Oud 02-10-2007, 17:59
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Final Fantasy IV
Mijn allereerste RPG ooit en ik speel 'm nog steeds om de zoveel tijd. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de DS remake hiervan. Het verhaal is simpel maar oh zo goed voor een SNES game, en de muziek en sfeer zijn geweldig. De game blijft gewoon goed, hoe vaak ik 'm ook opnieuw speel.

Guitar Hero II
Het Guitar Hero concept is sowieso al gaaf, en de eenvoud waarmee GH2 aangepast kan worden, maakt 't al helemaal leuk om er mee te spelen. Ik heb de game nu al een maand of 11, en het verveelt nog steeds niet.

Goldeneye
Hier hoef ik niet op in te gaan. Da's al voor mij gedaan.

Secret of Mana
Ook zo'n tijdloze game die nooit verveelt. Helaas net iets te lineair, maar 't is een SNES game, dus ja. Maar er is genoeg te doen als je de game 100% uit wilt spelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2007, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me af .. zijn sommige mensen hier nou serieus de "beste games ooit gemaakt" aan het opnoemen .. of eerder de "games die ik ooit heel leuk vond" .. Sommige mensen komen met hele lijsten aan, waarvan ik denk 'ja die games zijn leuk, maar of het de beste games ooit zijn?'
nouja, als ik mijn lijstje neem dan staan daar niet alleen maar technische hoogstandjes of mijlpalen in de gamegeschiedenis in dus voor veel mensen zullen dat niet de beste games aller tijden zijn, maar het zijn wel de games die ik het beste vond en dus naar mijn mening wel de beste spellen
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 19:12
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Je kan wel degelijk, denk ik, zeggen welke game de meeste indruk op je heeft achtergelaten .. ongeacht het genre.

Je kan me ook niet wijsmaken dat *alle* games in je lijst een even goede indruk bij je hebben achtergelaten.
nee man, er zijn zoveel games die ik meesterlijk vind, allemaal op een eigen manier.
ik vind er niet eentje de beste.

ik heb in mijn lijst ook wat series opgesomd, maar van elke serie is er tenminste wel 1 game die past in mijn lijstje van games die een echt goede indruk hebben achtergelaten.
de enige waar ik iets over twijfel is de 'Civilization' reeks.
alpha centauri is ook van Sid.. de persoon achter de civ series..
die vind ik alleen minstens twee keer zo goed dan welke civ-game dan ook.
tis ook wel hetzelfde genre, en bijna dezelde stijl.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 20:41
Verwijderd
Return to Castle Wolfenstein
F1 Challenge 99-02
Rollercoaster Tycoon
Indy car series
DTM Race Driver 3
GTA Vice City
Quake III Arena
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 21:35
Verwijderd
dtm 3 en vice city kan ik me ook wel een beetje in vinden
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 11:28
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Ik vraag me af .. zijn sommige mensen hier nou serieus de "beste games ooit gemaakt" aan het opnoemen .. of eerder de "games die ik ooit heel leuk vond" .. Sommige mensen komen met hele lijsten aan, waarvan ik denk 'ja die games zijn leuk, maar of het de beste games ooit zijn?'
Beste is sowieso lastig aangezien iedereen andere maatstaven neemt. OoT vergelijken met pong of tetris heeft sowieso heel weinig zin. Daarom maakt het toch niet zo veel uit dat iedereen nu games opnoemt die gewoon veel indruk hebben gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 14:31
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Beste is sowieso lastig aangezien iedereen andere maatstaven neemt. OoT vergelijken met pong of tetris heeft sowieso heel weinig zin. Daarom maakt het toch niet zo veel uit dat iedereen nu games opnoemt die gewoon veel indruk hebben gemaakt?
jawel, er zitten soms wel minder bekende games of voor anderen onbekende games bij.
reden om op onderzoek uit te gaan dus
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 15:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dtm 3 en vice city kan ik me ook wel een beetje in vinden
Ik die laatste dan weer totaal niet. GTA 3 was een sprong vooruit, San Andreas is echter beter dan Vice City, en Vice City was geen grote innovatie.

