Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2005, 19:39
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Aishiteru schreef op 14-05-2005 @ 20:32 :
hehe toevallig

khad laatst the blade gezien van chui man cheuk, die ik persoonlijk zijn beste film vind
Mwoa, de beste film waar hij in speelde vind ik Fong Sai-Yuk. Dat is echt een goede film, ook al speelt hij een relatief kleine rol
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Advertentie
Oud 14-05-2005, 19:42
Aishiteru
Avatar van Aishiteru
Aishiteru is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 14-05-2005 @ 20:39 :
Mwoa, de beste film waar hij in speelde vind ik Fong Sai-Yuk. Dat is echt een goede film, ook al speelt hij een relatief kleine rol
mja die is natuurlijk beter, vind ik ook. Maar daar stal jet li, zn meoder, en michelle reis meer de show
Oud 14-05-2005, 23:05
Verwijderd
nu bezig met Black Hawk Down

Oorlogsdrama van Ridley Scott over een missie in Somalië waarbij 18 soldaten omkwamen. De bedoeling was dat de missie een half uur zou duren maar het werd 15 uur dankzij de hevige tegenstand.

Aardig gedetailleerd verfilmd, maar het script is wat zwakjes. Verder hadden ze acteurs als Josh Hartnett en Orlando Bloom niet te hoeven casten.
Oud 14-05-2005, 23:10
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 15-05-2005 @ 00:05 :
nu bezig met Black Hawk Down

Oorlogsdrama van Ridley Scott over een missie in Somalië waarbij 18 soldaten omkwamen. De bedoeling was dat de missie een half uur zou duren maar het werd 15 uur dankzij de hevige tegenstand.

Aardig gedetailleerd verfilmd, maar het script is wat zwakjes. Verder hadden ze acteurs als Josh Hartnett en Orlando Bloom niet te hoeven casten.
Maar gelukkig hebben ze wel acteurs als Ewan McGregor en Ewen Bremner gecast (Ik heb hem overigens heel lang geleden een keer gezien).
Oud 15-05-2005, 00:57
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 15-05-2005 @ 00:10 :
Maar gelukkig hebben ze wel acteurs als Ewan McGregor en Ewen Bremner gecast (Ik heb hem overigens heel lang geleden een keer gezien).
Inderdaad, dat was ik nog vergeten te vermelden: hun casting maakte weer het één en ander goed
Oud 15-05-2005, 02:06
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Dolls

Viel me toch tegen. Kitano kan veel beter.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 15-05-2005, 08:54
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-05-2005 @ 19:34 :
Die is echt zo geweldig! Wist je dat Don Rosa een nieuw verhaal met de Caballero's heeft gemaakt?
Ja, zat als toevoeging bij DD 13 en 14 van 2001

Ontopic:
Staatsgevaarlijk.
Voor Nederlandse begrippen vind ik dit een zeer acceptabele film. Het begin was wat matig, maar de verhaallijn was zeker okee, spanning was goed opgebouwd en helaas zie ik, mocht er ooit een ramp van deze omvang zijn in Nederlands, dit nog irl gebeuren ook...
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 15-05-2005, 12:15
Verwijderd
Black Hawk Down - Erg mooi gefilmd en spannend, alleen was het wel extreem pro-Amerikaans, maar dat kan je ook wel verwachten van een film die voor een groot deel door het Pentagon gefinancierd is.
Oud 15-05-2005, 12:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
The Pacifier.

Gewoon leuk . Grappige stukjes, maar ook veel voorspelbare stukken en cliché's. Als je daar niks om geeft is ie erg leuk. Ik wist niet dat lauren graham ('lorelai') er in speelde, dus dat was extra leuk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 15-05-2005, 12:39
JH
JH is offline
Black Hawk Down vond het in ieder geval een spannende film die goed gefilmd werd, verder enigzins Amerikaans en het verdere verhaal was niet zo enorm geweldig maar vond het toch zeker de moeite waard.
Oud 15-05-2005, 12:48
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Be cool
Wat een slechte film zeg...
__________________
Lief zijn!
Oud 15-05-2005, 12:48
Lady Jane
Avatar van Lady Jane
Lady Jane is offline
Eindelijk Eternal Sunshine of the spotless mind gezien, en ik vind 'm geweldig.
National Treasure, heel erg cliché maar altijd leuk.
Oud 15-05-2005, 14:53
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Saludos Amigos
Viel een beetje tegen en was wat kort
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 15-05-2005, 15:19
Nyawa
Bridget Jones Diary - The Edge of Reason; ging wel, minder dan deel 1
Oud 15-05-2005, 15:31
M'oek
Avatar van M'oek
M'oek is offline
Wedding date.. ach was wel leuk .. heb me deze zondag tenminste niet verveeld maar ik hoef hem niet nog een keer te zien, zow denderend was die film ook weer niet
Oud 15-05-2005, 16:19
Verwijderd
Shouf shouf habibi

