Oud 25-10-2014, 12:37
Verwijderd
Geloven jullie dat het ouija bord echt werkt en dat er dan 'geesten' komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2014, 12:38
Verwijderd
Ik heb het namelijk 1 keer gedaan en er gebeurde minder dan niets.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2014, 12:43
Verwijderd
Nee, want geesten bestaan niet. Het is ook geen kwestie van geloven; ik weet dat het niet werkt.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2014, 16:10
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Niemand heeft ooit kunnen aantonen dat ouijaborden geesten kunnen oproepen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2014, 16:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom zou je willen proberen geesten op te roepen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-10-2014, 16:46
Verwijderd
Waarschijnlijk lijkt haar dat wel geestig.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2014, 17:00
Verwijderd
Hahah ik wil geen geesten oproepen. Maar sommigen schijnen geesten te hebben gezien via zo'n bord. Ik zelf denk dat dat onzin is, maar ik was benieuwd of dat nou gelul is of niet.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2014, 17:34
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Waarschijnlijk lijkt haar dat wel geestig.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 25-10-2014, 18:52
dirk-janusIV
dirk-janusIV is offline
Citaat:
Hahah ik wil geen geesten oproepen. Maar sommigen schijnen geesten te hebben gezien via zo'n bord. Ik zelf denk dat dat onzin is, maar ik was benieuwd of dat nou gelul is of niet.
Ik denk dat een paar LSD pillen wonderen kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2014, 16:45
Laiva
Avatar van Laiva
Laiva is offline
Citaat:
Ik denk dat een paar LSD pillen wonderen kunnen doen.
hahaha ja misschien lukt het je wel op deze manier om geesten te zien!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2014, 10:43
Haiku
Avatar van Haiku
Haiku is offline
Geen idee, nooit geprobeerd. Ik begin er liever ook niet aan. Vind ik eng!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2014, 13:02
Verwijderd
In de 20 jaar dat ze nu TV-programma's maken waarin ze naar plekken gaan waar het spookt hebben ze nog nooit, NOG NOOIT ook maar één grammetje bewijs gevonden daarvan. Het is dus niet eng.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2015, 13:37
kimberley19
kimberley19 is offline
de geesten komen wel echt met dat bord je moet er in geloven ... ik heb van twee jaar geleden tot nu 6 mensen verloren vrienden als familie het klinkt missn niet geloof waardig de avond dat de eerste persoon ging sterven droomde ik dat iemand me waarschuwde dat die ene persoon zou sterven de volgde dag zach ik die persoon van in men dromen door met da bord iets te vragen . de avond zelf kregen we een telefoon van het ziekenhuis dat die persoon gestorven was . van die dag voelde ik die geest wanneer er iets ga gebeuren met iemand van men familie en vrienden . dus da bord werkt echt ma je moet er in geloven
Met citaat reageren
Oud 04-04-2015, 14:09
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Wat maakt het die geesten dan uit of je er in gelooft of niet?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2015, 14:14
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dat lijkt me nogal logisch; in het geestenrijk gaan ze hun kostbare tijd niet spenderen met zich vertonen aan mensen die toch niet in ze geloven.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 07-04-2015, 12:43
dirk-janusIV
dirk-janusIV is offline
Citaat:
Dat lijkt me nogal logisch; in het geestenrijk gaan ze hun kostbare tijd niet spenderen met zich vertonen aan mensen die toch niet in ze geloven.
Lijkt me ook ja, die geesten hebben wel wat anders te doen dan al die sceptici overtuigen. Ze blijven niet aan de gang. Gun ze eens wat rust, ze worden al de hele tijd overal opgeroepen.

Laatst gewijzigd op 07-04-2015 om 12:49.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2015, 19:36
daantje2001
daantje2001 is offline
Ik ben zelf christen, ik geloof dat geesten zeker bestaan, in de bijbel komen diverse voorbeelden voor van mensen die met geesten zijn bezeten.
Als je je voor geesten openstelt, dus als je op zoek naar contact met geesten (en dus ook de duivel) gaat en dit ook echt wil, kan dat ook lukken, maar vroeg of laat kom je met nare gevolgen ervan in aanraking, dit zijn bijvoorbeeld: angst, illusies en vreselijke dromen.