Ik vind dan dat een voorganger of opvolger een logischer kandidaat is voor de titel beste game.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 15:47
Verwijderd
Vice City was op technisch gebied geen vooruitgang ten opzichte van GTA3, maar maakte wel goed wat GTA3 miste, namelijk: een sterk en leuk plot. San Andreas heeft een grotere wereld dan Vice City, maar een minder leuke setting.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Ik die laatste dan weer totaal niet. GTA 3 was een sprong vooruit, San Andreas is echter beter dan Vice City, en Vice City was geen grote innovatie.

Ik vind dan dat een voorganger of opvolger een logischer kandidaat is voor de titel beste game.
ik ben het helemaal eens met kazet ;p
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 19:25
Verwijderd
San Andreas was te urban en had een veel te grote wereld om het zo maar even te zeggen, er zaten dan wel weer dingen in die beter en realistischer uitgewerkt waren dan in Vice City, maar Vice City vond ik gewoon geweldig omdat de sfeer en het verhaal heel gaaf waren en iets totaal nieuws was.

Ik ben op dit moment bezig om GTA III uit te spelen maar die mist toch echt de sfeer en een goed verhaal, maar toch is het nog een leuk spel.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 13:43
Lenny K
Avatar van Lenny K
Lenny K is offline
ik ben het ook met de laatste posters eens, de sfeer in vice city was fenomenaal! als ik nu nog eens muziek uit dat spel hoor krijg ik een soort van heimwee (teh raarz0rz!)
__________________
Freedom is indivisible. As soon as one starts to restrict it, one enters upon a decline on which it is difficult to stop.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 14:42
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Beste spellen:

1 - World of Warcraft. Als je van RPGs houdt is dit een spel dat je er ECHT in kan laten duiken, iets wat je bij veel spellen niet kan.
2 - Delta Force/Joint Operations. Vrijheid! Fantastisch! En met ZO VEEL mensen tegelijk
3 - Baldur's Gate 2 Goede verhaallijn, goede bediening... zeer fijn spel
4 - Rome: Total War Kan saai worden, maar voor de rest zo ontzettend goed.
5 - Battlefield 2 Voor een lineaire FPS is ie gewoon goed. (en ik vind em zelf beter dan CS)
6 - Tetris Tja... dat hoeft geen uitleg.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 14:59
Verwijderd
Citaat:
ik ben het ook met de laatste posters eens, de sfeer in vice city was fenomenaal! als ik nu nog eens muziek uit dat spel hoor krijg ik een soort van heimwee (teh raarz0rz!)
haha ja dat heb ik ook af en toe, met oude zelda's en guild wars en muziek uit GT 2
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 21:33
Maxic
Avatar van Maxic
Maxic is offline
Zelda, the wind waker. Dat merk ik nu zeker weer nu ik Phantom Hourglass aan het spelen ben. Nummer 2 is waarschijnlijk A link to the Past. Verder nog FF VII, Half-life, en T.I.M
__________________
Do You Prefer Love, Or Monkeys?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2007, 06:22
owlbeer
Avatar van owlbeer
owlbeer is offline
Ok ik heb er ook een paar

C&C: Red Alert In mijn ogen de beste RTS tot nog toe. Goede verhaallijn, goede voice overs en gewoon zooooooooooo verslavend.

Final Fantasy VII Ook al genoemd. Behoeft eigenlijk geen verdere uitleg. kan niet wachten totdat ik X ga spelen, aangezien mij verteld is dat dit de twee beste spellen uit de reeks zijn. Ook hier weer vooral de gameplay en de geweldige verhaallijn.

Tekken II helemaal grijs gespeeld op de oude grijze PSX. Tot nog toe de beste fighter ooit!

Day of The Tentacle tot mijn verbazing nog niet genoemd. Heerlijke droge humor in een briljante adventure. Who cares about pixels, wat een goede game was dat.

