Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2008, 14:39
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Hoezo zou dat een verandering zijn? Je ziet dat eerste veel te absolutistisch. Dat zei ze zodat jij later niet veranderd in zo'n idioot die een lening afsluit om een spoiler en extra grote uitlaat op zijn tweedehands auto te kunnen zetten, in de volle overtuiging dat je daarmee meer man zou worden.

Kijk, dát is zielig materialisme. Er zit een verschil tussen kopen wat nodig is, kopen wat best geluk brengt, en overbodige prestigeaankopen. Verder gaat het ook om hoe het voelt. Mensen kunnen enorme aankopen doen zonder dat het materialisme is, en kleine aankopen terwijl het wel materialisme is.

Een pak van Armani van een paar duizend euro hoeft geen materialisme te zijn, terwijl iemand die zo'n lelijke Ernesto Guevara tas van een paar tientjes koopt om erbij te horen, hopende dat rondlopen met de beeltenis van een moordenaar cool is, wel degelijk bezig is met zielig materialisme.
geloof me, mijn moeder was haast een tegenstander van alles dat uberhaupt een merk heeft. ze leerde me dan ook te kijken naar kleding die er leuk uit ziet ipv merknaam. & dat doe ik nog steeds niet, k let niet op merken.
eigenlijk heeft een vriendin wel iets van de nieuwste mode weg, iedereen die zich daar een beetje mee bezig houdt valt t meteen op als je in alto kleding of niet modieuze kleding loopt.

als je geen vriendin bij je hebt zijn er altijd wel mensen die vragen of je een vriendin hebt & zo niet, waarom niet..
k heb zelfs verschillende mensen van oudere generaties zoals mijn opa die altijd weer tegen me beginnen, 'volgende keer' of 'het komende jaar kom je niet zonder vriendin he?'
en laat k maar niet eens beginnen over de mensen, vooral vrouwen die voor me 'hopen' dat ik snel een leuk meisje tegenkom, en nee ik begin die discussies niet, dat doen zij. mijn pa zijn vriendin vindt het zelfs ongezond dat ik geen aanstalten doe om meisjes te ontmoeten.

het voelt alsof als ik een relatie aanga met een meisje iedereen me hoger in zal schatten en mijn sociale status ongeveer verandert van 'eenzaam ventje' in 'volwassen kerel.'
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2008, 17:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
het voelt alsof als ik een relatie aanga met een meisje iedereen me hoger in zal schatten en mijn sociale status ongeveer verandert van 'eenzaam ventje' in 'volwassen kerel.'
Natuurlijk is dat zo. Om een relatie te hebben moet je een aantal negatieve kwalificaties zoals contactgestoord zijn namelijk niet hebben. Door het hebben van een relatie bewijs je dus wel degelijk een en ander. Geen wonder dat anderen het zelfs al is het onderbewust, zo behandelen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 17:22
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Natuurlijk is dat zo. Om een relatie te hebben moet je een aantal negatieve kwalificaties zoals contactgestoord zijn namelijk niet hebben. Door het hebben van een relatie bewijs je dus wel degelijk een en ander. Geen wonder dat anderen het zelfs al is het onderbewust, zo behandelen.
mensen weten wel dat ik niet contactgestoord ben. dus dat is het niet.
meer een soort van sociale waarde.. waarbij een vriendin gezien wordt als iets vitaals en complimenterends.

terwijl als je eenmaal een relatie hebt en een 'wij' vormt ipv. alleen een 'ik'.. dan ben je op jezelf minder belangrijk omdat je vriendin ook een rol speelt bij wie je bent.

alsof je als alleenling minderwaardig bent.
k dacht dat de meeste mensen van die idealen hadden over het echte individu,
ieder persoon is uniek & ieder opzich is een verrijking voor onderling contact.
k snap niet waarom daar een tweede persoon bij nodig zou zijn.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 12:21
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
mensen weten wel dat ik niet contactgestoord ben. dus dat is het niet.
meer een soort van sociale waarde.. waarbij een vriendin gezien wordt als iets vitaals en complimenterends.

terwijl als je eenmaal een relatie hebt en een 'wij' vormt ipv. alleen een 'ik'.. dan ben je op jezelf minder belangrijk omdat je vriendin ook een rol speelt bij wie je bent.

alsof je als alleenling minderwaardig bent.
k dacht dat de meeste mensen van die idealen hadden over het echte individu,
ieder persoon is uniek & ieder opzich is een verrijking voor onderling contact.
k snap niet waarom daar een tweede persoon bij nodig zou zijn.
"To be more than the sum of one's parts" is het idee achter een relatie.

Jij + vriendin = 2,5+. Terwijl vrienden: jij + gewone vriend = 2. Jij = 1. Vriendin = 1.

Je bent niet minderwaardig, maar in een goede relatie kom je gewoon op meer uit dan wat je ooit in je eentje zelf zou kunnen hebben. Als ik aan mijn vriendin denk, dan zie ik iemand die mij dingen in mijn leven geeft die ik op geen enkele andere manier kan bereiken (en dan denk ik niet aan seks), terwijl ik er bijna niets op inlever. Mijn vriendin is iemand die mij aanvult op de plekken waar ik dat nodig heb, terwijl ik haar kan helpen.

Dat klinkt complex en dat is het ook. Je moet het zelf meemaken om het te begrijpen. Ik ben een logisch ingesteld persoon, maar ik kan jou niet precies logisch uitleggen wat de meerwaarde van een relatie is. Dat probeer jij wel. Je probeerd een logische rekensom te maken van het hebben van een relatie. Voor jou geldt: jij + vriendin = 2, i.pv. de geldende vergelijking van hierboven.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 12:32
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
"To be more than the sum of one's parts" is het idee achter een relatie.

Jij + vriendin = 2,5+. Terwijl vrienden: jij + gewone vriend = 2. Jij = 1. Vriendin = 1.

Je bent niet minderwaardig, maar in een goede relatie kom je gewoon op meer uit dan wat je ooit in je eentje zelf zou kunnen hebben. Als ik aan mijn vriendin denk, dan zie ik iemand die mij dingen in mijn leven geeft die ik op geen enkele andere manier kan bereiken (en dan denk ik niet aan seks), terwijl ik er bijna niets op inlever. Mijn vriendin is iemand die mij aanvult op de plekken waar ik dat nodig heb, terwijl ik haar kan helpen.

