Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2008, 21:02
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
je zegt te vaak "vaak" en "kan" wat al aangeeft dat je zelf amper gelooft in wat je zegt. ik denk dat een als een site petitiononline.com heet er een redelijk betrouwbaar systeem zal zijn dat niet kan beinvloed worden door fanboys. iets wat ik overigens zelf niet ben, ik zou mezelf niet eens een fan noemen aangezien ik diablo games nooit gespeeld heb.

Citaat:
Q: The game is still under development, it's on pre alpha stage, we only saw the first act, much can change.

A: True, the game is still under development but the artistic direction isnt since it's one of the first steps in the development of a game, until you have a fully developed artistic direction and concept you cant easily move on with the development of the game, the artistic direction will tell the artists (modelers, texture artists, etc) how the game elements shall look and feel. Since this artistic direction is already fully and happily developed (words from Blizzard) this cartoon'ish and colorful style will be present in the whole game.
sounds reasonable to me.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Advertentie
Oud 03-07-2008, 22:05
blupp
blupp is offline
Citaat:
je zegt te vaak "vaak" en "kan" wat al aangeeft dat je zelf amper gelooft in wat je zegt. ik denk dat een als een site petitiononline.com heet er een redelijk betrouwbaar systeem zal zijn dat niet kan beinvloed worden door fanboys. iets wat ik overigens zelf niet ben, ik zou mezelf niet eens een fan noemen aangezien ik diablo games nooit gespeeld heb.



sounds reasonable to me.
Dan nog..dat hele "what we want" geblaat klinkt inderdaad ook vreselijk arrogant in mijn oren. Alsof men zoveel in te brengen heeft ofzo, Blizzard laat zich heus niet uit het veld slaan door zulk gezeik. Misschien dat ze dit kritiek opmerken en misschien rekening ermee houden door bepaalde gebieden in het spel in die stijl te maken, maar ik ga er eigenlijk al vanuit dat men dit sowieso wel doet.

Ik zou pas petities tekenen als Diablo 3 geen top down-perspectief zou hebben, of dat er enorme aanpassingen aan de gameplay waren gemaakt waardoor het meer als WoW o.d. zou spelen.
Oud 03-07-2008, 22:28
Verwijderd
Citaat:
je zegt te vaak "vaak" en "kan" wat al aangeeft dat je zelf amper gelooft in wat je zegt.
Nee, dat zegt enkel dat ik geen bewijs heb dat dat ook daadwerkelijk het geval is met deze petitie. Maar omdat de mogelijkheid er is, is dat al genoeg grond voor een bedrijf om zo'n petitie in een grote papieren bal te frommelen en in de prullenmand te deponeren.

Waarom zou ik überhaupt iets posten als ik het zelf niet geloof.
Oud 03-07-2008, 22:28
Verwijderd
Citaat:
lol wat een haat zeg.

"visueel interessnt" is natuurlijk gewoon sfeer en ik zou duidelijk voor een donkere sfeer kiezen. alleen al vanwege de naam diablo, laat staan alle monsters en andere shit die je stuk moet hakken. voor regenbogen etc ga ik wel viva pinata spelen ofzo.
donkere sfeer =/= geen kleur/geen contrast.

Diablo I was duister en donker. Ik ben ook een fan van de sfeer in de Diablo games. Diablo I heeft een betere sfeer dan II, omdat het zich volledig in onderaardse dungeons afspeelt, terwijl II ook jungles en woestijnen als locaties heeft. Vond je Lut Gholien erg donker of duister?

Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt. Als Blizzard voldoende knievallen maakt en die paar duizend fans smeekt of ze alsjeblieft meer kleuren dan wit, zwart en grijs mogen gebruiken, denk ik dat ze het goed zullen gebruiken.
De contrasten tussen buitengebieden die een wat natuurlijkere kleurstelling hebben (dus geen gebombardeerde ijsvlakte, bedolven onder de radioactieve stof, gezien door een kleurenblinde hond in het donker, zoals die petitie-lui willen), zorgen er juist voor dat de dungeons er harder in hakken, lijkt me.
Oud 03-07-2008, 22:37
Verwijderd
Ik denk dat ze vast wel donkere dungeons gaan ontwerpen. Maar niet álles hoeft donker te zijn. Ik keek net even op het forum van Diablo 3. Haha, prachtig al die nerds die zich drukmaken om de kleuren.

