Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2005, 11:05
Verwijderd
Mijn zus gaan volgende week trouwen. Ik vind het heel erg leuk voor haar, maar langzamerhand wordt ze steeds verwender en arroganter.

Het begon met het geld dat ze van mijn ouders kreeg, ze vroeg me regelmatig hoeveel ze zou krijgen van mijn ouders. Volgens haar is het heel normaal dat de ouders van de bruid vrijwel de gehele bruiloft betalen, en dat verwachtte ze dus ook serieus. Mijn ouders zien trouwen helemaal niet als een noodzakelijk iets, meer als een keuze die mijn zus en haar vriend zelf hebben gemaakt en zijn daarom ook echt niet bereid haar bruiloft te gaan betalen. Dat weet mijn zus zelf ook best, ze heeft daarnaast altijd al veel geld gekregen van mijn ouders, dus op zich was het wel klaar qua geld geven. Nu hebben mijn ouders uiteindelijk toch €500,- gegeven, en ik vind dat écht veel geld Mijn zus daarintegen vind het echt té weinig. Ze klaagt er openbaar over, en dat vind ik zó asociaal. Tegen mij klaagt ze altijd over mijn ouders (dat hun huis zo lelijk en stom is, dat ze zoveel lawaai maken, dat ze zo stom zijn, dat mijn moeder zo dom is, dat mijn vader zo vreselijk lui is) en met dat geld is het er niet beter op geworden. Ik ben daar zó boos over.
Daarnaast vroeg ze enkele keren heel direct aan mij hoeveel geld mijn vriend en ik zouden geven Ik wil best geld geven, maar zij verwacht een enorm bedrag, en daar kan ze naar zwaaien. Ik vind het vreselijk hebberig en asociaal om daar zó direct naar te vragen.

Daarnaast is ze heel jaloers over mijn kleren. Ik had van haar begrepen dat ik een bruidsmeisje ben, soort van. Dus heb ik me uitgesloofd wat kleding betreft. Ik heb achterlijk dure dingen gekocht, echt mooi spul. Speciaal voor haar dag. Ze reageerde meteen heel bot;'Ik dacht dat wij samen kleren gingen kopen,' terwijl ze weet dat dat te kort dag is. (Ze trouwt immers al over een week.) Vervolgens vertelde ik heel enthousiast over de kleren; mooie witte schoentjes, mooi wit linnen rokje, een fijn bloemetjes-shirtje, een mooi wit vestje.. Allemaal echt heel licht en vrolijk en fris. 'Oh, maar je mag geen wit aan.'
Ik ben de afgelopen jaren naar veel bruiloften geweest en télkens droegen véél gasten witte kleding. Juist wit. Nu ineens is het volgens haar heel normaal dat alleen de bruid in het wit gaat. (Wat overigens niet eens heel standaard meer is...) Dus ja, ik mag ineens geen wit aan.

Ik ben vreselijk pissig op haar nu. Moeilijk, want ik ben haar getuige en moet maandag mijn handtekening zetten. Ik heb helemaal geen zin in al dat gezeur en verwende gedrag van mijn zus. Ze blijft maar klagen over mijn ouders, het bedrag dat ze heeft gekregen, de kosten van de bruiloft en mijn kleding. (Dat zijn overigens geen spanningen ofzo, zo is ze altijd al.)

