Oud 06-04-2006, 10:50
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 06-04-2006 @ 08:58 :
Dat van die portie staat achterop het pak bij mij... 75-100 gram ongekookt. Bij rijst. Maar bij pasta doen wij dat ook...

Maar bij pasta doen wij er altijd veel doorheen. Met z'n 3en nog 500 gr groente, vlees ed...
wat volgens de dietiste normaal/gezond is is 200 gram gekookte pasta! Maja dat is dus al gekookt, weet niet hoeveel dat dan is als het ongekookt is

Met die voorgesneden kaas, doen jullie dan 1 zo'n voorgesneden plak op je brood? Of een halve ofzo?
20 gram is namelijk normaal, maar 1 zo'n plak is 30 gram
Oud 06-04-2006, 11:23
Verwijderd
Ik doe 2/3 van zo'n plak op m'n brood, dat is praktischer want anders steekt de plak een enorm eind uit aan de zijkanten. Gewoon de boterham er mee bedekken, wat er dan over is kun je op een andere boterham doen. Oh en soms heb ik zin in meer kaas, en dan doe ik de hele plak erop, met het extra stukje er diagonaal over.

200 gram gekookte pasta is, afhankelijk van of je het al dente of helemaal gaar kookt, zo'n 80-90 gram ongekookt. Maar als jullie thuis normale opscheplepels hebben kun je ook gewoon vier volle opscheplepels gekookte pasta nemen, dan is het ongeveer 200 gram, dan hoef je niet te gaan zitten wegen. Ik denk dat het beter voor je is als je bij dit soort dingen voor de optie kiest waarvoor het minste nadenken nodig is

Laatst gewijzigd op 06-04-2006 om 11:38.
Oud 06-04-2006, 11:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 06-04-2006 @ 10:50 :
wat volgens de dietiste normaal/gezond is is 200 gram gekookte pasta! Maja dat is dus al gekookt, weet niet hoeveel dat dan is als het ongekookt is

Met die voorgesneden kaas, doen jullie dan 1 zo'n voorgesneden plak op je brood? Of een halve ofzo?
20 gram is namelijk normaal, maar 1 zo'n plak is 30 gram
Er bestaat niet zoiets als 'normaal' wat dat betreft. Dat is 'gemiddeld' dus je kan best gewoon zo'n plak erop doen.
Oud 06-04-2006, 13:11
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Roos schreef op 06-04-2006 @ 00:20 :
Ik heb de laatste tijd zo weinig eetlust. Heb nergens trek in. Ik eet 's ochtends 2 boterhammen (omdat het moet van mezelf), en de rest van de dag staat eten me erg tegen. Meestal eet ik dan nog 1 of 2 boterhammen, en 's avonds een klein beetje avondeten.
Iemand tips of een verklaring?
Nee, behalve dat ik het de laatste 2 weken ongeveer ook had. Zelfs op een gegeven moment dat ik alsnog de helft van mijn brinta weggooide 's ochtends omdat het me zo tegenstond. Het is vanzelf weer over gegaan though, nu heb ik weer gewoon trek
Oud 06-04-2006, 13:18
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Citaat:
Roos schreef op 06-04-2006 @ 00:20 :
Ik heb de laatste tijd zo weinig eetlust. Heb nergens trek in. Ik eet 's ochtends 2 boterhammen (omdat het moet van mezelf), en de rest van de dag staat eten me erg tegen. Meestal eet ik dan nog 1 of 2 boterhammen, en 's avonds een klein beetje avondeten.
Iemand tips of een verklaring?
Ik heb het ook een tijdje gehad en ik kreeg heel weinig naar binnen 's morgens. Wat wel wil helpen is fruit (of iets zachts, iet s wat makkelijk naar binnengaat) eten 's morgens en later nog eens boterhammen proberen. Voor de rest heb ik het eten maar zo lekker mogelijk geprobeerd te maken, maar dat helpt niet altijd... het ging bij mij in ieder geval na een maand ofzo weer over.