Mensen hebben een beetje een WoW-fobie gekregen. Alles met kleuren is "WoW-achtig". Wat is dat voor onzin.
Oud 03-07-2008, 22:48
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik vind het gezeik een beetje voorbarig. Waar baseert men zich precies op? Die 20 minuten ingame footage van iets waarvan het nog maar de vraag is of het überhaupt wel in het spel zit? Dat lijkt me nou niet bepaald representatief voor het hele spel. Ik denk dat het wel goed gaat komen met die sfeer en het kleurgebruik enzo.

Waar ik me drukker om maak is of ze het games systeem uit deel 2 aanhouden of niet. Mij bevalt het wel en ik mag hopen dat ze er geen MMORPG van gaan maken.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 03-07-2008, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Mij bevalt het wel en ik mag hopen dat ze er geen MMORPG van gaan maken.
Same here wat dat betreft.
Oud 03-07-2008, 23:34
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Ik vond de ingame filmpjes tof.

:').
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 03-07-2008, 23:37
Verwijderd
Plus dat er voor de zeikerds over contrasten en kleuren meer dan genoeg mods op het internet gegooid zullen worden. Zo iedereen weer blij.
Oud 03-07-2008, 23:58
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ik vond de ingame filmpjes tof.

:').
Dat zijn ze ook.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 04-07-2008, 00:12
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Ik keek net even op het forum van Diablo 3. Haha, prachtig al die nerds die zich drukmaken om de kleuren.
lol pot+ketel.

buiten andere locaties als jungles en woestijnen, die uiteraard kleurrijker zijn dan een donkere kerker (duh), is er dan werkelijk niemand hier die plaatje1 prefereert boven plaatje2?

verder, de nadruk komt hier opeens wel heel erg op de kleuren (als in bepaalde golflengtes van licht) te liggen. er is meer in die petitie, oa characterdesign.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 04-07-2008, 00:18
Verwijderd
Citaat:
buiten andere locaties als jungles en woestijnen, die uiteraard kleurrijker zijn dan een donkere kerker (duh), is er dan werkelijk niemand hier die plaatje1 prefereert boven plaatje2?

verder, de nadruk komt hier opeens wel heel erg op de kleuren (als in bepaalde golflengtes van licht) te liggen. er is meer in die petitie, oa characterdesign.
Ik zeik niet, en ik maak me niet druk. Ik vermaak mijzelf.
Bovendien heb ik geen pot noch ketel. Ik heb daar een magnetron voor.

Maar even serieus. Je weet niet eens of ze de gamma hebben opgeschroeft omdat het nog in de ontwikkelingsfase zit. Voor hetzelfde geld is het wél donker als het eenmaal af is.

Citaat:
is er dan werkelijk niemand hier die plaatje1 prefereert boven plaatje2?
Ik. Alleen boeit het mij totaal niet wat ze met het spel doen. Het is niet mijn eigendom, ze hebben meer verstand van design dan ik ooit zal hebben.

Citaat:
lverder, de nadruk komt hier opeens wel heel erg op de kleuren (als in bepaalde golflengtes van licht) te liggen. er is meer in die petitie, oa characterdesign.
Ik denk dat de meesten hier het concept kleur wel begrijpen natuurkundig gezien. En fuck de design. Dit is iets wat vaak als laatste echt goed wordt uitgewerkt. Het spel is niet af.
Oud 04-07-2008, 07:57
Verwijderd
Echt, mensen hebben altijd wel wat te zeiken. Hoe wil je een game hebben? Perfect? Perfectie bestaat niet
Je moet blij zijn dat er überhaupt een Diablo III komt.
En het is net aangekondigd, dus niet is zeker of vastgelegd.
Oud 04-07-2008, 08:59
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
lol pot+ketel.

buiten andere locaties als jungles en woestijnen, die uiteraard kleurrijker zijn dan een donkere kerker (duh), is er dan werkelijk niemand hier die plaatje1 prefereert boven plaatje2?

verder, de nadruk komt hier opeens wel heel erg op de kleuren (als in bepaalde golflengtes van licht) te liggen. er is meer in die petitie, oa characterdesign.
Vraag Bill Roper of hij een gothpatch uitbrengt.
Oud 04-07-2008, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Vraag Bill Roper of hij een gothpatch uitbrengt.

Die is er al. Gewoon contrast en brightness van je monitor laag zetten. Oh, en een zwart/wit scherm is natuurlijk helemaal ubertrue.
Oud 04-07-2008, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Oh, en een zwart/wit scherm is natuurlijk helemaal ubertrue.
Dude.