Hoe kan ik haar goed duidelijk maken dat het tijd is dat ze ophoudt met zeuren, klagen en verwend doen? Moet ik op haar bruiloft gewoon mijn speciaal daarvoor aangeschafte witte kleding aan doen? Of moet ik helemaal in het zwart gaan? Hoeveel geld moet ik geven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2005, 11:15
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
koop een peper en zoutstel, doe je witte kleren aan en zie er even onweerstaanbaar uit, zodat je n compliment krijgt van je zwager oid. Dat geeft meer voldoening, dan dat je gaat zitten mokken en doet wat je zus probeert af te dwingen...
Want dan ga jij je alleen maar rotter voelen, terwijl zij het waarschijnlijk over twee weken al weer vergeten is...en zo niet, JAMMER VOOR DR...
succes
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 11:18
Verwijderd
Volgens mij is het helemaal niet standaardprocedure dat de zus geld geeft...
Ik zou het alleszins nooit doen. Een cadeau ja, eventueel iets van de trouwlijst, maar niet gewoon geld om het feest te betalen o.i.d.
Als je trouwt gaan de mensen ervanuit dat je een inkomen hebt waarvan je met beide kan leven. Als zij dan een feest er rond wil organiseren moet ze daar maar zelf voor zorgen. Dat de ouders van beide! kinderen daarvoor inspringen lijkt me dan weer wél relatief vaak voorkomend. Alhoewel het bedrag zeker niet standaard vaststaat ofzo.
Over de kleding: als ze er op voorhand niets van gezegd heeft (staat normaal gezien in de uitnodiging) zou ik me er niks van aantrekken en eventueel uitleggen dat je dat speciaal voor die dag hebt gekocht en dat je dus niet van plan bent om een nieuwe outfit te gaan kopen... Een week op voorhand lijkt me inderdaad nogal redelijk 'short notice'.
Persoonlijk zou ik het voor de rest wat laten rusten. Laat ze zeuren...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 11:24
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
waarom zou je ook maar het kleinste beetje meebetalen?? je zus wil graag trouwen, dan moet zij het toch betalen... dadelijk verwacht ze ook nog dat je over 2 jaar de scheiding gaat betalen
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 11:30
leipe yugo
leipe yugo is offline
uhm ook al ben k nog maar 15..

k zou van me lang zal ze leven geen geld geven..omdat de manier waarom het ze het vraagt gw ....... is
__________________
RESPECT
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 11:30
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Dan zou ik echt heel weinig trek hebben om nog mijn handtekening te zetten . Als ik jou was zou ik gewoon de confrontatie aangaan, want misschien heeft ze zelf niet eens door hoe achterlijk ze bezig is. Het feit alleen dat ze alleen al vraagt om bedragen .
En inderdaad jouw ouders kunnen best misschien wat bijschieten als zij krap zit, maar echt eisen dat ze de hele bruiloft betalen , nee dat klopt niet. En het argument dat zij dat zouden moeten doen, omdat anderen dat ook doen, slaat nergens op.
Jouw ouders hebben hun eigen prioriteiten en ik vind dat ze gelijk hebben.

Dus zeg er maar wat van, je hoeft natuurlijk dusdanige ruzie te trappen dat je met een onweersgezicht straks een handtekening moet gaan zetten en haar bruiloft dus verknalt, maar je mag wel degelijk haar halt toe roepen,want dit gaat van kwaad tot erger...

Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 11:30
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
little nemo schreef op 08-06-2005 @ 12:24 :
waarom zou je ook maar het kleinste beetje meebetalen?? je zus wil graag trouwen, dan moet zij het toch betalen... dadelijk verwacht ze ook nog dat je over 2 jaar de scheiding gaat betalen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 11:34
Verwijderd
Ik heb er nog nooit van gehoord dat de ouders van de bruid de hele bruiloft betalen Ik zou zoiets niet eens willen.. hoe zit het met de ouders van de bruidegom dan?

500 euro is idd veel geld, maar, op zich vind ik het niet heel raar dat je als ouders zo'n bedrag geeft.
Maar krijgt ze daarnaast dan ook nog een groot cadeau van je ouders, of is die 500 haar cadeau?

En hoe zit het met de ouders van haar vriend? Wat geven zij?
En wat zegt haar vriend ervan als ze zo doet? Het is voor hem toch ook niet leuk als ze de hele tijd zo zit te klagen.

Over die kleren: ik zou gewoon die leuke witte kleren aandoen. Je hebt ze speciaal daarvoor gekocht, ze zijn vast hartstikke mooi, en je hebt er een hoop geld aan uitgegeven. Ze had dan wel eerder mogen zeggen dat ze geen wit wou.
Ik zou als ik zou trouwen ook wel liever hebben dat ik als enige in het wit zou gaan, maar dan mag de rest nog wel vrolijke en lichte kleurtjes aan, iig geen zwart.
Zwart is toch niet echt iets voor een bruiloft op een mooie zonnige dag?

