Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2005, 19:18
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Lucky Luciano: Quote alleen de vragen waarop je reageert dus niet ook de vragen waar je niet op ingaat


1. Waarom moest God's enige zoon dood zodat we allemaal gered zouden worden? Verklaar je antwoord.

2. Alle mensen die stierven voordat Jezus stierf, zijn ze naar de Hel gegaan? Verklaar je antwoord.

3. Verklaar waarom het Christendom, een religie gebaseerd op naastenliefde en respect, door de eeuwen heen alle andersdenkenden probeerde te elimineren en te vernietigen. Denk aan de Heksenjachten, Katharen, etc.
3.a. Verklaar waarom datzelfde Christendom zogenaamde ketters martelde als ze niet geloofden in God/Jezus.
3.b. Verklaar waarom de verschillende stromingen in het Christendom elkaar probeerden uit te roeien, is het niet aan God zelf om te bepalen wie nou een "goede" gelovige is?

4. Verklaar waarom God "Liefde" is, als het overduidelijk is dat hij een sadistische eikel is in o.a. het OT. Onderbouw je antwoord.

5. Verklaar waarom slavernij (wat overduidelijk moreel gezien fout is) gesteund wordt door de bijbel.

6. Verklaar waarom kinderen altijd hun ouders moeten volgen en respecteren, zelfs als hun ouders overduidelijk "fout" zijn.

7. Verklaar waarom, hoewel Jezus is gestorven voor onze zonden, de helft van de mensheid als nog naar de Hel gaat. Als God "liefde" is, had hij dan geen betere en vriendelijkere manier kunnen vinden?

8. Verklaar waarom de slechte daden van een inferieur en zwak wezen zoals de mens eeuwige verdoemenis en pijn in de Hel goedpraten.

9. Verklaar waarom God "Liefdevol en rechtvaardig" kan zijn, als het duidelijk is dat deze termen elkaar vrijwel altijd tegenspreken.

10. Waarom kwamen in Jezus' tijd demonen voor, terwijl ze in het OT een stuk zeldzamer zijn.
10.a. Wat zijn demonen? Aangezien zulk gedrag bij mensen tegenwoordig verklaard kan worden door bijvoorbeeld schizofrenie.

11. Verklaar waarom drugs het menselijke gedrag (de "ziel") kunnen beïnvloeden.

12. Als iedereen gelukkig is in de Hemel. Hoe kan ik daar gelukkig zijn als bijvoorbeeld al mijn geliefden naar de Hel gaan?

13. Hoe ziet de Hemel eruit?

14. Hoe ziet de Hel eruit?

15. Waarom zou ik gestraft kunnen worden voor iets wat mijn voorouders gedaan hebben (erfzonde)? God was toch "Liefdevol en rechtvaardig"?

16. Waarom zou een beetje water over mijn voorhoofd de erfzonde wegwassen? Wat maakt dat water zo speciaal?

17. Als God niet wilde dat Adam en Eva van de Boom aten, waarom plaatste hij dan de Boom in het midden van de Tuin? Voor de schaduw? Had hij daar niet een andere, minder belangrijke, Boom voor kunnen gebruiken?
17a. Als God Almachtig is, waarom wist hij dan niet van tevoren dat Adam en Eva van de boom zouden eten?

18. Als Jezus perfect en wijs is, waarom zat hij dan fout met z'n voorspelling dat het Koninkrijk Gods snel zou komen?

19. Waarom is de Bijbel inconsistent? Hij is toch geïnspireerd door de Perfectie Zelve, namelijk God?

20. Als God liefde is, waarom heeft hij dan parasieten geschapen?

21. Als God graag wil dat wij vrijwillig in hem geloven, waarom dreigt hij dan met de Hel?

22. Waarom moest Judas verdoemd worden zodat Jezus kon sterven? Had God het niet anders kunnen aanpakken? Hij is toch "liefdevol en rechtvaardig"?
22.a. Als Judas vrijwillig verdoemd werd, moeten wij hem dan niet aanbidden? Zijn offer is dan toch groter dan die van Jezus?

23. Is God tegen homoseksualiteit? Zo ja, waarom heeft hij het dan überhaupt geschapen?

24. Waarom is bidden wel goed en het doen van spreuken niet? Beide proberen hetzelfde te bereiken. Verklaar dit.

25. Waarom is er van Jezus, de meest belangrijke persoon op aarde ooit, zo weinig van bekend? Als hij daadwerkelijk zo'n impact had, dan hadden de Romeinen/Grieken vast wel meer over hem geschreven. Verklaar dit.

26. Waarom geloof je dat Jezus überhaupt geboren is, aangezien er zo weinig over hem bekend is?

27. Als God wil dat wij vrijwillig in Hem geloven, waarom hebben Christenen dan de ziekelijke neiging om hun geloof aan anderen op te leggen?

28. Waarom is het nodig om andere geloven/ideëen zwart te maken om de "Waarheid van Jezus" te verspreiden? Verklaar dit. (Denk onder andere aan de leugens over Wiccans, etc.)

29. Toen Jezus de opmerking maakte over de 'andere wang toewijzen', waarom volgen veel Christenen dit niet en vechten ze voor hun rechten?

30. Waarom vallen veel feestdagen van het Christendom op dezelfde dag als feestdagen van Heidense geloven?

31. Waar is de Hemel?

32. Waar is de Hel?

33. Waarom is God perfect als hij zoveel fouten maakt?

34. Als God de Mens naar zijn evenbeeld schiep, waarom zijn wij dan imperfect?

35. Waarom liet God toe dat Satan Job kwaad deed? Heeft Hij niets beter te doen dan spelletjes spelen met zijn volgelingen?

36. Als Jezus en God onderdeel zijn van de Heilige Drie-Eenheid, waarom moest Jezus dan bidden tot God?

37. Waarom hebben de Evangelieën allemaal een andere interpretatie van Jezus' laatste woorden aan het Kruis?

38. Waarom is de Schepping waarschijnlijker dan de Oerknal?

39. Als Satan niet machtiger is dan God, waarom zal Satan dan meer volgelingen/inwoners in de Hel krijgen?

40. Als Jezus' tijdens zijn dood drie dagen in de Hel was, waarom is dat dan een groter offer dan de helft van de Mensheid die daar de eeuwigheid door zal brengen? Moeten wij onszelf dan niet aanbidden? Verklaar dit.

41. Wat heeft Jezus ooit voor mij gedaan?

42. Hoe kan Jezus een afstammeling van David zijn als het toch echt Jozef was die een afstammeling was. Niet Maria. En volgens het verhaal kreeg Maria een "onbevlekte ontvangenis". Verklaar

43. Waarom zijn de Joden verantwoordelijk voor Jezus' dood? Terwijl het toch echt de Romeinen waren die hem aan het Kruis sloegen.

44. Waarom is Salomon de meest wijze volgeling van God, terwijl hij vaak genoeg tegen God inging?

45. Waarom zou een Wezen die Alles heeft gemaakt aanbeden willen worden? Heeft hij een egotrip nodig? Is Hij dus arrogant?

---

Ik wacht met smart op de antwoorden.

Laatst gewijzigd op 04-07-2005 om 10:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2005, 20:35
see it
Avatar van see it
see it is offline
Tjonge, je hebt er nogal werk van gemaakt... ik begin maar ergens en zie wel waar ik uitkom.

Citaat:
RanC schreef op 02-07-2005 @ 20:18 :
1. Waarom moest God's enige zoon dood zodat we allemaal gered zouden worden? Verklaar je antwoord.
God is heilig. Hij heeft gezegd dat er straf moest zijn op de zonden. Als God de zonde in het paradijs door de vingers gezien zou hebben zou Hij niet geloofwaardig meer geweest zijn. De straf moest gedragen worden. Daarom is het zo'n grote genade dat Jezus die straf voor ons wilde dragen!

Citaat:
2. Alle mensen die stierven voordat Jezus stierf, zijn ze naar de Hel gegaan? Verklaar je antwoord.
Nee, lees bijv. Hebreeën 11 maar eens waar het geloof van oud-testamentische bijbelfiguren wordt getoond en hoe ze daardoor behouden werden.

Citaat:
3. Verklaar waarom het Christendom, een religie gebaseerd op naastenliefde en respect, door de eeuwen heen alle andersdenkenden probeerde te elimineren en te vernietigen. Denk aan de Heksenjachten, Katharen, etc.
De bijbel leert dit iig. niet. Vaak zullen zaken ontstaan zijn door bijgeloof of verkeerde uitleg van de bijbel. Bovendien zal het ook wel meegespeeld hebben dat vroeger eigenlijk alleen de kerk de bijbel mocht bestuderen. Andere mensen konden uitspraken dus niet naast de bijbel houden. Het is altijd mensenwerk geweest dat voor misstanden zorgde.

Citaat:
3.a. Verklaar waarom datzelfde Christendom zogenaamde ketters martelde als ze niet geloofden in God/Jezus.
Absoluut foute zaken. Waarom men dat deed kan ik me ook niet voorstellen. De bijbel leert het niet. Maar je kunt de christenen van vandaag niet verwijten wat vroegere christenen gedaan hebben. Bovendien is dit zoals je ziet wéér het werk van mensen en niet het gebod van God. Als je teleurgesteld bent in de christenen reken daar het geloof niet op af! Christenen zijn ook niet perfect en blijven helaas zondigen. Bovendien heb je helaas ook veel christenen in naam...

Citaat:
3.b. Verklaar waarom de verschillende stromingen in het Christendom elkaar probeerden uit te roeien, is het niet aan God zelf om te bepalen wie nou een "goede" gelovige is?
Zeker, God zal oordelen. Maar als je ergens heilig van overtuigd bent is het niet gek dat je die denkbeelden over wil brengen op anderen. De gebrokenheid binnen het geloof is idd. erg jammer.

Citaat:
4. Verklaar waarom God "Liefde" is, als het overduidelijk is dat hij een sadistische eikel is in o.a. het OT. Onderbouw je antwoord.
Voorlopig ff de laatste vraag die ik behandel...

God is liefde omdat hij nog zulke grote zondaars wil bekeren!
De uitdrukking die je daar gebruikt vind ik dan ook nogal pijnlijk. Hij betekent alles voor me en dan vind ik het niet fijn als iemand zó over Hem praat.
Maargoed, het OT... Daar staan idd. zaken in die ik niet altijd kan begrijpen. Allereerst zie je daar wel de bijzondere zorg van God voor Zijn verbondsvolk. Dat was iets heel speciaals. Toch verklaar je daar niet alles mee, en dat kan ik ook niet. Zijn besluiten kan ik niet doorgronden. Ach, je zult het vast een flutantwoord vinden... Toch geloof ik dat wat God gedaan heeft goed was. Omdat ik weet dat wat Hij doet altijd goed is. Dat zien we ook in Zijn bijzondere liefde waardoor Hij Zijn Zoon gaf. En de wetten waarmee hij de mensen wil beschermen. Hij heeft altijd het goede met ons voor. Hij is genadig en verdraagzaam, maar eens is de tijd voorbij en dan is er oordeel. Dan is er genoeg tijd geweest om je te bekeren.

khoop niet dat het prekerig overkomt want anders wordt die hele post weer verwijdert... Dit is iig. mijn overtuiging en ik hoop later wel weer verder te gaan met de rest van de vragen...
__________________
Jezus is veel interessanter dan de meeste christenen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 21:38
see it
Avatar van see it
see it is offline
Mmmm.... kben al weer sneller terug dan ik dacht.

Citaat:
RanC schreef op 02-07-2005 @ 20:18 :5. Verklaar waarom slavernij (wat overduidelijk moreel gezien fout is) gesteund wordt door de bijbel.
Hier doel je waarschijnlijk op de stukken die Paulus schrijft over de omgang tussen slaaf en heer. Deze teksten willen juist het tegengestelde bereiken en zijn bedoeld om de slaven een menswaardig bestaan te geven. Helaas is dit in het verleden wel fout gebruikt. Het was misschien ook wel cultuurgebonden dat er slaven waren.

