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
mr praatpaal schreef op 19-09-2005 @ 20:00 :
fucking intertoys ding afstandsbediening halooo kramp in je handen halloooo leuk voor 10 minuten halloooo het einde van console's voor nintendo halloooo
halloooo vooroordelen
Oud 08-12-2005, 11:25
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
misschien een rare up, maar er zijn nu een stuk meer dingen bekent.
- de Specs zuigen
- er is naast wat er nu bekend is nog iets aan de revolution wat nog nooit eerder is vertoond in de console markt
- minder dan 200 dollar
Oud 08-12-2005, 12:09
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
De specs zijn vooralsnog speculaties, maar wss zitten ze wel dicht bij de waarheid.
Ach ik ben zeer tevree met de kwaliteit van de GC en de revo wordt zo'n anderhalf tot 2 keer sterker, toegeven ik had iets meer verwacht maar ik ga nog niet gelijk roepen dat het kut is en een domme zet etc..eerst maar ff de games afwachten.
Daarnaast heb ik het idee dat de revo niet meer met de 360 en Ps3 vergeleken kan worden en ze gewoon een hele andere kant opgaan wat marketing betreft.
Maargoed we zien het allemaal wel volgend jaar op de E3
__________________
They came...from...behind!
Oud 08-12-2005, 12:28
Doodle!
Avatar van Doodle!
Doodle! is offline
Terwijl sony en Microsoft kunnen vechten over de beste graphics gaat nintendo lekker over de middenweg met een goede (verwachte) prijs - graphics verhouding. In de next gen consoles zullen de verschillen zo minimaal worden..dan moeten we gaan kijken naar gameplay en originaliteit.

Waar twee vechten om 'n been, gaat de derde er mee heen.
__________________
In love with my oven glove. <3
Oud 08-12-2005, 12:54
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 08-12-2005 @ 12:25 :
misschien een rare up, maar er zijn nu een stuk meer dingen bekent.
- de Specs zuigen
- er is naast wat er nu bekend is nog iets aan de revolution wat nog nooit eerder is vertoond in de console markt
- minder dan 200 dollar
wat zijn de specs dan, en wat zuig er zo aan dan ?

(sony en microsoft overdrijven enorm mbt het potentieel van hun inderdaad vrij krachtige machines. Geen ontwikkelaar die echt alle cores van de cell-processor ten volste gaat benutten voor een spelletje, bijvoorbeeld, puur omdat de ontwikkelcyclus van een spel daar te kort voor is.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 08-12-2005, 12:58
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
Ach man, de opvolgers van de ps3 en de xbox360 zuigen nu al kont. Stomme graphics, de specs zuigen de pan uit en de hele mikmak stelt geen reet voor.
Denk wel dat dit het einde betekent van Sony en Microsoft
__________________
People like YOU are the reason people like ME need medication
Oud 08-12-2005, 13:04
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Er zit een verschil tussen 2x zo krachtig en 2x zo mooie graphics...2x zo krachtig is meer dat er veel ingewikkeldere bewerkingen gedaan kunnen worden, meer dingen tegelijk op het scherm bijvoorbeeld, en dat heeft dus als resultaat een spel met meer mogelijkheden. Mooiere grafixs is slechts een onderdeel van het benutten van kracht..
Dat de revolution maar 2x sterker is dan de NGC doet mij vrezen...de PS3 en Xbox360 zijn beide geloof ik zo'n 5x sterker dan hun voorganger...wat dus gaat betekenen dat de multiplatform spellen alleen op de 360 en de PS3 gaan komen, omdat ze anders vreselijk moeten gaan downgraden om het draaibaar te krijgen op de revo...z
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 08-12-2005, 13:08
Verwijderd
Aye, maar de goedkope prijs en de mogelijkheid om oude snes/nes/N64 games te downloaden (als dat echt komt en voor een lage prijs is) zullen er iig redelijk voor kunnen zorgen dat veel nintendo en ex-nintento fans het ding zullen kopen. Ik zie me voor zo'n lage prijs iig wel zo'n ding kopen.
Oud 08-12-2005, 13:08
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Onorthodox schreef op 08-12-2005 @ 13:58 :
Ach man, de opvolgers van de ps3 en de xbox360 zuigen nu al kont. Stomme graphics, de specs zuigen de pan uit en de hele mikmak stelt geen reet voor.
Denk wel dat dit het einde betekent van Sony en Microsoft
*kuch*fanboyalert*kuch*
Ik ga er maar ff van uit dat je bedoelt dat de PS3 en 360 kut zijn...al zijn je argumenten waardeloos. Wat zuigt er aan de specs? Welke Ps3 games zijn lelijk? hoeveel 360 games heb je al gezien?
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 08-12-2005, 13:12
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Morridin schreef op 08-12-2005 @ 14:08 :
Aye, maar de goedkope prijs en de mogelijkheid om oude snes/nes/N64 games te downloaden (als dat echt komt en voor een lage prijs is) zullen er iig redelijk voor kunnen zorgen dat veel nintendo en ex-nintento fans het ding zullen kopen. Ik zie me voor zo'n lage prijs iig wel zo'n ding kopen.
Ik heb een NES, SNES én een N64, dus ik hoef geen games te downloaden...ik heb ze gewoon nog. Persoonlijk vind ik het meer een smerige marketingtruc van nintendo dan echt functionaliteit....netals die classic games voor de GBA....20 euro vragen voor een spel van zo'n 20 jaar oud...schandalig...