Hoeveel geld je geeft moet je helemaal zelf weten. Het hangt ervan af hoeveel geld je hebt (als je fulltime werkt kun je natuurlijk een hoop meer missen dan als je student bent).
Ik weet niet meer zeker wat mijn ouders op de laatste paar bruiloften aan m'n neef+vriendin en nicht+vriend hebben gegeven, maar ik dacht iets van 100 euro.

In ieder geval moet je haar niet meer geld geven dan je zelf van plan was, alleen maar omdat ze er steeds zo om vraagt. Dan moet je het eerder juist niet doen. Ik vind het ook erg asociaal, zoiets kun je echt niet maken. M'n ouders vonden het geloof ik al asociaal dat m'n neef+vriendin in hun uitnodiging als cadeau om een "goedgevulde enveloppe" hadden gevraagd.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 11:35
Governor
Governor is offline
Ik persoonlijk kan er niet tegen dat kinderen zo tegen hun ouders doen. Als ze zo ondankbaar doet tegenover haar ouders, dan zou ik niet eens haar getuige willen zijn.
__________________
Tot zo ver deze nuttige toevoeging!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Kaa schreef op 08-06-2005 @ 12:15 :
koop een peper en zoutstel, doe je witte kleren aan en zie er even onweerstaanbaar uit, zodat je n compliment krijgt van je zwager oid. Dat geeft meer voldoening, dan dat je gaat zitten mokken en doet wat je zus probeert af te dwingen...
Want dan ga jij je alleen maar rotter voelen, terwijl zij het waarschijnlijk over twee weken al weer vergeten is...en zo niet, JAMMER VOOR DR...
succes
wat zij zegt ja
je hoeft helemaal geen geld te geven, koop gewoon een leuk cadeautje
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 11:47
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik vind haar een beetje onvolwassen. Als ze zich zo gedraagd hoe jij beschrijft, en erg jaloers naar jou toe.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 11:48
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Laat haar lekker de verwende bitch uithangen, als ze na een tijdje ook zo 'eerlijk' tegenover haar man/vriend wordt kan je straks ook nog meebetalen met de scheiding...
Met zo'n iemand is volgens mij niet samen te leven joh!
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 11:49
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Kaa schreef op 08-06-2005 @ 12:15 :
koop een peper en zoutstel, doe je witte kleren aan en zie er even onweerstaanbaar uit, zodat je n compliment krijgt van je zwager oid. Dat geeft meer voldoening, dan dat je gaat zitten mokken en doet wat je zus probeert af te dwingen...
Want dan ga jij je alleen maar rotter voelen, terwijl zij het waarschijnlijk over twee weken al weer vergeten is...en zo niet, JAMMER VOOR DR...
succes
Precies.

Hoeveel geld je moet geven moet je zelf weten. Maar dan dus ook echt zelf weten. Dus niet je laten leiden door wat je zus wil en zegt. Jij geeft haar een bedrag, zij moet maar blij zijn met wat dat is.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 11:55
Verwijderd
Ze heeft specifiek om geld gevraagd, want dat hebben ze niet ( slim om dat te gaan trouwen he ) en daarnaast weet ik absoluut niet wat ik wel of niet kan kopen qua cadeau (ze wonen pas samen en ik heb geen idee wat voor handige spullen ze hebben...). Ik zat er aan te denken ze geld in een enveloppe te geven en te zeggen dat ze daarvan uit eten moeten gaan maandagavond (nadat ze dus voor de gemeente getrouwd zijn), met z'n tweetjes. (Ik denk dat ik €100,- geef, namens mijn vriend en mij, kunnen ze fijn van eten lijkt me.)

Ik geef ze ook nog een leuke kaart en twee van die badeentjes (een bruid en een bruidegom ), dat vind ze vast wel leuk.

