Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2003, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Sherco schreef op 25-06-2003 @ 21:38:
No offence naar iedereen hoor, maar volgens mij ging dit topic over The Oder of the Phoenix en niet over of HP al dan niet een leuke serie is... Mensen die hun gal willen spuwen over een van de geweldigste series ooit moeten maar een eigen topic openen
Men heeft het toch ook over The Order of the Phoenix? Dat de discussie soms iets afwijkt lijkt me alleen maar goed, toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2003, 21:49
Sustulum
Avatar van Sustulum
Sustulum is offline
Het moet van alle kanten belicht worden! Ik begin nu wel erg benieuwd te raken, hopen dat ik m morgen of overmorgen heb!
__________________
Wie een kuil graaft voor een ander staat er zelf in!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:02
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
the Rowling woman is a psychological GENIUS!
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 18:43
Medea
Avatar van Medea
Medea is offline
Ik heb het boek toch al te pakken kunnen krijgen - bestelling meteen geannuleerd, gewoon een kleinere boekhandel binnengestapt. Ik zit nu ongeveer aan pagina 350.
Vanavond om 20.00 kun je als je een snelle internetverbinding hebt life volgen hoe JK Rowling een stuk uit het boek voorleest e.d. 't Was ook om 17.00, maar ik heb een groot deel gemist toen.


http://entertainment.msn.be/harrypotter

Duurt ongeveer een uur! Ze zegt welke blz. ze leest, dus kan je meelezen (voor het geval iemand zou vinden dat dat internetadres hier niet thuishoort )
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb hem gisteren gekregen en nu ongeveer 2 hoofdstukken gelezen. Maar wat is het geweldig Ik ben het absoluut niet eens met de recentie uit de telegraaf dat het haast (en raffel) werk was. Het is heel mooi
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:39
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Woodstock schreef op 26-06-2003 @ 13:02:
the Rowling woman is a psycho!
Zo klopt het wat beter.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:58
pimomes1987
Avatar van pimomes1987
pimomes1987 is offline
Mensen die ggeen zin hebben om voor t boek te betalen of die geen geld hebben; ik heb m in word-formaat! Spreek me maar aan op Msn als je m wilt.
__________________
Van de maan af gezien zijn we allemaal even groot.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:17
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
ik ben ontzettend nieuwschierig naar de nieuwe harry potter
Maar ik weet niet of ik em in het engels ga lezen, omdat ik niet weet of die in het engels erg moeilijk is.
Ik kan wel erg goed engels, maar met de boekjes die ik voor school in het engels moest lezen, had ik vaak wel moeite om het te begrijpen.
Dus, weet iemand of het leesbaar is??
Bedankt
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Twijg schreef op 27-06-2003 @ 21:17:
ik ben ontzettend nieuwschierig naar de nieuwe harry potter
Maar ik weet niet of ik em in het engels ga lezen, omdat ik niet weet of die in het engels erg moeilijk is.
Ik kan wel erg goed engels, maar met de boekjes die ik voor school in het engels moest lezen, had ik vaak wel moeite om het te begrijpen.
Dus, weet iemand of het leesbaar is??
Bedankt
Als je wil leren goed Engels te lezen, moet je oefenen. Dat kan je goed doen met Harry Potter. 't Is goed te volgen, niet te lange zinnen etc. En woorden die je niet weet schrijf je op een blaadje met de betekenis erachter in het Nederlands, zodat wanneer je het woord weer tegen komt, je het meteen weer ziet staan. Daar leer je goed van

't Is een leuke en goede manier een taal te leren lezen, dus gewoon proberen
(Als je het niet vertrouwd koop je eerst deel 1, die is niet zo dik en niet zo duur, goed om mee te oefenen!!)