Daarnaast heb ik een vraagje: ik volg dit topic al heel lang en ben daarmee van 68 naar 63 kg gegaan (ben 1.65m). Nu ik weer 'gewoon' ga eten, kom ik langzaam maar zeker weer aan. Hoe kan dit? Eet ik toch te veel? Wat is een schema om goed op gewicht te blijven enzo?
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 06-04-2006, 13:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
indigo schreef op 06-04-2006 @ 13:18 :
Ik heb het ook een tijdje gehad en ik kreeg heel weinig naar binnen 's morgens. Wat wel wil helpen is fruit (of iets zachts, iet s wat makkelijk naar binnengaat) eten 's morgens en later nog eens boterhammen proberen. Voor de rest heb ik het eten maar zo lekker mogelijk geprobeerd te maken, maar dat helpt niet altijd... het ging bij mij in ieder geval na een maand ofzo weer over.

Daarnaast heb ik een vraagje: ik volg dit topic al heel lang en ben daarmee van 68 naar 63 kg gegaan (ben 1.65m). Nu ik weer 'gewoon' ga eten, kom ik langzaam maar zeker weer aan. Hoe kan dit? Eet ik toch te veel? Wat is een schema om goed op gewicht te blijven enzo?
Eet je nog steeds om de paar uur iets? Want in principe zou je niet hoeven aankomen van gezond en genoeg eten. Tenzij je eerst minder van 1500 cal at en je lichaam op spaarstand is gaan staan, dan is het logisch dat je aankomt als je meer gaat eten...

Je kunt 2000 cal natuurlijk op verschillende manieren opvullen. Je kunt veel cola drinken, vruchtensappen en koekjes, of je kunt het opvullen met een hoop boterhammen. Bij het laatste krijgt je lichaam elke 2 uur oid wat eten, hierdoor denkt ze dat ze heel veel te eten krijgt, waardoor je stofwisseling optimaal gaat werken. Hierdoor kun je dus ook afvallen met genoeg en gezond eten.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 06-04-2006, 15:40
Verwijderd
Hallo, ik heb een vraagje.
Ik at eigenlijk altijd bruin- en volkorenbrood, maar ik ben sinds vandaag ook meergranenbrood (brabants breughelbrood van de AH) gaan eten. Is dit nou echt veel gezonder en zo ja wat maakt dan dat het gezonder is?
Ik hoop dat iemand het weet.
Oud 06-04-2006, 15:54
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 06-04-2006 @ 15:40 :
Hallo, ik heb een vraagje.
Ik at eigenlijk altijd bruin- en volkorenbrood, maar ik ben sinds vandaag ook meergranenbrood (brabants breughelbrood van de AH) gaan eten. Is dit nou echt veel gezonder en zo ja wat maakt dan dat het gezonder is?
Ik hoop dat iemand het weet.
Het is niet gezonder of minder gezond dan gewoon bruin en volkoren brood. Wel lekkerder, vind ik
Oud 06-04-2006, 19:07
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Citaat:
Gothic schreef op 06-04-2006 @ 13:22 :
Eet je nog steeds om de paar uur iets? Want in principe zou je niet hoeven aankomen van gezond en genoeg eten. Tenzij je eerst minder van 1500 cal at en je lichaam op spaarstand is gaan staan, dan is het logisch dat je aankomt als je meer gaat eten...

Je kunt 2000 cal natuurlijk op verschillende manieren opvullen. Je kunt veel cola drinken, vruchtensappen en koekjes, of je kunt het opvullen met een hoop boterhammen. Bij het laatste krijgt je lichaam elke 2 uur oid wat eten, hierdoor denkt ze dat ze heel veel te eten krijgt, waardoor je stofwisseling optimaal gaat werken. Hierdoor kun je dus ook afvallen met genoeg en gezond eten.
Ik eet ongeveer elke 3 uur iets (anders hou ik het niet eens uit ), en hiervoor at ik ongeveer 1600-1800 kcal (gewoon die schema's die jullie hier hadden staan). Ik eet best veel boterhammen (6-8, voor mijn gevoel nu nog veel ) en ik ga idd mijn koekjes maar weer afschaffen. Misschien was de rem er een beetje af ofzo .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 06-04-2006, 20:24
Verwijderd
Ik zit met een vraag. Ik heb de laatste 2 weken ofzo, ineens juist meer eetlust. Ik eet op het moment best veel. Ik zal even opschrijven wat ik vandaag gegeten heb, dan kunnen jullie beoordelen of het ook echt veel is, het is in ieder geval veel meer dan ik gewend ben.