Over die witte kleren doet haar verloofde nu ook moeilijk. Echt vreselijk flauw. Blijkbaar zijn de kleren belangrijker dan de gasten Als ze daar woensdag over gaan zeuren wanneer ik het aan heb, dan ben ik weg, maar zeer waarschijnlijk heeft mijn vader ook iets wits aan en mijn opa en oma ook. Dus ze zullen hun mond wel houden. (Mijn vriend is ook echt boos erover, ik was gisteren nogal overstuur omdat ik die kleren zo mooi vind en mijn zus dus zo bot zei dat ik ze niet aankon. Mijn vriend had zoveel zin het mijn moeder te vertellen, maar hij weet zelf ook wel dat zij dan niet gaat.. )

Wat een gezeur

Ik zal haar niet duidelijk maken dat ze stom doet, dat helpt toch niet, maakt het alleen maar erger. Wel heb ik besloten dat ik pas woensdag op de dag zelf naar de bruiloft in de kerk kom, ik ga de avond ervoor niet naar haar toe. (Eerst was het de bedoeling dat we dan samen iets zouden gaan doen, maar ineens komt er ook iemand anders langs en zijn de plannen helemaal omgegooid.)
Over een week is alles voorbij

De ouders van haar vriend betalen overigens heel veel. Zijn vader heeft de ringen gekocht en allemaal van die ceremonie-dingen (een zilveren beker waar ze samen uit moeten drinken, bruidswijn en nog meer dingetjes) zijn moeder heeft de taart betaald. Ik vind het erg raar dat ze dat alles zo schaamteloos aannemen, maar dat moeten ze natuurlijk zelf weten.

Laatst gewijzigd op 08-06-2005 om 11:57.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 11:58
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-06-2005 @ 12:55 :

Over een week is alles voorbij
Blijf daar aan denken
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 11:59
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik heb nu al medelijden met de vent waarmee ze trouwt. Wat een asociaal wicht, zeg. De scheiding zie ik nou al aankomen, want wie houdt het nu uit met zo'n hebberig en bot iemand?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:00
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Andijvie, laat haar je humeur niet verpesten Jij hebt je best gedaan om voor haar bruiloft leuke kleren uit te zoeken, dat is je ook gelukt en daar heb je aardig wat geld aan uit geven. Als zij ze niet mooi vindt, is dat jammer voor haar. Ze moet niet zo zeiken en dat weet je.
En inderdaad, als ze geen geld hebben en wel gaan trouwen, dan dwingen ze anderen min of meer om hun bruiloft te gaan betalen wat ik op z'n zachtst gezegd niet op prijs zou stellen als ik jou of je moeder was.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:01
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-06-2005 @ 12:59 :
Ik heb nu al medelijden met de vent waarmee ze trouwt. Wat een asociaal wicht, zeg. De scheiding zie ik nou al aankomen, want wie houdt het nu uit met zo'n hebberig en bot iemand?
Nou blijkbaar doet hij ook lekker mee.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-06-2005, 12:01
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
zij wil toch trouwen dan betaald ze het toch ook lekker zelf... En als ze kledingeisen gaat stellen had ze dat op de uitnodiging moeten zetten.... misschien komt de hele familie wel in het wit! Wat vinden je ouders van haar hele bitchie-gedoe?
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 08-06-2005 @ 12:55 :
Ze heeft specifiek om geld gevraagd, want dat hebben ze niet ( slim om dat te gaan trouwen he ) en daarnaast weet ik absoluut niet wat ik wel of niet kan kopen qua cadeau (ze wonen pas samen en ik heb geen idee wat voor handige spullen ze hebben...). Ik zat er aan te denken ze geld in een enveloppe te geven en te zeggen dat ze daarvan uit eten moeten gaan maandagavond (nadat ze dus voor de gemeente getrouwd zijn), met z'n tweetjes. (Ik denk dat ik €100,- geef, namens mijn vriend en mij, kunnen ze fijn van eten lijkt me.)
Oh, dat is toch genoeg. Mooi bedrag hoor, meer hoeft echt niet.
Citaat:
Als ze daar woensdag over gaan zeuren wanneer ik het aan heb, dan ben ik weg, maar zeer waarschijnlijk heeft mijn vader ook iets wits aan en mijn opa en oma ook. Dus ze zullen hun mond wel houden.
Okee, gewoon je witte kleren aandoen dus.
Citaat:

De ouders van haar vriend betalen overigens heel veel. Zijn vader heeft de ringen gekocht en allemaal van die ceremonie-dingen (een zilveren beker waar ze samen uit moeten drinken, bruidswijn en nog meer dingetjes) zijn moeder heeft de taart betaald. Ik vind het erg raar dat ze dat alles zo schaamteloos aannemen, maar dat moeten ze natuurlijk zelf weten.
Hmm.. blijkbaar passen ze goed bij elkaar
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:07
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 08-06-2005 @ 13:01 :
zij wil toch trouwen dan betaald ze het toch ook lekker zelf... En als ze kledingeisen gaat stellen had ze dat op de uitnodiging moeten zetten.... misschien komt de hele familie wel in het wit! Wat vinden je ouders van haar hele bitchie-gedoe?
Ze heeft niet heel veel contact met mijn ouders, dus ze merken het niet zo. Maar op zich is ze altijd al een beetje verwend en bazig, mijn moeder waarschuwde me daar vroeger al eens voor omdat ik mijn zus altijd over me heen liet banjeren en daar áltijd spijt van kreeg achteraf. Nu is het dus eigenlijk weer zo Maar ik zal me groot en sterk houden
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:07
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
grl schreef op 08-06-2005 @ 13:01 :
Nou blijkbaar doet hij ook lekker mee.
Ja, dat lees ik ook net. En zomaar schaamteloos zijn ouders alles laten betalen. Ik kan nu al geen €10 van m'n moeder aannemen, laat staan dat ik zoiets als een bruiloft door haar zou laten betalen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-06-2005 @ 13:07 :
Ja, dat lees ik ook net. En zomaar schaamteloos zijn ouders alles laten betalen. Ik kan nu al geen €10 van m'n moeder aannemen, laat staan dat ik zoiets als een bruiloft door haar zou laten betalen.
Dat had ik ook nooit van hem verwacht... Maar goed, ik ken hem ook nauwelijks, ook al zijn ze al 10 jaar samen. Waarschijnlijk passen ze goed bij elkaar
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:11
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-06-2005 @ 13:10 :
Dat had ik ook nooit van hem verwacht... Maar goed, ik ken hem ook nauwelijks, ook al zijn ze al 10 jaar samen. Waarschijnlijk passen ze goed bij elkaar
10 jaar? Christus! Hoe oud is je zus dan?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-06-2005 @ 13:11 :
10 jaar? Christus! Hoe oud is je zus dan?
Ze wordt dit jaar nog 26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2005, 12:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-06-2005 @ 13:12 :
Ze wordt dit jaar nog 26.
Hmmm... van iemand van 26 zou je toch volwassener gedrag verwachten.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:17
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
€500 is écht niet veel als je 'n bruiloft moet betalen. Receptie + avondfeest voor rond de 150 mensen, reken maar snel op €6000+ pleuro voor eten en drank alleen.



Edit: hier zeg ik dus niks mee over de manier waarop je zus zich gedraagt.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:18
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Hey
Ik vind het echt niet leuk van je zus hoe ze tegen jou en je ouders doet.
Je verteld ergens dat de ouders van haar verloofde heel erg veel betalen, misschien schaamt ze zich wel een beetje omdat er van "jullie" kant "minder" geld komt. Misschien vind ze het een soort van afgang?Dat ze daarom probeert zoveel mogelijk geld van jullie te krijgen zodat de verhoudingen nog een beetje kloppen?

Over die kleren moet ze helemaal dr mond houden, als ze er eerder mee was gekomen had je het geld dat je nu in je kleding hebt gestoken aan haar bruiloft zelf kunnen besteden.
Eigen schuld van dr dus
__________________
Tumtiedum hups.

Laatst gewijzigd op 08-06-2005 om 12:21.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:20
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ga lekker in het wit..

je zus is wel echt een bitch...
je ouders zouden eigenlijk dan helemaal niets moeten geven...

zij wil toch zo graag trouwen

want zo tehoren doet ze het alleen puur voor het feestje.. !
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:21
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 08-06-2005 @ 12:34 :
Ik heb er nog nooit van gehoord dat de ouders van de bruid de hele bruiloft betalen Ik zou zoiets niet eens willen.. hoe zit het met de ouders van de bruidegom dan?
Ik wel. Maar ik vind niet dat het zo hoort, tenzij er een goede reden is om de bruiloft helemaal te laten betalen.