Citaat:
6. Verklaar waarom kinderen altijd hun ouders moeten volgen en respecteren, zelfs als hun ouders overduidelijk "fout" zijn.
Ouders worden geboden in liefde voor hun kinderen te zorgen en Gods wetten te volgen. God de Vader is het perfecte voorbeeld van een liefhebbende vader...
Bovendien wordt er ook gezegd: Wees God meer gehoorzaam dan mensen! Dus als ouders tegen het gebod van God ingaan hoef je ze niet te gehoorzamen.

Citaat:
7. Verklaar waarom, hoewel Jezus is gestorven voor onze zonden, de helft van de mensheid als nog naar de Hel gaat. Als God "liefde" is, had hij dan geen betere en vriendelijkere manier kunnen vinden?
Pffft, alsof Hij al niet genoeg doet en gedaan heeft! Nog steeds trekt Hij mensen. Dat er mensen naar de hel gaan is hun eigen onwilligheid, zij wilden niet naar Hem luisteren. Terwijl Hij zo'n eenvoudige en genadige weg opengesteld heeft.

Citaat:
8. Verklaar waarom de slechte daden van een inferieur en zwak wezen zoals de mens eeuwige verdoemenis en pijn in de Hel goedpraten.
Wij vinden onszelf, de mensheid vaak toch wel aardig goed. Maar gezien in het licht van God zijn we niet anders dan verdoemelijk. God is heilig en kan geen enkele zonde verdragen of door de vingers zien.
Het doel waarmee Hij ons geschapen heeft is om tot eer van Hem te leven. Hoeveel komen we daar aan te kort! Hoe vaak denken we alleen maar aan onszelf! Zelfs in de goede dingen die we doen is vaak nog eigenbelang. Als je zo diep gaat graven ontdek je dat wij niets goeds verdienen...

Citaat:
9. Verklaar waarom God "Liefdevol en rechtvaardig" kan zijn, als het duidelijk is dat deze termen elkaar vrijwel altijd tegenspreken.
Die 2 zaken zie je samenkomen in Jezus Christus. In Christus werd aan Gods rechtvaardigheid voldaan, maar tegelijk liet Hij daarmee Zijn liefde blijken door ons door Christus het eeuwige leven te schenken als we in Hem geloven.

Citaat:
10. Waarom kwamen in Jezus' tijd demonen voor, terwijl ze in het OT een stuk zeldzamer zijn.
In de tijd van Jezus kwamen ze meer openlijk voor. Vooral omdat dit een belangrijke tijd was. De duivel wilde niets liever dan dat de verlossing niet tot stand zou komen. Daarom was hij zo actief. In het OT waren ze er natuurlijk ook wel, net als nu alleen veel minder op de voorgrond

Citaat:
10.a. Wat zijn demonen? Aangezien zulk gedrag bij mensen tegenwoordig verklaard kan worden door bijvoorbeeld schizofrenie.
Demonen waren de duivelen. En zoals je in de bijbel kunt lezen zijn duivelen de gevallen engelen. Deze duivelen spraken echt door de mensen (zie Marcus 5) De bezetene had dus bijv. niet altijd macht over zijn eigen stem. Bij schizofrenie is het toch meer dat de persoon hele andere dingen ziet enz. Dat is niet zo bij bezetenen. Die leven in deze werkelijkheid maar worden bestuurd door demonen.

Citaat:
11. Verklaar waarom drugs het menselijke gedrag (de "ziel") kunnen beïnvloeden.
Daar heb ik me niet in verdiept. Lijkt me fysiologisch te verklaren.

Citaat:
12. Als iedereen gelukkig is in de Hemel. Hoe kan ik daar gelukkig zijn als bijvoorbeeld al mijn geliefden naar de Hel gaan?
Er zal geen verdriet zijn. Hoe dat is weet ik niet. Allereerst zijn we in de hemel in alles gericht op God en dat zal al een heel verschil zijn. Verder is het natuurlijk de vraag of je je al die zaken nog zult herinneren...

Citaat:
13. Hoe ziet de Hemel eruit?
Daarover is geen gedetailleerde beschrijving. Het zal iig. allemaal om God draaien wie wij allen liefhebben en zullen prijzen en danken.

Citaat:
14. Hoe ziet de Hel eruit?
- heen te gaan in de hel, in het onuitblusselijk vuur;
Waar hun worm niet sterft, en het vuur niet uitgeblust wordt. -
- wening en knersing der tanden -

2 omschrijvingen die in de bijbel gebruikt worden. Zijn ze letterlijk of figuurlijk?
Als ze figuurlijk zijn komt het erop neer dat er ontzettend veel spijt (worm niet sterft) zal zijn. Het is er verschrikkelijk.
Bovendien is het een plaats zonder God. Zonder Zijn kracht, hulp en goedheid.
__________________
Jezus is veel interessanter dan de meeste christenen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 22:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
see it schreef op 02-07-2005 @ 22:38 :
Hier doel je waarschijnlijk op de stukken die Paulus schrijft over de omgang tussen slaaf en heer. Deze teksten willen juist het tegengestelde bereiken en zijn bedoeld om de slaven een menswaardig bestaan te geven. Helaas is dit in het verleden wel fout gebruikt. Het was misschien ook wel cultuurgebonden dat er slaven waren.
Het lijkt me sterk, door omgangsvormen te beschrijven reguleer je iets, en keurt daarmee het bestaan goed.


Verder gebeurt het vaak in de bijbel dat god himself beveelt mensen tot (seks)slaaf te maken, dus het lijkt me niet mogelijk dat god of bijbel tegen slavernij is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 17:22
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 02-07-2005 @ 20:18 :
1. Waarom moest God's enige zoon dood zodat we allemaal gered zouden worden? Verklaar je antwoord.

2. Alle mensen die stierven voordat Jezus stierf, zijn ze naar de Hel gegaan? Verklaar je antwoord.

3. Verklaar waarom het Christendom, een religie gebaseerd op naastenliefde en respect, door de eeuwen heen alle andersdenkenden probeerde te elimineren en te vernietigen. Denk aan de Heksenjachten, Katharen, etc.
3.a. Verklaar waarom datzelfde Christendom zogenaamde ketters martelde als ze niet geloofden in God/Jezus.
3.b. Verklaar waarom de verschillende stromingen in het Christendom elkaar probeerden uit te roeien, is het niet aan God zelf om te bepalen wie nou een "goede" gelovige is?

4. Verklaar waarom God "Liefde" is, als het overduidelijk is dat hij een sadistische eikel is in o.a. het OT. Onderbouw je antwoord.

5. Verklaar waarom slavernij (wat overduidelijk moreel gezien fout is) gesteund wordt door de bijbel.

6. Verklaar waarom kinderen altijd hun ouders moeten volgen en respecteren, zelfs als hun ouders overduidelijk "fout" zijn.

7. Verklaar waarom, hoewel Jezus is gestorven voor onze zonden, de helft van de mensheid als nog naar de Hel gaat. Als God "liefde" is, had hij dan geen betere en vriendelijkere manier kunnen vinden?

8. Verklaar waarom de slechte daden van een inferieur en zwak wezen zoals de mens eeuwige verdoemenis en pijn in de Hel goedpraten.

9. Verklaar waarom God "Liefdevol en rechtvaardig" kan zijn, als het duidelijk is dat deze termen elkaar vrijwel altijd tegenspreken.

10. Waarom kwamen in Jezus' tijd demonen voor, terwijl ze in het OT een stuk zeldzamer zijn.
10.a. Wat zijn demonen? Aangezien zulk gedrag bij mensen tegenwoordig verklaard kan worden door bijvoorbeeld schizofrenie.

11. Verklaar waarom drugs het menselijke gedrag (de "ziel") kunnen beïnvloeden.

12. Als iedereen gelukkig is in de Hemel. Hoe kan ik daar gelukkig zijn als bijvoorbeeld al mijn geliefden naar de Hel gaan?

13. Hoe ziet de Hemel eruit?

14. Hoe ziet de Hel eruit?

15. Waarom zou ik gestraft kunnen worden voor iets wat mijn voorouders gedaan hebben (erfzonde)? God was toch "Liefdevol en rechtvaardig"?

16. Waarom zou een beetje water over mijn voorhoofd de erfzonde wegwassen? Wat maakt dat water zo speciaal?

17. Als God niet wilde dat Adam en Eva van de Boom aten, waarom plaatste hij dan de Boom in het midden van de Tuin? Voor de schaduw? Had hij daar niet een andere, minder belangrijke, Boom voor kunnen gebruiken?
17a. Als God Almachtig is, waarom wist hij dan niet van tevoren dat Adam en Eva van de boom zouden eten?

18. Als Jezus perfect en wijs is, waarom zat hij dan fout met z'n voorspelling dat het Koninkrijk Gods snel zou komen?

19. Waarom is de Bijbel inconsistent? Hij is toch geïnspireerd door de Perfectie Zelve, namelijk God?

20. Als God liefde is, waarom heeft hij dan parasieten geschapen?

21. Als God graag wil dat wij vrijwillig in hem geloven, waarom dreigt hij dan met de Hel?

22. Waarom moest Judas verdoemd worden zodat Jezus kon sterven? Had God het niet anders kunnen aanpakken? Hij is toch "liefdevol en rechtvaardig"?
22.a. Als Judas vrijwillig verdoemd werd, moeten wij hem dan niet aanbidden? Zijn offer is dan toch groter dan die van Jezus?

23. Is God tegen homoseksualiteit? Zo ja, waarom heeft hij het dan überhaupt geschapen?

24. Waarom is bidden wel goed en het doen van spreuken niet? Beide proberen hetzelfde te bereiken. Verklaar dit.

25. Waarom is er van Jezus, de meest belangrijke persoon op aarde ooit, zo weinig van bekend? Als hij daadwerkelijk zo'n impact had, dan hadden de Romeinen/Grieken vast wel meer over hem geschreven. Verklaar dit.

26. Waarom geloof je dat Jezus überhaupt geboren is, aangezien er zo weinig over hem bekend is?

27. Als God wil dat wij vrijwillig in Hem geloven, waarom hebben Christenen dan de ziekelijke neiging om hun geloof aan anderen op te leggen?

28. Waarom is het nodig om andere geloven/ideëen zwart te maken om de "Waarheid van Jezus" te verspreiden? Verklaar dit. (Denk onder andere aan de leugens over Wiccans, etc.)

29. Toen Jezus de opmerking maakte over de 'andere wang toewijzen', waarom volgen veel Christenen dit niet en vechten ze voor hun rechten?

30. Waarom vallen veel feestdagen van het Christendom op dezelfde dag als feestdagen van Heidense geloven?

31. Waar is de Hemel?

32. Waar is de Hel?

33. Waarom is God perfect als hij zoveel fouten maakt?

34. Als God de Mens naar zijn evenbeeld schiep, waarom zijn wij dan imperfect?

35. Waarom liet God toe dat Satan Job kwaad deed? Heeft Hij niets beter te doen dan spelletjes spelen met zijn volgelingen?

36. Als Jezus en God onderdeel zijn van de Heilige Drie-Eenheid, waarom moest Jezus dan bidden tot God?

37. Waarom hebben de Evangelieën allemaal een andere interpretatie van Jezus' laatste woorden aan het Kruis?

38. Waarom is de Schepping waarschijnlijker dan de Oerknal?

39. Als Satan niet machtiger is dan God, waarom zal Satan dan meer volgelingen/inwoners in de Hel krijgen?

40. Als Jezus' tijdens zijn dood drie dagen in de Hel was, waarom is dat dan een groter offer dan de helft van de Mensheid die daar de eeuwigheid door zal brengen? Moeten wij onszelf dan niet aanbidden? Verklaar dit.