'sochtends:
kommetje honeyhitters met melk
1 bb met anijshagel

tussendoor:
2bb farmersalade
1bb anijshagel

'smiddags:
2bb anijshagel
2bb kruidenkaas
1krentenbol
kommetje magere kwark met banaan
4 koekjes

'savonds:
normale portie avondeten (aardappels groenteburger en sla)
kommetje ursi (kwark met vruchten compôte)

kommetje magere kwark met een banaan.

vooral het aantal broodproducten, (incl honeyhitters) 10 stuks! normaal at ik er 5 of 6. Nou valt het vandaag wel mee, maar ik eet ook veel meer koekjes en chocola enzo. Alles wat ik afgevallen was ben ik weer aangekomen en daar baal ik van. Mijn vraag: hoe kan het dat ik ineens zoveel honger heb? en moet ik aan die honger toegeven? of toch wat minder snoep en misschien ook boterhammen eten?

even nog ter informatie:
ik slik medicijnen, maar die slik ik al 1,5 jaar. slik niet de pil. Ben wel weer gaan sporten: ik fiets weer naar school, iets wat ik 2 maanden niet heb kunnen doen, maar daarentegen, daarvoor fietste ik ook steeds naar school en at ik ook niet zó veel.

weet iemand wat antwoorden?
Oud 07-04-2006, 01:09
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Gelukkig eet je (vandaag dan) wel gezonde dingen. Dan is het opzich niet erg als je meer eet.

- Heb je toevallig een periode weinig gegeten? Dan kan het zijn dat je lichaam een 'inhaalslag' wil maken, waardoor je eetlust zo groot is
- Welke medicijnen slik je, als ik vragen mag? Van sommige medicijnen kan je eetlust afnemen, maar van sommige juist toenemen.
- Misschien heb je een chronische ziekte of aandoening. In dat geval heeft je lichaam meer energie nodig. Daardoor kan je eetlust dus ook vergroot worden (zeker als je nu sinds kort weer meer sport enzo)
- Als je eet, heb je dan ook echt honger? Of zijn het meer snackbuien?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 07-04-2006, 10:14
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 06-04-2006 @ 20:24 :
vooral het aantal broodproducten, (incl honeyhitters) 10 stuks! normaal at ik er 5 of 6. Nou valt het vandaag wel mee, maar ik eet ook veel meer koekjes en chocola enzo. Alles wat ik afgevallen was ben ik weer aangekomen en daar baal ik van. Mijn vraag: hoe kan het dat ik ineens zoveel honger heb? en moet ik aan die honger toegeven? of toch wat minder snoep en misschien ook boterhammen eten?
Kijk, zoveel brood eten is goed, want je lichaam hoeft dan 'niets' op te slaan, kan gewoon verbranden, omdat ze genoeg binnenkrijgt elke dag.
Je zou hier ook van kunnen afvallen (geleidelijk/langzaam), maar niet als je hiernaast nog veel chocolade en koekjes eet. Kijk 3 koekjes (geen grote gevulde of roze oid) kan nog wel, of 3 paaseitjes, maar erna kom je denk ik toch boven de 2000 cal uit. Of kies koekjes die laag zijn in cal als je er perse meer wil eten.

Misschien is het een idee om chocoladehagelslag op je brood te doen. Bij mij scheelt het ontzettend, want ik ga niet zo verlangen naar chocola, omdat ik het al eet. Ik heb een keertje een weekje geen snoep willen eten, mocht niet van mezelf. De week erna heb ik toch een hoop snoep, chocolade, chips en koekjes gegeten, niet normaal. Alsof m'n lichaam het wilde inhalen. Je moet jezelf niet alles verbieden, bij mij werkt dat averechts, dus misschien bij jou ook. Want als ik het mezelf verbied, gaik er nog meer trek in krijgen... diep van binnen nog een klein kind ofzo, wat niet mag is veel aantrekkelijker ofzo
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 07-04-2006, 18:52
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben in ruim 4 maanden tijd meer dan drie kilo aangekomen, eindelijk heb ik m'n voorlopige streefgewicht van ongeveer 60 kilo bereikt. Ik eet meer dan voorheen. Boterhammen niet meer dan drie per keer, want anders word ik er echt saai van, dan ik verspreid alles over de dag. Vet eten doe ik niet veel, maar als ik in de winkel sta en ik heb keuze tussen eten van twee verschillende soorten, dan kies ik voor degene met de meeste kcal.