Het is de bruiloft van je zus en dus haar speciale dag. En die van haar verloofde natuurlijk. Maar dat betekent niet dat je alles precies zo kunt doen zoals zij het wil. Jij hebt ook plannen, voorkeuren, beperkingen enzo. Wil je wit dragen zal dat vast haar hele dag niet verpesten. Wil je een gewoon cadeau geven omdat je dat persoonlijker of gewoon leuker vindt is dat jouw beslissing.
Het beste lijkt het me daar eens met je zus over te praten. Haar daarbij even stoom af laten blazen en begrip tonen, maar dan wel beginnen over jouw wensen. Dat zal even teleurstellend voor haar zijn, maar als ze een beetje kan relativeren hoeft dit toch geen drama te zijn?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 08-06-2005 @ 13:18 :
Hey
Ik vind het echt niet leuk van je zus hoe ze tegen jou en je ouders doet.
Je verteld ergens dat de ouders van haar verloofde heel erg veel betalen, misschien schaamt ze zich wel een beetje omdat er van "jullie" kant "minder" geld komt. Misschien vind ze het een soort van afgang?
Dat denk ik wel, maar ik denk ook dat ze van te voren absoluut niet na hebben gedacht over hoe veel zo'n bruiloft kost. Ze hebben allebei geen geld, geen vast werk.. Daar moet je dan toch rekening mee houden, lijkt me. Op zich houden ze een kleine bruiloft, de ruimte in de kerk kost ze niets bijvoorbeeld, maar alle andere kosten zijn compleet een verrassing voor ze. Wel sneu, maar ook niet erg slim...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:24
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Geen geld geven, kleren terugbrengen en gewoon niet gaan.

Is veel goedkoper en het is toch niet gezellig.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 08-06-2005 @ 13:24 :
Geen geld geven, kleren terugbrengen en gewoon niet gaan.

Is veel goedkoper en het is toch niet gezellig.
Ik wil er wel graag bij zijn, want ja, het is wel mijn zus he De bruiloft duurt ook maar een paar uurtjes, dan gaan ze alweer weg op huwelijksreis. Maar ja, ik vind het gezeur eromheen zó gemeen en ongepast Ik weet niet hoe ik duidelijk moet maken dat ze zich zo raar gedraagd, maar waarschijnlijk lukt me dat ook nooit.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 08-06-2005 @ 13:23 :
Dat denk ik wel, maar ik denk ook dat ze van te voren absoluut niet na hebben gedacht over hoe veel zo'n bruiloft kost. Ze hebben allebei geen geld, geen vast werk.. Daar moet je dan toch rekening mee houden, lijkt me. Op zich houden ze een kleine bruiloft, de ruimte in de kerk kost ze niets bijvoorbeeld, maar alle andere kosten zijn compleet een verrassing voor ze. Wel sneu, maar ook niet erg slim...
Dat is dan idd niet slim..
Zoiets plan je toch ruim vantevoren, je spaart ervoor en dan ga je kijken hoeveel het nou precies kost om een ruimte af te huren, eten voor iedereen te betalen, enz.
Maarja..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:28
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 08-06-2005 @ 13:18 :

Je verteld
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 08-06-2005 @ 13:27 :
Dat is dan idd niet slim..
Zoiets plan je toch ruim vantevoren, je spaart ervoor en dan ga je kijken hoeveel het nou precies kost om een ruimte af te huren, eten voor iedereen te betalen, enz.
Maarja..
Ze hebben 't allemaal heel snel besloten, dus echt tijd om te sparen was er niet
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-06-2005, 12:42
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
100 euro is wel veel hoor

Mijn zus is net getrouwd en ik gaf 25 euro volgens mij. Alleen van mij dan. Mijn broer gaf wel 45 euro. Maar dit is wel voor een bruiloft in het stadhuis, plus kerk plus eten en een groot feest met band.

Geef jij 100 euro voor alleen het trouwen in het gemeentehuis en de kerk?

