Oud 14-06-2007, 00:40
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
mijn nidorino is helaas al lvl 26 voor de rest, bedankt voor het lijstje

hebben jullie voorkeur waar je eevee in laat evolueren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2007, 09:29
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Hangt van de rest van je team af Als je een charmander hebt gekozen aan het begin heb je al een sterke vuurpokemon, dus hoef je geen vuur te doen.
Maar goed, ik heb eevee of de evoluties daarvan nooit gebruikt. (Als in, ik ben begonnen met een charmander en voor electric in mijn team gebruikte ik gewoon Zapdos. Voor water had ik meestal een Lapras) Maar zoiets kan je het beste laten afhangen van wat het beste evenwicht geeft naar jou idee.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 15:28
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Ieke schreef op 13-06-2007 @ 21:55 :
Ik zet erachter wanneer ze hun laatste aanval leren. Vaak na een evolutie leren ze niks nieuws meer, dus is het imo beter te wachten.
Dit is natuurlijk volkomen onzin . Een heleboel pokemon (zeker die met evolution stones werken) leren heel andere aanvallen wanneer ze geevoleerd zijn .

Citaat:

Wat betreft Eevee, als je weet wat je wil zo snel mogelijk een steen gebruiken. Op 31 leert hij namelijk de eerste specerfieke type aanvallen (dus een ember met een vuur, een thunderschok met electric en een watergun met water)
Dit is ook heel erg niet waar . De meeste eevee's komen pas echt tot hun recht met Baton Pass en die move leert alleen eevee zelf. Verder kan je gewoon met de move relearner + wat heart scales de gemiste moves van de evolutie leren. En de meeste eeveelutions gebruiken toch tm/hm moves ipv level-up moves.

edit: Oh wacht, dit sloeg bijna allemaal op red, nevermind .
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 16:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 14-06-2007 @ 15:28 :
Dit is natuurlijk volkomen onzin . Een heleboel pokemon (zeker die met evolution stones werken) leren heel andere aanvallen wanneer ze geevoleerd zijn .



Dit is ook heel erg niet waar . De meeste eevee's komen pas echt tot hun recht met Baton Pass en die move leert alleen eevee zelf. Verder kan je gewoon met de move relearner + wat heart scales de gemiste moves van de evolutie leren. En de meeste eeveelutions gebruiken toch tm/hm moves ipv level-up moves.

edit: Oh wacht, dit sloeg bijna allemaal op red, nevermind .
Ik wou net zeggen, ik heb het uit een playersguide van Red & Blue gehaald, dus het lijkt me sterk dat niet klopt wat ik zeg
Zoals je in het lijstje ziet zijn er aardig wat gevallen die gewoon helemaal niks meer leren na een evolutie met een steen en dat schiet natuurlijk helemaal niks op

Als je een specerfieke eevee wil wat betreft een type (dus een vuurpokemon oid) dan kan je imo het beste vroeg evalueren aangezien hij met het leren van de type aanvallen vroeg begint in rood.
In de versies daarna kan het anders worden, maar daar heb ik niet zo'n mooi lijstje van En van een relearner + wat heart scales heb ik nog nooit gehoord, maar ik heb dan ook nog maar 2 badges in Diamond.

Baton Pass ken ik niet echt als move.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 22:47
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Ieke schreef op 14-06-2007 @ 16:16 :
Ik wou net zeggen, ik heb het uit een playersguide van Red & Blue gehaald, dus het lijkt me sterk dat niet klopt wat ik zeg
Zoals je in het lijstje ziet zijn er aardig wat gevallen die gewoon helemaal niks meer leren na een evolutie met een steen en dat schiet natuurlijk helemaal niks op

Als je een specerfieke eevee wil wat betreft een type (dus een vuurpokemon oid) dan kan je imo het beste vroeg evalueren aangezien hij met het leren van de type aanvallen vroeg begint in rood.
In de versies daarna kan het anders worden, maar daar heb ik niet zo'n mooi lijstje van En van een relearner + wat heart scales heb ik nog nooit gehoord, maar ik heb dan ook nog maar 2 badges in Diamond.