Mijn zelda-verslaving zal er ook wel voor zorgen dat ik hem koop, maar zéker niet meteen bij de release...(al ga ik dat bij geen van alle consoles doen...nog véél te duur)..de NGC heb ik ook pas gekocht toen ie 99 euri was...en hij staat meer stof te vangen dan dat ik em gebruik...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 08-12-2005, 13:19
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Hoezo een smerige marketingtruc? je wordt niet verplicht de games te downloaden.
Daarnaast kun jij mss al je consoles nog hebben, maar een hoop mensen hebben ze niet, plus veel zullen ze ook nooit gehad hebben en is dit een mooi kansje om ze wel te spelen.
Daarnaast zit er ook een wereld van verschil in de PS2 en de Xbox, maar dat weerhoudt devs er ook niet van om multiplatform te gaan.
Nogmaal er is nog veel speculatie, maar momenteel ben ik het meest geinteresseert in de Revo puur om het vernieuwende aspect, of het ook goed werkt moet nog blijken maar innovatie moet geprezen worden, vooral nu devs vast blijven zitten op herhalende speelconcepten.

En om een onnodige flamewar te ontwijken, de Ps3 en 360 zijn hele mooie machientjes hoor, maar de 360 trekt me totaal niet, de launchgames alleen al, been there done that.
De ps3 lijkt me dan wel weer interessant al is het maar om topgames als FF, Devil may cry en metal gear.
maar voorlopig geef ik liever mn geld uit aan goedkoper wordende Ps2 en Cube toppers.
__________________
They came...from...behind!

