Oud 22-01-2012, 12:11
Help!
Help! is offline
Hallo allemaal,

Ik heb 3 stellingen, waar ik voor maatschappijleer, zowel voor als tegen argumenten moet voor verzinnen. Heeft iemand een idee?

stelling 1: Nederlandse banen moeten worden beschermd tegen andere EU-inwoners
stelling 2: griekenland moet uit de EU worden gezet
stelling 3: De EU moet zich uitbreiden met nieuwe landen

Alvast bedankt voor de genomen moeite.
Ik hoop dat jullie reageren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2012, 12:54
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
stelling 1:
heb ik geen voor of tegen argumenten voor
stelling 2:
voor:griekenland helpt de europese economie ten onder
tegen: griekenland laten vallen op dit moment is wel heel laf
Stelling 3:
voor: zij kunnen de economie misschien wat meer op gang helpen
tegen: eerst maar eens afwachten hoe het verder gaat met de eu want voor hetzelfde geld helpen ze ons verder de crisis in
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 13:01
Help!
Help! is offline
Citaat:
stelling 1:
heb ik geen voor of tegen argumenten voor
stelling 2:
voor:griekenland helpt de europese economie ten onder
tegen: griekenland laten vallen op dit moment is wel heel laf
Stelling 3:
voor: zij kunnen de economie misschien wat meer op gang helpen
tegen: eerst maar eens afwachten hoe het verder gaat met de eu want voor hetzelfde geld helpen ze ons verder de crisis in
Bedankt voor de reactie, fijn dat je meedenkt. Als je nog meer argumenten hebt, dan lees ik ze graag hier.

Reageert allen!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 23:27
the economist
the economist is offline
Stelling 1 is klinkklare onzin. Door de Europese samenwerking is er vrij verkeer voor werknemers, dus bescherming tegen de EU is net zo'n onzin als wanneer een Utrechter niet in Amersfoort zou mogen solliciteren.

Stelling 2 is hot. In de politiek en in de financiele wereld. Belangrijk is dat wanneer Griekenland gaat, ook Italie, Spanje en Portugal weleens riskant kunnen worden. griekenland is in vergelijking daarmee erg klein, ze met een paar miljard bij de club houden kan weleens goedkoper zijn dan het hele systeem laten ploffen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 15:56
Verwijderd
Waarom wil je dat wij je huiswerk maken?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 18:47
appelrechts
Ben je toevallig iemand van het Pvh, want ik heb dat morgen ook en dat valt me erg op dat wij precies de zelfde vragen op hebben gekregen?

Gr Jordi
Met citaat reageren
Oud 02-02-2012, 19:55
Zanzonyx
Zanzonyx is offline
stelling 1: Nederlandse banen moeten worden beschermd tegen andere EU-inwoners
Voor:
-We hebben in Nederland zelf al genoeg werkloosheid, en om dan ook nog eens banen aan buitenlanders te geven helpt niet echt mee. ( Al wordt er in het nieuws nooit verteld of de werkloosheid geheel conjunctureel is of misschien ook een deel structureel...)
Tegen:
-We hebben er vrijwillig voor gekozen om ons te verenigen in de EU. Dit om markten te verenigen, en grenzen tussen de EU te laten vervagen, dan zou het bezetten van banen ook geen probleem moeten zijn)

stelling 2: griekenland moet uit de EU worden gezet
Voor:
-Griekenland kan misschien niet meer gered worden. Ze uit de EU zetten, en hun hun eigen rotzooi laten opruimen kan wel eens makkelijker( dus niet goedkoper!!) zijn dan ze proberen te helpen.
Tegen:
-Als je Griekenland nu uit de EU zou trappen dan rijst de vraag; waar houdt het op? Griekenland is niet het enige land wat zichzelf niet kan redden, en als we de gehele EU zouden opschonen dan blijven er maar weinig landen over.
-We hebben nog een hoop leningen openstaan in Griekenland, als we ze eruit trappen bestaat de kans dat de leningen helemaal niet worden terugbetaald.... en dan zijn de rapen gaar.
-Griekenland is zwaar de lul als we ze uit de EU gooien.

stelling 3: De EU moet zich uitbreiden met nieuwe landen
Voor:
Nieuwe landen, nieuwe kansen!
Tegen:
Wat voor landen zijn er nog in Europa die wij eigenlijk graag in de EU willen? De rijkere landen ( Benelux, FR, DU, enz) zitten en er namelijk al in, nieuwe landen kunnen ons nog dieper de shit in helpen.