Dat klinkt complex en dat is het ook. Je moet het zelf meemaken om het te begrijpen. Ik ben een logisch ingesteld persoon, maar ik kan jou niet precies logisch uitleggen wat de meerwaarde van een relatie is. Dat probeer jij wel. Je probeerd een logische rekensom te maken van het hebben van een relatie. Voor jou geldt: jij + vriendin = 2, i.pv. de geldende vergelijking van hierboven.
nja dan moet het ook mogelijk zijn om van een vriendschap 2,5+ te maken.
een meid zal sowieso nooit belangrijker zijn dan mijn oudste of beste vriend.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 12:45
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dat is tot op zekere hoogte waar, maar eten is (als het goed is) lekker, en je hoeft niet af te wassen, en je wordt bediend. Terwijl een bloemetje of een sieraad, of nog erger, parfum, volslagen nutteloos is.
Het spul dat je bij botemhammen smeren vies maakt past prima in m'n vaatwasser Maargoed, ik ga hier vooral op m'n eigen gevoel/ervaringen af, dat vrouwen meer op leuke/lieve cadeaus reageren dan op puur functionele (nieuwe lamp voor in de slaapkamer). Mij maak je blijer met Super Mario galaxy dan met een bos bloemen.

Citaat:
En dat zegt een vent. Geloof me, vrouwen hebben liever een cd of een boek, dan een nutteloos prulletje of bloemen.
Jij viel toch op vrouwen? Give it up, you're one of us
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 12:51
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
mensen weten wel dat ik niet contactgestoord ben. dus dat is het niet.
meer een soort van sociale waarde.. waarbij een vriendin gezien wordt als iets vitaals en complimenterends.
Ik ken genoeg contactgestoorde mensen vanuit m'n opleiding (krijg je als je informatica doet), en ieder van hen had tenminste de behoefte aan een vriendin (/vriend). Dat is doodnormaal / natuurlijk. Dus als je geen vriendin hebt, betekent dat over het algemeen dat je er, om welke reden dan ook, geen kunt krijgen.

Citaat:
een meid zal sowieso nooit belangrijker zijn dan mijn oudste of beste vriend.
Dat geeft alleen weer duidelijk aan dat je nog nooit een vriendin hebt gehad. Daarnaast sluit het hebben van een relatie het hebben van een dergelijke vriend ook niet uit ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 12:52
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
nja dan moet het ook mogelijk zijn om van een vriendschap 2,5+ te maken.
een meid zal sowieso nooit belangrijker zijn dan mijn oudste of beste vriend.
Dan moet je ook geen 'meid' nemen, maar iemand waar je wel respect voor hebt.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 13:29
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Dan moet je ook geen 'meid' nemen, maar iemand waar je wel respect voor hebt.
hoe heb jij de jouwe gevonden dan?
en ik ken wel een meisje, bel wel veel met dr.. heb een paar keer een hele nacht met haar gebeld..
mrja uiteindelijk wil k daarbij ook niet echt een serieuze relatie ofso.

k ben al blij genoeg dat k gewoon zo leuk met haar kan praten en zo'n beetje nul geheimen heb.
kan me geen meid herinneren die zo open-minded is.

en toch wil k niet echt meer dan dat. true k heb echt wel lust in me, er zijn meiden waarbij ik echt wel wat intiemer zou willen worden.
maar zelfs of ik kan beter zeggen 'vooral' daarbij zou k dus echt niet een serieuze relatie willen.
tis leuk dat ik mijn lust op ze bot vier, maar zolang de meid in kwestie wat mij betreft geestelijk niet interessant genoeg is vind ik het maar niks om tijd aan haar te verdoen.
en dat heeft redenen van kieskeurigheid tot onzekerheid.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 14:04
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Ik ken genoeg contactgestoorde mensen vanuit m'n opleiding (krijg je als je informatica doet), en ieder van hen had tenminste de behoefte aan een vriendin (/vriend). Dat is doodnormaal / natuurlijk. Dus als je geen vriendin hebt, betekent dat over het algemeen dat je er, om welke reden dan ook, geen kunt krijgen.
je beredenatie hierbij lakt, er zijn mensen die niets of niemand goed genoeg vinden of gewoon alles dat zich aanbied oninteressant vinden..
maar misschien is dat wel zo hoor, kan ik geen vriendin krijgen.
echter is dit niet een vraagtopic, 'oh ik ben zo erg, wat is er mis met mij'
maar een vraagtopic 'hoe zit het met partnerschap, en wat is daar goed aan en mis mee' en een beetje 'hoe zit het met meiden, en wat is daar goed aan en mis mee'

gelieve niet altijd zo op de persoon te spelen. daar heb ik je niet om gevraagd en wil ik niet met je over door gaan.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 14:18
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
hoe heb jij de jouwe gevonden dan?
en ik ken wel een meisje, bel wel veel met dr.. heb een paar keer een hele nacht met haar gebeld..
mrja uiteindelijk wil k daarbij ook niet echt een serieuze relatie ofso.

k ben al blij genoeg dat k gewoon zo leuk met haar kan praten en zo'n beetje nul geheimen heb.
kan me geen meid herinneren die zo open-minded is.

en toch wil k niet echt meer dan dat. true k heb echt wel lust in me, er zijn meiden waarbij ik echt wel wat intiemer zou willen worden.
maar zelfs of ik kan beter zeggen 'vooral' daarbij zou k dus echt niet een serieuze relatie willen.
tis leuk dat ik mijn lust op ze bot vier, maar zolang de meid in kwestie wat mij betreft geestelijk niet interessant genoeg is vind ik het maar niks om tijd aan haar te verdoen.
en dat heeft redenen van kieskeurigheid tot onzekerheid.
(zou je a.u.b. 'ik' willen uitschrijven? Het fuckt echt je teksten helemaal op)

Ik heb mijn vriendin op de Universiteit 'gevonden'. Ik kende haar al een tijd en ik kon goed met haar opschieten.

Maar eigenlijk wat je zegt is dat je wel alle leuke dingen van een relatie wil, maar wil voorkomen dat je ook maar een beetje van jezelf prijsgeeft. Maar zonder jezelf bloot te geven, heb je nooit een echte relatie.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 14:25
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
(zou je a.u.b. 'ik' willen uitschrijven? Het fuckt echt je teksten helemaal op)

Ik heb mijn vriendin op de Universiteit 'gevonden'. Ik kende haar al een tijd en ik kon goed met haar opschieten.