Laatst gewijzigd op 08-12-2005 om 13:22.
Oud 08-12-2005, 13:23
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Captain N schreef op 08-12-2005 @ 14:19 :
Hoezo een smerige marketingtruc? je wordt niet verplicht de games te downloaden.
Daarnaast kun jij mss al je consoles nog hebben, maar een hoop mensen hebben ze niet, plus veel zullen ze ook nooit gehad hebben en is dit een mooi kansje om ze wel te spelen.
Daarnaast zit er ook een wereld van verschil in de PS2 en de Xbox, maar dat weerhoudt devs er ook niet van om multiplatform te gaan.
Nogmaal er is nog veel speculatie, maar momenteel ben ik het meest geinteresseert in de Revo puur om het vernieuwende aspect, of het ook goed werkt moet nog blijken maar innovatie moet geprezen worden, vooral nu devs vast blijven zitten op herhalende speelconcepten.
Ik vind het een smerige marketingtruc omdat et downloaden van die games vast vrij prijzig gaat worden..wat gewoonweg snel verdienen is.
Het verschil tussen de Xbox en PS2 is niet zó groot als de Revo en de 360/PS3 (als de specs kloppen)..je zou dan meer moeten kijken naar het verschil tussen een Xbox en de PsOne...ik heb begrepen dat het veschil echt zó groot kan zijn..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 08-12-2005, 13:28
Verwijderd
Ach, als dat downloaden duur wordt zullen ze (hoop ik voor hen) snel genoeg doorhebben dat ze de prijzen misschien moeten verlagen.
Oud 08-12-2005, 13:34
TommytheCat
Avatar van TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
D@mien schreef op 08-12-2005 @ 14:23 :
Ik vind het een smerige marketingtruc omdat et downloaden van die games vast vrij prijzig gaat worden..wat gewoonweg snel verdienen is.
Het verschil in graphics tussen de Xbox en PS2 is niet zó groot als de Revo en de 360/PS3 (als de specs kloppen)..je zou dan meer moeten kijken naar het verschil tussen een Xbox en de PsOne...ik heb begrepen dat het veschil echt zó groot kan zijn..
Het verschil met de Xbox en 360 vind ik nochtans niet opzienbarend groot. En laten we wel wezen, die zogenaamde superieure specs zijn het enige 'innovatieve' aan het hele apparaat (de verwisselbare frontplaatjes daargelaten ). Typisch een geval van meer van hetzelfde, wat niet persé een slecht ding hoeft te zijn. Nu spreekt een Xbox me sowieso niet aan omdat er vrijwel geen games op te vinden zijn die me bekoren, maar een ps3 is in principe ook meer van hetzelfde, alleen vind ik daar wel genoeg leuks tussen de titels.
__________________
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back, he's really going to want to see a fucking cross?"
Oud 08-12-2005, 13:50
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Citaat:
D@mien schreef op 08-12-2005 @ 14:23 :
Ik vind het een smerige marketingtruc omdat et downloaden van die games vast vrij prijzig gaat worden..wat gewoonweg snel verdienen is.
Het verschil tussen de Xbox en PS2 is niet zó groot als de Revo en de 360/PS3 (als de specs kloppen)..je zou dan meer moeten kijken naar het verschil tussen een Xbox en de PsOne...ik heb begrepen dat het veschil echt zó groot kan zijn..
En dat baseer je op?
Laten we wel ff objectief blijven en wachten op concrete info voor overal boe tegen gaan roepen.
Het lijkt mij een zeer onwaarschijnlijk idee dat nintendo niet op een of andere manier zorgt dat de Revo mee kan gaan met games die ontwikkelt worden voor de andere consoles en wie weet wat ze allemaal achter de schermen uitvreten, voor hetzelfde geldt hebben ze een zooi kleine studios opgekocht en krijgen we straks allemaal dope exclusives.
__________________
They came...from...behind!
Oud 08-12-2005, 13:54
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
De enige die ik hier een beetje gelijk geef is D@mien, want het zal zeker gaan gebeuren dat games multi worden, en dat gaat inhouden op alles behalve de revolution.

Wat denk ik het gevolg zal gaan worden is dat nintendo meer op zichzelf komt te staan, en dat is maar goed ook. De ds laat zien dat super simpel ook leuk kan zijn(AC, MK) en ik denk dat de revolution dezelfde kant op gaat.
- Makkelijk online
- Goedkoop
- De 8 tot 88 leeftijdsgroep

Het zal me zelfs niet verbazen als binnenkort mensen kiezen tussen een ps3 of een 360 en de revolution erbij nemen.
Oud 08-12-2005, 13:56
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Captain N schreef op 08-12-2005 @ 14:50 :
voor hetzelfde geldt hebben ze een zooi kleine studios opgekocht en krijgen we straks allemaal dope exclusives.
want nintendo kan dat niet, alleen super dope klein studiotje.

Ik blijf het zeggen, hoe dichter nintendo bij zichzelf blijft, hoe beter het gaat, of zijn er echt mensen die een ds kopen omdat je er pac man op kunt spelen?
Oud 08-12-2005, 14:00
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 08-12-2005 @ 14:56 :
want nintendo kan dat niet, alleen super dope klein studiotje.
Whut?

Anyway met je mening ben ik het wel eens hoor, zal mezelf ff quoten van een ander forum.

Citaat:
Ik denk idd dat de Revo door velen als een console voor erbij wordt gezien, of dit een slechte zaak is daar ben ik niet zo zeker van, gezien de mooie prijs en de waardevolle toevoeging aan speelervaringen denk ik dat veel gamers er toch wel een aan zullen schaffen, vooral ALS blijkt dat de games toch wel heel leuk en innovatief zijn.
Daarbij heb ik nooit beweerd dat ninty zich moet gaan focussen op multiplatform en ik weet ook wel dat veel devs zich enkel op de 360 en Ps3 zullen focussen, maar om nou geen enkele game op de Revo te laten verschijnen zou nintendo geen goed doen denk ik.
__________________
They came...from...behind!

Laatst gewijzigd op 08-12-2005 om 14:02.
Oud 08-12-2005, 14:49
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik zie t toch anders : koop een pc en een revo, en je bent helemaal compleet. De meeste ps2 en xbox spellen kwamen toch ook wel op de pc uit, de meeste GC games niet.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 08-12-2005, 14:49
Verwijderd
graphics dit en dat..het gaat om de houdbaarheids datum van een spel...ook al heb je van een bepaald genre mooiere graphics, het gaat er nog steeds om of het nog steeds speelbaar blijft over een tijd..dat vind ik het belangrijkste.

