Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2006, 19:29
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik wil komend schooljaar graag een schrijfcursus doen en ik heb al op internet gezocht naar cursussen, maar kan niets vinden.

Weet iemand hier of er cursussen in Amersfoort of Utrecht verzorgt worden, voor een redelijke prijs?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2006, 21:21
Verwijderd
De Schrijversvakschool in Amsterdam doet ze wel, maar die kosten véél geld maar volgens mij heb je dan ook wat
http://www.schrijversvakschool.nl/
Verder hebben LOI / NTI etc ook cursussen. Yay! Wat dat precies is weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 10:18
Verwijderd
Ik heb ook wel eens gekeken naar een schrijfcursus van het LOI. Volgens mij is dat best oké, maar wel vrij prijzig ook.

Creatief schrijven; ontwikkel je schrijftalent!

€ 46,- per maand x 10 maanden is dus € 460,-
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 12:50
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Maar dat lijkt me ook een individuele cursus, terwijl ik het juist gezellig zou vinden als je dat met een groep doet.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 13:15
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Hier was tot kort elk jaar een schrijfcursus. Eén voor kinderen en één voor 16+. Maar er was te weinig animo voor en toen besloten ze er maar mee te stoppen. Wel zonde. Bij ons werd die gegeven aan de drama/kunst/.../muziekschool (hoe heet dat ooit?), dus je hebt best kans dat je die curcussen daar vindt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 14:23
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
In Eindhoven worden schrijfcursussen aan de muziek-/theater en balletschool gegeven. Ze hebben cursussen voor kinderen, voor 16+ en voor volwassenen. Misschien dat de plaatselijke muziekschool in Utrecht ook dergelijke cursussen geeft?

Edit: op de website www.uck.nl staan wel schrijfcursussen voor jongeren.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 16:51
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Als jij het niet had gezegd, dan ik wel. Uck is wel handig én in een groep.

Maar ik ben zelf principiëel ietwat tegen dit soort dingen, aangezien je toch vrij snel je eigen stijl kwijtraakt en die van de docent/begeleider aanleert, misschien.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 20:18
Verwijderd
@ Changsan: ja, máár... je alles zelf moeten aanleren, daar moet je ook een discipline voor aan de dag leggen hoor
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 13:09
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik heb wel vaker gehoord dat het zou kunnen dat je je eigen stijl kwijtraakt, maar ik vraag me af of dat waar is. Op de kunstacademie wordt toch ook niet al je creativiteit weggedrukt en je iets opgelegd, of op de kleinkunstacademie? Ik denk dat het is hoe je er mee omgaat en aangezien ik nogal eigenwijs van aard ben, denk ik wel dat ik het aankan . En ik wil gewoon een reden hebben om te móeten schrijven.

Ik ga even die UCK site checken . Merci.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 14:50
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Als je aan de cursus begint, wil je dan nog eens vertellen hoe het gaat?
Zoals Changshan al zei, lijkt het mij dat je jouw eigen schrijfstijl kwijt kunt raken. Ik lees hier jouw verhalen af en toe mee, en ik zou het zonde vinden als je opeens heel anders schrijven ging.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 06:34
Verwijderd
Ik heb wat dat betreft dezelfde principes als Changshan, ik denk dat ik er uiteindelijk niet veel beter van word als ik zo'n cursus doe. Misschien weet ik wel leukere zinnen in elkaar te knutselen, maar mijn manier van tekstaanpak zal waarschijnlijk weggedrukt worden. Voor alles waar een cursus van bestaat, is er schijnbaar een manier waarop je het 'goed' of 'beter' doet, wat waarschijnlijk ten koste gaat van jouw persoonlijke belevenis van schrijven. Je stukken die je daar schrijft, worden beoordeeld door docenten die het 'zus en zo' hebben geleerd en je ook zullen afrekenen met de maatstaven die zij geleerd hebben. Als dat nou is om je zinnen correct te schrijven, dan is het nog niet zo erg, omdat je spelling nog best in regels kunt vatten. Aan de andere kant, met een wit of groen boekje naast je zul je er zelf ook wel uit komen. Stijl is veel lastiger te pakken. Er zit natuurlijk wel een verschil tussen
dit en dit , maar zou je van zulke dingen ook kunnen zeggen wat de beste stijl is? Zouden zíj jou kunnen vertellen of hun stijl beter is dan de jouwe?
Je leert het op een andere manier dan die van jezelf en ik geloof niet dat dat echt goed voor je is.

Ik ben te arrogant om een schrijfcursus te nemen. Ik wil het niet van een ander aannemen maar liever zelf leren.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 11:29
Verwijderd
Voor mij zou de belangrijkste reden om aan een schrijfcursus mee te doen het feit zijn dat ik dan meer zou schrijven. Doe ik veel te weinig
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Grimm schreef op 12-08-2006 @ 07:34 :
Ik ben te arrogant om een schrijfcursus te nemen. Ik wil het niet van een ander aannemen maar liever zelf leren.
Dat. Al zou ik wel eens op spellingsles mogen

Edit: inderdaad, áls je een cursus gaat volgen moet je hier uitgebreid verslag komen doen, ik ben benieuwd.