Maar eigenlijk wat je zegt is dat je wel alle leuke dingen van een relatie wil, maar wil voorkomen dat je ook maar een beetje van jezelf prijsgeeft. Maar zonder jezelf bloot te geven, heb je nooit een echte relatie.
mwah ik wil gewoon bevriend zijn met een meid & dan daarbij extra misschien wel flirten en seksuele handelingen.
maar niet één of andere ongeschreven gelofte doen om er altijd voor elkaar te zijn en elkaar op de eerste plek in elkaars leven te stoppen.

ik wil geen liefde, maar vriendschap en affectie.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 14:37
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
ik wil geen liefde, maar vriendschap en affectie.
Alleen zijn dit geen tegenstellingen. Liefde, vriendschap, affectie, seks hebben allemaal met elkaar te maken en liggen in elkaars verlengde. En liefde-relaties zijn gewoon nog een vorm van relaties die je er op na houdt.

Als je zelf een relatie hebt gehad zou je trouwens ook weten dat het echt niet bloemetjes enzo hoeft te zijn. Ik wil wel voor altijd bij mijn vriendin blijven, maar ik ben ook niet gek. Er zijn zo veel variabelen in het leven dat ik niet me nu al vast leg op papier.

En als je een keer in een relatie komt, dan zul je merken dat de ander op de eerste plaats zetten juist is wat je wil. Waarschijnlijk nog liever dan je nu vriendschap en affectie wil hebben. Dat is geen enge kooi ofzo, dat is een keuze die je graag en vrijwillig maakt. Het zijn geen kettingen waarmee je in plaats wordt gedwongen, het is een soort eindeloze bevrijding. Niet te begrijpen totdat je het meemaakt.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 15:12
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Alleen zijn dit geen tegenstellingen. Liefde, vriendschap, affectie, seks hebben allemaal met elkaar te maken en liggen in elkaars verlengde. En liefde-relaties zijn gewoon nog een vorm van relaties die je er op na houdt.

Als je zelf een relatie hebt gehad zou je trouwens ook weten dat het echt niet bloemetjes enzo hoeft te zijn. Ik wil wel voor altijd bij mijn vriendin blijven, maar ik ben ook niet gek. Er zijn zo veel variabelen in het leven dat ik niet me nu al vast leg op papier.

En als je een keer in een relatie komt, dan zul je merken dat de ander op de eerste plaats zetten juist is wat je wil. Waarschijnlijk nog liever dan je nu vriendschap en affectie wil hebben. Dat is geen enge kooi ofzo, dat is een keuze die je graag en vrijwillig maakt. Het zijn geen kettingen waarmee je in plaats wordt gedwongen, het is een soort eindeloze bevrijding. Niet te begrijpen totdat je het meemaakt.
je bent niet veel teleurgesteld in je leven door anderen of wel?
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 15:15
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
je beredenatie hierbij lakt,
'Lakt' in deze context is geen woord, het is een bijna-anglicisme afgeleid van het woord "to lack" vermoed ik. Dus voordat je over mijn 'beredenaties' begint zou je eens kunnen beginnen met je eigen 'redeneringen'.

Citaat:
er zijn mensen die niets of niemand goed genoeg vinden of gewoon alles dat zich aanbied oninteressant vinden..
maar misschien is dat wel zo hoor, kan ik geen vriendin krijgen.
echter is dit niet een vraagtopic, 'oh ik ben zo erg, wat is er mis met mij'
maar een vraagtopic 'hoe zit het met partnerschap, en wat is daar goed aan en mis mee' en een beetje 'hoe zit het met meiden, en wat is daar goed aan en mis mee'
Het probleem is dat je redeneert vanuit je eigen optiek. Jij kunt geen objectieve argumenten voor en tegen het hebben van een relatie hebben, gewoon omdat je het nog nooit meegemaakt hebt. Als jij niet seksueel geinteresseerd bent in meiden heb je gewoon een afwijking. Ik hang daar geen waardeoordeel of wat dan ook aan, maar het is hoe dan ook een afwijking. En met iemand die een enorm afwijkende blik heeft op de voors en tegens van een relatie is het enorm moeilijk argumenteren.

Citaat:
gelieve niet altijd zo op de persoon te spelen. daar heb ik je niet om gevraagd en wil ik niet met je over door gaan.
If you can't stand the heat... het is niet normaal om niet geinteresseerd te zijn in meiden. Dus of je liegt, of je hebt een afwijking. Geen van beiden zijn een goeie basis voor een discussie.

Citaat:
je bent niet veel teleurgesteld in je leven door anderen of wel?
Als dit geen topic is over hoe zwaar je het wel niet hebt, waarom ga je dan niet inhoudelijk op zijn reactie in, maar kom je met een "ja maar je bent niet zo zielig als ik" reactie? Als je niet wil dat mensen op jouw persoonlijke situatie reageren moet je deze ook buiten de discussie laten.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 15:20
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
je bent niet veel teleurgesteld in je leven door anderen of wel?
Hangt er vanaf hoe je omgaat met de teleurstellingen die anderen je meegeven. Hoe open je je geeft en hoe bereid je bent om om te gaan met de dingen die mis gaan in je leven. Ik heb bijvoorbeeld ooit een vriendin gehad die was vreemdgegaan. Daar ben ik inderdaad een paar weken flink ziek van geweest en het heeft me minder naief gemaakt. Niet leuk, maar ik zou het zo weer doen als ik dezelfde beslissing moest nemen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 16:24
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Hangt er vanaf hoe je omgaat met de teleurstellingen die anderen je meegeven. Hoe open je je geeft en hoe bereid je bent om om te gaan met de dingen die mis gaan in je leven. Ik heb bijvoorbeeld ooit een vriendin gehad die was vreemdgegaan. Daar ben ik inderdaad een paar weken flink ziek van geweest en het heeft me minder naief gemaakt. Niet leuk, maar ik zou het zo weer doen als ik dezelfde beslissing moest nemen.
kun je dan niet enigszins begrijpen dat ik geen hogere geestelijke waarde leg in het partnerschap?
wat je zelf al zei over variabelen, onduidelijke toekomst etc.
ik ben geen enorme bangerik, maar die fout wil ik nooit meer maken.
als ik eenmaal geestelijk iets ga waarderen dan ga ik het ook 'echt' waarderen en breekt mijn geestelijke skelet op zo'n hondert plekken.

ik kan niets voorzien van een erg hoog waardeoordeel,
dat is voor mij de weg naar verdoemenis.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 17:13
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
kun je dan niet enigszins begrijpen dat ik geen hogere geestelijke waarde leg in het partnerschap?
wat je zelf al zei over variabelen, onduidelijke toekomst etc.
ik ben geen enorme bangerik, maar die fout wil ik nooit meer maken.
als ik eenmaal geestelijk iets ga waarderen dan ga ik het ook 'echt' waarderen en breekt mijn geestelijke skelet op zo'n hondert plekken.

ik kan niets voorzien van een erg hoog waardeoordeel,
dat is voor mij de weg naar verdoemenis.
Nouja, bedenk maar dat ik lang niet de enige ben die dit heeft meegemaakt. En toch gaan al die mensen door met relaties hebben, zich opnieuw aan mensen binden etc, etc, etc. Misschien heb JIJ dan juist de meerwaarde niet gezien van de relaties? Want die moet er toch wel zijn als al die mensen er toch mee door gaan.