Ik ben ook een zelda fan maar als je eenmaal zelda hebt uitgespeeld wordt het ook minder...zo is het met vele spellen...

Ik ga nog steeds voor de Rev, aangezien ik vanaf kleins af aan een nintendo heb gehad en ik de spellen nog erg leuk vind...we merken het idd wel op de E3
Oud 08-12-2005, 14:59
TommytheCat
Avatar van TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-12-2005 @ 15:49 :
ik zie t toch anders : koop een pc en een revo, en je bent helemaal compleet. De meeste ps2 en xbox spellen kwamen toch ook wel op de pc uit, de meeste GC games niet.
Ja, ik vind Jak&Daxter, ICO, Ratchet&Clank, Devil May Cry, God of War, Final Fantasy en Ninja Gaiden echt te gek als rom voor mn pc.


__________________
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back, he's really going to want to see a fucking cross?"
Oud 08-12-2005, 16:44
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Captain N schreef op 08-12-2005 @ 15:00 :
Whut?
Het klonk alsof nintendo een andere studio nodig had weer iets nieuws te kunnen brengen.

Uit mijn ervaring is gekomen dat er maar weinig goeds is gekomen van 3rd party op nintendo consoles de afgelopen jaren.

Zo is er niet echt een 3rd party game die er uit sprong op de cube(soul callibur met link misschien), of in ieder geval te weinig.

op de ds is castlevania de enige die zich kan meten met de topgames(voor de rest allemaal 1st party)

misschien is 3rd party goed, maar of simpele poorts een nintendo console ooit goed zullen doen weet ik niet
Oud 08-12-2005, 16:57
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 08-12-2005 @ 15:49 :
graphics dit en dat..het gaat om de houdbaarheids datum van een spel...ook al heb je van een bepaald genre mooiere graphics, het gaat er nog steeds om of het nog steeds speelbaar blijft over een tijd..dat vind ik het belangrijkste.
Wéér iemand die de denkfout maakt dat verbeterde technologie alleen maar voor mooiere graphics gebruikt wordt.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 08-12-2005, 17:29
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 08-12-2005 @ 17:57 :
Wéér iemand die de denkfout maakt dat verbeterde technologie alleen maar voor mooiere graphics gebruikt wordt.
Puur naar games kijkend en niet naar andere technische gimmicks, waar zou het nog meer voor gebruikt kunnen worden dan, want stop meer power in een apparaat en je haalt er meer uit, zo simpel is het.
360 en Ps3 zijn gewoon opgevoerde varianten van hun voorgangers.



Citaat:
Het klonk alsof nintendo een andere studio nodig had weer iets nieuws te kunnen brengen.
Ik bedoelde dus zoiets als Retro studios.
Trouwens als Nintendo een studio opkoopt om hun franchises te gaan ontwikkelen dan zitten ze er ook echt wel met hun neus boven op.
__________________
They came...from...behind!
Oud 08-12-2005, 17:34
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Captain N schreef op 08-12-2005 @ 18:29 :
Puur naar games kijkend en niet naar andere technische gimmicks, waar zou het nog meer voor gebruikt kunnen worden dan, want stop meer power in een apparaat en je haalt er meer uit, zo simpel is het.
Meer power betekent automatisch niet alleen meer pracht. Het betekent ook snellere/complexere dingen. Het betekent ook intelligentere AI. Waardoor games leuker kunnen worden.

Als ik bv. aan die 8 mooie SPU's denk van PS3's Cell processor; daar kan je verdomd leuke AI en physics dingen mee doen.

Of denk aan de PSP met dat spel met vloeibare kwik .. ook origineel .. Zou niet gekund hebben op een 'zwak' systeem.

Meer power opent wel degelijk deuren naar nieuw soort gameplay types.
Oud 08-12-2005, 17:34
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 08-12-2005 @ 17:57 :
Wéér iemand die de denkfout maakt dat verbeterde technologie alleen maar voor mooiere graphics gebruikt wordt.
noem 1 goed voorbeeld van een spel dat niet gemaakt had kunnen worden op, laten we zeggen, een nintendo 64. (en dan laten we de graphics voor t gemak dus maar even buiten beschouwing). Ja, je kan een spel maken met nog meer en nog slimmere poppetjes, beter physics voor een racegame, etc. Maar is het daarmee een leuker spel, of misschien zelfs wel een juweeltje van een origineel, leuk spel geworden ? natuurlijk niet.

de leukste game die ik in lange tijd gespeeld heb was Super Monkey Ball, en daarbij maakt t bijvoorbeeld geen hol uit op welke machine je dat nou zou spelen. Maar tis wel leuk, en daar speel ik spelletjes voor.