Monkey Island 3 Ja eigenlijk om dezelfde reden als DOTT. Gewoon keihard lachen, de hele game door En insult swordfighting!!!!
__________________
People have always been more impressed by the power of the example than by the example of power.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2007, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Zelda, the wind waker. Dat merk ik nu zeker weer nu ik Phantom Hourglass aan het spelen ben. Nummer 2 is waarschijnlijk A link to the Past. Verder nog FF VII, Half-life, en T.I.M
Huh? is ie al uit dan? dacht dat dat nog even zou duren? heb zeker weer verkeerd gekkeen.. anders ren ik vanmdidag nog naar de winkel
Met citaat reageren
Oud 06-10-2007, 15:13
Macho
Avatar van Macho
Macho is offline
Starlancer: De eerste game die ik speelde met een verhaallijn die me echt boeide. Vooral de plottwist in het midden vond ik geweldig. Daarbij was de vrijheid om in de missies tussen de enorme vloten door te vliegen heerlijk. Die vloten zorgden natuurlijk ook voor geweldige space-battles. En ook de in de game verwerkte kill-rankings en het met je eskader rondvliegen etc. Heerlijk.

Max Payne: Geweldige sfeer en geweldige shooter om te spelen. Ik heb hem ook meerdere keren uitgespeeld omdat het gewoon zo lekker was om met bullettime te spelen en om het verhaal helemaal te weten te komen.

Civilization 2: Eerste en nog steeds een van de weinige games waar ik ooit verslaafd aan ben geweest.

Star Wars KOTOR: Leuk verhaal, en het is gewoon geweldig om als Jedi door die wereld te lopen en met een lichtzwaard en brute forces te vechten.

Championship Manager 03/04: Altijd al verslaafd geweest aan voetbalgames, en dit is de beste en leukste die ik tot nu toe gespeeld heb. Alhoewel Windows Football Manager (WFM, een oudje) ook in de buurt kwam qua verslaafdheid.

Fifa 2003: Een van de weinige Fifa's die echt lekker speelde. Haalde het nog steeds niet bij PES 4 maar de hele sfeer van Fifa zorgde er toch voor dat ik deze game veel meer gespeeld heb.

NBA Live 2004: Een van de weinige games die ik tegenwoordig speel. Geweldige sfeer, speelt heerlijk en ik vind basketbal gewoon een fantastisch spelletje.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 00:01
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
In geen specifieke volgorde:

God of war
Geweldige gameplay, prachtige muziek, Kratos, alles klopt gewoon!

Metal Gear solid
Dit spel bracht films en spelletjes dicht bij elkaar. Onverwachte gameplay (met slechts een pakje peuken een basis insluipen) , geweldige characters, helemaal super! Door dit spel werd ik echt even overdonderd, in a good way!

Resident evil 2
Voor mij de beste resident evil! Geen vette actie met rare spanjaarden, maar een bilnaad vol angstzweet door zombies & lickers! Briljant!

Dragon quest 8
Mijn favoriete RPG (zelfs na FF10, FF12 en Oblivion). Prachtige vormgeving, simpele gameplay maar toch boeiend. Wat een sprookje!

Tekken 3
De ultieme fighting game!
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 00:20
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Knights and Merchants, dat is nou een echt moeilijke RTS-game, het blijft moeilijk, hoe lang je het ook speelt,
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 01:38
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:

Final Fantasy VII Ook al genoemd. Behoeft eigenlijk geen verdere uitleg. kan niet wachten totdat ik X ga spelen, aangezien mij verteld is dat dit de twee beste spellen uit de reeks zijn. Ook hier weer vooral de gameplay en de geweldige verhaallijn.
Eerlijk gezegd vond ik FFX verschrikkelijk. =\ Ik heb ALLE FFs meedere keren uitgespeeld, behalve X. Als ik die travestie weer door moet, pleeg ik zelfmoord. D:
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Knights and Merchants, dat is nou een echt moeilijke RTS-game, het blijft moeilijk, hoe lang je het ook speelt,
Die was wel tof ja.