Diablo 1 is best suf. Sorry dat ik het zeg. M'n mana is op. Hoe de fuck krijg ik meer, m'n drankjes zijn op en ik heb niet genoeg geld. Ik had de warrior moeten kiezen.
Oud 04-07-2008, 14:34
Verwijderd
Dat stukje tekst in de petitie:

"dungeons should have a dark aura with the occasional lights from candles, just like we got in the previews Diablo's"

Ik neem aan dat ze 'previous' bedoelen, de retards. En ze zeggen ook steeds shinny ipv shiny. Laat de petitiemakers eerst maar eens naar school gaan.

Verder hebben ze 3 punten met "cartoon'ish" erin, die allemaal op hetzelfde neerkomen. Wat een gezeik. Alhoewel ik wel een voorstander ben van een grimmigere sfeer, vind ik deze petitie echt kinderachtig. Get a life.
Oud 04-07-2008, 15:00
Verwijderd
Ik kan me niet zo snel een blizzard game bedenken die mij heeft teleurgesteld en dat helemaal zonder petities.

Gewoon kop houden en die mensen hun werk laten doen, het komt wel goed.
Oud 04-07-2008, 15:10
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Misschien wordt het gewoon als Diablo 1, dat het steeds zieker wordt naarmate je verder komt.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Oud 04-07-2008, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Diablo 1 is best suf. Sorry dat ik het zeg. M'n mana is op. Hoe de fuck krijg ik meer, m'n drankjes zijn op en ik heb niet genoeg geld. Ik had de warrior moeten kiezen.
Niet doen! Gewoon doorzetten en doorlopen (doorkruipen). Sorcerers worden zo achterlijk megafuckin' sterk zodra ze een mana shield boek hebben kunnen lezen. UNDIE-ABLE DEATH DEALING MACHINES OF FIERY HELL!11!1!

Kuch.
Oud 04-07-2008, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Niet doen! Gewoon doorzetten en doorlopen (doorkruipen). Sorcerers worden zo achterlijk megafuckin' sterk zodra ze een mana shield boek hebben kunnen lezen. UNDIE-ABLE DEATH DEALING MACHINES OF FIERY HELL!11!1!

Kuch.
Ja maar dan ga ik dus dood. Ik kan niets meer doden. +) Tenzij ik met een crappy stokje ga slaan en steeds weer terug moet rennen naar die healer in het dorp.

Meh. Ik ben toch wel wat meer Baldur's Gate gewend. Daar kwam teminste nog wat tactiek bij kijken.
Oud 04-07-2008, 16:50
Verwijderd
Het begin is lastig omdat het klauwen met geld kost. Je moet iedere staff met charges die je vindt gewoon opgebruiken, rechargen met je skill, gebruiken, chargen, rinse repeat. En inderdaad al je geld steken in mana potions en zo veel mogelijk boeken lezen, zodat je goedkoop kan gaan casten. Echt waar, zodra je eenmaal op gang bent gaat het prima, maar sorcerers zijn gewoon de eerste levels heel moeilijk. Wat dat betreft is Diablo I echt een moeilijk spel.
Oud 04-07-2008, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Het begin is lastig omdat het klauwen met geld kost. Je moet iedere staff met charges die je vindt gewoon opgebruiken, rechargen met je skill, gebruiken, chargen, rinse repeat. En inderdaad al je geld steken in mana potions en zo veel mogelijk boeken lezen, zodat je goedkoop kan gaan casten. Echt waar, zodra je eenmaal op gang bent gaat het prima, maar sorcerers zijn gewoon de eerste levels heel moeilijk. Wat dat betreft is Diablo I echt een moeilijk spel.
Dat chargen en shit snap ik. Maar ik dacht even dat ik wat fout deed omdat ik altijd gewend ben dat mana langzaam weer terugkomt. Niet dus. Potions kopen dan maar.
Oud 04-07-2008, 17:55
Verwijderd
Spellcasters zijn bij alle spellen in het begin zwakker en worden daarna vaak idd die "UNDIE-ABLE DEATH DEALING MACHINES OF FIERY HELL!11!1!" zoals hiervoor genoemd.

In Baldur's Gate had een mage ook meer xp nodig om op hogere levels te komen, je had de mazzel dat je of redelijk snel levelde (BG1) of op een hoog level begon (BG2) maar in Icewind Dale kan je enkel aankloten met je mage tot je op hogere levels komt waar de rest er voor de katse viool bij staat.