Neem PGR3 : goede game. ziet er mooi uit. Is geen steek leuker om te spelen dan metropolis street racer op de dreamcast. Geen slecht spel, zeker niet. Maar door nieuwe technologie is het niet ineens een beter spel geworden, alleen maar mooier.

(natuurlijk, een ontwikkelaar kan de kracht van bv de cell-cpu gebruiken voor van alles en nog wat; feit is gewoon dat dat zeer weinig gebeurt, omdat leuke games met redelijke graphics slechter verkopen dan boutgames met supergraphics.)

TommyTheCat, ik zou dan ook 'de meeste', niet 'alle'. Goed lezen dus. (en ik heb het nergens over emulators gehad, dat bedoelde ik helemaal niet.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 08-12-2005, 17:43
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Captain N schreef op 08-12-2005 @ 18:29 :
Ik bedoelde dus zoiets als Retro studios.
Trouwens als Nintendo een studio opkoopt om hun franchises te gaan ontwikkelen dan zitten ze er ook echt wel met hun neus boven op.
retro is idd een goed voorbeeld, als het op die manier gaat, dan is het top.
waren er maar veel studio's als retro
(wanneer gaan die gasten eens een nieuwe ice climbers maken ?)
Oud 08-12-2005, 18:03
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-12-2005 @ 18:34 :
Meer power betekent automatisch niet alleen meer pracht. Het betekent ook snellere/complexere dingen. Het betekent ook intelligentere AI. Waardoor games leuker kunnen worden.

Als ik bv. aan die 8 mooie SPU's denk van PS3's Cell processor; daar kan je verdomd leuke AI en physics dingen mee doen.

Of denk aan de PSP met dat spel met vloeibare kwik .. ook origineel .. Zou niet gekund hebben op een 'zwak' systeem.

Meer power opent wel degelijk deuren naar nieuw soort gameplay types.
Hm die dingen had ik voor het gemak even onder graphics geplaatst.
Maar dan nog wie zegt dat de games ook daadwerkelijk gaan inspelen op deze kracht, op de PC zijn redelijk tot goede physics al lang mogelijk maar ik moet het eerste spel nog zien wat dit volledig benut.
Half life was een stap in de goede richting maar op de gravity gun na en wat ubersimpele puzzeltjes was het ook niet veel soeps wat innovatieve gameplay betreft.
Ik vind het helemaal geweldig dat het 2 bakbeesten van consoles zijn, maar de vraag blijft gewoon, gaat het ook daadwerkelijk wat nieuws en spannenders toevoegen.

Het liefsts zou ik natuurlijk de power van de PS3 met de vernieuwing van de Revo willen zien, maar moet ik kiezen dan ga ik toch voor een nieuwe weg, eentje met nieuwe ervaringen en avonturen.
__________________
They came...from...behind!
Oud 08-12-2005, 18:17
iRoy
Avatar van iRoy
iRoy is offline
Ik vind het erg tof van Nintendo dat ze hun eigen weg in slaan. Natuurlijk hadden ze ook voor vette graphics kunnen kiezen, maar daar staat Nintendo zowieso niet om bekend! En door deze manier van gaming is ook bijna iedereen in staat om ermee aan de slag te gaan.

Laatste nieuws is dat de Revolution ongeveer $150 moet gaan kosten. Reken dus op ongeveer €200. En dat is toch een mooie prijs voor een console die vooral op gameplay gebied echt next-gen is.
__________________
Too many freaks, not enough circuses...
Oud 08-12-2005, 19:50
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Captain N schreef op 08-12-2005 @ 19:03 :
Het liefsts zou ik natuurlijk de power van de PS3 met de vernieuwing van de Revo willen zien, maar moet ik kiezen dan ga ik toch voor een nieuwe weg, eentje met nieuwe ervaringen en avonturen.
Vernieuwingen van Revo? Je bedoelt die controller? Je gaat me serieus niet wijs maken dat jij de Revo gaat kopen vanwege die controller.

Persoonlijk ga ik liever voor de kracht van de PS3 dan voor de 'zwakke' Revo met die 'gay' controller.