Baton Pass ken ik niet echt als move.
Ja red/blue daar hou ik niet eens meer rekening mee omdat t zoo beperkt was in vergelijking met advanced/diamond & pearl.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 22:55
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Wat een flauwe theorie.

Je moet juist zo lang mogelijk wachten met evolueren, omdat:

Basic Pokemon makkelijk en sneller levelen.

Op het moment dat de pokemon te zwak wordt op een hoog level, kun je hem laten evolueren en is hij in een snap ubergoed.
Wel opassen met Pokemon die vaker dan 1 keer evolueren.
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 23:11
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 14-06-2007 @ 22:55 :
Wat een flauwe theorie.

Je moet juist zo lang mogelijk wachten met evolueren, omdat:

Basic Pokemon makkelijk en sneller levelen.

Op het moment dat de pokemon te zwak wordt op een hoog level, kun je hem laten evolueren en is hij in een snap ubergoed.
Wel opassen met Pokemon die vaker dan 1 keer evolueren.
Er zijn echter uitzonderingen.
Sommige pokemon leren hun aanvallen afhankelijk van de evolutie.
Het voorbeeld Nidorino/Nidoking is al gegeven. Maar denk ook aan Charmander --> Charmeleon --> Charizard (Vanaf de 2e generatie spellen leert Charizard op level 36 Wing Attack. Iets dat de eerdere generaties niet kunnen leren)

Nidorino leert vrij veel moves, maar Nidoking leert er maar 1 op level 23 (in Red. In de nieuwe generatie leert hij er 2). Die ene aanval is echter zeer veel sterker dan de anderen die geleerd worden als Nidorino.

Eevee is een heel geval apart.
Als je met Eevee wacht tot evolueren rond level 45 (als hij de laatste move leert) heb je een aantal goede aanvallen van de geevolueerde pokemon gemist.

Vaporeon leert op level 31 Water Gun en op 42 Acid Armor.
Jolteon leert op level 31 Thundershock, 40 Thunder Wave en 44 Agility.
Flareon leert Ember, Leer en Fire Spin voor level 45.

Voor dit soort problemen gebruik ik meestal www.serebii.net om erachter te komen welke aanvallen bij de evolutie verschillen.

Als de aanval niet boeit of er zijn geen nieuwe aanvallen heb je gelijk en kan je beter zo lang mogelijk wachten.

Anders zal je toch sneller moeten laten evolueren.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 23:28
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 14-06-2007 @ 22:55 :
Wat een flauwe theorie.

Je moet juist zo lang mogelijk wachten met evolueren, omdat:

Basic Pokemon makkelijk en sneller levelen.

Op het moment dat de pokemon te zwak wordt op een hoog level, kun je hem laten evolueren en is hij in een snap ubergoed.
Wel opassen met Pokemon die vaker dan 1 keer evolueren.
Hoe kom je daarbij?
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 23:56
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 14-06-2007 @ 23:28 :
Hoe kom je daarbij?
In de meeste gevallen heeft hij wel gelijk.

Bijvoorbeeld de draken (Dratini, Bagon, Gible) leren hun goede aanvallen ook terwijl ze in hun kleinste stage zitten. En het scheelt in sommige gevallen 15 levels of zo tussen de kleinste en grootste evolutie.

Ook de hoeveelheid XP die nodig is om een pokemon te laten levelen kan toenemen als je hem laat evolueren. (hoeft niet, sommigen blijven gelijk)
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 00:09
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef op 14-06-2007 @ 23:56 :
In de meeste gevallen heeft hij wel gelijk.

Bijvoorbeeld de draken (Dratini, Bagon, Gible) leren hun goede aanvallen ook terwijl ze in hun kleinste stage zitten. En het scheelt in sommige gevallen 15 levels of zo tussen de kleinste en grootste evolutie.

