Oud 09-08-2003, 12:56
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Ik vind het zelf heerlijk om te lezen, maar dat heb ik wel vaker met me eigen belevenissen, maar jullie mening graag

Om jou te vergeten nemen me vriendinnen mij vanavond mee uit zuipen. Natuurlijk niet op hun kosten, het zijn arme studenten. En liever ook niet op mijn kosten eigenlijk, ik ben een arme ik-werk-50uur-per-week. Dan maar op de kosten van de anonieme ‘barzitters’ (de mannen die aan de bar hangen, eenzaam, dromend op een leuke jonge meid die hun heel veel biertjes aftroggelt en ze daarna helemaal sufneukt). Jammer genoeg zijn de meeste van deze met Hoop! (geen leuk woordgrapje) besprenkelde mannen allang niet anoniem meer. Dat heb je met je stamkroeg, hé?
Eigenlijk mogen we het geen kroeg noemen, zij prefereren ‘muziekcafé’. Er hangen overal aan de muren muziekinstrumenten. Gitaren en trompetten, dwarsfluiten, verzin het, en het hangt er. In een klein hoekje achter in de zaak staat ook een (erg valse) piano. De stamgasten zijn zo langzamerhand ook mijn stampubliek geworden; ik heb al verschrikkelijk veel op deze piano gespeelt. Ze hebben me eraf getrokken, eraf ge-boe-roept en er af gelokt met een gratis glas wijn (wat uiteraard werkte). Ik heb die vreemde behoefte wel vaker, eigenlijk altijd, als er een piano staat, waar dan ook (voorbeeld: de grote, mooie, dure vleugel in het stampvolle café bij De Doelen; bespeeld, de kleine houten maar mooie, dure piano bij het Sportcentrum Dekker; een bruiloft mee verstoord), speel ik erop. En ik kan geen noten lezen, maar zelf vind ik natuurlijk dat ik met ware kunst en echte klassiek bezig ben.
Nog even terug over mijn kroegje, mijn lieve, kleine café-tje, het muziekcafé Brouwhuis op het Stadhuisplein te Zoetermeer (onder vrienden: Brouwie). Ik denk dat ik hier zo’n honderdzesentachtig jaarsalarissen heb opgezopen (met dank aan de ‘barzitters’), in zo’n vijf jaar tijd (ik was er inderdaad vroeg bij). Maar pas afgelopen maandag heb ik Dé Eigenaar ontmoet. De eigenaar van bijna alle tenten in mijn dorpje/stadje/plekje. Het was bevrijdingsdag en op het Marktplein trad Henk Westbroek op. Erg leuk natuurlijk, maar niet voor onze generatie. En dat bleek maar weer toen ik ineens per ongeluk express in contact kwam met vier van de bandleden van Henkie; dat waren een stel dooie kutfiguren, die echt alles op alles zette om ons mee te krijgen in de auto (en een flink potje te neuken). Ik dumpte mijn andere vriendin bij hun, glipte zelf weg om in een innige omhelzing te eindigen met haar ex-vriendje, terwijl vriendinlief kots-moves maakte naar mij. Het was niet duidelijk of ze walgde van de ‘gasten’ of van mijn plotselinge close-heid met haar nieuwste ex. Bevrijdingsdag was verder erg geslaagd; we wilden erna nog verdergaan maar er was absoluut niemand in de buurt met zowel een auto als de mogelijkheid nog te rijden (behalve de o-zo-vriendelijke "wij brengen je wel"-band), de treinen waren ermee gestopt (er waren bussen ingezet; niet te vinden), het ex-je en me vriendin waren elkaar voor de fun in elkaar aan het schoppen, en me andere vriendin liep waggelend over straat te roepen bij elk, duidelijk dicht café waar we langs liepen: kijek jjongenss, hiierrr kunnennn we njog welj watt dtrinkennn!

