Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2010, 20:22
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Hoi allemaal!

Op een dag een week geleden dartelde er ineens een jong katje bij ons binnen (max. 1 jaar oud). We hebben ivm. het mooie weer vaak de deur open staan. Het katje is een heel schattig beestje, en is heel aanhankelijk.

Mijn vriendin vind het beestje helemaal geweldig. Het probleem: ik ben allergisch voor katten. Daarnaast is het onze kat niet, en heeft het beestje waarschijnlijk een thuis.

Ik werk de hele dag, en mijn vriendin heeft vakantie. Ze heeft (als het mooi weer is) de deur open, en wat komt er telkens de drempel over: juist, het katje.

Is het wel goed dat een kat zo veel bij iemand anders wil zijn? We zaten gisteravond TV te kijken, liep dat beest de hele tijd tegen het raam te krabbelen en dergelijke. Zou het diertje toch geen thuis hebben? Ik vond het echt zielig om het diertje gisteravond buiten te laten maar het kan eigenlijk niet anders. We hebben niet echt deuren in ons huis, dus ik zag de kat al op het bed gaan liggen. Iets wat ik waarschijnlijk niet goed trek ivm. mijn allergie.

Ik denk dat ik het antwoord wel weet: we moeten hem gewoon niet binnenlaten en/of telkens naar buiten gooien. Maar het is gewoon zielig voor dat beestje als het geen huis zou hebben en wij gooien hem naar buiten! Wat jullie?
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2010, 20:34
Verwijderd
Kijken bij de dierenarts of ie gechipt is.
Houden en posters "Gevonden" ophangen.
Uitkijken naar posters "Vermist".
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 20:40
Verwijderd
Als hij goed gespierd is, met een volle glanzende vacht en zonder wondjes, en met schone glanzende ogen, is het waarschijnlijk iemands huiskat. Die komt dan bij jullie aanlopen voor extra aandacht of eten ofzo, maar door hem binnen te laten verwar je hem alleen maar.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 21:01
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Dat zou ik ook denken. Maar het beestje staat 's ochtends al half 7 voor de deur (ik ga vroeg weg naar werk).

Is dat normaal? De katten van mijn schoonmoeder zouden nooit iemand anders' in gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 21:39
Verwijderd
Mijn ouders hebben (hadden) ook regelmatig een kat uit de buurt die wel eens binnenglipte als de deur openstond. Het was een sociale kat, die overal langsging in de buurt en dan een tijdje binnen verbleef om aandacht te krijgen.

Het kan geen kwaad, mits je in een goede buurt woont. Blijkbaar wordt zo'n beest veel buitengelaten omdat ie dat wil. Katten kunnen soms ook gewoon ontzettende aandachtshoeren zijn. Het hoeft niet te betekenen dat ie geen goed huis heeft.

Tegenwoordig hebben mijn ouders zelf katten, dus soms zit de buurtkat van een afstandje nog wel eens naar binnen te kijken, maar mag ie niet meer naar binnen (hij zou niet meer durven)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 22:21
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ahww... Nu zit ie weer voor het raam... Vanochtend om half 7 zat hij er, en nu om half 12 's avonds ook weer!

Ik vind het echt zielig, hij mauwt ook heel zachtjes :-(
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 23:17
Verwijderd
Koffiedik strooien op de plekken waar de kat komt en citroenachtige planten, die geuren blijken ze niet lekker te vinden.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 23:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zou inderdaad even kijken of hij gechipt is en even met de eigenaar overleggen (als je daar achter bent). misschien kan hij/zij hem een tijdje binnen houden, zodat hij niet steeds bij jullie binnen hoeft te komen. Als hij niet gechipt is, zou ik inderdaad op internet laten weten dat jullie een kat gevonden hebben en briefjes in de buurt en in de supermarkt ophangen. Misschien weet de eigenaar helemaal niet waar die kat de hele dag uithangt en komt ie alleen thuis om te eten.
Als hij niet gechipt is, zou ik hem toch maar een tijdje houden, tot iemand hem komt opeisen, en daarna kun je hem altijd nog naar het asiel brengen/iemand anders er blij mee maken (ivm je allergie neem ik aan dat hem houden een slecht idee is).