Ik vond het niet grappig, niet mooi, niet leuk, niet goed, niet aangrijpend en veelal ook slecht geacteerd. Oftewel: nee

Big fish

Weer zo'n film die ik al héél lang wilde zien. En ik heb er nu met heel veel plezier naar gekeken. Wat een prachtige film! Zelfs het wat sentimentele einde vond ik mooi. Echt super
Oud 15-05-2005, 18:05
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Pooh's heffalump movie
Leuk
Wel een kinderfilm, maar toch heel leuk om te zien
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 15-05-2005, 18:42
Verwijderd
Telefilm: Staatsgevaarlijk

Geweldige film. Laat heel goed zien waar massahysterie naar leidt.
Oud 15-05-2005, 19:32
Cosa_nostra
Avatar van Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
unleashed.
erg goede film, erg genoten.
vooral jet li sppelde goed
__________________
Consider me fuckin' Willy fuckin' Wonka! This is my fucking chocolate factory! You got it? My factory!... the devil rejects
Oud 15-05-2005, 19:48
Aishiteru
Avatar van Aishiteru
Aishiteru is offline
Citaat:
Cosa_nostra schreef op 15-05-2005 @ 20:32 :
unleashed.
erg goede film, erg genoten.
vooral jet li sppelde goed
waar heb je em gezien?
Oud 15-05-2005, 19:53
Verwijderd
The Butterfly Effect.

Erg mooie film.
Oud 15-05-2005, 20:52
****Alicia****
****Alicia**** is offline
Exit Wounds...

Is wel een spannende film... het is wel een beetje een doorsnee actie film maar voor de rest is het wel leuk...
__________________
Zonder wiet en bier geen plezier... :D
Oud 15-05-2005, 21:16
Verwijderd
Sword Fish

Verschrikkelijk popthrillerig, met al dat computergehack-in-een-handomdraai. De scene waarin Hugh Jackman in 60 seconden een overheidswebsite kraakt met een laptopje en een pistool tegen zn hoofd is wel erg belabberd. Of die scene waarin hij een worm probeert te installeren met allemaal grafische effecten en vlot typwerk.

Maar John Travolta was wel okee. Vooral een mooie intro ook, met zijn monoloog over het gebrek aan realisme in Hollywoodfilms. Jammer dat precies deze film zich er schuldig aan maakt.
Oud 15-05-2005, 21:52
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
In de bios: The interpreter, heel indrukwekkende, spannende film. Echt de moeite waard! En op tv: Steal Magnolias (oid), wel ontroerende film, maar een echt diepzinnig verhaal zit er niet in.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 15-05-2005, 22:15
Donny must die
Donny must die is offline
Musafir

ehm, een grote oppervlakkige video clip eigenlijk. Dans choreografie vond ik niet zo goed, door de te snelle afwisselende shots. Wel mooi muziek, mooie vrouwen en de coolheids gehalte van zijn film kan er mee door
Oud 15-05-2005, 22:57
Auryn
Auryn is offline
The girl next door.

En ik vond 'm niet leuk en deprimerend.
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.
Oud 15-05-2005, 23:23
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Hostage

Standaard, met cliché's doorspekte en voorspelbare actie-thriller. De hoge production values en het aardige acteerwerk maken het desalniettemin een acceptabele no-brainer. Leuk om eens gezien te hebben, meer niet.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 15-05-2005, 23:35
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Black Hawk Down