Ook de hoeveelheid XP die nodig is om een pokemon te laten levelen kan toenemen als je hem laat evolueren. (hoeft niet, sommigen blijven gelijk)
Dat tweede geloof ik geen reet van .
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 14:11
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 15-06-2007 @ 00:09 :
Dat tweede geloof ik geen reet van .
Ik twijfel daar eerlijk gezegd nu ook aan. Ik zoek het even op:

Dat laatste was inderdaad niet waar.

Maar dat van die moves eerder leren is toch de belangrijkste reden om te wachten met de evolutie
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 16:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef op 15-06-2007 @ 14:11 :
Maar dat van die moves eerder leren is toch de belangrijkste reden om te wachten met de evolutie
Maar aan de andere kant, ze zijn als ze geevalueerd sterker.

Ik heb de hele middag lopen klooien met dat wifi ding van nintendo, maar het werkt eindelijk (nu maar hopen dat het zo blijft.)
Iemand die me wil helpen met de evolutie van een kadabra?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 17:50
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Ieke schreef op 15-06-2007 @ 16:16 :
Maar aan de andere kant, ze zijn als ze geevalueerd sterker.
Als je wacht met evolueren heeft dat geen invloed op de uiteindelijke stats van de pokemon.
Dat komt omdat bij een evolutie de basisstatistieken aangepast worden. De rest blijft gewoon hetzelfde.

Het sterker zijn is met de exp.share een stuk zwakker argument geworden om niet te wachten met het evolueren. (Nu hoef je namelijk geen risico's meer te nemen om je level 15 Gible te trainen tegen de Elite 4.)
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 15:04
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Eergister Pearl gekocht. Eens kijken als Wi-fi gebeuren goed werkt.

Andere mensen die gewacht hebben op de EU release?
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 09:47
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 28-07-2007 @ 15:04 :
Eergister Pearl gekocht. Eens kijken als Wi-fi gebeuren goed werkt.

Andere mensen die gewacht hebben op de EU release?
waarom zou je daar op wachten?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 10:35
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Neu, maar heb het ook nog lang niet uitgespeeld. Heb nu mijn DS voor anderhalve week niet, maar daarna ga ik weer fijn verder. Via Wifi heb ik wel een friendcode aangevraagd, maar verder nog niet geprobeerd omdat ik niemand ken met dit spel. Maar het zal wel werken aangezien het aanvragen van die code wel is gelukt. (Ik heb zo'n nintendo usbstick en die scheint alleen maar te werken op xp, maar ik heb (helaas) vista op mijn laptop, maar het werkt blijkbaar wel na wat gepruts)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 12:49
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik heb ondertussen 175 uur op mijn Diamond zitten.

Ik ben nogal actief als breeder en ik ben bezig met een toernooitje op een ander forum (waar ik tot nu toe eerste sta met mijn Ice team )

Ik ben nu bezig met breeden om een leuke Skarmory te krijgen (er moet Whirlwind en Drill Peck op) zodat mijn gebalanceerde team ook bijna klaar is
Wel een gedoe, aangezien mijn Pidgey en Spearow allebei het verkeerde geslacht zijn.

Ik heb een vrouwelijke Pidgey en een mannelijke Spearow. Dat moet dus exact andersom om een (mannelijke) Spearow met Drill Peck en Whirlwind te krijgen.
Deze mannelijke Spearow kan ik dan met een vrouwelijke Skarmory laten breeden om een Skarmory met Drill Peck en Whirlwind te krijgen.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 13:03
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Dat breeden lijkt me vervelend, en kan ik nog niet omdat ik net pas me eerste badge gehaalt heb. Ben wel al flink bezig met trainen. Vandaag de 2 andere beginpokemon regelen, samen met me Manaphy heb ik al mooi ruilmateriaal om te ruilen via Wi-fi.

Die japanners zijn overigens helemaal gek geworden, die willen voor een simpele Zubat de meest belachelijk grote en sterke Pokemon...

Ben erg enthousiast over Pearl, zijn jullie allemaal bezig met de eerste keer, of zijn jullie al een tweede keer begonnen?

