Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2003, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-06-2003 @ 17:31:
Nee, maar ik vroeg het me af.
Naja, niet iedereen is een Weasley natuurlijk.

Komt ie nou morgen uit?

21 juni, zegt bol.com ?
21 juni komt hij uit, 's ochtends.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2003, 20:55
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-06-2003 @ 17:39:
21 juni komt hij uit, 's ochtends.
s'nachts Hier in nl kan je hem om 1 uur in de nacht bij enkele winkels halen en in Engeland om 12.00.
Iemand nog naar de BBC gekeken?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 19-06-2003 @ 21:55:
s'nachts Hier in nl kan je hem om 1 uur in de nacht bij enkele winkels halen en in Engeland om 12.00.
Iemand nog naar de BBC gekeken?
Owww, niet gekeken

Cool dat hij middernacht (Engelse tijd dan) uitkomt, zal toch wel een stormloop zijn Heb écht zin om het jeugdjournaal te kijken zaterdag, al die kinderen die het boek krijgen en helemaal staat te gillen en te trappelen Heerlijk!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 21:24
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Citaat:
Ieke schreef op 19-06-2003 @ 21:55:
s'nachts Hier in nl kan je hem om 1 uur in de nacht bij enkele winkels halen en in Engeland om 12.00.
Iemand nog naar de BBC gekeken?
Ik moest werken en heb het gemist wie kan even kort vertellen wat ze gezegd heeft?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 14:41
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Nog: 8 hours, 10 mins, 10 sec to go
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Mitros schreef op 20-06-2003 @ 15:41:
Nog: 8 hours, 10 mins, 10 sec to go
Jaa
Echt cool

Morgen rond 11 uur komt de postbode, dan krijg ik hem *juicht*
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 20-06-2003 @ 15:56:
Jaa
Echt cool

Morgen rond 11 uur komt de postbode, dan krijg ik hem *juicht*
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

*doet blij* mijn postbode zal om die tijd ook wel komen...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 15:26
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Mitros schreef op 19-06-2003 @ 22:24:
Ik moest werken en heb het gemist wie kan even kort vertellen wat ze gezegd heeft?
Dat is heeeeeeeeeeeel moeilijk. Heb het wel opgenomen en gekeken, maar m het even kort samen te vatten is erg moeilijk.
Eens denken:
Een aantal vragen over het beroemt zijn, hoe ze dat vond. Dan wat over het schrijven, bij deel 2 had ze een writersblock. Bij deel 4 moest ze op het eind bijna de klok rond schrijven om de deathline te halen. Dat is de reden dat ze 5 wat langer heeft laten liggen. Ze heeft niet veel vertelt over 5, maar als je het verhaal hoort vertelt ze toch wat:
- Er komt een vrouwelijke leraar verweer tegen de zwarte kunsten
- We krijgen ongeveer te weten waarom voldemort zo'n hekel heeft aan harry's ouders.
- 'Hormonen' spelen een grotere rol (vind ik erg vaag)
en nog wat kleine dingen, maar ze is er niet duidleijk in omdat ze vind dat het het leukste is als je er zelf achter komt.
Ze verwacht met 6 niet zo lang bezig te zijn als met 5, dat zal ook minder dik worden (in 5 wordt veel uitgelegt, dus in 6 hoeft niet zoveel) Daarbij krijgen we denk ik een probeem met 7 omdat ze denkt dat ze niet heel makkelijk kan stoppen met Harry (ze is er al zo lang mee bezig) en dat het dan nog wel eens heel dik kan worden (en lang op zich laat wachten) Ze weet nog niet of ze harry misschien wel dood laat gaan (misschien dat ze het doet om de comercie rondom te stoppen) Was een vrij vaag stukje en ik moet eerlijk zeggen dat ik de indruk kreeg dat er nog heel wat staat te gebeuren en dan ook best wel behoorlijke dingen. Ze gaat doen wat ze zelf wil en het geen lief kinderboek laten wezen. (wat men graag wil en zij niet)
Dit was even kort.