Heb geen medelijden met me jongens, dankzij deze eerste avond-op-stap-die-we-belachelijk-vroeg-maken heb ik voor jullie kunnen schrijven! Of moeten jullie nu medelijden met jezelf krijgen?

Ik ga jullie wat over mijn familie vertellen. Mijn vader drinkt graag. Mijn broertje steekt graag een jointje op en beschildert/bespuit graag openbare gebouwen. Mijn zusje doet alles graag (net als ik, typisch). En mijn moeder irriteert mij graag. Begrijp me niet verkeerd hoor, mijn moeder is een schat van een mens, veel te behulpzaam en veel te aardig. Ik doe het ook niet express of ‘met voorbedachten rade’, dat ik zo afentoe, zo heeel afentoe een beetje lullig uit de hoek kom. Ik zal je een (erg recent) voorbeeld geven: ik zit lekker op mijn zolderkamertje te schrijven over mijn grote liefde, de zon in mijn leven (en ik niet de zijne), de bloemetjes die bloeien (stap er maar over heen!) en al die andere verliefde onzin, tot ik door de intercom (‘Angela! Heb je nog een baby-foon? Hahahaha!’) hoor: ‘Angela! Het eten is klaar! Godverdomme, heb ik weer. Ben ik net lekker bezig, wordt ik in mijn uiterste en diepe concentratie gestoord voor zo’n secundaire levensbehoefte als eten, belachelijk. Natuurlijk ben je meteen je zin kwijt, en geïrriteerd (maar stiekem toch hongerig) ren je naar beneden. Vervolgens begint mijn allerliefste moeder over een verjaardag, en de moeder van het ‘feestvarken’. ‘Want ja, ze is plotseling blind aan twee ogen en haar kleinzoon is natuurlijk die ene morgen met fiets en al in de gracht gevonden, nou meid, die heeft het echt even moeilijk hoor! En je weet natuurlijk wat er aan de hand is met haar twee dochters, en die erge ziekte’. Nee. Dat weet ik niet. En het was ook nooit mijn bedoeling dat te weten eigenlijk. Dus ik probeer dat rustig en netjes en beschaafd uit te leggen (ik zei: probeer), en dat ik andermans familieleed niet hoefde te weten tot ze mij in vertrouwen zouden nemen, etcetera, etcetera, bla bla. Alleen jammer dat ik dat afsnauwende toontje niet uit mijn stem krijg (ik weet dat ik jou ook altijd afsnauw, dat is in ieder geval nooit mijn bedoeling geweest (nou ja, nooit…)).

‘My heart is drenched in wine’, dat zingt ze nu. Hoe krijg je dat voor elkaar? Moet je je helemaal klemzuipen eerst? Ik beslis nu, hier, tussen ons, dat ík, vanavond zoveel wijn ga drinken dat mijn hartje niet alleen erin gedoopt wordt, maar er ook meteen, gewoon in verdrinkt, ik nooit meer verliefd hoef te zijn, en de wereld weer stralend, mooi en fantastisch! kan zijn, daarmee bedoel ik: ook als je niet op vijf meter afstand van me staat. Eigenlijk heb ik een cadeautje voor mijzelf (of voor jou: wil je het hebben?) gekocht. We hadden het gister over het boek. Een van mijn lievelingsboeken. Sinds de bibliotheek mij een boek had laten betalen, wat ik absoluut niet in huis had en absoluut had teruggebracht, heb ik geen abonnement meer op de bieb. Dus ik koop maar (voor zolang ik nog geld heb). Ik begon met een Giphart-collectie (ik mis er nog eentje, die ik overigens & (<-- speciaal voor Giph) uiteraard, natuurlijk wel allang gelezen had), maar nu moest ik toch écht dit boek kopen, hier begon destijds mijn hele ik-ben-filosoof-periode mee, ‘De Wereld van Sofie’. Dit was jeugdsentiment! (zei het meisje van achttien lentes jong). Ik kwam in de boekenwinkel, zag, en kocht. De lieve man, die me sinds het beltegoed opwaarderen en het plotselinge geen bereik (zeg maar: saldo 0) van mijn pinpasje, groet als een vaste klant, vond dat het ingepakt moest worden. Nou, pak het dan maar in, hé. Hij zei wel nog heel erg aardig dat ik beter in een boekenwinkel kon werken als bij een strandtent. Dan heb je blijkbaar een boeken-verkoop-talent, als je over boeken een verhaaltje kunt vertellen.
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2003, 13:04
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Is het autobiografisch?

