Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2002, 21:32
scara
scara is offline
Deze week wordt het wk wielrennen gereden in Heusden-Zolder, te Belgie, met als hoogtepunt het wereldkampioenschap op de weg voor profs zondag 13 oktober.
Wie zijn de favorieten (sprint of geen sprint), wie zijn de outsiders?
Kan Freire een hattrick maken (drie achter elkaar)?
Wint Museeuw nog eens op zijn verjaardag?
Zal Jaja nog eens toeslaan op de laatste dag van zijn carriere? (als het al zijn laatste is)

Alle nieuwtjes en pronostieken kunnen hier terecht !
__________________
[ krababelaskovitschka]

Laatst gewijzigd op 07-10-2002 om 15:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2002, 01:13
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
pff freire opnieuw, alsjeblieft niet zeg
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 13:42
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik heb geen idee of het echt zo'n vlak parcours is als men wel doet vermoeden. Maar als Mario Cipollini Milaan-San Remo kan winnen, moet hij ook wereldkampioen kunnen worden. Als het een massasprint wordt, en hij heeft nog genoeg knechten, dan moet hij kunnen winnen. Want hij kan niet alleen korte Vuelta-etappes winnen, maar ook een koers over bijna 300 kilometer (Milaan-San Remo). En dát hij in vorm is, bewees hij in de Vuelta van dit jaar.

Maar misschien rijdt er ook wel ergens een groepje weg. Als daar een paar grote namen bij zitten, wordt er in het peloton misschien wel geaarzeld en kan 1 van de groep winnen. Mensen die dat kunnen en in vorm zijn, zijn vooral Paolo Bettini. Verder is er niet iemand die er bovenuitsteekt. Het is geen parcours waar uitsluitend de sterksten meedoen voor de overwinning, zoals bijvoorbeeld in '98 in Valkenburg, dus wie weet rijdt er een groepje weg en wint er een verrassing.

Van de Nederlanders verwacht ik niet zo veel, hopelijk kunnen ze meeglippen in een groepje, in een massasprint hebben ze niks te zoeken. Ook België heeft in mijn ogen geen uitgesproken kanshebber. Tom Steels heeft de laatste tijd weinig grote dingen laten zien. En de overige renners zie je vooral in het voorjaar. Maar misschien dat ze iets extra's kunnen voor eigen publiek.

En dan de tijdrit: ook daarvan weet ik niet wat voor parcours het is. Tijdrijders die in vorm zijn, zijn onder andere Vuelta-winnaar Aitor Gonzalez, maar ook Santiago Botero en David Millar. Ook in dit onderdeel voorzie ik voor Nederland en België een bijrol.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 16:43
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
jalabert zal het zeker proberen en ik denk dat het hem gaat lukken
__________________
Gebanned
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 21:03
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tis moeilijk om deze wedstrijd te voorspellen vind ik
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 11:03
luckyleo
luckyleo is offline
Er zijn ook nog andere onderdelen, waarvan ik een paar voorspellingen doe:

tijdrit junioren: Thomas Dekker op het podium (start vandaag om 12 uur, dus nu)
tijdrit vrouwen: Leontien geen eerste wel in de top 3.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 15:00
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
luckyleo schreef:

tijdrit junioren: Thomas Dekker op het podium (start vandaag om 12 uur, dus nu)
helaas net niet, hij is 4e geworden
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 15:16
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
Boogie schreef:
helaas net niet, hij is 4e geworden
wel vet goede klassering voor de 'Hulk van Dirkshorn' (zoals ik op teletekst zijn bijnaam las), maar jammer dat het dan net niks is. Vierde is altijd balen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 16:51
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
luckyleo schreef:
wel vet goede klassering voor de 'Hulk van Dirkshorn' (zoals ik op teletekst zijn bijnaam las), maar jammer dat het dan net niks is. Vierde is altijd balen.
slechts 4 seconden en een beetje scheelt het met de 3e plek
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 18:05
luckyleo
luckyleo is offline
Slecht gereden door Leontien (10e) en Mirjam (24e, uit mijn hoofd). Maar aj, met 1,5 week voorbereiding door Leontien kan je ook moeilijk meer verwachten en dan ook nog eens een slechte dag. Van Mirjam weet ik niet de reden, maar ik had haar zeker in top 10 geschat.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 18:25
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ja, erg jammer
Als verklaring gaf ze dat ze net een hele tijd op de baan (binnen dus) had gereden (en wereldkampioen geworden) en nu moest ze opeens in de harde wind rijden. Klinkt op zich logisch, zeker in combinatie met een slechte dag.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 16:09
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Harde wind, ideaal voor een renner die op de pure macht rijdt. Santiago Botero dus, hij is wereldkampioen tijdrijden. Michael Rich was 2e en Igor Gonzalez de Galdeano was 3e.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 16:19
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Wie weet wat daar op de weg lag ik zette net de tv volgens mij iets te laat aan?

