Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2012, 14:02
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Hoi!
Zijn er mensen die graag een museum bezoeken? Welke museums heb je laats bezocht en wat vond je er van? Ik heb zelf een Museumkaart. Daarmee krijg ik gratis toegang tot veel musea in Nederlands.

Vorige week ben ik geweest bij het Drents Museum. Daar was een tentoonstelling over de Vikingen:



Ik vond het een interessante tentoonstelling maar al om al toch een beetje te kinderlijk. ( Geen verbrijzelde monnikenschedels etc.) Maar goed het was ook een familietentoonstelling voor jong en oud.

Dit weekend ga ik naar het Wereldmuseum in Rotterdam waar een tentoonstelling is over de Japanse samurai-krijgers.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2012, 14:25
Verwijderd
Professor Plons!!;-)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 14:51
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Citaat:
Professor Plons!!;-)
Oh ja haha! Ik was vroeger bang dat hij op me sprong vanuit die schommel!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 19:12
Gitte v
Avatar van Gitte v
Gitte v is offline
Ja ik!
2 Weken geleden de hermitage
maandag naar het Joods Historisch museum, de hermitage en het Rijks
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 20:59
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vind op z'n tijd een museum wel leuk, maar neem er niet vaak de tijd voor. Op vakantie zie ik vaker musea dan voor zomaar een dagje weg. Toen ik een museumjaarkaart cadeau had gekregen, vond ik het wel leuk om diverse musea even binnen te lopen. Maar ik deed er te weinig mee om de kaart te verlengen.
20 oktober is het trouwens Gelderse Museumdag, dat soort dingen vind ik leuke initiatieven, maar ik doe er veel te weinig mee.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 11:58
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Citaat:
Ja ik!
2 Weken geleden de hermitage
maandag naar het Joods Historisch museum, de hermitage en het Rijks
Oeh De Hermitage was ik vorige jaar. Er was toen een tentoonstelling over Alexander de Grote. Erg mooi gebouw.

Het Joods Historisch museum in Amsterdam heb ik nog niet bezocht. Ik ben wel twee jaar geleden naar het Joods Museum in Berlijn geweest, erg indrukkend. Het gebouw is in de vorm van een verscheurde davidster. Maar vooral het kunstwerk Shalechet- Fallen leaves kreeg ik kippenvel en ging mijn haar recht overeind staan. Het kunstwerk is een betonnen ganghal ,genaamd de Void ( Leegte), die gevuld is met 10.000 stalen gezichten. Bezoekers moeten er overheen lopen om naar de andere kant van het Museum te komen.

Met citaat reageren
Oud 14-10-2012, 20:11
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Vroeger ging ik vaak naar diverse kunstmusea, maar naar een tijdje had ik het een beetje mee gehad.

De tentoonstelling is over de Japanse samurai-krijgers lijkt me wel interessant. Wel eerst mijn kaart zoeken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2012, 23:22
rrickk
rrickk is offline
Ik bezoek voornamelijk regelmatig musea over WOII misschien vier of
Vijf keer per jaar naar zulke musea
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 15:04
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Hier wil ik nog naar toe.



Citaat:
De uiterst kostbare en fragiele werken van de meest geniale schilders van Europa, komen in het najaar van 2012 naar Rotterdam. Museum Boijmans Van Beuningen toont enkele werken van Jan van Eyck tezamen met ruim negentig meesterwerken van andere kunstenaars uit deze period
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 17:27
Gitte v
Avatar van Gitte v
Gitte v is offline
Oeh De Hermitage was ik vorige jaar. Er was toen een tentoonstelling over Alexander de Grote. Erg mooi gebouw.

Hé, daar bem ik ook geweest! Was erg indrukwekkend inderdaad. Ze hebben nu iets over impressionisme en een paar van Goghs. Niet heel veel moois, maar ze hadden een Renoir doe ik even wilde zien. Joods historisch heb ik toch maar niet gedaan. Wel nog even naar het Rijksmuseum geweest, daar mag je gratis in als je onder de 18 bent. Klinkt goed, dat in Berlijn.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2012, 20:58
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Vandaag ben ik naar het Rijksmuseum van Oudheden geweest in Leiden waar een tentoonstelling was over het oude Egypte in de filmgeschiedenis. Niet zo’n heel boeiende tentoonstelling, waren paar kostuums uit films zoals, Night at the Museum, Mozes uit The Ten Commandments en The Mummy Returns. Ik vond de vaste collectie boeiender. Vooral een Romeins ruitermasker uit de vaste collectie was echt prachtig.





Gimme
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] wiskunde a-lympiade opdracht
scoobsdodo
1 04-06-2013 17:47
Algemene schoolzaken Wat vind jij van dit museum?
Afstudeerder01
3 07-03-2013 09:08
Muziek Rock Werchter 2005
Help Valentijn
500 24-06-2005 17:48
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Griekenland
Verwijderd
10 29-09-2004 15:27
Verhalen & Gedichten Het geheime leven van meneer JP (van vorig jaar)
Fgank
1 06-12-2003 23:56
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Het mooiste dat je ooit gezien hebt.
Sikamikanico
25 28-06-2001 11:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.