Qua actie top, qua verhaal is wat minder zuiver. Wat de Amerikanen vergeten te vertellen is dat de Pakistaanse VN-soldaten een cruciale rol gespeeld hebben in het redden van de gewonde en in de val gelokte Amerikaanse soldaten. Vanwege het snelle en doortastende optreden van de Pakistaanse troepen zijn er heel wat minder doden gevallen aan Amerikaanse zijde. Maar ja, de film is van 2001 en de verhouding tussen die 2 landen zijn tegenwoordig stroef. Verder een belachelijke scene van "Pakistaanse soldaten in grauwe, strakke kleren met tulbanden(?) op" die als nederige slaven de toegerende Amerikanen van water voorzien.
O, en de scene waarbij een Somalische vrouw een wapen oppikt en daarna door een Amerikaan naar de filistijnen wordt geknald had ook niet gehoeven.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 16-05-2005, 00:04
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Lilja 4-ever, bijzonder indrukwekkende zweedse film over armoede, mensensmokkel en prostitutie. Het geeft een overweldigend, indringend beeld van grote armoede en daarnaast een mooie visie op echt geluk (dat zich altijd in het verleden lijkt te bevinden). Ook esthetisch een mooie film, en de hoofdrol wordt gespeeld door een ontzettend mooi meisje. Ik kan me niet voorstellen dat deze film je niet zou raken.
Oud 16-05-2005, 01:29
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
WolterB schreef op 15-05-2005 @ 09:54 :
Ja, zat als toevoeging bij DD 13 en 14 van 2001
Nee, ik bedoel dus een niéuw verhaal! 'The magnificent seven (minus four) Caballero's'. Het speelt zich af in het Brazilië van Joe Carioca.

From dusk till dawn
Wat een ko-le-re-film! Het begon als een goede, intrigerende thriller. Goed acteerwerk van Quentin Tarantino en George Clooney. Clooney als bad guy deed het verrassend goed! Maar dan, ergens halverwege de film, slaat het helemaal om. De thriller slaat radicaal een andere weg in.
Spoiler
Bagger.

Jackie Brown
Wel aardig. Erg goed spel -zoals gewoonlijk- van Samuel L. Jackson en Robert DeNiro. Alleen vind ik het echt niet zo'n meesterwerk als velen vaak beweren.

Pulp fiction
Voor de derde keer. En hij blíjft goed! John Travolta en Samuel L. Jackson blijven cool. De dialogen en situaties blijven boeien. En het stuk met Bruce Willis blijft saai. Maar overall een topfilm.

Ja, Quentin Tarantino-3dvd-box. 'The Q.Tarentino Collection'. Verre van compleet zonder 'Reservoir Dogs' dus. Die had ik liver gehad dan 'From dusk'.

Laatst gewijzigd op 16-05-2005 om 01:34.
Oud 16-05-2005, 01:37
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
WolterB schreef op 15-05-2005 @ 15:53 :
Saludos Amigos
Viel een beetje tegen en was wat kort
Die wil ik zó graag eens zien! Ik dacht dat die nog niet op video/dvd was?
Oud 16-05-2005, 17:17
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
A Murder Of Quality

Aardige film wel erg langzaam zonder enige vorm van actie.
Maar eigenlijk blijft tot het einde de moordenaar onbekend en dat zie ik eigenlijk zelden in films. Eind viel maar daarintegen wel weer een beetje tegen. Maar paste wel helemaal bij de rest van de film, erg sober en simpel.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 16-05-2005, 17:20
Cosa_nostra
Avatar van Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Citaat:
Aishiteru schreef op 15-05-2005 @ 20:48 :
waar heb je em gezien?
bioscoop.

net crash gezien.
erg leuke film.
met goed acteerwerk van don cheadle
__________________
Consider me fuckin' Willy fuckin' Wonka! This is my fucking chocolate factory! You got it? My factory!... the devil rejects
Oud 16-05-2005, 22:29
PV
PV is offline
Die another day; prima vermaak.
Oud 17-05-2005, 01:05
Verwijderd
The Astronaut's Wife

Warrige thriller vol onlogische karakterontwikkelingen, gebeurtenissen en plotholes. Echt verschrikkelijk slecht. En dan dat einde, argh.
Oud 17-05-2005, 02:03
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Kaidan

Ouderwets sfeervolle en goed gemaakte horror zonder al te goedkoop effectbejag Helemaal geslaagd als genrewerkje is de film niet, maar het is wel de beste raamvertelling die ik in jaren heb gezien.

Smaakvolle belichting, goede art direction, nog betere sound editing, fatsoenlijk acteerwerk en plezierig lome regie. Fijn ook dat de makers je met alle geestverschijningen en andere fenomenen niet echt bang proberen te maken maar eerder aan het denken willen zetten. Dat lukt zonder meer, hoewel dit effect m.i een stuk eenvoudiger bereikt had kunnen worden met een wat kortere speelduur, wat meer geslepen scenario's en meer dialogen. Nu laat men (soms té) veel afhangen van visualisatie en stilisme.