Ik hoorde vandaag op radio gelderland iets van dat ze na 5 wou stoppen. Maar in het intervieuw is daar helemaal niets van terug te vinden. Daar kreeg ik heel sterk de indruk dat ze wel door gaat.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 15:28
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Hmm... zal ik hem wel of niet in het Engels gaan kopen en lezen? Aangezien ik de andere delen in het Nederlands heb...

*dilemma*
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 20-06-2003 @ 16:28:
Hmm... zal ik hem wel of niet in het Engels gaan kopen en lezen? Aangezien ik de andere delen in het Nederlands heb...

*dilemma*
Als je wacht op de Nederlandse editie kun je beter dit forum drie maanden mijden denk ik...

Engels is ook leuk, toch?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 16:30
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-06-2003 @ 16:31:
Als je wacht op de Nederlandse editie kun je beter dit forum drie maanden mijden denk ik...

Engels is ook leuk, toch?
Engels is ook leuk ja. Maar ik heb niet zoveel geld meer, moet ook de huur van mijn kamer nog betalen. Hmm... kan ik nog 3 maanden wachten? Nee.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 20-06-2003 @ 17:30:
Hmm... kan ik nog 3 maanden wachten? Nee.
Daarom.

Kun je de engelse versie niet lenen van iemand c.q. de bieb? (naja, alsof die met 20.000 hp5 boeken genoeg hebben voor al die mensen die ze willen lenen maar toch.)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 20-06-2003 @ 16:26:
Dat is heeeeeeeeeeeel moeilijk. Heb het wel opgenomen en gekeken, maar m het even kort samen te vatten is erg moeilijk.
Eens denken:
Een aantal vragen over het beroemt zijn, hoe ze dat vond. Dan wat over het schrijven, bij deel 2 had ze een writersblock. Bij deel 4 moest ze op het eind bijna de klok rond schrijven om de deathline te halen. Dat is de reden dat ze 5 wat langer heeft laten liggen. Ze heeft niet veel vertelt over 5, maar als je het verhaal hoort vertelt ze toch wat:
- Er komt een vrouwelijke leraar verweer tegen de zwarte kunsten
- We krijgen ongeveer te weten waarom voldemort zo'n hekel heeft aan harry's ouders.
- 'Hormonen' spelen een grotere rol (vind ik erg vaag)
en nog wat kleine dingen, maar ze is er niet duidleijk in omdat ze vind dat het het leukste is als je er zelf achter komt.
Ze verwacht met 6 niet zo lang bezig te zijn als met 5, dat zal ook minder dik worden (in 5 wordt veel uitgelegt, dus in 6 hoeft niet zoveel) Daarbij krijgen we denk ik een probeem met 7 omdat ze denkt dat ze niet heel makkelijk kan stoppen met Harry (ze is er al zo lang mee bezig) en dat het dan nog wel eens heel dik kan worden (en lang op zich laat wachten) Ze weet nog niet of ze harry misschien wel dood laat gaan (misschien dat ze het doet om de comercie rondom te stoppen) Was een vrij vaag stukje en ik moet eerlijk zeggen dat ik de indruk kreeg dat er nog heel wat staat te gebeuren en dan ook best wel behoorlijke dingen. Ze gaat doen wat ze zelf wil en het geen lief kinderboek laten wezen. (wat men graag wil en zij niet)
Dit was even kort.

Ik hoorde vandaag op radio gelderland iets van dat ze na 5 wou stoppen. Maar in het intervieuw is daar helemaal niets van terug te vinden. Daar kreeg ik heel sterk de indruk dat ze wel door gaat.
Nah, ze gaat niet stoppen... dat geloof ik niet..