Want we hebben het nu natuurlijk puur over de console; wat er kwa gameplay op alle console's komt kunnen we nu nog niet voorspellen. Voor het zelfde geld pakt de Revo met zijn games en die controller heel verkeerd uit.
Oud 08-12-2005, 20:02
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-12-2005 @ 20:50 :
Vernieuwingen van Revo? Je bedoelt die controller? Je gaat me serieus niet wijs maken dat jij de Revo gaat kopen vanwege die controller.
Je moet toegeven dat er naast de controller de revo nog steeds meer uitzicht bied op vernieuwing dan de 360 en in iets mindere maten ps3 ?
Oud 08-12-2005, 20:45
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-12-2005 @ 18:34 :
noem 1 goed voorbeeld van een spel dat niet gemaakt had kunnen worden op, laten we zeggen, een nintendo 64. (en dan laten we de graphics voor t gemak dus maar even buiten beschouwing). Ja, je kan een spel maken met nog meer en nog slimmere poppetjes, beter physics voor een racegame, etc. Maar is het daarmee een leuker spel, of misschien zelfs wel een juweeltje van een origineel, leuk spel geworden ? natuurlijk niet.

de leukste game die ik in lange tijd gespeeld heb was Super Monkey Ball, en daarbij maakt t bijvoorbeeld geen hol uit op welke machine je dat nou zou spelen. Maar tis wel leuk, en daar speel ik spelletjes voor.

(natuurlijk, een ontwikkelaar kan de kracht van bv de cell-cpu gebruiken voor van alles en nog wat; feit is gewoon dat dat zeer weinig gebeurt, omdat leuke games met redelijke graphics slechter verkopen dan boutgames met supergraphics.)

Wat dacht je van Half-Life 2(briljant in mijn ogen) of Metroid Prime(eveneens geweldig)? Of Phantom Dust? Of Ninja Gaiden? Of Resident Evil 4? Of Panzer Dragoon Orta? Of Shadow of the Colossus? Of Virtua Fighter 4? Het zijn allemaal voortuitstrevende(doch niet noodzaklijk originele), waardevolle games die bewijzen dat console-dogmatiek niet iets is wat moet worden toegejuigd, enkel omdat "er vroeger toch ook al leuke spelletjes bestonden".

Je noemt nu Super Monkey Ball , maar ironisch genoeg is dat een een van die 'leuke'(jouw woord, want ik vind er geen klap aan) spellen die niet eens had kunnen bestaan zonder de de evolutie die plaatsvond na de SNES/Megadrive generatie. Hiermee bedoel ik dus te zeggen dat goede oude spellen fantastisch kunnen zijn, maar dat progressie de weg opent naar mogelijkheden die het talent tot nieuwe inzichten inspireert.

Ik zeg natuurlijk niet dat het daarmee per se een leuker of beter spel wordt, helemaal niet. Mijn favoriete games aller tijden zijn voor 96% niet eens van de vorige of de "huidige"(lees: 360))generatie. Maar entertainment(kunst of niet) hoort gewoonweg niet stil te staan, of je dit nu leuk vindt of niet. Daar waar er meer wordt geboden, zullen er altijd talenten, oud en nieuw, zijn die er iets fatsoenlijks mee doen. Het probleem is dan ook niet de vooruitgang an sich, maar de verborgen mainstream appeal die slimme zakenmannen wisten bloot te leggen.

De karakterisering van games als hippe lifestyle-elementen maakt money grabbers weliswaar nog grotere geldwolven, maar developers(de werkvloer dus) niet minder getalenteerd of artistiek integer. En dat blijkt ook wel, want de goede games blijven komen van de developers/publishers van wie het gewend zijn + de statistisch onvermijdelijke frisse talenten. Alleen je moet leren accepteren dat een expansieve industrie met een verlaagde drempel inhoudt dat er vooral méér van alles wordt gemaakt door méér developers. Gewoon opletten als je iets koopt dus.

Citaat:
Neem PGR3 : goede game. ziet er mooi uit. Is geen steek leuker om te spelen dan metropolis street racer op de dreamcast. Geen slecht spel, zeker niet. Maar door nieuwe technologie is het niet ineens een beter spel geworden, alleen maar mooier.
1: Geef ze even de tijd. Het apparaat is nog nieuw en onbekend Een heleboel ideeen blijven in eerste instantie op de tekentafel liggen.

2: Hetgene wat Metropolis Street Racer(nooit gespeeld, helaas) blijkbaar zo goed maakt, is niet het feit dat het van vroegah is. Want vroegah was destijds nu. Duh.