Sorry voor de ietwat lange antwoorden, ik hoop dat je er nog wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 06:54
Help!
Help! is offline
Citaat:
stelling 1: Nederlandse banen moeten worden beschermd tegen andere EU-inwoners
Voor:
-We hebben in Nederland zelf al genoeg werkloosheid, en om dan ook nog eens banen aan buitenlanders te geven helpt niet echt mee. ( Al wordt er in het nieuws nooit verteld of de werkloosheid geheel conjunctureel is of misschien ook een deel structureel...)
Tegen:
-We hebben er vrijwillig voor gekozen om ons te verenigen in de EU. Dit om markten te verenigen, en grenzen tussen de EU te laten vervagen, dan zou het bezetten van banen ook geen probleem moeten zijn)

stelling 2: griekenland moet uit de EU worden gezet
Voor:
-Griekenland kan misschien niet meer gered worden. Ze uit de EU zetten, en hun hun eigen rotzooi laten opruimen kan wel eens makkelijker( dus niet goedkoper!!) zijn dan ze proberen te helpen.
Tegen:
-Als je Griekenland nu uit de EU zou trappen dan rijst de vraag; waar houdt het op? Griekenland is niet het enige land wat zichzelf niet kan redden, en als we de gehele EU zouden opschonen dan blijven er maar weinig landen over.
-We hebben nog een hoop leningen openstaan in Griekenland, als we ze eruit trappen bestaat de kans dat de leningen helemaal niet worden terugbetaald.... en dan zijn de rapen gaar.
-Griekenland is zwaar de lul als we ze uit de EU gooien.

stelling 3: De EU moet zich uitbreiden met nieuwe landen
Voor:
Nieuwe landen, nieuwe kansen!
Tegen:
Wat voor landen zijn er nog in Europa die wij eigenlijk graag in de EU willen? De rijkere landen ( Benelux, FR, DU, enz) zitten en er namelijk al in, nieuwe landen kunnen ons nog dieper de shit in helpen.

Sorry voor de ietwat lange antwoorden, ik hoop dat je er nog wat aan hebt.
hey,

Super dat je nog hebt gereageerd! Alleen is het jammer genoeg al voorbij.
Het goede nieuws is dat ik nog een paar stellingen heb, wil je die eens bekijken?

de stellingen:

-Nederland moet haar ontwikkelingshulp terugbrengen naar het Europees gemiddelde.
-Vrijheid van meningsuiting in Europa moet onbegrensd zijn voor politici.
-Positieve discriminatie in Europa moet gestimuleerd worden op universiteiten om diversiteit onder studenten te vergroten.
-Spaans stierenvechten moet worden afgeschaft.

Ook bij deze stellingen moet ik komen met zowel voor als tegen argumenten.
Het zou echt fijn zijn als je me er mee kan helpen.

Ik hoor het wel (graag een snelle reactie).

Laatst gewijzigd op 03-02-2012 om 06:57. Reden: ik drukte per ongeluk op enter.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 11:47
rallone
Avatar van rallone
rallone is offline
-Nederland moet haar ontwikkelingshulp terugbrengen naar het Europees gemiddelde.
Voor: Kunnen ze meer geld uitgeven aan ons eigen land en daarmee de economie stimuleren.
Tegen: weet ik zo even niet
-Vrijheid van meningsuiting in Europa moet onbegrensd zijn voor politici.
Voor: weet ik zo even niet
Tegen: Dan kunnen ze bijvoorbeeld zeggen: "Ik vind dat we alle aziaten afgemaakt moeten worden." of alle andere racistise (fout getypt maar je weet wat ik bedoel) opmerkingen maken zonder ervoor gestraft te worden.
-Positieve discriminatie in Europa moet gestimuleerd worden op universiteiten om diversiteit onder studenten te vergroten.
Snap ik niet helemaal
-Spaans stierenvechten moet worden afgeschaft.
Voor: Het is zielig wat die diertjes word aangedaan
Tegen: Het is al een eeuwen lange traditie en die mag niet worden afgeschaft

Ik hoop je hiermee zo goed mogelijk geholpen te hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie stellingen
Help!
0 02-02-2012 12:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Botsing Georgische en Ossetische troepen
hhendrikxx
500 02-10-2008 22:01
Seksualiteit Beffen: jouw mening
Shitonya
333 09-08-2005 12:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap plannen minister Nawijn
NN
251 13-09-2002 14:15
De Kantine De vogeltjes in het vogelnestje zijn dood
Sister Bliz
144 16-05-2002 21:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.