Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2005, 18:33
Verwijderd
Hoe creatief worden jullie onder invloed? Tekenen, schrijven, dichten, schilderen? Ik merk dat ik geïnspireerder en losser ben en dat bepaalde dingen me makkelijker afgaan en als ik echt vast zit, dan is wodka altijd de reddende engel ^^.

Maar mijn vrienden hebben ook allemaal een schetsboek en er worden de mooiste dingen gemaakt onder het genot van een joint. Vorige week nog heb ik een vrij gave kettingtekening gemaakt terwijl ik daar anders helemaal niet goed in ben. En de gedichten over en onder alcohol zijn altijd de heftigste .

Nu heb ik geen scans van mijn laatste werken nog niet, maar ik zal binnenkort een paar alcoholische creativiteiten van voordien posten. Vertel over uw creativiteit en post je mooiste wazigheden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2005, 18:35
Mir-idiotA
mja ik nie, teken/schilder en doe nooit zoiets ofzo..
ik raak er alleen maar gefrustreerd van!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:53
Verwijderd
Van het proberen, of de alcohol
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:56
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Spoiler


ik maak vaak breekkoor en drumnbass en andere kankerherrie met impulsetracker en absynth als ik naar de kanker ben.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:57
Verwijderd
ik merk wel dat mijn gedachtes dan meer ad hoc zijn, meer onsamenhangend wat op zich wel cool is als ik een gedicht of liedje schrijf, maar tekenen oid werkt dan echt niet
nou werkt tekenen voor mij sowieso niet want ik kan dat écht niet.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:59
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
verder klieder ik als 'n 5-jarige in m'n blackbook. loop ik wel 'ns met photoshop te kutten en meer van dat soort fratsen.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:13
Verwijderd
ik had eerst een blackbook bij op legalize
en er stonden allemaal rare tekeningen in en teksten dat er allemaal mensen van het forum waren zoals oma en chaos en lepra
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:17
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
haha
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:21
Verwijderd
was best gaaf toen. toen heb ik een uur met een witte neus daar rondgelopen zonder dat ik er zelf erg in had
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:27
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Jij ging nog een tekening voor me maken *schopt Mutant*

Ik ben overigens totaal niet creatief en word ook eigenlijk niet echt creatief als ik stoned/dronken ben.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:34
Iveauh
Avatar van Iveauh
Iveauh is offline
soms word ik te geniaal,
maar dan heb ik gewoon mijn buien
dan word ik heel erg slim gewoon.

Verhaal :

We zaten op een bankje, en we hadden wiet door de pijp gerookt.
Toen haalde A vuurwerk uit zijn broek, dat staken we toen aan
maar ! het ging fout. er kwam alleen een dikke vlam.
Maar omdat het donker was, was iedereen een tijdje verblind.
en toen opeens kreeg ik een goede voorstelling.

Als iedereen nou zo zou gaan zitten als dat we zaten,
en iedereen ze ogen dicht doet, en dan met zijn handen de plek aangeeft waar hij de plek van het licht op zijn netvlies zit, kon je precies bepalen waar het ding af ging.


het is niet zo heel bijzonder hoor, maar vond vooral het idee dat ik het zelf had bedacht cool
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:35
Verwijderd
ik ben eigenlijk van mezelf wel creatief. en ik vind blowen een leuke bijkomstigheid
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:35
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Hehe onzin dingen tikken . Dat doe ik af en toe wel. Is dat ook een vorm van creativiteit?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:44
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
wammus schreef op 22-01-2005 @ 20:35 :
Hehe onzin dingen tikken . Dat doe ik af en toe wel. Is dat ook een vorm van creativiteit?
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 21:09
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
nah, mn gedichtjes enzo zijn dan meestal net wat minder slecht. en verder verzin ik dan altijd loopjes waarvan ik op dat moment vind dat ze oneindig vet zijn. maar als ik ze dan later nog ns speel valt dat toch wel een beetje tegen
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 22:04
Verwijderd
Ik heb net een stukje muziek van mijn vriendin zitten verneuken met fruity loops.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 23:33
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
^

ik ben nu bezig met een traag dancehall nummer van dr.ring ding & the senior allstars, opgepitched en versneld tot 'n soort ragga/bubbling, en dan met breakbeats erbij kutten.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 00:15
Mir-idiotA
hahaha okeee dan!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-01-2005, 02:33
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik ben zo stoned als een garnaal en heb net met een maat van me in een speeltuintje alle grond die er in een cirkel was platgestampt en daar hallo? in gezet . Op het moment vind ik het zeer creatief
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Reel-bigfish schreef op 22-01-2005 @ 20:34 :
soms word ik te geniaal,
maar dan heb ik gewoon mijn buien
dan word ik heel erg slim gewoon.