En wat er in deel 7 gebeurd weet nog niemand zeker, misschien gaat hij dood, misschien niet, het is nog niet geschreven dus nog even afwachten.
Ik hoop wel dat ze na HP nog meer gaat schrijven, ben benieuwd wát Of ze verder gaat in die wereld van Harry en bijvoorbeeld over zijn ouders schrijft, of dat ze een hele andere richting op zal gaan.

Ik ben erg benieuwd naar deel vijf
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 17:27
appeltjepeertje
Avatar van appeltjepeertje
appeltjepeertje is offline
Stond vandaag in de krant een intervieuw met JK Rowling....er gaat iemand dood in deel 5 en ze moest er zelf om huilen toen ze t schreef..

Aber gut, morgen moet ik werken IN een boekenwinkel dus rara wie de eerste is die hem koopt> MOI!
__________________
*Goed Verhaal. Lekker Kort*
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 19:24
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik heb hem besteld via internet bij een Engelse boekenzaak, maar ik denk niet dat ik hem morgen al krijg . Moet trouwens nog wel even een lijstje Engels-Nederlandse namen uitprinten, sinds ik bijna alleen maar alle Nederlandse namen ken....
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 20-06-2003 @ 20:24:
ik heb hem besteld via internet bij een Engelse boekenzaak, maar ik denk niet dat ik hem morgen al krijg . Moet trouwens nog wel even een lijstje Engels-Nederlandse namen uitprinten, sinds ik bijna alleen maar alle Nederlandse namen ken....
Staat volgens mij wel ergens op internet, ik had hem een keer voor me... dus als je even googlet vind je het wel
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 20-06-2003 @ 20:24:
ik heb hem besteld via internet bij een Engelse boekenzaak, maar ik denk niet dat ik hem morgen al krijg . Moet trouwens nog wel even een lijstje Engels-Nederlandse namen uitprinten, sinds ik bijna alleen maar alle Nederlandse namen ken....
bij bol.com kon je 'm in januari ook al bestellen. €26,99 ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 21:58
Verwijderd
Is het stom om te zeggen wanneer ik me zo opgelaten voel als een klein kind dat op mag blijven voor het vuurwerk op Oud & Nieuw? Zo voel ik me dus echt
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 22:49
Verwijderd
Ja, ik heb nu echt wel heel veel zin. Komt niet vaak voor, dat ik dat met een boek heb, maar dat komt toch echt om het fandom. Er is al zó veel gespeculeerd, zó veel geschreven, dat ik denk dat er niet veel nieuws meer te doen is voor haar. En tóch... *duimt* Niet Draco doodmaken, niet Ginny doodmaken! En Ron en Hermione ook maar niet. *duimt meer*

Oh!

(heeeeel klein beetje spoilerig, misschien. Ik vind van niet)



Citaat:
JEREMY PAXMAN: But that's the usual pattern of children's books isn't it? Swallows and Amazons is the same isn't it? The children never age. But your....
JK ROWLING: And it reaches its apotheosis in Peter Pan obviously, where it is quite explicit, and I find that very sinister. I had a very forthright letter from a woman who had heard me say that Harry was going to have his first date or something and she said "Please don't do that, that's awful. I want these books to be a world where my children can escape to." She literally said "free from hurt and fear" and I'm thinking "Have you read the books? What are you talking about free from hurt and fear? Harry goes through absolute hell every time he returns to school." So I think that a bit of snogging would alleviate matters.
JEREMY PAXMAN: So there will be some pairing up will there in this book?
JK ROWLING: Well in the fullness of time.
JEREMY PAXMAN: Unlikely pairings? Not Hermione and Draco Malfoy or anything like that?
JK ROWLING: I don't really want to say as it will ruin all the fan sites. They have such fun with their theories ... and it is fun, it is fun. And some of them even get quite close. No-one has ever - I have gone and looked at some of it and no-one's ever ...
There is one thing that if anyone guessed I would be really annoyed as it is kind of the heart of it all. And it kind of explains everything and no-one's quite got there but a couple of people have skirted it. So you know, I would be pretty miffed after thirteen or fourteen years of writing the books if someone just came along and said I think this will happen in book seven. Because it is too late, I couldn't divert now.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 09:22
Verwijderd
*wacht op de postbode*



