Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2016, 22:39
Happy & Meal
Happy & Meal is offline
hallo allemaal,

ik ben momenteel een 20-jarige student die van vmbo naar havo met een uitstapje naar de vavo op het HBO ben terecht gekomen.
Ik doe eerste jaar ICT opleiding maar al na paar dagen sloeg de twijfels toe van is dit wel de juist opleiding voor me?
Je vraagt je vast af waarom ik in eerste instantie voor dit opleiding hebt gekozen en/of ik zo snel begint met twijfelen.
Ten eerste had ik niet zo veel keuze in opleidingen omdat ik een C&M als havo profiel heb zonder wiskunde en economie daar komt nog bij dat geen enkel opleiding me wel leuk lijkt.
Ik heb ICT gekozen omdat het me wel interessant leek met goede baankansen.
Maar het programmeren vind ik echt lastig waardoor ik met twijfels in me hoofd de les volgt, naar school gaat, me opdrachten maakt en me dagelijks leven leef.
ondanks dat heb ik wel een leuke klas met een studiegroep waar ik me prettig bij voel.

Ik weet wel zo ongeveer wat ik wil worden: namelijk hoofdconducteur bij de NS.
Ik wil wel graag me HBO afronden waar ik zo lang met bloed zweet en tranen mee bezig ben geweest om het te bereiken.

Er zijn paar opties die ik overweeg:
-me startsemester afmaken(10 weken) en daarna switchen.
-de les blijven volgen tot januari om zo me resultaten te beoordelen.
-me P halen en daarna kijken naar de opties en mogelijkheden.
-blijven naar school gaan maar ondertussen open dagen bezoeken/ workshop studie switch volgen/ naar het onderwijs beurs gaan/ afspraak maken met een studentenpsycholoog/decaan.

heeft iemand een goede advies voor me wat ik het beste kan doen?

Mvg
ps. me excuses voor me slechte zinsopbouw en/of spelling, taal was nooit me sterkste punt geweest.

Laatst gewijzigd op 05-09-2016 om 22:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2016, 11:56
Martijnftw
Martijnftw is offline