Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2014, 08:57
Beerendina
Beerendina is offline
Welke (minderjarige) vluchteling mag er nou wel en welke mag er nou niet in Nederland blijven. Dit is iets wat zich al jaren afspeelt in de media, politiek, maar ook onder de mensen. De een vindt dat kinderen onder de 18 en al langer dan vijf jaar in Nederland verblijven, niet terug mogen worden gestuurd naar hun land van afkomst en de ander vindt dat deze kinderen ook terug moeten naar dit land net zoals de meerderjarige. Nu is er het ‘Kinderpardon’. Een regel voor deze kinderen waar veel ophef over is. Ervan uitgaand dat iedere lezer op de hoogte is van de situatie omtrent vluchtelingen in Nederland, spreken we hier graag onze mening over uit.
Nederland is qua oppervlakte een relatief klein land. Ondanks dit wonen er 17 miljoen mensen in het land en dit maakt Nederland, na Malta het dichtst bevolkt van de EU. Tevens behoort onze Benelux tot de dichts bewoonde regio’s ter wereld. Deze overbevolking heeft vele gevolgen waaronder een schadelijk effect op het milieu. Grote hoeveelheid mensen moet worden voorzien van brandstof, energie, water enzovoort. Deze mensen betalen wel belasting, echter zijn wij van mening dat dit niet opweegt tegen de negatieve gevolgen van o.a. het uitputten van de aarde.
We begrijpen dat mensen die het moeilijk hebben in eigen land, het ambiëren om in Nederland een bestaan op te bouwen. Dit heeft Nederland lang geaccepteerd maar gaan we net zo lang door totdat de bronnen op zijn? Het verplaatsen van mensen van mindere plekken naar plekken waar goede kansen worden geboden is niet de oplossing. Waar je moet beginnen is bij de oorzaak van het probleem, namelijk wáarom al die mensen in eigen land niks te bieden krijgen. Oorlogen? Armoede?
Waar het op neer komt is dat wij niet voor altijd ons land open kunnen laten staan voor mensen uit het buitenland. Ook als het om kinderen gaat. We zijn niet een groot land, en hebben niet oneindige bronnen die het bestaan mogelijk maken. Laat de mensen maar in hun eigen land blijven of anders in andere (grotere) landen hun toevlucht zoeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2014, 09:04
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat is precies je probleemstelling? Dan kunnen andere forumgebruikers daar op reageren en zo een discussie starten. Alleen een mededeling met jouw mening erin is zonder een probleemstelling een beetje mager om een eigen topic te hebben. Met een probleemstelling voorkom je ook dat mensen onnodig op details uit jouw bericht ingaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-05-2014, 13:52
Verwijderd
Ben je wel eens buiten de randstad geweest?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2014, 20:37
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ben je wel eens buiten de randstad geweest?
Plekken om te wonen kun je altijd wel creëren, Als we Nederland net zo vol zouden stouwen als Manhattan, zouden we hier 1017 miljoen mensen kunnen herbergen.
Maar dan is er voor 99,98% niet genoeg werk, geld, water en eten voor een Westerse levensstandaard waar iedereen die hier woont volgens de huidige regering recht op heeft.
We moesten maar weer eens emigratie propaganderen zodat hier weer wat lucht in de economie komt. Helaas zijn het vaak de kapitaalkrachtigen of ondernemenden die zo'n stap aandurven waardoor er een lege kluis achterblijft.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 08:16
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
In welk opzicht is Nederland "overbevolkt"? Je hebt het over het milieu, maar de vervuiling valt in Nederland reuze mee en neemt alleen maar verder af door o.a. schonere auto's. Eten, water en brandstof zijn er allemaal ruim voldoende. Je kaart simpelweg problemen aan die niet bestaan. Dit nog los van het feit dat de bevolking in Nederland, ook inclusief immigratie, vrij stabiel is.