En kun je, de level 2 evo's van de begin Pokemon breeden naar de basic vormen ( piplup, en die andere ?)
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 18:13
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Als je pokemon breed krijg je altijd uit het ei een lvl 1 van de laagste evolutie. Dus ja, je krijgt een piplup als je Empoleon breed.

En met Ditto is het breeden makkelijk te doen.

Ik ben nog steeds met mijn eerste keer. Maar dat komt vooral omdat ik alle starters/legendaries al heb en er dus geen reden is om opnieuw te beginnen
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 19:07
Crimson
Crimson is offline
jullie zijn echt gaaf bezig vind ik, zelf heb ik er nog maar 50 uur inzitten en dat breeden heeft me nooit zo getrokken

bij dragon warriors monsters bijvoorbeeld wel, omdat je daar sommige soorten gewoon totaal niet zonder breeden kan krijgen. daar ben ik eindeloos doorgegaan, +/- 100 uur, omdat ik een bepaald soort monstens wilde. daar moest je 8 monsters voor vangen, die laten breeden, uitkomsten laten breeden etc etc
bij pokémon valt me dat wat tegen, tenzij ik het breeden gewoon niet goed snapt.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 19:29
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Dat pokémon breeden is echt geweldig. Ik doe dat nog altijd met het G/S/C systeem in mijn achterhoofd (aangezien het daar vast wel op gebaseerd is): laagste evolutie van 't vrouwtje + de setlist van de vader, inclusief transferable TMs en HMs.

Mijn kleine Eevee'tjes pwnde zo enorm. ^_^ en dan natuurlijk de Drill Peck Scarmory en mijn kleine, lieve level 5 Cyndaquil... met Fireblast, Flame Thrower en Sunny Day en max genes.
Wat zijn die verschrikkelijk om te breeden, zeg. >.<
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 19:33
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Je kan inderdaad alle pokemon gewoon krijgen zonder te breeden met 1 uitzondering. De baby van Manaphy, Phione, kan je alleen krijgen door Manaphy te breeden met Ditto

Het breeden wordt van belang als je bepaalde moves op bepaalde pokemon wilt krijgen.
Bijvoorbeeld dus Whirlwind op Skarmory.

Skarmory leert zelf geen Whirlwind en er is geen Whirlwind TM.
Whirlwind is wel een zogenaamde 'egg move' van Skarmory.
Dat wil dus zeggen dat als ik een mannelijke pokemon met de 'egg move' laat breeden met een vrouwelijke Skarmory, krijg ik een Skarmory met Whirlwind.

Bij het breeden geven de mannelijke pokemon Egg moves en TM/HM's door.
De vrouwelijke pokemon zorgen voor de soort en (als je haar een Everstone meegeeft) is er een 50% kans dat ze haar nature meegeeft aan de baby.
(Handig met Ditto's, aangezien die altijd als vrouwelijk worden gezien.)
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 19:51
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef op 30-07-2007 @ 19:33 :
Je kan inderdaad alle pokemon gewoon krijgen zonder te breeden met 1 uitzondering. De baby van Manaphy, Phione, kan je alleen krijgen door Manaphy te breeden met Ditto

Het breeden wordt van belang als je bepaalde moves op bepaalde pokemon wilt krijgen.
Bijvoorbeeld dus Whirlwind op Skarmory.

Skarmory leert zelf geen Whirlwind en er is geen Whirlwind TM.
Whirlwind is wel een zogenaamde 'egg move' van Skarmory.
Dat wil dus zeggen dat als ik een mannelijke pokemon met de 'egg move' laat breeden met een vrouwelijke Skarmory, krijg ik een Skarmory met Whirlwind.

Bij het breeden geven de mannelijke pokemon Egg moves en TM/HM's door.
De vrouwelijke pokemon zorgen voor de soort en (als je haar een Everstone meegeeft) is er een 50% kans dat ze haar nature meegeeft aan de baby.
(Handig met Ditto's, aangezien die altijd als vrouwelijk worden gezien.)
En als je stats gaat breeden, wordt het nog leuker.