Twas bij een Spanjaard weet zo 123 ze naam ff niet meer
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 12:16
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
De Nederlandse Suzanne de Goede is wereldkampioen bij de junior dames geworden!!!
Zij won overtuigend de sprint, ondanks dat ze 2x problemen had met haar klikpedaal. De wedstrijd was geheel door de Nederlanders gedomineerd.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 12:56
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
dat belooft wat
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 15:15
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Hans Dekkers is 2e geworden
In de sprint van een grote groep won Chichi, een Italiaan (alweer)...
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 16:30
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Hans Dekkers is 2e geworden
In de sprint van een grote groep won Chichi, een Italiaan (alweer)...
Dekkers gediskwalificeerd hoor ik net omdat hij de grote valpartij veroorzaakte.
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 18:04
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef:
Dekkers gediskwalificeerd hoor ik net omdat hij de grote valpartij veroorzaakte.
Noh! Dat zou echt scraal zijn!
Volgens mij kon hij er echt weinig aan doen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-10-2002, 18:16
Paultjes
Paultjes is offline
Bettini
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 18:18
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef:
Dekkers gediskwalificeerd hoor ik net omdat hij de grote valpartij veroorzaakte.
op nu.nl:
Wielrenner Dekkers mag zilveren medaille weer inleveren

Uitgegeven: 11 oktober 2002 17:13

ZOLDER - Bij de WK wielrennen op de weg in Zolder heeft Hans Dekkers vrijdag slechts enkele minuten kunnen genieten van de zilveren medaille die hij won in de 166 kilometer lange wedstrijd voor neo's, renners tot 23 jaar.

De Eindhovenaar werd door de jury gedeklasseerd, omdat hij volgens de wedstrijdcommissarissen verantwoordelijk was voor de valpartij die zich 300 meter voor de streep voordeed in het peloton dat zich opmaakte voor een massasprint. De Italiaan Francesco Chicchi won de wereldtitel door de massasprint op zijn naam te schrijven.



zuur erg zuur!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 02:45
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
godver! die italiaan week ook af van zn lijn btw
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 10:02
scara
scara is offline
Citaat:
Forza_FC_Groningen schreef:
Wie weet wat daar op de weg lag ik zette net de tv volgens mij iets te laat aan?

Twas bij een Spanjaard weet zo 123 ze naam ff niet meer
bij het tijdrijden bij de profs?
dan was dat een spandoek dat omlaag kwam, toen ie er net een paar seconden voorbij was
kdenk dat het aitor gonzalez was
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 12:45
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
die australier ging hard op zijn smoel
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 19:11
scara
scara is offline
kheb daarjuist gelezen dat museeuw een aantal renners aan het ronselen is, oa bettini, om een vroege aanval op te zetten
wie waagt er een pronostiekje?
1. museeuw
2. bettini
3. virenque
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 19:23
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef:
die australier ging hard op zijn smoel
ja, zo gewoon over de lijn
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2002, 21:08
scara
scara is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
ja, zo gewoon over de lijn
och, dan wordt ie toch nog mooi opgenomen in het aankomslijstje
zelfstandig over de streep geraakt !
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 01:02
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
TERING WAT EEN VALPARTIJ WAS DAT

EN BIJ DE VROUWEN! DIE ZWEED MOET ECHT KLAPPEN MET KNACKEBROD :>
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 12:43
Bram
Bram is offline
De leeuw gaat klauwen vanmiddag!!
__________________
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 15:12
Verwijderd
met grote overmacht Cippollini dus. Nederlanders hebben weinig kunnen laten zien en vlak voor definish nog een grooote valpartij..
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 15:14
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Chippolini gewonnen