Een goed uitgedacht concept is een goed uitgedacht concept, ongeacht het systeem. True. Maar Het is echter wel zo dat mooiere graphics en/of een grondigere realisering van een gloednieuwe game(dus zonder direct vergelijkbaar materiaal in de vorm van een sequel of een prequel) meestal een waardevolle toevoeging zijn. Denk aan de port van Kameo naar de 360 of Eternal Darkness naar de Gamecube. Het enige wat je van deze games met zekerheid kunt zeggen ten opzichte van vorige generaties is dat ze naar alle waarschijnlijkheid dezelfde flaws zouden hebben + mindere graphics, geluid, designs etc.

Het is gewoon dat we zo langzamerhand alles in concept wel gedaan hebben, in grote lijnen. Maar dat had alleen voorkomen kunnen worden door de hele industrie een halt toe te roepen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 08-12-2005, 20:51
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Sparks schreef op 08-12-2005 @ 19:17 :
Ik vind het erg tof van Nintendo dat ze hun eigen weg in slaan. Natuurlijk hadden ze ook voor vette graphics kunnen kiezen, maar daar staat Nintendo zowieso niet om bekend!
.
Huh? Wat?

Nintendo staat juist bekend om haar goede system utilization. Zelfs de spellen die er simpel uitzien zijn vaak tot in de puntjes verzorgd. En de spellen waarbij alles uit de kast wordt getrokken verslaan ze de competitie dubbel en dwars, wat graphics betreft. Denk de N64 Zelda games.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 08-12-2005, 20:52
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-12-2005 @ 20:50 :
Vernieuwingen van Revo? Je bedoelt die controller? Je gaat me serieus niet wijs maken dat jij de Revo gaat kopen vanwege die controller.

Persoonlijk ga ik liever voor de kracht van de PS3 dan voor de 'zwakke' Revo met die 'gay' controller.

Want we hebben het nu natuurlijk puur over de console; wat er kwa gameplay op alle console's komt kunnen we nu nog niet voorspellen. Voor het zelfde geld pakt de Revo met zijn games en die controller heel verkeerd uit.
Ik denk dat heel goed te voorspellen valt wat er qua gameplay aan zit te komen en dat is in het geval van de 360 en PS3 namelijk precies hetzelfde als nu.
En nee natuurlijk koop ik de Revo niet als er geen leuke games op komen, maar hij spreekt me momenteel wel veel meer aan DOOR de controller en om dat ding nu gay te noemen is wel erg kortzichtig.
Gamen valt in herhaling en dat merk je steeds meer, persoonlijk ben ik wel toe aan iets nieuws en dan heb ik het niet over 2 keer zoveel polies op mn scherm.

Wat Dinalfos zegt ben ik het btw wel mee eens, consoles moeten verder en beter en mooier om op die manier nieuwe ideeen en concepten toe te kunnen passen, ook is realisme natuurlijk van belang.
Mijn punt is dat de graphics wel beter worden maar de gameplay achterwege blijft, het wordt tijd dat we weer een nieuw concept krijgen dat zo verschillend is als het 2D naar 3D jaren geleden.
__________________
They came...from...behind!

Laatst gewijzigd op 08-12-2005 om 20:56.
Oud 08-12-2005, 20:59
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 08-12-2005 @ 21:45 :
LKJFswoefhadfjpaPIJpJPJPK
Mag ik dit samenvatten als:
Het een kan niet zonder het ander?
Oud 08-12-2005, 21:03
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Captain N schreef op 08-12-2005 @ 21:52 :
En nee natuurlijk koop ik de Revo niet als er geen leuke games op komen
ssbm online
mp 3
mario 128
Oud 08-12-2005, 21:16
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 08-12-2005 @ 22:03 :
ssbm online
mp 3
mario 128
Dat was puur ter verduidlijking dat het me niet enkel om die controller gaat , dat er goede games op gaan komen is vanzelfsprekend
__________________
They came...from...behind!
Oud 08-12-2005, 21:17
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Captain N schreef op 08-12-2005 @ 22:16 :
Dat was puur ter verduidlijking dat het me niet enkel om die controller gaat , dat er goede games op gaan komen is vanzelfsprekend
Ik kan niet wachten op het grote vriendencode topic van ssb online
Oud 08-12-2005, 23:39
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
D@mien schreef op 08-12-2005 @ 14:08 :
*kuch*fanboyalert*kuch*
Ik ga er maar ff van uit dat je bedoelt dat de PS3 en 360 kut zijn...al zijn je argumenten waardeloos. Wat zuigt er aan de specs? Welke Ps3 games zijn lelijk? hoeveel 360 games heb je al gezien?
Nee, ik bedoelde de opvolgers van die 2 consoles.
En ik doelde meer op het gezeur over de Rev waarvan nog maar zeer weinig bekend is.
En daarbij heb ik nog geen "geldige" argumenten gehoord waarom de Rev nogal stom/klote/suckerig/weet ik veel zou zijn.