Het is wel leuk. De zinsbouw klopt soms niet.
Het is af en toe wel grappig
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 13:08
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
clubje schreef op 09-08-2003 @ 14:04:
Is het autobiografisch?

Het is wel leuk. De zinsbouw klopt soms niet.
Het is af en toe wel grappig
Ja het is autobiografisch. Er gaan nog 15 bladzijden aan vooraf, en ik hoop dat er nog honderden volgen.

Vind je het grappig ? Ik heb een heerlijk leventje vind je niet
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 13:49
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
leuk man...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 13:52
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
lotjesnotje schreef op 09-08-2003 @ 14:49:
leuk man...
Niet dus

Zeg het dan gewoon!

Volgens mij moet ik een ander forum zoeken.
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 15:41
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 09-08-2003 @ 14:52:
Niet dus

Zeg het dan gewoon!

Volgens mij moet ik een ander forum zoeken.
ik vin ut echt wel leuk.......... lees echt lekka weg....
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 09-08-2003 @ 14:52:
Niet dus

Zeg het dan gewoon!

Volgens mij moet ik een ander forum zoeken.
waarom zou je om haar mening een ander forum moeten zoeken?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 09:36
Tisch
Tisch is offline
Het is ook serieus leuk, fris geschreven. Wel teveel lelijke zinnen en fouten, maar dat leer je wel. Je moet proberen een paar delen van dit dagboek helemaal goed te schrijven. Dwz: zonder domme fouten of lelijke zinnen. En vervolgens mail je dat naar de Fancy of desnoods naar regionale kranten. Dit soort verhalen zijn perfect om een jonger publiek te bedienen (vinden de kranten) en je schrijft makkelijk dus misschien kan je het zover doordrijven dat je een column ergens kunt krijgen.

Goed idee?

Je moet je wel goed presenteren.

Werkt vast ook als je er leuk uitziet. Kranten hebben veelal mannelijke hoofdredacteuren Zomers rokje uit de kast, leuk hemdje erop en klaar

Nee serieus: ik denk dat je met wat oefenen best een gooi zou kunnen doen naar een column, waar dan ook. (nou ja.. Nrc / VK en Trouw kan je misschien beter vergeten).

doei,
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 13:36
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
Tisch schreef op 10-08-2003 @ 10:36:
Het is ook serieus leuk, fris geschreven. Wel teveel lelijke zinnen en fouten, maar dat leer je wel. Je moet proberen een paar delen van dit dagboek helemaal goed te schrijven. Dwz: zonder domme fouten of lelijke zinnen. En vervolgens mail je dat naar de Fancy of desnoods naar regionale kranten. Dit soort verhalen zijn perfect om een jonger publiek te bedienen (vinden de kranten) en je schrijft makkelijk dus misschien kan je het zover doordrijven dat je een column ergens kunt krijgen.

Goed idee?

Je moet je wel goed presenteren.

Werkt vast ook als je er leuk uitziet. Kranten hebben veelal mannelijke hoofdredacteuren Zomers rokje uit de kast, leuk hemdje erop en klaar

Nee serieus: ik denk dat je met wat oefenen best een gooi zou kunnen doen naar een column, waar dan ook. (nou ja.. Nrc / VK en Trouw kan je misschien beter vergeten).

doei,
Noem wat van die fouten.