Nu heb ik alleen een vraag. Ik wil nu gewoon rustig doorbouwen naar 65 kilo, omdat dat bij mijn lengte (1.80) wel een prima gewicht lijkt. Moet ik nu juist nog meer gaan eten? Of dit volhouden en weer wat teruggaan in hoeveelheid kcal als ik dat gewicht uiteindelijk hebt gebreikt en het dan in evenwicht hou.
(Ga je die 5 kilo ook zien aan je lichaam? )
Oud 08-04-2006, 16:44
Verwijderd
Als je met dit eten aankomt en je er prettig bij voelt zou ik gewoon zo doorgaan als ik jou was

5 kilo schijnt bij iemand van een gemiddelde lengte een verschil van 1 kledingmaat te maken, maar jij bent langer dan gemiddeld dus het kan zijn dat dat bij jou niet zo is.
Oud 08-04-2006, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 07-04-2006 @ 01:09 :
Gelukkig eet je (vandaag dan) wel gezonde dingen. Dan is het opzich niet erg als je meer eet.

- Heb je toevallig een periode weinig gegeten? Dan kan het zijn dat je lichaam een 'inhaalslag' wil maken, waardoor je eetlust zo groot is
- Welke medicijnen slik je, als ik vragen mag? Van sommige medicijnen kan je eetlust afnemen, maar van sommige juist toenemen.
- Misschien heb je een chronische ziekte of aandoening. In dat geval heeft je lichaam meer energie nodig. Daardoor kan je eetlust dus ook vergroot worden (zeker als je nu sinds kort weer meer sport enzo)
- Als je eet, heb je dan ook echt honger? Of zijn het meer snackbuien?
- Ik heb een periode minder gegeten, maar niet echt weinig, gewoon wat ik minimaal nodig had, rond de 1600 kcal.
- ik slik paroxetine en risperdal, maar die slik ik al anderhalf jaar, dus het zou een beetje vreemd zijn als ik daar nu plotseling meer eetlust van krijg.
- Naar mijn weten heb ik geen chronische aandoening. Ik heb wel vaker in periodes last van mijn gewrichten, maar uit onderzoek is niet gebleken dat ik een chronische ziekte heb. Wat het wel is weet ik ook niet.
- Ik heb dan ook echt honger.
Oud 08-04-2006, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 07-04-2006 @ 10:14 :
Kijk, zoveel brood eten is goed, want je lichaam hoeft dan 'niets' op te slaan, kan gewoon verbranden, omdat ze genoeg binnenkrijgt elke dag.
Je zou hier ook van kunnen afvallen (geleidelijk/langzaam), maar niet als je hiernaast nog veel chocolade en koekjes eet. Kijk 3 koekjes (geen grote gevulde of roze oid) kan nog wel, of 3 paaseitjes, maar erna kom je denk ik toch boven de 2000 cal uit. Of kies koekjes die laag zijn in cal als je er perse meer wil eten.

Misschien is het een idee om chocoladehagelslag op je brood te doen. Bij mij scheelt het ontzettend, want ik ga niet zo verlangen naar chocola, omdat ik het al eet. Ik heb een keertje een weekje geen snoep willen eten, mocht niet van mezelf. De week erna heb ik toch een hoop snoep, chocolade, chips en koekjes gegeten, niet normaal. Alsof m'n lichaam het wilde inhalen. Je moet jezelf niet alles verbieden, bij mij werkt dat averechts, dus misschien bij jou ook. Want als ik het mezelf verbied, gaik er nog meer trek in krijgen... diep van binnen nog een klein kind ofzo, wat niet mag is veel aantrekkelijker ofzo
Volgens voedingscentrum moet een vrouw 5-8 boterhammen eten, 10 is dan te veel, maargoed, natuurlijk beter 10 boterhammen en 3 kleine koekjes dan 8 boterhammen en 6 koekjes.

Is het niet net zo slecht om 10 boterhammen met hageltjes te eten als 10 boterhammen met iets anders en daarnaast nog 3 chocolade dingetjes? We hebben overigens geen hageltjes in huis nu, maar misschien dat ik mijn moeder kan vragen of ze dat komende week wil kopen. Maar eerst moet ik nog even overtuigd worden of dat niet net zo slecht is.

