Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2001, 15:23
Wanderlust
Wanderlust is offline
zoals het onderwerp zich al voorstelt, wat betekenen gedichten voor jullie, waarom schrijven jullie ze, en wanneer schrijven jullie ze...dus, wat betekenen gedichten voor jullie???
__________________
He came, he saw, he swung!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2001, 15:29
miro
Avatar van miro
miro is offline
Een gedicht betekent voor mij, even mn zorgen van me afschrijven. Tis fijn om ze toch even kwijt te zijn en er even aan te denken. Ik schrijf ze meestal 's nachts in bed, het enige moment dat ik even alleen ben. Ik zet gewoon mn gevoelens op papier (god wat klinkt dat diepzinnig )
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 15:34
Wanderlust
Wanderlust is offline
Citaat:
miro schreef:
Ik schrijf ze meestal 's nachts in bed, het enige moment dat ik even alleen ben.
ME 2
__________________
He came, he saw, he swung!!!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 15:43
Starrie
Avatar van Starrie
Starrie is offline
In gedichten kan ik meestal mijn gevoelens goed onder woorden brengen. Ik heb een hele hoop gedichten en ik doe dit ook al jaren. Maar ik laat de echt persoonlijke dingen aan niemand lezen. En de gedichten die ik op het forum plaats worden ook niet gelezen door vriendinnen enz.
Dichten is voor mij een opluchting. Vooral als ik me echt heel slecht voel.
Gedichten zeggen mij dus echt heel veel en betekend meestal ook veel voor mij.
__________________
ik ben niet zo dom als jij eruit ziet!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 15:53
Wanderlust
Wanderlust is offline
Extra vraag: wil je iets met je gedichten bereiken................bv. een levensles geven, tips geven, iets vertellen e.d.
__________________
He came, he saw, he swung!!!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 16:01
Starrie
Avatar van Starrie
Starrie is offline
Citaat:
Wanderlust schreef:
Extra vraag: wil je iets met je gedichten bereiken................bv. een levensles geven, tips geven, iets vertellen e.d.
Nou iets bereiken wil ik niet. als ik iets op het forum plaats wil ik eigenlijk gewoon even weten wat de ander van mijn gedicht vond.
Ik wil wel dat mijn gedichten leuk/mooi zijn om te lezen maar verder wil ik er niets mee bereiken (alleen voor mezelf dan)

__________________
ik ben niet zo dom als jij eruit ziet!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 16:03
crazyjaap
crazyjaap is offline
Kunst met een hoofdletter 'K'
__________________
Met vriendelijke groetjes,CrAzYjAaP! <br> [EMAIL]jaapie@jcz.nl[/EMAIL]
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 16:18
Inferno
Inferno is offline
Ik schrijf gedichten omdat ik m'n slechte of kwade gevoelens van me af moet schrijven anders ga ik er kapot aan...Ik wil met m'n gedichten bereiken dat erop gereageerd word en dat mensen erover nadenken en realizeren dat het lang niet altijd zo goed gaat als het lijkt.....
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 16:20
misspretty
misspretty is offline
Citaat:
Inferno schreef:
Ik schrijf gedichten omdat ik m'n slechte of kwade gevoelens van me af moet schrijven anders ga ik er kapot aan...Ik wil met m'n gedichten bereiken dat erop gereageerd word en dat mensen erover nadenken en realizeren dat het lang niet altijd zo goed gaat als het lijkt.....
precies hetzelfde
mijn gevoelens uit ik in mijn gedichten
xxxx
sylvana

__________________
Leef je leven per dag ,kijk niet achterom ,maar ook niet vooruit!! >>I'am dangerousley in love !>>>> mijn haringlover is doc
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 16:21
misspretty
misspretty is offline
Citaat:
Inferno schreef:
Ik schrijf gedichten omdat ik m'n slechte of kwade gevoelens van me af moet schrijven anders ga ik er kapot aan...Ik wil met m'n gedichten bereiken dat erop gereageerd word en dat mensen erover nadenken en realizeren dat het lang niet altijd zo goed gaat als het lijkt.....
precies hetzelfde
mijn gevoelens uit ik in mijn gedichten
xxxx
sylvana

__________________
Leef je leven per dag ,kijk niet achterom ,maar ook niet vooruit!! >>I'am dangerousley in love !>>>> mijn haringlover is doc
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 16:36
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Wanderlust schreef:
Extra vraag: wil je iets met je gedichten bereiken................bv. een levensles geven, tips geven, iets vertellen e.d.
tja iets mee bereiken... dat is moeilijk. Ik probeer te dichten en het eenvoudig te houden zodat mensen die net beginnen met gedichten lezen het werkelijk begrijpen en later moeilijkere gedichten kunnen gaan lezen zoals die van Jamezy, Internationalist, DyingBride e.d.

Dus eigenlijk een soort opstapje maken naar de echte toppers
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 10:21
*LoveyOne*
*LoveyOne* is offline
Tja...het is een heel verhaal maar ik heb heel veel problemen gehad tot nu toe en ik ben pas 16 en daardoor ben ik nu manisch depressief waardoor ik een uitweg probeer te zoeken voor mijn gevoelens....