En onderschat nou je eigen veerkracht niet. 'Geestelijk' (emotioneel) binden kan je vele keren, je kan alle verlies te boven komen als je er maar goed mee bezig gaat. Als je je echt maar aan 1 persoon kan binden, dan zou ik je toch echt eens laten onderzoeken, want dat klinkt mij erg als een autistische aanleg in de oren. En zelfs autisten kunnen zich opnieuw hechten.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 17:19
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Nouja, bedenk maar dat ik lang niet de enige ben die dit heeft meegemaakt. En toch gaan al die mensen door met relaties hebben, zich opnieuw aan mensen binden etc, etc, etc. Misschien heb JIJ dan juist de meerwaarde niet gezien van de relaties? Want die moet er toch wel zijn als al die mensen er toch mee door gaan.

En onderschat nou je eigen veerkracht niet. 'Geestelijk' (emotioneel) binden kan je vele keren, je kan alle verlies te boven komen als je er maar goed mee bezig gaat. Als je je echt maar aan 1 persoon kan binden, dan zou ik je toch echt eens laten onderzoeken, want dat klinkt mij erg als een autistische aanleg in de oren. En zelfs autisten kunnen zich opnieuw hechten.
ik word al onderzocht & nee ik kan me niet maar aan één iemand binden.
toen ik jonger was legde ik veel waarde in mensen die lief, leuk en of interessant deden. daar ben ik heel vaak de mist ingegaan.
iedereen heeft een motivate die hem/haar drijft.. een motivatie die in lang niet alle gevallen positief te noemen is.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 17:34
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
ik word al onderzocht & nee ik kan me niet maar aan één iemand binden.
toen ik jonger was legde ik veel waarde in mensen die lief, leuk en of interessant deden. daar ben ik heel vaak de mist ingegaan.
iedereen heeft een motivate die hem/haar drijft.. een motivatie die in lang niet alle gevallen positief te noemen is.
Dan ben je je naiviteit kwijt geraakt. So what? Dat hebben we allemaal. Als je alles wat tegenvalt maar ontwijkt zul je binnekort besluiten dat je ook geen vrienden meer wil, omdat die je kunnen 'verraden', etc, etc.

Wat je hier zoekt lijken slechts excuses om jezelf gelijk te geven, omdat wat wij zeggen recht indruist tegen wat jij jezelf hebt wijsgemaakt. Ik kan vanaf hier niet beoordelen wat je allemaal voor ergs hebt gezien in het verleden, maar het verleden is het verleden en niet de toekomst. Wat je jezelf ook wijs hebt gemaakt en hoe erg je jezelf ook blijft zeggen dat je onberispelijk gelijk hebt, op het gebied van relaties heb je dat gewoon niet.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 19:21
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
het is niet alleen het verleden,
ik zie dingen uit het verleden zich herhalen bij mensen om me heen,
het wordt allemaal steeds maar weer bevestigd.

mensen vol geestelijke pijn, relaties die barsten, harten die breken, hoop die vervaagt en trots welke verpulverd wordt.
in lust, in honger, in liefde.. er ligt alleen maar verdriet en ellende op termijn.
tijdelijke geneugten, maar onoverzienbare consequenties.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 19:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
het is niet normaal om niet geinteresseerd te zijn in meiden.
Mits men hetero is, maar dat zal niet de bedoeling achter de uitspraak zijn geweest.

Overigens stel ik, zelfs als zijnde cynische droogkloot, grote vraagtekens bij de bewering van Inanis dat mensen vaak bijbedoelingen hebben.

Dat kan in politieke of economische context, maar zuiver kwaadaardige mensen die met slechte bedoelingen normale vriendschappen aangaan zijn erg dun gezaaid.

Daarnaast, hoe kan men beweren dat relaties los staan van andere dingen? Ik heb het op Seksualiteit al eens eerder gezegd: alle relaties, behalve bankrelaties, zijn gebaseerd op seks.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 19:31
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
het is niet alleen het verleden,
ik zie dingen uit het verleden zich herhalen bij mensen om me heen,
het wordt allemaal steeds maar weer bevestigd.

mensen vol geestelijke pijn, relaties die barsten, harten die breken, hoop die vervaagt en trots welke verpulverd wordt.
in lust, in honger, in liefde.. er ligt alleen maar verdriet en ellende op termijn.
tijdelijke geneugten, maar onoverzienbare consequenties.
Zelfs als een relatie na 5 jaar uitgaat is het die 5 jaar waard geweest.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 19:57
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
het is niet alleen het verleden,
ik zie dingen uit het verleden zich herhalen bij mensen om me heen,
het wordt allemaal steeds maar weer bevestigd.

mensen vol geestelijke pijn, relaties die barsten, harten die breken, hoop die vervaagt en trots welke verpulverd wordt.
in lust, in honger, in liefde.. er ligt alleen maar verdriet en ellende op termijn.
tijdelijke geneugten, maar onoverzienbare consequenties.
En toch blijven die mensen gelukkig relaties opzoeken. En geen van die mensen wordt daadwerkelijk echt ongelukkig. Harten worden gelijmd, pijn wordt verzacht en verdwijnt, relaties worden vernieuwd, hoop komt terug en trots wordt hervonden.

Lust, honger, liefde zijn dingen die in elk mensenleven voorkomen, waar mensen op ingaan omdat het fijne dingen kunnen zijn, ze bevredigen. Uiteindelijk ligt er gewoon een gelukkig leven voor de boeg, waarin ellende en geluk allemaal hun plaats kennen. De geneugden zijn tijdelijk, maar de consequenties overzichtelijk.

"Certain it is and sure: love burns, ale burns, fire burns, politics burns. But cold were life without them."

"I went into the woods because I wanted to live deliberately. I wanted
to live deep and suck out all the marrow of life...to put to rout all
that was not life; and not, when I came to die, discover that I had
not lived." ~Henry David Thoreau

Je moet je bedenken dat je leven nooit volledig gelukkig zal zijn. Het maakt echt geen donder uit hoe je het leeft. Heb je wel een relatie kan je hart gebroken worden, heb je er geen zal je je alleen voelen, etc, etc.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 20:12
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Mits men hetero is, maar dat zal niet de bedoeling achter de uitspraak zijn geweest.