Maar dat eten geven aan die soldaten vond ik zo vréselijk irritant...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 12:14
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
ja, op een bepaald moment had ik altijd zoveel soldaten, dat m'n bedienden de hele tijd bezig waren met eten geven, zo kon ik de vijand dus nooit uitlokken om te vechten
EN ik had af en toe last van bugs, dan wilden de houthakkers niet naar hun houthakkershutje toe/
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 12:18
Verwijderd
Ja, die bugs waren ook wel vervelend... Verder is het wel de enige RTS die ik ken met een zo diep uitgewerkt en belangrijk "economie"-gedeelte. Is er eigenlijk ooit een fatsoenlijk vervolg op gekomen?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 12:25
Verwijderd
Citaat:
In geen specifieke volgorde:

God of war
Geweldige gameplay, prachtige muziek, Kratos, alles klopt gewoon!

Metal Gear solid
Dit spel bracht films en spelletjes dicht bij elkaar. Onverwachte gameplay (met slechts een pakje peuken een basis insluipen) , geweldige characters, helemaal super! Door dit spel werd ik echt even overdonderd, in a good way!

Resident evil 2
Voor mij de beste resident evil! Geen vette actie met rare spanjaarden, maar een bilnaad vol angstzweet door zombies & lickers! Briljant!

Dragon quest 8
Mijn favoriete RPG (zelfs na FF10, FF12 en Oblivion). Prachtige vormgeving, simpele gameplay maar toch boeiend. Wat een sprookje!

Tekken 3
De ultieme fighting game!
mooi lijstje, god of war en dragon quest was ik eigenlijk wat vergeten, en misschien dat tekken 3 er ook wel bij mag
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 12:54
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Je hebt
Knights and Merchants: The Shattered Kingdom
en
Knights and Merchants: The Peasent Rebellion
die tweede heeft ook een skirmish mode, dat is wel leuk, ook zit daar The Shattered Kingdom campagne in, maar die is heel anders dan in het origineel.
En je hebt geloof ik een tijd-limiet, ik had een keer de comp bijna helemaal afgemaakt, heb ik opeens verloren :/

Bij dat tweede deel kon je barbarians ed. maken, en ook katapulten ennog wat andere dingen, maar die waren dan ook wel hardstikke duur.
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 13:45
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Resident Evil Remake - Wat mij betreft het beste deel uit de reeks. De sectie met de twee zombie-sharks alleen al is genoeg voor een plekje in zo'n lijst. Oh en de Crimson Heads

Age of Mythology (plus expansions) - Tja. Mythology. Veel scenario's, veel mogelijkheden, boeiende achtergronden, diepe gameplay. Alles klopt aan dit spel.

WWF No Mercy - Beste worstelgame die ik ooit gespeeld heb. Het is toegankelijk, maar tegelijkertijd ook hardcore en zeer customizable. De perfecte combinatie. Ik heb dit echt zóóó vaak gespeeld

Super Mario World - Gewoon een ijzersterk staaltje design. Altijd leuk, en nergens te moeilijk of te makkelijk.

Majora's Mask - Het lijkt op het eerste gezicht als twee druppels wter op Ocarina, maar ontvouwt zich echt zo radicaal anders dat het wat mij betreft de meest verrassende sequel is. De game is een stuk pittiger en naargeestiger, maar je hebt gelukkig altijd de mogelijkheid om jezelf uit de penarie te helpen.

Grim Fandango - Briljante art direction en karakters. Ik heb me echt kapot gelachen om de droge humor. Maar afgezien daarvan is het ook een voorbeeld van geweldige storytelling.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 14:31
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Red Alert and Shogun Total war en de oude prince of persia



__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 14:34
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Ja, die bugs waren ook wel vervelend... Verder is het wel de enige RTS die ik ken met een zo diep uitgewerkt en belangrijk "economie"-gedeelte. Is er eigenlijk ooit een fatsoenlijk vervolg op gekomen?
Ik denk dat settlers (2) wel vergelijkbaar is eerlijk gezegd (qua belangrijkheid van economie). Al vond ik idd K&M wel leuk doordat mensen nog echt moesten eten, maar die soldaten waren idd irritant.
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat settlers (2) wel vergelijkbaar is eerlijk gezegd (qua belangrijkheid van economie). Al vond ik idd K&M wel leuk doordat mensen nog echt moesten eten, maar die soldaten waren idd irritant.
Oh dat zou kunnen, Settlers heb ik nooit gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Final Fantasy, een paar delen iig (ps2)

Gta series, omdat het lekker speelt.. vooral op de ps2
Wat nou "ps2", ketter. Die mag niet met de eer strijken. Snes, PSX en PC hadden toch echt de beste delen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 19:01
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Total war en de oude prince of persia

[afbeelding]
Meh. De SNES-versie is de beste.

