Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2013, 14:40
NahroBoy
NahroBoy is offline
Hallo, ik ben een 14 jaar oud jongen die het VWO doet. Ik heb een PS3 en wil heeel graag
GTA 5 met mijn eigen centjes kopen, maar mijn ouders houden mij tegen! Ze vinden
Grand Theft Auto 5 een aggresief spel en ze denken dat het invloed op mij heeft. Nou ik zal je eerlijk zeggen, ik ben een rustig, kalm jongetje en ik weet zeker dat het geen effect op mij heeft. Alleen geloven zij dat nog niet . Ze zeggen "Ze hebben het toch niet voor niets een 18+ rating gegeven?". Heeft iemand tips? I appreciate that!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2013, 15:21
Verwijderd
Snel 18 worden.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 16:25
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Gewoon wachten. Speel je wel andere 16+ of 18+ games?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 16:28
Verwijderd
Braaf zijn en naar je ouders luisteren.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 16:29
NahroBoy
NahroBoy is offline
Citaat:
Gewoon wachten. Speel je wel andere 16+ of 18+ games?
Nee, ik wil niet wachten anders zou ik deze topic ook niet starten. Als ik 18 ben heb ik betere dingen te doen; geen tijd
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 16:45
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Kun je met goede tegenargumenten komen? Heb je er al over gepraat? Ik heb het dus niet over zeuren en zeggen dat Piet en Klaas GTA V wel mogen spelen van hun ouders.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 17:15
NahroBoy
NahroBoy is offline
Citaat:
Kun je met goede tegenargumenten komen? Heb je er al over gepraat? Ik heb het dus niet over zeuren en zeggen dat Piet en Klaas GTA V wel mogen spelen van hun ouders.
Dat is het ik wil goede argumenten. help graag?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 17:51
Verwijderd
Games maken niet agressief.

bron: http://www.nu.nl/games/3560592/games...ressiever.html
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 19:02
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Als ik 18 ben heb ik betere dingen te doen; geen tijd
Als je 18 bent denk je daar vast heel anders over.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 19:19
NahroBoy
NahroBoy is offline
dankje, ik zal het gebruiken in mijn overtuiging
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 19:31
NahroBoy
NahroBoy is offline
Maar ik heb meer tips nodig voor de game
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 19:41
Verwijderd
Gewoon discussieren met je ouders, moet niet moeilijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 19:46
NahroBoy
NahroBoy is offline
Citaat:
Gewoon discussieren met je ouders, moet niet moeilijk zijn.
het is wel moeilijk, mijn vader zegt dan steeds 'waarom hebben ze het dan een 18+ leeftijdsrating gegeven?'
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 19:48
Verwijderd
Om een indicatie te geven van wat je kan verwachten. En trouwens, alsof je op je 14e (was het toch) niet weet wat drugs, seks en geweld is ofzo.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 19:50
NahroBoy
NahroBoy is offline
Citaat:
Om een indicatie te geven van wat je kan verwachten. En trouwens, alsof je op je 14e (was het toch) niet weet wat drugs, seks en geweld is ofzo.
Het is niet bepaald over drugs en seks maar om het geweld. Onschuldige mensen kun je vermoorden enz.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Het is niet bepaald over drugs en seks maar om het geweld. Onschuldige mensen kun je vermoorden enz.
Dat kan je toch ook in je hoofd bedenken, of als je een boek leest. Daarnaast lees je dagelijks dingen over aanslagen b.v. (nu in kenia weer). Alsof dat geen slechte invloed zou hebben.