Laatst gewijzigd op 17-05-2014 om 10:27.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 08:18
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Plekken om te wonen kun je altijd wel creëren, Als we Nederland net zo vol zouden stouwen als Manhattan, zouden we hier 1017 miljoen mensen kunnen herbergen.
Maar dan is er voor 99,98% niet genoeg werk, geld, water en eten voor een Westerse levensstandaard waar iedereen die hier woont volgens de huidige regering recht op heeft.
We moesten maar weer eens emigratie propaganderen zodat hier weer wat lucht in de economie komt. Helaas zijn het vaak de kapitaalkrachtigen of ondernemenden die zo'n stap aandurven waardoor er een lege kluis achterblijft.
Wat bedoel je met "lucht in de economie"?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 09:05
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Wat bedoel je met "lucht in de economie"?
De huidige economische situatie zit al een aantal jaar op het randje; er is geen groei (hoewel dat van mij ook niet hoeft; niks mis met een goede stabiele status) en veel voorzieningen worden nu beetje bij beetje afgebroken of duurder gemaakt om rijksuitgaven te kunnen handhaven. Pensioenen worden uitgehold, personeel ontslagen om als (verplicht) vrijwilliger te worden aangenomen, er verdwijnen miljarden Euro's als sneeuw voor de zon naar falende EU landen en de staatsschuld loopt verder op. Er zijn in dit land wat dingen gaande die mijn inziens onomkeerbaar zijn. Nederlanders zijn een bepaalde levensstandaard gewend en die leveren ze niet graag in voor de "sake" van duizenden immigranten./vluchtelingen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 10:21
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
De huidige economische situatie zit al een aantal jaar op het randje; er is geen groei (hoewel dat van mij ook niet hoeft; niks mis met een goede stabiele status) en veel voorzieningen worden nu beetje bij beetje afgebroken of duurder gemaakt om rijksuitgaven te kunnen handhaven. Pensioenen worden uitgehold, personeel ontslagen om als (verplicht) vrijwilliger te worden aangenomen, er verdwijnen miljarden Euro's als sneeuw voor de zon naar falende EU landen en de staatsschuld loopt verder op. Er zijn in dit land wat dingen gaande die mijn inziens onomkeerbaar zijn. Nederlanders zijn een bepaalde levensstandaard gewend en die leveren ze niet graag in voor de "sake" van duizenden immigranten./vluchtelingen.
Gelukkig is het inleveren van "levensstandaard" voor "duizenden" vluchtelingen niet aan de orde. Het is me niet duidelijk wat er in jouw ogen "onomkeerbaar" is en hoe het dichtgooien van de grenzen voor een handjevol vluchtelingen deze "onomkeerbare" processen gaat stoppen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 11:20
Verwijderd
De werkloosheid is stabiel en mijn pensioen is dit jaar weer gewoon geïndexeerd. Ik herken me niet in het beeld dat je schetst, hookee.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 12:27
Verwijderd
Ik heb er juist 5% salaris bijgekregen omdat het zo goed gaat met mijn pensioenfonds. Of bedoel je dat er een boekhoudkundige truc is uitgehaald deadlock? Ja dat maar maakt niet uit want ook al is het een truc het is een veel betere manier van berekenen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 12:28
Verwijderd
Citaat:
levensstandaard
Ach jah, het niveau van 2007. Ik kan me de hongerwinter van 2006 nog goed herinneren.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Ach jah, het niveau van 2007. Ik kan me de hongerwinter van 2006 nog goed herinneren.
Vind ik leuk
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 17:20
Verwijderd
Sowieso is het beter voor beide landen als de mensen in hun eigen land blijven, juist in tijden van armoede of crisis.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 19:36
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
De werkloosheid is stabiel en mijn pensioen is dit jaar weer gewoon geïndexeerd. Ik herken me niet in het beeld dat je schetst, hookee.
Dan mag ik je feliciteren met een goede keuze van pensioenfonds, bij mij is deze al twee keer naar beneden bijgesteld, de 2 jaar extra werken tot het pensioen maar even niet meegerekend.
De werkloosheid is inderdaad stabiel aan het stijgen, met een afvlakker hier en daar...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2014, 07:46
Verwijderd
Citaat:
Dan mag ik je feliciteren met een goede keuze van pensioenfonds, bij mij is deze al twee keer naar beneden bijgesteld, de 2 jaar extra werken tot het pensioen maar even niet meegerekend.
De werkloosheid is inderdaad stabiel aan het stijgen, met een afvlakker hier en daar...
Een vrije keuze van pensioenfonds bestaat niet in Nederland (en dat is voor veel mensen maar goed ook), maar dank voor de felicitatie. Mijn pensioenfonds heeft de pensioenleeftijd overigens nog niet verhoogd, dat van jou wel? Of verwar je de AOW-leeftijd met de pensioenleeftijd?

Als je de horizon wat langer pakt is de werkeloosheid de laatste jaren wel gestegen, ik wilde maar laten zien dat het ergste voorbij is.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2014, 07:51
Verwijderd
Oh, even snel zoeken leert dat een paar grote pensioenfondsen wel degelijk de pensioenleeftijd verhoogd hebben per 1-1-2014, mijn pensioenfonds is weer eens een uitzondering. Die fondsen waar ik het zo snel van zoek, hebben of de premie verlaagd (ABP) of de pensioenuitkering verhoogd (PFZW), dus het is niet alsof de deelnemer echt meer betaalt voor minder pensioen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2014, 09:43
Verwijderd
ABP All The Way
Met citaat reageren
Oud 19-05-2014, 18:27
Peertje1994
Peertje1994 is offline
Citaat:
Gelukkig is het inleveren van "levensstandaard" voor "duizenden" vluchtelingen niet aan de orde. Het is me niet duidelijk wat er in jouw ogen "onomkeerbaar" is en hoe het dichtgooien van de grenzen voor een handjevol vluchtelingen deze "onomkeerbare" processen gaat stoppen.