120 man gevallen in de laatste 3 kilomter

beetje jammer

van dijk 21e, beste nederlander

opmerkelijk dat ik laurant jalabert helemaal niet geb gezien vandaag, museeuw wel, maar die kon dus echt neit wegkomen, maar wat wil je met een gemiddelde snelheid van boven de 46,5 kilometer per uur
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 15:44
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Idd, wat een valpartij.. Eigenlijk wel jammer, want voor de rest was alles . Mooie organisatie..
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 15:52
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
MMMAAAAAAARRRRRRRRRIIIIIIIOOOOOOO


...
Hmz... wat een saaie wedstrijd, alleen maar die Duitsers en die Italianen controleren, zodat niemand weg kon rijden. En hendig klote dat er weer een valpartij was waar Nederlanders betrokken waren. En zoals voorspeld eindigt het in een massasprint. Beter kan een wedstrijd bijna niet worden nagemaakt op de voorspelling. Maja, had je kunnen verwachten allemaal met dit parcours.
Volgend jaar Canada, wordt het kewler schijnt een heel zwaar parcours te zijn.
Nou, bijna einde seizoen, Mario heeft er weer een prijsje en een smak geld erbij, gaat-ie nu weer bakken aan het strand he
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 17:02
scara
scara is offline
Niet echt een leuke koers om naar te kijken, och ja, over enkele maanden zijn de leuke koersen daar weer, het voorjaar!

Ik vond het, om eerlijk te zijn, een afschuwelijk parcours met dat stuk van dat circuit erin, bah. Hadden ze geen parcours in de vlaamse ardennen kunnen leggen?

Met cippolini wel een verdiende winnaar, zijn ploeg hield alles, samen met enkele anderen, oa de polen, netjes bij elkaar.
Ook een mooie afsluiter voor zijn fantastisch seizoen.
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 17:30
Bram
Bram is offline
Jammer dat museeuw niks kunnen tonen heeft. Jammer voor Robbie ook, maar hij moest zijn meerdere erkennen in Cipo vandaag.
__________________
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 17:56
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
rot op man met je belgische kutparcours. en valpartij was weer enstig, jezus
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 18:16
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik vond het hele WK een schandalige aangelegendheid.
Daarbij doel ik vooral op het parcours. Het parcours was zo vlak dat het nergens mogelijk was om een forcing te voeren en weg te rijden van de groep. Bij op 1 na geen enkele discipline is dat gelukt. Hierdoor krijg je een saai koersverloop waarvan de uitslag al van te voren te beslissen is. Eigenlijk werd tijdens de Ronde van Spanje al duidelijk wie er wereldkampioen zou worden. Met dit vlakke parcours werd de snelheid ook nog eens tot waanzinnige hoogte opgedreven. Het gevolg hiervan is gekend. Bij iedere wedstrijd vele valpartijen. Van enkelen, die door de hoge snelheid de bocht niet konden houden of die door de te smalle weg genoodzaakt waren in de hekken te rijden. Of van een hele groep die met een noodgang een bocht aansneed, maar moest versmallen omdat anders niet iedereen er door kon, zodat men tegen de grond ging. Hier kwam bij de dames wedstrijd nog eens bij dat het begon te regenen en nog gladder werd. Het was gewoon levensgevaarlijk en dat kan niet bij een WK.
Het mag dan zo zijn dat er eens in de zoveel tijd een kans voor de sprinters moet zijn om wereldkampioen te worden, maar dit parcours zorgde voor een wedstrijd die qua spektakel niet WK-waardig was en te gevaarlijk voor woorden was.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-10-2002, 18:20
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Boogie verwoordt mijn mening met betere woorden
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 18:23
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Ik vond ... woorden was.
ik kan het niet mooier zeggen
het was triest voor de wielersport
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 19:18
Bram
Bram is offline
daarvoor hoef je nog niet tegen mij zo'n toon aan te slaan dj flem !
__________________
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 20:17
scara
scara is offline
ik begrijp eerlijk gezegd niet dat de uci of wie er dan ook dit parcours gekozen heeft dit een goed parcours vond.
een schande eigenlijk voor vlaanderen
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 20:20
Verwijderd
Ik vond het parcours wel spectaculair.
Vooral bij de junioren.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 21:00
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
scara schreef:
Niet echt een leuke koers om naar te kijken, och ja, over enkele maanden zijn de leuke koersen daar weer, het voorjaar!
Enkele maanden??? Hmz... zeg liever een half jaar
Maar goed ik verheug me nu ook al op de Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, LBL en de Amstel Gold Race, mot ik eerlijk zijn.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 21:04
SuperS
SuperS is offline
leuke winnaar