Bij een normaal ouder-paar (dus non-Ditto), komen de genes (de waarden die bepalen hoeveel stat punten je pokémon erbij krijgt bij een level up) van de baby van de pokémon die het tegenovergestelde geslacht is van de pokémon zelf. Dus, een meisje krijgt de genes van de vader, en een jongetje van de moeder.
Bij een Ditto komen de genes altijd van Ditto.

Technisch gezien kun je bijna altijd liever een mannetje van een vrouwtje hebben, aangezien het attack gen van 't vrouwtje niet hoger kan dan 7. Alleen mannetjes kunnen een optimale aanvalskracht halen (maar er zijn uitzonderingen).

In G/S/C was het zo, dat de Defence gene direct van de ouder af kwam. De Special gene ook, maar die krijgt er of 7 bij (als die 0-7 is) of er gaan 7 af (als ie 8-15 is) en speed en attack worden random gekozen.
Een beetje rekenen en je komt erachter dat je (in pokémon G/S/C), in de meest optimale situatie, je een kans van 1:512 hebt om de perfecte pokémon te breeden. De slechtse situatie heeft een kans van 1:4096.

Ter vergelijking: Het vinden van zo'n pokémon in 't wild is 1:65536...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 20:17
Crimson
Crimson is offline
Maar het punt is, de vijanden in het spel zijn echt niet lastig. Zelfs met een team van 6 Pokémon die op hetzelfde level zitten (oftewel je smeert de exp die krijgt uit over je hele team), is het uitspelen van het mainspel echt een rijtje. Dan zie ik niet in waarom ik moet gaan breedden, behalve om idd unieke Pokémon te krijgen.
Als de moeilijkheidsgraad van het spel hoger was, zou ik meer mijn best doen om goede stats enzo te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 20:21
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik had het main gedeelte ook in een uur of 30 gecompleteerd. Maar dan begint het pas eigenlijk vanwege 2 dingen imo:
1) Battle Tower.
En dan specifieker: het Wi-Fi gedeelte.

2) De toernooitjes die je zelf op kan zetten met Friend Codes e.d.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 22:28
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Heb nog een vraag.

Stel, ik heb Pokemon Piplup van speler A.
Als ik hem met een ditto laat breeden voor een ei waaruit Piplup komt, heeft deze Piplup dan de naam van speler A?
En heeft de Piplup dan de OT Code van speler A of mijzelf?

Damn Pokemon Pearl is vet, heb er net 20 uur opzitten, 1 badge, en alle beginpokemon + Manaphy

Echt verslavend en ga er al helemaal op in.
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 22:43
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 30-07-2007 @ 22:28 :
Heb nog een vraag.

Stel, ik heb Pokemon Piplup van speler A.
Als ik hem met een ditto laat breeden voor een ei waaruit Piplup komt, heeft deze Piplup dan de naam van speler A?
En heeft de Piplup dan de OT Code van speler A of mijzelf?

Damn Pokemon Pearl is vet, heb er net 20 uur opzitten, 1 badge, en alle beginpokemon + Manaphy

Echt verslavend en ga er al helemaal op in.
Een pokémon krijgt pas een OT Code aan zich toegekend wanneer ie uitkomt. Dus als jij 't ei hebt wanneer 't uitkomt, is 't jouw pokémon en niet die van speler A.

Pokémon is echt verslavend leuk, ja. Binnenkort ga ik Pearl en/of Diamond op te kop tikken, denk ik zo. ^^
...Nadat ik klaar ben met Sapphire, Ruby en Emerald. ^^
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 22:51
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Ohja,

Kun je in Pearl een steelix maken?
Ik ga baby manaphy's maken, mensen die geintereseerd zijn kunnen maybe traden met me?