41. Wat heeft Jezus ooit voor mij gedaan?

42. Hoe kan Jezus een afstammeling van David zijn als het toch echt Jozef was die een afstammeling was. Niet Maria. En volgens het verhaal kreeg Maria een "onbevlekte ontvangenis". Verklaar

43. Waarom zijn de Joden verantwoordelijk voor Jezus' dood? Terwijl het toch echt de Romeinen waren die hem aan het Kruis sloegen.

44. Waarom is Salomon de meest wijze volgeling van God, terwijl hij vaak genoeg tegen God inging?

45. Waarom zou een Wezen die Alles heeft gemaakt aanbeden willen worden? Heeft hij een egotrip nodig? Is Hij dus arrogant?

---

Ik wacht met smart op de antwoorden.
als je je bekeert leert God je al die dingen met de tijd.
Het heeft denk ik weinig nut om die antwoorden te beantwoorden. Stel ik beantwoord ze allemaal en je bent tevreden met de antwoorden (die kans is zeer klein) en dan zal het waarschijnlijk weinig invloed op je hebben. Waarschijnlijk zal je gewoon verder gaan met je leven als eerst.

Dus mijn antwoord is: bid nederig (als je echt nieuwsgierig bent).
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 17:36
Kreator
Avatar van Kreator
Kreator is offline
Citaat:
soldaat schreef op 03-07-2005 @ 18:22 :
als je je bekeert leert God je al die dingen met de tijd.
Het heeft denk ik weinig nut om die antwoorden te beantwoorden. Stel ik beantwoord ze allemaal en je bent tevreden met de antwoorden (die kans is zeer klein) en dan zal het waarschijnlijk weinig invloed op je hebben. Waarschijnlijk zal je gewoon verder gaan met je leven als eerst.

Dus mijn antwoord is: bid nederig (als je echt nieuwsgierig bent).
Zeg dan dat je de antwoorden niet weet in plaats van zo'n lulverhaal.
__________________
Sterf, kuthoer.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 17:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
soldaat schreef op 03-07-2005 @ 18:22 :
Dus mijn antwoord is: bid nederig (als je echt nieuwsgierig bent).
Maar daarvan weten we dat het niet werkt..

Verder sluit ik me bij Kreator aan: cut the crap.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 19:29
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
13. Hoe ziet de Hemel eruit?

14. Hoe ziet de Hel eruit?


hehe... leuke vragen die me ff opvielen. Volgens de bijbel staat er voor de hemel een grote poort waar Petrus met zijn sleutel bij iedereen bekijkt of je wel of niet naar binnen mag en als je geluk hebt mag je naar binnen. Maar hoe de hemel er echt uit ziet, geen idee. Ik stel mij gewoon een prachtige plek voor, geen zweverige wolken of zo maar eerder een tropisch eiland of zo. Hopelijk wel een redelijk groot eiland anders wordt het zo druk.

De hel bestaat volgens mij niet. Het niet naar binnen mogen in de hemel is het verplicht blijven rond zweven tussen aarde en hemel, in de duisternis, dat is voor mij eigenlijk al behoorlijk hellerig.
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 20:34
Verwijderd
1. Waarom moest God's enige zoon dood zodat we allemaal gered zouden worden? Verklaar je antwoord.

omdat de mens niet in staat is zichzelf te redden

2. Alle mensen die stierven voordat Jezus stierf, zijn ze naar de Hel gegaan? Verklaar je antwoord.

nee, Gods koninkrijk bestond al voordat Jezus op deze wereld was en daarvoor golden dezelfde criteria om in de hemel te komen, dan na Jezus's dood


3. Verklaar waarom het Christendom, een religie gebaseerd op naastenliefde en respect, door de eeuwen heen alle andersdenkenden probeerde te elimineren en te vernietigen. Denk aan de Heksenjachten, Katharen, etc.
3.a. Verklaar waarom datzelfde Christendom zogenaamde ketters martelde als ze niet geloofden in God/Jezus.
3.b. Verklaar waarom de verschillende stromingen in het Christendom elkaar probeerden uit te roeien, is het niet aan God zelf om te bepalen wie nou een "goede" gelovige is?

Wel een idee over, maar nog niet vergenoeg uitgewerkt

4. Verklaar waarom God "Liefde" is, als het overduidelijk is dat hij een sadistische eikel is in o.a. het OT. Onderbouw je antwoord.
explain sadistische eikel

5. Verklaar waarom slavernij (wat overduidelijk moreel gezien fout is) gesteund wordt door de bijbel.

Wel een idee over, maar nog niet vergenoeg uitgewerkt

6. Verklaar waarom kinderen altijd hun ouders moeten volgen en respecteren, zelfs als hun ouders overduidelijk "fout" zijn.

Omdat je je leven mede te danken hebt aan je ouders. "foute ouders": vergeving

7. Verklaar waarom, hoewel Jezus is gestorven voor onze zonden, de helft van de mensheid als nog naar de Hel gaat. Als God "liefde" is, had hij dan geen betere en vriendelijkere manier kunnen vinden?

Omdat de mens ondanks dat God zijn enige zoon gegeven nog niet wil luisteren


8. Verklaar waarom de slechte daden van een inferieur en zwak wezen zoals de mens eeuwige verdoemenis en pijn in de Hel goedpraten.

De mens doet slechte daden, dat komt door de zwakte en inferieuriteit van de mens, God beseft dit, maar wil de mens toch een kans geven om daar niet voor bestraft te worden, door God vergeving te vragen en God aan te nemen als redder en verlosser. Ik vind zelf dat je genoeg kansen krijgt om verdoemenis en pijn te voorkomen en dat het volledig je eigen schuld is als je daar terecht komt

9. Verklaar waarom God "Liefdevol en rechtvaardig" kan zijn, als het duidelijk is dat deze termen elkaar vrijwel altijd tegenspreken.

Indien iedereen leven zou zo als God het gewild heeft, zal rechtvaardigheid geen problemen opleveren

10. Waarom kwamen in Jezus' tijd demonen voor, terwijl ze in het OT een stuk zeldzamer zijn.

Iets dat niet beschreven staat in de bijbel hoeft niet te betekenen dat het niet voorkwam

10.a. Wat zijn demonen? Aangezien zulk gedrag bij mensen tegenwoordig verklaard kan worden door bijvoorbeeld schizofrenie.

de·mon (de ~ (m.), ~en/~s)
1 bovennatuurlijk wezen dat mensen en hun handelingen beheerst


11. Verklaar waarom drugs het menselijke gedrag (de "ziel") kunnen beïnvloeden.

Ik denk niet dat drugs de ziel beïnvloed

12. Als iedereen gelukkig is in de Hemel. Hoe kan ik daar gelukkig zijn als bijvoorbeeld al mijn geliefden naar de Hel gaan?

Ik denk dat een mens geen geliefden heeft, die onmisbaar zijn

13. Hoe ziet de Hemel eruit? dat weet niemand op aarde

14. Hoe ziet de Hel eruit? dat weet niemand op aarde

15. Waarom zou ik gestraft kunnen worden voor iets wat mijn voorouders gedaan hebben (erfzonde)? God was toch "Liefdevol en rechtvaardig"?

voorbeelden van erfzonde?

16. Waarom zou een beetje water over mijn voorhoofd de erfzonde wegwassen? Wat maakt dat water zo speciaal?

naar mijn mening is dat water symboliek

17. Als God niet wilde dat Adam en Eva van de Boom aten, waarom plaatste hij dan de Boom in het midden van de Tuin? Voor de schaduw? Had hij daar niet een andere, minder belangrijke, Boom voor kunnen gebruiken?

Ik denk als test

17a. Als God Almachtig is, waarom wist hij dan niet van tevoren dat Adam en Eva van de boom zouden eten?

Dat wist hij wel

18. Als Jezus perfect en wijs is, waarom zat hij dan fout met z'n voorspelling dat het Koninkrijk Gods snel zou komen?

snel is relatief

19. Waarom is de Bijbel inconsistent? Hij is toch geïnspireerd door de Perfectie Zelve, namelijk God?

Waarin is de Bijbel onsamenhangend dan?

20. Als God liefde is, waarom heeft hij dan parasieten geschapen?

Of vleeseters? of planteneters? dat weet alleen God

21. Als God graag wil dat wij vrijwillig in hem geloven, waarom dreigt hij dan met de Hel?

God dreigt niet met de Hel

22. Waarom moest Judas verdoemd worden zodat Jezus kon sterven? Had God het niet anders kunnen aanpakken? Hij is toch "liefdevol en rechtvaardig"?

Als de mens volgens God's wil had geleefd, had Judas helemaal niet verdoemd hoeven worden, het is de mens zijn eigen schuld

22.a. Als Judas vrijwillig verdoemd werd, moeten wij hem dan niet aanbidden? Zijn offer is dan toch groter dan die van Jezus?

Vrijwillig?

23. Is God tegen homoseksualiteit? Zo ja, waarom heeft hij het dan überhaupt geschapen?

God is niet tegen homoseksualiteit, alleen tegen seks tussen mensen van hetzelfde geslacht

24. Waarom is bidden wel goed en het doen van spreuken niet? Beide proberen hetzelfde te bereiken. Verklaar dit.

Een geheel 'hoofdstuk' in de Bijbel heet spreuken, waarom zou dat dan niet goed zijn?

25. Waarom is er van Jezus, de meest belangrijke persoon op aarde ooit, zo weinig van bekend? Als hij daadwerkelijk zo'n impact had, dan hadden de Romeinen/Grieken vast wel meer over hem geschreven. Verklaar dit.

Jezus heeft helaas nauwelijks impact gehad


26. Waarom geloof je dat Jezus überhaupt geboren is, aangezien er zo weinig over hem bekend is?

Het staat geschreven in de Bijbel, als iemand jou een geboortekaart stuurt geloof je toch ook dat er echt een persoon geboren is

27. Als God wil dat wij vrijwillig in Hem geloven, waarom hebben Christenen dan de ziekelijke neiging om hun geloof aan anderen op te leggen?

Daar kan God toch niks aan doen?

28. Waarom is het nodig om andere geloven/ideëen zwart te maken om de "Waarheid van Jezus" te verspreiden? Verklaar dit. (Denk onder andere aan de leugens over Wiccans, etc.)

Dat is niet nodig

29. Toen Jezus de opmerking maakte over de 'andere wang toewijzen', waarom volgen veel Christenen dit niet en vechten ze voor hun rechten?

Omdat de mens daar te zwak en inferieur voor is

30. Waarom vallen veel feestdagen van het Christendom op dezelfde dag als feestdagen van Heidense geloven?

Niet waard om te beantwoorden

31. Waar is de Hemel?geen idee

32. Waar is de Hel?geen idee

33. Waarom is God perfect als hij zoveel fouten maakt?Fouten in de ogen van de mens

34. Als God de Mens naar zijn evenbeeld schiep, waarom zijn wij dan imperfect?

Omdat God zichzelf niet heeft nagemaakt


35. Waarom liet God toe dat Satan Job kwaad deed? Heeft Hij niets beter te doen dan spelletjes spelen met zijn volgelingen?

Wat zou God voor beters moeten doen dan?

36. Als Jezus en God onderdeel zijn van de Heilige Drie-Eenheid, waarom moest Jezus dan bidden tot God?

Omdat bidden communiceren met God is

37. Waarom hebben de Evangelieën allemaal een andere interpretatie van Jezus' laatste woorden aan het Kruis?

omdat het verschillend te interpreteren is

38. Waarom is de Schepping waarschijnlijker dan de Oerknal?

Ik zie de 'oerknal' als de schepping

39. Als Satan niet machtiger is dan God, waarom zal Satan dan meer volgelingen/inwoners in de Hel krijgen?

Volgelingen?

40. Als Jezus' tijdens zijn dood drie dagen in de Hel was, waarom is dat dan een groter offer dan de helft van de Mensheid die daar de eeuwigheid door zal brengen? Moeten wij onszelf dan niet aanbidden? Verklaar dit.