'k moet hem over een paar weken op gaan halen op schiphol voor de amstel curacao-race

verder vond ik het parcours daar in zolder toch echt slecht hoor verder was de wedstrijd ook niet echt spannend vond ik... maarja, we kunne 't niet ieder jaar in valkenburg houden he...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 21:32
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef:
Enkele maanden??? Hmz... zeg liever een half jaar
Maar goed ik verheug me nu ook al op de Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, LBL en de Amstel Gold Race, mot ik eerlijk zijn.
Wie niet?
*zucht*.....
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 23:04
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
Bram schreef:
daarvoor hoef je nog niet tegen mij zo'n toon aan te slaan dj flem !
lieverd, ik heb het toch niet tegen jou, en je sig is verouderd
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 23:25
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Ik heb het niet gezien, maar rijden ze nu werkelijk over het autorace-circuit daar?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 23:29
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Ik heb het niet gezien, maar rijden ze nu werkelijk over het autorace-circuit daar?
een stukje wel geloof ik, vet smal was t
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 07:19
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Ik heb het niet gezien, maar rijden ze nu werkelijk over het autorace-circuit daar?
Ja, inclusief een chicane met curbstones (schrijf je dat zo?)
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 08:11
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Kijken jullie naar de ronde van Frankrijk? Volgens mij wel. De hele eerste week is het alleen maar van dat soort wedstrijden, en dan wordt er niet geklaagd.
Waarom zou een sprinter geen wereldkampioen mogen worden, als het parcour op zijn lijf geschreven staat? Ik vind persoonlijk dat er om de zoveel jaar er dergelijke parcours voorzien moeten zijn. Het ene jaar iets speciaals voor een klimmer, de andere jaar voor de aanvallers, het andere jaar voor de spurter, het andere jaar voor de krachtmens,... en er zullen dan zeker ook verrassingen vallen.

Was er gisteren ipv een mooi zon, wind en regen geweest dan was het een heel andere wedstrijd geworden. Rond dit tijdstip in het jaar kan het ook heel ander weer zijn.
Daarnaast waren er enkele blokken, met name Duitsland, Italie, Spanje (dacht ik),... die alle hetzelfde doel hadden. "Alles op de spint" en dan is het gewoon heel moeilijk, lees onmogelijk, om te ontsnappen. Okay, ongeveer alle omstandigheden waren er om een spurt van te maken. Maar hadden de voorbije jaren, oa die Italianen, zo in blok gereden en een Mario die wel mee wilde doen aan het WK, dan was Mario al vroeger en al vaker Wereldkampioen geweest. De voorbije jaren was Italie nooit 1 blok, maar een hoop individue die voorzichzelf rijden.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 11:21
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
...En dus was het een saaie wedstrijd.

Dat van die Tour de France praat je wel een beetje na van wat ze bij Canvas zeiden maar goed

Een wereldkampioenschap is geen Tour de France. Een wereldkampioenschap is geen rittenwedstrijd. Een wereldkampioenschap is een eendagswedstrijd en zo'n vorm zou het ook moeten hebben, maar dat had het niet. Het leek gisteren net alsof je idd naar de eerste week van de Tour zat te kijken. Maar het was nota bene het WK!

En als het echt regende en stormde, waren er misschien 20 over de finish gekomen. De 20 niet niet onderuit waren gegaan op dat spekgladde parcours.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Het jaar 2002 in beeld met foto's
Verwijderd
26 05-01-2003 18:18
Vrije tijd VDB mag weer koersen
mobie
16 08-07-2002 19:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.