Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2005, 15:29
Ef
Avatar van Ef
Ef is offline
Hai,

Ik heb meerdere vraagjes aan jullie waar ik zelf niet echt uit kom.
Als eerste:

- Zijn er meer mensen die nog een hbo opleiding willen doen en zich nog niet ingeschreven hebben?

Ik wil graag een opleiding gaan doen, maar ik kom er niet echt uit wat.
- Ik zat te denken aan een kunstacademie-opleiding; iets met ontwerpen, maar volgens mij kan je je op kunstacademies niet meer inschrijven, of kan dat nog wel?
- Hoe zit het met deeltijd-opleidingen? Ik las dat deeltijd opleidingen net zo lang duren als gewone voltijd opleidingen. Zijn er meer mensen van jullie die een deeltijd opleiding willen doen?
Of zijn het vooral volwassenen die dit doen? Als je een deeltijd opleiding afgerond hebt, heb je dan een volwaardige hbo opleiding op zak? Hoe kan dat nou als je minder uur hebt en even lang er over doet??
- Nog even een vraagje; ( volgens mij een nogal dom vraagje) Hoe zit het met overstappen van hbo naar uni? Kan je nou na je propedeuse al overstappen? Of kan je na je hbo pas naar de uni?
- Als laatste, weten jullie waar de opleiding hbo communicatie meer economie bevat; in Arnhem/Nijmegen of in Zwolle?

Alvast dankjewel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2005, 15:33
Verwijderd
Voor de meeste opleidingen op de kunstacademie moet je een toelatingsexamen doen en die zijn, voor zo ver ik weet, allemaal al geweest.

De meeste deeltijd opleidingen duren idd gewoon vier jaar, net als een voltijd opleiding dus. De meeste mensen op de deeltijd opleiding zijn al wat ouder (= (ruim) volwassen) en je moet naast je opleiding ook werken. Na een deeltijd opleiding heb je idd een volwaardig hbo-diploma. Je hebt minder les, waardoor je dus veel meer zelf moet doenen je moet dus naast je opleiding werken.

Overstappen van hbo naar universiteit kan vaak idd met je propedeuse (goed nakijken of het idd mogelijk is als je dat eventueel wilt gaan doen).

Op de rest van de vragen weet ik het antwoord niet.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 15:53
Ef
Avatar van Ef
Ef is offline
Dankjewel voor je antwoorden! Dan is een deeltijd-opleiding waarschijnlijk toch niet echt iets voor mij...

Er komt nu net nog een vraag in me op:

- Hoe zit het met het instromen in Februarie? Is dit bij alle hbo-opleidingen mogelijk? Weten jullie of dit met communicatie of journalistiek in Zwolle kan?
Wanneer heb je je propedeuse dan gehaald? Heb je die in februarie het jaar daarop, of moet je hem in een half jaar halen?
Zijn er veel mensen die in Februarie instromen, of zijn dit kleine aparte groepjes? Ik weet namelijk dat het kan, maar ik heb geen idee hoe dit kan! Het is toch onhandig als een klein groepje leerlingen op een onhandig tussenliggend niveau ligt?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 15:58
fractuur
fractuur is offline
Voor als je jornalistiek en of communicatie gaat studeren: maanden met een kleine letter en zonder e achter de i.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 16:03
Verwijderd
Instromen halverwege kan maar zeer zelden...sommige opleidingen beginnen behalve in september ook in februari, maar dat zijn er maar heel weinig. Kijk dus goed na of het mogelijk is bij de opleiding die je zou willen doen (bel de hogeschool even). Je hebt je propedeuse gehaald als je voldoende punten hebt (60), dat is over het algemeen na een jaar (al doen veel studenten er langer over).
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 19:32
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Ef schreef op 17-07-2005 @ 16:53 :
Dankjewel voor je antwoorden! Dan is een deeltijd-opleiding waarschijnlijk toch niet echt iets voor mij...

Er komt nu net nog een vraag in me op:

- Hoe zit het met het instromen in Februarie? Is dit bij alle hbo-opleidingen mogelijk? Weten jullie of dit met communicatie of journalistiek in Zwolle kan?
Wanneer heb je je propedeuse dan gehaald? Heb je die in februarie het jaar daarop, of moet je hem in een half jaar halen?
Zijn er veel mensen die in Februarie instromen, of zijn dit kleine aparte groepjes? Ik weet namelijk dat het kan, maar ik heb geen idee hoe dit kan! Het is toch onhandig als een klein groepje leerlingen op een onhandig tussenliggend niveau ligt?
Voor journalistiek in Zwolle moet je sowieso loten en het staat ook vaak in folders aangegeven of je kan beginnen in februari
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 19:37
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
In februari instromen valt niet aan te raden.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 20:30
Verwijderd
Citaat:
El Kim schreef op 20-07-2005 @ 20:37 :
In februari instromen valt niet aan te raden.
Idd, zou ik ook echt niet doen. Begin gewoon in september.

Ik zou nú echt folders door gaan spitten en zo snel mogelijk een keuze maken. Journalistiek en kunstacademie vallen duidelijk af, daar ben je écht véél te laat voor. Als je tóch écht een van die twee wil doen, ga dan een jaar iets anders doen (óf iets anders studeren óf een jaar werken bv.).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Meerdere vragen.
beethoven
5 07-08-2012 19:37
Huiswerkvragen: Exacte vakken [Na1,2] Verschillende vragen voor het examen
Verwijderd
2 30-05-2007 21:13
De Kantine kleine leuke vragen
stout!
15 01-10-2002 18:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bush vraagt meer macht aan Congres
Tox
22 22-07-2002 22:47
Software & Hardware Wat kan ik hier voor vragen, en nog wat meer vraagjes...
Cryptic Winterstorm
16 03-04-2002 11:04
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling: cultuur/godsdienst = aantal antwoorden op belangrijke vragen.
John Sickbock
3 30-01-2002 16:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.