Verhaal :

We zaten op een bankje, en we hadden wiet door de pijp gerookt.
Toen haalde A vuurwerk uit zijn broek, dat staken we toen aan
maar ! het ging fout. er kwam alleen een dikke vlam.
Maar omdat het donker was, was iedereen een tijdje verblind.
en toen opeens kreeg ik een goede voorstelling.

Als iedereen nou zo zou gaan zitten als dat we zaten,
en iedereen ze ogen dicht doet, en dan met zijn handen de plek aangeeft waar hij de plek van het licht op zijn netvlies zit, kon je precies bepalen waar het ding af ging.


het is niet zo heel bijzonder hoor, maar vond vooral het idee dat ik het zelf had bedacht cool
De link met creativiteit met pen en papier en verf enzo ontgaat me redelijk ^^

Citaat:
wammus schreef op 22-01-2005 @ 20:27 :
Jij ging nog een tekening voor me maken *schopt Mutant*

Ik ben overigens totaal niet creatief en word ook eigenlijk niet echt creatief als ik stoned/dronken ben.

Das waar ook. *schopt zichzelf*
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 12:01
Verwijderd
ik teken altijd al, ik krijg wel betere ideeen als ik stoned ben, maar de uitvoering is dan alleen wat minder
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 12:08
Mir-idiotA
Nou, dankje Mutant, ik heb nachtmerrie gehad over mijn verschrikkelijke creativiteit die niet erg op prijs werd gesteld
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 13:06
Type
Avatar van Type
Type is offline
De beelden die in me opkomen als ik ergens onder invloed lig (meestal naar muziek lig te luisteren) zijn meestal de mooiste die ik verzin. Niet altijd tho, maar over het algemeen kan je dat wel stellen.

En ik schrijf ze op, maar dat doe ik als ik weer nuchter ben.
Ik wordt er dus wel door geinspireerd, maar kan het pas weer uiten als ik nuchter genoeg ben om met woorden te goochelen...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 13:22
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Type schreef op 23-01-2005 @ 14:06 :
De beelden die in me opkomen als ik ergens onder invloed lig (meestal naar muziek lig te luisteren) zijn meestal de mooiste die ik verzin. Niet altijd tho, maar over het algemeen kan je dat wel stellen.

En ik schrijf ze op, maar dat doe ik als ik weer nuchter ben.
Ik wordt er dus wel door geinspireerd, maar kan het pas weer uiten als ik nuchter genoeg ben om met woorden te goochelen...
Creatieve gedachtes. Telt dat ook *maakt rondedansje door z'n kamer* Die heb ik echt vaak. Alleen soms kom ik er gewoon echt niet uit. Dan is er echt een moment van eeeeeeeeeehhhhhm in m'n hoofd. Ik weet wel dat m'n ideeën altijd heel vaag zijn maar ik kan ze me de volgende dag niet meer herineren .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 13:28
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Als ik stoned ben, dan vind ik op dat moment wat ik bedenk intens cool, maar als ik later terug kijk/luister/lees vind ik het maar saai. Niet altijd trouwens, soms is het wel gaaf.

Van paddo's wordt ik altijd heel poetisch. Ik heb een vel helemaal volgeschreven met allemaal gave uitspraken die iedereen deed, alleen omdat het donker was kon ik niet zien wat ik opschreef en daardoor is het vel bijna onleesbaar

Als ik dronken ben, dan ben ik te lomp om creatief te zijn
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2005, 15:29
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
vandaar dat je dingen ook beter lijkt te snappen als je onder invloed bent!
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 16:05
Sifl
Avatar van Sifl
Sifl is offline
Citaat:
cha0s schreef op 23-01-2005 @ 00:33 :
^

ik ben nu bezig met een traag dancehall nummer van dr.ring ding & the senior allstars, opgepitched en versneld tot 'n soort ragga/bubbling, en dan met breakbeats erbij kutten.


welk programma gebruik je daarvoor ?
__________________
I`m in a box
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 16:11
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Sifl schreef op 23-01-2005 @ 17:05 :
welk programma gebruik je daarvoor ?
ghehe, Impulse Tracker v2.14. oude school ms-dos.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 16:25
adri1200
adri1200 is offline
Ben niet echt creatief als ik van de wereld ben.

Heb weleens een muurtje gestuuct thuis en een hele tekenig er in gemaakt.

En een keer een aantal nisjes van hout op mijn kamer gemaakt.

Maar ja dat is niet echt creatief.