(Zo heb ik altijd boekjes in het Russisch geleend bij de bieb, om mezelf Russisch te leren lezen Ik weet de uitspraak etc nog, maar verder dan 'goedendag' kom ik niet meer Maar goed, gewoon doen! Engels hoor je overal en zie je overal, internet, tv, tijdschriften etc etc)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:59
pimomes1987
Avatar van pimomes1987
pimomes1987 is offline
Citaat:
Twijg schreef op 27-06-2003 @ 21:17:
ik ben ontzettend nieuwschierig naar de nieuwe harry potter
Maar ik weet niet of ik em in het engels ga lezen, omdat ik niet weet of die in het engels erg moeilijk is.
Ik kan wel erg goed engels, maar met de boekjes die ik voor school in het engels moest lezen, had ik vaak wel moeite om het te begrijpen.
Dus, weet iemand of het leesbaar is??
Bedankt
Lees het volgende stukje eens (een passage uit hoofdstuk één van HP5), kun je probeeb of het leesbaar is. Ik zelf kan meestal woorden die ik niet weet uit de context afleiden.

CHAPTER ONE
Dudley Demented
The hottest day of the summer so far was drawing to a close and a drowsy silence lay over the large, square houses of Privet Drive. Cars that were usually gleaming stood dusty in their drives and lawns that were once emerald green lay parched and yellowing -for the use of hosepipes had been banned due to drought. Deprived of their usual car-washing and lawn-mowing pursuits, the inhabitants of Privet Drive had retreated into the shade of their cool houses, windows thrown wide in the hope of tempting in a nonexistent breeze. The only person left outdoors was a teenage boy who was lying flat on his back in a flowerbed outside number four.
He was a skinny, black-haired, bespectacled boy who had the pinched, slightly unhealthy look of someone who has grown a lot in a short space of time. His jeans were torn and dirty, his T-shirt baggy and faded, and the soles of his trainers were peeling away from the uppers. Harry Potter's appearance did not endear him to the neighbours, who were the sort of people who thought scruffi-ness ought to be punishable by law, but as he had hidden himself behind a large hydrangea bush this evening he was quite invisible to passers-by. In fact, the only way he would be spotted was if his Uncle Vernon or Aunt Petunia stuck their heads out of the living-room window and looked straight down into the flowerbed below.
On the whole, Harry thought he was to be congratulated on his idea of hiding here. He was not, perhaps, very comfortable lying on the hot, hard earth but, on the other hand, nobody was glaring at him, grinding their teeth so loudly that he could not hear the news, or shooting nasty questions at him, as had happened every time he had tried sitting down in the living room to watch television with his aunt and uncle.
__________________
Van de maan af gezien zijn we allemaal even groot.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 27-06-2003 @ 15:39:
Zo klopt het wat beter.
had je er beter je eigen naam neer kunnen zetten, moet het kloppen...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:45
chaostar
chaostar is offline
Ik heb het boek vandaag uitgelezen.

Erg goed.
__________________
I don't make mistakes (just happy accidents)
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 17:06
mrs me
Avatar van mrs me
mrs me is offline
kep de verleiding niet kunnen weerstaan...
toch maar de engelse versie besteld, koop strax in november de nederlandse versie ook nog wel!!

maaruhhh... mijn exemplaar komt donderdag pas !! hij MOET er dan wel zijn, anders ben ik op vakantie en kan ik weer 4 weken wachten

greetzzz
__________________
we can be hero's...just for one day...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 17:31
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Twijg schreef op 27-06-2003 @ 21:17:
ik ben ontzettend nieuwschierig naar de nieuwe harry potter
Maar ik weet niet of ik em in het engels ga lezen, omdat ik niet weet of die in het engels erg moeilijk is.
Ik kan wel erg goed engels, maar met de boekjes die ik voor school in het engels moest lezen, had ik vaak wel moeite om het te begrijpen.
Dus, weet iemand of het leesbaar is??
Bedankt
voor mij is hij wel leesbaar. Ik heb het boek donderdag (eindelijk) gekregen en ik heb een week daarvoor deel 4 gelezen. In het Engels. Dat vond ik erg handig, want als je dan aan deel 5 begint, dan herken je een groot deel van de Engelse namen, omdat je die in deel 4 al bent tegen gekomen en heb je minder moeite het hele nieuwe verhaal te begrijpen.