Ik wil zoveel mogelijk OT codes, wil weten wat je kunt winnen bij de lucky loto trekking
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 12:51
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ja, je kan Steelix maken. Je kan hem ook vangen

Na de E4 is er een sidequest in de stad van de Steel gym, waarbij je uiteindelijk (naast het unlocken van een rondvliegende legendary) ook een Metal Coat krijgt in een huisje op Iron Island.
Er is ook een kans dat een wilde Magnemite/Steelix/Bronzor/Bronzong/Beldum een Metal Coat heeft.

En die babies van die Manaphys zijn niets waard...
Ze kunnen namelijk niet naar Manaphy evolueren
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 13:19
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik ben nu al weken bezig een goede scyther te breeden (niet continu ).

Hij heeft óf max atk/def/hp óf max atk/hp/spd.

Ik moet en zal max atk/def/hp/spd krijgen!
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 13:21
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Oh en er is een truc om zelf trade pokemon te laten evolueren.

Zet de pokemon die je wil evolueren als trade op het GTS (maar doe het wel voor iets absurds zodat niemand em ook daadwerkelijk wil).
Doe dan een andere trade door een pokemon te zoeken.
Als je die voltooid hebt haal je je eigen pokemon terug.
Et voila!
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 14:21
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 31-07-2007 @ 13:19 :
Ik ben nu al weken bezig een goede scyther te breeden (niet continu ).

Hij heeft óf max atk/def/hp óf max atk/hp/spd.

Ik moet en zal max atk/def/hp/spd krijgen!
Ik neem aan dat je Special bedoelt? Want HP is afgeleid van de andere vier. Tenzij ze dat gewijzigd hebben. >_>

Scyther. <3
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 16:41
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Rob schreef op 31-07-2007 @ 14:21 :
Ik neem aan dat je Special bedoelt? Want HP is afgeleid van de andere vier. Tenzij ze dat gewijzigd hebben. >_>

Scyther. <3
Nee ik bedoel Hit Points/Attack/Defense/Speed.
En er zijn geen 5 maar 6 stats.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 17:30
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 31-07-2007 @ 16:41 :
Nee ik bedoel Hit Points/Attack/Defense/Speed.
En er zijn geen 5 maar 6 stats.
Haha, dat hebben ze dus weer eens veranderd.

In GSC had je 6 stats en 4 genes. Spd. Def en Spd. atk. waren afgeleid van hetzelfde Special gene en HP kwam van alle vier de genes samen. Vandaar dat ik vroeg of je niet Special bedoelde IPV HP.

In R/S/E en D/P zit het inderdaad anders en daar zijn er zes unieke stats. ;p

My bad. Maar waarom wil je geen ubersnelle Scyther? Dat is ie per definitie al, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 23:46
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Citaat:
babies van die Manaphys zijn niets waard...
Jawel, daar is ook moeilijk aan te komen, want alleen mensen met een Manaphy kunnen deze regelen.

Edit: Kunnen er op de bomen waar je honing op kunt smeren, meer dan 1 verschillende Pokemon verschijnen?
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 00:17
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Beetje clonen en je hebt tig Manaphy in plaats van Phione om te traden. Ik dacht dat men wel zo slim was

En al die perfecte stats hoeven van mij niet zo.
Natures + training is genoeg voor mij. Een 25+ in belangrijke stats is een leuke bijkomstigheid
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 11:06
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Je kunt Manaphy toch nie clonen?
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 11:06
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Rob schreef op 31-07-2007 @ 17:30 :
My bad. Maar waarom wil je geen ubersnelle Scyther? Dat is ie per definitie al, maar toch.
Ik wil er wel een die ubersnel is juist . En scizor heeft alle speed nodig die die krijgen kan .
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 11:08
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 01-08-2007 @ 11:06 :
Je kunt Manaphy toch nie clonen?
Jawel, met de gts cloning trick.


@Baron_Sengir: Als je een stel perfect iv ditto's hebt gaat t vrij makkelijk om hoge stats te breeden. En statistisch gezien heeft 1 in de 6 ditto's die je vangt een perfect stat. (1 - 30/31^6)
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 14:27
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
GTS cloning trick?

En , hoe kun je zien wanneer een pokemon max. happiness heeft?
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 15:28
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Die IV dingen in Pokémon zijn zo leuk.

