Oud 02-02-2017, 15:12
LauraVD
LauraVD is offline
Hi allemaal.
Ik ben Laura van Dijk, ik studeer Bedrijfseconomie in Breda en in januari ben ik mijn afstuderen begonnen. Ik doe een onderzoek naar hoe jij je administratie doet. Je kunt me daarbij helpen door een aantal vragen te beantwoorden.

Jouw hulp kan ik echt heel goed gebruiken, want ik heb nog niet zo heel veel respons ontvangen.
Hoop dat je mee wilt doen. Het duurt ongeveer 5 minuutjes.
Mijn onderzoek vind je hier: https://lauravandijk.typeform.com/to/ALdkuR

Super bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2017, 20:58
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik snap niet zo goed waarom je je paspoort online zou opslaan; als je het inscant dan heb je het ook gewoon op je laptop staan.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2017, 22:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik snap niet zo goed waarom je je paspoort online zou opslaan; als je het inscant dan heb je het ook gewoon op je laptop staan.
Mogelijk voor op reis, zodat je er altijd en overal bij kan, mocht je je reisdocumenten kwijt raken?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-02-2017, 23:10
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Mogelijk voor op reis, zodat je er altijd en overal bij kan, mocht je je reisdocumenten kwijt raken?
Ja oke, daar zit inderdaad wat in! Toch blijf ik zelf niet zo pro persoonlijke documenten online bewaren, lijkt me ergens toch hackgevoelig; alhoewel dit natuurlijk best te beveiligen is
Met citaat reageren
Oud 03-02-2017, 07:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit past beter op werk, geld en recht.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2017, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Mogelijk voor op reis, zodat je er altijd en overal bij kan, mocht je je reisdocumenten kwijt raken?
Dan heb je echt niets aan een scan.

Een (al dan niet digitale) kopie van een ID is gevaarlijk, maak het niet.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2017, 09:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mijn middelbare school had altijd een kopie nodig wanneer we naar het buitenland gingen. Dan stond je op school voor het kopieerapparaat en dan stond daar heel groot op dat je geen identiteitskaart of paspoort mocht kopieën
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-02-2017, 09:25
Verwijderd
Je school heeft destijds dan ook de wet overtreden door dit te doen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2017, 19:15
AlexDeLeeuw
AlexDeLeeuw is offline
Citaat:
Ja oke, daar zit inderdaad wat in! Toch blijf ik zelf niet zo pro persoonlijke documenten online bewaren, lijkt me ergens toch hackgevoelig; alhoewel dit natuurlijk best te beveiligen is
Het is veiliger om je gegevens offline op te slaan, ouderwets in de kast. Dergelijke systemen worden vroeg of laat gehackt en dan liggen je gegevens op straat, voor altijd. Denk maar aan de Fappening, die foto's kun je online nog steeds vinden.

Citaat:
Je school heeft destijds dan ook de wet overtreden door dit te doen.
Zij zijn verantwoordelijk en hebben altijd een identificatiebewijs nodig, stel dat je wordt gerold in het buitenland(!). Daarnaast is het je eigen verantwoordelijkheid om er in koeienletters 'kopie' op te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2017, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Zij zijn verantwoordelijk en hebben altijd een identificatiebewijs nodig, stel dat je wordt gerold in het buitenland(!). Daarnaast is het je eigen verantwoordelijkheid om er in koeienletters 'kopie' op te schrijven.
Ja, er is echter één probleem; Met een kopie mag en kan je niet zoveel want het is het originele document niet. Alles wat je aanvraagt op het ID-nummer is niet geldig omdat je dat ID niet meer hebt. Daarnaast nogmaals; Het mag niet en het hoort niet. De gegevens die óp het document staan zijn genoeg. En daarom zijn er dit soort dingen:


Hier een site die wat handige links bij elkaar heeft gezocht:
http://schoolreis.nl/archief/identif...het_buitenland
Met citaat reageren
Oud 13-02-2017, 20:40
Verwijderd
Een lijst met personen, geboortedata en dat soort dingen, prima, kopie ID? Nee! Mag je niet mee op schoolreisje om deze reden? (ik gok dat een kopie mocht tot de nieuwe identificatieplicht inging waarbij minderjarigen t/m 12 jaar niet meer bij een van hun ouders op het paspoort mochten worden bijgeschreven) neem dan contact op met het College Bescherming Persoonsgegevens én stuur een kopie van deze communicatie aan de voorzitter van de centrale directie/rector, voorzitter én secretaris van de medezeggenschapsraad.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2017, 22:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het enige nut van een kopie van je paspoort is volgens mij dat je dan het nummer van het document hebt om op te geven bij je aangifte.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2017, 23:02
Verwijderd
En dat kan eventueel nog met de hand genoteerd worden.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2017, 23:05
Verwijderd
Een school heeft je ID zelfs niet eens nodig om je in te schrijven bij ze. En ze hoeven ook je BSN niet meer te hebben in veel gevallen, dat gaat in veel gevallen met een directe koppeling met het BRP (Basisregistratie Personen, de vervanger van de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens of GBA). Een kopie is echt volledig overbodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquete Irak. Wie wil mij helpen door deze in te vullen?
x-dani-x
6 16-10-2006 22:28
ARTistiek Wie wil mij helpen?
tiram
18 03-05-2004 21:47
Software & Hardware wie wil mij helpen?
thisisfun
23 06-03-2003 11:00
Verhalen & Gedichten wie kan mij helpen met het boek van Anne Frank - Achterhuis
nivava
6 06-10-2002 10:19
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wie kan mij helpen?
marlies
2 18-02-2002 22:16
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wie snapt er iets van elektronenoverdracht??? Wie wil mij helpen???
alette
2 04-04-2001 16:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.