Ik heb overigens vandaag zelf boodschapjes gedaan en eens een bak lekkere, witte druiven gekocht , kan ik daar even van snoepen. Gister was even een slechte dag wat het eten betrefd omdat ik de hele dag niet thuis ben geweest en niks te eten bij me had en ik toen maar van allerlei lekkere dingen ben gaan kopen (friet, wafel ed... ) maargoed, vandaag dus maar extra gezond doen (hoewel ik al weer een aantal heerlijk chocolade zeevruchten op heb ).

tnx voor de reacties.
Oud 08-04-2006, 17:59
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-04-2006 @ 16:44 :
Als je met dit eten aankomt en je er prettig bij voelt zou ik gewoon zo doorgaan als ik jou was

5 kilo schijnt bij iemand van een gemiddelde lengte een verschil van 1 kledingmaat te maken, maar jij bent langer dan gemiddeld dus het kan zijn dat dat bij jou niet zo is.
Hm, ook bij die 3 kilo zat er niet zoveel verschil in kledingmaat, behalve dat m'n broeken wat strakker zitten. Sowieso loop ik al in broeken die minder strak zijn om je bovenbenen, omdat ik anders zo lang lijk. Misschien zal ik gewoon deze maat kunnen houden.
Oud 08-04-2006, 18:58
Verwijderd
Hai,

ik ben lange tijd niet op t voeding-en-gezondheid topic geweest omdat ik op een gegeven moment een beetje gek werd van het gezond eten. Ik kon niet meer genieten van iets lekkers en was constant bezig te "tellen"..

Ik eet nu gewoon waar ik zin in heb.. dat is meestal wel gezond, maar ook bijna elke dag wel wat ongezonds.. hierdoor ben ik wel weer wat aangekomen.. maar zit nog steeds ruim onder mn max.

Ik woog ooit rond de 75 denk ik.. toen ik erg bezig was met wat ik at woog ik een tijdje 64.. Nu ik lekker eet en niet meer "tel" weeg ik rond de 69.. nu het zomer wordt ga ik wel weer meer hardlopen en sporten dus ik hoop er wel weer een paar kilo'tjes af te sporten, maar ik ga mn eten niet meer aanpassen..
Oud 09-04-2006, 16:23
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
Hai, ik heb een vraagje. Ik ben aan het afvallen, ben al 5 kilo kwijt ongeveer, maar dat is op mijn eigen manier. Ik heb niet echt een gestructureerde manier van afvallen, de ene dag vreet ik toch te veel, de andere dag niks. Dat schiet natuurlijk niet echt op. Ik wil er niet meer al te serieus mee bezig, want het slokt al mijn energie op, maar ik vroeg me wel af, welk eten en wat voor soort eten of drinken kan ik het beste mijden (om nog iets af te vallen of in ieder geval niet aan te komen)? Snoep en koekjes en dergelijke weet ik zelf wel, maar andere dingen, normaal eten. Kan iemand me daar een beetje mee helpen?
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Oud 09-04-2006, 16:29
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het is juist het beste om niet teveel te schrappen, want als je dat doet, krijg je sneller eetbuien.

Als je om de zoveel uur 1 of 2 boterhammen eet, heb je nooit echt honger, hou je je stofwisseling op gang, en heb je minder neiging om te snoepen.
Verder natuurlijk matigen met vet en suikers
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 09-04-2006, 17:24
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
da's een begin
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Oud 11-04-2006, 14:12
saartje19
saartje19 is offline
(Bijna) alleen nog maar light producten gebruiken wil ook wel eens helpen.
__________________
hoy te prometo amor eterno, ser para siempre tuyo en el bien y en el mal
Oud 11-04-2006, 17:36
ikkuh15
ikkuh15 is offline
lightproducten zijn niet echt gezond...
Oud 11-04-2006, 18:00
Hagel
Hagel is offline
en dat baseer je op?
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 11-04-2006, 18:09
Verwijderd
zoetstoffen?
Oud 11-04-2006, 18:25
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 11-04-2006 @ 17:36 :
lightproducten zijn niet echt gezond...
Van light krijg je kanker, maar van kanker word je slanker!
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 11-04-2006, 19:10
Hagel
Hagel is offline
tegenwoordig krijg je van vrijwel alles kanker

nee maar serieus: light producten zijn heus niet stuk voor stuk slechter dan niet light producten. Neem light kaas bijv. dat is echt niet slechter dan gewone.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 11-04-2006, 19:22
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Hagel schreef op 11-04-2006 @ 19:10 :
tegenwoordig krijg je van vrijwel alles kanker

nee maar serieus: light producten zijn heus niet stuk voor stuk slechter dan niet light producten. Neem light kaas bijv. dat is echt niet slechter dan gewone.
Hehe goeie inderdaad.