Je kan de Nederlandse versie nu ook bij bol.com bestellen, ontvang je hem op de dag van verschijnen.
Hier klikken voor een link naar bol.com

En ik heb er de hele nacht over gedroomd en soms wakker gelegen. Ik droomde namelijk dat ik twee hele dunne boekjes kreeg, die in de verste verte niet op Harry Potter leken. Was echt eng

Maar goed, ik ben 18, dan moet ik me ook maar zo gedragen

Is er iemand die hem al heeft?

Overigens denk ik nu ineens wél dat Ron doodgaat... Ik denk dat hij als geest terugkomt... Ik weet het niet zeker, maar er wordt gezegd dat een van de hoofdpersonen doodgaat en dat JKR moest huilen... bij Ron kan ik me dat goed voorstellen... Maar het mag niet

*houdt haar opgelaten kakelmond*
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 09:26
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-06-2003 @ 22:16:
bij bol.com kon je 'm in januari ook al bestellen. €26,99 ofzo.
weet ik, maar ik heb hem nu in Engeland besteld voor +/- 12 euro, zonder verzendkosten, nadeel is dan weer wel dat ik hem waarschijnlijk niet vandaag krijg.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 09:30
Verwijderd
Owww, waar blijft de postbode nou toch!!???
Ik zit nog net niet op de mat voor de voordeur, maar ik kan echt niet meer wachten. Ik hoop echt zoooo dat ik 'm ook vandaag krijg.
Ik heb 'm bij de NBC (nederlandse boekenclub) bestelt, maar ik kan op de site niet vinden of ik 'm dan vandaag al krijg. IK hoop echt zo dat de postbode snel komt!!

over het algemeen ben ik niet zo ongeduldig als het om een boek gaat, maar na dat interview met Rowling kan ik echt niet meer wachten.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 09:48
Verwijderd
Citaat:
LittleStar3 schreef op 21-06-2003 @ 10:30:
Owww, waar blijft de postbode nou toch!!???
Ik zit nog net niet op de mat voor de voordeur, maar ik kan echt niet meer wachten. Ik hoop echt zoooo dat ik 'm ook vandaag krijg.
Ik heb 'm bij de NBC (nederlandse boekenclub) bestelt, maar ik kan op de site niet vinden of ik 'm dan vandaag al krijg. IK hoop echt zo dat de postbode snel komt!!

over het algemeen ben ik niet zo ongeduldig als het om een boek gaat, maar na dat interview met Rowling kan ik echt niet meer wachten.
Ik had precies hetzelfde, liep echt continu naar het raam om te zien of ik al een tpg-busje zag...

Maar ja, verleden tijd allemaal he...

IK HEB HEM!!!!!!!



Hij is echt dik 766 pagina's en heel mooi...
*blij*
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 10:24
Verwijderd
en ik zit nog steeds te wachten, ben om me bezig te houden maar begonnen met het samenvatten van m'n collegestof voor een tentamen dat ik volgende week heb. Hmm, is al dat wachten toch nog ergens goed voor

Meneer de postbode: schiet nou es op!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 11:29
Verwijderd
Ik zal niets verklappen, maar wilde alleen even zeggen dat het echt goed begint (heb net de eerste twee hoofdstukken uit). Je merkt echt dat Harry ouder wordt enzo... Erg goed

*is gelukkig*

Laatst gewijzigd op 21-06-2003 om 11:31.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 11:30
Verwijderd
Citaat:
LittleStar3 schreef op 21-06-2003 @ 11:24:
en ik zit nog steeds te wachten, ben om me bezig te houden maar begonnen met het samenvatten van m'n collegestof voor een tentamen dat ik volgende week heb. Hmm, is al dat wachten toch nog ergens goed voor

Meneer de postbode: schiet nou es op!!!!
Als je hem donderdag bestelt hebt, krijg je hem zeker wel vandaag.