(misschien een paar kleine spoilers)
Edit door Scimmia: hoepel toch eens op uit dit topic met die vervloekte spoilers, daar hebben we een perfect goed ander topic voor. Het SPOILER-topic. Verpest het niet voor anderen door hier ook al die spoilers te plaatsen.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*

Laatst gewijzigd op 03-07-2003 om 22:48.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 17:17
Verwijderd
vannacht heb ik eindelijk het boek uitgelezen.


mooi boek
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 19:38
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
grrrrrrrrrrrrrr en mijn achterlijke boekhandel heeft maar 3 exemplaren besteld ofzo *snik* wie heeft em in word-formaat of weet een link waar je hem kan downloaden?????
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 21:24
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
kan iemand mij heeeeel even in het kort vertellen waar deel 4 ook al weer over ging?(kampioenentoernooi blabla, maar het eind...? ) vergeten...een link naar een samrenvatting is ook goed, als het eind er ook in staat dan.
alvast bedankt...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 14:02
*Rupsje*
Citaat:
kiek schreef op 30-06-2003 @ 22:24:
kan iemand mij heeeeel even in het kort vertellen waar deel 4 ook al weer over ging?(kampioenentoernooi blabla, maar het eind...? ) vergeten...een link naar een samrenvatting is ook goed, als het eind er ook in staat dan.
alvast bedankt...
www.hetnest.com staan samenvattingen van de boeken op
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 22:43
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 30-06-2003 @ 20:38:
grrrrrrrrrrrrrr en mijn achterlijke boekhandel heeft maar 3 exemplaren besteld ofzo *snik* wie heeft em in word-formaat of weet een link waar je hem kan downloaden?????
Ik kan 'em naar je mailen, als je wilt.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 14:56
Verwijderd
Ik heb um uit - vonnut een heftig boek, heel heftig ook dat degene die dood gaat nu juist diegene is zeg maar - heftig - wel heel goed boek
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 17:05
Ndimension
Ndimension is offline
Tot nu toe vind ik hem erg goed, ben nog maar op de helft, en ik lees al uren
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 21:39
azitoga
azitoga is offline
wat is een auror??? kan iemand me dat kort uitleggen?
__________________
-x-x-x- http://keltischkiekenkot.fateback.com
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 12:23
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Scimmia schreef op 03-07-2003 @ 23:43:
Ik kan 'em naar je mailen, als je wilt.
Thanx voor het aanbod, maar ik heb m inmiddels... de laatste weggegrist voor een andere klant die verkoopster stond me wel heeeeeel raar aan te kijken toen ik zei dat ie voor mezelf was... maar YESSSSSS!!!!! IK HEB HEM!!! Hij is errrrrrrg

Citaat:
wat is een auror??? kan iemand me dat kort uitleggen?
Een Auror is een Schouwer, een tovenaar die Duistere tovenaars ontmaskerd... Mad-Eye Moody (Dwaaloog Dolleman) is er een, en Tonks ook.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 16:41
azitoga
azitoga is offline
dank u wel
__________________
-x-x-x- http://keltischkiekenkot.fateback.com
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 12:49
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Wat een heerlijk boek. Maar ik ga zeker nog het nederlands lezen aangezien ik toch kleine dingen in het engels mis en dat vind ik jammer. Gaan jullie het ook nog (na het engels) in het nederlands lezen?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 16:15
Medea
Avatar van Medea
Medea is offline
Citaat:
Ieke schreef op 16-07-2003 @ 13:49:
Wat een heerlijk boek. Maar ik ga zeker nog het nederlands lezen aangezien ik toch kleine dingen in het engels mis en dat vind ik jammer. Gaan jullie het ook nog (na het engels) in het nederlands lezen?
Denk het wel, alhoewel het Engels vlotter las dan ik op voorhand dacht.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 18:14
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
azitoga schreef op 06-07-2003 @ 22:39:
wat is een auror??? kan iemand me dat kort uitleggen?
iemand die tegen het kwaad vecht voor the ministry of magic
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoeveel/welke boeken heb jij dit jaar gelezen? (het is weer december!)
Mema
160 06-01-2021 10:41
Films, TV & Radio Mien mien mien...flikker toch op. Filmtopic.
Dinalfos
500 26-11-2007 20:01
Verhalen & Gedichten Welk boek lees je nu? Deel 6!
hasseltboy
500 10-08-2005 14:02
Verhalen & Gedichten Boeken voor de vakantie
Tovenaar
25 26-07-2005 22:36
ARTistiek harry potter
Dark Helmet
54 08-01-2002 09:20
ARTistiek Harry Potter
Sacha
32 06-10-2001 07:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.