Lightproducten waar de suiker is vervangen voor een zoetstof, zijn niet erg gezond.

Maar er zijn ook frisdranken of koekjes waar als 'zoetstof' fruit is gebruikt, zoals die crystal clear of fruitkoekjes. Die zijn natuurlijk wel light, maar niet super schadelijk.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 11-04-2006, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 11-04-2006 @ 19:10 :
tegenwoordig krijg je van vrijwel alles kanker

nee maar serieus: light producten zijn heus niet stuk voor stuk slechter dan niet light producten. Neem light kaas bijv. dat is echt niet slechter dan gewone.
minder vet is idd minder schadelijk als zoetstof en die dingen zijn dan wel weer beter
Oud 11-04-2006, 20:07
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
overgens wordt de zoetstof gemaakt van rattegif, in een 'geaccepteerde' hoeveelheid... Dus met mate geen probleem.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 11-04-2006, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 11-04-2006 @ 20:07 :
overgens wordt de zoetstof gemaakt van rattegif, in een 'geaccepteerde' hoeveelheid... Dus met mate geen probleem.
Aspartaam wordt gemaakt van een stof die ook tot rattengif verwerkt kan worden. Maar dat is totaal niet relevant, want salmiak wordt gemaakt van zoutzuur en ehm, nog iets; dat zegt niets over de uiteindelijke stof.
Oud 11-04-2006, 23:02
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sarah schreef op 11-04-2006 @ 20:26 :
Aspartaam wordt gemaakt van een stof die ook tot rattengif verwerkt kan worden. Maar dat is totaal niet relevant, want salmiak wordt gemaakt van zoutzuur en ehm, nog iets; dat zegt niets over de uiteindelijke stof.
Stikstof, meende ik
Oud 12-04-2006, 18:48
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Ik dieet nu al een weekje met weight watchers en ik vind het een hele goede methode. Het komt er op neer dat je mag eten wat je wil, maar je mag maar tot een bepaald aantal punten gaan.

Ik mag er bv. 20 (eigenlijk 19, maar ik vond dat ik te vlug vermagerde en wil het jojo-effect voorblijven).

Als ik twee pannenkoeken eet met suiker, wil dat zeggen dat ik al 7 punten kwijt ben. Dit is minder voedzaam dan boterhammen met kaas en twee boterhammen met kaas is gelijk aan 5 punten.

Je bent ook verplicht drie porties groenten en twee porties fruit per dag te eten en minimum 17 punten. En 1.5-2 liter water te drinken.

Dus eigenlijk straf je jezelf als je al je punten opsoupeerd aan ongezonde dingen, want dan zit je met een hongergevoel.
Als je sport mag je zelfs nog wat extra eten.

Ik vind het dus een super systeem dat veel gemakkelijker vol te houden is dan andere diëten (soepdieet bv.).

Ik ben reeds 1 à 2 kg kwijt in een weekje tijd!

Nu zoek ik nog een leuke sport waardoor ik het langer zal volhouden (het sporten, nu jog ik).

Nog iemand die met het weightwatcherssysteem werkt?
Oud 12-04-2006, 19:27
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 12-04-2006 @ 18:48 :

Nog iemand die met het weightwatcherssysteem werkt?
Een meisje uit mijn waterpoloteam (alleen volgens haar is een boterham met kaas 3 punten (boterham 1 punt, plakje kaas 2 punten).

Zelf ben ik meer van het 'gewoon gezond eten' ipv met zo'n puntensysteem. Ik heb de ene dag nu eenmaal meer trek dan de andere dag.
Oud 12-04-2006, 21:37
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-04-2006 @ 23:02 :
Stikstof, meende ik
ammoniak
Oud 12-04-2006, 22:30
Mara
Mara is offline
Citaat:
koekjes schreef op 12-04-2006 @ 21:37 :
ammoniak
Ach, natuurlijk.
Oud 13-04-2006, 07:48
Siren
Avatar van Siren
Siren is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-04-2006 @ 19:27 :
Een meisje uit mijn waterpoloteam (alleen volgens haar is een boterham met kaas 3 punten (boterham 1 punt, plakje kaas 2 punten).
Ze zegt dan ook 2 boterhammen met kaas