@YP: Er is meestal wel een figuur die dat kan 'zien'. In GSC zit dat figuur in Goldenrod, in Firered/LeafGreen is 't Daisy, in ERS ben ik 'm nog niet tegengekomen (geloof ik) en D/P moet ik nog spelen, dus dat weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 17:39
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Je hebt wel die poketeg ding waar je een aantal hartjes te zien krijgt, als je ze lang bij je draagt wel, heb je ze nog niet zo lang dan niks.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 18:01
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 01-08-2007 @ 14:27 :
GTS cloning trick?

En , hoe kun je zien wanneer een pokemon max. happiness heeft?
Met behulp van de GTS kan je pokemon clonen. Maar het is wel een beetje riskant, omdat het inhoud dat je je pokemon op de GTS moet zetten.

Happiness checken kan 2 manieren (hoewel je niet max hoeft te hebben om te evolueren):
1) Er is een Poketch app genaamd de Friendship Checker. Dan zie je de pokemon gewoon door je scherm bewegen en als je de stylus op ze houdt, komen hartjes tevoorschijn als ze je aardig vinden. Voor zover ik weet zijn er 4 stadia:
- geen hartjes
- 1 klein hartje
- 2 kleine hartjes
- 2 grote harten.
Bij de 2 kleine hartjes heb je genoeg vriendschap om pokemon te evolueren.

2) Als je die stad met de Great Marsh aan het oosten uitloopt, kom je langs een strand. Links aan dit strand zit een persoon die aan de voetsporen van je pokemon kan zien hoeveel de pokemon van je houdt. Ik weet echter niet wat hij zegt om genoeg vriendschap voor evolutie te hebben...
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 22:31
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Wat is GTS?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 00:25
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Global Trade Station geloof ik.
Een groot gebouw in Jubilife City waar je pas in mag nadat je de eerste badge hebt gewonnen.

*edit*
Daar kan je pokemon op WiFi te ruil zetten voor iets dat je in je pokedex hebt staan.
En je kan natuurlijk ook zoeken naar pokemon die je in je pokedex hebt staan.
Zolang je de mensen die lvl 100 legendaries willen negeert is er een aardige handel in te doen
__________________
I like angles...to a certain degree.

Laatst gewijzigd op 02-08-2007 om 00:27.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 20:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Dank je. Als ik mijn DS terug heb maar eens kijken dan
Dus als je zelf iets idioots vraag voor bijvoorbeeld een Kadabra en het dan niet lukt krijg je je kadabra terug als Alakazam?

Overgens, voor die gene die wil weten hoe fijn de pokemon zich voelt, in de pokemon fan club (Heartone city) zit een vrouw die het kan vertellen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 21:02
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Ieke schreef op 02-08-2007 @ 20:16 :
Dank je. Als ik mijn DS terug heb maar eens kijken dan
Dus als je zelf iets idioots vraag voor bijvoorbeeld een Kadabra en het dan niet lukt krijg je je kadabra terug als Alakazam?
Nee, niet dat.

Eerst gooi je je Kadabra voor een willekeurige pokemon op de GTS. (Een andere Kadabra of zo)
Vervolgens ga je zelf op zoek naar een willekeurige pokemon en ruilt die willekeurige pokemon.

Daarna haal je je Kadabra terug en hij evolueert in een Alakazam
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 00:28
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Ik heb net met toeval een Shiny (Bidoof) gevangen, en nu was mijn vraag: als ik hem laat evolueren, is de evolutie dan nog steeds shiny?
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 03:53
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 06-08-2007 @ 00:28 :
Ik heb net met toeval een Shiny (Bidoof) gevangen, en nu was mijn vraag: als ik hem laat evolueren, is de evolutie dan nog steeds shiny?
Ja. Shiny is gebaseerd op IV, en die zijn statisch.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 14:07
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Is iemand geintereseerd in een Metal Coat?
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Pokemon emerald
Yickee
3 08-06-2007 11:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.