Dus in een paar andere woorden: De mensen die de Rev nu al niets vinden typen gewoon iets uit hun nek
__________________
People like YOU are the reason people like ME need medication
Oud 08-12-2005, 23:51
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
De Refo(heh ) hoeft niet perse slecht te zijn, het is gewoon die walgelijke nieuwe bedrijfsfilosofie waarmee ze denken de gamer te kunnen paaien. De gemiddelde gamer schijnt volgens Reborn Nintendo namelijk een schuimbekkende sleurhut-mongool te zijn die volledig in de stress schiet bij het zien van al die 'complexe' controllers van tegenwoordig met wel tien of twaalf knopjes. Als het aan Nintendo lag werden alle controllers gereduceerd tot een simpel padje met een hele grote A-knop in het midden.

En dat is precies het gevaar met de nieuwe Computer. Ik zit namelijk totaal niet te wachten op een zooi gimmicky mini-games die ook door mijn oma gespeeld kunnen worden.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 09-12-2005, 00:09
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
En het zou mij niets verbazen als er nog een "normale" controller bij zou komen.

Achja, als het maar bij wachten blijft
__________________
People like YOU are the reason people like ME need medication
Oud 09-12-2005, 02:38
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
er komt een 'normale' controller voor...
Ik vrees dus dat er met die beweging-controller alleen maar games voor uitkomen die het ondersteunen om het te ondersteunen...zoals die eye toy games...deel 1 was geinig, deel 2 en 3 zonde van het geld.
Wat je nu ook ziet bij nintendo is die GBA link-mogelijkheid...in een spel zoals FF:CC is die link optie er voor single player alleen maar omdat ze er gebruik van moeten maken...zo'n map op mn GBA vind ik alleen maar lastig en heb ik liever op mn tvscherm...

Natuurlijk lijkt het me vreselijk gaaf als ze bij de revo met een 3d-scherm komen enzo (wat de geruchten nogsteeds zijn)...maar ik vrees dat die innovatieve dingen maar een handjevol leuke spellen opleveren..

Ik zie een controller met 2 knoppen meer als een downgrade dan als een verbetering....en zeker voor multiplatform is et een vloek... developpers gaan écht niet een game aanpassen zodat ze met 2 knoppen te besturen zijn...dat is bij spellen zoals pro-evo gewoon niet te doen.
Als die 'normale' controller wel meer knoppen heeft dan kan het natuurlijk wel, maar dan zie ik dat de 'hippe' controller bij iedereen stof ligt te verzamelen omdat geen enkele developper et gebruikt.

Don't get me wrong, ik hoop echt dat de revo supersweet gaat worden, maar ik vrees met grote vrezen dat ze bij de revo de plank gigantisch mis gaan slaan...
Persoonlijk vond ik zowel de N64 als de NGC redelijk slechte consoles..zéér weinig games die mij persoonlijk aanspreken.
En hébben ze eindelijk weeres een Final Fantasy, dan verkloten ze et gigantisch... ik heb em (nadat ik em vlak na de release had gekocht en weer teruggebracht) een maand of 2 geleden voor een prikkie gekocht, maar ik kan de motivatie niet opdoen om er weer mee te gaan spelen...zeker niet als ik em naast games leg zoals Xenosaga I en II...
Zelda TWW vond ik zéér teleurstellend. Naast het in mijn ogen verkeerd kiezen van grafics-stijl(cell-shaded is geen probleem, maar ik vond dit gewoon té kiddy ogen af en toe) vond ik hem ook véél te simpel en dat varen was je na 5 minuten al zat. Hopelijk gaat Zelda TTP me weer blij maken
Dus heb ik in mijn belevingswereld denk ik wel alle recht om sceptisch te zijn
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Nintendo Wii IV
Maxic
500 18-04-2008 10:16
Games Nintendo Revolution/Wii III
Verwijderd
500 15-11-2007 16:50
Games Nintendo Revolution II
Verwijderd
500 02-03-2007 12:24
Games De E3
Maxic
54 29-05-2005 11:00
Games Nintendo Revolution
Verwijderd
50 21-05-2005 17:49
Games De nintendo DS [algemeen]
M-Bas
273 04-04-2005 09:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.