Daarnaast: ik vind het leuk dat je vertrouwen hebt in me Maar voor de fancy schrijven?

Kijk, ik ben meer een boekje aan het schrijven he. En dit deel is dan niet zo diepgaand, maar andere stukken gaan echt verder als 'Fancy'
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 13:37
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 09-08-2003 @ 21:58:
waarom zou je om haar mening een ander forum moeten zoeken?
Dat is niet om haar mening.
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 16:36
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Het is zeker te lang om te lezen ofzo :/
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 19:43
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
ik vind het een heel leuk stukje, alleen moet je denk ik oppassen dat je neit té veel van die humor moet gebruiken...het is heel grappig hoor, maar na een tijdje wordt het wel wat teveel Verder leuk geschreven, maar dit snapte ik niet (kan ook aan mij liggen hoor)

Citaat:
Ik begon met een Giphart-collectie (ik mis er nog eentje, die ik overigens & (<-- speciaal voor Giph) uiteraard, natuurlijk wel allang gelezen had), maar nu moest ik toch écht dit boek kopen, hier begon destijds mijn hele ik-ben-filosoof-periode mee, ‘De Wereld van Sofie’. Dit was jeugdsentiment! (zei het meisje van achttien lentes jong).

eerst gaat het over dat je nog één Giphart miste en toen opeens over de Wereld van Sofie?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 20:15
Verwijderd
Citaat:
kiek schreef op 11-08-2003 @ 20:43:
ik vind het een heel leuk stukje, alleen moet je denk ik oppassen dat je neit té veel van die humor moet gebruiken...het is heel grappig hoor, maar na een tijdje wordt het wel wat teveel Verder leuk geschreven, maar dit snapte ik niet (kan ook aan mij liggen hoor)




eerst gaat het over dat je nog één Giphart miste en toen opeens over de Wereld van Sofie?
Stuk klopt goed hoor, lees het nog eens.

Ik vind het niets voor mij, ik hou niet zo van fancy-achtige dingen, sorry
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 11:00
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-08-2003 @ 21:15:
Stuk klopt goed hoor, lees het nog eens.

Ik vind het niets voor mij, ik hou niet zo van fancy-achtige dingen, sorry
Het is niet Fancy
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 11:41
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
het leest lekker weg, je springt soms alleen wat van d ehak op de tak.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 13:27
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-08-2003 @ 21:15:
Stuk klopt goed hoor, lees het nog eens.
oooowww...nou snap ik m! silly me
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 13:44
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Zinnen zijn niet echt mooi ofzo maar t leest wel lekker en ik hou van dit soort verhalen.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 19:04
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 12-08-2003 @ 12:00:
Het is niet Fancy
Hmmm...dat jij het niet ziet als 'Fancy-achtig', neemt niet weg dat het op anderen wél zo kan overkomen.
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-08-2003, 20:18
WinterQueen
WinterQueen is offline
idd, kan je niet tegen kritiek ofzo ?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:47
Verwijderd
eum het is wel leuk , leest weg enzo , alleen vind ik het soms nogal wat verwarrend maar kom

en fancy is volgens mij indd nog een ander genre , maar je moet je daar nie kwaad om maken he meid
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten een stuk van mijn verhaal
one_of_the_lost
4 28-07-2005 22:26
Lifestyle Vertel iets leuks over je leuke dag, aangepast door mijn freakjuh
terror koekjes
491 22-04-2005 21:55
Verhalen & Gedichten Stuk uit zelfgeschreven boek
Nienna*
36 24-06-2004 13:19
Verhalen & Gedichten Een dag uit het leven van mezelf
dark_poetry
1 31-03-2004 17:10
Verhalen & Gedichten [Kort iets] Zomaar een stukje
Flshman
13 08-09-2003 17:37
ARTistiek Een stukje van mijn nieuwe 'boek' -> reacties graag!!!
Miss USA
6 07-05-2002 15:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.