Omdat Jezus niet naar de hel hoefde, maar dat vrijwillig gedaan heeft voor ons. Mensen willen niet vrijwillig naar pijn en verdoemenis

41. Wat heeft Jezus ooit voor mij gedaan?

Sterven

42. Hoe kan Jezus een afstammeling van David zijn als het toch echt Jozef was die een afstammeling was. Niet Maria. En volgens het verhaal kreeg Maria een "onbevlekte ontvangenis". Verklaar

omdat Jozef Jezus's aardse vader was

43. Waarom zijn de Joden verantwoordelijk voor Jezus' dood? Terwijl het toch echt de Romeinen waren die hem aan het Kruis sloegen.

Omdat de Joden hem gekruisigt wilden zien

44. Waarom is Salomon de meest wijze volgeling van God, terwijl hij vaak genoeg tegen God inging?

De meest wijze volgeling?

45. Waarom zou een Wezen die Alles heeft gemaakt aanbeden willen worden? Heeft hij een egotrip nodig? Is Hij dus arrogant?

Ik denk wel dat iemand het recht heeft om waardering voor zijn werk te willen

Mijn bijdrage

Over het algemeen is het normaal om een bronvermelding te plaatsen, Ranc
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 21:24
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Ah, je doelt op de http://www.geocities.com/Athens/Olym...hpq-print.html ? Klopt, normaal is dat gebruikelijk ja. Ware het niet dat ik van veel vragen er zelf wat bij heb gezet.

Verder zal ik op de volgende punten verder ingaan:

Waarin is de Bijbel onsamenhangend dan?

De verschillende Evangeliën verschillen nogal van elkaar.

de·mon (de ~ (m.), ~en/~s)
1 bovennatuurlijk wezen dat mensen en hun handelingen beheerst


Dat kan verklaart worden door schizofrenie.

Je antwoorden op 17:

Waarom zou hij iets testen als Hij de uitkomst al weet?

Ik denk wel dat iemand het recht heeft om waardering voor zijn werk te willen

Waarom is Hij dan niet duidelijker aanwezig?

Verder heb ik een paar nieuwe vragen:

46. Waarom bestaat God? Wat is zijn nut?

47. Waarom schiep Hij überhaupt de Aarde?

48. Wat is het doel van het leven? Om in de Hemel te komen? Waarom wil God überhaupt mensen in de Hemel? Is Hij alleen? Heeft Hij dan niet genoeg aan perfectere wezens (Engelen) als gezelschap?

49. Waarom interesseert God zich voor ons minderwaardige wezens?

50. Waar komt God vandaan?

Verder wens ik geen antwoorden zoals "Bid en gij zult weten".
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 22:20
Woudschim
Avatar van Woudschim
Woudschim is offline
Citaat:
RanC schreef op 02-07-2005 @ 20:18 :

30. Waarom vallen veel feestdagen van het Christendom op dezelfde dag als feestdagen van Heidense geloven?




dit interigeerd mij ook al een tijd


toeval dat "pasen" samenvalt met Ostara, en "kerstmis"met joel?
__________________
Voorbij den Duischteren Wouden
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Woudschim schreef op 03-07-2005 @ 23:20 :
dit interigeerd mij ook al een tijd


toeval dat "pasen" samenvalt met Ostara, en "kerstmis"met joel?
Concilie van Nicea
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 22:33
Woudschim
Avatar van Woudschim
Woudschim is offline
kan ik daaruit opmaken dat het christendom toch best wel redelijk vals is?

dacht het wel

laat mij maar gewoon Heiden zijn
__________________
Voorbij den Duischteren Wouden
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 00:18
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
RanC schreef op 02-07-2005 @ 20:18 :
1. Waarom moest God's enige zoon dood zodat we allemaal gered zouden worden? Verklaar je antwoord.
wij hadden straf verdiend, maar die wilde God ons niet geven omdat Hij van ons hield. Daarom gaf hij de straf maar aan zijn zoon. Als wij aanvaarden dat hij die straf voor ons geleden heeft hoeven wij geen straf meer te hebben en kunnen we dus bij God komen.
Er zullen wrschijnlijk nog wel heeeeeel veel voorbeeldjes van allemaal menzjes hier komen om het uit te leggen

Citaat:
2. Alle mensen die stierven voordat Jezus stierf, zijn ze naar de Hel gegaan? Verklaar je antwoord.
zie de zoekfunctie, hier is al minstens een topic over gegaan.

Citaat:
3. Verklaar waarom het Christendom, een religie gebaseerd op naastenliefde en respect, door de eeuwen heen alle andersdenkenden probeerde te elimineren en te vernietigen. Denk aan de Heksenjachten, Katharen, etc.
3.a. Verklaar waarom datzelfde Christendom zogenaamde ketters martelde als ze niet geloofden in God/Jezus.
3.b. Verklaar waarom de verschillende stromingen in het Christendom elkaar probeerden uit te roeien, is het niet aan God zelf om te bepalen wie nou een "goede" gelovige is?
dit is ook al tot in den treure behandelt maar vooruit dan maar:
a: bepaalde mensen vervolgden inderdaad ketters, dat was slecht, de vraag is of die mensen vervuld waren met de heilige Geest want aan de vruchten kent men de geest (nee niet boom nee)
b: precies

Citaat:
4. Verklaar waarom God "Liefde" is, als het overduidelijk is dat hij een sadistische eikel is in o.a. het OT. Onderbouw je antwoord.


Citaat:
5. Verklaar waarom slavernij (wat overduidelijk moreel gezien fout is) gesteund wordt door de bijbel.
eh bron? waar wordt dit gesteund??? zoals je wellicht welweet werd er nerens letterlijk gezegd dat slavernij slecht is, maar wel dat je iedereen moest liefhebben en dergelijke, slaven worden in de bijbel heel goed behandelt vergeleken met hoe het vroeger was




en nu heb ik geen zin meer want het enige doel van dit topic is, ik wil lekker zeiken op het christendom.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.

Laatst gewijzigd op 04-07-2005 om 10:02.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 00:25
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Ik hoef trouwens niet meer te antwoorden, heeft see it al heel goed gedaan ben het volledig met hem eens
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 09:45
see it
Avatar van see it
see it is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-07-2005 @ 23:45 :
Het lijkt me sterk, door omgangsvormen te beschrijven reguleer je iets, en keurt daarmee het bestaan goed.


Verder gebeurt het vaak in de bijbel dat god himself beveelt mensen tot (seks)slaaf te maken, dus het lijkt me niet mogelijk dat god of bijbel tegen slavernij is.
Sja, ik heb me hier ook niet echt in verdiept. Wat ik iig. wel kan zeggen is dat de bijbel nooit een mensonwaardig bestaan onderschrijft.

Enneh voor die laatste uitspraak wil ik graag even een vindplaats in de bijbel.
__________________
Jezus is veel interessanter dan de meeste christenen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 10:23
see it
Avatar van see it
see it is offline
Citaat:
RanC schreef op 02-07-2005 @ 20:18 :
15. Waarom zou ik gestraft kunnen worden voor iets wat mijn voorouders gedaan hebben (erfzonde)? God was toch "Liefdevol en rechtvaardig"?
God had duidelijk de straf bekend gemaakt. Ik geloof dat we zelf precies hetzelfde gedaan zouden hebben als we in het paradijs hadden gestaan. En als Adam en Eva niet voor de verleiding waren gezwicht zouden wij dat ook niet gedaan hebben. Er was gewoon een keuze.

Citaat:
16. Waarom zou een beetje water over mijn voorhoofd de erfzonde wegwassen? Wat maakt dat water zo speciaal?
Dat is ook niet wat de doop doet. De doop is de belofte die God aan jou geeft. Hij maakt bekend dat Hij jouw God wil zijn als jij in Hem gelooft. Als het ware een cheque die je alleen nog maar hoeft in te wisselen voor de werkelijke waarde. Je mag op de doop pleiten als Gods belofte voor jou. Het is niet zo dat je beter bent ofzo als je gedoopt bent maar het is wel een voorrecht.

Citaat:
17. Als God niet wilde dat Adam en Eva van de Boom aten, waarom plaatste hij dan de Boom in het midden van de Tuin? Voor de schaduw? Had hij daar niet een andere, minder belangrijke, Boom voor kunnen gebruiken?
Hier hebben we het al eerder over gehad... De keuze voor God of voor de wereld was heel belangrijk. Het ging om een overgave aan Hem of niet. Een duidelijke keuze waar vóór of tégen gekozen kon worden. Daarom stond die boom daar duidelijk. Bovendien kun je zo zien hoe doelbewust die vrucht is gepakt. De boom stond duidelijk afgebakend op een herkenbare plek. Daar moet je heel moedwillig je arm voor uitstrekken om de vrucht te pakken.

Citaat:
17a. Als God Almachtig is, waarom wist hij dan niet van tevoren dat Adam en Eva van de boom zouden eten?
Dat wist Hij wel. Dat doet echter niets af van de verantwoordelijkheid van de mens.

Citaat:
18. Als Jezus perfect en wijs is, waarom zat hij dan fout met z'n voorspelling dat het Koninkrijk Gods snel zou komen?
Snel is idd. relatief. Zie de tijd op deze aarde trouwens eens in het licht van de eeuwigheid, dat is echt maar een heel kort poosje...

Citaat:
19. Waarom is de Bijbel inconsistent? Hij is toch geïnspireerd door de Perfectie Zelve, namelijk God?
Bepaalde zaken verschillen wel iets. Maar op de belangrijkste punten van de bijbel zijn er geen verschilpunten. Heel de bijbel onderschrijft dat je alleen verlost kunt worden van de zonde door Jezus Christus . En de zaken die enigszins verschillen zijn vaak van ondergeschikt belang.

Citaat:
20. Als God liefde is, waarom heeft hij dan parasieten geschapen?
In het paradijs was alles volmaakt. Nu leven we in een gevallen wereld en ook de natuur is verwoest. 'De schepping zucht...'

Citaat:
21. Als God graag wil dat wij vrijwillig in hem geloven, waarom dreigt hij dan met de Hel?
Dat gebeurd in eerste instantie helemaal niet. De hel is de plaats die wij om onze zonden verdienen. Toch heeft Hij door Jezus Christus nog een verlossingsweg geopend. En daar gaat het om. God wil ons nog de mogelijkheid geven door te geloven in Jezus.

Citaat:
22. Waarom moest Judas verdoemd worden zodat Jezus kon sterven? Had God het niet anders kunnen aanpakken? Hij is toch "liefdevol en rechtvaardig"?
Judas is tot het laatste moment gewaarschuwd. Hij is net zo goed zelf verantwoordelijk. Hij heeft het dichtst bij het woord geleeft maar er geen gehoor aan gegeven.

Citaat:
22.a. Als Judas vrijwillig verdoemd werd, moeten wij hem dan niet aanbidden? Zijn offer is dan toch groter dan die van Jezus?
Hij ging moedwillig in tegen God. Hij leefde dicht bij Jezus en heeft veel gezien. Toch heeft hij Hem verraden. Daar hoeft hij niet voor vereerd te worden neem ik aan. Zijn weg was als alle zondaren die geen vertrouwen stellen in Jezus.

Citaat:
23. Is God tegen homoseksualiteit? Zo ja, waarom heeft hij het dan überhaupt geschapen?
God neemt iedereen door Jezus aan, hoe die persoon ook is.
Hij is niet tegen homoseksualiteit, alleen verbied Hij het praktiseren ervan omdat hij de mens 'man en vrouw' geschapen heeft. Als je je vertrouwen op Jezus stelt kun je daar ook kracht uit ontvangen en zal God je helpen.

Citaat:
24. Waarom is bidden wel goed en het doen van spreuken niet? Beide proberen hetzelfde te bereiken. Verklaar dit.
Ik weet niet wat je precies verstaat onder het doen van spreuken... De bedoeling van bidden is om te spreken met God, vergeving en kracht te vragen. Als je met zulke zaken tot God komt, in het besef dat Hij heilig is zal het goed zijn. In welke vorm je het ook doet.