Ik ga morgen beginnen met een soort van dieet. Het schijnt dat het je metabolisme verhoogt en dat je wat afvalt en dat is wel nodig bij mij.
Het is de bedoeling dat je 3 dagen dit eet:

Dag 1:
Ontbijt:
1 bruine geroosterde boterham
2 paplepels pindakaas
1 halve grapefruit
koffie/thee

Lunch:
60 gr. uitgelekte tonijn op water (blik)
1 bruine geroosterde boterham

Diner:
95 gr. mager vlees (kipfilet/rosbief)
120 gr. sperciebonen
120 gr. bieten gekookt (niet uit blik)
1 kleine appel
120 gr. vanille ijs (kopje)

Dag 2:
Ontbijt:
1 gekookt ei op geroosterde boterham
1 halve banaan

Lunch:
120 gr. hüttenkäse of magere kwark of cottage cheese
5 crackers (craqottes)

Diner:
3 worstjes uit blik
120 gr. brocolli
60 gr. wortels
1 halve banaan
60 gr. vanille ijs


Dag 3:
Ontbijt:
5 crackers (craqottes)
100 gr. cheddar
1 kleine appel

Lunch:
1 hard gekookt ei
1 geroosterde boterham

Diner:
60 gr. tonijn
120 gr. bieten gekookt (niet uit blik)
120 gr. bloemkool
1 halve part niet te zoete meloen
60 gr. vanille ijs


Op zich is het niet heel weinig en het is maar 3 dagen, en daarna mag je gewoon weer normaal eten. Als je door wilt gaan met dit dieet moet je 3 dagen dit eten en daarna 4 dagen gewoon en dan weer 3 dagen, zodat je lichaam er niet gewent aan raakt.
Oud 13-04-2006, 10:29
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Opzich is het wél heel weinig en je zult er zeker wel mee afvallen ja, maar je metabolisme help je ermee om zeep, als je het langer dan 3 dagen vol wilt gaan houden
Oud 13-04-2006, 10:38
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-04-2006 @ 10:29 :
Opzich is het wél heel weinig en je zult er zeker wel mee afvallen ja, maar je metabolisme help je ermee om zeep, als je het langer dan 3 dagen vol wilt gaan houden
Idd, je metabolisme gaat juist omhoog als je veel maaltijden neemt, het afvallen met een snel metabolisme, als je veel kleine maaltijden van 1 á 2 boterhammen eet. Hiermee gaat je lichaam op spaarstand en bereik je het tegenovergestelde als je hier lang mee doorgaat en als je dan normaal gaat eten krijg je het bekende jojo effect, je komt weer aan...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 13-04-2006, 10:41
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik heb zelf ff een vraagje. Ik heb weer last van m'n stoelgang. Eerst had ik ook vaak buikpijn, maar dat is redelijk over door bepaalde dingen niet meer of niet te vaak meer te eten...

De pindakaas helpt iets, maar ik denk dat het niet meer alleen aan m'n tekort aan goede vetten ligt, want die haal ik op een dag wel. Zonder pindakaas had ik nog meer last van m'n stoelgang...