Maar gelukkig kan Jezus zulk soort mensen helpen, hij heeft de duivel overwonnen en kan dus mensen uit zijn macht bevrijden.
Misschien vragen je je nu af waarom God het dan toestaat dat de mens contact met de duivel mag en kan hebben, dat zal ik proberen uit te leggen:
De wereld is een plek waar mensen de kans krijgen om in god te gaan geloven, dit is je eigen keuze.
God heeft de duivel toegestaan om ons mensen proberen te verleiden, maar niet lang meer, op het moment dat Jezus terugkomt zal de duivel volledig machteloos worden gesteld en zal de wereld vergaan, iedereen zal van de aarde gaan, naar de hemel of de hel.
Als je contact met de duivel zoekt (via bijv. ouija borden) en je vraagt Jezus hier geen vergeving voor, dan zul je naar de hel gaan.
Stel jezelf daarom alsjeblieft niet open voor geesten!!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2015, 20:10
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Als je je voor geesten openstelt, dus als je op zoek naar contact met geesten (en dus ook de duivel) gaat en dit ook echt wil, kan dat ook lukken [...]
Waarom is het dan nog niemand gelukt?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-05-2015, 20:12
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Bewijs dat eens! Degenen die het wel is gelukt zitten nu al jarenlang schuimbekkend in een dwangbuis!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 29-05-2015, 20:21
daantje2001
daantje2001 is offline
Citaat:
Waarom is het dan nog niemand gelukt?
Het is al heel veel mensen gelukt, glaasje draaien e.d. kunnen echt waar zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2015, 22:26
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Het is al heel veel mensen gelukt, glaasje draaien e.d. kunnen echt waar zijn.
Wie dan zoal?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 08:11
daantje2001
daantje2001 is offline
Citaat:
Wie dan zoal?
http://www.paravisie.nl/378-maandbla...laasje-draaien

Als je naar onderen scrollt op die website kun je ervaringen lezen.
Ik ben het als christen trouwens niet eens met de dingen die de ondervraagden doen, als je contact met de duivel maakt ik dat jouw eigen keuze en dan in de kans ook groot dat je door jouw eigen keuze in de hel komt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 08:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
http://www.paravisie.nl/378-maandbla...laasje-draaien

Als je naar onderen scrollt op die website kun je ervaringen lezen.
Ik ben het als christen trouwens niet eens met de dingen die de ondervraagden doen, als je contact met de duivel maakt ik dat jouw eigen keuze en dan in de kans ook groot dat je door jouw eigen keuze in de hel komt.
Ik ben zelf ook gelovig, maar ik denk niet dat het zo zwart wit ligt, dat wanneer je een grote misstap maakt je alleen nog maar naar de hel kunt. Allereerst is dat niet aan ons, maar aan God om over te oordelen. En daarnaast is God genadig, zelfs de moordenaar naast Jezus in het kruis werd vergeven toen hij daarom vroeg.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 08:24
daantje2001
daantje2001 is offline
Citaat:
Ik ben zelf ook gelovig, maar ik denk niet dat het zo zwart wit ligt, dat wanneer je een grote misstap maakt je alleen nog maar naar de hel kunt. Allereerst is dat niet aan ons, maar aan God om over te oordelen. En daarnaast is God genadig, zelfs de moordenaar naast Jezus in het kruis werd vergeven toen hij daarom vroeg.
Zo bedoel ik het ook niet,
Als iemand een zondig leven leidt en Jezus hier geen vergeving voor vraagt, dan lijkt mij de eindbestemming vrij duidelijk, maar niemand weet dat zeker, want God oordeelt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 08:45
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
http://www.paravisie.nl/378-maandbla...laasje-draaien

Als je naar onderen scrollt op die website kun je ervaringen lezen.
Ik ben het als christen trouwens niet eens met de dingen die de ondervraagden doen, als je contact met de duivel maakt ik dat jouw eigen keuze en dan in de kans ook groot dat je door jouw eigen keuze in de hel komt.
Op internet kun je een hoop lezen, zo kun je talloze websites vinden die claimen dat mensen nooit op de maan zijn geweest en dat Obama uit Kenia komt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er enige waarheid in die claims schuilt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2015, 08:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Zo bedoel ik het ook niet,
Als iemand een zondig leven leidt en Jezus hier geen vergeving voor vraagt, dan lijkt mij de eindbestemming vrij duidelijk, maar niemand weet dat zeker, want God oordeelt.


Ik vind het altijd heel naar als mensen zeggen "je moet dit doen/ mag dit niet doen, anders kom je in de hel". Geloof zou niet voort moeten komen uit een soort angst voor de hel. Je zou je geloof uit moeten dragen door goede dingen (proberen) te doen, maar uiteindelijk telt je geloof en niet de hoeveelheid goede of foute dingen die je hebt gedaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 09:59
daantje2001
daantje2001 is offline
Citaat:


Ik vind het altijd heel naar als mensen zeggen "je moet dit doen/ mag dit niet doen, anders kom je in de hel". Geloof zou niet voort moeten komen uit een soort angst voor de hel. Je zou je geloof uit moeten dragen door goede dingen (proberen) te doen, maar uiteindelijk telt je geloof en niet de hoeveelheid goede of foute dingen die je hebt gedaan.
Dat bedoel ik ook niet, maar in de bijbel staat duidelijk dat je zonder bekering niet in de hemel kan en mag komen, als je niet bekeerd bent kun je dus ook niet in de hemel komen.
Ik wil ook niet oordelen over mensen, dat doe ik ook niet, ik zeg het als waarschuwing.
Je eindbestemming hangt af van je geloof, als je een duivels leven leidt, moet je gaan geloven wil je naar de hemel gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 14:07
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Dat bedoel ik ook niet, maar in de bijbel staat duidelijk dat je zonder bekering niet in de hemel kan en mag komen, als je niet bekeerd bent kun je dus ook niet in de hemel komen.
Ik wil ook niet oordelen over mensen, dat doe ik ook niet, ik zeg het als waarschuwing.
Je eindbestemming hangt af van je geloof, als je een duivels leven leidt, moet je gaan geloven wil je naar de hemel gaan.
Als dat er zo duidelijk staat waarom zijn er christenen die zeggen dat je in de hemel kan komen zonder een christen te zijn?

En wat precies is een duivels leven?
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 01-06-2015, 09:48
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Vergeef ze vader, ze weten niet wat ze doen.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2015, 15:57
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Vergeef ze vader, ze weten niet wat ze doen.
Je vader is ook op dit forum?
Wat een leuke familie.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 01-06-2015, 16:04
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Dankje! Ben jij net zo dom als dat je overkomt?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2015, 16:18
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Dankje! Ben jij net zo dom als dat je overkomt?
Je weet maar nooit, toch? Ik zou als jou was niemand op dit forum vertrouwen, wie weet zijn het allemaal mensen die enkel dom overkomen, dan zou jij er misschien niet meer bijpassen.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 01-06-2015, 21:08
daantje2001
daantje2001 is offline
Citaat:
Als dat er zo duidelijk staat waarom zijn er christenen die zeggen dat je in de hemel kan komen zonder een christen te zijn?

En wat precies is een duivels leven?
Een duivels leven is een leven waarin je niet voor god kiest en helemaal losgaat in de zonde, duivels was mischien een een beetje te heftige term van mij, zondig leven is beter.
En mensen die geen christen zijn kunnen ook in de hemel komen, als je maar in god gelooft.

Laatst gewijzigd op 01-06-2015 om 21:18.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2015, 22:27
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Een duivels leven is een leven waarin je niet voor god kiest en helemaal losgaat in de zonde, duivels was mischien een een beetje te heftige term van mij, zondig leven is beter.
En mensen die geen christen zijn kunnen ook in de hemel komen, als je maar in god gelooft.
Maar zonde is relatief aan tijd en plek. Voor de één een zonde is voor de ander een deugd.

Om een voorbeeld te geven: slavenhouders en anti-slavernij activisten in de Verenigde Staten gebruikte niet alleen dezelfde bijbel om hun standpunten te beargumenteren maar zelfs dezelfde verzen.

Het universeel zondige leven is een illusie.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 01-06-2015, 23:18
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En mensen die geen christen zijn kunnen ook in de hemel komen, als je maar in god gelooft.
Bedoel je daar God de Vader of God als drie-eenheid. Ik denk niet dat je geloof in God de Vader als enige voorwaarde kan zien namelijk. Niemand kan tot de vader komen dan door Jezus. Dus geloof in de Vader zonder Jezus gaat dan lijnrecht in tegen de woorden van Jezus zelf.

[Ik weet uit mijn hoofd niet exact waar dit staat in de Bijbel, maar ik gok in de evangeliën.]
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-06-2015, 15:09
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Dat zijn Jezus zijn eigen woorden, ik ben de weg enzo, altijd een vrij arrogant stukje gevonden. Elders staat weer dit:

Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. 19Dit is het oordeel: het licht kwam in de wereld en de mensen hielden meer van de duisternis dan van het licht, want hun daden waren slecht. 20Wie kwaad doet, haat het licht; hij schuwt het licht omdat anders zijn daden bekend worden. 21Maar wie oprecht handelt zoekt het licht op, zodat zichtbaar wordt dat God werkzaam is in alles wat hij doet.’

Is ook een beetje flauw aangezien er geen vader is zonder jezus en het suf is om wel in de vader te geloven maar niet in jezus als je weet dat ie bestaat.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-06-2015, 17:12
daantje2001
daantje2001 is offline
Citaat:
Bedoel je daar God de Vader of God als drie-eenheid. Ik denk niet dat je geloof in God de Vader als enige voorwaarde kan zien namelijk. Niemand kan tot de vader komen dan door Jezus. Dus geloof in de Vader zonder Jezus gaat dan lijnrecht in tegen de woorden van Jezus zelf.