Citaat:
25. Waarom is er van Jezus, de meest belangrijke persoon op aarde ooit, zo weinig van bekend? Als hij daadwerkelijk zo'n impact had, dan hadden de Romeinen/Grieken vast wel meer over hem geschreven. Verklaar dit.
In Zijn tijd had Hij nog niet zoveel impact. Later is Zijn boodschap van verlossing overal verspreid.

Citaat:
26. Waarom geloof je dat Jezus überhaupt geboren is, aangezien er zo weinig over hem bekend is?
Het staat in de bijbel... dat is voor mij genoeg. Verder is het wel bekend dat hij geleefd heeft, dusseh.

Citaat:
27. Als God wil dat wij vrijwillig in Hem geloven, waarom hebben Christenen dan de ziekelijke neiging om hun geloof aan anderen op te leggen?
Als het goed is wil men het geloof niet opleggen, maar je overtuigen of interesse wekken. Dit moet alles in liefde gebeuren en zonder dwang. Dat christenen dit verbreiden is omdat ze weten dat daar alle hoop en kracht en geluk in te vinden is.

Citaat:
28. Waarom is het nodig om andere geloven/ideëen zwart te maken om de "Waarheid van Jezus" te verspreiden? Verklaar dit. (Denk onder andere aan de leugens over Wiccans, etc.)
Alles dat niet de verlossing door Jezus belijd wordt afgewezen. Het wordt niet zozeer zwartgemaakt als wel voor gewaarschuwd en daarnaast het mooie van het christelijk geloof te tonen. Sommige zaken zullen als duivels worden bestempelt. Dat komt bijvoorbeeld door mensen die daarvanuit tot het ware geloof zijn gekomen en de duidelijke macht van de duivel hebben ervaren. Het komt door de geestelijke wereld die wij daarachter ervaren.

Citaat:
29. Toen Jezus de opmerking maakte over de 'andere wang toewijzen', waarom volgen veel Christenen dit niet en vechten ze voor hun rechten?
Christenen zijn ook niet perfect. Het is de bedoeling dat je de bijbel opvolgt, maar helaas kunnen we dat nu nog niet volledig door onze zondige natuur. Aan de ene kant is dit gebod er om vergevingsgezind te zijn en in liefde met iedereen om te gaan. Aan de andere kant hoef je ook niet over je heen te laten lopen. Het moet niet te gek worden...

Citaat:
30. Waarom vallen veel feestdagen van het Christendom op dezelfde dag als feestdagen van Heidense geloven?
Gewoon zo ingesteld door de evangelisten die hier kwamen. Om niet te heftige veranderingen in te voeren denk ik. Zij gaven een ander invulling aan de heidense feesten. Opzich heel logisch gedacht...

Citaat:
31. Waar is de Hemel?

32. Waar is de Hel?
Weet ik niet. Het is de vraag of het net zo te situeren is als deze stoffelijke wereld. Iig. vind ik het wel een mooi idee om bij de hemel aan 'hierboven' te denken. Hemelsblauw is ook zo mooi... blauw is niet voor niets de kleur van de trouw
__________________
Jezus is veel interessanter dan de meeste christenen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 10:25
see it
Avatar van see it
see it is offline
Citaat:
poepdrol schreef op 04-07-2005 @ 10:54 :
Gelovigen kunnen toch altijd goed op deze vragen beantwoorden, omdat hun antwoorden op nul komma nul realiteit berusten.

Daarom zijn gelovigen vaak zo goed in liegen, ze doen dat van jongs af aan al. De realiteit ontkennen.

Gelovigen zijn echt de grootste huichelaars!
Dat is natuurlijk onzin. God doet met Zijn woord een beroep op ons gezonde verstand. En wat ik om me heen zie, wat ik ervaar wijst alles op het bestaan en de liefde van God.
__________________
Jezus is veel interessanter dan de meeste christenen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-07-2005, 11:56
Wiltine
Avatar van Wiltine
Wiltine is offline
RanC, jij bent niet dom, en je bent bovendien nog het zoontje van de dominee ook. Dus ik denk dat jij best wel weet welke antwoorden gelovigen op die vragen van jou geven. Ik weet daarom ook niet wat jouw doel met dit topic is...

Verder wil jij alles van het geloof logisch beredeneren. Maar het is een GELOOF, en daarom is niet alles beredeneerbaar. Wij mensen hebben ook een verduisterd verstand dus wij kunnen ook niet alles weten. Daarom vertrouw ik maar op God en geloof dat Hij het wel goed zal doen/gedaan heeft. En ik hoop dat jij dat ook ooit nog eens zult kunnen.

Als je toch wilt dat ik bepaalde vragen probeer te beantwoorden, dan moet je dat maar zeggen.

Wiltine
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 11:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Oftewel, we verwerpen gewoon elke vorm van argumentatie.

Maar dat betekent dat geloven in god even zinnig is als geloven in blauwe vogelbekdieren op Mars, voor beide is immers evenveel bewijs.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 12:13
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 04-07-2005 @ 01:18 :




makkelijk he, geef dan gewoon antwoord.
waarom zou het zo zijn, dat als god uberhaupt zou bestaan, dat hij op tweede kerstdag zo maar een aantal mensen afmaakt.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 12:18
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
@ poepdrol:
Realiteit is volgens mij ook relatief, afhankelijk van wat de zintuigen ontvangen en wat je gelooft. Van liegen is pas sprake als je bewust de realiteit zoals jij die ziet verbuigt. Aangezien God voor gelovigen toch echt realiteit is, kun je niet zeggen dat gelovigen liegen, hoogstens dat ze niet beter weten. Zo denk ik tenminste over niet-gelovigen, wat niet wil zeggen dat ik ze in principe minderwaardig vind. Ik zeg 'in principe' omdat ik natuurlijk wel eens verbaasd ben over sommige uitspraken, maar ik ben ook maar een mens, een jong mens bovendien, die nog veel moet leren.

@ RanC: Ik hoop dat je snapt dat vragen 46, 47, 49 en 50 moeilijk te beantwoorden zijn, eigenlijk onmogelijk, omdat Gods wezen ons voorstellingsvermogen te boven gaat. Maar ik zal ff mn visie geven: God komt nergens vandaan, Hij staat boven de natuurwetten, die Hij zelf geschapen heeft, dus Hij staat ook boven de tijd en de ruimte, oftewel Hij is eeuwig en alomtegenwoordig. En van Gods bedoeling weten we niets, omdat Hij ons een beperkte geest gegeven heeft. Vragen naar het waarom van Zijn bestaan zijn dan ook nutteloos, want we weten zelfs het waarom van ons eigen bestaan niet. Daarnaast zou zo'n vraag impliceren dat er een oorzaak is van Zijn bestaan en dat is weer in strijd met het feit dat hij boven de natuurwetten staat.

Verder moet ik zeggen dat de vragen tot nu toe goed beantwoord zijn
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 20:04
see it
Avatar van see it
see it is offline
Citaat:
RanC schreef op 02-07-2005 @ 20:18 :
33. Waarom is God perfect als hij zoveel fouten maakt?
God maakt helemaal geen fouten. Ik weet niet waar je dat op baseert.

Citaat:
34. Als God de Mens naar zijn evenbeeld schiep, waarom zijn wij dan imperfect?
We leven in een gevallen wereld. Na de schepping is niets meer perfect. Helaas kunnen we nu niet meer aan het beeld van God voldoen.

Citaat:
35. Waarom liet God toe dat Satan Job kwaad deed? Heeft Hij niets beter te doen dan spelletjes spelen met zijn volgelingen?
De geschiedenis van Job... wat een prachtig verhaal van een man met een groot geloof! Daarin zien we hoe God overal boven staat. Dat Hij zorg draagt voor de gelovigen. En we kunnen veel leren van het grote geloof van Job. Dat God dit toeliet is denk ik iets wat wij niet kunnen doorgronden. Deze geschiedenis staat in de bijbel om gelovigen die het moeilijk hebben te steunen. Dit alles gebeurde niet zomaar!

Citaat:
36. Als Jezus en God onderdeel zijn van de Heilige Drie-Eenheid, waarom moest Jezus dan bidden tot God?
Jezus was toen op aarde en was ook gewoon mens. En in Zijn menszijn gaf Hij de mens ook een heerlijk voorbeeld van het ware christenleven. Hoe we onze tijd moeten besteden voor God!

Citaat:
37. Waarom hebben de Evangelieën allemaal een andere interpretatie van Jezus' laatste woorden aan het Kruis?
Het ene noemt andere kruiswoorden dan het andere. Maar ze spreken elkaar daarmee uiteindelijk niet tegen. Je kunt ze allen samenvoegen. Het verschil kan verklaard worden met het feit dat de verschillende evangeliën met verschillende doelen geschreven zijn.

Citaat:
38. Waarom is de Schepping waarschijnlijker dan de Oerknal?
Allereerst is de oerknal gewoon een ontzettend onwaarschijnlijke theorie. Maargoed, daar is een topic over bij 'Wetenschap & Filosofie'
Verder bewijst God als Schepper zich om ons heen en Hij openbaart zich door Zijn woord. Ik kan niet anders geloven.

Citaat:
39. Als Satan niet machtiger is dan God, waarom zal Satan dan meer volgelingen/inwoners in de Hel krijgen?
Jezus heeft de dood en de duivel overwonnen aan het kruis. Ik denk dat je het niet in aantallen moet bekijken maar het feit dat er nog zielen voor God gewonnen worden terwijl allen verdient hadden om verloren te gaan.

Citaat:
40. Als Jezus' tijdens zijn dood drie dagen in de Hel was, waarom is dat dan een groter offer dan de helft van de Mensheid die daar de eeuwigheid door zal brengen? Moeten wij onszelf dan niet aanbidden? Verklaar dit.
Er valt aan onszelf niets te aanbidden. Bovendien laten die 3 uren wel zien hoe verschrikkelijk die straf is geweest. Jezus heeft de zonden van miljoenen gedragen aan het kruis. Over die straf doen wij per persoon een eeuwigheid...

Citaat:
41. Wat heeft Jezus ooit voor mij gedaan?
Jezus is voor zondaren gestorven. Als je dat gelooft en jezelf overgeeft aan Hem geeft Hij je het loon dat Hij aan het kruis verworven heeft. Het eeuwige leven bij God!

Citaat:
42. Hoe kan Jezus een afstammeling van David zijn als het toch echt Jozef was die een afstammeling was. Niet Maria. En volgens het verhaal kreeg Maria een "onbevlekte ontvangenis". Verklaar
Ongetwijfeld was ook Maria een afstammelinge van David. Een apocrief boek wijst daarop.

Citaat:
43. Waarom zijn de Joden verantwoordelijk voor Jezus' dood? Terwijl het toch echt de Romeinen waren die hem aan het Kruis sloegen.
Ze hebben zelf die verantwoordelijkheid uitgeroepen. 'Zijn bloed kome over ons en onze kinderen'. Helaas is die tekst wel heel fout gebruikt

Citaat:
44. Waarom is Salomon de meest wijze volgeling van God, terwijl hij vaak genoeg tegen God inging?
Hij was idd. een man met grote wijsheid, maar ook hij was een zondaar. De bijbel laat duidelijk zien dat er geen volkomen heiligen bestaan maar dat we in alles afhankelijk van God zijn.

Citaat:
45. Waarom zou een Wezen die Alles heeft gemaakt aanbeden willen worden? Heeft hij een egotrip nodig? Is Hij dus arrogant?
God verdient die eer!
__________________
Jezus is veel interessanter dan de meeste christenen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 20:17
see it
Avatar van see it
see it is offline
Citaat:
RanC schreef op 03-07-2005 @ 22:24 :
46. Waarom bestaat God? Wat is zijn nut?
Lijkt me nogal een gekke vraag. Hij is onze Schepper en Onderhouder. Je kunt je in dat licht beter afvragen waarom jíj bestaat...