Postbodes komen op zaterdag wel vaak ietsjes later... en 't is een groot en zwaar pakje, dus misschien gaat het niet via de normale postbode, maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 21-06-2003 @ 12:30:
Als je hem donderdag bestelt hebt, krijg je hem zeker wel vandaag.

Postbodes komen op zaterdag wel vaak ietsjes later... en 't is een groot en zwaar pakje, dus misschien gaat het niet via de normale postbode, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb 'm geloof ik al een maand geleden besteld, m'n moeder is lid en krijgt dan altijd zo'n nieuwsbrief. daar stond in dat je 'm vooruit kon bestellen.

De gewone post is al geweest, dus ze zullen wel met zo'n busje komen. Ik moet gewoon nog maar even geduld hebben

heb jij 'm ook bij de NBC besteld dan??
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 11:37
Verwijderd
Citaat:
LittleStar3 schreef op 21-06-2003 @ 12:33:
Ik heb 'm geloof ik al een maand geleden besteld, m'n moeder is lid en krijgt dan altijd zo'n nieuwsbrief. daar stond in dat je 'm vooruit kon bestellen.

De gewone post is al geweest, dus ze zullen wel met zo'n busje komen. Ik moet gewoon nog maar even geduld hebben

heb jij 'm ook bij de NBC besteld dan??
Nee, bij bol.com.. maar m'n zus wel bij NBC, ze heeft en woensdag bestelt en heeft hem net gekregen...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 11:41
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
blije toestanden rond nieuwe harry potter
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 11:44
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
VRAAGJE:

De nederlandse Harry p. komt toch in novembr uit?
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 11:46
Hussein Fatal
Avatar van Hussein Fatal
Hussein Fatal is offline
Citaat:
dreadzzmeisje schreef op 21-06-2003 @ 12:44:
VRAAGJE:

De nederlandse Harry p. komt toch in novembr uit?
ja
__________________
I'm about to unleash the biblical plague "Hell"-A. deserves.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 11:47
Verwijderd
Citaat:
dreadzzmeisje schreef op 21-06-2003 @ 12:41:
blije toestanden rond nieuwe harry potter
[afbeelding]
Wat staat er op die doos? Het lijkt mijn naam wel... 'Andrea' ofzo...

Leuke foto trouwens
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 11:47
Verwijderd
Citaat:
dreadzzmeisje schreef op 21-06-2003 @ 12:44:
VRAAGJE:

De nederlandse Harry p. komt toch in novembr uit?
Rond die tijd ja, is nog niet helemaal zeker wanneer... Maar je kan hem dus al bestellen bij bol.com.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 21-06-2003 @ 12:37:
Nee, bij bol.com.. maar m'n zus wel bij NBC, ze heeft en woensdag bestelt en heeft hem net gekregen...
dan moet die van mij dus ook nog vandaag komen.
*gaat door met wachten op de postbode*
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 12:41
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-06-2003 @ 12:47:
Wat staat er op die doos? Het lijkt mijn naam wel... 'Andrea' ofzo...

Leuke foto trouwens
ja, volgens mij staat er ook andrea, misschien een oude verhuisdoos of zo?

fotowtje van de site van de regionale krant...
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 13:14
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-06-2003 @ 18:24:
Nah, ze gaat niet stoppen... dat geloof ik niet..

En wat er in deel 7 gebeurd weet nog niemand zeker, misschien gaat hij dood, misschien niet, het is nog niet geschreven dus nog even afwachten.
Ik hoop wel dat ze na HP nog meer gaat schrijven, ben benieuwd wát Of ze verder gaat in die wereld van Harry en bijvoorbeeld over zijn ouders schrijft, of dat ze een hele andere richting op zal gaan.

Ik ben erg benieuwd naar deel vijf
Ik geloof het ook niet hoor. Daarbij zeggen ze het even als een losse opmerking zonder er verder op in te gaan.