Op zich niets mis met zo'n keuze hoor, en ik stel hem tot op zekere hoogte op prijs. Maar na 164 minuten(eigenlijk 162) was ik wel blij dat hij afgelopen was. Toch weet ik zeker dat ik hem in de toekomst nog wel een paar keer zal bekijken. Want met alle positieve elementen die ik opnoemde heeft de film meer dan genoeg gedenkwaardige momenten weten te creeeren. Een aanrader voor meerdere doelgroepen, maar wees gewaarschuwd.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 17-05-2005, 21:21
Verwijderd
American Pie 2

Té slecht.
Oud 17-05-2005, 23:08
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Assault on Precinct 13

Spoiler
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 22:33.
Oud 17-05-2005, 23:17
PV
PV is offline
Psycho; jammer dat de beruchte badkamerscene zo kort duurde, dat hadden ze wel wat langer mogen rekken. Verder vond ik het erg goed voor zo'n oude film.
Oud 18-05-2005, 00:43
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Sharks Tale

Wel leuk, al moet ik zeggen dat ik Finding Nemo veel leuker vond.
Leuk tussendoortje.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 18-05-2005, 10:54
Auryn
Auryn is offline
Lemonny Snicket a serie of unfortunate events.

Super film, heel grappig en mooi absoluut een aanrader. Met Jim Carey op z'n best.
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.
Oud 18-05-2005, 11:17
Verwijderd
The Hunt for the Red October - Leuk om weer eens te zien.
Oud 18-05-2005, 12:23
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
N00dles schreef op 17-05-2005 @ 22:21 :
American Pie 2

Té slecht.
Jep, was er gisteravond weer op. Blijft altijd weer fantastisch!
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 18-05-2005, 12:27
Sitroentje
Avatar van Sitroentje
Sitroentje is offline
La Vita è Bella nog maar eens. Blijft mooi...
__________________
I owe you nothing, and you're nothing to me... Thanks for curing me of my ridiculous obsession with love!
Oud 18-05-2005, 12:34
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Braveheart.
Best goed. Hij duurde mij alleen te lang. Ik val altijd in slaap als een film te lang duurt, hoe goed ie ook is.
__________________
Tsja
Oud 18-05-2005, 15:50
coldplayfan
Avatar van coldplayfan
coldplayfan is offline
Saw

Eng!! Echt, gatverdegatver, wat een film!! Maar wel heel spannend, origineel en een heel goed eind
__________________
everything's not lost
Oud 18-05-2005, 17:58
Verwijderd
Robot Holocaust

Een 1,8 op IMDB.com zegt al genoeg over de film.

Neo probeert samen met een groep strijders de wereld van de ondergang te redden door The Dark One en zijn robots uit te schakelen.

Deze Mystery Science Theater 3000-editie van de film (waarin 3 figuren tussendoor commentaar leveren op de slechte scenes) maakt de film nog hilarisch. Houterig acteerwerk, goedkope studiosets, slechte gevechten en een belabberde dialogen.

Feministisch stammenhoofd uit de jungle:
"Our tribe has no history! We've lived here for years!"
Oud 18-05-2005, 22:29
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Jolt schreef op 18-05-2005 @ 00:08 :
Assault on Precinct 13

Spoiler
Spoilertag was wel leuk geweest...

OT: Kingdom of heaven.
Vooral het verhaal viel me een beetje tegen, de rest stiekem ook wel.
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy

Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 22:33.
Oud 18-05-2005, 23:24
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
Citaat:
coldplayfan schreef op 18-05-2005 @ 16:50 :
Saw

Eng!! Echt, gatverdegatver, wat een film!! Maar wel heel spannend, origineel en een heel goed eind
ook gezien en vond t begin erg goed maar in t einde zakte hij in. Ik vond de prikkeldraadscene super tof gemaakt.

ik heb als laatst Schultze gets the blues gezien en die is vertederend en echt heel mooi gemaakt.

zien
Oud 19-05-2005, 13:49
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Gisteren:
The Incredibles
Blijft indrukwekkend hoe het gemaakt is, ook voor de tweede keer. Leuk verhaal

Fun and fancy free
Misschien wel de Disneyfilm met de meest vreemde naam. Een combinatie van Mickey en de bonustaak en Bongo: het circusbeertje, twee filmpjes die ik nog niet eerder gezien had aan elkaar gepraat door Japie Krekel en een destijds beroemde buikspreker.

Vandaag:
Ichabod and Mr. Toad
Weer twee kortere verhalen van Disney samengevoegd tot 1 langere film, 55 jaar oud, maar toch leuk, al kende ik het verhaal van Mr. toad al.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Films, TV & Radio The Matrix Revolutions
Martijn
334 13-02-2004 20:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.