__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 11:02
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Meh. De SNES-versie is de beste.

[afbeelding]
Mijn ouders hebben mij altijd onthouden van enige omgang met een gameconsole
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 18:24
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
The legend of Zelda: OOT
Unreal (Tournament)
WarCraft III (ROC)... jammer dat The Frozen Throne de game vertyfte)
Super Mario Bros. (niet genoemd?)
Metal Slug
Half Life
SSB:M
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 10:01
Rioto
2 crude duds
Streets of rage 1/2
Shinobi
House of the dead 1/2
Metal gear solid
call of duty 1/2
Gears of war
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 11:03
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Ik vind het te moeilijk om zelf een lijst te maken, maar ik kan me wel vinden in het meeste van wat hier genoemd wordt.

Nog een toevoeging: Septerra Core, weet niet waarom, maar ik had een periode waarin ik dat spel, toen toch al oud, uit de kast van mijn pa pakte (die alles koopt wat in de aanbieding is, dus ook games die hij vervolgens niet speelt) en er enorm veel lol en gezonde frustratie aan beleefde.

Verder vind ik dat de Total War-serie in zijn geheel genoemd moet worden, omdat ieder deel weer met zijn tijd meegegaan is. Shogun was enorm vernieuwend als eerste deel, Medieval buurde daar niet zomaar op voort, maar kwam met een enórm verschillend tijdperk en andere diplomatie/betere graphics, RTW nam de bij ieder geliefde Romeinen, verbeterde wederom de graphics en veranderde het riskbord in een vrij beloopbare kaart, en natuurlijk verbeterde M2TW de graphics en misschien is bij dit laatste deel de beste verbetering dat de lengte en variatie van/binnen één campaign enorm is, je moet bijvoorbeeld eindeloos spelen om alleen al gunpowder, laat staan Amerika vrij te spelen.

Verder kunnen we natuurlijk wachten en smachten op/naar Empire: TW, waarin eindelijk die seabattles zitten en natuurlijk de graphics weer een duwtje richting realisme hebben gekregen. Oh, en de suggestie is gewekt dat we daarin ook een online campaign krijgen (omstebeurt een turn afwerken zou saai worden, maar denk je eens in hoe het is als ze het simultanuously programmeren!).
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 16:44
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Er is wel een online campaign van RTW, ik geloof dat het niet echt een succes is geworden omdat het wachten te lang duurde.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 12:49
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
1. Conker's Bad Fur Day
De humor in het spel, de verwijzingen,
maar ook gewoon het spel op zich, zo veelzijdig.
En dan ook nog een fantastische multiplayer


2. Pokémon Silver:
Voor mij hét hoogtepunt van Pokémon, helemaal sufgespeeld met veel plezier.
Ook de pokémon zijn hier nog leuk en origineel.


3. WWF no mercy
Een roster van worstelaars waar je u tegen zegt, getrouw aan de werkelijkheid, uitgebreider dan al zijn voorgangers, backtstage mogelijkheid, top bediening


4. 007 Goldeneye
De beste Bond-film, perfect vertaald naar spel, speelt heerlijk, goede moeilijkheidsgraad verdeling, en wederom een fantastische multiplayer.


5. Mario Kart 64
Beter dan zijn voorgangers, beter dan zijn opvolgers.
Goede besturing, mooie levels, leuke multiplayer mét 2 player GP en battle


6. Super Smash Brothers Melee
Meer, beter en groter dan het origineel, Brawl wordt vast fantastisch.
Verschillende 1player opties en multiplayer die nooit verveelt.