Er is wel 1 iemand die een idee heeft hoor
In het intervieuw vertelde ze dat ze gedurende de afgelopen 3 jaar wel wat anders is begonnen, iets heel anders. Misschien dat ze het na HP gaat afmaken. Ze zal iig blijven schrijven maar publiceren ect. weet ze nog niet.

Ik heb hem nog niet Heb hem bij amazon bestelt, dus ik verwacht hem pas volgende week. Maar ik hoop dat hij vandaag nog komt....

Anneee, ik heb een tijdje terug een nieuwsbrief van de free record shop gehad en daar stond in dat je hem voor iets van €20 kan kopen.

Ik heb met mijn moeder een weddeschapje over wie er dood gaat. Zij denkt perkamentus en ik zit meer in de richting van Sirius. Maaar toch denk ik dat het nog best een verrassing kan worden wie het is. (nog maar even niet vertellen hier)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 13:33
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-06-2003 @ 10:46:

(Ik zou super graag een boekje willen waarin alle personen staan met een korte omschrijving en een soort tijdsladder, met alle belangrijke gebeurtenissen in volgorde... Lijkt me handig Maar ja, ik kan ook natuurlijk zoiets zelf maken )
De Harry Potter Appendix!

vraagje: Waarom hadden Hermelien en Kruml(ofzoiets?) niet meer? vergeten...ik vond het juist zo leuk
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 13:41
Verwijderd
Ik ga nu maar eens naar de boekenwinkel...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 14:00
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
*heeft het boek gekocht in winkel; gaat zo ff lezen*

FRS in Den Haag was die zo uitverkocht, maar kleine boekwinkeltjes hebben 'm nog hiero.

Hadden. Toen ik er 1 pakte waren er nog 3.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 14:00
the tourist
the tourist is offline
Ik heb hem

En ik ga er zo in beginnen
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 14:02
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-06-2003 @ 12:47:
Rond die tijd ja, is nog niet helemaal zeker wanneer... Maar je kan hem dus al bestellen bij bol.com.
Op http://www.delekkeketel.nl/index2.ph...=bvop_boekvijf staat dat deel 5 in het Nederlands op 22 november uitkomt...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 14:04
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-06-2003 @ 10:22:

Overigens denk ik nu ineens wél dat Ron doodgaat... Ik denk dat hij als geest terugkomt... Ik weet het niet zeker, maar er wordt gezegd dat een van de hoofdpersonen doodgaat en dat JKR moest huilen... bij Ron kan ik me dat goed voorstellen... Maar het mag niet
Idd, dat denk ik ook

3e nutteloze post op een rij, sorry
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 14:05
Verwijderd
Citaat:
LittleStar3 schreef op 21-06-2003 @ 10:30:
Owww, waar blijft de postbode nou toch!!???
Ik zit nog net niet op de mat voor de voordeur, maar ik kan echt niet meer wachten. Ik hoop echt zoooo dat ik 'm ook vandaag krijg.
Ik heb 'm bij de NBC (nederlandse boekenclub) bestelt, maar ik kan op de site niet vinden of ik 'm dan vandaag al krijg. IK hoop echt zo dat de postbode snel komt!!

over het algemeen ben ik niet zo ongeduldig als het om een boek gaat, maar na dat interview met Rowling kan ik echt niet meer wachten.
ik heb em daar ook besteld. heb em nu nog niet
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 14:15
Verwijderd
Ik ben zelf een tijdje lid geweest van de NBC en vond het echt niets. Ze bieden maar weinig aan en de service is bagger. Na een paar boze brieven over deze dingen was ik niet meer lid
Maar ja, m'n zus vindt het allemaal weer perfect enzo... Zelf duurde het bij mij 3 tot 4 werkdagen voor ik een boek thuis had... Dus tja... misschien wordt het pas volgende week, NBC mensen...

