Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2010, 12:31
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Mijn poes heeft nu voor de tweede keer blaasontsteking. Waarschijnlijk door stress van verhuizen. De dierenarts wil dat ze nu voor de rest van haar leven speciaal dieetvoer voor haar koop, maar dat is wel een dierenarts die ook haar staart er na een ongeluk voor 400 euro af wilde halen, terwijl die staart nog bewoog en gevoel had en nu dus ook gewoon genezen is. Het voer is ook alleen bij de dierenarts te koop, niet in dierenwinkels. Ik twijfel een beetje of dat echt nodig is. Ik kan haar dan ook echt alleen maar dat voer geven, 2x 25 gram per dag en dat vind ik zielig. Ik geef haar nu vaak een snoepje of iets dergelijks, maar ik neem aan dat als gewoon voer slecht voor haar is, snoepjes ook slecht voor haar zijn. En kattenmelk?

Haar urinewaardes waren wel echt slecht. Er zat gruis in, bloed en het was erg zuur. Heeft iemand hier verstand van?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2010, 15:17
Verwijderd
Welk merk voer is het? Misschien heb je mazzel en is het op zooplus.nl te vinden. Verder: is een second opinion van een andere dierenarts een idee? Zeker als je twijfelt bij het oordeel van deze dierenarts. Ennnn misschien nog een tip: op de fora van dekattensite en kattenplaza zitten veel kattenliefhebbers, misschien dat je daar nog iets vindt waar je iets mee kunt.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2010, 19:06
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Dat voer zit mijn kat ook op. Kun je idd alleen bij de DA halen en niet bij zooplus of andere (web)winkels. Het is op zich wel aan te raden, de dierenartskosten kunnen anders ook vrij hoog oplopen. Ze hebben van dat voer zowel natvoer als droogvoer. Ik heb ze allebei, dan kan ik mijn kat ook nog eens verwennen met wat lekkers (= natvoer).
Als je geen vertrouwen hebt in je dierenarts zou ik overigens sowieso overstappen naar een andere. Als je alles wat hij/zij zegt in twijfel trekt is dat niet handig natuurlijk.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 10:46
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Het liefst zou ik ook overstappen inderdaad, alleen ik heb geen auto en andere dierenartsen zitten nogal ver weg. Dan moet ik nogal een eind met haar in mijn kattenrugzak fietsen en daar word ze dan ook weer niet blij van. Nouja ik kijk het wel een tijdje aan. Kan inderdaad wel gewoon ook natvoer er bij doen om haar wat lekkers te geven.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 20:06
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik zou overstappen als ik jou was, vooral omdat ze ook blaasgruis heeft en de urine zuur is. Je kant blijft er anders echt last van houden en dat is een beetje sneu.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 03:30
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Je kan voer voor katten met blaasgruis ook gewoon in de dierenspeciaalzaak kopen hoor.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 08:56
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Je kan voer voor katten met blaasgruis ook gewoon in de dierenspeciaalzaak kopen hoor.
Klopt, maar dat is niet van Hill's prescription diet. Dat is imo wel de beste, maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 16:31
dr.rootz
Avatar van dr.rootz
dr.rootz is offline
Citaat:
maar dat is wel een dierenarts die ook haar staart er na een ongeluk voor 400 euro af wilde halen, terwijl die staart nog bewoog en gevoel had en nu dus ook gewoon genezen is.
Over welke dierenarts hebben we het? Dan weet ik waar ik in ieder geval niet heen moet gaan.

dr.rootz
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 13:00
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Ik zou ook overstappen naar een andere dierenarts, want een (dieren)arts is toch wel iemand die je (over het algemeen) volledig moet kunnen vertrouwen.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 23:23
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Over welke dierenarts hebben we het? Dan weet ik waar ik in ieder geval niet heen moet gaan.

dr.rootz
Dierenarts in Groningen, weet niet of jij daar ook woont?

Ik blijf haar wel gewoon het speciale voer geven, wil wel erg graag voorkomen dat ze weer blaasontsteking krijgt. Ik voelde me zo schuldig toen ik het merkte, want volgens mij liep ze er alweer best een tijd mee rond. Nouja ze heeft haar kuurtje gehad en volgens mij voelt ze zich nu weer stukken beter
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna kat die overal in huis plast...
Verwijderd
22 07-09-2003 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.