7. GTA 2
Beter dan 1 en nog met de heerlijke topview die dit spel zo goed maakt.
Missies maar ook gewoon vrijheid, top combinatie


8. Super Mario 64 DS
Het fantastische N64 spel, maar dan met Luigi, Wario en Yoshi erbij wat het spel een extra dimensie geeft. Ook de minigames


9. New Super Mario Bros.
Goede oude dingen in een prachtig nieuw jasje, een mariospel in de puurste vorm.


10.Zelda: ocarina of time
Prachtig spel, heerlijk uitgebreid en goed verhaal.
Nog steeds uniek, met recht legendarisch.


11. (omdat ik het erg zonder vond dat hij de top 10 net niet haalde)
mario&luigi superstar saga
Humoristisch spel met een leuk verhaal en een originele gameplay
Bediening is ook geniaal bij dit spel door de combinatie van turn based en timing.


12. (omdat ik het erg zonder vond dat hij de top 10 net niet haalde)
Tony Hawk Underground 2
Lekker skaten in een prachtige vrije wereld, meer mogelijkheden ooit, eigen moves, leuk verhaal, goede multiplayer en ook nog de classic mode.


Eervolle vermeldingen:
Commander Keen

TIM: The Incredible Machine

Mother Goose:

Duke Nukem:
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 14:01
Q
Avatar van Q
Q is offline
1. Colonization

Dit spel staat op nummer een omdat ik het zo ontzettend veel gespeeld heb en zelfs tot aan vandaag nog steeds zo nu en dan speel. Zoveel variatie in een klein spelletje is gewoon geweldig en ik heb gewoon een fetisj voor het koloniale tijdperk.



2. Uncharted waters: New Horizons

Precies hetzelfde verhaal als colonization, de enige twee spellen uit het verleden wat ik zo nu en dan nog speel. Een hoop bootjes



3. World of Warcraft

Ja ach, het bekenste spel van deze tijd, wie speelt het niet? Leuk om te doen, ben alleen niet zo into de level 70 raids, zoveel tijd heb ik niet.

4. The Sims II

The Sims heeft niet echt een mannelijk imago maar ik kan me er goed mee vermaken al duurt het opstarten wel erg lang. Het mooie ervan is dat iedereen een andere richting uitkan, een gezin bouwen is voor mij niks en een hoop gedoe maar huizen bouwen is best cool en ook het halen van de carrieres is best grappig.

5. Diablo II

Zoveel gespeeld en ik heb er zelfs RSI aan overgehouden, ondanks het ongemak komt dit spel toch wel op de 5e plek aangezien ik er nu niet meer aan zou moeten denken om het te spelen en weer opnieuw te beginnen. Jammer van de hacks en cheaters in de laatste periode.

6. Hitman

Op 6 Hitman en dan de gehele serie eigenlijk, ook een spel wat ik toch vaak blijf doen en ook de moeite vind om een origineel exemplaar van te bezitten.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 17:28
Luki
Avatar van Luki
Luki is offline
1. Settlers 2
Na 10 jaar nog steeds verslaafd aan. (Gemaakt door dezelfde programmeurs als Knights and Merchants, maar in een ander bedrijf. Daarom de overeenkomsten.)

Command & Conquer Redalert 1

Command & Conquer Tiberian sun

Simcity 4

Civilization 4

The Sims 1

Duke Nukem 3D

Tomb raider #3

Max Payne #1

Delta force Black hawk down

Veel herrinneringen

Oja nog niet te spreken over Soldier of Fortune 1 online en Commandos 1. Knights and Merchants is ook geniaal. Veel games gespeeld maar dit zijn de beste games ever made..

w000t, ik was even Transport tycoon vergeten. Maar deze vind ik de beste sim game ever.
__________________
Don't laugh! Life's very serious business!

Laatst gewijzigd op 11-10-2007 om 17:42.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 20:51
Verwijderd
starcraft II

O nee die is nog niet uit
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 23:57
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
- Lotus III
Ja! Erg leuk in splitscreen, en die wisselende weersomstandigheden waren gewoon ontzettend cool.

Descent idd, al speelde ik vooral Descent II.