Ik las net ook ergens in een krant op internet dat sommige mensen die hem bestelt hebben en per post zouden ontvangen bericht kregen nog even te moeten wachten... Misschien is de levering aan de NBC ook slecht... Ik weet het niet he
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 15:01
love.the.sunset
Avatar van love.the.sunset
love.the.sunset is offline
k heb hem ook.
alleen heb ik de rest in het nederlands gelezen dus weten jullie wie/wat Squib en Mundunges is/zijn?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Hatake Kakashi schreef op 21-06-2003 @ 15:05:
ik heb em daar ook besteld. heb em nu nog niet
Ik heb 'm ook nog niet maar je zou verwachten als sommige 'm al wel hebben (zoals de zus van Andijvie) dat wij 'm dan ook nog vandaag krijgen.
Ik ben me alvast geestelijk aan het voorbereiden dat ie vandaag niet meer komt
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 15:33
chaostar
chaostar is offline
Ik heb m! Er lagen er nog 2 bij Bruna.

Ik ga zo weer verder lezen (ben bij hoofdstuk 3)!
__________________
I don't make mistakes (just happy accidents)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 16:00
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
love.the.sunset schreef op 21-06-2003 @ 16:01:
k heb hem ook.
alleen heb ik de rest in het nederlands gelezen dus weten jullie wie/wat Squib en Mundunges is/zijn?
Mundunges is volgens mij gewoon een persoon, die in andere boeken nog niet is voorgekomen.
Een Squib is iemand die officieel wel tovenaar is, maar toch niet goed kan toveren zeg maar (zoals Vilder). Ik wist het eerst ook niet wat het was, maar ik heb het op internet op gezocht.

Het boek is iig erg leuk (tot waar ik ben gekomen dan ). En ik denk dat ik weet wie er dood gaat, ik heb het hele boek doorgebladerd...

Laatst gewijzigd op 21-06-2003 om 16:03.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 16:06
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef op 21-06-2003 @ 17:00:
Mundunges is volgens mij gewoon een persoon, die in andere boeken nog niet is voorgekomen.
Een Squib is denk ik iemand die officieel wel tovenaar is, maar toch niet goed kan toveren zeg maar (zoals de congierge van Hogwarts). Ik weet dit niet zeker hoor, ik heb deel 1, 2 en 4 ook in het Engels gelezen en het woord dat ze voor dat soort mensen gebruikten lijkt iig op Squib. Ik heb die boeken zelf niet, dus ik kan het niet na zoeken. Het staat vast wel ergens op internet, ik ga zelf ook ff kijken.

Het boek is iig erg leuk (tot waar ik ben gekomen dan ). En ik denk dat ik weet wie er dood gaat, ik heb het hele boek doorgebladerd...
Mundunges is idd nieuw, en een persoon. (Wel een beetje een raar figuur he? )

Enne, een Squib is een Snul in het Nederlands... Misschien zegt je dat dan iets

Deze site is wel handig, staan veel vertalingen op:
http://www.eulenfeder.de/int/index.html
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 16:09
Verwijderd
Oh en verder;
ik ben nu in hoofdstuk vijf bezig, moet me soms echt van het boek wegtrekken omdat ik anders te snel lees.

Maar 't is echt spannend en leuk tot nu toe... pfff...

*rent weer naar boek*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoeveel/welke boeken heb jij dit jaar gelezen? (het is weer december!)
Mema
160 06-01-2021 10:41
Films, TV & Radio Mien mien mien...flikker toch op. Filmtopic.
Dinalfos
500 26-11-2007 20:01
Verhalen & Gedichten Welk boek lees je nu? Deel 6!
hasseltboy
500 10-08-2005 14:02
Verhalen & Gedichten Boeken voor de vakantie
Tovenaar
25 26-07-2005 22:36
ARTistiek harry potter
Dark Helmet
54 08-01-2002 09:20
ARTistiek Harry Potter
Sacha
32 06-10-2001 07:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.