Overigens stel ik, zelfs als zijnde cynische droogkloot, grote vraagtekens bij de bewering van Inanis dat mensen vaak bijbedoelingen hebben.

Dat kan in politieke of economische context, maar zuiver kwaadaardige mensen die met slechte bedoelingen normale vriendschappen aangaan zijn erg dun gezaaid.

Daarnaast, hoe kan men beweren dat relaties los staan van andere dingen? Ik heb het op Seksualiteit al eens eerder gezegd: alle relaties, behalve bankrelaties, zijn gebaseerd op seks.
dus monnikken in een klooster houden dikke orgies.

interessante bevinding
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 20:14
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Je moet je bedenken dat je leven nooit volledig gelukkig zal zijn. Het maakt echt geen donder uit hoe je het leeft. Heb je wel een relatie kan je hart gebroken worden, heb je er geen zal je je alleen voelen, etc, etc.
dat klopt niet.
je hoeft je helemaal niet alleen te voelen.
en ook in een relatie voelen mensen zich wel alleen.

maarja we weten elkaars meningen.

als ik kom te overlijden zonder ooit een relatie te hebben gehad dan zeg ik trots dat ik mijn mens-zijn deels overwonnen heb.
als ik dood ga en wel relaties heb gehad.. dan ben ik simpelweg blij dat het gewoon over is.
deze wereld kan me gestolen worden.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 21:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dus monnikken in een klooster houden dikke orgies.
Ik snap niet waar je dat vandaan haalt uit mijn post, maar het is inderdaad bekend dat celibataire mensen waaronder monikken buiten de regels relaties hebben, of zelfs hun toevlucht nemen dat seksueel geweld.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 21:37
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Daarnaast, hoe kan men beweren dat relaties los staan van andere dingen? Ik heb het op Seksualiteit al eens eerder gezegd: alle relaties, behalve bankrelaties, zijn gebaseerd op seks.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 09:12
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
dat klopt niet.
je hoeft je helemaal niet alleen te voelen.
en ook in een relatie voelen mensen zich wel alleen.

maarja we weten elkaars meningen.

als ik kom te overlijden zonder ooit een relatie te hebben gehad dan zeg ik trots dat ik mijn mens-zijn deels overwonnen heb.
als ik dood ga en wel relaties heb gehad.. dan ben ik simpelweg blij dat het gewoon over is.
deze wereld kan me gestolen worden.
Als je dood bent voel je niets meer, dus dan ben je ook niet blij. Hoogstens kan je dan op je sterfbed blij concluderen dat er niemand is die om je zal rouwen, omdat je iedereen overleefd hebt in je directe omgeving en nooit kinderen hebt gekregen.

Je kan nooit meer worden dan een mens. Het overwinnen van je natuurlijke drang is slechts een lege overwinning als je uiteindelijk niets er van terugziet. Dan heb je je menselijkheid verloren en eigenlijk ben je dan minder dan wat je was.

Natuurlijk kan je als je alleen bent best af en toe gelukkig voelen, net zoals je je ongelukkig kan voelen in een relatie. Wat ik vooral bedoel is dat je je afsluit voor slechte dingen die toch wel komen, terwijl je de goede dingen die je mist verliest in je leven.

Deze wereld is de wereld die we hebben en we doen het er maar mee. En om eerlijk te zijn: we hadden het veel slechter kunnen treffen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 09:54
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline


Hij heeft het over liefdesrelaties, duh.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 13:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hij heeft het over liefdesrelaties, duh.
Dat dus.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 17:16
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Als je dood bent voel je niets meer, dus dan ben je ook niet blij. Hoogstens kan je dan op je sterfbed blij concluderen dat er niemand is die om je zal rouwen, omdat je iedereen overleefd hebt in je directe omgeving en nooit kinderen hebt gekregen.

Je kan nooit meer worden dan een mens. Het overwinnen van je natuurlijke drang is slechts een lege overwinning als je uiteindelijk niets er van terugziet. Dan heb je je menselijkheid verloren en eigenlijk ben je dan minder dan wat je was.

Natuurlijk kan je als je alleen bent best af en toe gelukkig voelen, net zoals je je ongelukkig kan voelen in een relatie. Wat ik vooral bedoel is dat je je afsluit voor slechte dingen die toch wel komen, terwijl je de goede dingen die je mist verliest in je leven.

Deze wereld is de wereld die we hebben en we doen het er maar mee. En om eerlijk te zijn: we hadden het veel slechter kunnen treffen.
dat is ook het punt, de momenten vlak voordat ik sterf.
maar het niet nemen van kinderen of hebben van een relatie wil niet zeggen dat er niemand zal zijn die rouwt om je.
als ik nu dood zou gaan zouden er een hoop mensjes huilen, mind you.

verder, waarom zou je minder zijn in het geval dat je je menselijkheid zou verliezen, haha?
(niet dat dat kan overigens, ook al heb je geen seksuele relatie, menselijk blijf je toch wel)

wat ons mens maakt en anders dan dieren is juist dat we keuzes kunnen maken & dat we er voor kunnen kiezen om ons niet bepaald volgens onze natuur te gedragen.
maarja daarom zij ik ook 'mijn mens-zijn deels overwonnen.'
een deel van de instinctieve kant achter het mens zijn.

verder snap ik niet zo goed wat er te missen valt aan goede dingen die je toch nooit gehad hebt? hoe kun je iets missen dat je niet kent, gevoelens die je niet kent?

maarja nogmaals, we weten elkaars meningen. laat het hier maar bij.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 18:45
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
deze wereld kan me gestolen worden.
Deze, maar ook andere uitspraken zijn echt niet goed.


Daarbij, ik heb geen zin om me in deze discussie te mengen maar ik zeg het toch, je kunt geen dingen beoordelen die je niet hebt meegemaakt. Wordt eerst maar eens verliefd.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 21:18
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Deze, maar ook andere uitspraken zijn echt niet goed.


Daarbij, ik heb geen zin om me in deze discussie te mengen maar ik zeg het toch, je kunt geen dingen beoordelen die je niet hebt meegemaakt. Wordt eerst maar eens verliefd.
iemand die geen moord heeft gepleegd kan niet oordelen over moorden?
iemand die geen meisje heeft verkracht kan niet oordelen over verkrachten?
iemand die nooit met het leven bedreigd is kan niet oordelen over levensbedreigingen?
iemand die nooit vreemdgegaan is kan niet oordelen over vreemdgaan?
iemand die nooit een relatie heeft gehad kan niet oordelen over relaties?

vogel de rest zelf maar uit
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 21:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
iemand die [...] kan niet oordelen over relaties?
vogel de rest zelf maar uit
Je noemt wel voorbeelden waar de oordelen van de mensen die het niet kennen in vaak vertroebeld of fout zijn.