[Ik weet uit mijn hoofd niet exact waar dit staat in de Bijbel, maar ik gok in de evangeliën.]
Ik bedoelde het als drie-eenheid.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2015, 20:07
ikxxx
Avatar van ikxxx
ikxxx is offline
Citaat:
de geesten komen wel echt met dat bord je moet er in geloven ... ik heb van twee jaar geleden tot nu 6 mensen verloren vrienden als familie het klinkt missn niet geloof waardig de avond dat de eerste persoon ging sterven droomde ik dat iemand me waarschuwde dat die ene persoon zou sterven de volgde dag zach ik die persoon van in men dromen door met da bord iets te vragen . de avond zelf kregen we een telefoon van het ziekenhuis dat die persoon gestorven was . van die dag voelde ik die geest wanneer er iets ga gebeuren met iemand van men familie en vrienden . dus da bord werkt echt ma je moet er in geloven
Het kan misschien zijn dat je meer met engelen te maken hebt. Het is meer hun steil om te waarschuwen of wensen te volbrengen. Geesten van dierbare personen komen meestal om te troosten, heb je nooit het gevoel gehad dat 1 van je gestorven dierbaren dicht bij je was? x
__________________
The soul is a hostige, trapped in his own body
Met citaat reageren
Oud 12-06-2015, 09:02
Verwijderd
Of ze hallucineert.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2015, 12:15
ikxxx
Avatar van ikxxx
ikxxx is offline
Hallucinatie of niet, het is een opmerkelijke gebeurtenis waar aandacht aan gegeven moet worden. anders gaat men misschien voorbij aan de mogelijkheid aan wat zij te bieden heeft aan de wereld.
__________________
The soul is a hostige, trapped in his own body
Met citaat reageren
Oud 13-06-2015, 13:43
Verwijderd
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2015, 12:44
ikxxx
Avatar van ikxxx
ikxxx is offline
Kan je iets duidelijker zijn?
__________________
The soul is a hostige, trapped in his own body
Met citaat reageren
Oud 16-06-2015, 16:07
Obelise
Obelise is offline
We hebben al zoveel onzin (op deze site) gehoord, dat we alles een beetje met een korrel zout nemen.

Soms kan je al aan een verhaal merken, die "over de top" is, maar weinig tot geen concrete ervaringen bevat, en verder weinig details worden verteld, dat het waarschijnlijk iemand is, dit het mooi vind om dat te hebben meegemaakt, ookal hebben ze het niet meegemaakt.

En dit willen dan andere mensen overtuigen dat ze het echt hebben mee gemaakt.

Ik geloof best in geesten, en andere dingen, ik geloof alleen meestal tot nooit in deze mensen ^^
Met citaat reageren
Oud 16-06-2015, 22:10
ikxxx
Avatar van ikxxx
ikxxx is offline
Citaat:
We hebben al zoveel onzin (op deze site) gehoord, dat we alles een beetje met een korrel zout nemen.

Soms kan je al aan een verhaal merken, die "over de top" is, maar weinig tot geen concrete ervaringen bevat, en verder weinig details worden verteld, dat het waarschijnlijk iemand is, dit het mooi vind om dat te hebben meegemaakt, ookal hebben ze het niet meegemaakt.

En dit willen dan andere mensen overtuigen dat ze het echt hebben mee gemaakt.

Ik geloof best in geesten, en andere dingen, ik geloof alleen meestal tot nooit in deze mensen ^^
Dat is best een logische redenering
__________________
The soul is a hostige, trapped in his own body
Met citaat reageren
Oud 16-06-2015, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Kan je iets duidelijker zijn?
Nee want het slaat op iedere zin die je schreef.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 13:53
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Dat is best een logische redenering
Aristoteles zou zich in zijn graf omdraaien wanneer hij deze opmerking hoort.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 16:47
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Aristoteles is gecremeerd.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2015, 18:29
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Aristoteles is gecremeerd.
Helaas is daar geen spreekwoord voor.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 29-08-2015, 12:29
Demipet660
Avatar van Demipet660
Demipet660 is offline
Citaat:
Nee, want geesten bestaan niet. .
Waarom ben je daar zo zeker van? Ikzelf heb daar toch wel levensechte ervaring mee. Noem me gek of niet maar ik weet dat ze wel bestaan door eigen ervaring.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2015, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Waarom ben je daar zo zeker van? Ikzelf heb daar toch wel levensechte ervaring mee. Noem me gek of niet maar ik weet dat ze wel bestaan door eigen ervaring.
Dat noemen ze hysterie. Ze bestaan niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Ouija bord
TresCoolxx
3 05-12-2016 09:49
Films, TV & Radio Zoek je de titel van een film? Vraag het hier!!!
Ik2010
17 03-05-2004 19:41
Levensbeschouwing & Filosofie De Realiteit van de Duivel en Exorcisme
legatus
238 21-11-2002 16:19
Lifestyle Wanneer ben je echt een Gothic!?
Gael
77 18-10-2002 00:21
Levensbeschouwing & Filosofie Geesten, Glaasje draaien
San_15
31 02-09-2002 20:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.