Nu drink ik weer yakult en het lijkt iets te verbeteren. Nu vroeg ik me af of er mensen ervaring daarmee hebben en met Activia, dat ben ik nu namelijk ook aan het uitproberen. Het enige is dat ik hiervoor melk zo min mogelijk dronk (wel af en toe yoghurt). Dus ik weet niet of Activia het misschien weer erger maakt of dat het helpt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 13-04-2006, 10:47
Verwijderd
Activia is er toch ook als yoghurt in plaats van als melk? Ik heb er geen ervaring mee, maar in de reclame zeggen ze dat als je er niet tevreden over bent, je je geld terugkrijgt, dus je kunt 't altijd eens proberen.
Oud 13-04-2006, 11:36
saartje19
saartje19 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-04-2006 @ 10:47 :
Activia is er toch ook als yoghurt in plaats van als melk? Ik heb er geen ervaring mee, maar in de reclame zeggen ze dat als je er niet tevreden over bent, je je geld terugkrijgt, dus je kunt 't altijd eens proberen.
Dat is volgens mij Aktimel (waarbij je je geld terug kan krijgen)
Heb verder ook geen ervaring met Aktivia, gelukkig
__________________
hoy te prometo amor eterno, ser para siempre tuyo en el bien y en el mal
Oud 13-04-2006, 11:39
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik heb op de een of andere manier totaal geen eetlust. Maar als ik iets gegeten heb krijg ik heel erg honger of word ik gigangtisch misselijk.. Maar ik moet mezelf dwingen om te eten, het is meer zo van: oh het is pauze, nu moet je wat eten.. Terwijl ik een tijd echt had van wanneer kan ik nou eten..
Ik heb wel stressige periode, maar die heb ik wel vaker gehad zonder dit. Ik val gelukkig nog niet af, tenminste niet volgens mijn eigen weegschaal (in het ziekenhuis woog ik opeens 3 kg minder)
Iemand tips/ervaring/ideen?
Oud 13-04-2006, 12:59
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ervaring ja, van een maand geleden ongeveer, en Roos had pas ook hetzelfde. Misschien een soort griepvirusje dat heerst ofzo. Als je wel trek hebt in drinken kun je misschien dingen als yogi of iets anders met wat meer kcal drinken om niet echt af te vallen.
Oud 13-04-2006, 13:13
Siren
Avatar van Siren
Siren is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-04-2006 @ 10:29 :
Opzich is het wél heel weinig en je zult er zeker wel mee afvallen ja, maar je metabolisme help je ermee om zeep, als je het langer dan 3 dagen vol wilt gaan houden
Ik heb het ingevult bij valtaf en het zijn rond de 900 cal op de eerste dag. Maar het zijn wel goede verhoudingen kwa vet/eiwitten etc.
Ik ben ook niet van plan het langer dan 3 dagen te doen. Daarna ga ik weer gewoon eten (rond de 1400/1500 cal) en als het me bevalt ga ik de week erna weer 3 dagen dit doen.

Maar als ik na 3 dagen, 7 dagen weer normaal ga eten ga ik toch niet op spaarstand?
Oud 13-04-2006, 13:47
Mara
Mara is offline
Siren: Als je je juist iets wil doen wat níet goed is, moet je dat vooral doen
Oud 13-04-2006, 13:59
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als je echt af wilt vallen is 1400/1500 kcal zo'n beetje het minimum, je 'moet' niet nóg minder gaan eten. Ik weet niet of je echt overgewicht hebt, maar houd dan 1500 kcal aan en sport een keer vaker, dat is veel beter en gezonder dan van die vage dieëten met 900 kcal waar je je alleen maar slap en moe door gaat voelen.
Oud 13-04-2006, 14:56
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Siren schreef op 13-04-2006 @ 07:48 :
...

Vreemd dieet zeg, zo weinig en dan wel vanille ijs?!

Ik zou niet snel kiezen voor een dieet dat precies voorschrijft wat je eet. Zo leer je jezelf nooit een gezond eetpatroon aan.
Oud 13-04-2006, 15:53
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-04-2006 @ 19:27 :
Een meisje uit mijn waterpoloteam (alleen volgens haar is een boterham met kaas 3 punten (boterham 1 punt, plakje kaas 2 punten).

Zelf ben ik meer van het 'gewoon gezond eten' ipv met zo'n puntensysteem. Ik heb de ene dag nu eenmaal meer trek dan de andere dag.
Het is afhankelijk van de hoeveelheid kaas en welke kaas.
Ik zou het ook liever via 'gewoon gezond eten' willen doen, maar ik kan dat niet goed inschatten. Dan begin ik overdreven weinig te eten of overdreven veel...
Dus weightwatchers is een goede leidraad voor me.

Na twee maanden moet ik zeker mijn doel halen.
Van 63 kg naar 56 kg. Nu weeg ik 60-61kg.

Weten jullie hoe hard je moet lopen als je wilt hardlopen?
Wanneer is het joggen en wanneer hardlopen?
Oud 13-04-2006, 16:17
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
@ phensicske:

Over dat hardlopen. Er is geen goede snelheid die voor iedereen geldt. Zeker als je net begint ga je langzaam, joggen dus. Als je conditie en kracht groter worden ga je vanzelf sneller. Stelregel: als je met iemand kunt praten tijdens het lopen zit je goed.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Lichaam & Gezondheid [Centraal] Buik(spieren)
Verwijderd
19 08-08-2005 04:12
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.