Goede voorbeelden dus, want zo ook in dit geval.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 21:56
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Je noemt wel voorbeelden waar de oordelen van de mensen die het niet kennen in vaak vertroebeld of fout zijn.

Goede voorbeelden dus, want zo ook in dit geval.
ha logica,

mag ik je er op wijzen dat deze samenleving (en daarmee het wereldje waar we in leven) niet puur op logica,
maar vooral op ethiek en normen gebaseerd is?
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 09:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
mag ik je er op wijzen dat deze samenleving niet puur op logica, maar vooral op ethiek en normen gebaseerd is?
De samenleving is gebaseerd op collectief eigenbelang.

Maar wat doet dit in godsnaam ter zake over het punt dat je oordelen velt over relaties waarvoor je de kennis van zaken mist?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 09:30
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
De samenleving is gebaseerd op collectief eigenbelang.

Maar wat doet dit in godsnaam ter zake over het punt dat je oordelen velt over relaties waarvoor je de kennis van zaken mist?
Ach, het is al lang duidelijk dat meneer gewoon een beetje zielig loopt te doen, het enorm fijn vindt om te laten zine dat hij zo anders is, maar absoluut niet tegen kritiek kan. Ingaan op argumenten heeft 'ie nog nooit gedaan.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 09:36
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
ha logica,

mag ik je er op wijzen dat deze samenleving (en daarmee het wereldje waar we in leven) niet puur op logica,
maar vooral op ethiek en normen gebaseerd is?
als logica niet de autoriteit heeft, dan gaan jou vergelijkingen+'vogel de rest zelf maar uit' dus ook niet op?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 10:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ach, het is al lang duidelijk dat meneer gewoon een beetje zielig loopt te doen, het enorm fijn vindt om te laten zine dat hij zo anders is, maar absoluut niet tegen kritiek kan. Ingaan op argumenten heeft 'ie nog nooit gedaan.
Gezien de stapel waarschuwingen wegens wijzen op dergelijke fenomenen in mijn inbox wilde ik het nog niet met zoveel woorden zeggen, maar je hebt gelijk denk ik.

Ik zie overigens weinig toekomst meer in deze discussie. Tenzij iemand nog iets heeft toe te voegen wellicht tijd voor een slotje?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 12:09
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Gezien de stapel waarschuwingen wegens wijzen op dergelijke fenomenen in mijn inbox wilde ik het nog niet met zoveel woorden zeggen, maar je hebt gelijk denk ik.

Ik zie overigens weinig toekomst meer in deze discussie. Tenzij iemand nog iets heeft toe te voegen wellicht tijd voor een slotje?
mijn mening helemaal.
alleen vind ik het een beetje triest om te stellen dat ik me aan hetzelfde gedrag schuldig maak waar jij waarschuwingen voor krijgt.
ook al zou ik dat doen, dan zou juist jij moeten weten dat het niet grappig is om waarschuwingen te krijgen vanwege de persoon die je bent.
en nee ik ben geen moraalridder, zou ik ook nooit willen zijn.

maar ik deel je mening hier, en in veel meer dingen.. echter niet over partnerschappen.
een slotje zou niet verkeerd zijn.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 12:13
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
mijn mening helemaal.
alleen vind ik het een beetje triest om te stellen dat ik me aan hetzelfde gedrag schuldig maak waar jij waarschuwingen voor krijgt.
en nee ik ben geen moraalridder, zou ik ook nooit willen zijn.

maar ik deel je mening hier, en in veel meer dingen.. echter niet over partnerschappen.
een slotje zou niet verkeerd zijn.
je leest het verkeerd.

t_id krijgt waarschuwingen als hij het, 'op een negatieve toon,' over jou gedrag heeft. er is dus geen sprake van at we je met hem vergelijken ofzo.

verder vind ik een slotje niet nodig. als jullie uitgediscussieerd zijn, dan stop maar met posten. het topic verdwijnt dan vanzelf wel naar beneden, hmm?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 12:17
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
als logica niet de autoriteit heeft, dan gaan jou vergelijkingen+'vogel de rest zelf maar uit' dus ook niet op?
die gaan juist wel op als je niet puur logisch redeneert,
maar kijkt naar hoe we opgevoed zijn en ons geleerd is om dergelijke zaken te zien.
okay partnerschap past niet goed in dat rijtje, het is een soort taboe om dat af te keuren of er uberhaupt negatief over te spreken.
dus maatschappelijk gezien zal daarbij sneller gebruik gemaakt worden van de logica dat als je het niet ervaren hebt je er niet over kunt oordelen.

bij moorden, verkrachtingen, bedreigingen en vreemdgaan echter wordt van mensen niet verwacht dat ze het meegemaakt moeten hebben om er een degelijk oordeel over te kunnen vellen.
daarbij wordt verwacht dat de normatieve & ethische ontwikkeling van mensen dusdanig is dat ze er over mee kunnen praten.

en ik vraag me dus af waarom iemand die geen relatie heeft in godsnaam niet mee zou kunnen discussieren erover.
overigens dat ik geen relatie heb gehad wil niet zeggen dat ik nooit geflirt heb, met een meisje ben omgegaan of gevoelens voor een meisje heb gehad.

maarja ik wil de discussie over het al dan niet positieve van een partnerschap niet verder voeren.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 12:18
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
je leest het verkeerd.

t_id krijgt waarschuwingen als hij het, 'op een negatieve toon,' over jou gedrag heeft. er is dus geen sprake van at we je met hem vergelijken ofzo.

verder vind ik een slotje niet nodig. als jullie uitgediscussieerd zijn, dan stop maar met posten. het topic verdwijnt dan vanzelf wel naar beneden, hmm?
onzin, t_id doet in mijn ogen weinig verkeerd.
zijn gedrag is veel acceptabeler dan dat van sommige anderen hier.