Verder ook Wipeout 1:


Na 2k eigenlijk best weinig gegamed, al vond ik MOHAA wel erg goed qua sfeer en muziek. Quake 3 was soms bijzonder hectisch in multiplayer. Anderzijds ook nog Max Payne, GTA III...
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn

Laatst gewijzigd op 13-10-2007 om 00:07.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 13:00
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Zelda
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 13:11
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Shooter: Deus Ex (ultieme combinatie van verhaal, RPG-elementen en lekker tactisch schieten )

Race: Fatal Racing (no nonsense maar scheuren, zelfs NFS heb ik niet zoveel gespeeld)

RPG: Baldur's Gate 2

Verder een eervolle vermelding voor Championship Manager 2 (97/98 update). Mijn entree in voetbal manager sims. (en de neerval van mijn middelbare school cijfers )
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 01:35
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Race: Fatal Racing (no nonsense maar scheuren, zelfs NFS heb ik niet zoveel gespeeld)
Tsunami Twister!


Ik weet nog dat ik aan elke auto afzonderlijk een naam van een docent toekende, was wel lachen ingame.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 13:04
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Dan heb ik het wel over de al wat oudere spellen:

- Monkey Island serie

- Larry serie

- Phantasmogaria

- Doom

- Wolfenstein 3D

- Blade Runner

- Thief

- Oblivion

- Need for Speed (alle series)

- Buggy Boy (van de atarii)

- Bobo (van de atarii)

Er zullen nog wel goede spellen zijn, maar kan er ff niet meer opkomen.

Laatst gewijzigd op 15-10-2007 om 13:22.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 16:05
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Total annihilation moet ik nog even toevoegen. Destijds al een zeer uitgebreide keuze in eenheden op het water, land en lucht en de wapens om je basis te verdedigen waren goed, ook de effecten van de zware kanonskogels waren erg vet. Jammer van de uitermate slechte intelligente van de PC, maar een erg goede RTS.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 18:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jammer van de uitermate slechte intelligente van de PC, maar een erg goede RTS.
Dat is voor een groot deel ondervangen door fans die eigen CPU tegenstanders programmeerden. Sommigen zijn zelfs op medium nog verdraaide lastig te verslaan.

Het enige echt solide nadeel is dat de CPU geen echte rekening houdt met het landschap, en zeker in water maps vaak in de problemen komt. Zelfs met 6 tegenstanders op hard kun je dan door sabotageacties van de paar resource gebouwen die ze maken de cpu helemaal platleggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 20:32
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Dat is voor een groot deel ondervangen door fans die eigen CPU tegenstanders programmeerden. Sommigen zijn zelfs op medium nog verdraaide lastig te verslaan.

Het enige echt solide nadeel is dat de CPU geen echte rekening houdt met het landschap, en zeker in water maps vaak in de problemen komt. Zelfs met 6 tegenstanders op hard kun je dan door sabotageacties van de paar resource gebouwen die ze maken de cpu helemaal platleggen.
Dat is wel gaaf
Ik vond die watermappen wel leuk, maar de CPU was dus zo stom dat ze dan geen schepen maar voertuigen bouwen die dus stilstonden op hun eiland.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 19:14
Frank
Avatar van Frank
Frank is offline
Citaat:
in willekeurige volgorde :

UFO EU
[afbeelding]

C&C red alert
[afbeelding]

CIV
[afbeelding]

Eye of the beholder
[afbeelding]

Hunter
[afbeelding]

Quake2
[afbeelding]


fallout
[afbeelding]

Planescape Torment
[afbeelding]


betrayel at krondor
[afbeelding]


rome total war
[afbeelding]

Ownage lijstje! Alleen nog UT & Duke3D erbij en hij is compleet
__________________
True in the game, as long as blood is blue in my veins
I pour my Heineken brew to my deceased crew on memory lane
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Designer gezocht Android games.
Verwijderd
0 28-11-2013 22:42
Games Oldies but Goldies
tommiegun
142 15-11-2005 23:03
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 12:07
Games Waarheid over de XBOX, PS2 is krachtiger!
Diablos
274 20-09-2003 04:34
Games waarheid over de x-box ? ps2 is krachtiger.
GpMaStEr
7 13-07-2002 02:54
Games sega
king112
8 15-05-2002 15:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.