Citaat:
47. Waarom schiep Hij überhaupt de Aarde?
Dat weet ik niet. Het licht in Gods raadsplan. Misschien omdat Hij iets moois wilde maken, waar Hij van kon genieten.

Citaat:
48. Wat is het doel van het leven? Om in de Hemel te komen? Waarom wil God überhaupt mensen in de Hemel? Is Hij alleen? Heeft Hij dan niet genoeg aan perfectere wezens (Engelen) als gezelschap?
Ons levensdoel is om God de eer te geven. We zijn echter gevallen en nu zijn we zondaars: doelmissers. Door Jezus Christus kunnen we weer hersteld worden tot het oude levensdoel. Dat Hij ons die kans geeft is onbegrijpelijk! Dat is genade! Wij hebben niet verdient dat we zo'n heerlijk leven nog toegeworpen krijgen.

Citaat:
49. Waarom interesseert God zich voor ons minderwaardige wezens?
Het is Zijn schepping. Net als een schilder zich interesseert voor zijn schilderstuk. Alleen dan nog oneindig veel dieper en mooier!

Citaat:
50. Waar komt God vandaan?
Hij is eeuwig.


Zo, dit waren al je 50 vragen. Waarschijnlijk zijn ze niet echt bedoeld uit werkelijke interesse of om je erin te verdiepen, toch heb ik het maar gedaan. Het was goed om er eens over na te denken en sommige dingen wil ik nog eens dieper bestuderen. Iig. hebben sommige vragen me weer bepaald bij hoe goed en heerlijk God is! Wat een genade en liefde...
Bepaalde zaken die je hier aan de orde stelt zijn ook voor gelovigen soms moeilijk te begrijpen of aanvaarden, maar door de kennis van de liefde van God kun je dat overgeven. Als ongelovige zul je zulke zaken helemaal niet kunnen aanvaarden. Als je dus werkelijk geïnteresseerd bent zul je je allereerst in de hoofdzaken moeten verdiepen. Zonde en vergeving...
__________________
Jezus is veel interessanter dan de meeste christenen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 20:19
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
see it schreef op 04-07-2005 @ 21:04 :
God maakt helemaal geen fouten. Ik weet niet waar je dat op baseert.



We leven in een gevallen wereld. Na de schepping is niets meer perfect. Helaas kunnen we nu niet meer aan het beeld van God voldoen.



De geschiedenis van Job... wat een prachtig verhaal van een man met een groot geloof! Daarin zien we hoe God overal boven staat. Dat Hij zorg draagt voor de gelovigen. En we kunnen veel leren van het grote geloof van Job. Dat God dit toeliet is denk ik iets wat wij niet kunnen doorgronden. Deze geschiedenis staat in de bijbel om gelovigen die het moeilijk hebben te steunen. Dit alles gebeurde niet zomaar!



Jezus was toen op aarde en was ook gewoon mens. En in Zijn menszijn gaf Hij de mens ook een heerlijk voorbeeld van het ware christenleven. Hoe we onze tijd moeten besteden voor God!



Het ene noemt andere kruiswoorden dan het andere. Maar ze spreken elkaar daarmee uiteindelijk niet tegen. Je kunt ze allen samenvoegen. Het verschil kan verklaard worden met het feit dat de verschillende evangeliën met verschillende doelen geschreven zijn.



Allereerst is de oerknal gewoon een ontzettend onwaarschijnlijke theorie. Maargoed, daar is een topic over bij 'Wetenschap & Filosofie'
Verder bewijst God als Schepper zich om ons heen en Hij openbaart zich door Zijn woord. Ik kan niet anders geloven.



Jezus heeft de dood en de duivel overwonnen aan het kruis. Ik denk dat je het niet in aantallen moet bekijken maar het feit dat er nog zielen voor God gewonnen worden terwijl allen verdient hadden om verloren te gaan.



Er valt aan onszelf niets te aanbidden. Bovendien laten die 3 uren wel zien hoe verschrikkelijk die straf is geweest. Jezus heeft de zonden van miljoenen gedragen aan het kruis. Over die straf doen wij per persoon een eeuwigheid...



Jezus is voor zondaren gestorven. Als je dat gelooft en jezelf overgeeft aan Hem geeft Hij je het loon dat Hij aan het kruis verworven heeft. Het eeuwige leven bij God!



Ongetwijfeld was ook Maria een afstammelinge van David. Een apocrief boek wijst daarop.



Ze hebben zelf die verantwoordelijkheid uitgeroepen. 'Zijn bloed kome over ons en onze kinderen'. Helaas is die tekst wel heel fout gebruikt



Hij was idd. een man met grote wijsheid, maar ook hij was een zondaar. De bijbel laat duidelijk zien dat er geen volkomen heiligen bestaan maar dat we in alles afhankelijk van God zijn.



God verdient die eer!
je geeft echt domme, voorspelbare antwoorden op deze vragen.

net zo'n antwoord als op deze vraag:

Waarom is er zoveel oorlog als god er is voor de liefde en blablabla?

'omdat de mensen het zelf moet oplossen'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2005, 22:46
see it
Avatar van see it
see it is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 04-07-2005 @ 21:19 :
je geeft echt domme, voorspelbare antwoorden op deze vragen.
Ach hierover zei de bijbel al eeuwen geleden:

Wij prediken Christus, de Gekruisigde, de Joden wel een ergernis, en de Grieken een dwaasheid;


__________________
Jezus is veel interessanter dan de meeste christenen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 11:49
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
1. Waarom moest God's enige zoon dood zodat we allemaal gered zouden worden? Verklaar je antwoord.
het moest gestrafd worden. nee, god is geen pure liefde zoals wij het graag zouden zien.

2. Alle mensen die stierven voordat Jezus stierf, zijn ze naar de Hel gegaan? Verklaar je antwoord.
neen gelukkig niet. na jezus dood ontstond er niet plotseling een hemel. jezus is dus ook voor oudtestamentischen gestorven.

3. Verklaar waarom het Christendom, een religie gebaseerd op naastenliefde en respect, door de eeuwen heen alle andersdenkenden probeerde te elimineren en te vernietigen. Denk aan de Heksenjachten, Katharen, etc.
zes keer raden wat ik ga zeggen: geen juiste christenen.
3.a. Verklaar waarom datzelfde Christendom zogenaamde ketters martelde als ze niet geloofden in God/Jezus.
zie boven.
3.b. Verklaar waarom de verschillende stromingen in het Christendom elkaar probeerden uit te roeien, is het niet aan God zelf om te bepalen wie nou een "goede" gelovige is?
we vinden de grootste macht van de duivel in de kerk. hij heeft meer plezier van alle gelovigen (en rechtvaardigen!) bij elkaar, als van allen ongelovigen die een fout leven leiden.

4. Verklaar waarom God "Liefde" is, als het overduidelijk is dat hij een sadistische eikel is in o.a. het OT. Onderbouw je antwoord.
dat beweer ik niet. en verder geloof ik niet zo in je sadistisch oogpunt.

5. Verklaar waarom slavernij (wat overduidelijk moreel gezien fout is) gesteund wordt door de bijbel.
slavernij is niet moreel fout, natuurlijk niet. mishandeling is moreel fout.

6. Verklaar waarom kinderen altijd hun ouders moeten volgen en respecteren, zelfs als hun ouders overduidelijk "fout" zijn.
en hoe kom jij daarbij? je raakt 'm precies: zolang de ouders goed wandelen, behoren de kinderen hen te gehoorzamen.

7. Verklaar waarom, hoewel Jezus is gestorven voor onze zonden, de helft van de mensheid als nog naar de Hel gaat. Als God "liefde" is, had hij dan geen betere en vriendelijkere manier kunnen vinden?
eigen wil.

8. Verklaar waarom de slechte daden van een inferieur en zwak wezen zoals de mens eeuwige verdoemenis en pijn in de Hel goedpraten.
eigen schuld.

9. Verklaar waarom God "Liefdevol en rechtvaardig" kan zijn, als het duidelijk is dat deze termen elkaar vrijwel altijd tegenspreken.
of het een, of het ander.

10. Waarom kwamen in Jezus' tijd demonen voor, terwijl ze in het OT een stuk zeldzamer zijn.
slimme vraag hoor. dat ze minder genoemd worden, zegt nog niet zo heel veel. maar verder geen idee.
10.a. Wat zijn demonen? Aangezien zulk gedrag bij mensen tegenwoordig verklaard kan worden door bijvoorbeeld schizofrenie.
de duivel is Kwaad.

11. Verklaar waarom drugs het menselijke gedrag (de "ziel") kunnen beïnvloeden.
het menselijk gedrag is de ziel niet.

12. Als iedereen gelukkig is in de Hemel. Hoe kan ik daar gelukkig zijn als bijvoorbeeld al mijn geliefden naar de Hel gaan?
omdat je dat gelukkig dan niet meer weet. daarom is het ook zeer noodzakelijk dat je daaronder gebukt gaat in dit leven en er alles aan doet om mensen te bekeren, en dat is niet zozeer evangeliseren en preken!! dat heet bidden.

13. Hoe ziet de Hemel eruit?
volmaakt.

14. Hoe ziet de Hel eruit?
godloos.

15. Waarom zou ik gestraft kunnen worden voor iets wat mijn voorouders gedaan hebben (erfzonde)? God was toch "Liefdevol en rechtvaardig"?
omdat je het zelf fout gedaan hebt, dat zijn erfzonden. als jouw vader iemand vermoord, wordt jij daar ook zeker niet voor gestraft oid. lees het verhaal maar eens van de blindgeborene.

16. Waarom zou een beetje water over mijn voorhoofd de erfzonde wegwassen? Wat maakt dat water zo speciaal?
het water heeft geen kracht. het is een symbool. het wast je erfzonden ook zeker niet weg.

17. Als God niet wilde dat Adam en Eva van de Boom aten, waarom plaatste hij dan de Boom in het midden van de Tuin? Voor de schaduw? Had hij daar niet een andere, minder belangrijke, Boom voor kunnen gebruiken?
neen. dat heeft hij goed gedacht.
17a. Als God Almachtig is, waarom wist hij dan niet van tevoren dat Adam en Eva van de boom zouden eten?
daar bemoei ik me niet mee.

18. Als Jezus perfect en wijs is, waarom zat hij dan fout met z'n voorspelling dat het Koninkrijk Gods snel zou komen?
waar zegt hij dat het binnen 1000 jaar gebeurd? het koninkrijk is aanstaande, het komt. het komt plotseling, als niemand het verwacht.

19. Waarom is de Bijbel inconsistent? Hij is toch geïnspireerd door de Perfectie Zelve, namelijk God?
mwa.

20. Als God liefde is, waarom heeft hij dan parasieten geschapen?
..

21. Als God graag wil dat wij vrijwillig in hem geloven, waarom dreigt hij dan met de Hel?
we moeten niet vrijwillig geloven. we moeten geloven. daar zijn we voor geschapen. ja echt. gemeen he.

22. Waarom moest Judas verdoemd worden zodat Jezus kon sterven? Had God het niet anders kunnen aanpakken? Hij is toch "liefdevol en rechtvaardig"?
stomme vraag. hij had het ook door jou kunnen doen, hij had het ook zonder iemand kunnen doen. god heeft niemand nodig. judas achtte het goed dat hij verraadde.
22.a. Als Judas vrijwillig verdoemd werd, moeten wij hem dan niet aanbidden? Zijn offer is dan toch groter dan die van Jezus?
iedere ongelovige wil vrijwillig verdoemd worden. blijkbaar.

23. Is God tegen homoseksualiteit? Zo ja, waarom heeft hij het dan überhaupt geschapen?
is god tegen kanker? ja, want dat is slecht. waarom heeft hij het dan geschapen? jaaa...waar komt dat kwaad toch vandaan.