(manisch depressief betekent dat je ieder moment van de dag aan de dood denkt...snappie?)

En het dichten is voor mij een uitweg voor mn gevoelens...
love
lovelyone
__________________
theslayer
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 10:30
John-17
John-17 is offline
Citaat:
*LoveyOne* schreef:
Tja...het is een heel verhaal maar ik heb heel veel problemen gehad tot nu toe en ik ben pas 16 en daardoor ben ik nu manisch depressief waardoor ik een uitweg probeer te zoeken voor mijn gevoelens....

(manisch depressief betekent dat je ieder moment van de dag aan de dood denkt...snappie?)

En het dichten is voor mij een uitweg voor mn gevoelens...
love
lovelyone

heel goed dat je zo een uitweg zoekt!!!
ik ben dan niet manisch depressief maar voor mij is het ook wel een uitweg, vooral als je zoals vaak met niemand kunt praten


[Dit bericht is aangepast door John-17 (03-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 11:00
*Frozen Tears*
Avatar van *Frozen Tears*
*Frozen Tears* is offline
Citaat:
Inferno schreef:
Ik schrijf gedichten omdat ik m'n slechte of kwade gevoelens van me af moet schrijven anders ga ik er kapot aan...Ik wil met m'n gedichten bereiken dat erop gereageerd word en dat mensen erover nadenken en realizeren dat het lang niet altijd zo goed gaat als het lijkt.....

same here!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 14:04
sunflouwer
Avatar van sunflouwer
sunflouwer is offline
ik uit mjn gevoelens in mijn gedichten. vorig jaar moest ik alle slechte ervaringen van me afschrijven, anders verdronk ik er in. Nu schrijf ik eigenlijk haast alleen nog maar over vrolijke dingen. Van alle slechte dingen, schrijf ik de goede dingen op. want alles heeft wel een goede kant.

k heb er verder geen bedoelingen mee. Ik laat ze ook alleen hier door andere lezen. niemand die ik irl ken leest mijn gedichten.

ze betekenen wel veel voor me.

kuzzie caatje
__________________
beter 1 sunflouwer op het forum, dan 11 bloemen in een vaas
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 14:31
DwergHamstertje
DwergHamstertje is offline
kschijf gedichten om alles wat in mijn hoofd afspeeld te "zien".
Gôh wat is dit moeilijk uit te leggen... ehhhmmm...
Kschrijf vaak gedichten als ik in paniek ben.
Om zo zelf te lezen en te begrijpen wat ik voel op dat moment.
Kweet ut, het klink raar... Maar ik weet het niet hoe ik het anders moet omschrijven.

Door een aantal dingen in het verleden en resente gebeurtenissen ben ik langzaam al 2 jaartjes Depressief, duzzzz vaak zijn ze niet echt vrolijk... Maa het zijn mijn gevoelens...
En om te weten WAT ik voel... Zet ik ze om in gedichten...
Heeeel vaag, maar daqt is nou net wel de waarheid... dnek ik...
Kweet ut ook nie... khoop ook, dat dit een b-tje duidelijk is geworden... Zal wel nie...
__________________
Ik ben ik, maar wie is is...*~**~**~*Enkel gij die de sleutel hebben, hebben hoop. Gij die geen hoop hebben, hebben ook geen sleutel...*~**~**~*
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 16:16
NenNa
Avatar van NenNa
NenNa is offline
gedichten schrijf ik om uit te drukken wat ik voel, om een beetje dingen van me af te schrijven. meestal snachts....
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 16:56
Kore
Avatar van Kore
Kore is offline
een gedicht dwingt tot het goed zien van wat je wilt zeggen in je hoofd, en vervolgens het laten tuimelen van de woorden in je hoofd tot ze goed staan. je verteld wat er in je is, zo overzichtelijk, mooi en bondig mogelijk. hierdoor krijg je overzicht in je hoofd, vaak het doel van mijn gedichten.
ik hoop dat mensen die ze lezen een idee krijgen wat ik wil vertellen, het zijn puzzeltjes. reconstrueer het maar.
veel mensen doen het niet. ik krijg weinig reactie. misschien zijn ze ontoegankelijk, maar zolang ik zelf maar weet wat ik heb gezegd, maakt het niet zoveel uit. maar ik vind het wel jammer.

soms maak ik gedichten omdat het de enige manier is waarop ik iets kwijt kan. als ik niemand kan vertellen wat ik voel, en als ik het nergens anders kwijt kan, maak ik er een gedicht van, zodat ik het hier kan plaatsen, en toch iemand leest wat ik voel op dit moment. misschien een fout maar ik doe het wel.
__________________
benader de liefde net als koken, met dezelfde onvoorzichtige overgave
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Decentrale selectie Geneeskunde 2009
WR
240 23-08-2009 03:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Verhalen & Gedichten [verhaal] Montofoob
Type
3 19-04-2004 22:11
Levensbeschouwing & Filosofie Leven: "Evolutie of schepping?"
BiL@L
13 03-12-2003 11:02
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme...
BiL@L
62 17-09-2003 04:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.