Laatst gewijzigd op 12-08-2006 om 17:21.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 18:48
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-08-2006 @ 12:29 :
Voor mij zou de belangrijkste reden om aan een schrijfcursus mee te doen het feit zijn dat ik dan meer zou schrijven. Doe ik veel te weinig
Dat is nou precies de reden waarom ik op een schrijfcursus wil, niet persé om echt iets te leren, maar meer dat ik lekker bezig kan met schrijven, wat ik dus nu veel te weinig doe. Ik heb al zo lang niets meer geschreven. Zo frustrerend .

En als ik het doe, zal ik uitgebreider verslag doen dan jullie kunnen wensen .
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 15:18
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Ik denk dat een schrijfcursus en al datsoort dingen je juist helpen niet te verdrinken in dat idee van een eigen stijl hebben. Ze voorkomen denk ik dat je steeds hetzelfde blijft doen, ze verbreden je.

Maar dan moet je wel een goeie schrijfcursus vinden, één waar je verder mee komt. Ik ben altijd heel bang met datsoort dingen dat je zo'n nul als begeleider krijgt, dat je het idee hebt dat je het zelf beter kunt.

Trouwens, dat kun je ook nog overwegen: zelf een soort van schrijversiets beginnen met wat mensen op een vaste dag. Zo dwing je jezelf ook ermee bezig te zijn én je kunt gewoon je eigen ding blijven doen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 19:31
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 13-08-2006 @ 16:18 :
Ik denk dat een schrijfcursus en al datsoort dingen je juist helpen niet te verdrinken in dat idee van een eigen stijl hebben. Ze voorkomen denk ik dat je steeds hetzelfde blijft doen, ze verbreden je.

Maar dan moet je wel een goeie schrijfcursus vinden, één waar je verder mee komt. Ik ben altijd heel bang met datsoort dingen dat je zo'n nul als begeleider krijgt, dat je het idee hebt dat je het zelf beter kunt.

Trouwens, dat kun je ook nog overwegen: zelf een soort van schrijversiets beginnen met wat mensen op een vaste dag. Zo dwing je jezelf ook ermee bezig te zijn én je kunt gewoon je eigen ding blijven doen.
Is een leuk idee, het enige probleem zou kunnen zijn dat het té gezellig wordt en niet aan schrijven toekomt.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 01:17
Verwijderd
Citaat:
Porcelain schreef op 13-08-2006 @ 16:18 :
Maar dan moet je wel een goeie schrijfcursus vinden, één waar je verder mee komt. Ik ben altijd heel bang met datsoort dingen dat je zo'n nul als begeleider krijgt, dat je het idee hebt dat je het zelf beter kunt.
Totdat je zelf in de Gids staat, hoef je daar niet echt bang voor te zijn...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 11:55
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Citaat:
Totdat je zelf in de Gids staat, hoef je daar niet echt bang voor te zijn...
Of een hele ongeinteresseerde en niet gemotiveerde begeleider waarvan je het idee hebt dat het hem/haar niks kan schelen, of één die je verafschuwt, of één uit de prehistorie, er kan anders van alles mis mee zijn in mijn ogen.

Citaat:
Is een leuk idee, het enige probleem zou kunnen zijn dat het té gezellig wordt en niet aan schrijven toekomt.
Haha, jaaa... discipline hé.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-08-2006, 13:41
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Simoen schreef op 13-08-2006 @ 20:31 :
Is een leuk idee, het enige probleem zou kunnen zijn dat het té gezellig wordt en niet aan schrijven toekomt.
Contact Gezocht; en gezellige mensen er gelijk weer uitgooien.

Je weet trouwens wel dat je naar Buitenkunst had gekund voor leuke schrijfsessies hè?

Meer gaan schrijven... onderhand ga ík nog bijna kijken bij Uck, maar ik wil het nu liever bij toneel, muziek en misschien ooit geld verdienen houden, wat betreft vaste dingen.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten schrijfcursus
weetweinig
6 27-07-2008 10:12
Verhalen & Gedichten Praat en lees hier over Dichtwedstrijden!
Dreamerfly
103 17-12-2004 20:42
Psychologie Verwachtingen & terugblikken. (ja!)
Quiana
41 16-12-2003 20:44
Verhalen & Gedichten Schrijfcursus
Twijg
1 11-12-2003 06:02
Algemene schoolzaken leraren die onleesbaar schrijven op het bord... wat moet je ermee?
~~dolce~~
22 09-11-2003 15:07
Verhalen & Gedichten Schrijven....
Severus
27 05-10-2003 12:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.