24. Waarom is bidden wel goed en het doen van spreuken niet? Beide proberen hetzelfde te bereiken. Verklaar dit.
het doen van spreuken is ook goed.

25. Waarom is er van Jezus, de meest belangrijke persoon op aarde ooit, zo weinig van bekend? Als hij daadwerkelijk zo'n impact had, dan hadden de Romeinen/Grieken vast wel meer over hem geschreven. Verklaar dit.
daar ben ik nog niet van overtuigd.

26. Waarom geloof je dat Jezus überhaupt geboren is, aangezien er zo weinig over hem bekend is?
omdat ik in god geloof.

27. Als God wil dat wij vrijwillig in Hem geloven, waarom hebben Christenen dan de ziekelijke neiging om hun geloof aan anderen op te leggen?
dan doen ze iets fout.

28. Waarom is het nodig om andere geloven/ideëen zwart te maken om de "Waarheid van Jezus" te verspreiden? Verklaar dit. (Denk onder andere aan de leugens over Wiccans, etc.)
dan doet men iets fout. overigens kan er maar 1 waarheid zijn. ja, ik weet dat je opstandig gemoed dit niet kan verdragen. rustig. iedereen is overtuigd van zijn gelijk.

29. Toen Jezus de opmerking maakte over de 'andere wang toewijzen', waarom volgen veel Christenen dit niet en vechten ze voor hun rechten?
dan doen ze iets fout .

30. Waarom vallen veel feestdagen van het Christendom op dezelfde dag als feestdagen van Heidense geloven?
je moet toch een dag hebben. waarom dan niet op een gebruikelijke dag. god heeft gezegd dat er een dag moet zijn, niet welke. dit is dus zo niet boeiend.

31. Waar is de Hemel?
aan de andere kant van de oneindigheid, rechts denk ik.

32. Waar is de Hel?
links.

33. Waarom is God perfect als hij zoveel fouten maakt?
wat voor fouten? kwade dingen maken/toestaan?

34. Als God de Mens naar zijn evenbeeld schiep, waarom zijn wij dan imperfect?
omdat hij ons iets gaf wat wij verknoeid hebben. daarom zijn wij imperfect.

35. Waarom liet God toe dat Satan Job kwaad deed? Heeft Hij niets beter te doen dan spelletjes spelen met zijn volgelingen?
hoe gode beter is job hiervan geworden.

36. Als Jezus en God onderdeel zijn van de Heilige Drie-Eenheid, waarom moest Jezus dan bidden tot God?
omdat god de vader is. een man en vrouw kunnen ook 2eenheid zijn, een familie kan ook 5eenheid zijn. met rangen en standen ja.

37. Waarom hebben de Evangelieën allemaal een andere interpretatie van Jezus' laatste woorden aan het Kruis?
ik zou het werkelijk waar niet weten.

38. Waarom is de Schepping waarschijnlijker dan de Oerknal?
god schiep en het was er. er was geen toevalligheid.

39. Als Satan niet machtiger is dan God, waarom zal Satan dan meer volgelingen/inwoners in de Hel krijgen?
satan wordt zelf ook vernietigd.

40. Als Jezus' tijdens zijn dood drie dagen in de Hel was, waarom is dat dan een groter offer dan de helft van de Mensheid die daar de eeuwigheid door zal brengen? Moeten wij onszelf dan niet aanbidden? Verklaar dit.
jezus is god. goed in kwaad. wij zijn kwaad. kwaad in kwaad. verder wil ik je er op wijzen dat daar sprake is van eeuwigheid.

41. Wat heeft Jezus ooit voor mij gedaan?
gestorven.

42. Hoe kan Jezus een afstammeling van David zijn als het toch echt Jozef was die een afstammeling was. Niet Maria. En volgens het verhaal kreeg Maria een "onbevlekte ontvangenis". Verklaar
ik dacht dat maria ook uit het geslacht van david was? ook?

43. Waarom zijn de Joden verantwoordelijk voor Jezus' dood? Terwijl het toch echt de Romeinen waren die hem aan het Kruis sloegen.
het zijn de joden niet, heer jesu, die u kruiste..

44. Waarom is Salomon de meest wijze volgeling van God, terwijl hij vaak genoeg tegen God inging?
dat heb ik niet gezegd. maar hij had kennis, wijsheid, dat had zijn weerga niet. in dat tegen god ingaan was hij idd niet bepaald wijs, maar dat wil niet zeggen dat hij geen kennis had, inzicht. alleen een foute wil, hij was mens.

45. Waarom zou een Wezen die Alles heeft gemaakt aanbeden willen worden? Heeft hij een egotrip nodig? Is Hij dus arrogant?
ja, wij moeten hem eren.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 11:50
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
hou er wel rekening mee dat je een beetje moe wordt, halverwege zo'n lijst. bedankt .
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 12:22
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Okee, bedankt voor alle antwoorden. Met sommige kan ik meer dan met anderen en met sommige kan ik helemaal niks, maar affijn.

Topic kan een slotje krijgen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 04-07-2005 @ 01:18 :
wij hadden straf verdiend, maar die wilde God ons niet geven omdat Hij van ons hield. Daarom gaf hij de straf maar aan zijn zoon.
Sorry, dit is mijn enige vraag nog; zoals jij het formuleert lijkt het wel of God niet van zijn zoon hield, of hoe moet ik dat zien?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 14:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dragonda schreef op 05-07-2005 @ 14:16 :
Sorry, dit is mijn enige vraag nog; zoals jij het formuleert lijkt het wel of God niet van zijn zoon hield, of hoe moet ik dat zien?
blablabla, opoffering, blabla, hielp ons, goedheid, bla, daarom aanbidden.

(het is natuurlijk gewoon schizofreen en onlogisch dat een god zoiets zou doen)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 15:28
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
wat ze zegt is ook zeer te betwijfelen.
god ontstak in toorn. jezus boodt zich aan en ging vrijwillig. verder houdt god meer van zijn zoon dan van ons .
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 16:00
bbyn
bbyn is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 05-07-2005 @ 16:28 :
verder houdt god meer van zijn zoon dan van ons .
denk je? k denk dattie van iedereen evenveel houdt
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 16:06
Kreator
Avatar van Kreator
Kreator is offline
Citaat:
bbyn schreef op 05-07-2005 @ 17:00 :
denk je? k denk dattie van iedereen evenveel houdt
Behalve van homo's en ongelovigen, als ik de kerk moet geloven...
__________________
Sterf, kuthoer.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 17:22
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Dragonda schreef op 05-07-2005 @ 14:16 :
Sorry, dit is mijn enige vraag nog; zoals jij het formuleert lijkt het wel of God niet van zijn zoon hield, of hoe moet ik dat zien?
nou hij hield wel van hem, hastikke veel zelfs, maar hij hield ook van ons, en wilde ons redden, tsjah, hij hield zoveel van ons dat hij Zijn zeer geliefde zoon ervoor over had. Hoe je dat kan verklaren weet ik ook niet. maar het is onzin dat God meer van Zijn Zoon zou houden dan van ons zoals zwartwit zegt. De bijbel zegt dat we broers en zusters zijn van Jezus aangezien wij ook kinderen van God zijn, en God houdt niet meer van zijn ene kind als van zijn andere maar van ons allemaal evenveel dus.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Kreator schreef op 05-07-2005 @ 17:06 :
Behalve van homo's en ongelovigen, als ik de kerk moet geloven...
Waarom zou god niet van homo´s houden?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-07-2005, 22:11
Topruler
Topruler is offline
Citaat:
Kreator schreef op 05-07-2005 @ 17:06 :
Behalve van homo's en ongelovigen, als ik de kerk moet geloven...
Probleem is dat God niet van het bedrijven van homofilie houd. Voor de rest is een homo net zo mens, als jij en ik en houd God daar dus net zo veel van, als van jou en mij. De kerk beweerd dus niet dat God niet van homos houdt, want dat is onzin.

Topruler
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:39
Kreator
Avatar van Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Topruler schreef op 05-07-2005 @ 23:11 :
Probleem is dat God niet van het bedrijven van homofilie houd.
En als je nou eens even een sluitende verklaring kan geven waarom God niet van homosex houdt, dan zou dat goed zijn.
__________________
Sterf, kuthoer.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 10:29
Darth Zoid
Avatar van Darth Zoid
Darth Zoid is offline
Citaat:
Kreator schreef op 05-07-2005 @ 23:39 :
En als je nou eens even een sluitende verklaring kan geven waarom God niet van homosex houdt, dan zou dat goed zijn.
God maakt man.
God maakt vrouw.
Man gaat ander man neuken.
God denkt: "Heb ik al dat werk voor niets gedaan?! "

Hoppa.
__________________
My lightsaber runs on Windows 98 SE.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:04
MissFreaky
Avatar van MissFreaky
MissFreaky is offline
Citaat:
muts8848 schreef op 03-07-2005 @ 20:29 :
13. Hoe ziet de Hemel eruit?

14. Hoe ziet de Hel eruit?


hehe... leuke vragen die me ff opvielen. Volgens de bijbel staat er voor de hemel een grote poort waar Petrus met zijn sleutel bij iedereen bekijkt of je wel of niet naar binnen mag en als je geluk hebt mag je naar binnen. Maar hoe de hemel er echt uit ziet, geen idee. Ik stel mij gewoon een prachtige plek voor, geen zweverige wolken of zo maar eerder een tropisch eiland of zo. Hopelijk wel een redelijk groot eiland anders wordt het zo druk.

De hel bestaat volgens mij niet. Het niet naar binnen mogen in de hemel is het verplicht blijven rond zweven tussen aarde en hemel, in de duisternis, dat is voor mij eigenlijk al behoorlijk hellerig.


Je schrijft volgens de bijbel... mag ik vragen waar dat staat in de bijbel? niet dat ik de hele bijbel uit mijn hoofd ken maar dit is een dan denk ik een extra bijbelboek?
Als je de bijbel kent zou je moeten weten dat er wel een hel bestaat...?
__________________
I'm crazy, I know it and I love it:)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:04
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 05-07-2005 @ 18:22 :
jezus = god. mens = mens. nee, het valt niet mee, om van je arrogante positie te komen . of denk jij echt dat jezus de zoon is van god?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:40
MickeyV
MickeyV is offline
Godsamme, wat een deprimerend stel malloten. Wat is toch die toepasselijke spreuk,... homines libenter id credunt quod volunt.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:41
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Topruler schreef op 05-07-2005 @ 23:11 :
Probleem is dat God niet van het bedrijven van homofilie houd. Voor de rest is een homo net zo mens, als jij en ik en houd God daar dus net zo veel van, als van jou en mij. De kerk beweerd dus niet dat God niet van homos houdt, want dat is onzin.

Topruler
God houdt ook niet van slechte beheersing van de Nederlandse grammatica.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:49
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 05-07-2005 @ 18:22 :
nou hij hield wel van hem, hastikke veel zelfs, maar hij hield ook van ons, en wilde ons redden, tsjah, hij hield zoveel van ons dat hij Zijn zeer geliefde zoon ervoor over had. Hoe je dat kan verklaren weet ik ook niet. maar het is onzin dat God meer van Zijn Zoon zou houden dan van ons zoals zwartwit zegt. De bijbel zegt dat we broers en zusters zijn van Jezus aangezien wij ook kinderen van God zijn, en God houdt niet meer van zijn ene kind als van zijn andere maar van ons allemaal evenveel dus.
Even in ernst, ik wil dit zwart op geel. Jij gelooft oprecht dat er zo'n 2000 geleden een mens heeft bestaan met de eigenschap, dat hij
de zoon van een zekere godheid was, geboren uit een vrouw in wier baarmoeder deze godheid hem op een of andere manier had gestopt, met de bedoeling hem aan het kruis te laten nagelen om hem daardoor de zondenlast van de mensen -eveneens door deze godheid gemaakt- op een of andere manier "op zich" te laten nemen ten einde hun toegang tot de hemel te verschaffen, maar alleen van die mensen, die zouden geloven dat dit verhaaltje klopt?