Koffiedik werkt inderdaad, maar ik vind dat een beetje lullig, hoe vreemd het ook klinkt. Dat is mij vergelijkbaar met een vriend waar je de deur plat mag lopen en ineens zit er een ander slot op de deur, zonder dat iemand je iets verteld heeft.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 23:29
Verwijderd
Ik ben dan ook geen kattenfan :')
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 23:30
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Zoiets vermoedde ik al ja

Zelfs niet een klein katje dat door het raam kijkt á la The puss in Boots van Shrek?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 05:44
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik heb een filmpje gemaakt van wat ik net zag voor het raam. Zal kijken of ik het op YouTube kan zetten straks. Ik kan dat beestje moeilijk buiten laten, hij mauwt zo :-(
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 07:28
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Hierbij het filmpje:

__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 07:33
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Dk> f&f
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 08:50
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Kan je niet achterhalen van wie die kat is?
Wij hadden dat ook is gehad ooit, toen wisten we wel van wie dat die kat was, en zijn we naar die mensen toegegaan, die hadden heel veel katten, en toen hebben wij die kat gehouden.
Maarja als je hem aandacht geeft, of te eten dan blijft hij wel.
Maar ik zou ook gewoon wat briefjes ophangen, of eventueel een briefje in de bus doen bij de mensen in de straat. Maar als er dan nog niemand op afkomt zou ik hem gewoon houden..
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 09:41
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Door aandacht en eten te geven went de kat aan het idee dat hij welkom is bij jullie en zal hij langzaam het idee krijgen dat jullie huis ook bij zijn woongebied is gaan horen. Als je hem niet kunt verdragen vanwege je allergie dan is dat natuurlijk niet de bedoeling.
Wil je toch een beetje eten en aandacht geven, doe dit dan buiten en zet een hor voor de deur of doe deze dicht. Laat de kat in ieder geval niet meer binnen zodat hij kan wennen aan het idee dat jouw huis niet zijn huis is.

Wat zou kunnen is dat de kat is weggejaagd bij zijn eigen huis door andere katten of dat er een andere reden is dat hij zich daar niet meer op z'n gemak voelt en dus naar een plek op zoek gaat waar meer rust is of waar hij wel aandacht vindt.
Het beste kun je proberen om te doen wat de rest zegt: de eigenaar vinden en daarna zoeken naar de beste oplossing als de kat blijft aanlopen. Als jullie hem niet kunnen overnemen vanwege je allergie kun je vast een ander gezinnetje vinden of in het uiterste geval naar het asiel brengen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 10:07
Verwijderd
bel eens naar een dierenasiel(of meerdere)in de buurt.
vaak geven mensen die hun huisdier kwijt zijn het daar wel door.
Als je een foto mailt ofzo dan kan het asiel ook kijken of ze mss weten van wie die is.
Naar het asiel brengen kan natuurlijk ook, die dieren worden daar met super veel liefde verzorgt.
en idd, bij de dierenarts vragen of het dier gechipt is, dan kan de dierenarts zien van wie het dier is en volgens mij zelfs met een telefoonnummer.

kun je katje anders niet in een doos in jullie garage doen of een tuinhuis(als je een garage/tuinhuis hebt).
totdat de eigenaar gevonden is.
als de kat in de garage/tuinhuis is dan zal jij denk ik minder last hebben van je allergie.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 17:18
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Dk> f&f
Sorry, ik had het nog willen veranderen
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 17:19
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Genoeg tips hier in ieder geval!
Bedankt allemaal
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-07-2010, 22:51
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Koffiedik werkt inderdaad, maar ik vind dat een beetje lullig, hoe vreemd het ook klinkt. Dat is mij vergelijkbaar met een vriend waar je de deur plat mag lopen en ineens zit er een ander slot op de deur, zonder dat iemand je iets verteld heeft.
Nee, met een kat moet je juist voorzichtig een gesprek aanknopen dat hij wat meer tijd thuis door moet brengen.

Wonen jullie al lang in die woning? Het is mogelijk dat de kat verhuisd is met zijn eigenaar(s) en nu naar zijn oude huisje terug is gelopen, omdat hij het nog steeds zijn huis vindt. Dat schijnt wel vaker voor te komen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Liefde & Relatie Vriendin is gevoel kwijt, wat te doen
FW
29 30-11-2007 14:59
Verhalen & Gedichten Dreamland, deel 1
Verwijderd
28 23-05-2004 18:35
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 19:08
Verhalen & Gedichten donker en licht
niña
7 23-08-2003 16:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.