Citaat:
Ach, het is al lang duidelijk dat meneer gewoon een beetje zielig loopt te doen, het enorm fijn vindt om te laten zine dat hij zo anders is, maar absoluut niet tegen kritiek kan. Ingaan op argumenten heeft 'ie nog nooit gedaan.
je kunt beter stellen, ik ga niet op jouw argumenten in.
ik vraag me af hoe jij in zou gaan op mensen die je voortdurend afkraken?

in het verleden viel ik je ook terug aan, nu echter lijkt me dat niet verstandig.
als we elkaar gewoon vanaf nu met rust laten?
ok ik zeg niet dat we daar nou echt zo mee gebaat zijn.
maar t kan verdere 'forumproblemen' voorkomen.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~

Laatst gewijzigd op 23-01-2008 om 12:24.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 12:42
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:

en ik vraag me dus af waarom iemand die geen relatie heeft in godsnaam niet mee zou kunnen discussieren erover.
ik denk dat mensen met een relatie dat denken, omdat ze zelf ervaren dat ze zulke totaal nieuwe dingen hebben geleerd van hun relatie, die ze niet wisten toen ze er nog geen hadden.
Het is inderdaad nogal een subjectieve kwestie, en in principe kun je gerust meediscussieren hoor. Ik denk echter dat bovenstaande reden er de oorzaak van is dat maar weinig mensen waarde aan je oordelen zullen hechten.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 12:48
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
je kunt beter stellen, ik ga niet op jouw argumenten om.
ik vraag me af hoe jij in zou gaan op mensen die je voortdurend afkraken?

in het verleden viel ik je ook terug aan, nu echter lijkt me dat niet verstandig.
als we elkaar gewoon vanaf nu met rust laten?
ok ik zeg niet dat we daar nou echt zo mee gebaat zijn.
maar t kan verdere 'forumproblemen' voorkomen.
Foutieve discussie methode. Je krijgt geen gelijk door je 'moraal superieur' op te stellen en de 'vredeshand' uit te strekken naar de anderen. Het probleem is dat je je argumenten aan jezelf linkt en daarom elke aanval op jouw argumenten een aanval op jezelf maken. Daardoor wordt ook elk argument dat je geeft een aanval op de mensen die met je mee discussieren, omdat je niet alleen hun argumenten afwijst, maar ook henzelf. Als je iets hebt gedaan dan is dat dit over jezelf uitlokken.

Op dit moment zou ik je bijna gaan vergelijken met iemand die voor het eerst bij een zwembad is, het water heeft gevoeld, gezien heeft hoe andere zwemmen en vervolgens gaat zeggen dat hij niet gaat zwemmen en dat hij dan ook 'overal' kan komen. Aan die bewering zit vast dat je dan beweerd dat de zwemhal voor jou net zo veel bewegingsruimte biedt als voor de mensen die wel kunnen zwemmen. En als argument daarbij dat je niet wil zwemmen is dat je het misschien wel eens koud zou kunnen krijgen als je uit het water komt. Kan jij dan vertellen dat zwemmen leuk is, of niet. Dat zwemmen moeilijk is of niet? Kan jij dan mensen die aan het zwemmen zijn vertellen wat ze verkeerd doen?

Bij al die andere dingen die jij noemt zit het anders. Ieder mens die ooit iets verloren is, al was het maar zijn kat of een of andere verre oudoom die ze nooit hebben gezien hebben gezien wat voor effecten de dood heeft op mensen. Voordat de meeste kinderen 10 zijn, hebben ze zelf al gevoeld hoe het verlies is van iemand of iets om je heen. Dat betekend dat ze al op een bepaalde manier met de dood te maken hebben gehad, al veel meer dan jij met echte liefdesrelaties. Daarom kunnen mensen daar ook echt een waarde-oordeel over vormen.

Hetzelfde geld voor veel van de dingen die je noemt. Je krijgt er veel meer mee te maken dan de zij-lijn opstelling die jij hebt ten opzichte van relaties. Hoewel ik misschien nog zou zeggen dat het voor vreemdgaan niet helemaal opgaat. Dat is toch wel echt een vreemde ervaring als iemand dat in een relatie doet.

Wat me alleen wel opvalt is dat je begon met een discussie over het al dan niet wenselijk zijn van het onderhouden van liefdes-relaties, met als belangrijkste vraag of je zonder liefdes-relaties gelukkig kan zijn. Daarop kreeg je het algemene antwoord dat het misschien wel kan, maar dat het niet wenselijk leek voor alle mensen in deze discussie behalve jijzelf. Daarop voelde je je waarschijnlijk aangevallen, want op het laatst ging het er zelfs over of je ontwikkeling en waarde als persoon wordt aangetast als je wel of geen liefdesrelaties er op nahoudt. Ik heb argumenten gezien van jou die sloegen als kut op Dirk, aanvallen waren op het hele 'establishment' van liefde. Daarbij heb je eigenlijk voortdurend authoriteit argumenten gebruikt, waarbij je wel aangaf dat je eigenlijk geen verstand van liefdesrelaties had.

Nu ben je in een hoek gedreven, mensen hebben je argumenten verworpen en hun eigen argumenten gepresenteerd. Je merkt dat je eigen argumenten niet meer aan de discussie bijdragen of deze voeden en daarom ben je nu van tactiek veranderd. Je valt nu de discussie tactiek van anderen aan. Dit is opzich geen slecht iets... als er iets mis was geweest met de manier waarop de andere mensen hun argumenten aanvoerde (zie bijv. evolutie-discussies waarbij de discussie methode van creationisten niet deugt). Dit is echter niet het geval en je slaat gewoon in het donker om je heen nu. Daarom wil je de discussie nu ook eindigen.

Je hebt gemerkt dat jouw mening uniek is, niemand er eigenlijk iets in ziet en zich zelf zorgen maken over hoe je tot je mening bent gekomen. Je bent waarschijnlijk op zoek naar bevestiging in je mening, omdat je dit voor jezelf bedacht hebt. Dit mist nu en daarom wil je de discussie stoppen.

Deze discussie gaat ook eigenlijk niet over wat er waar en onwaar is, wie er gelijk heeft en wie niet. Waar deze discussie wel over gaat is de algemeen gedragen meningen van de mensen die mee discussieren. En de algemene mening is dan ook wel dat we je mening niet delen, maar ook dat we denken dat jij niet genoeg achtergrond hebt om al een onderbouwde mening gevormd te hebben.

Ik vind het prima om de discussie te laten rusten, want op dit moment zit mij de redenen waarom je zo verschrikkelijk cynisch naar de wereld om je heen bent geworden me meer dwars dan wat je zegt. Ik kan zo 10 theorien bedenken waar het vandaan komt, maar als we daar op ingaan wordt het een persoonlijkheids-analyse topic en ik ben geen psych.