Dan zouden helaas de verkeerde mensen in de hemel komen.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 06:38
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 06-07-2005 @ 22:49 :
Even in ernst, ik wil dit zwart op geel. Jij gelooft oprecht dat er zo'n 2000 geleden een mens heeft bestaan met de eigenschap, dat hij
de zoon van een zekere godheid was, geboren uit een vrouw in wier baarmoeder deze godheid hem op een of andere manier had gestopt, met de bedoeling hem aan het kruis te laten nagelen om hem daardoor de zondenlast van de mensen -eveneens door deze godheid gemaakt- op een of andere manier "op zich" te laten nemen ten einde hun toegang tot de hemel te verschaffen, maar alleen van die mensen, die zouden geloven dat dit verhaaltje klopt?

Dan zouden helaas de verkeerde mensen in de hemel komen.
Daar heb je wel een punt! hihi
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 10:44
see it
Avatar van see it
see it is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 06-07-2005 @ 22:49 :
Dan zouden helaas de verkeerde mensen in de hemel komen.
Het gaat ook niet om de mensen in de hemel maar om de eer van God. En daar mogen wij Hem eeuwig danken!
__________________
Jezus is veel interessanter dan de meeste christenen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 11:58
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
see it schreef op 07-07-2005 @ 11:44 :
Het gaat ook niet om de mensen in de hemel maar om de eer van God. En daar mogen wij Hem eeuwig danken!
Als dat jouw voorstelling van het hemelse is...echt, lijkt me enig. Wat is overigens voor een perfect wezen de waarde van lofprijzingen door uiterst imperfecte wezens? Inhoeverre is perfectie überhaupt te rijmen met zo'n behoefte aan lof? Duidt dat op een minderwaardigheidscomplex? Is god het pispaaltje van de andere goden? Hebben die andere goden hun eigen goden? Als jij naar Amerika wilt, bid je daar dan om, of pak je het vliegtuig? Wat zegt dat over de verhouding van geloof/wetenschap?

Let niet op mij, ik filosofeer maar wat.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 07-07-2005 @ 12:58 :
Als dat jouw voorstelling van het hemelse is...echt, lijkt me enig. Wat is overigens voor een perfect wezen de waarde van lofprijzingen door uiterst imperfecte wezens? Inhoeverre is perfectie überhaupt te rijmen met zo'n behoefte aan lof? Duidt dat op een minderwaardigheidscomplex? Is god het pispaaltje van de andere goden? Hebben die andere goden hun eigen goden? Als jij naar Amerika wilt, bid je daar dan om, of pak je het vliegtuig? Wat zegt dat over de verhouding van geloof/wetenschap?

Let niet op mij, ik filosofeer maar wat.
Het wijst er wel eigenlijk op dat god een ego heeft. Waarom zou hij anders willen dat we hem steeds bedanken? Moslims moeten zelfs vijf keer per dag bidden.

Op den duur word je het toch wel zat om steeds "bedankt" te zeggen voor elk maal, waar je zelf zo hard voor gewerkt hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:20
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Ik ben geen christen, hoewel dat misschien wel lijkt uit de stukjes, maar ik probeer vanuit het christendom te denken.
Ken ook de bijbel niet goed, maargoed, ik probeer wat
xxx fantome

1. Waarom moest God's enige zoon dood zodat we allemaal gered zouden worden? Verklaar je antwoord.
Volgens mij heeft het er mee te maken dat mensen zondig zijn. God is almachtig en mensen die zondig zijn kunnen hierdoor niet bij God komen. God is een soort 'rechter' en veroordeelt zijn eigen 'kinderen' voor de dingen die zij hebben gedaan. Maar God is ook de vader van alle mensen op aarde en wil hen dus ook vergeven. Jezus is God en de zoon van God (zeg maar Jezus is één van de drieeenheid) en God berecht jou eerst voor je schulden, maar neemt vervolgens zelf de straf op zich (want Jezus is God).

2. Alle mensen die stierven voordat Jezus stierf, zijn ze naar de Hel gegaan? Verklaar je antwoord.
Jezus bestond nog niet op aarde... God keek naar het hart van mensen en vergaf.

3. Verklaar waarom het Christendom, een religie gebaseerd op naastenliefde en respect, door de eeuwen heen alle andersdenkenden probeerde te elimineren en te vernietigen. Denk aan de Heksenjachten, Katharen, etc.
Een mogelijke verklaring is hoe de bijbel geinterpreteerd werd en wat als belangrijker werd gezien. In de bijbel staat dat je je naasten (en ook je vijand) lief moet hebben maar, iig in het oude testament, wordt magie bijv. verafschuwd. Bovendien konden veel mensen zelf niet lezen. De bijbel werd door enkele mensen geinterpreteerd en overgedragen naar het volk.. Zij konden niet zelf hun interpetatie geven aan de bijbel.

3.a. Verklaar waarom datzelfde Christendom zogenaamde ketters martelde als ze niet geloofden in God/Jezus.
ik denk net zo iets als bovenstaande.

3.b. Verklaar waarom de verschillende stromingen in het Christendom elkaar probeerden uit te roeien, is het niet aan God zelf om te bepalen wie nou een "goede" gelovige is?

Het lijkt me inderdaad aan God om dat te bepalen. Ik denk dat alle gelovigen het gevoel hebben het goede te geloven en ze willen graag dat anderen ook in het goede gaan geloven. Sommigen proberen dit te beinvloeden door te bidden. Andere doen dit radicaler? Maar het slaat nergens op inderdaad...


4. Verklaar waarom God "Liefde" is, als het overduidelijk is dat hij een sadistische eikel is in o.a. het OT. Onderbouw je antwoord.
Mensen waren godvrezend voordat Jezus op aarde kwam. Zij konden zich niet voorstellen dat iemand die almachtig was vergevingsgezind was en gingen zich zo gedragen dat God geen slecht oordeel over hun kon hebben. Jezus kwam op aarde en was zelf God. Mensen waren verbaasd omdat Jezus aardig was en mensen respecteerden. Hij ging zelfs met prostituees praten, en eten... Zo kregen de mensen een ander beeld van God.

6. Verklaar waarom kinderen altijd hun ouders moeten volgen en respecteren, zelfs als hun ouders overduidelijk "fout" zijn.
Respecteren is denk ik wat anders dan goedkeuren.

7. Verklaar waarom, hoewel Jezus is gestorven voor onze zonden, de helft van de mensheid als nog naar de Hel gaat. Als God "liefde" is, had hij dan geen betere en vriendelijkere manier kunnen vinden?
Omdat je in Hem moet geloven om bij hen te kunnen zijn. Sommige mensen zeggen ook: "wat heb je bij God te zoeken als je niet in hem geloofd'

9. Verklaar waarom God "Liefdevol en rechtvaardig" kan zijn, als het duidelijk is dat deze termen elkaar vrijwel altijd tegenspreken .
Weet ik niet. Maar God zou almachtig zijn en dat dus kunnen.

11. Verklaar waarom drugs het menselijke gedrag (de "ziel") kunnen beïnvloeden.
Drugs is iets wat verslavend kan werken en waarvoor je kan gaan leven. Je leeft dan, als je verslaafd bent, voor de drugs en niet voor God. Drugs wordt het belangrijkste in je leven...

13. Hoe ziet de Hemel eruit?
Volgens mij staat er in de bijbel dat je niet moet proberen je daar een voorstelling van te maken omdat het altijd anders zou zijn dan je verwacht.

14. Hoe ziet de Hel eruit?
Geen idee. Maar miss. hetzelfde antw. als vraag 13.


17. Als God niet wilde dat Adam en Eva van de Boom aten, waarom heeft hij die boom dan in het midden van de tuin geplaatst?
Hij wilde dat mensen een eigen keuze hadden, een eigen wil. Het zou niet moeilijk moeten zijn, maar wel mogelijk... Mensen moesten geen robots zijn.

18. Als Jezus perfect en wijs is, waarom zat hij dan fout met z'n voorspelling dat het Koninkrijk Gods snel zou komen?
Wat is snel, wat is laat? Wie zegt dat de 'dagen' die in de bijbel worden beschreven echt dagen zijn? Wat in onze beleving lang duurt kan over de eeuwigheid (ik bedoel hiermee, altijd, het hele aardse leven) wel op korte termijn zijn). Misschien bestaat de aarde nog wel een miljoen jaar...

19. Waarom is de Bijbel inconsistent? Hij is toch geïnspireerd door de Perfectie Zelve, namelijk God?
In de bijbel staan dingen waarvan je bepaalde achtergronden moet weten om te zien hoe je iets moet lezen, hoe iets is bedoeld. Soms lijkt iets hypocriet maar is het het niet.


21. Als God graag wil dat wij vrijwillig in hem geloven, waarom dreigt hij dan met de Hel?

Sommige christenen geven hierop als antwoord: wat wil je bij God als je toch niet in hem geloofd?

23. Is God tegen homoseksualiteit? Zo ja, waarom heeft hij het dan überhaupt geschapen?
Dat weet ik niet zeker. Sommigen zeggen dat God homoseksualiteit niet heeft geschapen maar dat dat van het slechte (de duivel oid) komt.

26. Waarom geloof je dat Jezus überhaupt geboren is, aangezien er zo weinig over hem bekend is?
Ik ben geen christen, weet niet of ik dat geloof.

27. Als God wil dat wij vrijwillig in Hem geloven, waarom hebben Christenen dan de ziekelijke neiging om hun geloof aan anderen op te leggen?
Mensen willen graag dat andere mensen hetzelfde geloven omdat Christenen geloven in het eeuwige leven bij God wat een stuk beter zou zijn dan in de hel. Uit bescherming oid? Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het niet ver vind gaan soms.

28. Waarom is het nodig om andere geloven/ideëen zwart te maken om de "Waarheid van Jezus" te verspreiden? Verklaar dit. (Denk onder andere aan de leugens over Wiccans, etc.)


zie vraag 27

33. Waarom is God perfect als hij zoveel fouten maakt?
God maakt de fouten niet. Dat doet de mens.

34. Als God de Mens naar zijn evenbeeld schiep, waarom zijn wij dan imperfect?
Naar zijn voorbeeld in de zin van denkend e.d. Niet dat wij hetzelfde zijn.

36. Als Jezus en God onderdeel zijn van de Heilige Drie-Eenheid, waarom moest Jezus dan bidden tot God?
Weet het niet zeker. Maar wellicht omat hij én God én zoon van God was.

37. Waarom hebben de Evangelieën allemaal een andere interpretatie van Jezus' laatste woorden aan het Kruis?
Misschien waren de woorden niet duidelijk. Mensen horen nu eenmaal wat ze willen horen.

38. Waarom is de Schepping waarschijnlijker dan de Oerknal? De oerknal zou uit het niets zijn ontstaan. Schepping is gebeurd door een almachtig persoon.

42. En volgens het verhaal kreeg Maria een "onbevlekte ontvangenis". Verklaar
God is almachtig en als dat zo is, is een onbevlekte ontvangenis niet onwaarschijnlijk.

45. Waarom zou een Wezen die Alles heeft gemaakt aanbeden willen worden? Heeft hij een egotrip nodig? Is Hij dus arrogant?

hij wil contact met zijn kinderen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 16:06
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 02-07-2005 @ 23:45 :
Het lijkt me sterk, door omgangsvormen te beschrijven reguleer je iets, en keurt daarmee het bestaan goed.

Verder gebeurt het vaak in de bijbel dat god himself beveelt mensen tot (seks)slaaf te maken, dus het lijkt me niet mogelijk dat god of bijbel tegen slavernij is.
Je moet de bijbel ook in context zien. Seneca schreef ook over de omgang tussen slaven en meesters. Daarmee wordt het bestaan van slavernij goedgekeurd, maar slavernij zoals Seneca beschrijft hoeft niet eens zo bezwaarlijk te zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.