Soms dichten maar die zijn brak dan .
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 17:07
marijzja
marijzja is offline
Citaat:
wammus schreef op 23-01-2005 @ 14:22 :
Creatieve gedachtes. Telt dat ook *maakt rondedansje door z'n kamer* Die heb ik echt vaak. Alleen soms kom ik er gewoon echt niet uit. Dan is er echt een moment van eeeeeeeeeehhhhhm in m'n hoofd. Ik weet wel dat m'n ideeën altijd heel vaag zijn maar ik kan ze me de volgende dag niet meer herineren .
zoiets heb ik ook ongveer...ik ga heel diep nadenken over dingen en denk veel te ver door...heel frustrerend af en toe omdat ik het dan leuk vind maar ook echt niet meer kan ophouden..er schieten allemaal dingen door mn hoofd die ik dan ook in 'spreektaal' wil en probeer te vertalen zodat ik ze de volgende dag kan doorvertellen, maar helaas doorvoor is het teveel chaos in mn hoofd
maar vaak vind ik mijn gedachtes geniaal en echt van: zo daar was iemand anders nooit opgekomen hehe. helaas ben ik het de volgende dag ook weer vergeten..ik moet het vaak opschrijven maar daar ben ik dan weer te lui voor
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 19:48
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
wammus schreef op 23-01-2005 @ 14:22 :
Creatieve gedachtes. Telt dat ook *maakt rondedansje door z'n kamer* Die heb ik echt vaak. Alleen soms kom ik er gewoon echt niet uit. Dan is er echt een moment van eeeeeeeeeehhhhhm in m'n hoofd. Ik weet wel dat m'n ideeën altijd heel vaag zijn maar ik kan ze me de volgende dag niet meer herineren .
Mja, bij mij blijft het dus niet alleen bij gedachtes...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 20:28
Verwijderd
vette shizzle
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 12:13
Verwijderd
Ik word volgens mij wel creatiever van blowen mja. Maar op de lange termijn waarschijnlijk niet Ik heb al vaker geschilderd als ik high was en me klote voelde en dat luchtte op. Ook gebruik ik moeilijkere woorden soms.

Toen ik vroeger met grotere gezelschappen tegelijk high was namen we wel eens allemaal een papier en tekenden we allemaal hetzelfde, bijvoorbeeld: allemaal je droomhuis tekenen. Sommige van die tekeningen heb ik nog! erg gaaf.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 12:32
Viporizer
Avatar van Viporizer
Viporizer is offline
Als ik stoned ben heb ik zelden een creatieve uitspatting maar laatst had ik er toch een, hier het resultaat:

__________________
De meest zinloze opmerking van de dag. Gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 12:34
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
als ik stoned ben heb ik altijd veel zin om creatief te doen, dus meestal gebeurd dat ook wel...
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 12:55
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 24-01-2005 @ 13:13 :
Toen ik vroeger met grotere gezelschappen tegelijk high was namen we wel eens allemaal een papier en tekenden we allemaal hetzelfde, bijvoorbeeld: allemaal je droomhuis tekenen. Sommige van die tekeningen heb ik nog! erg gaaf.
Zo hebben wij nog stapels en stapels bierviltjes met tekeningen, gedichten en uitspraken liggen uit de tijd dat we met zijn alle stoned in de kroeg zaten. Erg gaaf om terug te lezen.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-01-2005, 14:13
cup a soup
cup a soup is offline
k heb vaak wel inspiratie als ik 's nachts thuis kom en geblowd en gedronken heb. Er komen soms wel mooie gedichten uit. Aanpassingen maken in een nuchtere staat maken het vaak af.

mn telefoon staat vol met allerlei ideen die ik heb gehad en heb ook hele map met papieren enzo.
Helaas kan ik niet echt tekenen of muziek maken..
__________________
cup a soup is wel dom, maar niet slim
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 14:38
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Als ik stoned ben denk ik veel na. Ik ben creatiever, maar niet echt in bijv. tekenen.

Maar ik word dus wel creatiever en kan me meestal beter voorstellingen maken van moeilijke dingen. Dingen als de kromming van ruimtetijd enz.

Ik heb een keer onder een salviatrip bedacht hoe je sneller kunt reizen door niet de snelheid of de tijd van je reis aan te passen, maar door de ruimte aan te passen. Helaas weet ik het niet echt meer en wat ik nog weet is niet echt reeël.

Als ik stoned ben krijg ik trouwens wel altijd goede ideeën voor muziek, tekeningen of verhalen. Maar ik kan ze stoned niet "beter" uitvoeren.
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 14:40
Verwijderd
als ik stoned ben dan heb ik allerlei soorten ideeën, maar de drive om op te staan en echt wat te gaan doen heb ik niet, dus het blijft alleen bij wat vage ideeën.

Als ik echter veel heb gezopen en ik heb de volgende dag een kater verzin ik de meeste gave dingen, zoals gedichten enzo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Profielwerkstuk: Creativiteit op het internet!
Eef12
0 07-02-2013 13:55
ARTistiek Photoshop Creativiteit!
mytholon
0 18-01-2013 18:29
Algemene schoolzaken Scholen die vooral gericht zijn op creativiteit van de leerling...
Crocodi1e
3 02-10-2012 06:27
Levensbeschouwing & Filosofie Creativiteit.
EggeD
34 14-01-2006 18:28
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Creativiteit doet pijn.
Ieke
0 06-11-2004 13:02
ARTistiek kan je je creativiteit verliezen?
Verwijderd
26 18-09-2004 14:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.