Oh en i.c.m. dat artikel wat ik net stuurde.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 20:03
IGiveYouAdvice
IGiveYouAdvice is offline
Overtuig je ouders dat het juist goed is om zo een games te spelen. Mensen die dat soort games spelen kunnen makkelijk beslissingen maken maar je moet er wel goed mee omgaan. Je kan ook met je ouders afspreken dat als ze vinden dat je aggresiever aan het worden bent, je het spel een week niet mag spelen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 09:58
NahroBoy
NahroBoy is offline
Citaat:
Overtuig je ouders dat het juist goed is om zo een games te spelen. Mensen die dat soort games spelen kunnen makkelijk beslissingen maken maar je moet er wel goed mee omgaan. Je kan ook met je ouders afspreken dat als ze vinden dat je aggresiever aan het worden bent, je het spel een week niet mag spelen ofzo.
Heb ik allemaal geprobeerd. die man is onverslaanbaar
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-09-2013, 15:26
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Je ouders hebben groot gelijk.
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Je ouders hebben groot gelijk.
En hoezo dat? Speelde jij vroeger geen games die voor een oudere leeftijdscategorie waren?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Je ouders hebben groot gelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 16:53
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
het is wel moeilijk, mijn vader zegt dan steeds 'waarom hebben ze het dan een 18+ leeftijdsrating gegeven?'
Waarom denk je zelf dat ze die rating hebben gegeven? Zo'n ratingsysteem bestaat niet omdat het nodig is te beoordelen of games geschikt zijn voor kinderen, maar omdat er vraag is vanuit de ouders naar zo'n systeem. De mensen die die beslissingen nemen over die ratings zijn totaal niet gekwalificeerd om te beoordelen of iets daadwerkelijk schadelijk is. Aan de andere kant is een ratingsysteem voordelig voor de uitgevers, want die kunnen bij gewhine van ouders en moraalridders zeggen: "ja maar kijk, het is 18+, dus kinderen spelen het niet!" terwijl ze natuurlijk donders goed weten dat kinderen het ook spelen.

Mocht dit je vader niet overtuigen, zeg dan maar dat de slimste forumer op Scholieren.com hem een mongool vindt als hij werkelijk om deze reden niet wil dat zijn zoon een spelletje speelt.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 17:06
Verwijderd
Oh ik vind het overigens prima als kindjes van 14 dat spel spelen (of welk spel dan ook), maar als je het nodig hebt argumenten te vragen op een scholierenforum, dan wordt het een ander verhaal. En ik néém aan dat papa (en mama) hun eigen kind in kunnen schatten en beseffen dat ie van die categorie kindjes is. Die het onder andere op een forum moeten vragen hoe ze hun ouders kunnen overtuigen. Ze zullen niet blind zijn. En dan geef ik ze groot gelijk het te verbieden.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 17:10
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Oh ik vind het overigens prima als kindjes van 14 dat spel spelen (of welk spel dan ook), maar als je het nodig hebt argumenten te vragen op een scholierenforum, dan wordt het een ander verhaal. En ik néém aan dat papa (en mama) hun eigen kind in kunnen schatten en beseffen dat ie van die categorie kindjes is. Die het onder andere op een forum moeten vragen hoe ze hun ouders kunnen overtuigen. Ze zullen niet blind zijn. En dan geef ik ze groot gelijk het te verbieden.
Haha ik wilde het niet zeggen, maar dit inderdaad.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Oh ik vind het overigens prima als kindjes van 14 dat spel spelen (of welk spel dan ook), maar als je het nodig hebt argumenten te vragen op een scholierenforum, dan wordt het een ander verhaal. En ik néém aan dat papa (en mama) hun eigen kind in kunnen schatten en beseffen dat ie van die categorie kindjes is. Die het onder andere op een forum moeten vragen hoe ze hun ouders kunnen overtuigen. Ze zullen niet blind zijn. En dan geef ik ze groot gelijk het te verbieden.
Alsof ouders de perfecte indicatie van hun kind hebben. Op die leeftijd was ik meer buiten e.d. dan ik mijn ouders zag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2013, 20:13
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
En ik néém aan dat papa (en mama) hun eigen kind in kunnen schatten [...]
Absurde aanname.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Absurde aanname.
Je knipt verkeerd. Categorie inschatten. Dat kunnen ze wel.

En niet lullig bedoeld Carl, maar je hébt die leeftijd, niet had.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Je knipt verkeerd. Categorie inschatten. Dat kunnen ze wel.

En niet lullig bedoeld Carl, maar je hébt die leeftijd, niet had.
Ik ben nu 16 en mag dus zelf dingen als GTA kopen, ik heb mijn ma er niet voor nodig (voor het geld misschien) om het te halen. Dus ik had die leeftijd wel degelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 08:29
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
:')
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 11:42
Verwijderd
Citaat:
:')
Typisch arrogant 23 jarige kneus gedrag.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 12:07
Verwijderd
Citaat:
:')
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 12:23
Verwijderd
Nou ja, als je ouders niet vatbaar zijn voor rede zullen ze daar wel een reden voor hebben zoals Lusi aanhaalt. That said; mijn ouders lagen bepaald niet op één lijn vroeger. Van mams mocht ik eigenlijk geen Wolfenstein 3D (ja, ik draai al een poosje mee) spelen. Pa mompelde altijd 'Ach, laat die kinderen toch.' Uiteindelijk won de 'Ach.'
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 12:45
Verwijderd
Mijn ouders gaven werkelijk geen fuck om wat voor games ik speelde. "Eigen risico als je nachtmerries krijgt" zeiden ze. En dat werkte prima.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 12:46
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Typisch arrogant 23 jarige kneus gedrag.