Long story short: inderdaad doorbijten.
Oud 04-07-2008, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Spellcasters zijn bij alle spellen in het begin zwakker en worden daarna vaak idd die "UNDIE-ABLE DEATH DEALING MACHINES OF FIERY HELL!11!1!" zoals hiervoor genoemd.

In Baldur's Gate had een mage ook meer xp nodig om op hogere levels te komen, je had de mazzel dat je of redelijk snel levelde (BG1) of op een hoog level begon (BG2) maar in Icewind Dale kan je enkel aankloten met je mage tot je op hogere levels komt waar de rest er voor de katse viool bij staat.

Long story short: inderdaad doorbijten.
Baldur's Gate was wel een ander verhaal. Gewoon even rusten en je hebt al je spells weer. En inderdaad, de sorcerer was wel uber op het laatst. (Vaag mijn toetsenbord doet weer raar ik krijg nu niet meer de puntjes op de u.)

Ik ben altijd de caster.

Icewind Dale II was echt een buggy kutspel op een gegeven moment. In dat ijskasteel, toen ben ik ook gestopt ermee. Terwijl het begin juist cool was.
Oud 04-07-2008, 19:49
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
En dan te bedenken dat je in D2 met geen een character energy nodig hebt.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 04-07-2008, 19:51
Verwijderd
Eigelijk niet nee, alles in Strength pompen om Sigon's te dragen voor de 1e 40 levels, beetje in Dex voor je wapens en een deel in Vit om toch nog te kunnen blijven leven. Caster items hebben meer dan genoeg energy en mana.
Oud 04-07-2008, 20:10
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
94 strenght is genoeg geloof ik voor Skullders (ik ga uit van een mf sorc). Wil je Tal set dan is 87 geloof ik zelfs al genoeg. Dex kun je base laten tenzij je wizzy wilt gaan gebruiken voor teleport (huge mana en resist bonus). De rest in vita.

Zsm je punten in strenght en dex stoppen zodat je daarna alleen nog maar vita hoeft te klikken.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 04-07-2008, 20:53
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Beter laat je jezelf levelen tot 80 zonder punten te verdelen. (Tip: als je een Eye, Horn en Brain hebt, laat dan een team van pro's skeletons mollen in Über Tristram. Doe dat vanaf level 10 en je bent level 85 in een half uurtje) Met je ideale equipment zou je precies genoeg in strength en dex kunnen doen, de rest uiteraard in vitality.
Oud 05-07-2008, 02:34
Verwijderd
Ik bedenk me eigenlijk net dat ik LOD eigenlijk eens moet gaan spelen. Ik heb altijd iets tegen LOD gehad, mede door het idee dat levelen in LOD makkelijker was dan in D2 Classic.

Maar ik ben wel benieuwd naar de quests.
Oud 05-07-2008, 03:20
Verwijderd
Ik lees dit heugelijke nieuws nu pas. Ik ben benieuwd wat het eindproduct gaat worden. Ik heb de site niet helemaal doorgelezen, maar is er al iets van een releasedatum bekend?
Oud 05-07-2008, 09:31
Verwijderd
Heh, 'when it's done' Daar valt bij Blizzard geen pijl op te trekken, Starcraft 2 is ook een jaar geleden aangekondigd en duurt nog wel effe.
Oud 05-07-2008, 10:20
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Prognose: kerst 2009. Dat wordt de meest knarsetandende verslavingskerst uit mensenheugenis.
Oud 05-07-2008, 12:42
Verwijderd
ik heb nog steeds alle vertrouwen in diablo3 en hoe t gaat worden.

maar hier ziet t onderste plaatje er wel heel erg dope uit
Oud 05-07-2008, 14:14
Verwijderd
Citaat:
ik heb nog steeds alle vertrouwen in diablo3 en hoe t gaat worden.

maar hier ziet t onderste plaatje er wel heel erg dope uit
[afbeelding]
Ik zie de meerwaarde niet.
En dan nog: metaalblauw > poepbruin
Oud 05-07-2008, 14:34
Verwijderd


Vakje vier en vijf.
Oud 05-07-2008, 16:31
Verwijderd
prachtig
Oud 06-07-2008, 16:10
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Eindelijk

Tijd om men diskettes met SP chars te vinden (botje de 95 necro enzo )
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 06-07-2008, 21:29
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
95 op SP? Nou verwijt ik niet graag de ketel maar dan heb je geen leven.
Oud 06-07-2008, 22:01
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
95 op SP? Nou verwijt ik niet graag de ketel maar dan heb je geen leven.
Geen ADSL toendertijd en lid van een SP community die met behulp van een dupe-protecting programme ook gewoon ruilde. Het is beter dan het klinkt.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 07-07-2008, 02:13
Verwijderd
ja mooi, ik maak me ook zeker geen zorgen en die petitie is toch echt gemaakt door omhoog gevallen consumenten. maaaaaar ik vond toch wel dat ene plaatje er iets sfeervoller uitzien.