Mijn ouders hebben niets aan de trouwerij betaald, maar wel de jurk van mijn zus. Dat was traditie ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 13:33
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Gewoon dat gedrag negeren, ze staat waarschijnlijk onder een hoop stress en reageert daarom (hopelijk) zo lomp op alles.

Ik zou nooit zoveel geld geven, maar goed. En gewoon lekker die kleren aandoen .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 13:38
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik weet meteen weer waarom ik als kind al niet wilde trouwen.

Het gaat jou niet eens om die trouwerij he, het gaat erom dat ze zich weer eens van haar slechtste kant laat zien en het nu afdwingt dat jij er in meegaat omdat het de mooiste dag van hun leven is en ze vinden dat ze dan het recht hebben om onuitstaanbaar te mogen zijn.

Kijk, het is maar 1 dag. Geef ze hun zin, doe andere kleren aan, de zomer duurt nog lang genoeg dat je die nieuwe aankunt, geef ze die 100 euro, zet je mooiste glimlach op en laat het jouw dag niet verpesten. Daarna laat je ze gewoon een tijdje met rust, en als ze weer eens wat raars wil, dan ga je er voluit tegenin.

Dit is nu de familierel niet waard. Maar je weet helaas nu zeker wat de ware aard is van je bloedeigen zus ...dat is het trieste eraan.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 13:46
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 08-06-2005 @ 14:38 :
Ik weet meteen weer waarom ik als kind al niet wilde trouwen.

Het gaat jou niet eens om die trouwerij he, het gaat erom dat ze zich weer eens van haar slechtste kant laat zien en het nu afdwingt dat jij er in meegaat omdat het de mooiste dag van hun leven is en ze vinden dat ze dan het recht hebben om onuitstaanbaar te mogen zijn.

Kijk, het is maar 1 dag. Geef ze hun zin, doe andere kleren aan, de zomer duurt nog lang genoeg dat je die nieuwe aankunt, geef ze die 100 euro, zet je mooiste glimlach op en laat het jouw dag niet verpesten. Daarna laat je ze gewoon een tijdje met rust, en als ze weer eens wat raars wil, dan ga je er voluit tegenin.

Dit is nu de familierel niet waard. Maar je weet helaas nu zeker wat de ware aard is van je bloedeigen zus ...dat is het trieste eraan.
Ik ga er nu ook echt niet tegenin. 'k Kan haar nu alleen echt helemaal niet meer uitstaan, zo irritant. Ik weet niet hoever ik toe moet geven. Andere kleren kopen, terwijl ik al ruim €200,- uit heb gegeven aan kleding speciaal voor de bruiloft, doe ik niet. Op dat gebied geef ik dus níet toe.
Ik ga haar bruiloft heus niet verpesten, maar ze overdrijft echt enorm en moet niet verwachten dat alles zo is als ze het zou willen. Er zijn vast mensen die per ongeluk een glas drinken omstoten, mensen die iets aan hebben wat ze niet leuk vindt, mensen die niet genoeg geld geven. Ze verwacht zelfs van familie van haar vriend dat ze uit Joegoslavië over komen vliegen terwijl ze helemaal geen geld hebben Want het is immers haar dag... *zucht*

(Ze zegt ook altijd 'het is míjn dag', nooit 'het is ónze dag', een keer verbeterde haar vriend haar )
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:03
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wat een onzin kraamt Juno weer uit...