Kinderen die al langer dan vijf jaar in Nederland zijn en dan terug sturen naar land van afkomst? Dit is echt niet humanisch!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-05-2014, 19:21
Verwijderd
Humanisch En dat is dan 20 En dan ook nog de post die ze quotte niet snappen :')
Met citaat reageren
Oud 19-05-2014, 19:32
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Kinderen die al langer dan vijf jaar in Nederland zijn en dan terug sturen naar land van afkomst? Dit is echt niet humanisch!
Is het wel "humanisch (sic)" als ze vier jaar in Nederland zijn?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2014, 06:46
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Kinderen die al langer dan vijf jaar in Nederland zijn en dan terug sturen naar land van afkomst? Dit is echt niet humanisch!
Kinderen zijn JUIST flexibel genoeg om daar mee om te kunnen gaan, vooral als ze onder de 6 jaar zijn. Er emigreren jaarlijks zo'n 130.000 mensen, ongetwijfeld zitten daar ook kinderen bij, zijn dat allemaal inhumane ouders? Er zijn gezinnen die wegens werk om de 3 jaar naar een ander land verhuizen...
Ik heb geen probleem met een handjevol vluchtelingen, de ervaring is echter dat daar na een aantal jaar een hele groep familieleden en vermeende familieleden achteraan komt.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2014, 08:19
Verwijderd
En dat zeggen politici en hookee en dat zijn experts op het gebied van de kinderpsyche. Zonder een graad daarin kan je tenslotte niet voor de PVV in het parlement komen. Dat die rare hulpverleners en mensen die er voor gestudeerd hebben het tegenovergestelde zeggen is een links complot natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2014, 12:29
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
En dat zeggen politici en hookee en dat zijn experts op het gebied van de kinderpsyche.
In een perfecte wereld blijft iedereen wonen waar deze geboren is, groeit deze daar op met zijn familie en vrienden die daar ook zijn blijven wonen, werkt daar en sterft daar en wordt deze daar ook begraven. Geen trauma's, geen tranen, geen psychologisch hulp nodig en ze leefden nog lang en gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2014, 12:43
Verwijderd
Wat is dat nou voor onzin Alsof het niet gigantisch leuk kan zijn om naar een ander land te gaan om daar te gaan wonen en werken.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2014, 15:19
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Hahahahaha wtf wat een gigantische bullshit. Ja, ik zit echt dagelijks te huilen omdat ik in het buitenland woon, hookee. En ik veroorzaak allemaal trauma's bij de lokale bevolking.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2014, 19:14
Verwijderd
Bedoelt hookee niet gedwongen (bv politieke) vluchtelingen? Kan me voorstellen dat het niet echt fijn is huis en haard te moeten achterlaten vanwege je mening.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 06:53
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Het was "merely" een zacht-sarcastische reactie op deadlock dat kinderen onder de 6 (volgens hulpverleners en mensen die ervoor gestudeerd hebben) levenslange traumatische gevolgen hebben om te verhuizen naar een ander- of moederland.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 07:23
Verwijderd
Ik ben voor mijn zesde naar een ander land verhuisd wat is precies de definitie van moederland? Ik denk dat ik mijn moederland toen verlaten heb

http://nl.wikipedia.org/wiki/Thuisland_(begrip)

tering, ik heb echt geen idee wat nou precies mijn moederland zou moeten zijn. Sorry, heel andere discussie.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Het was "merely" een zacht-sarcastische reactie op deadlock dat kinderen onder de 6 (volgens hulpverleners en mensen die ervoor gestudeerd hebben) levenslange traumatische gevolgen hebben om te verhuizen naar een ander- of moederland.
En geldt dat ook voor de rijke asielzoekers oftewel expats?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2014, 07:05
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
En geldt dat ook voor de rijke asielzoekers oftewel expats?
Ik sprak in het algemeen: kinderen onder de 6. Jij beweerde dat hulpverleners en mensen die er voor gestudeerd hebben (de experts op het gebied van de kinderpsyche) het met mij oneens waren.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2014, 11:31
Verwijderd
Ja klopt! En dat beweer ik nog steeds
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.