Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2010, 18:05
Birte1991
Avatar van Birte1991
Birte1991 is offline
Ik heb gisteren een russische dwerghamster gekocht. Hij maakt als ik mijn hand te dicht bij laat komen een raar geluid. Ik heb op internet gezocht en ze noemen het krijsen. Het is een heel eng geluid en ik weet niet waarom hij dat maakt want ik heb niks gedaan waardoor hij bang voor me kan zijn. Weet iemand hoe ik dit geluid weg kan krijgen ofzo? Ik durf hem ook niet op te pakken.
__________________
Perfection isn't one of my best qualities
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2010, 18:18
Verwijderd
Kan hij ook niet bang zijn omdat je hem pas hebt? Misschien moet hij nog wennen aan jou en de omgeving.
Ik weet niet of dat bij hamsters ook is, maar goed.
Hoe lang heb je gewacht met contact zoeken met de hamster? Misschien moet je even wachten, zodat hij zelf even de nieuwe omgeving kan ontdekken en een beetje tot rust is gekomen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2010, 21:20
Birte1991
Avatar van Birte1991
Birte1991 is offline
Ja dat zou heel goed kunnen inderdaad. Maar ik was bang dat als ik hem niet meteen aandacht gaf dat hij dan voor alles en iedereen bang zou worden en er nooit meer uit zou willen komen, vandaar dat ik bijna meteen tegen hem ging praten enzo.

Ik heb het idee dat hij, als hij niet gestoord wordt, zich best op zijn gemak voelt. Hij gaat gewoon in zijn radje en haalt heel de kooi overhoop door te graven enzo. Misschien moet ik inderdaad maar even wachten met oppakken.
__________________
Perfection isn't one of my best qualities
Met citaat reageren
Oud 04-06-2010, 21:42
Verwijderd
Praten is niet erg, zo kan hij aan je stem wennen.
Bij mijn katten was het iig zo dat ik ze in het begin met rust moest laten (zijn beetje angstige katjes) en ze kwamen op een gegeven moment vanzelf. Vanaf toen kon ik ook meer toenadering zoeken. Steeds kleine stapjes.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 20:22
silentbob
silentbob is offline
nieuwe dieren moet je eigenlijk altijd 1-2 dagen even rust geven, dus zal ook wel voor hamsters gelden
praten is idd niks mis mee, en als de hamster zelf toenadering zou zoeken zou het denk ik ook gewoon kunnen(mijn nieuwe ratjes liet ik de volgende dag ook al los, maar die waren niet schuw ofzo)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 16:05
Birte1991
Avatar van Birte1991
Birte1991 is offline
Even een update:

Ik heb hem intussen opgepakt en het is dus zo dat hij alleen het geluid maakt als ik hem stoor met slapen als hij in zijn huisje ligt. Hij maakt dus geen geluidje als hij aan het rondlopen is en ik wil hem oppakken. Dus het is helemaal goed! Bedankt voor alle reacties!!
__________________
Perfection isn't one of my best qualities
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine 2 graaien 1 besaaien #1147
TopDrop
500 04-10-2010 18:40
Muziek Lowlands/Pukkelpop/Terremoto Part 666
Hi, I'm Nora
236 03-09-2003 11:21
ARTistiek Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame!
Verwijderd
3 05-09-2001 08:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.