sowieso heb ik erg veel zin dit spel te spelen over 2 jaar
Oud 07-07-2008, 12:15
Verwijderd
Diablo is best leuk eigenlijk.
Ik heb een heleboel nieuwe spells, en ik zit nu op level 5 van het doolhof..
Oud 07-07-2008, 13:37
Verwijderd
Hehe, het blijft ook een hele tijd leuk. Speel het snel uit en blijf dan niet te lang hangen en ga door naar D2, daar kan je jaren zoet mee zijn.
Oud 07-07-2008, 18:24
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Geen ADSL toendertijd en lid van een SP community die met behulp van een dupe-protecting programme ook gewoon ruilde. Het is beter dan het klinkt.
Ik heb het in deze niet over items e.d. maar meer over de experience. Het duurt al bijzonder lang voor je 95 wordt in 8 player Baalruns, laat staan als je het alleen doet. Met 8 player runs moet je ongeveer 500-600 Baalruns doen alvorens je van 94 naar 95 gaat. Als je het alleen doet zijn dat er 2500, en dan laat ik de deaths nog even buiten beschouwing.
Oud 07-07-2008, 18:48
Verwijderd
Als je singleplayer speelt kun je met de /playersX command (X vervangen door een getal) simuleren hoeveel spelers er in het spel zijn. Ik speel(de) singleplayer op /players8. Monsters hadden dan 800% health en gaven 640% Experience. Ik ben doorgaans dan level 18 voor ik eindelijk Andariel gekilled heb (aangenomen dat ik alle quests doe en monsters die op mijn pad staan neerleg, inclusief een paar wegrennende en shamans)
Het valt in te stellen tot 64, maar de increase in exp wordt steeds minder.
Oud 07-07-2008, 19:02
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Als je singleplayer speelt kun je met de /playersX command (X vervangen door een getal) simuleren hoeveel spelers er in het spel zijn. Ik speel(de) singleplayer op /players8. Monsters hadden dan 800% health en gaven 640% Experience. Ik ben doorgaans dan level 18 voor ik eindelijk Andariel gekilled heb (aangenomen dat ik alle quests doe en monsters die op mijn pad staan neerleg, inclusief een paar wegrennende en shamans)
Het valt in te stellen tot 64, maar de increase in exp wordt steeds minder.
Om in je eentje 600 Baalruns te voltooien met de Players 8 command moet je van goede huize komen. Ik heb het ook weleens geprobeerd, op level 98. Zeven teammembers in Harrogath, ik in de Throne Room. Ik wist niet hoe snel ik daar weg moest komen.
Oud 07-07-2008, 21:56
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Moet er bij zeggen dat het men hoogste char was maar ja. in restrospect had ik niks te doen
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 08-07-2008, 07:27
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Jezus wat een nichten gezeik over die kleuren.
Wees blij dat Diablo tenminste niet meedoet met "we maken realistic-game-with-the-brown-and-black-colors" nummertje 29734912 maar gewoon met wat variatie komt.
Mijn Amazon uit deel 2 liep ook in het knalrood rond. En de Mage uit deel 1 net zo... En NU wordt er ineens moeilijk gedaan omdat het niet zo realistisch mogelijk is... HALLO!? Whirlwind?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 08-07-2008, 13:18
Verwijderd
Ik denk dat ik Diablo 2 skip. Kost veel te veel tijd als ik dat zo hoor.
Oud 08-07-2008, 15:17
Verwijderd
Welnee. Gewoon een summoning necro maken en je knalt zo door alledrie de moeilijkheidsgraden heen! Doe gelijk maar Hardcore ook, dan blijft het spannend. Softcore is voor mietjes.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Error 37?? (Diablo 3)
Sluschkebubber
7 01-06-2012 19:05
Games Diablo 2 revisited.
Verwijderd
1 21-04-2010 16:07
Games Starcraft II
Allochthony
256 24-08-2009 14:27
Games Diablo III: Het is nu zeker
Verwijderd
86 22-02-2006 16:18
Games Diablo 3 is aangekondigd!
Prime Evil
74 15-07-2003 18:53
Games diablo 3
maarten_z
5 16-06-2003 10:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.