Moet ze nu weer nieuwe kleren aanschaffen alleen om haar zus tevreden te houden? En ze moet maar een glimlach opzetten en net doen alsof ze zich niet ergert? Nee hoor, Andijvie, je moet je zus eens zeggen waar het op staat!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:06
Verwijderd
Trouwen is nutteloos en hopeloos achterhaald, dus waarom zou je überhaupt op haar bruiloft willen verschijnen? Als mijn broer zou gaan trouwen (niet dat ik hem daarvoor aanzie) zou ik niet op zijn bruiloft komen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:07
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-06-2005 @ 15:06 :
Trouwen is nutteloos en hopeloos achterhaald, dus waarom zou je überhaupt op haar bruiloft willen verschijnen? Als mijn broer zou gaan trouwen (niet dat ik hem daarvoor aanzie) zou ik niet op zijn bruiloft komen.
Dat is dan ook weer typisch voor jou.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-06-2005 @ 15:07 :
Dat is dan ook weer typisch voor jou.
Helaas wel, ja.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:14
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
beetje jammer dat je zus zo reageerd, hoe oud is die griet? oud en wijs genoeg lijkt me...500 euro is redelijk veel maar niet ontzettend veel maar GENOEG! want ZIJ wilt toch trouwen en niet je ouders...en wat jij haar moet geven? iig geen geld...wat een onzin...hoeveel geld ga je me geven!?!?! belachelijk dat ze t durft te vragen...ik zou als ik jou was gewoon kleren uit je kast halen en dan geen wit...gezeik zeg...maargoed op zich is het wel een soort traditie dat ouders wat geven voor een bruiloft...mijn schoonzusje heeft van haar moeder haar jurk gekregen (wat wel wat meer dan 500 euro is)....dus daar heeft je zus wel gelijk in, maar dat ze zo hebberig is vink zo achterlijk....500 euro kan je veel van doen...! ze moet niet zeiken..laat die dag aan je voorbij gaan misc wordt t wel leuk...
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:15
Verwijderd
Dat de ouders van bruid, in onderling overleg met de ouders van de bruidegom, de bruiloft betalen is wel traditie natuurlijk. Maar het is tegenwoordig niet meer strikt noodzakelijk.

Het geven van geld als huwelijkscadeau is wel zeer ongepast. Dus je begrijpt wel wat vragen naar de hoeveelheid geld die je waarschijnlijk gaat krijgen voor gedrag is - laat staan erover klagen.

Wat de kleding betreft, geldt dat alleen de bruid en de bruidsmeisjes/jonkertjes in het wit gekleed mogen gaan. De bruid is het middelpunt van de belangstelling en daarom mogen anderen geen wit aan. Overigens: 'geen rouw in de trouw' - zwart wordt ook als erg ongepast beschouwd.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:18
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Misschien wordt het eens tijd dat je haar de waarheid verteld.
En als er niks over kleding op de uitnodiging staat, draag gewoon die kleren, die heb je er speciaal voor gekocht! Echt achterlijk dat ze zo tegen je doet. Dus ik denk dat je het beste met haar kunt gaan praten. Beter dan dat je het verzwijgt en dat je de hele dag met een nepglimlach rondloopt. En wie weet voor hoe lang daarna nog.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:18
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-06-2005 @ 15:15 :

Wat de kleding betreft, geldt dat alleen de bruid en de bruidsmeisjes/jonkertjes in het wit gekleed mogen gaan. De bruid is het middelpunt van de belangstelling en daarom mogen anderen geen wit aan. Overigens: 'geen rouw in de trouw' - zwart wordt ook als erg ongepast beschouwd.
Zeg jij dat of zegt Reinildus dat?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-06-2005 @ 15:18 :
Zeg jij dat of zegt Reinildus dat?
Wat denk je? Als je wilt trouwen volledig naar eigen inzicht mag je natuurlijk alles zelf inrichten, maar uit de openingspost ('het is normaal (...), het hoort zo (...)' leid ik af dat gevraagd wordt hoe het eigenlijk hoort.

En wat betreft het vragen naar en klagen over geld of cadeau's, dat is natuurlijk altijd heel onbeschoft, ongeacht de gelegenheid.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:20
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-06-2005 @ 15:15 :

Wat de kleding betreft, geldt dat alleen de bruid en de bruidsmeisjes/jonkertjes in het wit gekleed mogen gaan. De bruid is het middelpunt van de belangstelling en daarom mogen anderen geen wit aan. Overigens: 'geen rouw in de trouw' - zwart wordt ook als erg ongepast beschouwd.
Haar zus staat met haar gedrag al genoeg in het middelpunt van de belangstelling. Ik zie het probleem van witte kleding dus niet.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied? #114
Atelier Madame
500 06-01-2011 10:43
De Kantine Wat saai zeg! #12
Verwijderd
498 23-08-2007 00:39
Liefde & Relatie Moeialerige zus
Apomes
14 25-05-2004 18:33
Psychologie Mijn moeder
EvilSmiley
3 21-12-2002 10:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.