Mijn advies blijft echter staan: Probeer het zelf voor het echt. Flirten, verliefd zijn, vrienden, al die dingen zijn uiteindelijk niet te vergelijken met een echte relatie. De vraag is alleen of je daar op het moment klaar voor bent.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 12:51
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
ik denk dat mensen met een relatie dat denken, omdat ze zelf ervaren dat ze zulke totaal nieuwe dingen hebben geleerd van hun relatie, die ze niet wisten toen ze er nog geen hadden.
Het is inderdaad nogal een subjectieve kwestie, en in principe kun je gerust meediscussieren hoor. Ik denk echter dat bovenstaande reden er de oorzaak van is dat maar weinig mensen waarde aan je oordelen zullen hechten.
waarom bespreken ze die ervaringen dan niet gewoon ipv te gaan verkondigen dat ik het zelf moet ervaren en daarom mijn mond beter kan houden?
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 12:54
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
je kunt beter stellen, ik ga niet op jouw argumenten in.
ik vraag me af hoe jij in zou gaan op mensen die je voortdurend afkraken?
Er zou weinig af te kraken zijn als je je wat normaler op zou stellen. Je blijft alleen dingen claimen die niet waar zijn, en die nergens op slaan, maar die je denkt simpelweg omdat je geen ervaring in de desbetreffende zaken hebt. Als iemand je daar op wijst is het 'afkraken'. Wat ook niet meehelpt is dat je verhalen en je schrijven onsamenhangend zijn, en je bovendien als reactie op posts (ook die van T_ID) opeens over compleet andere ongerelateerde zaken begint. dan benje gewoon niet serieus meer te nemen.

Verder kom je met lijstjes over bijvoorbeeld dat je niet zou kunnen discussieren over moorden als je geen moord hebt gepleegd als parallel aan dit verhaal. Dit onderschrijft alleen maar weer dat je het gewoon niet snapt. Als de discussie was geweest over hoe het voelt om een moord te plegen dan hadden we inderdaad alleen maar kunnen speculeren. Jij speculeert over hoe het is om een liefdesrelatie te hebben, anderen die daar wel ervaring in hebben wijzen je er op dat het veel verder gaat dan alleen functionele voordelen. Als je die dingen naast je neer blijft leggen, is het moeilijk je serieus te nemen.

Tenslotte: niet meer reageren op iemand is een enorm zwaktebod. Als je zelf zo ontzettend gelijk zij hebben, had je me er wel uitgeluld. Als je niet reageert, bevestig je gewoon wat er gezegd wordt. Klaar.

Citaat:
waarom bespreken ze die ervaringen dan niet gewoon ipv te gaan verkondigen dat ik het zelf moet ervaren en daarom mijn mond beter kan houden?
Tot dat ik voor het eerst seks had gehad begreep ik ook niet waar die ophef voor nodig was. Rukken was toch ook fijn?

Sommige dingen die jij verkondigd had je NOOIT gezegd als je een relatie had gehad. Dat en alleen DAT is de reden dat mensen je vertellen dat je het toch eerst moet ervaren. Je hoeft je mond niet te houden, zolang je maar weet dat je kwa relaties gewoon niet weet waar je het over hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 13:04
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
[tekst]
ik heb al meer verleden met chimera, en niet positief.
dus je verhaal mbt mijn tactiek gaat niet helemaal op vind ik.
overigens kan ik je stellen dat ik dit topic niet gemaakt hebt omdat dit puur mijn geloof en gedachten weergeeft.
het is ook meer een soort experiment/leertopic voor mezelf.

ik zie de meerwaarde wel van relaties, en een deel van me wil wel een relatie.
echter maak ik gebruik van verschillende perspectieven vanuit mezelf.. en die wil ik graag allemaal tot grotere hoogten uitpluizen.

ja ik ben cynisch, maar daar hoef je je geen zorgen over te maken, ik ben geen gevaar voor anderen.

overigens om mij te blamen voor de negatieve toon die naar mij toe gebruikt wordt is ook wat onnozel, er zijn toch echt twee kanten hier.
en dan hoef ik nog niet eens er bij te halen dat iets nooit echt aan één kant ligt.
want hier is iets veel concreters van toepassing.

en klaar zijn.. ik ben al veels te ver heen om ooit nog als een relatief 'normale' burger door dit leven te gaan. binnen het geestelijke wereldje waarin ik leef is dat ook echt totaal geen optie, dan zou ik nog liever dood zijn.

Citaat:
[tekst]
sorrie maar ik heb hier geen zin meer in.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~

Laatst gewijzigd op 23-01-2008 om 13:12.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 13:12
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
overigens om mij te blamen voor de negatieve toon die naar mij toe gebruikt wordt is ook wat onnozel, er zijn toch echt twee kanten hier.
en dan hoef ik nog niet eens er bij te halen dat iets nooit echt aan één kant ligt.
want hier is iets veel concreters van toepassing.
Het grappige is dat ik soortgelijke discussie zonder negatieve ondertoon kan hebben met veel andere mensen. Het ligt niet aan de manier waarop wij je argumenten bestormen, maar hoe jij op die bestorming reageerd. Wij zijn over het algemeen (T_ID af en toe uitgesloten) gewoon vet direct en draaien nergen om heen. Voor sommige mensen is dit negatief of bedreigend, maar dat is niet onze schuld. Wen er maar aan.

Daarnaast is het niet 'onnozel', want dan geef je aan dat ik nog nooit soortgelijke discussies heb gezien. Het is niet 'blamen', maar 'de schuld geven'.

Verder is je cynisme een opstakel in deze discussie, het ging er verder helemaal niet over of je een gevaar voor jezelf bent.

Zelf-reflectie uit verschillende hoeken kan geen kwaad. Alleen jij reflecteerd niet, jij probeerd ons te overtuigen van je gelijk. Je probeerd de waarde van je argumenten af te lezen aan de hoeveelheid tegendruk die wij geven. Dat heeft weinig met zelf-reflectie te maken. En daarnaast gaat zelf-reflectie over het waarderen van andermans argumenten, niet het ontwijken en herschrijven ervan. Reflecteren gaat niet door dingen alleen maar op te nemen, maar ook door juist te selecteren in je informatie, en al die informatie echt op je laten inwerken. Zelf-reflectie is ook gebaseerd op eerlijkheid tegen jezelf, toegeven dat je misschien niet de ervaring of de kennis hebt om iets te zeggen.

Dat heb ik jou nog niet zien doen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je er van? [Deel 11]
Donny must die
500 01-04-2005 18:27
Lichaam & Gezondheid abortus(kom kijken)
Girl336
72 01-05-2004 14:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.