:')
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 13:44
Verwijderd
Overtuig je ouders door te zeggen wat er allemaal te doen valt buiten het geweld om.
Rijden met auto's etc.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 14:51
Verwijderd
Citaat:
:')
Citaat:








:')
Jullie zullen vast wel gelijk hebben omdat jullie ouder zijn ja, en zelf natuurlijk ouders zijn van een puber.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-09-2013, 16:37
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
:')
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Jullie zullen vast wel gelijk hebben omdat jullie ouder zijn ja, en zelf natuurlijk ouders zijn van een puber.
Sinds het overlijden van mijn ouders ben ik inderdaad de wettelijke voogd van mijn broertje. Kun je nou eens ophouden met huilen alsjeblieft?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 16:45
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Heb je wel GTA 4 of andere gelijksoortige games?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Sinds het overlijden van mijn ouders ben ik inderdaad de wettelijke voogd van mijn broertje. Kun je nou eens ophouden met huilen alsjeblieft?
Huil, huil, huil..

Ga maar vooral door met generaliseren dan. Ik houd wel op.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 19:42
R-R
R-R is offline
Als je al zegt ''van m'n eigen centjes kopen'',vind ik best wel dat ze enigzins gelijk hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 21:05
MarcWeller
Avatar van MarcWeller
MarcWeller is offline
Laat ze dit topic doorlezen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 09:52
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Een van de main objectives in gta is nodeloos mensen doodmaken Er is aardig wat gore, je kan prostituee's oppikken, er wordt ontzettend veel in gevloekt, 't is een van de meest grove spellen die je kan krijgen.
Ik zeg niet dat iedereen die nog geen 18 is geshockeerd zal worden door GTA, of er nachtmerries van zal krijgen, of er buiten het spel agressief van zal worden oid.
Ik kan me echter goed voorstellen dat ouders het een vervelend idee vinden dat hun 14 jarige zoontje zichzelf blowjobs laat geven door prostituees, voor de lol kilometers lang mensen van de stoep veegt met zijn tankwagen en constant wordt blootgesteld aan grof taalgebruik. ^^

En Lisa, hoe gaat het met onze puber? Mag Mart dit spelletje al spelen?
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 09:55
Verwijderd
Mart wel.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 10:00
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Dames en heren, ik sta hier, waar sta ik, naast een medaillewinnares. Kijkt u maar eens goed, naar die kop en, vooral, dat lijf.
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 10:00
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Iets anders: linker testikel. En u denkt: wat is dat? Dat gaat mijn volgende gast, en die zit hier aan tafel, nu aan u vertellen.
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 10:13
Verwijderd
Verrassend goed topic is dit geworden
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 15:08
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Een van de main objectives in gta is nodeloos mensen doodmaken Er is aardig wat gore, je kan prostituee's oppikken, er wordt ontzettend veel in gevloekt, 't is een van de meest grove spellen die je kan krijgen.
Ik zeg niet dat iedereen die nog geen 18 is geshockeerd zal worden door GTA, of er nachtmerries van zal krijgen, of er buiten het spel agressief van zal worden oid.
Ik kan me echter goed voorstellen dat ouders het een vervelend idee vinden dat hun 14 jarige zoontje zichzelf blowjobs laat geven door prostituees, voor de lol kilometers lang mensen van de stoep veegt met zijn tankwagen en constant wordt blootgesteld aan grof taalgebruik. ^^

En Lisa, hoe gaat het met onze puber? Mag Mart dit spelletje al spelen?
Ja, maar jij kan je ook goed voorstellen dat mensen niet willen dat hun kinderen TV kijken, dus misschien heb je gewoon te veel voorstellingsvermogen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 17:43
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Ja, maar jij kan je ook goed voorstellen dat mensen niet willen dat hun kinderen TV kijken, dus misschien heb je gewoon te veel voorstellingsvermogen.
Waar haal je dat nu weer vandaan?
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 20:10
NahroBoy
NahroBoy is offline
Citaat:
Heb je wel GTA 4 of andere gelijksoortige games?
Ik heb Gta San andreas gespeeld op mn PC
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.